- 1 Kto odpowiada za wypadek przy pracy? (44 opinie)
- 2 Praca w branży edukacyjnej. Warto? (96 opinii)
- 3 Czy możemy odmówić pracy w upały? (59 opinii)
- 4 Nauczyciele mogą składać wnioski o nowe świadczenie (192 opinie)
- 5 Dyskusja o krótszej pracy dla urzędników (354 opinie)
Dochód gwarantowany. Czy warto dać wszystkim po równo?
Ponad połowa Polaków w wieku 18-64 lat poparłaby wprowadzenie w Polsce bezwarunkowego dochodu podstawowego - wynika z badań Polskiego Instytutu Ekonomicznego. Czy jednak wypłacanie "pieniędzy od państwa", wszystkim, bez żadnych warunków, co miesiąc ma sens i jakie niesie ze sobą konsekwencje, a przede wszystkim czy nas na to stać?
- Cały pomysł takiego dochodu pochodzi z XVI-wiecznej, utopijnej idei chrześcijańskiej, mówiącej o tym, że wszyscy powinniśmy się dzielić tym, co mamy. W czasach współczesnych chodzi o to, że w teorii powinno ubywać miejsc pracy z powodu powszechnie wprowadzanej automatyzacji. Mówi się o tym od lat, jednak nic takiego się nie dzieje. Co więcej, pojawiają się nowe zawody - wyjaśnia dr Edyta Wojtyla, ekonomistka z Wyższej Szkoły Bankowej.
Dać wszystkim, bez wyjątku, po równo
376 mld zł - tyle rocznie kosztowałoby wprowadzenie w Polsce bezwarunkowego dochodu podstawowego w wysokości 1,2 tys. zł miesięcznie dla osób w wieku produkcyjnym oraz 600 zł miesięcznie dla osób w wieku przedprodukcyjnym.
Łączna wartość wydatków socjalnych na zabezpieczenie i pomoc społeczną w Polsce w 2018 r. wyniosła 343 mld zł, w tym:
- 229 mld zł - łączna wartość wydatków na renty i emerytury w Polsce,
- 54 mld zł - łączna wartość wydatków na świadczenia dla rodzin i dzieci w Polsce.
- Już 2018 r. na cały system zabezpieczeń i pomocy społecznej wydano 343 mld zł. W naszym kraju mamy sporo świadczeń socjalnych, które przyjmują na siebie redystrybucję dochodów na wzór dochodu gwarantowanego - bez kryterium dochodowego, tj. Rodzina 500+ czy program Dobry Start. Co więcej, rząd od dawna dyskutuje o zmianie 500+ na 600+. Niestety, taki model państwa opiekuńczego i rozdającego "wszystkim po równo" nie sprzyja gospodarce wolnorynkowej - mówi Cezary Maciołek, wiceprezes Grupy Progres.
- Dyskusja na temat dochodu gwarantowanego jest obecnie bardzo burzliwa. Dochód ten często nazywany jest dochodem bezwarunkowym, choć ograniczają go pewne warunki, właściwszym jest więc nazywanie go dochodem gwarantowanym - tłumaczy dr Wojtyla. - Eksperyment ten prowadzony był w wielu miejscach na świecie. We Włoszech takie świadczenie miało obowiązywać, jednak z zastrzeżeniem, że pieniędzy nie można przeznaczyć na alkohol i hazard. Na Alasce wystarczyło zamieszkiwać dany teren od roku. Wówczas można było pobierać świadczenie, które rekompensowało brak dochodów z turystyki w okresie zimowym. W Afryce też eksperymentowano z dochodem gwarantowanym, ale bardzo szybko skończyły im się pieniądze.
Przymus pracy nie jest wcale potrzebny
W Polsce poparcie dla dochodu podstawowego jest silnie związane z poziomem ryzyka doświadczanego przez jednostki. Rozwiązanie to jest najczęściej popierane przez osoby w wieku 18-25 lat (60 proc.), osoby z wykształceniem poniżej średniego (70 proc.) oraz osoby, które nie mają stałego źródła dochodu - zajmują się gospodarstwem domowym (75 proc.) lub są bezrobotne (74 proc.). Posiadanie stałego źródła dochodu nie sprzyja poparciu dla dochodu podstawowego. Wprowadzenie takiego rozwiązania poparłoby 48 proc. osób pracujących oraz 44 proc. osób pobierających emeryturę.
- W Szwajcarii ponad 70 proc. społeczeństwa było przeciwne wprowadzeniu takiego rozwiązania. Co świadczy o dużej świadomości ekonomicznej. W Polsce gdyby zapytać ludzi, czy chcieliby dostawać 1,2 tys. zł za nic, na pewno większość powiedziałaby, że tak. Zwolennicy takiego rozwiązania w większości nie zastanawiają się, skąd te pieniądze będą pochodziły i nad tym, że aby coś wziąć, to trzeba najpierw coś do wspólnego worka włożyć. Dodatkowo inflacja i koszt obsługi wypłaty świadczenia spowodowałyby, że z 1,2 tys. zł zrobiłoby się realnie 800 zł - mówi Edyta Wojtyla. - W Finlandii eksperyment z dochodem gwarantowanym częściowo się sprawdził, ale zrezygnowano z kontynuacji projektu. Zaobserwowano tam, że dzięki temu ludzie są mniej zestresowani, a przymus pracy nie jest wcale potrzebny. Nie wpłynęło to też zbyt mocno na rynek pracy.
- Żaden kraj nie zdecydował się jeszcze na wprowadzenie stałego dochodu gwarantowanego i nie bez przyczyny. Według oceny OECD z 2017 r. wprowadzenie tego typu dochodu byłoby dużym obciążeniem fiskalnym, a jednocześnie zubożyłoby dotychczasowych odbiorców opieki społecznej w takich krajach jak Finlandia, Francja, Włochy i Wielka Brytania. Już w 2016 r. zdecydowana większość Szwajcarów - 77 proc. - odrzuciła w referendum propozycję wprowadzenia dochodu gwarantowanego dla każdego mieszkańca. Rok później - latach 2017-2018 - Finlandia przeprowadziła eksperyment z gwarantowanym dochodem podstawowym. 2 tys. osób otrzymywało 560 euro miesięcznie, bez żadnych zobowiązań. Jaki był rezultat? Poprawił on zadowolenie z życia i dobrego samopoczucia badanych osób, choć ich sytuację zawodową już niekoniecznie - argumentuje Cezary Maciołek.
Wyższe podatki i brak dodatkowych świadczeń
Jak wynika z raportu Polskiego Instytutu Ekonomicznego, zwolennicy dochodu gwarantowanego argumentują, że takie rozwiązanie zachęciłoby osoby nieaktywne zawodowo do podjęcia pracy przez zniesienie jakichkolwiek warunków związanych z przysługiwaniem świadczenia. Wskazuje się również, że rozwiązanie takie zwiększyłoby innowacyjność jednostek i skłoniłoby do częstszego podejmowania ryzyka, przyczyniając się tym samym do wzrostu poziomu przedsiębiorczości.
- Nie są to zbyt wysokie kwoty. Jednak mogłyby one pozwolić na życie na niskim poziomie. Ma to jednak także negatywne skutki: nastąpi wzrost podatków, nierówny podział pieniędzy spowoduje też zapewne napięcia społeczne, a do tego nastąpi likwidacja innych świadczeń typu 500+, zasiłków dla bezrobotnych czy dodatków socjalnych. Odczułby to też rynek pracy. Część osób z pewnością wolałaby pozostać przy niskim dochodzie gwarantowanym, niż podjąć nisko płatną pracę.
- Przykład fiński pokazuje, że bycie na garnuszku państwa stanowi pokusę, może spowodować zawodowe zatrzymanie się w miejscu i zwiększenie grupy osób biernych zawodowo. Co miało miejsce również w Polsce, gdy po wprowadzeniu 500+ z pracy zrezygnowało ok. 100 tys. kobiet. Sądzę, że lepszym rozwiązaniem byłaby likwidacja luk w dostępie do świadczeń socjalnych i otoczenie opieką osób biernych zawodowo. Jednak zamiast dawać im przysłowiową rybę, należy wyposażyć je w wędki np. poprzez wsparcie w podjęciu pracy oraz pomoc w zmianie lub podnoszeniu kwalifikacji zawodowych, które z pewnością poprawią ich kondycję finansową - dodaje Cezary Maciołek.
Polski nie stać na dochód gwarantowany
Argumenty przemawiające przeciwko dochodowi podstawowemu odnoszą się przede wszystkim do braku możliwości sfinansowania takiego rozwiązania. Wskazuje się, że zapewnienie powszechnego świadczenia na wystarczająco wysokim poziomie doprowadziłoby do znacznego wzrostu opodatkowania, co w efekcie spowolniłoby rozwój gospodarczy. Podnosi się również argument, że takie świadczenie ograniczyłoby aktywność zawodową osób pracujących, które mogłyby rezygnować z pracy zawodowej. Wskazuje się ponadto na brak możliwości zapewnienia powszechnego świadczenia w wystarczającej wysokości dla osób o szczególnych potrzebach, na przykład osób z niepełnosprawnościami.
- W przypadku dochodu gwarantowanego rachunek wydaje się prosty. Polski nie stać dzisiaj na wprowadzenie takiego świadczenia. Koszt jego sfinansowania wynosiłby w sumie 376 mld zł w skali roku, a ta astronomiczna kwota oznaczałaby wzrost podatków, zadłużenie państwa lub rezygnację z innych świadczeń socjalnych, a także z waloryzacji rent i emerytur. Na to z kolei - jak wynika z badania Polskiego Instytutu Ekonomicznego - nie godzą się Polacy. Moim zdaniem taka pomoc jest iluzoryczna, w skali całego państwa generuje olbrzymie koszty i trafia do każdego obywatela, nawet takiego, który tego typu pomocy nie potrzebuje. Co potwierdza wspomniane badanie PIE, pokazujące, że za płacą gwarantowaną opowiadają się - w wielu przypadkach - osoby zagrożone utratą pracy, zatrudnione na umowach tymczasowych czy te dysponujące bardzo niskimi środkami finansowymi - podsumowuje Cezary Mociołek.
Miejsca
Opinie (549) ponad 20 zablokowanych
-
2021-02-20 16:39
Opinia wyróżniona
Ja (20)
Tak czytam każdy komentarz i się zastanawiam dlaczego pobieracie 500plus?? Skoro każdy prawie pisze ze to są wasze pieniążki dlaczego piszliscie pierwsi w kolejki z wnioskami na to złodziejskie 500+:) to było po pierwsze po drugie z chęcią poszła bym do pracy gdby moje dziecko miało z 13 lat wtedy może i martwiło by się o swoją chorobę ale niestety
Tak czytam każdy komentarz i się zastanawiam dlaczego pobieracie 500plus?? Skoro każdy prawie pisze ze to są wasze pieniążki dlaczego piszliscie pierwsi w kolejki z wnioskami na to złodziejskie 500+:) to było po pierwsze po drugie z chęcią poszła bym do pracy gdby moje dziecko miało z 13 lat wtedy może i martwiło by się o swoją chorobę ale niestety nie mogę podjąć pracy bo mam dziecko z orzeczeniem! Czy też mnie nazwiecie patologią??? I osobę która żyje za wasze pieniążki z podatku?? Już wam wyjaśniam o co u nas chodzi zwolennicy Po tylko komentują negatywne kom. Bełkot sami robicie ale nie ważne czy 500 plus dał pis ale gdyby nie ten pis nie było by już dawno Polski!!! I niech ktoś mi nie powie ze to nieprawda dziś dla części Polaków narzeka na pis skoro ten pis taki zły po cholerne poszliście po 500 plus i 13.i14...jeden żal do pisu ze przekreślaja dzieci niepełnosprawne i 1%za 2019 zaginol tu jest minus wielki dla nich. I minus wielki że niema na leczenie dla chorych dzieci tylko trzeba zbierać i wyjeżdżać w świat za leczeniem!! A wogole to ani mi za tym ani za tym ale niech będzie sprawiedliwość w Polsce!
- 23 116
-
2021-02-22 16:04
czy na pewno
"ale gdyby nie ten pis nie było by już dawno Polski!!!" czy coś zażywasz ?
- 0 0
-
2021-02-22 07:48
dlaczego (1)
taki bełkot staje się opinią wyróżnioną?
- 5 0
-
2021-02-22 20:20
truj miasto
- 0 0
-
2021-02-21 19:41
Pinionżków na chore dzieci nie ma, za to som już w kwocie ponad 4.000.000.000 zł (celowo tak napisałem, żeby wiedziała pani jak to dużo) na TVPiS. 500+ bierzemy, bo chcemy odzyskać choć trochę z 34 nowych podatków, które PiS wprowadził, nazywając dla zmylenia suwerena, daninami i opłatami. Ma też pani rację, to nasze pieniądze - dlaczego mamy z
Pinionżków na chore dzieci nie ma, za to som już w kwocie ponad 4.000.000.000 zł (celowo tak napisałem, żeby wiedziała pani jak to dużo) na TVPiS. 500+ bierzemy, bo chcemy odzyskać choć trochę z 34 nowych podatków, które PiS wprowadził, nazywając dla zmylenia suwerena, daninami i opłatami. Ma też pani rację, to nasze pieniądze - dlaczego mamy z nich nie korzystać, skoro obecny rząd, zamiast przeznaczyć je na rozwój, wydaje na prostacką konsumpcję. To złe PO wprowadziło pół roku urlopu macierzyńskiego, bezpłatne żłobki państwowe, dopłaty do kredytów hipotecznych dla młodych, i wiele innych... no, ale nie dało kasy na Harnasie, dlatego było złe... a PiS dał i jest super. Zobacz Europo jak pięknie można żyć!!! - powiedziała kiedyś Beata Szydło, po czym poszła do kasy w Brukseli po wypłatę w EURO...
- 9 1
-
2021-02-21 15:29
ale jacy my?
wszyscy poza tobą są grupą która nie pasuje ci do układanki? I wszyscy są wg ciebie tacy sami? Idą po te 500+? Swoją drogą, nawet ci co idą mają prawo być przeciw bo na 500+ stracimy wszyscy, ale najmniej stracą ci co je pobierali więc może po to tam idą.
- 4 0
-
2021-02-21 11:46
To nie tak!!!
Moim zdaniem czy to PiS czy inna partia to robi,robi to bardzo źle.
Nie powinno być w Polsce rozdawnictwa !!!
Każdy Polak powinien mieć pracę za którą powinien otrzymać godziwą zapłatę.
A osoby w trudnych sytuacjach życiowych spowodowanych jakimś nieszczęściem i emeryci powinni otrzymać godziwe pieniądze.
Służba zdrowiaMoim zdaniem czy to PiS czy inna partia to robi,robi to bardzo źle.
Nie powinno być w Polsce rozdawnictwa !!!
Każdy Polak powinien mieć pracę za którą powinien otrzymać godziwą zapłatę.
A osoby w trudnych sytuacjach życiowych spowodowanych jakimś nieszczęściem i emeryci powinni otrzymać godziwe pieniądze.
Służba zdrowia powinna być wspomagana najbardziej i te pieniądze które są płacone rodzicom których stać na utrzymanie własnych dzieci i te które są płacone kłamliwym mediom powinny trafić do służby zdrowia.
Dużo by tu jeszcze pisać ale to nic nie daje.
Poprostu trzeba w Polsce zmienić cały rząd , rząd który od wielu lat nic nie robi tylko się zanienia stołkami i wiecznie kłóci.
Nic naprawdę dobrego jeszcze dla nas Polaków nie zrobili poza tym że sami się zbogacili i Polskę sprzedali.
Nawet nasze złoża gazu,ropy tytanu uranu złota rudy i inne sprzedali.
To jest rząd który dba o swoich rodaków?
To są sprzedajne qu...y i tyle w temacie !!!- 5 1
-
2021-02-21 08:21
Bo zeby
Dac pincset trzeba mi zabrac tysiaca
- 3 1
-
2021-02-21 08:19
(5)
Nie znasz się na ekonomii. Obecnie występuje dodruk waluty, przez co inflacja idzie w górę... czytaj Twoje i moje złotówki są coraz mniej warte... dalej wszystkie te bony i inne talony które rozdaje rząd maja za zadanie przyspieszył obrot gotówki, co pozwala na ukrywanie machinacji... dalej pensje pracownika wyznacza ich prqca, nie może być tak ze
Nie znasz się na ekonomii. Obecnie występuje dodruk waluty, przez co inflacja idzie w górę... czytaj Twoje i moje złotówki są coraz mniej warte... dalej wszystkie te bony i inne talony które rozdaje rząd maja za zadanie przyspieszył obrot gotówki, co pozwala na ukrywanie machinacji... dalej pensje pracownika wyznacza ich prqca, nie może być tak ze specjalista bedzie zarabiać tyle samo co konserwator powierzchni plaskich bo coraz większej liczbie ludzi odechce się męczyć w pracy. Dla przykładu tez wolałbym pochodzić z mopem przez cały dzień i mieć te sama pensje co teraz gdy przez cały dzień mysle i rozwiązuje problem techniczne...
- 15 0
-
2021-02-21 11:44
Znasz się na ekonomii. (4)
Masz bardzo dużo wiadomości (tych najprawdziwszych), powiedz który kraj z tych wysoko rozwiniętych gospodarczo nie dodrukowuje swojej waluty? Z tego co MEDIA głoszą rekordzistą jest unia, dodrukowując euro. gospodarkę można porównać do tradycyjnego zegarka, jeden mały brakujący trybik zatrzymuje pracę pozostałych. Nie ma sensu rozpisywać się na ten
Masz bardzo dużo wiadomości (tych najprawdziwszych), powiedz który kraj z tych wysoko rozwiniętych gospodarczo nie dodrukowuje swojej waluty? Z tego co MEDIA głoszą rekordzistą jest unia, dodrukowując euro. gospodarkę można porównać do tradycyjnego zegarka, jeden mały brakujący trybik zatrzymuje pracę pozostałych. Nie ma sensu rozpisywać się na ten temat bo zwolennicy ośmiu gwiazdek i tak tego nie zrozumieją. Poszperaj w necie na temat wsparcia rodzin z dziećmi w krajach na zachód od nas. Tam nie ma 500+, tam jest dużo więcej i to od lat, nie tak jak w Polsce. Nie słyszałem żadnego słowa krytyki pod adresem tych krajów. Nie masz pieniędzy, nie wydajesz, nie napędzasz gospodarki. Najbiedniejsi dają największy wkład w rozwój ekonomiczny, człowiek o IQ wyższym od temperatury ciała powinien to zrozumieč. Biedny wszystko wydaje, zamożny do góra 50% ..... A reszta? Zamrożona.
To tylko tak w skrócie.- 1 14
-
2021-02-21 17:28
(2)
Każdy kraj dodrukowuje, owszem u to jest tragizm sytuacji. Tak bys zrozumial w czym rzecz, wyobraz sobie. Masz 1000 banknotów o nominale 100 zł., 500 z nich pożyczasz koledze na tydzień. Kobieta oddając przyznaje, że skopiowal twoj baknot 1000 razy. Co oznacz, ze teraz w obiegu jest 2000 banknotów. Dalej twierdzisz, że realnie każdy z nich warty jest 100zl? Bo o wartości pieniadza nie świadczy nadruk na ich awersie i rewersie...
- 1 0
-
2021-02-21 21:44
Pieniądz wart jest tyle za ile ktoś chce go kupić płacąc inną walutą. (1)
Dolara i Euro można dodrukowywać dowolną ilość, bo każdy to kupi. Dodrukowanych złotówek kupić chętnych za wielu nie będzie. Taka różnica. Stąd lepiej mieć w kieszeni EUR zamiast PLN. Proste. Ale Polacy są normalni inaczej i wolą zarabiać i obracać bezwartościowymi papierkami. Żałosne.
- 1 0
-
2021-02-22 16:19
jak dodrukują euro czy dolca to też stracą na wartości
tylko że tamte waluty są stabilniejsze od naszej bo nie drukują ich jak porąbani stąd są pewniejsze jako środki wymiany
- 1 0
-
2021-02-21 16:44
jest dokładnie na odwrót, i tylko człowiek o IQ pomidora mógł napisać to co ty
to nie biedni napędzają gospodarkę tylko bogacące się społeczeństwo. Również oni, ale jak się bogacą, a nie gdy żyją na cudzym garnuszku. Żeby społeczeństwo się bogaciło potrzebne są inwestycje. Jak zabierasz kasę z inwestycji po to by ją przeżreć to rozwój spowalnia. Sumarycznie wygląda to tak że proponujesz by społeczeństwo przeżarło oszczędności
to nie biedni napędzają gospodarkę tylko bogacące się społeczeństwo. Również oni, ale jak się bogacą, a nie gdy żyją na cudzym garnuszku. Żeby społeczeństwo się bogaciło potrzebne są inwestycje. Jak zabierasz kasę z inwestycji po to by ją przeżreć to rozwój spowalnia. Sumarycznie wygląda to tak że proponujesz by społeczeństwo przeżarło oszczędności zamiast je inwestować. By zżarło rybę zamiast kupić wędkę. Podawanie, jako pozytywnego, przykładu bogatych krajów które przeżerają swój dobrobyt jest marnym argumentem bo one tego dobrobytu nie zrobiły na przeżeraniu tylko na pracy.
- 14 0
-
2021-02-20 23:04
Gdyby nie PiS to nie było by Polski... buhahaha... skończyłem czytać.
- 19 3
-
2021-02-20 21:03
Prawo do posiadania dzieci powinno przysługiwać po okazaniu matury... Gdzieś ty była Karynko jak uczyli pisać?!
- 29 3
-
2021-02-20 17:13
500 plus (1)
Pobieranie tego 500 jest na zasadzie "zwrotu" zapłaconego podatku np. w sklepie gdzie ceny są coraz większe
- 25 2
-
2021-02-22 20:18
to raczej dywidenta w spolce Polska sp. z o.o.
a ci co maja dzieci, to coz, w dluzszej perspektywie (ponad pokolenie) nic nie wnosza do spoleczenstwa
- 1 0
-
2021-02-20 17:02
Dużo napisałaś. (2)
Trudno zrozumieć chaotyczny wpis.
- 28 2
-
2021-02-20 17:48
bo to jakis zaburzony (1)
- 9 2
-
2021-02-21 13:27
Wnioskując po wywodzie Polska jeszcze istniej jedynie dzięki pisowskiemu 500+. A że opiekuńcze państwo nie daje, a nawet odbiera to, co inni dali niepełnosprawnym, to dla "Przykrej sprawy" nieistotna rzecz, i że 1% zaginął też. W sumie mleko i miód. Podwyżka za podwyżką. Totalny bałagan w kraju, spieprzona każda reforma za która się wezmą. Ważne że
Wnioskując po wywodzie Polska jeszcze istniej jedynie dzięki pisowskiemu 500+. A że opiekuńcze państwo nie daje, a nawet odbiera to, co inni dali niepełnosprawnym, to dla "Przykrej sprawy" nieistotna rzecz, i że 1% zaginął też. W sumie mleko i miód. Podwyżka za podwyżką. Totalny bałagan w kraju, spieprzona każda reforma za która się wezmą. Ważne że dali pięćset z siłą nabywczą trzystu, ale co tam, przecież dali. Dla pijaka ważna butelka w garści, a ne że na pracę mógłby sobie kupić sto takich butelek. Ot, taka polska mentalność i myślenie.
- 16 0
-
2021-02-20 19:14
Opinia wyróżniona
Nie chodzi o to czy warto czy nie warto (20)
Taka jest po prostu kolej rzeczy.
Ludzi coraz więcej, a z powodu postępującej automatyzacji potrzebnych pracujących jest coraz mniej.
Cywilizacyjnie będziemy dążyć do wykonywania coraz mniejszej ilości prac wytwarzających konkretne rzeczy.
To są takie zmiany jak to że dziś dom buduje wiele osób przez wiele miesięcy.
Taka jest po prostu kolej rzeczy.
Ludzi coraz więcej, a z powodu postępującej automatyzacji potrzebnych pracujących jest coraz mniej.
Cywilizacyjnie będziemy dążyć do wykonywania coraz mniejszej ilości prac wytwarzających konkretne rzeczy.
To są takie zmiany jak to że dziś dom buduje wiele osób przez wiele miesięcy.
Już powoli dostępna jest technologia drukowania budynków (druk 3D z kompozytów w wielkiej skali) i dom budować będzie ekipa kilku osób w tydzień (z czego większość czasu wykończenie).
Dziś w produkcji, przemyśle, logistyce pracuje ogrom ludzi, jutro wystarczy ich garstka.
No i zmarnowaniem tej szansy byłoby spowodowanie że ta garstka będzie bogaczami, a reszta nędzarzami. Zresztą tej garstce też się to nie opłaca.
I tu naturalną konsekwencją takich zmian jest po prostu praca coraz mniej, przez co mieć będziemy coraz więcej czasu np. na dbanie o zdrowie, o siebie, na relacje międzyludzkie.
Bo to właśnie te rzeczy będą cennymi tak jak dziś ceni się pracę.
I w tym duchu właśnie zapewniona musi być redystrybucja środków do życia (pieniędzy), w taki sposób że cała społeczność, korzystając ze zdobyczy techniki będzie miała możliwość dbać o siebie, by żyć wygodnie i zdrowo.- 26 77
-
2021-02-21 14:58
nie masz racji, automatyzacja powoduje że wszystko jest tańsze (1)
więc możemy sobie pozwolić na więcej, zatem inne branże rosną bo siła nabywcza rośnie i możemy kupować więcej dóbr. Finalnie to doprowadzi do tego że będziemy pracować coraz mniej. Już teraz w zachodnich społeczeństwach duża część ludzi mogłaby wyżywić się z pracy na pół etatu. Zmieni się natomaist z czasem struktura zatrudnienia. Mniej pracy
więc możemy sobie pozwolić na więcej, zatem inne branże rosną bo siła nabywcza rośnie i możemy kupować więcej dóbr. Finalnie to doprowadzi do tego że będziemy pracować coraz mniej. Już teraz w zachodnich społeczeństwach duża część ludzi mogłaby wyżywić się z pracy na pół etatu. Zmieni się natomaist z czasem struktura zatrudnienia. Mniej pracy fizycznej, więcej umysłowej. Redystrybucja nigdy nie będzie potrzebna, co więcej jest wysoce szkodliwa. Raz że demoralizuje część społeczeństwa, dwa że to kolejne pieniądze w łapach aparatu państwowego który zależnie od woli politycznej będzie sobie mógł dysponować. Trzecia sprawa jest taka że spowodowałoby to odpływ pieniędzy z biznesu, spadek inwestycji i zatrzymanie rozwoju gospodarczego.
- 3 0
-
2021-03-04 09:31
Tak ! Tak !
Wszystko jest tańsze i szybciej się psuje i szybciej przestaje być modne i szybciej należy to zmienić , sąsiad już ma itd ... To widać na każdym kroku ! A więcej pieniędzy w łapach redystrybutorów to nic innego jak więcej w korycie na Wiejskiej i na kontach prezesa sekty PiC i prezesów banków !
- 0 0
-
2021-02-21 10:39
Za wczesnie z czyms takim. (1)
Ale z racji automatyzacji i postepu cywilizacyjnego, powinno sie wprowadzic 6h czas pracy.
- 3 1
-
2021-02-21 16:47
automatyzacja to jest w USA i Japonii
mamy kilkadziesiąt lat odstępu za nimi w tej kwestii
- 5 0
-
2021-02-21 08:38
Pieniądze trzeba
Zapracować.
- 3 0
-
2021-02-21 03:17
Nieprawda..
Idziesz za pracą, potrzeba jej w usługach, można też zdobyć nowy zawód... Chyba, że każdy chce być bogaty, bo paru takich jest i mnie się też należy być bogatym... W dps potrzeba ludzi, wszędzie potrzebny jest człowiek.. Ale zapomnijcie o karierach i ścieżce awansu... Bo to są dyrdymały jak o tzw. warszawskiej pensji...
- 3 1
-
2021-02-21 03:09
Nieprawda... (1)
Roboty jest od fula, ale trzeba ją znaleźć... Nie każdy chce orać w dps od rana do końca zmiany jako opiekun. Pracowałam w sklepie mając studia bez dyplomu. I wiem, że każda tam pracująca czuła się kierowniczką i miała o to pretensje. Lewuski, plotkary, intrygantki i oszustki, a każda to kierowniczka. Do markowania pracy doskonale niektóre aktorki.
- 5 3
-
2021-02-22 20:26
to problem z babami
jeden znajomy wywalil wszystkie baby z firmy i produktywnosc o 20% wzrosla
ale lewackie parytety wybiorcze, rownouprawnienie w sądach rodzinnych, i gwarantowana atencja w social mediach robi swoje...- 0 0
-
2021-02-21 01:24
(2)
Parę lat temu jeden znajomy automatyk z którym rozmawiałem powiedział mi - "moim celem jest wywalić z pracy jak najwięcej ludzi". Ogólnie spotkałem już parę osób branży informatyki/automatyki/elektroniki, którzy chcieliby zautomtyzowac wszystko. Automatyzacja będzie postępować, technicznie rzecz biorąc wiele prac można już wyeliminować. Cały czas
Parę lat temu jeden znajomy automatyk z którym rozmawiałem powiedział mi - "moim celem jest wywalić z pracy jak najwięcej ludzi". Ogólnie spotkałem już parę osób branży informatyki/automatyki/elektroniki, którzy chcieliby zautomtyzowac wszystko. Automatyzacja będzie postępować, technicznie rzecz biorąc wiele prac można już wyeliminować. Cały czas jest jeszcze taniej zatrudnić kogoś za 2.5k/3k netto niż tworzyć do tego oprogramowanie. Ale to kwestia czasu tak naprawdę. Pozostaje pytanie co zrobić z taką rzeszą ludzi? Tak naprawdę dochód gwarantowany jest mniejszym złem i koszty jego wprowadzenia są mniejsze niż efekty wielkiego bezrobocia i wkurzenia mas ludzi (a co za tym idzie - rządów skrajnych populistów).
- 6 2
-
2021-02-22 16:25
problemu nie będzie, z tych samych powodów z których od kilkuset lat on nie istnieje
z dnia na dzień wszystkiego nie zautomatyzują, to proces długotrwały. Po prostu spadający popyt na proste zawody spowoduje że ludzie zaczną się uczyć czego innego. Ludzkość cały czas zmienia profil od kilkuset lat kiedy powstawały pierwsze maszyny. Po prostu łopatowi staną się koparkowymi. Ludzie będą się musieli uczyć bardziej skomplikowanych
z dnia na dzień wszystkiego nie zautomatyzują, to proces długotrwały. Po prostu spadający popyt na proste zawody spowoduje że ludzie zaczną się uczyć czego innego. Ludzkość cały czas zmienia profil od kilkuset lat kiedy powstawały pierwsze maszyny. Po prostu łopatowi staną się koparkowymi. Ludzie będą się musieli uczyć bardziej skomplikowanych zawodów. Jak już powiedziałem długotrwałość procesu sprawi że ludzie nie stracą pracy, tylko na bieżąco gdy starzy pracownicy wykonujący proste prace będą odchodzili na emeryturę to mniej nowych będzie potrzeba.
- 1 0
-
2021-02-21 03:19
Nieprawda...
Jeśli w firmach dają się wywalać z powodu automatów, to po co tam iść. Niech im robią automaty... Szukajcie innej roboty, albo zmieńcie zawód...
- 2 5
-
2021-02-21 01:05
Mi dom budowało 3 pracowników i nie chciał bym takiego domu gdzie wykończenie środka zajmie mniej niż tydzień.
- 3 2
-
2021-02-21 00:56
kto to wyróżnił?
lewactwo chyba już do reszty opanowało ten portal...
- 3 4
-
2021-02-20 23:25
Jaki piękny bełkot
- 3 2
-
2021-02-20 19:46
Nie (2)
Chodzi o to ,że to neobolszewicki bełkot ,który kończy się totalitaryzmem.
- 7 3
-
2021-02-20 19:47
Bolszewizm kończy się upadkiem i bankructwem państwa. (1)
- 12 2
-
2021-02-21 08:21
Mniejsza z tym. Ale prawda jest ze rzad zacy są naszymi pracownikami q robia ck im się podoba...
- 3 0
-
2021-02-20 19:40
Gdy komuś coś się zabiera pod przymusem nazywamy to kradzieżą, (2)
żeby ktoś inny zyskał? Różnica od klasycznej kradzieży polega na istnieniu pośrednika - państwa.
- 17 5
-
2021-02-22 20:23
nie kradniemy rozdajemy ;-) (1)
polowe z dziury vatowskiej rozdajemy, druga polowe inwestujemy
zlodzieje z peło tylko dla siebie chapali i "pieniadzy nie było, nie ma i nie byndzie"
ale i tak wiadomo ze motorem napedowym gospodarki jest lgbt, homo-malzenstwa, aborcja oraz
***** cos tam
tylko nie ***** w celach reprodukcyjnych
ale czego oczekiwac od pokolenia bez matmy na maturze potomkow tych ktorzy ukradli pierwszy milion i im podobnych?- 0 4
-
2021-02-22 22:15
taaaa tyle, że właśnie się wydało, że dziura VATowska jest nadal, a to że z jej zatrzymania była kasa to był kit
okazuje się, że zwykły wzrost gospodarczy plus bardzo duże zadłużanie Polaków
- 1 0
-
2021-02-20 17:49
Opinia wyróżniona
1200zl to dodatek a nie dochód . Jestescie w stanie wyżyć za 1200zl??? (23)
Powiedzmy 2+1
Żywność, chemia: min 2000zl, raczej 3000zl
Koszty mieszkania, prąd, net 1000zl a jeśli na kredyt/wynajęte to 2500-3000zl
Komunikacja, auto, paliwo = min 1000zl
Odzież, elektronika = min 500zl, raczej 1000zl/m-c
Usługi podstawowe (fryzjer, lekarz spec, dentysta, elektryk, hydraulik) = 500zl
CzasPowiedzmy 2+1
Żywność, chemia: min 2000zl, raczej 3000zl
Koszty mieszkania, prąd, net 1000zl a jeśli na kredyt/wynajęte to 2500-3000zl
Komunikacja, auto, paliwo = min 1000zl
Odzież, elektronika = min 500zl, raczej 1000zl/m-c
Usługi podstawowe (fryzjer, lekarz spec, dentysta, elektryk, hydraulik) = 500zl
Czas wolny, wakacje, zajęcia dodatkowe, korepetycje, hobby może być 0zl ale raczej 500-1500zl.
Razem min 5000zl ale raczej potrzeba 7000-9000zl.
Za 2x czy nawet 3x 1200zl nie da się tego zrobić.- 41 38
-
2021-04-28 05:47
lol123
masz wygorowane potrzeby, dochod gwarantowany jest po to by przezyc w razie utraty pracy czy choroby, a na codzien jako dodatek do pensji zebys mogl wiecej wydac, a ty przedstawiles zycie w luksusach, a nie po to on jest
- 1 0
-
2021-02-23 00:07
Jest to przyzwoita dniowka
Jeśli nie masz kredytów, da radę wyzyc na niezłym poziomie .
- 0 0
-
2021-02-21 12:53
Skąd wy te kredyty bierzecie po 2.5/3.0 tys ? (3)
Ja też mam dwa mieszkania na kredyt za jedno place 713 zł ( 39m2 południe GD) za drugie ( 60m2 południe GD ) 1250 zł . Kredyty na 20 lat . Wy serio kupujecie chaty nie będąc w stanie nic odłożyć nawet na wkład własny i wykończenie ?
- 1 8
-
2021-02-21 17:08
No ja miałem podobny dylemat (1)
czy płacić 1500 raty kredytu + czynsz za 60m2, czy się budować i płacić 2000 (500 jakiś fundusz) za 150m. Wybrałem to drugie... Nie żałuję... Jak patrzę na ceny wynajmu mieszkań 60 wzwyż w normalnych w miarę lokalizacjach to też są podobne ceny... Jak się nie odwrócisz to D z tyłu i po 5 tys. trzeba zarabiać, żeby żyć w miarę normalnie.
- 2 0
-
2021-03-17 11:53
to prawda, wynajem to jest kosmiczny koszt niestety.
A coraz drozej jest. Kupno to smao, 600k za 60-70m gdzies nie na wypizdowiu. \
Ba we wrzeszczu po milion za 60m z 2. reki. Kpina- 0 0
-
2021-02-21 15:12
jak ktoś ma w Oliwie 100 metrów i kupił je teraz a nie pare lat temu to ma troche inne raty
niemniej ludzie tak potrafią, zastawić się a potem życie na krawędzi. Każdy ma inne priorytety
- 4 0
-
2021-02-20 20:45
wreszcie ktoś to głośno powiedział! (11)
Ja mam 2+2 i jest tak:
Jedzenie i chemia 2500
mieszkanie 2500 kredyt, prąd 200, woda 150, internet 80, 4 telefony 160, paliwo 200-300, ubezpieczenie auta 80, ubezpieczenie na życie 90,
Zus 1500, księgowa 300
zeby żyć na zero to potrzebujemy z 8000/mc. W życiu roboty byśmy nie rzucili, ale to 2x1200 by nam załatwiało kwestię kredytu.- 3 15
-
2021-02-21 15:04
przecież te pieniądze trzeba skądś wziąć
albo dodrukują i zeżre je inflacja, albo podniosą podatki. Najbardziej ucierpi klasa pracująca taka jak ty. Te twoje 1200 tak czy siak zniknie, a do tego będzie siedział urzędnik i to liczył za co weźmie kasę. Totalnie nieefektywny sposób poprawiania bytu.
- 3 0
-
2021-02-21 05:33
(7)
co to za bzdurne wyliczenia nam podajesz :) 4 telefony za 160 zł? abonament za 4 dyszki? to co Ty masz tam 2GB internetu? mówisz o ZUS i księgowej czyli prowadzisz firmę tak? jakie Ty masz ubezpieczenie na życie za 90 zł miesięcznie, kto Cię tak kroi? czy jesteś ubezpieczony na 10 milionów? no ale jak się ma ratę za mieszkanie 2500 zł to tylko narzekać można i się powiesić bo jak 2,5k na jedzenie wydajesz na 4 osoby to nie wiem co Ty jesz
- 7 13
-
2021-02-21 15:08
gościu ja mam 2 abonamenty za 43zł brutto w T-mobile, także jest to możliwe
mam w pakiecie z internetem który kosztuje 80zł. Internet mam nieograniczony - LTE na wszystkich urządzeniach. Co prawda w tej kwocie nie było sprzętu (router + aparaty telefoniczne). Ale telefon możesz mieć za 5 stów jak nie jesteś wymagający, więc za dwa masz dodatkowo 40zł miesięcznej raty. 40+43=83, wiec możliwe że on za 4 płaci 160.
- 4 0
-
2021-02-21 09:42
ale co? (2)
4 telefony, abonament w play, jakieś rodzina coś tam. Darmowe minuty i sms bez ograniczeń. Jak się skończy umowa to dzieciakom zmienię na kartę to było kupowane w czasie jak chodziły do szkoły. Ubezpieczenia na życie w banku (Axa oferuje) na 200 tys w razie zgonu i 50 tys w przypadku zachorowania na nowotwór. Napisałem to z grubsza, bo dokładnie nie wyliczam. Jedzenie i chemia czyli proszki do prania, pasty do zębów itd. Nawet gdyby, to 2500 to jest 20zł na osobę dziennie... To dużo?
- 2 1
-
2021-02-21 10:37
nie wspominam o innych rzeczach typu: (1)
żona poszła do kardiologa, bo jakoś dziwnie serce zaczęło jej bić - wizyta 150zł, wypożyczenie holtera i badanie 200zł, wizyta następna 150zł i skierowanie do endokrynologa i wizyta też będzie 150 + potem leki.. Czyli masz 750 zł ekstra na pierdołę w sumie. Mnie zaraz czeka najprawdopodobniej stomatolog za 2000 przynajmniej znając życie, bo już mi
żona poszła do kardiologa, bo jakoś dziwnie serce zaczęło jej bić - wizyta 150zł, wypożyczenie holtera i badanie 200zł, wizyta następna 150zł i skierowanie do endokrynologa i wizyta też będzie 150 + potem leki.. Czyli masz 750 zł ekstra na pierdołę w sumie. Mnie zaraz czeka najprawdopodobniej stomatolog za 2000 przynajmniej znając życie, bo już mi powiedział wcześniej, że nie gwarantuje tej plomby i będzie trzeba koronę. Odwlekam póki się da niestety. Ale wiadomo, w necie wszyscy kozacy, zawsze najlepsi, wszystko od linijki, żyją za 500zł i jeszcze odkładają, a po 10 latach żyją z dochodu pasywnego... Powodzenia.
- 9 0
-
2021-03-17 11:51
jak to w necie. Zawsze tak jest. Coz olac i zyc swoim zyciem i tyle :)
- 1 0
-
2021-02-21 09:20
(1)
Jeden lubi zjeść mielonego, jeden ośmiorniczki
- 2 1
-
2021-02-22 11:35
Mielony oczywiście jest znacznie droższy, niż te osławione ośmiorniczki (za kg)
- 1 0
-
2021-02-21 08:24
Juz zaczyna się zaglądanie do lodówki... dramat
- 9 4
-
2021-02-20 23:13
(1)
Paliwo tylko 300 zł? Rozumiem, że jedno auto i bardzo mało jeździsz? Gdzie obiady w szkole dla dzieci, komitet rodzicielski, książki, zajęcia dodatkowe, wycieczki, rozumiem, że nie masz dzieci w przedszkolu, bo jak tak to jeszcze kilka stów na każde trzeba doliczyć. Gdzie rozrywka typu kino, basen z dziećmi, nie mówiąc już o jakimkolwiek wyjeździe
Paliwo tylko 300 zł? Rozumiem, że jedno auto i bardzo mało jeździsz? Gdzie obiady w szkole dla dzieci, komitet rodzicielski, książki, zajęcia dodatkowe, wycieczki, rozumiem, że nie masz dzieci w przedszkolu, bo jak tak to jeszcze kilka stów na każde trzeba doliczyć. Gdzie rozrywka typu kino, basen z dziećmi, nie mówiąc już o jakimkolwiek wyjeździe za miasto, wakacjach, czy ferie zimowych. W domu nic się nie psuje, pralka ta sama od 15 lat? Komputery, tablety nie wymieniane od 10 lat? Tak jeszcze można trochę powymieniać...
- 8 4
-
2021-02-21 09:46
tak, to jest bez wypadków i w trybie w miarę oszczędnym
Tak, teraz jeździmy bardzo mało. Akurat pralkę i suszarkę mam dokładnie tą samą od 15 lat AEG. W suszarce zepsuło się raz łożysko bębna, przestało się kręcić i wywalało error - na szczęście jest internet i potrafię dużo sam zrobić więc kosztowało mnie 3 zł za nowe łożysko. Dodatkowe i korepetycje (8 klasa teraz) idą z 500+. W ciągu 15 lat byliśmy 3 razy na urlopie.
- 5 2
-
2021-02-20 20:29
dokladnie (4)
najmniejsza pensja teraz zeby wyzyc to 3500 +
- 7 6
-
2021-02-23 00:08
Zalezy . (1)
3200 to moja rata za auto , żony 1800, żona nie pracuje ...
- 2 1
-
2021-03-17 11:45
lol
tak jak ktoś 'chce' tylko wiązać koniec z końcem to kupuje auto z rata za 3.2k- oczywiscie.
Weźcie Wy myślcie, bo równie dobrze ktoś moze powiedzieć, że utrzymanie jego odrzutowca kosztuje około 20k/msc, w odniesieniu do rozmowy o tym za ile minimalnie mozna wyzyc.- 0 0
-
2021-02-21 01:07
(1)
To podziwiam tych co pracują za najniższą i jeszcze są w stanie parę zł odłożyć a znam takie przypadki
- 11 1
-
2021-02-21 09:49
opisz dokładnie
ile osób w rodzinie, gdzie mieszkają? Ja w pierwszej pracy zarabiałem 1400zł, oddawałem rodzicom 400 za mieszkanie i jedzenie i nie wiedziałem co z kasą robić...
- 6 1
Wszystkie opinie
-
2021-02-20 10:11
Oczywiście, że by poparła (25)
Fajnie żyć nie za swoje.
- 134 29
-
2021-02-20 11:29
I co barany? W pazdzierniku jak pisałem o Nowym Ładzie przewidujacym dochdód warunkowy dla kazdego to smialiscie sie (8)
Przypopomnę - roadmap ujawniony 14 października 2020 przez jednego z kanadyjskich polityków przy PMO. Ujmując rzeczy chronologicznie, pierwszym elementem strategii wdrażania Wielkiego Resetu, będzie rozwój nowej odmiany wirusa, zwanej COVID-21. Informowały o tym alternatywne media kanadyjskie, francuskie i polskie. Główne serwisy informacyjne sklasyfikowały ten temat jako fake news. Warto jednak przypomnieć jak miałby wyglądać proces implementacji Nowego Porządku w społeczeństwie. Przewidywana mutacja COVID-19 i/lub koinfekcja wtórnym wirusem (określanym jako COVID-21) ma prowadzić do trzeciej fali o znacznie wyższej śmiertelności i wyższym wskaźniku zakażenia. Dojdzie do rozbudowy obiektów izolacyjnych dla chorych, ale i niepokornych łamiących koronarestrykcje oraz odmawiających szczepień. Takie obozy koncentracyjne już powstały między innymi w Niemczech, Kanadzie i w Chinach. W związku z tymi mutacjami, które składać się będą na COVID-21, ma dojść do jeszcze bardziej drastycznych ograniczeń gospodarczych i społecznych. Przewidywana jest awaria łańcuchów dostaw i niedobory zapasów podstawowych produktów. Kontrolą nad granicami miast oraz głównymi drogami, ma zająć się wojsko. Przypadki zakażeń i zgonów mutacją/mutacjami wirusa, mają przekroczyć możliwości placówek medycznych. W związku z tym ma dojść do reformy i rozszerzenia programu dla bezrobotnych, który ma zostać przekształcony w program powszechnego dochodu podstawowego. Doprowadzi to do zadłużenia państw i umozliwi kolejny etap tzw program "Debt Reset" polegającym na umorzeniu długów państw i obywatela w zamian za zgodę na likwidację własności prywatnej oraz przyjęcie szczepień. Odmawiający partycypacji zostaną skierowani do wspomnianych obozów izolacyjnych (zwolnienie z obozu nastąpi dopiero po zgodzie na udział w programie Debt Reset). Przecieki z Banku Światowego pokazują, że elity zaplanowały, że pandemia potrwa do 31 marca 2025 roku. Linki są co chwile banowane więc pełny źródłowy zapis
- 20 16
-
2021-02-20 11:33
(6)
...na google szukac wpisując hasło: "kanada ujawnienie planow wtornej blokady i wielkiego resetu". Czyli juz nawet portale regionalne w głównych miastach Polski dostały nakaz stopniowego przygotwywania opinii społecznej na ten dochód podstawowy. i uwaga - to nie bedzie dochód bezwarunkowy jak pisze redakcja tylko warunkowy. bedzie wyplacany tylko pod warunkiem przystapienia do programu Debt Reset czyli zgoda na 2 rzeczy: likwidacje własności prywatnej oraz przyjęcie szczepionki
- 17 13
-
2021-02-20 12:03
Aha i niby autor na koncu od siebie pisze że jest przeciwny tej ideii.... ale pamietajcie (5)
to jest dopiero pierwszy z długiej serii tego typu art. Dziś rzucają Wam tylko niewinnie te hasło. Narracja przybierze na sile i dojda pozostale elementy wskazane w roadmap ujawnionym w Kanadzie
- 12 7
-
2021-02-20 17:31
to wszystko prawda, Reptilianie to zaplanowali bo muszą ludzi załatwić, żeby przejąć naszą planetę
ludzie mają wyginąć, ale domy i mieszkania mają zostać. Za Księżycem jest schowana Gwiazd Śmierci - statek kosmiczny Reptilian, na którym jest 7 miliardów Reptilian z planety Reptilion, która została pochłonięta przez ich Słońce. To oni spuścili na Ziemnie koronę wirusa i spuszczają kolejne odmiany w miarę jak te początkowe są blokowane szczepieniami. W tym spisku uczestniczą wszystkie rządy świata bo mają obiecane domy z basenem i Ferrari po tych którzy umrzą na wirusa.
- 11 7
-
2021-02-20 19:20
ale ten Kaczyński jest mądry ;) (2)
równiutko ok 100tys kobiet zrezygnowało z pracy - nie mniej i nie więcej 100tys! :))))))))))))))) opętani w niewiedzy specjaliści z 3miasto :)))))))) ależ trzeba być dyletantem jak ten "specjalista" :)))))))))) Ujmując inaczej - aż ok. 100tys kobiet więzionych było w pracy zamiast opiekować się swoimi dziećmi... ale jeżeli można zabijać bo "wstyd" rodzić... to można tak pisać lemingi!
- 2 6
-
2021-02-20 19:42
równiutko, czy około?
Nie dostrzegasz różnicy?
- 6 0
-
2021-02-22 20:24
tylko że ty sam jesteś lemingiem
kiedyś kobiety nie musiały pracować bo było MNIEJ obciążeń fiskalnych i stary więcej kasy przynosił do domu, a teraz jest ich więcej (również dzięki PIS choć nie przede wszystkim) tyle że są redystrybuowane żebyś nie zauważył różnicy. PIS robi to samo co PO i SLD tylko na większą skalę.
- 1 0
-
2021-02-20 19:49
Ale koniec Świata miał być w 2012 roku i ten bezczelnie trwa nadal.
- 3 3
-
2021-02-20 15:06
Ale to już było i nie wróci więcej
Tak brzmią słowa piosenki. Nie podniecaj się tak, bo nie jesteś żadnym prorokiem. Komunizm już był, zsyłki na Sybir były, własność prywatna przechodziła w ręce komunistów. Wszystko to już było i upadło.
- 10 2
-
2021-02-20 13:30
ale już poslowie i urzednicy nie
Bo taki dochód powinien być uchwalony na poziomie placy minalnej dla kazdego urzednika
od prezydenta do rzecznika prasowego.
I dopiero jak cos wykonaja dla ludzi rzeczywiscie to rozwazyc po 3 miesiacach premie. Wtedy sie poprawi wszystkim- 7 3
-
2021-02-20 13:51
Socljalizm wszędzie zbankrutował ... nigdzie sie nie udał nie uda sie i tym razem (12)
- 21 4
-
2021-02-20 14:53
serio? (3)
szwecja? USA? Chiny? Kanada? Belgia?
- 5 12
-
2021-02-20 19:26
Oj stany upadają .. szwecja cofa się z socjalistycznych pomysłów od kilku lat (1)
Masz stare wiadomości
- 5 0
-
2021-02-20 19:46
No i oczywiście zapomniał że w Szwecji jest większa wolność gospodarcza niż w Polsce co nawet pokazuje bardzo ostatni rok
- 4 1
-
2021-02-21 15:21
USA i Chiny mają akurat tego socjalu najmniej
Chiny są komunistyczne tylko z nazwy, a w USA się po prostu żyje ale trzeba mieć fach w ręku. Szwecja, Belgia, Kanada - GDP growth rate na poziomie 1,5%. Stoją prawie, brak rozwoju. Osiągnęli wysoki poziom i teraz to przejadają. USA ostatnio też słabo bo niewiele ponad 2%, natomiast Chiny 6,3%
- 1 0
-
2021-02-20 14:54
...spokojnie tym razem uda się ......uwierz nam hahahahhahahahahaha
tak jest każdy socjalizm kończy się tak samo tzn bieda/terror/łagry ....socjaliści to kochają tj podatki i redystrybucje - oni nie mogą bez tego żyć
- 7 4
-
2021-02-20 16:46
Komuna spustoszyla rozsadek w tym kraju (6)
Kazdy jeden prawak mysli, ze socjalizm = komunizm = lewica. A okazuje sie, ze najbogatsze kraje europy zachodniej i polnocnej sa lewicowe i socjalistyczne jak Austria, Dania, Szwecja czy Niemcy. Natomiast tam gdzie rzadzi narodowa prawica religijno konserwatywna bieda i chaos wewnetrzny jak cala afryka prawie, kraje bliskie wschodu czy prawacki wschod europy czyli Polska, Wegry i Bialorus.
- 5 14
-
2021-02-20 19:23
zacznij od siebie dyletancie... 60lat komuny i żydokomuny doprowadziło do tego że Niemcy (1)
mogli swobodnie budowac swoj dobrobyt kosztem całej europy srodkowo-wschodniej... i czego tu jeszcze nie rozumiesz wypisujac swoje brednie?!
- 5 2
-
2021-02-20 23:04
Co to ma wspolnego z tym, ze
cala Europa zachodnia jest lewicowa, socjalistyczna i bogata? A Polska prawicowa i biedna.
- 4 0
-
2021-02-20 19:27
Litości skąd masz takie informacje z superexpresu ? (1)
- 3 0
-
2021-02-20 21:04
Skandale
To w Skadalach pisali
- 1 0
-
2021-02-21 01:11
To zapoznaj się z danymi bo np. Szwecja nie zawsze była socjalistyczna a największe bogactwo zdobyła będąc krajem kapitalistycznym w dodatku od momentu bycia krajem socjalnym wiele wyników finansowych w tym kraju drastycznie spadło.
- 0 0
-
2021-02-21 15:27
najbogatsze to są Stany
tam mimo że idzie w kierunku lewicowym to w porównaniu do europy są dużo bardziej liberalni gospodarczo, nadal. Niemcy potęgi też nie zbudowali na lewicowych pomysłach tylko powojennym Ordoliberalizmie. Z resztą co ci będę mówił o Niemczech, pozostałe kraje również nie miały komuny. Po prostu im mniej socjalizmu tym lepiej. A to że teraz chcą przejeść efekty swojej pracy to już inna sprawa. Mniej socjalu więcej kasy na inwestycje. Z afryką to też wyjechałeś, większość państw ma tam ustrój mafijny a gospodarczo etatystyczny. Nie mają nic wspólnego z liberalizmem gospodarczym. No i Polska wreszcie. Prawicowi to my jesteśmy tylko światopoglądowo. Gospodarczo etatyzm. Mocno wszystko generalizujesz. Światopogląd na gospodarkę przełożyłeś. Dobra manipulacja.
- 2 0
-
2021-02-20 17:30
No wegetowac raczej
- 1 1
-
2021-02-20 19:08
500+ też żyją nie za swoje
Więc niech każdy ma i wydaje na co chce i zabrać 500+.
- 6 0
-
2021-02-20 10:13
(7)
zgoda,ale pod warunkiem ze bede mial prace zdalna z domu
- 11 42
-
2021-02-20 12:00
tu nikt ci nie broni.
to wybór
Jak najbardziej za.
Popre ich.- 3 3
-
2021-02-20 15:39
(1)
Komuno wróć
- 4 3
-
2021-02-20 20:23
nie odeszlam
przeszlam tylko w stanowiska w europarlamencie
- 1 0
-
2021-02-20 20:17
***** *** (3)
czy gdyby każdy nagle dostał przelew na konto w kwocie 1.000.000zł - to każdy stałby się bogaty? czy może wszyscy byliby biedni?
obstawiam że chleb w ciągu kilku dni kosztowałby jakieś 4000zł...
to że ponad połowa popiera taki dochód bezwarunkowy świadczy tylko o tym że jest więcej i**otów niż rozumnych...- 9 0
-
2021-02-21 15:14
(2)
dlaczego chleb miałby tak podrożeć? po przelewie miliona na konto każdy zamiast bochenka kupi ich 1000?
tzw zachód zarabia od 3 do 7 razy więcej niż my, dlaczego nie zjada ich inflacja a ceny większości dóbr są podobne do naszych?- 0 6
-
2021-02-22 15:38
A chciałbyś/chciałabyś dostać 4 złote za chleb jak masz milion na koncie i każdy go ma? Siła nabywcza spadnie. Piekarz będzie chciał więcej bo i mąki za 2 złote też nie kupi
- 2 0
-
2021-02-22 16:32
bo nikt wtedy nie pracowałby za 2000zł
gdyby dodrukiem można było rozwiązać problemy świata to już dawno by nadrukowali papieru. Zachód zarabia więcej bo więcej produkuje. Niemiecka gospodarka produkuje 10 razy więcej niż nasza a przecież ludzi jest tylko 2 razy więcej. To tak jakbyś zamiast jednego kilograma mąki na godzinę produkował 5kg bo miałbyś jakąś zmyślną maszynę i większy omłot z pola. W ten sposób stajesz się 5 razy bogatszy a nie przez dodruk bezwartościowego papieru na którym tylko napisane jest że jest honorowany jako środek wymiany.
- 0 0
-
2021-02-20 10:15
Zdjęcie mniej więcej obrazuje jakie są wypłaty w kraju (4)
- 39 8
-
2021-02-20 12:31
A kto broni Gdanskowi wprowadzic samemu lokalnie te pensje? (1)
Tak jak dofinansowanie invitro tu moga sie wykazac i placic Gdanska pensje od 15 roku zycia.
Dla kazdego.- 8 5
-
2021-02-20 14:54
zamiast minusowac to uargumentujcie
miasto ponoc dzieli sie dobrem
- 6 3
-
2021-02-20 17:50
Ktos
Niedlugo to wyplata bedzie w dwoch, max trzech banknotach. If you know what I mean
- 4 3
-
2021-02-21 01:10
Jesteśmy biedni, bo państwo zabiera nam 50% przychodów
Minimalna "brutto" to 2800 zł, czyli na rękę 2056 zł, ale koszt pracodawcy to aż 3361 zł, czyli ZUS i US zabierają temu biednemu pracownikowi 1305 zł, a więc prawie 39% - a to jeszcze nie wszystko, bo on płacąc tymi pieniędzmi zapłaci jeszcze VAT, akcyzę i inne podatki czy "opłaty". Przyjmując, że średnio zabiorą mu standardowy VAT (prawie 19%), to z tych 2056 zł zabiorą mu 391 zł, więc ostateczna wartość jaką dysponuje wynosi zaledwie 1665 zł, czyli niecałe 50% tego, co musiał wydać na niego pracodawca. Pracodawca musi być na plus, więc on te koszty musi uwzględnić w cenach swoich produktów i usług, i jeszcze doliczyć VAT. Ale szary Kowalski tego nie widzi. Rząd z firm zrobił poborców podatkowych, którzy zdzierają zarówno ze swoich pracowników jak i klientów. Jedni i drudzy ich za to nienawidzą, a rząd ma czyste ręce, którymi hojnie rozdaje socjal narodowi uciśniętemu przez tych złych, chciwych kapitalistów...
- 10 0
-
2021-02-20 10:19
Hmm... no co może pójść nie tak? (14)
Chyba już 500+ dobitnie pokazało jak znacząco rosną ceny towarów i usług. Polski nie stać na wiele rzeczy. Przede wszystkim na socjal, niski wiek emerytalny, finansowanie TVP i ustawianie figurantów w zarządach spółek państwa.
- 142 20
-
2021-02-20 12:22
Bo to krypto-niewolnictwo (6)
W niewolnictwie oddajesz panu 100% i część do Ciebie wraca w postaci np. miski ze strawą.
W tak zwanej wielkiej wolności i demokracji oddajesz co prawda nie 100% ale już jakieś 90%, nie jednemu panu a wielu panom i nie wraca do Ciebie wikt i opierunek tylko jakieś ochłapy, a o wszystko musisz się sam zatroszczyć, więc ludzie tyrają w korpo po 12 godzin.
Dlatego wiele osób woli być po prostu niewolnikami albo chociaż jakiś komunizm - bo co prawda konsumpcja niewielka, ale też w pracy nikt się specjalnie nie przemęczał.- 10 6
-
2021-02-20 12:27
a co teraz masz niby? ile ludzi ma inaczej?
nikle procenty.
TU jest wszystko jasne. i w dodatku jest wybor.- 1 0
-
2021-02-20 13:02
Mylisz pojecia. W zachodniej korpo lewackiej masz luz (1)
pelny socjal i pensja 5 cyfrowa. U Janusza prawicowca rodzimego masz 12h tyrki za miche lub 2k.
- 8 5
-
2021-02-22 16:40
bo Janusz ma g...ą firmę z łopatami zamiast koparek
nie da się w ten sposób zarobić więcej bo firma Janusza jest niewydajna a przez to mało dochodowa.
- 0 0
-
2021-02-20 19:10
Tyrają w korpo? (2)
W korpo to jest najlepsza zabawa, owocowe poniedziałki, kawowe wtorki i pokoje zabaw i uciech. Tam nikt nie pracuje, ludzie się tylko bawią i to za marne często pensje, pomijając managment i programistów.
- 6 1
-
2021-02-21 21:53
To ciekawe (1)
ja zasuwam od rana do wieczora za kilka średnich krajowych i nie jestem menedżerem ani programista. Może mylisz korpo z call center?
- 0 0
-
2021-02-22 16:49
też się często spotykam z takim pojmowaniem "korpo"
a przecież jest mnóstwo innych korpo gdzie się dobrze zarabia. Z mojego podwórka, branży mechanicznej/okrętowej, firmy takie jak MacGregor, Delphi, czy choćby Bimet. Jako senior inżynier w dwóch pierwszych dychę na rękę da radę wyciągnąć. W Bimecie trochę gorzej, ale 15 lat temu, jeszcze przed skończeniem studiów miałem tam 3 na rękę, jako żółtodziub. Ja wiem nie są to zarobki programistów ale dycha w Polsce to już przyzwoita kasa.
- 0 0
-
2021-02-20 17:39
gdyby to wprowadzili to pierwsze co robię to całość tego niby "dochodu gwarantowanego" wymieniam (1)
na walutę kraju, gdzie żyją myślący i nie wprowadzają takich bzdur. Np. frank szwajcarski. To samo robię z wszelkimi finansami czy to oszczędnościami, czy zapłatą przy sprzedawaniu samochodu. Dlaczego? Dlatego bo nasza waluta zacznie bardzo tracić na wartości i ten "dochód gwarantowany" zostanie w długim okresie zwyczajnie wyzerowany - czyli za 1200zł w długim okresie będzie można kupić.....bułkę. Natomiast wymieniając na walutę typu frank zabezpieczasz się przed tym.
- 4 7
-
2021-02-23 22:42
nie zabezpieczysz się
bo będziesz dostawał te 1200 nawet wtedy gdy będziesz mógł kupić tylko bułkę i wymienisz te 1200 na pół franka
- 0 0
-
2021-02-20 21:03
Według ciebie 60 (K) i 65 (M) to niskie wieki emerytalne? (2)
Pracuj sobie nawet i do 100. Zmuś też do tego swoich rodziców
- 1 5
-
2021-02-21 01:18
(1)
A z jakiej paki kobiety mają o 5lat szybsza emeryturę? Już pomijam fakt że żyją o 10lat dłużej od mężczyzn czy kobiety nie chciały równouprawnienia? No i niech jeszc,e płaczą że mają mniejszą emeryturę od mężczyzn ;)
- 10 2
-
2021-02-22 16:53
też mnie to dziwi ale chyba wiem z czego to wynika
kobity rodzą, co też je obciąża a do tego w wieku 60 lat są dużo słabsze niż młode. 65 letni facet ma jeszcze siłę.
- 1 0
-
2021-02-21 08:56
Mit
Nie tylko 500+ ceny rosna po kolejnych wzrostach plac teraz bedzie kolejny wzrost w momencie wyplacenia 13 i 14 dla emerytow a by ich oskubac i taka jest kolej rzeczy wy dostajecie my wyciagamy
- 1 0
-
2021-02-22 06:49
Kasta namaszczonych.
Polskę stać na dochód minimalny 840 zł miesięcznie. Prywatyzację dla wybrańców. Wianuszek firm wokół Orlenu, Lotosu, KGHM i innych Energii dla zaprzyjaźnonych kolesi. Co, na normalnym rynku nie potraficie sami sobie dać rady. Musicie wrócić na posadki i żyć z pieniędzy państwowych? Jak jesteście takimi wybrańcami, tytanami pracowitości i intelektu, to załóżcie taki Microsoft bis, Amazon bis lub cokolwiek prywatnego i podbijcie świat. Bez dotacji nie umiecie?
- 0 0
-
2021-02-20 10:20
Zdecydowanie nie! (13)
I płacę minimalną też należy zlikwidować!
- 100 44
-
2021-02-20 10:26
Juz widze jak wraca (8)
Tuskowe podejście 5zl za godzinę na smieciowce
- 24 20
-
2021-02-20 11:24
Widzę, że powinny Tobie być zabrane prawa wyborcze (7)
bo nawet nie wiesz co to inflacja
- 15 11
-
2021-02-20 12:27
a ty jedno co uslyszales to haslo inflancja i powtarzasz to jak malpa (3)
- 15 5
-
2021-02-20 16:54
Ty nawet o tym nie słyszałeś (2)
- 3 7
-
2021-02-20 18:04
ja cie po prostu zaorałem (1)
- 5 2
-
2021-02-20 18:13
Niby jak?
Brakiem argumentów?
- 2 3
-
2021-02-21 08:09
Inflacja ? (2)
U nas inflacja to naturalny proces kraju ,które odbiło się od dna ! Moja pensja wzrosła 3.5 krotnie nic nie zdrożało tyle... Więc nie zwalaj na 500+ plus czy najniższe wynagrodzenie.Pewnie nie wiesz,ale może dzięki 500+ ktoś ma pieniądze ,żeby u ciebie zrobić zakupy czy skorzystać z twoich usług tak to działa plus korzyść o inwestycji w dzieci. Ty może i byś przepił ,ale większość Polaków woli te pieniążki zainwestować w rozwój swoich dzieci...
- 0 3
-
2021-02-21 08:24
Chłopie mniej TVP więcej książek z ekonomii (1)
Btw dobre prowo
- 3 1
-
2021-02-21 09:56
Na pewno zdecydowanie mniej TVN- ów i Polsat - ów gazety Wyborczej Tusków Budków Nojman-ów Trzaskowiczów
To wyjdzie wszystkim na zdrowie !!!!!
- 1 1
-
2021-02-20 12:03
Wprowadzac a jak. W koncu my tez zaczniemy zyc a nie tylko zlodzieje
i grantowi poplecznicy UM miasta.
- 7 5
-
2021-02-20 13:34
a niby czemu? placa minimalna dla polityków powinna być
i tylko taka.
- 10 1
-
2021-02-21 08:03
Oczywiście ....
Oczywiście ,żebyś mógł płacić 1.2tys za pracę warta 4tys
- 1 0
-
2021-02-21 09:52
Płacę maksymalną też należy zlikwidować i to bezwzględnie !!!!!
- 1 0
-
2021-02-20 10:20
Oczywiście, że dla każdego a nie tylko 500+ (2)
Co to ma znaczyć, że dorosły człowiek nie umie utrzymać własnego dziecka i dosłownie produkuje obywateli do utrzymania przez pozostałych podatników. Dać każdemu dorosłemu po tyle samo i niech wydaje na co chce, na dzieci, na swoje własne potrzeby. Dość wyciągania kasy na cudze dzieci.
- 67 23
-
2021-02-20 12:01
to wybór Jak najbardziej za. Popre ich.
tu nikt ci nie broni.
- 1 2
-
2021-02-20 12:28
Dokladnie ! Co to ma znaczyć, że dorosły człowiek nie umie utrzymać własnego dziecka ... takie osoby nalezy sterylizowac. Patologie i innych beneficjentow 500+ trzeba trzymac za morde krotko, wyplenic z spoleczenstwa tego typi szkodliwe jednostki. Pracujesz i zarabiasz to zyj jak czlowiek, jak nie potrafisz to zyj jak kataluch.
- 15 4
-
2021-02-20 10:28
lewactwo nas wykonczy (15)
tylko czy ktos kto wykonuje jakas prace bedzie chcial od ciebie te puste pieniadze. Po prostu majster za robote wezmie nie 1000 zł a 2000 zł
- 99 23
-
2021-02-20 11:50
Nie lewactwo, a prawactwo. Mylisz pojecia. (13)
500 plus, mieszkanie plus, emerytury 13 i 14 czy wyprawka plus itp to twory prawakow narodowo socjalistycznych. Pamietaj tez, ze ten co zarabia 10k przez 10 lat, z reguly hipster lewak z korpo i straci prace by jakis czas pobierac socjal i tak wlozyl wiecej do budzetu w podatkach niz prawacki proletariusz pisowski z wyplata 2k pracujacy u Janusza przez 20 lat. Wiec socjal takiemu sie nalezy bez dwoch zdan. To sa posrednio jego pieniadze.
- 20 11
-
2021-02-20 12:22
PiS to socjaliści wiec lewactwo mylisz pojęcia (6)
No tak ale teraz w szkole jest zdalne nauczanie, także do książek dzieciaku
- 18 8
-
2021-02-20 12:28
czyli to co zawieraly postulaty solidarnosci. (2)
- 3 1
-
2021-02-20 18:22
(1)
baranie czy solidarność to była prawica?Myślisz czubie że jak ktos wymachuje krzyżem aborcją czy liże d.. klerowi to jest prawica?Pis to jest przedwojenny obóz Piłsudskiego pajacu socjalistyczna lewica z interesownym skrzywieniem klerykalnym
- 10 2
-
2021-02-20 22:43
Tak, ten kto jest konserwa ideowa
wymachuje krzyzem i trzyma klerykala za sutanne jest prawicowcem. I twoja niechec do pisu nie ma nic do rzeczy. Zauwazylem przypadlosc Polakow do nazywania siebie prawicowcem. Kazdego kogo nie zapytacie okresli sie prawakiem. I ten co glosuje na pis i ten co na ko :) to wynika z niewiedzy i kompleksu i strachu, ze lewica rowna sie komuna.
- 1 2
-
2021-02-20 13:00
To nie jest tak prostackie jak 2 plus 2 jest 4. (2)
Ze socjalizm = lewactwo. PIS to konserwatysci, milosnicy kosciola, zabobonow, przeciwnicy kultury zachodniej, innych narodow i zwolennicy wschodu. Typowa prawica ideowa.
- 10 8
-
2021-02-20 15:29
Bo to nie jest spektrum lewica-prawica (1)
Tylko dwie osie: lewica- prawica i konserwatyzm- libertynizm.
A faszyści byli zawsze lewicą (skrajnie konserwatywna) jak komuniści, tylko przypięto im łatkę prawicy- 6 2
-
2021-02-20 22:40
Konserwatyzm z definicji jest prawica.
Tak jak liberalizm z definicji jest lewica.
Natomiast socjalizm nie jest ani prawica ani lewica. To typ gospodarki. Zadna partia w Polsce nie jest czysto prawicowa ani czysto lewicowa. Niemniej najbardziej prawicowa partia jest konfederacja i pis wlasnie. Lewicowa to razem oraz ruch Holowni. Psl, ko i sld bardziej centrolewicowa.- 0 2
-
2021-02-20 18:21
(5)
ty skończony i**oto pis nie jest żadną prawicą zanim ten pysk otworzysz dowiedz się odrobinkę o tym co postuluje prawica
- 5 1
-
2021-02-20 19:14
PIS = prawica i to skrajna i nic tego nie zmieni (4)
- 1 6
-
2021-02-20 19:30
No właśnie tylko publikujesz swoją indolencje umysłowa (2)
Tylko PiS tak twierdzi a działania maja typowo socjalistyczne
- 4 1
-
2021-02-20 22:34
Konserwatyzm, kult religijny, przeciw wolnosci,
roznorodnosci, innym nacjom, innym kulturom to sa cechy prawicy. Obyczajowo pis to czysta prawica. A gospodarczo lewicowa jest kazda partia. Jedna mniej inna bardziej ale kazda nawet KO.
- 2 1
-
2021-02-20 22:36
Obrona zycia i wprowadzanie panstwa religijnego
to dzialania socjalistyczne ? Raczej prawicowo konserwatywne.
- 1 3
-
2021-02-20 22:05
Gospodarczo PiS jest socjalistyczny. Nic tego nie zmieni.
- 4 1
-
2021-02-20 22:38
PiS to chory twor, mix skrajnie prawicowo-katolicki swiatopogladowo i skrajnie lewicowy gospodarczo.
Ciezko mi wymyslic gorsza mieszanke pogladow
- 3 1
-
2021-02-20 10:28
Co to znaczy "dać"? (7)
Pieniądze się zarabia, nie dostaje "za istnienie". Żeby dać, komuś trzeba zabrać. Znowu będą zabierali tym, co pracowali ciężko całe życie, żeby dać nierobom i nieudacznikom?
- 186 8
-
2021-02-20 12:14
Proste. (1)
Zabierasz wyborcom opozycji, dajesz swojemu elektoratowi. To takie elementarne drogi Watsonie ;-)
- 27 1
-
2021-02-20 19:16
Socjotechnika
ale będzie ból jak to się skończy oj będzie, i wszyscy, ktorzy powinni być w rynsztoku i tak tam si znajdą
- 6 0
-
2021-02-20 12:15
wreszcie odejscie od PRL gdzie wmawialo sie ludziom, ze pracowac ma kazdy. (1)
Dobry krok
dzieki opacznosci za wytrwalosc PIS
tylko oni moga to wprowadzic. i slusznie. Niech bedzie praca wyborem. przestanie przywilejem czy przymusem jak z PRL.- 6 17
-
2021-02-20 19:16
Niech dzieci będą wyborem i utrzymuj się sobie sam
a nie jedyna drogą kobiety, żeby sobie znaleźć faceta i urodzić, bo inaczej pracy normalnej i tak nigdzie nie ma
- 11 0
-
2021-02-20 14:55
a co to znaczy otrzymac?
masz dane i w pismie jest, ze bedzie im dane.
- 1 0
-
2021-02-20 19:15
Właśnie tak będzie
dla rozmnażającej się patologii na kolejnego obywatela. Zabrać 500+!
- 4 1
-
2021-02-20 21:03
tak myslisz?
a jak bankier chce sobie dac albo koledze to daje mu papier? era wirtualnego hajsu nadchodzi, to od zawsze polegalo na wpisaniu kilku-nastu zer w kompie. hajs nie istnieje, prawo do rozporzadzania cyframi maja wybrani, pora to zmienic.
- 3 2
-
2021-02-20 10:40
Tylko to, że komuś taki pomysł przyszedł do głowy świadczy w jak wykręconych czasach żyjemy. (23)
Do pracy! a nie wystawiać rękę po cudze! Przypominam, że rząd nie ma własnych pieniędzy tylko ściąga je z podatków, opłat i innych danin, które płacimy do tej szemranej kasy.
- 136 18
-
2021-02-20 10:43
(3)
Dzien w ktorym cos takiego by wprowadzono bylby moim ostatnim w tym kraju.
- 19 4
-
2021-02-20 12:04
to jedz (2)
juz w wielu krajach to wprowadzono. to dobry kierunek
- 4 25
-
2021-02-20 14:05
W których krajach? (1)
- 6 3
-
2021-02-20 14:56
Belgia. Kanada.
wpisz sobie dochod gwaranatowany do wyszukiwary.
- 2 7
-
2021-02-20 10:43
Za takie pomysły należy się trybunał. (9)
I długa odsiadka na otrzeźwienie.
- 83 16
-
2021-02-20 11:17
Należy się trybunał wojenny
bardzo wielu w tym kraju.
- 9 2
-
2021-02-20 12:06
tobie nalezy sie za plecenie bzdur. to dobry pomysl na czasy po pandemii (7)
ci co chca pracowac beda pracowac. Ponoc rwa sie do tego na protestach.
A jak kto nie ma pracy bo ta jest zalatwiana po znajomosci?- 7 14
-
2021-02-20 12:20
Typowy lewak. Szukaj aż znajdziesz. (6)
- 10 6
-
2021-02-20 13:35
A ty typowy prawak.
A to wcale nie znaczy ze jestes lepszy,madrzejszy itp.
- 3 9
-
2021-02-20 13:36
jak mowie ze nie ma (4)
Gdansk polikiwdowal i zatrudniani sa po rodzinhnych ukladach "fachowcy"
- 6 5
-
2021-02-20 16:41
To zmień branżę albo zatrudnij się do ochrony za minimalną. (3)
Ale pewnie wolisz biadolić i brać zasiłki
- 6 5
-
2021-02-20 17:57
Będzie jęczał jak Kiepski (2)
Nie ma pracy w tym kraju dla ludzi z moim wykształceniem
- 4 3
-
2021-02-20 19:20
Bo nie ma
Tu nie liczy się wykształcenie. Liczy się to czy masz rodzinę lub znajomości.
- 1 1
-
2021-02-20 20:26
a bo jest?
Ten kraj jest spozniony o 20 lat. Praca dla mnie bedzie za 8 lat. JAk wyjdziemy z tego co teraz nazywamy zjednoczona europą.
- 1 1
-
2021-02-20 11:41
za coś muszą kupić głosy, inaczej przegrają i pójdą do więzienia (2)
zrujnowanie Polski nie jest dla PISu problemem
utrzymanie się przy władzy to priorytet niezależnie od konsekwencji jakie poniesie nasz kraj- 12 5
-
2021-02-20 12:04
nie pojda (1)
i maja moj glos i mojej rodziny. wygramy!
- 2 16
-
2021-02-20 19:18
A kogo ty w ogóle obchodzisz
Za 500+ to pewnie nawet matkę sprzedasz.
- 5 0
-
2021-02-20 15:05
Odp (2)
W głowach się tym inteligentom poprzewracało niech się wezmą do prawdziwej roboty a nie naszą kasę wydawać.
- 3 3
-
2021-02-20 19:18
Każda rodzina wisi mi co miesiąc 500+
- 6 0
-
2021-02-20 20:21
ty nie masz zadnej kasy
pieniadze kontroluje bank narodowy i fundusz walutowy
- 0 2
-
2021-02-20 19:17
Skończyć z 500+ (1)
To patologiczny program dla totalnej patologii.
- 4 1
-
2021-02-20 20:52
Twoja rodzina to patologia
Ty nie masz większych zadań niż sianie hejtu na forach.
- 0 3
-
2021-02-20 20:30
A dlaczego są tacy co tylko biorą , mamy w Polsce i nieudaczników i ludzi chorych którzy nie mają żadnej pomocy, ponieważ nie kwalifikują się do renty a pomoc z Mopsu to nie takie proste żeby otrzymać i przede wszystkim takim ludziom należy pomoc a nie 500+ dla wszystkich nawet dla milionerów i to jest sprawiedliwe?
- 3 0
-
2021-02-20 10:43
Znając Polskie realia (1)
To pewnie bd np. 1tys zł na osobę ale rocznie. W dodatku wprowadzą takie wymagania że 90%społeczeństwa się nie załapie. Kolejna kwestia to jak wszyscy dostaną to kto bd pracował? Skąd weźmie się np buty? Chyba trzeba będzie samemu wystrugać z drzewa.
Według mnie niech Oni nic Nam nie dają bo to się dla Nas wszystkich(zwykłych ludzi) źle skończy. Wole już by dali ludziom na całym świecie spokój to sobie świetnie poradzimy.- 36 8
-
2021-02-20 12:24
juz ty sie nie martw.
zreszta to tylko pensja wyboru.
- 1 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.