- 1 Kto odpowiada za wypadek przy pracy? (44 opinie)
- 2 Nauczyciele mogą składać wnioski o nowe świadczenie (192 opinie)
- 3 Czy możemy odmówić pracy w upały? (59 opinii)
Ile chcą zarabiać młodzi ludzie? Oczekiwania, kwoty, wydatki
"Oczekiwania finansowe młodych osób wciąż rosną" donoszą raporty. W zaledwie rok mediana oczekiwań osób wchodzących na rynek pracy wzrosła o 500 zł. Co ma na to wpływ? Rosnąca inflacja czy rosnące potrzeby? Porozmawialiśmy z młodymi ludźmi o tym, ile chcieliby zarabiać i co pochłania ich budżet.
Ciekawe zawody w Trójmieście
W kwestii zarobków mediana oczekiwań kształtowała się na poziomie 4,5 tys. zł netto. Najniższe oczekiwania finansowe zgłaszali studenci kierunków społecznych i ścisłych - ok. 4 tys. zł. Studenci kierunków ekonomicznych, humanistycznych i technicznych plasowali się w okolicach 4,5 tys. zł, natomiast studenci kierunków medycznych i biologiczno-przyrodnicznych mówili o ok. 5 tys. zł.
Jak wygląda portfel studenta? Rosną ceny, oszczędności młodych ludzi topnieją
Najważniejszymi obszarami pracy dla młodych osób okazało się: zdobycie doświadczenia zawodowego, wysokie zarobki, przyjazna atmosfera, poczucie sensu wykonywanej pracy i praca zgodna z zainteresowaniami. Obszary trudne do zaakceptowania to: brak możliwości rozwoju, nieadekwatne zarobki do oczekiwań, wysoki poziom stresu, konflikt w zespole i brak możliwości awansu. Co ciekawe, młodzi pracownicy postawieni przed wyborem "work-life balance" czy "wysokie zarobki" w 58 proc. wybrali balans między życiem prywatnym a pracą.
Statystyki z raportu znalazły też swoje potwierdzenie w rozmowach, które udało nam się przeprowadzić z młodymi ludźmi i ich rodzicami.
- Uważam, że zadowalającą sumą, w zupełności wystarczającą do normalnego funkcjonowania, byłoby około 6 tys. zł netto. W obecnych czasach, kiedy ceny poszły w górę, taka suma powinna być standardem. Młody pracownik, dostając takie pieniądze może odłożyć, kilka razy iść na miasto, by się napić lub zjeść, ale przede wszystkim spać spokojnie i nie myśleć o tym, kiedy skończą się pieniądze lub z czego musi zrezygnować, by móc pozwolić sobie na nowe buty czy weekendowy wyjazd - mówi Mateusz, który niedawno skończył studia.
Praca zdalna wciąż bez regulacji w Kodeksie pracy
- Zapytałam o to moich znajomych z klasy i większość z nich odpowiedziała, że między 4 a 5 tysięcy - mówi Kasia, tegoroczna maturzystka. - Nikt nie podał kwoty poniżej 4 tys. Jeśli chodzi o mnie to w te wakacje pracowałam w gastronomii i w wieku 17 lat, jako kelnerka na bardzo przeciętnej stołówce, pracując co drugi dzień, zarobiłam 4 tys. złotych. Idąc tym tropem, kiedy skończę studia chciałabym znaleźć pracę, w której nie będę zarabiała mniej niż jako nastolatka.
- Słucham, co o pieniądzach mówi mój 17-letni syn i wiem, że jego oczekiwania to ok. 5 tys. zł netto - mówi Daria. - Musi wystarczyć mu na wyjścia z kolegami, ubrania i dodatki do gier komputerowych. Myślę, że sporą kwotę chciałby przeznaczać też na paliwo i utrzymanie samochodu. Ma nawyk odkładania pieniędzy na droższe rzeczy takie jak lepszy telefon, laptop czy ulepszenia do komputera.
Absolutne minimum
Nie da się ukryć, że aktualne koszty utrzymania się w mieście są znacznie wyższe niż jeszcze kilka lat temu, znaczna część budżetu młodych wydawana jest na mieszkanie i rachunki.
- Sam wynajem pokoju w Trójmieście plus opłaty to średnio 1,5 tys. złotych i to w optymistycznym przypadku. Dodatkowo dochodzi około 600 zł miesięcznie za podstawowe artykuły żywnościowe i do domu. Prócz tego dochodzą zajęcia dodatkowe - średnio 200 zł miesięcznie. Wiec jak możemy zauważyć, około 2,3 tys. złotych wydaję na podstawowe utrzymanie, bez zbędnych luksusów - mówi Mateusz.
W wyliczeniach Kasi znalazło się też miejsce na utrzymanie samochodu, zwierzęcia i oszczędności.
- Załóżmy sobie, że na mieszkanie i rachunki będę musiała przeznaczyć ok. 1,5 tys. złotych, do tego chciałabym móc odkładać co najmniej 500 zł miesięcznie, żeby zapewnić sobie bezpieczeństwo finansowe. Na jedzenie w domu i na mieście liczę średnio 30 zł dziennie, do tego 500 zł na utrzymanie samochodu i zwierzaka. Wychodzi 3,4 tys. zł i myślę, że to dla mnie podstawa na start. Natomiast wiem, że chciałabym zarabiać więcej, żeby nie liczyć każdej złotówki i móc pozwolić sobie na podróże.
Wydatki dodatkowe
Bardzo często do kosztów utrzymania się dochodzą też nieprzewidziane wydatki związane ze zdrowiem.
- Mój budżet rozchodzi się jak szalony - przyznaje Paulina. - Jedzenie jest bardzo drogie, wyjścia ze znajomymi również, ale i kosmetyki dają mi po kieszeni. Mam wrażenie, że kobiety wydają znacznie więcej niż mężczyźni... Sporo mam też wyzwań zdrowotnych, od paru miesięcy leczę się hormonalnie co generuje gigantyczne koszty. Staram się oszczędzać, kupuję ciuchy z drugiej ręki, staram się planować wydatki na żywność, ale i tak trudno mi zaoszczędzić większą kwotę.
Dużym obciążeniem budżetu młodych ludzi są też wyjścia ze znajomymi na miasto. Jak sami przyznają, czasy klubów studenckich z piwem za 5 zł dawno się już skończyły, dlatego spotkania towarzyskie stały się luksusem.
- Kilka piw i coś do jedzenia to już około 100 zł na głowę, nie licząc wizyt w klubach, koncertów czy powrotu taksówką. Jeżeli jednak np. pójdziemy do teatru, później idziemy do pubu, zjemy na mieście choćby małą pizzę, a później wrócimy taksówką, to koszt takiego wieczoru może wzrosnąć nawet do 300 zł - liczy Mateusz. - Mi udaje mi się wychodzić ze znajomymi plus minus dwa razy w miesiącu i nigdy nie są to imprezy do białego rana, raczej zwykłe posiadówki, które i tak nie wychodzą tanio.
Do wydatków dodatkowych można zaliczyć też kursy, szkolenia, siłownię czy utrzymanie zwierząt domowych.
- Moja mama była przeciwna temu, żebym adoptowała psa - mówi Julia. - Już w pierwszym miesiącu po adopcji okazało się, że wymaga on leczenia i musiałam pożyczyć na ten cel pieniądze. Nie wyobrażam sobie jednak, żeby nie leczyć ukochanego zwierzęcia. Fakt, utrzymanie go trochę mnie kosztuje, ale dość mam słuchania o tym, że żyję ponad stan. Czy naprawdę ze spełnianiem marzeń mam czekać aż skończę czterdziestkę i może się dorobię? A co, jeśli tak się nie stanie?
Opinie (685) 10 zablokowanych
-
2022-03-10 08:23
Opinia wyróżniona
Chcieć a mieć... (46)
Każdy chciałby zarabiać wiecej bo przyzwyczajamy się do dobrego, i jak nam starcza na minimum chcemy więcej. Niestety realia są różne, czasami marzymy o 5 tys a mamy propozycje na najniższa krajową 2400. I co wtedy? Na garnuszku u mamy i szukanie pracy przez następne lata czy zacisnąć zęby, brać co dają, uczyć się i zdobywać doświadczenie a wtedy szukać pracy wg oczekiwań. Niestety duża część młodych osób bez żadnego doświadczenia uważa, że im się nalezy tylko dlatego że zechcieli pracować.
- 319 36
-
2022-03-13 12:37
A dziewczyny coraz drozsze
Jeden drink 15 złotych... Razy 10 to sto dziesięć
- 1 0
-
2022-03-10 19:39
Nie, to już lepiej wyjechać za granicę i nie dać się okradać, praca za 2500 to naprawdę strata czasu i życia.
- 5 0
-
2022-03-10 16:27
100 jenów i micha ryzu
- 4 0
-
2022-03-10 12:11
jak ty to pięknie ubierasz w słowa (1)
ja ci odpowiem tak... Chcieć to możesz sobie Bentleya... a skoro chodzisz do pracy, zarabiasz... powinno być cie stać na mieszkanie i jedzenie.... to się należy jak psu buda
- 10 5
-
2022-03-10 19:55
od kogo się cokolwiek należy?
pracodawca nie musi cię zatrudniać więc co to znaczy że coś się należy?
- 8 2
-
2022-03-10 10:18
To co maja moze za 1000 zl pracowac co?
- 9 3
-
2022-03-10 08:58
Sorry, ale kto tyle zarabia?? (16)
Ok, średnio wykształcony pracownik z doświadczeniem ma powyżej 5 000 ale młodzi?? Niekoniecznie,a raczej rzadko. No, chyba że pracują w usługach i robią nadgodziny albo mają kontrakty zagraniczne
- 29 4
-
2022-03-10 09:50
jeszcze 17 latek....
- 2 0
-
2022-03-10 09:42
(14)
Po zawodówce można więcej zarabiać niż 5k ale trzeba było za młodego pomyśleć co w przyszłości będzie więcej warte czy wyuczony zawód czy karta papieru dająca ci tytuł magistra. I przyszłość pokazała że więcej daje wyuczony zawód. Pozdrawiam wszystkich magistrów xD
- 33 5
-
2022-03-12 08:49
Ale 8 koła gnieciesz za 40 godz tygodniowo?
Nie sztuka zarobić przy 330 godz przepracowanych.
- 2 0
-
2022-03-10 19:43
średnia po studiach nadal jest dużo wyższa niż po zawodówce
i nie twierdzę że np. zawód ślusarza nie jest potrzebny bo jest bardzo i ten fach się liczy. Bo mimo że po zawodówce to jest to robotnik wykwalifikowany. Jak pracowałem w ThyssenKruppie na Suchaninie w 2007r. zarabiałem 2100 na rękę i to było tyle samo co technik na hali który te maszyny montował czy tokarz który toczył wałki. Ale wtedy wszyscy
i nie twierdzę że np. zawód ślusarza nie jest potrzebny bo jest bardzo i ten fach się liczy. Bo mimo że po zawodówce to jest to robotnik wykwalifikowany. Jak pracowałem w ThyssenKruppie na Suchaninie w 2007r. zarabiałem 2100 na rękę i to było tyle samo co technik na hali który te maszyny montował czy tokarz który toczył wałki. Ale wtedy wszyscy byliśmy początkujący, 3-4 lata po szkole. Niemniej teraz jeśli oni nadal robią to co robili, a innych możliwości nie mieli to jeśli zarabiają piątala to jest dobrze. W tej chwili to prawie trzy razy mniej niż ja, a też jestem na etacie. Możesz oczywiście podać wartości ekstremalne, ale ekstrema po jednej i po drugiej stronie są tak samo odbiegające od średniej.
- 3 3
-
2022-03-10 10:31
doświadczony spawacz (6)
9 000 miesięcznie. niestety szef janusz i na papierze minimalna reszta pod stołem. No i czasami robota na dworze. Coś za coś
- 17 3
-
2022-03-10 19:52
taaa ale z nadgodzinami i to pod stołem
zatrudniam doświadczonego spawacza na czarno bo ja go potrzebuję tylko przez tydzień raz na trzy miesiące. Ma teraz 4800 na rękę tam gdzie siedzi na etacie i twierdzi że ma dobrze bo w 2017r jak pracował w pewnej firmie na Elbląskiej to dygał za 2500 netto. U mnie ma 75 zł/h i się bardzo cieszy z tych warunków.
- 11 0
-
2022-03-10 16:28
I po 15 godzin dziennie
- 5 0
-
2022-03-10 10:33
(3)
Jak jesteś głupi i bierzesz pod stołem, to twój problem
- 10 3
-
2022-03-10 16:53
(2)
Głupi by był jakby nie brał no chyba że liczy na emeryture za 30lat xD
- 21 0
-
2022-03-10 17:49
na emeryture nie liczysz (1)
Ale kredyt na 30 lat to bierzesz?
- 8 4
-
2022-03-10 19:54
emerytura nie zależy od ciebie
ustawa może wszystko zmienić więc trzeba brać ile się da i inwestować bo państwo za 30 lat cię wyci*la
- 15 0
-
2022-03-10 09:55
jak jesteś dobry w fachu tak (4)
ale to wymaga lat praktyki i ciężkiej fizycznej roboty + najlepiej zakład i chata po dziadku/ papie. Jeśli wchodzisz od zera na rynek nie mając nic po szkole i średnio zarabiasz ok 3. z czego 2xxx wywalisz na czynsz i życie to powodzenia z otworzeniem biznesu i ryzykiem. Poza tym ty przez całe życie będziesz posuwał fizycznie za te 8 kafli po 10-14
ale to wymaga lat praktyki i ciężkiej fizycznej roboty + najlepiej zakład i chata po dziadku/ papie. Jeśli wchodzisz od zera na rynek nie mając nic po szkole i średnio zarabiasz ok 3. z czego 2xxx wywalisz na czynsz i życie to powodzenia z otworzeniem biznesu i ryzykiem. Poza tym ty przez całe życie będziesz posuwał fizycznie za te 8 kafli po 10-14 godzin dziennie a ktoś z kwitem, doświadczeniem i wiedzą będzie wydawał polecenia 20 takim jak ty i brał podobną stawkę siedząc w biurze i popijając kawę....
- 25 8
-
2022-03-10 10:29
(3)
Pracuje tylko 8 godzin nie żadne 10-12 fizycznie też za dużo nie robię bo moja praca nawet nie wymaga używania siły :) wchodząc na rynek pracy po szkole zarabiałem 4500 zatrudniła mnie firma w której miałem wcześniej praktyki zawodówka ma to do siebie że doświadczenie zawodowe zdobywasz już podczas nauki ale możesz tego nie wiedzieć. I jak to
Pracuje tylko 8 godzin nie żadne 10-12 fizycznie też za dużo nie robię bo moja praca nawet nie wymaga używania siły :) wchodząc na rynek pracy po szkole zarabiałem 4500 zatrudniła mnie firma w której miałem wcześniej praktyki zawodówka ma to do siebie że doświadczenie zawodowe zdobywasz już podczas nauki ale możesz tego nie wiedzieć. I jak to napisałeś że całe życie będę zasowal za 8 kafli to też nie jest prawdą bo co roku dostaje poduszkę więc mogę wynagrodzenie stale rośnie. Tak znam taki co jak to napisałeś mają kwity pracują w biurze chodzą do pracy pod krawatem ale nie zarabiają nawet tego co ja (srednia w OBC to jest około 6na rękę)
- 8 4
-
2022-03-10 11:13
Tyle, że 90% ludzi w OBC siedzi i popija kawkę :) (2)
Jak ktoś serio coś robi, to się zaczynają pensje po 15-20k.
- 13 8
-
2022-03-10 16:53
(1)
Tak od team lidera w górę czyli kadra kierownicza i oczywiście brutto
- 5 1
-
2022-03-11 23:12
w twoim wieku to seniorzy dużo więcej zarabiają a to nie problem
wykształcenie ma duże znacznie bo w czasach globalizacji daje turbo lepszą możliwość sprzedania swoich umiejętności co się przekłada na cenę
- 0 1
-
2022-03-10 08:50
nie "sie nalezy" a takie sa koszty zycia (21)
Aby "pracowac i zdobywac doswiadczenie" trzeba miec dach nad glowa i cos w garnku. Takie minimum... Policz, ile to kosztuje i zastanow sie czym sa propozycje rynku pracy na poziomie 2500.
Sa kradzieza i zmuszaniem czlowieka do "niekorzystnego rozporzadzenia majatkiem".
Ameryka dawno od tego odessla a z Wielkiegi Kryzysu wyszli, bo ktos stwierdzil, ze Amerykanin musi "miec kurczaka w garnku".- 52 26
-
2022-03-10 14:09
(5)
ceny kształtuje rynek. Jeśli ktoś zarabia 2,5 na rękę to widocznie nikt nie musi za taką pracę więcej płacić bo i tak ktoś do tej roboty się znajdzie. Od nas samych zależy najwięcej. Możesz sobie wybrać trudny i poszukiwany zawód i nie będziesz miał tego problemu. Nie skazujmy się na byt pracownika niewykwalifikowanego.
- 12 6
-
2022-03-10 18:07
nikt niczego nie musi (4)
Tylko ze rynek niczego nie reguluje, szczegolnie po manipulacjach przy prawie. Pracownik jest slabsza strona tego ukladu i nie jest dzialaniem rynkowym "oszczedzanie" na kobiecie, bo ma w domu dzieci albo na facecie, bo jest jedynym zywicielem. Bo jest przeswiadczenie, ze nie odejda, bo nie przezyja miesiaca...
Mozna narzekac, ze ludzie nieTylko ze rynek niczego nie reguluje, szczegolnie po manipulacjach przy prawie. Pracownik jest slabsza strona tego ukladu i nie jest dzialaniem rynkowym "oszczedzanie" na kobiecie, bo ma w domu dzieci albo na facecie, bo jest jedynym zywicielem. Bo jest przeswiadczenie, ze nie odejda, bo nie przezyja miesiaca...
Mozna narzekac, ze ludzie nie maja oszczednosci, nie wypracowuja "poduszek" ale tak sie rowniez konstruuje koszty zycia, aby tego nie mieli.
Bo jakby mieli, to nie drzeli by przed haslem 10 za brama".- 12 4
-
2022-03-10 19:48
(2)
Jeden z nielicznych mądrych komentarzy tutaj i co? Same minusy... Jak tu ma być dobrze jak na prawdę o przemocy ekonomicznej która u nas jest ochoczo nazywana rynkiem reaguje się minusami. A konstruowanie kosztów życia to pewnie dla nich(minusujących) teoria spiskowa. :)
- 4 6
-
2022-03-11 11:51
(1)
jak się nie zna na ekonomii to używa się określeń pokroju "przemoc ekonomiczna" albo np. "sprawiedliwość społeczna" która dla odróżnienia od prawdziwej sprawiedliwości dostała przydomek społecznej. Ale to chyba tylko po to by nikt się nie pomylił
- 5 2
-
2022-03-13 17:56
Przemoc ekonomiczna z ekonomią jedyne co ma wspólnego to słowo "ekonomiczna". Jeśli się nie znam na ekonomy to jakość edukacji musi być u nas na dnie.
- 0 0
-
2022-03-10 19:35
rynek reguluje poprzez stosunek popytu do podaży
Zewnętrzne czynniki nie wpływają na to że rynek działa. Trudna sytuacja nadal nie ma na to wpływu bo pracodawca nie musi wiedzieć o ilości dzieci czy nożu na gardle. Wtedy jesteś takim samym pracownikiem jak ktoś bezdzietny.
- 5 5
-
2022-03-10 09:37
(2)
Tak i dlatego na ulicach Ameryki jest więcej bezdomnych niż nawet w Afryce xD
- 22 4
-
2022-03-11 23:08
nadmień tylko że twoja wiedza bierze się z jutuba
i nie odzwierciedla statystyk a twoje własne uczucia :D :D :D
- 2 0
-
2022-03-10 18:17
pojecie "domnosci" w Afryce i Ameryce
Sa zasadniczo rozne.
Wiec moze atrakcyjny ale nie trafiony argument
Ze Ameryka skorzystala z rad "komunisty" Forda i zwalczyla kryzys, nie znaczy ze jest to uniwersalna recepta.
Jak sie cos polepszy, zawsze znajdzie sie ktos, co to popieprzy dla doraznego interesu.
Poza tym, znajac ulice na obu wymienionych kontynentach, jakos nie zauwazam wskazanej prawidlowisci.
Bezdomnosc w Ameryce istnieje ale trzeba aie postarac, aby ja dostrzec.- 2 2
-
2022-03-10 08:59
A dlaczego trzeba płacić za prąd? A dlaczego trzeba jeść? (11)
Bo elektrownia chce za swoją pracę pieniądze. Bo organizm za wytwarzanie energii chce żarcia. Zawsze jest coś za coś. Problemem jest to że młodzi często nie oferują pracodawcy nawet tyle żeby on był im w stanie zapłacić tyle co na przeżycie. g.. dajesz g... dostajesz.
- 50 17
-
2022-03-10 17:56
problem w tym, ze przedsiebiorca nie ma zorganizowanej roboty i pojecia o zarzadzaniu kompetencjami
Jedyne czego oczekuje, to "radosnego stukotu mlotkow" i przynoszenia kasy w zebach.
Ogolnie slabo jest z ksztalceniem ale to rowniez problem "biznesu". Nie ma podatkow, nie ma ksztalcenia...
Poza tym ksztalcic trzeba sie chciec... A po co jak perspektywa jest "20 lat jezdzenia na szmacie u pana majstra"- 5 3
-
2022-03-10 10:06
no co tu sue dziwic,jak taki młody kończy studia na UG typu zarządzanie czy politologia (9)
przecież on nie ma prawa czegokolwiek umieć. Stary 25 letni koń,a nie potrafi nic, bo ostatnie lata przebąblował na nic nie wartych studiach o niczym.I potem zdziwienie ,ze bezrobocie.Część takich nieudaczników po humanistycznych kierunkach przejmują trójmiejskie urzędy np. Gdanskie Nieruchomości-co od razu widać po jakośći ich "pracy".No ale co zrobią pozostałe tysiące? Jaki oni mają pomysł na życie?
- 55 12
-
2022-03-12 10:09
Sam jesteś nieudacznik.
Na co wskazuje sposób wypowiedzi.
- 1 0
-
2022-03-11 14:40
Zarządzanie to kierunek ekonomiczny. I po kierunkach humanistycznych, np. po filologiach (w tym także polskiej) jest pracy dużo. Np. przy nauce polskiego dla obcokrajowców :)
- 2 0
-
2022-03-10 12:59
nie wiem o co wam chodzi, takie psie pieniondze zarabiać (6)
wyjście do kina przecież kosztuje, fryzjer to 100zł, netflixy i inne kolejny koszt, raz w tygodniiu musze miec masaż, raty za Mercedesa to nie przelewki, masaż stóp też jest ważną częścią życia, jedzenie na mieście też trzeba w najlepszych restauracjach, żeby dobrze zjesć (nie mówię, że dużo, tylko że dobrze), prezenty dla koleżanek z benefitami, markowe porządne ubrania itp itd - - to wszytsko kosztuje a wy nam płacicie jakbyśmy moglisię bez tego obejść. Beszczelność!
- 12 18
-
2022-03-11 14:41
(1)
Z pensji stać mnie ledwo na wynajem i cudem na jedzenie. Przeliczałam - jem około 1200 kcal dziennie, inaczej bym zbankrutowała. Chudnę w oczach. Dieta cud.
O mieszkaniu na własność mogę pomarzyć. Do końca życia będę wynajmować. A już zapowiedziano mi podwyżkę najmu. W tym kraju nie da się żyć.
Kino? Fryzjer? Musiałam sama nauczyć się obcinać włosy, żeby nie wyglądać jak łazęga.- 13 2
-
2022-03-11 23:06
doświadczenie, mąż i budżet się zmieni. Ale przede wszystkim wykształcenie. Nie tylko puste wyższe bez perspektyw ale najważniejsze dobre kierunkowe dające fach
- 4 1
-
2022-03-10 13:27
Janusz? (3)
Na lyzyng stykło?
- 8 4
-
2022-03-10 14:56
Seba (2)
tobie sie wydaje że gdyby nie ten lyzyng to byś żył jak król, ale nawet jakbym tymi 4 tys. miesięcznie na auto was wszystkich obdzielił to byście mieli 2 stówy więcej brutto, i to moje brutto. Czyli jakąś stówę na rękę, a ja bym nie miał auta.
- 7 3
-
2022-03-10 18:01
dobrze wiesz, ze nie o to chodzi... (1)
Styl myslenia, ktory "przesmiewczo" zaprezentowales nie dotyczy jedynie pracownikow.
To wlasnie kwintesencja "Janusza" a dobrze by bylo, aby wystapila swiadomosc kosztow po obu stronach. Bo po prawdzie na jednym to wozku jazda.- 3 3
-
2022-03-11 11:48
no właśnie o to chodzi
Wyobraź sobie że janusz pomyśli tak jak to sugerujesz. Podniesie pensje o połowę a tym samym będzie musiał podnieść ceny usług. Stanie się przez to mniej konkurencyjny i za jakiś czas zamknie biznes bo inni janusze podwyżek nie dadzą i wygryzą go. Nawet jeśli wszyscy janusze pomyślą tak jak uważasz to wygryzie nas janusz z innego kraju z tanią siłą roboczą np. czeski jiří albo josef. Dlatego to o czym mówisz nie zadziała.
- 8 0
-
2022-03-10 08:50
Ale do takiego podejścia to trzeba mieć jakieś ambicje a nie tylko roszczenia
- 19 2
-
2022-03-10 08:21
Opinia wyróżniona
5k na rękę dla singla (73)
Pozwoli przeżyć i coś odłożyć, biorąc pod uwagę wynajęcie mieszkania za 2k i jedzenie za 1k - oczywiście mniej więcej. Odkładając 1k miesięcznie już po 10 latach możesz mieć na wkład własny do mieszkania. Pomijam takie luksusy jak wycieczki egzotyczne, w miarę nowe auto czy dzieci.
- 207 55
-
2022-03-11 07:50
ech (1)
kochani idzcie na lekarski pensja po 2 miesiacu pracy 20k na reke ;D ale 8-9h dziennie z dojazdami poza miasto. :D
- 1 1
-
2022-03-11 12:45
bajkopisarz :D
nieładnie...
- 4 0
-
2022-03-10 08:52
Żeby odkładanie miało sens i było pewnym zabezpieczeniem na wypadek utraty pracy, choroby czy innych problemów etc, powinno stanowić ok. 1/3 przychodu.
- 9 0
-
2022-03-10 08:41
Wyliczenia wyliczeniami a życie życiem....
Też był.mlody i chciałem po studiach od razu zarabiać na tamte czasy 3,5k te same wyliczenia i argumenty były u mnie. A życie pokazało, że trzeba się zdystansować. Robota niech będzie na początek mało płatna ale niech będzie taka, żeby sprawiała przyjemność. Nigdy nie wiesz co życie przyniesie. Ze swojego doświadczenia mogę podpowiedzieć, że raz
Też był.mlody i chciałem po studiach od razu zarabiać na tamte czasy 3,5k te same wyliczenia i argumenty były u mnie. A życie pokazało, że trzeba się zdystansować. Robota niech będzie na początek mało płatna ale niech będzie taka, żeby sprawiała przyjemność. Nigdy nie wiesz co życie przyniesie. Ze swojego doświadczenia mogę podpowiedzieć, że raz zmieniłem robotę na taką ,żeby kasy było dużo. To był największy błąd woim życiu. Stałem się zakładnikiem mojego szefa, uważał że jak tyle zarabiam to mam pracować za dwóch albo i trzech. Po pół.roku żona myślała że ja zdradzam bo wracałem codziennie wieczorami itp. na szczęście zmieniłem zatrudnienie. I co ciekawe na pracę za mniejszą.kase, i życie pokazało że potrafi być przewrotne i teraz zarabiam 3x tyle co u tego terrorysty. Roboty nie szukałem, robota znalazla mnie sama. ;)
- 37 4
-
2022-03-10 08:46
(14)
Ja jak byłem singlem to wolałem wynajmować pokój za 7stow niż wydawać 15stow na wynajęcie kawalerki. I tak za singla pokój tylko mi służył do spania. No ale teraz każdy odrazy chce mieć wszystko a później zdziwienie i pretensje do wszystkich na około że życie jednak jest inne niż by każdy chciał
- 32 6
-
2022-03-10 19:58
Ja też od razu chciałem mieć wszystko, wyjechałem i miałem. Wróciłem i póki co moja mentalność jest akceptowana.
- 0 0
-
2022-03-10 12:26
Czas się zmieniły. Pracodawcy przenieśli koszt biura na pracowników. Teraz pracuje się zdalnie. Nie wyobrażam sobie siedzieć cały dzień w pokoiku
- 2 3
-
2022-03-10 11:50
(1)
To już lepiej mieszkać z rodzicami i płacić im te 7 stów. No ale nie, mieszkanie z rodzicami to 'obciach' i 'nieporadność', co innego wynajmowanie klatki dla wróbelka z obcymi ludźmi za ścianą - to jest dorosłość.
- 9 6
-
2022-03-10 17:03
Jak przeprowadziłem się z innego miasta to ciekawe jak miałem mieszkać u rodziców. Że ja o tym nie pomyślałem dobrze żenoe mistrzu uświadomiłes gdzie błąd robiłem. A tak na marginesie za ścianą w swoim bloku też masz obcych ludzi w dodatku pewnie mieszkasz w takiej samej klatce ale nie samemu tylko z rodzeństwem xD
- 5 1
-
2022-03-10 09:50
(4)
Na pokoj dziewczyny nie sprowadzisz, ale na kawalerke...
- 12 7
-
2022-03-12 10:33
chłopie, w akademiku to na łóżko obok się sprowadzało koleżanki, kolega jak laski sprowadzał to pół nocy z pełnym pęcherzem leżałem żeby im nie przerywać ;)
- 2 1
-
2022-03-10 10:21
Sprowadzałem i nie miałem z tym problemu. Współlokatorzy bo w 3 wynajmowaliśmy mieszkanie 3 pokojowe też sprowadzali. Widac że mało wiesz jeszcze o życiu
- 17 3
-
2022-03-10 10:21
(1)
Taktyk
- 5 0
-
2022-03-12 10:32
tak czekał i nigdy nieza...ł :)
- 2 0
-
2022-03-10 08:53
(4)
15 stów, jaki piękny amerykanizm :)
- 32 0
-
2022-03-10 09:02
(3)
anglizm raczej. o języku angielskim słyszałem. o amerykańskim nie. podobnie jak nie spotkałem się z językiem australijskim.
taka to mowa pl w obecnym roku dwadzieścia dwadzieścia dwa :)- 2 19
-
2022-03-10 12:11
amerykanizm bo Amerykanie mówią fifteen hundred a nie thousand and half albo thousand and five hundreds
- 7 0
-
2022-03-10 09:43
amerykanizm (definicja ze słownika):
«wyraz, zwrot lub konstrukcja składniowa przejęte z amerykańskiej odmiany języka angielskiego lub dla niej charakterystyczne»
taka ciekawostka, może komuś się przyda jak kiedyś Hubert o to za pyta w Milionerach ;)- 16 0
-
2022-03-10 09:22
Jak sobie pomyśle że zarabiam 50 stów to jakoś słabiej brzmi niż 5000zł
- 18 0
-
2022-03-10 08:27
(39)
typowa kalkulacja polaka robaka. przez 10 lat zyj w ascezie aby miec na wklad wlasny pod cyrograf z bankiem. myslenie niewolnika i tyle
- 81 17
-
2022-03-10 10:42
Pochwał się swoim przepisem
Mądrzy ludzie odkładają, inwestują, biorą kredyty i je spłacają, nie tylko w Polsce. Od czegoś trzeba zacząć. Zarobki też rosną, kredyt na 30 lat można spłacić w 15 a nawet w 5 jak się postarasz, zależy jakie masz priorytety
- 8 1
-
2022-03-10 08:48
Już ja znam kilku takich carpe diemów.
High live do pierwszej rozmowy z komornikiem.
- 37 3
-
2022-03-10 08:49
(26)
Nie no lepiej krzyczeć daj bo mi się należy a później w wieku 40lat masz pretensje do wszystkich że ci w życiu nie wyszło i nie potrafisz się pogodzić z rzeczywistością i wtedy stajesz się głównym elektoratem lewicy xD
- 17 21
-
2022-03-10 09:44
Chyba prawicy. PIS to prawica, nie zadna lewica. (25)
Ludzie prosci maja poglady prawicowe, wyksztalceni lewicowe.
- 25 27
-
2022-03-12 10:25
poglądy zależne od wykształcenie to dopiero dobre! dawno się tak nie uśmiałem :-) najbardziej wg Ciebie zatem wykształceni byli komuniści - ci polscy szczególnie np. towarzysz Władysław Gomułka ślusarz albo towarzysz górnik Gierek Edward, a może towarzysz Moczar Mieczysław ślusarz albo sam Stalin, co nie ukończył seminarium? inteligenci najwyższych lotów
- 0 0
-
2022-03-10 20:56
Pis to prawica ?
Od kiedy ? Ludzie prości rzeczywiście może i mają poglądy prawicowe ale nie ma w tym nic złegop. Ludzie naprawde wykształceni wiedzą że pis to lewica. Pis wprowadził najwięcej programów socjalnych - stąd socjalizm. Pis wprowadził regulacje gdzie kiedy z kim i w co ubrany na twarzy masz nosić. Nie tłumaczcie mi tego owidami bo nie o to chodzi.
Od kiedy ? Ludzie prości rzeczywiście może i mają poglądy prawicowe ale nie ma w tym nic złegop. Ludzie naprawde wykształceni wiedzą że pis to lewica. Pis wprowadził najwięcej programów socjalnych - stąd socjalizm. Pis wprowadził regulacje gdzie kiedy z kim i w co ubrany na twarzy masz nosić. Nie tłumaczcie mi tego owidami bo nie o to chodzi. Człowiek prawicy wyznaje zasade volenti non fit iniuria. To jest podstawa. Człowiek lewicy jak Kaczyński i jego przy du pasy ale także Biedronie, Tuski, Hołownie i inne Jachiry nie mogą tego pojąć że jak ktoś potrafi się utrzymać to sam ma prawo o sobie decydować.
- 6 2
-
2022-03-10 11:21
pis to lewica. tylko socjali i daj daj
lewica to rak umyslu co pokazuje zandberg na tle sierpa i mlota- 8 1
-
2022-03-10 10:18
(2)
Mówisz o tych wykształcony z dużych miast co plują na programy socjalne np. na 500+? Rzeczywiście mają poglądy lewicowe xD w dodatku zapytaj tych wykształconych o poglądach lewicowych czy są za równym społeczeństwem czyli ujmując że są tyle samo warci co ci w kolejce do mopsu jeśli nie to żadne z nich osoby o poglądach lewicowych. Bycie osoba o poglądach lewicowych to nie tylko machanie tęczowa flaga i walka o legalna aborcję.
- 5 2
-
2022-03-13 20:44
Lewicowe poglady i rownosc nie oznacza, ze klientela
mopsu ma miec tyle samo kasy co lekarz. Co to za prymitywne prawackie brednie? Czy w lewicowej bogatej skandynawii kasjerka w markecie zarabia tyle co inzynier? Nie. Tu chodzi o rownosc w sensie prawa, dostepu do edukacji, sluzby zdrowia itp. Chcesz sie uczyc, masz takie samo prawo jako syn menelicha po podstawowce jak syn lekarza sasiada. A nie prawicowe spoleczenstwo klasowe jak w biednej afryce.
- 0 0
-
2022-03-12 10:31
zapytaj ich czy chcą zarabiać tyle samo co kasjerka w biedrze, bo przecież każda praca jest warta tyle samo, redystrybucja dóbr :) zjedzą Cię na śniadanie, znam lewaczków co tak krzyczeli o pomocy opalonym z Białorusi a jak teraz mamy 1,5 mln uchodźców, kobiety z dziećmi to mordeczka w kubeł, nagle nikt nie ma warunków do podjęcia kogokolwiek,
zapytaj ich czy chcą zarabiać tyle samo co kasjerka w biedrze, bo przecież każda praca jest warta tyle samo, redystrybucja dóbr :) zjedzą Cię na śniadanie, znam lewaczków co tak krzyczeli o pomocy opalonym z Białorusi a jak teraz mamy 1,5 mln uchodźców, kobiety z dziećmi to mordeczka w kubeł, nagle nikt nie ma warunków do podjęcia kogokolwiek, wszyscy moi znajomi o poglądach prawicowych podejmowali zbiórki i szybkie transporty na granicę a te lewe sieroty nawet busa by nie wynajęły bo prawa jazdy nie mają, taka to jest tfu lewicowość na pokaz
- 2 1
-
2022-03-10 10:11
(10)
PiS prawica xD wprowadzająca programy socjalne jak 500+, 300+ i 13 oraz 14. Bardziej lewicowej partii niż PiS z swoim programem gospodarczym jeszcze w Polsce nie było nawet SLD nie miał takich programów socjalnych
- 21 7
-
2022-03-10 14:43
Jak pis moze byc lewicowe jak jest anty lewicowaUE, (6)
anty lewicowe lgbt, pro prawicowy kosciol, anty lewicowa aborcja.
- 6 4
-
2022-03-11 11:56
pis jest bardzo lewicowe gospodarczo, za to prawicowe społecznie (4)
nie rozróżniasz poglądów ekonomicznych od społecznych
- 1 4
-
2022-03-12 10:28
(3)
społecznie to oni są narodowymi socjalistami, równość dla swoich, dla wybranych, z prawicą nie mają nic wspólnego, nie interesują ich takie pojęcia jak liberalny wolny rynek, wolność osobista, nienaruszalność cielesna, nietykalność i niezawisłość własności prywatnej
- 0 1
-
2022-03-16 14:26
charakter narodowy tej partii właśnie świadczy o jej prawicowości społecznej. Socjalizm świadczy o lewicowych poglądach ekonomicznych. Taki mix. Ale narodowi socjaliści to dobre określenie.
- 0 0
-
2022-03-13 20:47
Liberalny rynek nie ma nic wspolnego z prawicą ani lewicą. (1)
Co to za bzdury? Wolny rynek masz w bogatych lewicowych krajach zachodniej Europy ale tez w prawicowych biednych krajach Afryki jak Nigeria. Wolnosc osobista jest atrybutem lewicy, a nie prawicy.
- 0 1
-
2022-03-16 14:36
ma, ale musisz rozróżniać czym się różni prawica od lewicy w sferze gospodarczej
bogate kraje nie mają wolnego rynku bo istnieje tam etatyzm gospodarczy. Taki rynek nie jest do końca wolny i takie Niemcy nie stały się bogate przez etatyzm tylko dużo wcześniej. Ostatnio po wojnie dzięki prowadzeniu liberalnej polityki gospodarczej. Tzw. niemiecki ordoliberalizm. Teraz ich stać na niski wzrost PKB bo mają je wyjściowo wysokie. Mogą sobie przejadać swoje oszczędności.
- 0 0
-
2022-03-10 17:00
Polska lewica wywodzi się z klasy robotniczej i ta klasa robotnicza była silnie wierząca i lewica w swoich postulatach nie miała LGBT czy aborcji. Te dwa postulaty to jest wymyśl kawiorowej lewicy która w żaden sposób nie nawiązuje do swoich korzeni.
- 3 3
-
2022-03-10 10:20
(2)
Pis to partia populistyczna a nie lewicowa. Socjal to nie jest socjalizm, nauczcie sie tego w koncu.
- 12 9
-
2022-03-11 11:55
redystrybucję dóbr proponuje tylko ekonomiczna lewica
- 1 0
-
2022-03-10 12:06
ha ha ha ha ha ha :) xd z was lewaczki
- 6 3
-
2022-03-10 10:08
wykształceni w Moskwie, czy w Mińsku faktycznie mają poglądy lewicowe (7)
- 11 15
-
2022-03-10 14:41
Wegry, Polska, Bialorus i Rosja to jedyne kraje prawicowe (3)
aktualnie w Europie.
- 5 13
-
2022-03-11 23:15
tylko społecznie czyli to co działa na masy głąbów (2)
ekonomicznie to lewicowcy ale tego głąby nie potrafią sprawdzić
- 3 2
-
2022-03-13 09:45
Lewicowe to wszystkie bogate kraje Europy.
Czyli cala skandynawia.
- 0 0
-
2022-03-12 10:27
Polska prawicowa społecznie :v śmiecham tu niesamowicie
- 1 0
-
2022-03-10 11:15
Prawicowe rządy Putina i Łukaszenki kształcą lewicowe poglądy? (2)
Ciekawe...
- 16 4
-
2022-03-12 10:26
jaką prawicowość widzisz w rządach Łukaszenki lub Putina? proszę powiedz nam tutaj
- 2 0
-
2022-03-10 17:26
Łukaszenka prawicowiec Putin prawicowiec xD chyba w wyborczej to wyczytałes.
- 9 5
-
2022-03-10 08:40
alternatywa ? (9)
- 22 5
-
2022-03-10 11:20
ten tysiac inwestuj w siebie. rob szkolenia i certyfikaty abys po 5 latach zarabial tyle aby przestac ci*lac tego tysiaka miesiecznie
- 13 2
-
2022-03-10 08:43
Wynajmij mieszkanie (7)
i przestań płacić. 2 koła w suchym
- 4 23
-
2022-03-10 11:47
(4)
Powodzenia z wynajmowaniem mieszkania za 30 lat, przy przewidywanej emeryturze około 3000 zł.
- 18 3
-
2022-03-10 23:58
(2)
Popatrz, a mi prognozuje na stronie zusu jakieś 20 tysięcy (chociaż i tak nie wierzę w żadną emeryturę za 30 lat), więc jak ktoś ma prognozę 3 tysiące to chyba pracuje na ćwierć etatu z najniższą krajową.
- 0 13
-
2022-03-12 13:51
Za 25 lat?
A za 15 dowiesz się, że jednak będziesz musiał pracować do 80 roku życia, żeby przejść na emeryturę ;-) Ufasz symulacjom na 30 lat na przód? Szacun! Tak samo przecież zrobili Frankowicze. I gdzie teraz są?
- 5 0
-
2022-03-11 16:51
chyba rubli
- 7 0
-
2022-03-10 16:56
Jak ktoś liczy na emeryture za 30 lat to niech uważa aby się nieprzeliczyl
- 13 1
-
2022-03-10 10:14
tu mowa o młodych ludziach nie majacych mieszkań wiec nie pisz głupot
- 3 2
-
2022-03-10 09:17
A jak stracisz źródło utrzymania, to gdzie zamieszkasz?
- 21 0
-
2022-03-10 08:26
Mało.
- 12 1
-
2022-03-10 08:26
Niestety (12)
Po 10 latach te pieniądze które odkładasz w ten sposób nie będą nic warte.
- 112 5
-
2022-03-10 10:39
Bez przesady
Odkładaj 1k do skarpety i inwestuj 1k jak masz możliwość. Skarpeta ok, inflacja ją nadgryzie, ale inwestycje również bywają nietrafione. Wiadomo, 120k będzie za 10 lat mniej warte niż obecnie, ale lepsze to niż nic. 20 lat temu za 120k kupiłbyś mieszkanie, dzisiaj 1/4 mieszkania, ale bez wkładu nie dostaniesz nawet kredytu. Można tez całe życie wynajmować
- 14 1
-
2022-03-10 10:12
to nie prawda, wystarczy odkładać je za każdym razem zmieniając na np. Franki Szwajcarskie (3)
to pewne i nie takie podatne na inflacje jak złotówki
- 9 4
-
2022-03-10 13:44
(2)
Franki są sztucznie zawyżone ! Po wojnie na Ukrainie zobaczysz jak polecą na łeb !
- 7 1
-
2022-03-12 15:47
Nie istnieje żaden racjonalny powód, dla którego frank miałby polecieć w dół. Gospodarka Szwajcarii to wzór stabilności.
- 1 1
-
2022-03-10 16:11
Oby na koniec Marca poleciały na Łeb, ale wiadomo że nie polecą
- 3 1
-
2022-03-10 09:20
chyba że je inwestujesz. (6)
- 9 5
-
2022-03-10 09:43
Jak zainwestujesz to jeszcze mniej wyciagniesz. (5)
Najlepsza inwestycja obecnie to lokata 3%, potem skarpeta. I tak strata, ale mniejsza niz kryptowaluty, akcje i inne wariacje gdzie straty sa liczone w kilkudziesieciu %.
- 9 17
-
2022-03-10 16:16
Już u buka więcej zarobię bo mam jakiś wpływ jakąś tam wiedzę o obstawianiu i wybranych ligach niż te mżonki i cudowne inwestycje na krypto czy aktywa ekspertów z yt, dla przeciętnego szaraka najlepsza waluta po korzystnym kursie albo lokata w banku na nowe środki i przenoszenie z banku do banku
- 0 1
-
2022-03-10 16:07
Święta prawda
- 1 1
-
2022-03-10 10:14
kryptowaluty to ruletka, (2)
ale zamiast trzymać na 3% przy inflacji 9% to lepiej zamieniać na franki czy euro i trzymać w tej walucie
- 10 8
-
2022-03-13 09:43
Zamienisz na walute to bedziesz w plecy wiecej
niz na lokacie. Ci co kupili euro za 5pln, teraz sa.umoczeni.
- 0 1
-
2022-03-10 14:10
teraz to już za późno na takie zmiany
prędzej bym kupił złotówki za dolary bo złoty jest mega niedoszacowany
- 9 2
Wszystkie opinie
-
2022-03-10 08:03
A co to za studiowanie z pełną lodówką.
Kto na studiach nie głodował, życia nie zna.
- 101 21
-
2022-03-10 08:03
(9)
Ach gdybym zarabiał tysiaka więcej... Ilu tak mówi. Wtedy byś wydawał jeszcze więcej. Tak to już jest. Nie ma pieniędzy "nie do przejedzenia". Jednak nie wysokość pensji jest problemem a strasznie drogie życie.
- 131 4
-
2022-03-10 08:11
d**ile tak:) Przecież po to marketing dwoi się i troi, żeby młody musiał wydawać pol pensji na lansowanie się, openery, ciuszki z galerii i telefon a przegryzionym jablkiem:) Znajdują się frajerzy do dojenia, to znajdują się cwaniacy, którzy ich doją:)
- 37 1
-
2022-03-10 09:02
My mamy koszty stałe na poziomie 7-8k miesiąc (3)
Rodzina 5 osób. A to i tak niewiele więcej niż tak zwane minimum socjalne (które w 2020 wynosiło około tysiąca na osobę, teraz pewnie 1200).
A teraz weź na to zarób a weź jeszcze zarób tak, aby było na auto, wakacje czy wyjście do restauracji.
I byłoby 2,5k mniej jakbyśmy mieli własne mieszkanie (brak wynajmu/kredytu) - ale nie każdy ma lorda za ojca.- 9 8
-
2022-03-10 09:53
(2)
Aby mieć te 8k musisz albo sam zarobić 6.500 albo po 3250 z żoną więc nic trudnego do osiągnięcia wchodzisz w zakładkę ogłoszenia i szukasz pracy jako kurier i dostajesz na rękę 3500 i już swoją część z małym plusem masz zrealizowana
- 3 4
-
2022-03-10 11:17
Jeżeli zarabiasz dokładnie tyle ile wydajesz w miesiąc, to nie jest życie... (1)
Jeden niespodziewany wydatek i jesteś na bruku...
- 9 0
-
2022-03-10 17:05
60% Polaków żyje w ten sposób czyli od 1 do 1
- 8 2
-
2022-03-10 11:35
Dobra,dobra (1)
Przy stałym poziomie wydatków to gdy zarabia się więcej, to odkłada się więcej, względnie rzeczywiście wydaje (na przyjemności) ale tak czy siak wygrana sprawa: coś z tego mam.
Natomiast problem jest w tym, że inflacja i niesprawiedliwość społeczna (500+ itd). I niedobór mieszkań...
Ostatnie zdanie to masło maslane :P- 1 2
-
2022-03-10 16:51
"Przy stałym poziomie wydatków"
pierwsze zdanie - pierwszy błąd logiczny.
Ten poziom dopasowywany jest do przeciętnej "wydolności" osobnika.
Tak aby się nie wywaliło ale żeby na koniec miesiąca niewiele zostało.
Albo lepiej, mały, motywujący debet...
Bo to jest interes, to się opłaca a nie to, aby pracownik najemny miał oszczędności i czas wolny.- 0 0
-
2022-03-10 15:26
Nie. Zarabiałem mało. Ludzie się śmiali że mnie. (1)
Oni zarabiali 2x tyle. Dziś oni dalej mają kredyt a ja już nie muszę robić. Oszczędzać trzeba umieć. Z pewnością da się zaoszczędzić na drogich fryzjerach i kosmetyczkach. Nie trzeba nowego auta i Apartamentów! Kawalerka wystarczy. Nie trzeba do restauracji bo inni tak robią. Butów za 600 bo ktoś coś ma.
- 10 1
-
2022-03-10 20:04
to oni chyba codziennie do tego fryzjera chodzili jak arabski szejk
że zarabiając 2x mniej już się spłaciłeś. No chyba że masz 40 lat, zarabiasz dychę na rękę a oni zarabiali 20 i rozbijali się Corvetami. Wtedy się zgodzę że mogłeś ich przegonić.
- 2 2
-
2022-03-10 08:06
(25)
Mlodzi ludzie mają za duze wymagania na sam początek. Najpierw trzeba pokazac co sie umie i postarac sie w pracy, a potem oczekiwać podwyżki, a nie odwrotnie.
- 149 80
-
2022-03-10 08:14
Panie Areczku, dobrze, że ma Pan status studenta, inwalidy, prawo jazdy: a,b,c,d,e,f, oraz uprawnienia na samoloty i promy kosmiczne. Przyjemnością ogłaszam, że zostaje Pan zatrudniony:) Zapraszam na magazyn na 5;30, przypominam, że z premiami może Pan zarobić 2300zl. Pracuje Pan do listopada, potem na pana miejsca będę mieć stażystę z urzędu pracy. Przypominam też, że kawka i ciasto to tylko dla zarządu, dla Pana jest woda z kranu.
- 70 14
-
2022-03-10 08:16
Pracodawcy stawiają wymagania, powodują obniżenie poczucia przydatności zawodowej wrzeszcząc o byle co (1)
A pracownik ma czelność wyciągać rękę po te 3200 w miesiącu...
- 37 9
-
2022-03-10 15:02
jeśli masz do czynienia tylko z takimi to znaczy że nie masz kwalifikacji
inaczej nie byłbyś na nich skazany
- 5 4
-
2022-03-10 08:28
(16)
Żeby pokazac co się umie wystarczy miesiąc okresu próbnego, rozumiem, że po tym można liczyć na godziwe zarobki?
- 15 13
-
2022-03-10 08:45
Ja na miesiąc się już nie zgadzam. (14)
Młode roczniki potrafią się wykazać do miesiąca spokojnie. Ale dłużej jak 1,5 msc nie wytrzymają. Zaczynają z nich wychodzić najgorsze cechy. Dostaje zadanie na 3h i mnie pyta czy całe ma zrobić dzisiaj. A pracuje 8h pełny etat. Dostaje zadanie które ma 3 podpunkty i pyta czy w ogóle musi wykonać całe. Ciągłe siedzenie na Youtube czy to na komputerze czy telefonie. Ja wam płacę za wasz czas. W pracy wasz czas nie jest wasz. Zrozumcie to. Już pomijam to że przychodzi taka gwiazda zaraz po szkole , nie umie kompletnie nic i chce zarabiać więcej lub tyle samo co ja na starcie gdzie ja zdobywałem obecną pensję i doświadczenie latami. Młodzi muszą zrozumieć że dla pracodawcy są po prostu beznadziejni. Wolę sto razy bardziej zatrudnić starszą osobę która szanuje pracę mój czas i wie że zarabiamy pieniądze a nie przychodzimy tylko wysiedzieć 8h i wybrać pieniądze z magicznego worka. Takim osobom płacę ponad dwa razy więcej bo na to zasługują. Młodziak co przychodzi posiedzieć nie jest mi do niczego potrzebny.
- 39 12
-
2022-03-10 09:02
A to prawda. Widze to po wspolpracownikach. Gry na komorkach, you tube, smsmy, chaty.
- 13 0
-
2022-03-10 11:20
Lepiej jak siedzą sami w komórkach, niż jak wyciągają współpracowników "na ploteczki", jak to robi całe starsze pokolenie. (10)
Produktywność wzrosła po przejściu na zdalne niesamowicie, jak już pracownicy są poza zasięgiem tych pasożytów.
A nie zgadniesz, kto krzyczy teraz, że koniecznie trzeba wrócić do pracy z biura...- 5 17
-
2022-03-10 11:23
(5)
Kto?
- 1 1
-
2022-03-10 14:19
(4)
nikt :D ale wg niego pewnie ci starzy bo tak mu pasuje do jego teorii
- 6 1
-
2022-03-10 15:39
(3)
Moze i mu pasuje. Z moich obserwacji najglosniej krzycza ci co po prostu widza jaka jest efetywnosc pracy z domu, pracy wlasnej, kooperacji z innymi, wydajnosci innych. Ja mam lekko ponad 30, nie wiem czy to juz sie lapie w kategorie "ten stary", ale moim zdaniem duzo lepiej i efektywniej sie pracowalo z biura, sam wrocilem do pracy stacjonarnej jak tylko firma pozwolila. Ale w biurze jest tez wielu mlodych, co dopiero skonczyli studia - ktorzy tez nie korzystaja z mozliwosci pracy zdalnej bo wola z biura. Nie ma reguly.
- 8 1
-
2022-03-10 17:10
(1)
Ja widziałem jaka jest to efektywna praca zdalna wygląda spotykając ludzi z pracą w środku dnia na siłowni xD
- 4 0
-
2022-03-10 20:07
to i mnie byś spotkał, a robię tyle samo. Po prostu zamiast spijać 4 kawę i grać na plejce w biurze, idę na tę siłownię. A na robotę przeznaczam tyle samo czasu co wcześniej. Badania wykazują że człowiek w biurze jest w stanie pracować tylko 4,5h na dobę niezależnie czy mieszka w europie i ma 8 godzinny dzień pracy czy w japonii i pracuje po 12h. Zatem musi w tym coś być. Najważniejsze jest to co szef powiedział. Stwierdził że nie widzi różnicy w progresie. Luzik, bo ja też nie widzę
- 1 3
-
2022-03-10 20:09
nie każdy ma gorszą efektywność w domu. Okazuje się że średnio nic się nie zmieniło.
- 0 1
-
2022-03-10 17:09
(3)
Tak w domku to każdy sumiennie pracuje tylko w przerwie wyskoczy na siłownię zrobi obiad posprząta mieszkanie no i jeszcze dziecko z szkoły odbierze. W większości firm na zdalnym spadła produktywność a o powrocie do biura właśnie krzyczą te firmy które to zaobserwowały.
- 5 1
-
2022-03-10 20:11
(2)
w każdej firmie wyniki są te same. Nic się nie zmieniło. Czas który normalnie w biurze przeznaczasz na picie kawy, słuchanie muzy na jutubie czy siedzenie na klopie przez 20 minut, teraz przeznaczasz na zakupy, siłkę czy cokolwiek. Pracujemy tyle samo. U mnie nikt już nie myśli nad powrotem. Nawet powiedzieli że biura nie będą rozbudowywać a już w tej chwili mamy biurek tylko na 45% pracowników.
- 0 1
-
2022-03-13 09:27
niezła firma, zatrudnia złodziei i jeszcze im biuro chciała rozbudowywać... (1)
...nie dziwię się, że to dziki kraj...
- 0 2
-
2022-03-16 14:20
takich złodziei że ta firma jest jedną z lepiej prosperujących na rynku europejskim
więc ma się to nijak do "tego kraju" bo to zagraniczny koncern
- 0 0
-
2022-03-10 13:05
Inflacja oznacza
że to ile zarabiałes na starcie X lat temu to kwotowo dzisiaj o wiele mniej...
- 3 0
-
2022-03-11 08:09
W punkt
Ja juz przestałem zatrudniać młodych
- 2 0
-
2022-03-10 09:55
Tak po miesiącu to już nawet fachowcem możesz się określać xD
- 5 1
-
2022-03-10 14:34
(1)
Jesc trzeba. I mieszkac, ubrac sie i dojechac do roboty
- 0 0
-
2022-03-10 17:11
Do roboty jest koń i traktor więc kim jesteś?
- 0 2
-
2022-03-10 20:05
(1)
Mogę pokazać ale nie za mniej niż 4000 bo muszę żyć, czego nie rozumiesz?
- 1 2
-
2022-03-11 08:10
To siedź w domu za 0zl
- 2 2
-
2022-11-26 18:12
Haha
I co? Według motto pracodawców " za młody stażem, żeby zarabiać więcej ale ma odpowiedni staż na to, żeby wziąć na siebie tyle samo albo więcej obowiązków jak pracownik 20 letni w zakładzie". Bez wsparcia i pomocy? Mam dosyć oczekiwań ponad możliwości i obrażonych starszych pracowników, że śmiem o coś zapytać. Ale jeśli chodzi o pieniądze to już sprawa nie jest tak oczywista. To nie jest tak , że pracodawca daje pracę i wymaga lojalności bo działa to w dwie strony. Ja naprawdę w wieku pracach chciałam zostać i dawałam z siebie wszystko. Na ciągłych umowach okresowych i nie odzywałam się. Przychodził dzień, że wylatywałam i to nie z przyczyn leżących po mojej stronie. Podczas covidu usłyszałam, że mam się zebrać z pracy i już nie wracać. Z dnia na dzień matki bo zaczął się covid a jeszcze dzień wcześniej obiecano umowę na stałe. I to nie był jeden zakład pracy.
Zacznijmy może zmiany od siebie, niech pracodawcy zaczną od siebie a potem od młodych.- 0 0
-
2022-03-10 08:06
Życie podrożało (3)
i drożeje z dnia na dzień. Wcale się nie dziwię że chcą przyzwoicie zarabiać. Tylko że Janusze biznesu otwierają oczy szeroko ze zdziwienia że młodzież ma czelność stawiać takie warunki. Przecież za ich czasów bla bla bla
- 125 25
-
2022-03-10 08:17
Im bardziej narzekają że "nie ma ludzi do pracy", bardziej powinno zapalać się światło w głowie, że to tragiczny pracodawca. Każdy to zna z życia
- 29 0
-
2022-03-10 08:31
(1)
To niech. aloza swój biznes nie ma obowiązku pracy u jakiś januszow biznesu. A najlepsze jest to że ci co mówią o januszach biznesu zakładając własną firmę też się stają tymi na których marudzili xD
- 13 9
-
2022-03-10 15:03
bo każdy jest januszem, tylko niektórzy są utajonymi... do czasu :D
- 2 2
-
2022-03-10 08:07
Powiem tak (8)
Nisko sie cenicie, to i malo zarabiacie
- 59 50
-
2022-03-10 08:32
(6)
Jak masz niskie kwalifikacje i żadnego doświadczenia to nie dziw się że na początku nikt ci milionów nie chce płacić
- 10 4
-
2022-03-10 08:36
jak nie masz ludzi i zaplecza (4)
To nie dzie sie, ze nie dostaniesz zlecen.
- 5 2
-
2022-03-10 09:59
(3)
Zatrudniam ludzi tylko z doświadczeniem szkoda czasu na małolatów co prostych zadań samodzielnie nie potrafią wykonać. Lepiej więcej zapłacić za doświadczenie niż mniej aby tylko mieć pracownika które przez cały dzień trzeba trzymać za rączka bo nie wie co ma robić
- 10 3
-
2022-03-10 10:15
Jezeli jest tak, jak piszesz to gratuluję i nie jest to sarkazm. (2)
Sporo pracodawców uwaza, iz nie ma ludzi niezastąpionych, nie motywuja doswiadczonych pracowników i pozwalają im odejsc (szkoda kasy na podwyżki), przyjmują za to młodych, którym musza dac i tak wiecej (inaczej nikt nie przychodzi)a wszystkiego trzeba ich nauczyc. Dodatkowo młodzi nie chca pracowac wiecej niż muszą, jezeli uwazaja ze roboty jest za duzo lub ich przerasta, to albo jej nie wykonuja albo odchodza gdzie indziej. W efekcie firma traci...
- 10 1
-
2022-03-10 14:32
masz rację ale z tymi młodymi to jest tak że najpierw ich się szkoli po to by dało się zastąpić tych doświadczonych
Ja mam doświadczenie w pracy w dużych koncernach. Tu jest tak że ci najbardziej doświadczeni dostają najmniejsze podwyżki bo i tak zarabiają 3 razy więcej od młodych (seniorzy czy liderzy zespołów, ale nie kierownicy). U mnie tacy mają 15 netto. Młody musi się starać nawet za tą swoją wypłatę bo jak nie to na jego miejsce przyjdzie inny. I generalnie jak się stara to winduje się jego umiejętności oraz oczywiście pensję po to by mieć jak najwięcej ludzi doświadczonych. Wtedy firma nie musi dawać tym doświadczonym większych podwyżek bo da się ich zastąpić. Niestety to jest ogólna polityka koncernów. Żeby wskoczyć na jeszcze wyższe zarobki trzeba się zwolnić i zatrudnić gdzie indziej. Ja znam takich co po kilku latach wracali z powrotem i dostawali pensję wyższą niż ich koledzy którzy się nie zwalniali a byli na tym samym stanowisku. Przyznam że nie do końca tę politykę rozumiem, ale wiadomo że chodzi o pieniądze.
- 2 0
-
2022-03-10 17:13
Wszystko jest zależne od branży bo np. Na magazynie nie ma ludzi niezastąpionych ale już np o doświadczonego operatora np CNC jest problem
- 0 0
-
2022-03-10 08:39
Bez kozery, ja to muszę zarabiać z 20k. Na samo jedzenie na mieście wydaję 200 zł dziennie, do tego apki i nowe buty co tydzień. Ludzie, zejdźcie na ziemię, mniej was rzeczywistość zaboli.
- 6 3
-
2022-03-10 15:04
nie ma znaczenia jak się cenisz tylko jak rynek cię ceni
- 5 0
-
2022-03-10 08:08
Ile? (7)
Tyle aby godnie żyć i mieć gdzie mieszkać,najlepiej bez kredytów.
- 67 4
-
2022-03-10 08:34
(6)
To wybierz odpowiedni kierunek studiów albo odpowiedni zawód który ci to zagwarantuje. Bo jak chcesz kupić mieszkanie bez kredytu i nie kupić go na starość to przynajmniej musisz zarabiać 15k netto miesięcznie
- 7 5
-
2022-03-10 15:31
Mam dobry kierunek - taki jaki chcesz (3)
Jednak z niego było 8brutto. Wolałem robić fizycznie za 18. Nie żartuje. I nie wiem co to kredyt . Po 3 latach kupiłem mieszkanie w Gdańsku. Nie interesuje mnie biadolenie o studiach. Studia marnują czas. No chyba że stu czy IT ale z PG. Tam też można zmarnować tyle , że szybko się wyleci. Nie polecam fixować się na studia. Umiejętności to nie studia!
- 4 2
-
2022-03-10 16:51
(1)
murarze,hydraulicy,elektrycy,mechanicy,spawacze,fryzjerki,kosmetyczki i inne zawody bez studiów w których dobrze się zarabia,lepiej niż po studiach. Szkoda tylko że np.sprzątaczka czy grabarz ani ze studiami ani bez nie zarobią na godne życie i mieszkanie bez kredytu.
- 5 1
-
2022-03-10 20:33
mechanik bez studiów zarabia 20-50% tego co inżynier mechanik. Hydraulik tak samo, bo po PG na mechanicznym też jest kierunek "hydraulika i pneumatyka". Spawalnik tak samo zarobi więcej niż spawacz
- 1 0
-
2022-03-10 20:37
powiedz co robiłeś fizycznie bo nie znam fizycznego zawodu w którym na etacie można wytrzepać 18k. Po studiach się da jak się jest ogarniętym, ale fizycznie to niemożliwe, a pracuję w firmie w której fizyczni zarabiają jedne z najlepszych stawek w Polsce, okupione oczywiście dużymi wyrzeczeniami ale jednak.
- 3 0
-
2022-03-10 16:48
nie mądrkuj się
- 0 0
-
2022-03-10 18:20
nie ma takiego kierunku - studiow zwlaszcza
Zawod to moze lepiej.
Ale skoro firmy trawja przecietnie 10 lat...- 1 0
-
2022-03-10 08:09
(10)
To nie wina młodych ludzi, że nie chcą dygac za minimalną krajową w warunkach, gdzie wynajmy to 2000zl, a jedzenie 1000zl:) Czego niby pracodawcy oczekują płacąc psi grosz, lojalności hahah?
- 106 15
-
2022-03-10 08:35
(7)
Z pretensjami do państwa się wstaw że zabiera ci w wszelkich daninach 70% wypracowanych przez ciebie pieniędzy. Ale wiadome masz mało kasy bo to wina przedsiębiorców a nie państwa które cię wyciska każdego dnia
- 25 15
-
2022-03-10 08:54
(1)
Nie bardzo wiadomo do kogo to kierujesz. Do pracowników czy pracodawców ?
- 6 3
-
2022-03-10 14:33
w sumie to do wszystkich, ale odpowiedział tobie bo to ty podniosłeś temat
- 2 0
-
2022-03-10 09:13
więcej (1)
Jak się do tego doliczy niedoszacowaną inflację, która jest 2-3 x wyższa od oficjalnej, ubezpieczenia rentowe i socjalne bez pokrycia, rozmaite opłaty których nie było a nagle się pojawiły (samorządy to też państwo, które zarabia na opłatach parkingowych, psach, klimacie itp.), to się okaże że żyjemy z 15% tego, co wytwarzamy.
- 14 0
-
2022-03-10 10:01
Chłop pańszczyźniany był miej dojony
- 13 0
-
2022-03-10 09:17
(2)
Kieruj też pretensje do państwa, że dało ci wykształcenie, za które nie płaciłeś ani ty, ani twoja rodzina. O innych sprawach już nie warto pisać, bo nawet to wydaje ci się zupełnie oczywiste, a wcale takim nie jest.
- 4 23
-
2022-03-10 10:02
(1)
Jak się uczyłem to moi rodzice pracowali czyli płacili podatki które szły na moją edukację. Ty myślisz że państwo ma swoje pieniądze i że politycy z własnej kieszeni finansują państwo?
- 20 2
-
2022-03-10 14:35
najwidoczniej myśli że oni (politycy) mają tam jakiś magiczny wór z forsą i bez nich, oooo chłopie, to ty byś się nawet nie podtarł
- 6 0
-
2022-03-10 15:33
Takim pracodawca jest Puro hotel (1)
Tam to są pensje. Minimalizm do potęgi. Wymagania i sztuczne uśmiechy. Jakby ktoś chciał iść to nieoficjalna nazwa janusziwex . Wypłacalny , ale na waciki
- 4 0
-
2022-03-10 17:17
W takim miejscu to każdy dzban potrafiący się wypowiedź może pracować więc się nie dziw że płaca minimalna. Zapamiętaj jak firma może cię wymienić z dnia na dzień to nie licz na dobre zarobki
- 1 2
-
2022-03-10 08:09
(23)
To ja nie wiem gdzie oni pracują ??!! Ja 30 latek po studiach pracuje w instytucji publicznej za 2840 zł na rękę
- 132 14
-
2022-03-10 08:16
Ano pracują tylko wielu nie przyzna,że 4 koła na miesiąc bierze za 300 godzin. Są dobrze zarabiający jednak znakomita większość to właśnie do magicznej kwoty 3.000zł.
- 46 2
-
2022-03-10 08:37
Taka prawda (1)
Jeśli jest ktoś młodym na zleceniu i nie ma zobowiązań, w w wakacje wyciągnąć 4k miesięcznie nie stanowi żadnego problemu. Zakładając co drugi dzień, czyli 15 dni w miesiącu, knajpa czynna jest od 11 do 24. wychodzi 13h dziennie. I dodatkowo stawka minimalna to teraz ok. 19 zł. Ale przyjmijmy, że przedsiębiorca ceni pracownika i ma 20 zł. Zatem: 20*13*15=3900 zł. Plus napiwki i jest całkiem spoko dla młodej osoby, która nie musi opłacić mieszkania itp. Bo mieszka z rodzicami.
- 38 1
-
2022-03-10 21:29
Ostatnio było w kuchennych rewolucjach
Praca po 13h, a dniówka 70-80 zł. Policz sobie sam ile oferują niektórzy na godzinę...
- 3 0
-
2022-03-10 08:59
Xxx (2)
Ja też się zastanawiam skąd te ceny biorą i kim są. Jeśli samemu się szuka pracy to nie wydaje mi się aby łatwo ja znaleźć, prędzej po znajomości albo rodzina...
- 14 3
-
2022-03-10 10:04
Zależy w jakiej branży i co potrafisz. Do mnie dzwonią firmy do których 2lata temu składałem CV
- 3 1
-
2022-03-10 11:46
Przecież jest pełno ofert pracy, zarówno dla wykształconych jak i dla niewykształconych ludzi. Te bajki o znajomościach pochodzą sprzed 20 lat. Wtedy może tak było.
- 13 13
-
2022-03-10 09:11
w instytucji publicznej za 2840 zł na rękę (1)
Ja też w instytucji publicznej -ZUS (emerytura) 3000 na rękę. Też Artur.
- 12 2
-
2022-03-17 13:46
ja też w administracji
podobny wiek, 3600 na rękę, z dodatkami typu trzynastka, nagroda, socjal wychodzi średnio 4000 netto. Da się przeżyć
- 0 0
-
2022-03-10 10:14
(3)
Może warto zmienić pracę? Mam 23 l i zarabiam 5500 na rękę, nie pracuję 300 godzin i jestem w trakcie studiów.
- 7 18
-
2022-03-10 10:27
Chyba w stoczni na czarno jako malarz w zbiornikach (1)
Bez BHP i sprzętu ochron osobistych ,Nie dzięki
- 25 4
-
2022-03-12 23:04
Nie ma juz takich stoczni
Tworzysz własną zeczywistosc
- 0 0
-
2022-03-10 10:41
A jakiej masi uzywasz aby wydech się nie rozleciał ?
- 5 2
-
2022-03-10 12:58
(1)
Jesteś idealnym przykładem, ze studia za wiele Ci nie dały :)
- 7 2
-
2022-03-10 17:20
Nie każdego rodzice są w stanie do 30 sponsorowac
- 4 3
-
2022-03-10 14:38
sam sobie odpowiedziałeś czemu mało zarabiasz (2)
pracujesz w instytucji publicznej. Przenieś się do sektora prywatnego jeśli się da bo nie wiem co robisz. I nie musisz iść do janusza biznesu. Koncerny też zatrudniają. Ale tak jak powiedziałem, nie wiem czym się zajmujesz i jaka branża bo to od tego najwięcej zależy.
- 8 0
-
2022-03-10 17:22
(1)
W zawodzie opiekunki dziecięcej w prywatnych żłobkach takie samo wynagrodzenie, a uwielbiam z maluszkami pracować... Fakt w Gdańsku mają o 600 złoty więcej ale nasz Prezydent się nie poddaje i dalej na najniższej średniej krajowej pracujemy.
- 5 1
-
2022-03-10 20:39
no tak ale ja się odniosłem do niego. On pracuje w budżetówce a tam zawsze zarobki po studiach były cieniutkie
- 2 1
-
2022-03-10 16:58
to i tak dużo ma bo przeważnie tam dają 2300 i zdziwieni, że chętnych brak
- 5 0
-
2022-03-10 17:17
(2)
ja pracuję w żłobku uwielbiam moje maluchy... za 2700 na rękę po 30 latach pracy :(
- 11 1
-
2022-03-10 20:41
(1)
też bym tak mógł, nawet stwierdziłem że fajnie byłoby być nauczycielem w szkole średniej, ale ja bym za to rodziny nie utrzymał tym bardziej że robię to sam bo żona się domem i dziećmi zajmuje.
- 1 0
-
2022-03-13 10:08
ja bym nie mógł...
wszystkie małolaty byłyby moje :)
- 0 0
-
2022-03-10 20:10
Współczuję...coś poszło nie tak
- 0 0
-
2022-03-12 22:30
witaj
witaj w klubie... po 12 latach magicznej 3 z przodu nie widzę. Studia, staż, wiedza o kant du.. rozbić
- 3 0
-
2022-03-10 08:11
(2)
W ilu zakładach pracy to jest nieuczciwe wynagradzanie. Lizusy,kapusty często zarabiają więcej od sumiennie pracującego pracownika. Jak widże u mnie w zakładzie jak ktoś bez końca lata do kierownika a on póżniej zagaja o coś... to już jestem w domu. Jak juz ktoś tu napisa koszty życia są strasznie wysokie.
- 48 4
-
2022-03-10 08:54
i laski w IT, co szczerzą zęby dookoła zeby za nie robote robić (1)
- 10 4
-
2022-03-10 09:12
Ale jak to?
Nie potrafia same wykonywać swoich obowiazkow? Teraz tyle akcji, żeby wdrażać kobiety do świata IT. I nie radzą sobie?
- 5 6
-
2022-03-10 08:13
a 'byznesmeny' z lat 90tyc co się na geszeftach i szwindlach dorobili (10)
to myślą nadal ze ludzie za 2 k będą stac w kolejce przed drzwiami błagając o pracę
- 86 15
-
2022-03-10 08:36
No dobra, jeszcze może jakieś stare rany ze średniowiecza?
- 4 16
-
2022-03-10 10:52
(5)
Różnica jest taka, że te 'byznesmeny' z lat 90tyc co się na geszeftach i szwindlach dorobili musieli sie wykazac inicjatywą, przedsiębiorczością i sprytem aby dorobić się majątków. Standardowy młodzieniec przychodzacy na etet ma obecnie roszczeniową postawę i przekonanie że wszystko mu się należy za samo pojawienie sie na interview.
Taka nonszalancją mogą sie jedynie wykazywać zdolni młodzxi programiści, których kaza firma z pocałowaniem ręki za kilkanascie tysiecy miesiecznie poszukuje- 7 18
-
2022-03-10 14:43
(2)
ogólnie się z tobą zgadzam ale kilkanaście koła na rękę to nie jest młody a senior. Zarobki programistów zaczynają się od 5 koła na rękę.
- 3 1
-
2022-03-10 16:57
Co w y z tym "na rękę" ?? (1)
O wynagrodzeniu "na rękę" to se moga gadac ci to zarabiaja te 4tys, bo co miesia c dostaja tyle samo.
Osoba ktora dostaje 15k PLN miesiecznie ca jakis czas dostaje mniej na ręke i- 1 2
-
2022-03-10 20:44
no jasne że tak, ale napisałem 5 na rękę, a jak masz tyle to progu już nie przekroczysz. Z resztą czepiasz się. Wiadomo że mówię o podstawie a nie o momencie w którym przeskakujesz próg. Poza tym to nie jest kontekst tej wypowiedzi.
- 1 0
-
2022-03-10 18:30
haha taa no grobelny to był mistrz
czy wyłudzenie kredytów z banku to faktycznie masterpiece. albo zwykła gangsterka czy złodziejstwo.
- 1 0
-
2022-03-19 14:01
Co tu pitolisz
Jaka inicjatywa i wykazanie?
Zlodziejstwo i krzywda na rodakach i majątku publicznym.
Później systemowa patologia.
Masz chłopie problem z odróżnianiem podstawowych pojęć- 0 0
-
2022-03-10 11:27
myślą, marża jest niezmienna iczy się w % , nie w walucie.
- 2 0
-
2022-03-10 18:52
Przecież mozna zarobiac 10 tys netto (1)
Przecież każdy może teraz założyć firmę. Mieć swój biznes - sprzedawać produkt lub usługę i mieć ....ile wypracuje. Jak ktoś wymarzył sobie 5000 zł ...to proszę bardzo ;-) Cały "dramat" tego artykułu (wg mojego odczucia) polega ba tym że absolwenci szkół myślą o pracy na etacie ...a co za tym idzie myślą że 5 000 zl to takie minimum. Nikt tu nie pisze że można pomyśleć o swoim biznesie. to jest prawdziwy dramat tego artykułu i pokolenia. Pozdrawiam "Geszewciarz z lat 90" który aby się zatrudnić musiał założyć działalność gospodarczą ;-)
- 3 6
-
2022-03-10 20:53
dokładnie tak jest, ja co prawda startowałem w połowie lat zerowych nowego wieku
więc pewnie jestem trochę młodszy ale gdy przyszedł kryzys w 2007r. i straciłem pracę, mój status quo który był najgorszym czynnikiem demotywującym mnie przed założeniem własnej dzialalności, nagle przestał istnieć więc z musu założyłem działalność. Ważna jest motywacja. A potem rób co umiesz ale na swoim. Nadmienię że nie miałem jeszcze noża na gardle w postaci kredytu czy dzieci które musiałbym utrzymywać więc nie twierdzę że dla wszystkich to takie łatwe. Do tego przez pół roku utrzymywala mnie dziewczyna która do dziś jest moją żoną więc by być uczciwym muszę przyznać że miałem jakieś wsparcie. Niemniej, jeśli masz ustabilizowaną sytuację, ale nie możesz wszystkiego rzucić by działać to rób to po godzinach. Nie wiem, handluj czymś czy coś. Konsekwencja być może doprowadzi cię do tego że przestanie ci się opłacać chodzić gdzieś do roboty bo będziesz musiał zająć się swoim biznesem.
- 4 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.