• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wyniki egzaminu ósmoklasisty 2024. Jak poradzili sobie uczniowie?

Wioleta Stolarska
3 lipca 2024, godz. 07:00 
Opinie (86)
aktualizacja: godz. 10:21 (3 lipca 2024)
Jak sprawdzić i przeliczyć wyniki egzaminu ósmoklasisty 2024? Jak sprawdzić i przeliczyć wyniki egzaminu ósmoklasisty 2024?

Ósmoklasiści poznali dziś wyniki egzaminu 2024 - Centralna Komisja Egzaminacyjna opublikowała je w systemie ZIU. Jak poradzili sobie uczniowie na Pomorzu? Jak podaje Centrum Informatyczne Edukacji w 2024 roku uczniowie ósmych klas najlepiej poradzili sobie z językiem angielskim, gdzie średni wynik wyniósł 66,25 proc., średni wynik na egzaminie z polskiego to 59,14 proc. Z kolei na egzaminie z matematyki średnia była niższa i wyniosła 51,06 proc. Po godz. 10.00 krajowe średnie wyniki uczniów opublikowała również CKE to: 61 proc. z polskiego, 52 proc. z matematyki i 66 proc. z angielskiego. Choć egzaminu nie można nie zdać, to wyniki są niezwykle ważne podczas rekrutacji do szkół średnich. Zobacz, jak sprawdzić wyniki i kiedy odebrać zaświadczenie ze szkoły.




Aktualizacja godz. 10.10

CKE o wynikach egzaminu ósmoklasisty 2024



Po godz. 10.00 CKE opublikowała informację o wstępnych wynikach egzaminów ósmoklasisty. Jak według ekspertów poradzili sobie uczniowie, co sprawiło im największą trudność?

- Wyniki tegorocznego egzaminu pokazują, że z języka polskiego uczniowie dobrze poradzili sobie z zadaniem, które sprawdzało umiejętność wyszukiwania informacji w tekście. Z matematyki uczniowie najlepiej poradzili sobie z zadaniem sprawdzającym umiejętność znajdowania współrzędnych danych punktów w układzie współrzędnych na płaszczyźnie. Na egzaminie z języka obcego nowożytnego ósmoklasiści, którzy przystąpili do egzaminu z języka angielskiego, uzyskali najwyższy średni wynik za rozwiązanie zadania zamkniętego sprawdzającego znajomość funkcji językowych - czytamy w informacji CKE.
Egzamin wskazał również umiejętności, które ósmoklasiści opanowali słabiej.

- Z języka polskiego trudność sprawiło uczniom zadanie z zakresu kształcenia językowego, które sprawdzało umiejętność zastąpienia sformułowania charakterystycznego dla polszczyzny użytkowej wyrazem lub sformułowaniem z zakresu polszczyzny wzorcowej. Z matematyki najtrudniejsze okazało się zadanie otwarte z geometrii przestrzennej, którego rozwiązanie wymagało umiejętności operowania obiektami matematycznymi - przekształcenia wzoru na objętość ostrosłupa, aby wyznaczyć jego wysokość i obliczyć różnicę wysokości zbudowanych wież. W przypadku języka angielskiego najtrudniejsze dla ósmoklasistów było zadanie otwarte sprawdzające znajomość środków językowych - informuje CKE.
  • Wyniki krajowe egzaminu ósmoklasisty w 2024 roku.
  • Wyniki krajowe egzaminu ósmoklasisty w 2024 roku.
  • Wyniki krajowe egzaminu ósmoklasisty w 2024 roku.
  • Wyniki krajowe egzaminu ósmoklasisty w 2024 roku.
Szczegółowe informacje dotyczące wyników tegorocznego egzaminu ósmoklasisty będą dostępne w sprawozdaniu, które zostanie opublikowane na stronie internetowej Centralnej Komisji Egzaminacyjnej 20 września br.

  • Wyniki egzaminów ósmoklasisty 2024 - analiza CKE.



Wyniki egzaminu ósmoklasisty 2024



Jesteś zadowolony(a) ze swoich wyników nauki na zakończenie szkoły podstawowej?

Centralna Komisja Egzaminacyjna (CKE) ogłosi wyniki egzaminu ósmoklasisty 2024 (przeprowadzanego w maju - termin główny i w czerwcu - termin dodatkowy) w środę, 3 lipca 2024 r.

Wyniki egzaminów ósmoklasistów CKE opublikuje online w systemie ZIU w godz. 8:00-10:00. Uczniowie mogą je również sprawdzać bezpośrednio w szkole, w której zdawali egzamin. Tego samego dnia absolwentom szkół podstawowych zostaną wydane zaświadczenia oraz informacje o wynikach w szkole, w której zdawali egzamin.

Jak poradzili sobie ósmoklasiści na egzaminie 2024?



Centrum Informatyczne Edukacji, które jest jednostką podległą Ministerstwu Edukacji Narodowej przygotowało informacje dot. wyników egzaminu ósmoklasisty 2024 (dane z sesji głównej, arkusze standardowe, średni wynik w % widoczny - dla 5 lub więcej zdających, dane nie obejmują zdających, którzy są obywatelami Ukrainy i przyjechali do Polski po 24 lutego 2022 r.).

Wyniki egzaminów ósmoklasisty na Pomorzu:
  • język polski - średni wynik 59,14 proc.
  • matematyka 51,06 proc.
  • Język angielski - średni wynik 66,25 proc.

  • Średni wynik egzaminu ósmoklasisty 2024 z polskiego.
  • Średni wynik egzaminu ósmoklasisty 2024 z matematyki.
  • Średni wynik egzaminu ósmoklasisty 2024 z angielskiego.


Najlepiej z egzaminami na Pomorzu poradzili sobie uczniowie z Sopotu - osiągnęli najwyższe średnie wyniki ze wszystkich trzech przedmiotów.

  • Średni wynik egzaminu ósmoklasisty 2024 z angielskiego.
  • Średni wynik egzaminu ósmoklasisty 2024 z polskiego.
  • Średni wynik egzaminu ósmoklasisty 2024 z matematyki.
Z kolei w ubiegłym 2023 roku uczniowie ósmych klas najlepiej poradzili sobie z językiem polskim i angielskim, gdzie średni wynik wyniósł 66 proc., na egzaminie z matematyki średnia była niższa i wyniosła 53 proc.

Jak podczas egzaminów ósmoklasisty wypadli uczniowie we wszystkich województwach?

  • Średni wynik egzaminu ósmoklasisty 2024 z polskiego.
  • Średni wynik egzaminu ósmoklasisty 2024 z matematyki.
  • Średni wynik egzaminu ósmoklasisty 2024 z angielskiego.

Jak sprawdzić wyniki egzaminu ósmoklasisty 2023?



Wyniki egzaminów uczniowie mogą sprawdzić na swoich indywidualnych kontach. Każdy uczeń otrzymał w szkole login i hasło służące do logowania się na stronie wyniki.edu.pl.

Jak sprawdzić wyniki online?
  • Należy wejść na stronę wyniki.edu.pl
  • Następnie uczeń musi wpisać swój login (otrzymuje go od dyrektora szkoły).
  • Kolejnym krokiem jest wpisanie hasła (jeżeli uczeń zapomniał hasła, należy skorzystać z opcji "Nie pamiętam hasła". Wtedy na powiązany z kontem adres e-mail zostanie wysłane nowe hasło).
  • Następnie uczeń musi wybrać egzamin i kliknąć w pole z jego nazwą - wtedy pokażą się procentowe wyniki egzaminu.


Co jest na zaświadczeniu o wynikach egzaminu ósmoklasisty 2024



Co uczeń znajdzie na zaświadczeniu o egzaminie? Na zaświadczeniu o uzyskanych wynikach egzaminów jest podany wynik procentowy oraz wynik na skali centylowej dla egzaminu z każdego przedmiotu.

Wynik procentowy to odsetek punktów, które uczeń zdobył z danego przedmiotu.

Wynik centylowy to odsetek liczby ósmoklasistów, którzy uzyskali z egzaminu z danego przedmiotu wynik taki sam lub niższy niż zdający. Wyniki egzaminacyjne są ostateczne i nie mogą być podważone na drodze sądowej.

Nowy ranking szkół średnich 2024 Trojmiasto.pl Nowy ranking szkół średnich 2024 Trojmiasto.pl

Jak przelicza się punkty z egzaminu ósmoklasisty 2024?



Według informatora Centralnej Komisji Egzaminacyjnej liczba możliwych do uzyskania punktów z każdego arkuszu podczas egzaminów ósmoklasisty (z polskiego, matematyki i języka obcego) jest stała:
  • język polski - 45 punktów (25 za test + 20 za wypracowanie);
  • matematyka - 25 punktów (15 za zadania zamknięte + 10 za otwarte);
  • język obcy - 55 punktów (21 za zadania zamknięte + 34 za otwarte).


Jednak warto pamiętać o tym, że ostatecznie uczniowie ze wszystkich egzaminów mogą zdobyć maksymalnie 100 punktów. Skąd wynika ta różnica? WAŻNE: Na egzaminie ósmoklasisty 2024 uczeń otrzymuje punkty procentowe, które następnie należy przeliczyć.

Rekrutacja 2024 do szkoły średniej. Czy można zmienić jeszcze wybór klasy i szkoły? Rekrutacja 2024 do szkoły średniej. Czy można zmienić jeszcze wybór klasy i szkoły?
Wyniki egzaminów (zdobytych punktów) są podawane w procentach (zaokrąglanych). Jak przeliczyć je na punkty rekrutacyjne?
  • wynik z języka polskiego i matematyki - mnoży się przez 0,35: 100 proc. x 0,35 = 35 punktów,
  • wynik z języka obcego nowożytnego - mnoży się przez 0,3: 100 proc. x 0,30 = 30 punktów.

Przykładowo na egzaminie z polskiego i matematyki przeliczamy:
  • 100 proc. punktów na egzaminie to 100 x 0,35, czyli 35 punktów.
  • 50 proc. punktów na egzaminie, to 50 x 0,35, czyli 17,5 punktu.

Przykładowo na egzaminie z języka obcego przeliczamy:
  • 100 proc. punktów na egzaminie to 100 x 0,3 = 30 punktów.
  • 50 proc. punktów na egzaminie to 50 x 0,3 = 15 punktów.

Rekrutacja 2024 do szkoły średniej. Czy można zmienić jeszcze wybór klasy i szkoły? Rekrutacja 2024 do szkoły średniej. Czy można zmienić jeszcze wybór klasy i szkoły?

Rekrutacja do szkoły średniej 2024/2025



Przypominamy, że do 5 lipca 2024 r. do godz. 15:00 trwa uzupełnianie wniosku o przyjęcie do szkoły ponadpodstawowej o świadectwo ukończenia szkoły podstawowej i o zaświadczenie o wyniku egzaminu ósmoklasisty oraz złożenie nowego wniosku, w tym zmiana przez kandydata wniosku o przyjęcie z uwagi na zmianę szkół, do których kandyduje.

Opinie (86) 2 zablokowane

  • Covidowe pokolenie - pokłosie zdalnego nauczana od marca 2020

    Nauka zdalna do której nikt nie był przygotowany. Rodzice w pracy a dzieci robiły to co robiły , jedne aktywnie uczestniczyły w zajęciach a inne udawały i grały w gry..:-(
    Proszę weźcie to pod uwagę

    • 6 0

  • (1)

    Niech lepiej komisję się zastanowią i Ministerstwo EN w jaki sposób Ci najlepsi uczniowie podnieśli ten procent punktowy egzaminów jak chodzą przez cały okres edukacyjny na korepetycje, kursy z języków nowożytnych, z polskiego. To tak nie raz zastanawiam się jak i czego nauczyciele uczą i już w podstawówkach , że trzeba udzielać korepetycji.

    • 10 2

    • Klasy przeładowane

      Uważam, że klasy powinny być o połowę mniejsze, zatrudnić więcej nauczycieli. Będą mieli więcej czasu na poświcęnie uwagi każdemu uczniowi.

      • 2 0

  • muj syn (5)

    Muj syn miał z polskiego 99% matematyka 96 % a hiszpański 94.Dumna mama .Ja byłam słabsza

    • 2 12

    • Zajiste!

      • 5 0

    • Muj muj, może trochę korepetycji u syna?

      • 6 0

    • Raczej mój

      • 2 1

    • Xyz

      No byłaś bardzo słaba jeżeli "mój" piszesz przez u - "muj" :(

      • 1 1

    • Muj przez u

      Napewno lepszy mój bo moje i to dwa razy taki błąd. Świat się kończy.

      • 0 0

  • Czas wyciągnąć wnioski (1)

    Mam 2 dzieci. Niedawno ukończyły edukację w Szkole Podstawowej W szkole do której uczęszczały tylko 1 nauczycielkę dobrze wspominam. Ścisły przedmiot. Była bardzo wymagająca, ale też dużo dawała od siebie, zależało tej Pani by solidnie wykonać swoją pracę. Nauczyciel z powołania.. Reszta kadry klas 4-8 pozostawię bez komentarza.

    • 4 1

    • Ktura szkoła?

      • 0 2

  • (3)

    U nas egzaminy z polskiego na 91%, z matmy na 100%, a z angielskiego na 98%.
    Bez korków, w zwykłej (a może niezwykłej?) rejonowej szkole.
    I opinia dziecka - ta matma była za prosta. Wszyscy będą mieli maxa. ;)

    • 6 13

    • no to teraz (1)

      prosze sie pochwalic, w ktorej to szkole taks uper przygotowuja do egzaminow?? chetnie sie dowiem , bo szkola, kotra znam wybitnie slabo przygotowuje i ogolnie uczy..niestety, malo pracy nauczyciele wymagaja od dzieci...

      • 0 1

      • Na stronie Trójmiasta regularnie są rankingi szkół podstawowych wg wyników z tego egzaminu.

        • 0 0

    • chwalipięta

      • 2 0

  • Opinia wyróżniona

    (5)

    Egzaminy egzaminami, a i tak o wszystkim zdecydują punkty z konkursów. Można zdobyć aż 18. Nawet jak ktoś ma 100 proc ze wszystkiego, to i tak może mieć max 182 punkty. A mało kto ma maksa. Wiele szkół, w ogóle nie bierze w niczym udziału i dzieciaki są pokrzywdzone. Poza tym nie każdy ma tyle odwagi. Punkty powinny być za naukę w szkole.

    • 33 5

    • Całkowicie się zgadzam (4)

      Nawet bardzo zdolny uczeń potrzebuje wsparcia nauczyciela przygotowując się do konkursu. W dzisiejszych czasach laureatami są 1)dzieci nauczycieli -bo ci sami przygotowują swoje dziecko albo koledzy nauczyciele to na ich prośbę zrobią 2) dzieci ludzi zamożnych których stać na opłacenie osoby która ma wiedzę i umiejętności pozwalające na przygotowanie dziecka do konkursu 3) najrzadziej spotykana opcja -zdolne dzieci uczące się w dobrych szkołach gdzie uczą świetni ambitni nauczyciele mający czas na przygotowanie ucznia. Podobnie wygląda to jeśli chodzi o wyniki w sporcie. Wygrywają ci których stać na prywatnych trenerów, obozy sportowe fizjoterapeutów, wyjazdy na zawody itd Promując pierwszeństwo zwycięzców konkursów przy rekrutacji do bezpłatnych dobrych szkół średnich ograniczamy dostęp do dobrej edukacji zdolnym uczniom pochodzącym z uboższych czy zaniedbanych edukacyjnie środowisk a promujemy bezpłatną edukację zamożnych i uprzywilejowanych.

      • 7 4

      • (2)

        A kto broni dzieciom przygotować się do konkursów. Nauczyciel przecież nie włoży dziecku wiedzy łopatą do głowy. Nauczyciel może dostarczyć dodatkowe materiały do nauki i tyle. Aż tyle.

        • 3 4

        • A po co wdrożono tzw. (1)

          godziny dostępności? W szkole mojego dziecka jej wychowawczyni w ogóle o nich zapomniała, w czasie swojej godziny dostępności chodziła z dziećmi na seanse filmowe, po zwróceniu uwagi za pośrednictwem kuratorium pani sobie podzieliła tę godzinę na dwie lekcje po pół godziny każda. Nie mówiąc o tym, że dzieci w tym czasie i tak mają inne lekcje, to co można z dzieckiem uzdolnionym zrobić przez pół godziny? Ewentualne konsultacje.. ale w sumie po co, skoro ostatnio pani się kłóciła z uczniem, że "spokój" pisze się przez "u". W szkole mojego dziecka nawet kółko teatralne prowadzą rodzice, treningi itp. Dożyliśmy absurdalnych czasów.

          • 0 2

          • Godzina dostępności-darmowa-której nawet do rozliczania czasu pracy nie można wpisać jest właśnie na konsultacje, nie do bezpośredniej pracy z uczniem, prowadzeniem kółek, czy zajęć opiekuńczych. To, że nie ma kółek to albo wina dyrekcji albo i to z większym prawdopodobieństwem gminy, która nie daje żadnych dodatkowych środków czy to dla dzieci z deficytami czy uzdolniomymi czy zwyczajnie na rozwój pasji dzieciaków.

            • 1 0

      • serio?!?!?!

        • 1 1

  • System nauczania w Polsce do naprawy!

    Wyniki egzaminów alarmujące. Edukacja w podstawówce powinna się skupiać na nauce podczas lekcji. Dzięki temu dzieci będą miały równe szanse. Żadnych prac domowych, które robią rodzice albo korepetytorzy. Tak samo nauka, dzieci powinny uczyć się szkole, z nauczycielem i innymi dziećmi, poprzez zabawę, doświadczenia, eksperymenty itd. To by wyrównało szanse. I odciążyło rodziców. Teraz dzieci z biedniejszych albo dysfunkcyjnych rodzin są na straconej pozycji, bo z nimi nikt się nie uczy, często rodzice nie potrafią uczyć, albo po prostu nie rozumieją lekcji, nie mogą zapewnić korepetycji czy dodatkowych materiałów. Trzeba wyrównać szanse.

    • 0 3

  • Opinia wyróżniona

    Szkoła musi znowu uczyć. (5)

    Trzeba odciążyć rodziców. Nauka w szkole powinna wystarczyć, żeby dziecko rozwijało swoje talenty i wykorzystywało swoje możliwości intelektualne. Rodzice robią z dziećmi lekcje, prace plastyczne, uczą na kartkówki, piszą wypracowania, zawożą na korepetycje itp, itd. Dlaczego pozwoliliśmy, żeby ciężar edukacji spoczął na rodzicach? Przecież my mamy swoje obowiązki, pracę i obowiązki domowe, dlaczego pozwoliliśmy, żeby nam dołożono edukację naszych dzieci?

    • 32 14

    • (4)

      Z badań wynika, że rodzice polskich dzieci są najbardziej zaangażowani w naukę dzieci. W innych krajach rodzice tyle nie pomagają. Nam rodzice też tak nie pomagali. Może czas nauczyć dziecko samodzielności. To jednak rola rodzica. A dzisiejsze dziecko bierze książkę, czyta, odklada i stwierdza, że nie rozumie. I czeka na pomoc nic z siebie nie dając. Nawet jak odpowiedź w książce napisana jest dosłownie uczeń potrafi stwierdzić, że nie rozumie.

      • 5 0

      • Bo pewnie nie rozumie (2)

        Co do nauki, to uczyć się też trzeba umieć. Czy w szkole uczą jak się uczyć? Są różne sposoby i każdemu może pasować co innego, czy ktoś pomaga dzieciom nauczyć się uczenia? Nam też nie pomagano, nas też zaniedbywano. Ilu z nas odkryło w dorosłym życiu, że lubi się uczyć nowych rzeczy, chociaż w szkole mówiono nam, że jesteśmy leniwi i nic nas nie interesuje? Ilu z nas nie zdobyło wykształcenia, na które pozwala nam nasz intelekt tylko dlatego, że nikt nam nie pomógł a nawet zniechęcał, mówiąc, że jesteśmy leniwi?

        • 2 0

        • Myślę, że każdy nauczyciel doradza swoim uczniom jak uczyć się danego przedmiotu. Ale jeśli uczniowie mają np. problem z zapamiętaniem wzorów na pola czy 50 słów z angielskiego, odmiany czasownika itp. to jak pomoc? Tylko zwykły trening, powtarzanie pomaga. Ale jak się nie chce, co wtedy...

          • 0 0

        • Uczeń, który mając 10 lat nie rozumie prostego zdania, powinien być odsyłany do innej klasy, bo ciężko uczyć uczniów, którzy nie potrafią czytać ze zrozumieniem i takich, dla których takie zadania są banalne. Oboje tracą będąc w jednej klasie.

          • 0 0

      • Elu,

        Jednego nie trzeba uczyć a drugiego nie nauczysz bo po prostu nie chce.
        Można konia siłą zaprowadzić nad rzekę ale nie zmusisz go, żeby pił.

        • 0 0

  • Nauka do poprawy (1)

    Nic dziwnego, że matematyka wypadła najgorzej skoro uczniowie w dopiero w 8 klasie poznają zagadnienia w temacie graniastosłupy i ostrosłupy, które są w zadaniach otwartych na egzaminie, od 7 klasy powinni się już tego uczyć.

    • 4 1

    • Materiału z matematyki jest za dużo, za mało lekcji na powtarzanie. Najlepszym rozwiązaniem byłoby dołożyć w klasach 4-8 jedna godzinę matematyki zamiast tej religii.

      • 2 0

  • oświata już nie istnieje (1)

    skoro dawniej 50 % było granicą poniżej której otrzymywało się ocenę niedostateczną ! Ale za to w szkole , której uczę, na 800 uczniów nie było ani jednej oceny niedostatecznej na zakończenie roku !

    • 1 0

    • Ale kiedyś uczniowie nie pisali po szkole podstawowej egzaminu z całości materiału z matematyki, języka polskiego czy angielskiego. Kiedyś tylko najlepsi mieli egzaminy w szkole średniej. A wiadomo, że najlepsi nie napiszą poniżej 50%. Nie ma co w ten sposób porównywać.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Reklama

Statystyki

Wydarzenia

Mniej światła, Więcej gwiazd 2024

spotkanie, pokaz

Pomorska Noc Naukowców

wykład, warsztaty, konferencja

ŚwiatłoSiła Festiwal Foto - Video

warsztaty, spotkanie, spacer

Sprawdź się

Sprawdź się

Wybierz poziom

Żołądź to owoc:

 

Najczęściej czytane