• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Forum Okrętowe i Politechnika chcą kształcić nowoczesnych okrętowców

erka
15 stycznia 2024, godz. 11:40 
Opinie (68)
Politechnika Gdańska oraz Forum Okrętowe otwierają studia podyplomowe - Budowa Okrętów. Politechnika Gdańska oraz Forum Okrętowe otwierają studia podyplomowe - Budowa Okrętów.

Ruszyły zapisy na nowo utworzone roczne studia podyplomowe w Instytucie Budowy Okrętów Politechniki Gdańskiej: Budowa Okrętów. Inicjatywa utworzenia tych studiów wyszła ze strony Związku Pracodawców Forum Okrętowe, reprezentującego pracodawców borykających się z narastającym problemem deficytu wysoko wykwalifikowanych kadr.





- Sektor stoczniowy cierpi na pogłębiający się deficyt okrętowców. Skoro młodzież mniej garnie się do studiowania na kierunku okrętowym, to do odbycia takich studiów podyplomowych zachęćmy inżynierów z innych branż, chcących zdobyć nowe kwalifikacje, by następnie podjąć pracę w przemyśle okrętowym. To może być źródłem dodatkowych kadr dla firm z naszej branży - mówi Ireneusz Karaśkiewicz, dyrektor biura Związku Pracodawców Forum Okrętowe. - Ale jest jeszcze jeden istotny powód. W przemyśle okrętowym pracują świetni fachowcy z wykształceniem w różnych specjalnościach, niemających wiedzy ogólnookrętowej, np. elektrycy, mechanicy, spawalnicy, specjaliści od różnych systemów - klimatyzacja, hydraulika, systemy p-poż., wyposażenia wnętrz, pracownicy marketingu, służb logistycznych, informatycy itd. Taki roczny kurs dający im w sposób usystematyzowany wiedzę o samym statku, stoczni i specyfice branży okrętowej pomógłby znacznie podnieść jakość kadr już pracujących w naszym sektorze gospodarki i stanowiłby zachętę do podjęcia dalszych, pogłębionych studiów.


Pełną informację o "Studiach Podyplomowych - Budowa Okrętów" można znaleźć na stronie: www.wimio.pg.edu.pl/bo.

Jak twierdzi Inacio Golebski, honorowy wiceprezes Związku Pracodawców Forum Okrętowe, największym beneficjentem nowych studiów podyplomowych będą przedsiębiorstwa z branży morskiej, takie jak: stocznie, biura projektowe, instytucje klasyfikacyjne, producenci wyposażenia okrętowego, kooperanci stoczni.
erka

Miejsca

Opinie (68)

  • Stoczniowiec

    Niby brakuje chętnych do pracy w stoczniach, ale nikt nie mówi, jakie warunki pracy są, jakie umowy i płace,a poza tym inżynierów jest dość

    • 32 3

  • Brednie! Nie chca zatrudniac kobiet! (2)

    Jestem mgr inż. okrętowcem, nikt mnie nie chciał zatrudnić w żadnej stoczni na stanowisku adekwatnym do mojego wykształcenia. Nie brakuje jak widać inżynierów, bo wielką Panom robiło różnice, że jestem okretowcem w spódnicy (mimo że miałam stypendium naukowe i wyróżniono moja pracę mgr).

    • 10 2

    • coś nie pasuje

      Nie tylko stocznie potrzebują absolwentów po woio .
      Chyba nie szukałam dobrze

      • 5 1

    • Głupoty piszesz

      U mnie w stoczni pracuje cała masa kobiet co za brednie piszesz.

      • 0 0

  • Potrzebni są inżynierowie do budowy kajaków

    • 2 3

  • Kapitalizm (2)

    Kapitalista chce gotowego do pracy fachowca i nie chce płacić za jego kształcenie .Uczniowie Conradinum /kadłubowcy/ nie mają gdzie odbyć praktyk zawodowych bo dla właścicieli Stoczni to zbędny wydatek. Parę lat temu miałem na praktyce grupę uczniów tej szkoły w Stoczni ,,ODYS'' ale tylko dla tego iż sam jestem absolwentem ,,Conradinum''.

    • 24 0

    • (1)

      Za kilkanaście lat wszystko się posypie, bo dużo fachowców pójdzie na emerytury, zmniejszy się liczba pracowników, a młodzież nie garnie się ( i słusznie) do tak ciężkich i trudnych zawodów ze względu na niską płace i prestiż.

      • 8 1

      • Wszystko owszem ale być stoczniowcem to jest prestiż.

        Ja cenie ten zawod najwyżej spośród tych zaliczanych do przemysłu ciężkiego maszynowego.

        • 2 1

  • Kiedyś

    było normalnie. Zasadnicza Szkoła Budowy Okrętów, Technikum Budowy Okrętów, Wydział Budowy Okrętów Politechniki Gdańskiej. I zarobione stocznie .Teraz odkrywamy Amerykę. A statki i tak będą budowane w Chinach i pływać pod tanimi banderami.

    • 5 0

  • Po co? Przecież są stocznie w Niemczech!

    • 2 1

  • a "okrętowcy" chcą się kztałcić?

    Po co?
    Aby kolejny zideologizowany cymbał przerabiał ich na psich fryzjerów, jak senator Misiak ze swoim pryncypałem Tuskiem?

    • 1 2

  • Polska branża stoczniowa prawda niewygodna

    Ja najpierw proponuję wykształcić pracodawców z branży stoczniowej na kursach szacunku i respektowania praw pracowniczych. Proponuję powołać komisję z szanownych akademików niech przejdzie się po polskich stoczniach i zobaczy w jakich warunkach pracują ludzie. Nie świnie, ludzie. Niech zobaczą jaki jest stan infrastruktury i pomieszczeń socjalnych, jakie są stosowane umowy pomiędzy pracodawcą a pracownikiem. To feudalizm i XVII wiek. A potem niech zestawią te informacje i spostrzeżenia z stanem majątkowych panów prezesów i właścicieli pseudofiremek stoczniowych. Bo podobno oni strasznie biedni są i nie mogą płacić chorobowych, urlopowych i nadgodzin, że i godnej stawce z litości nie wspomnę. Ucywilizujcie stosunki społeczne pomiędzy "pracodawcami" a pracowniki, a rynek pracy sam się wyreguluje.

    • 4 0

  • Niema deficytu pracowników sa tylko za niskie place!! Dlatego niema chetnych!

    • 3 0

  • Kara wysokowykfalifikowana

    Rok czasu i wysoko wykfalifikowana kadra ...to brzmi zabawnie a wrecz tragicznie . Ta jak menagerski pomysł skrócenia ciaży do miesiąca poprzez zatrudnienie 9 cieżarnych kobiet ......

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Pracodawcy w Trójmieście

Forum

Najczęściej czytane