- 1 Kto odpowiada za wypadek przy pracy? (44 opinie)
- 2 Czy możemy odmówić pracy w upały? (59 opinii)
- 3 Praca w branży edukacyjnej. Warto? (96 opinii)
- 4 Nauczyciele mogą składać wnioski o nowe świadczenie (192 opinie)
W Porcie Wojennym w Gdyni odbyła się uroczysta przysięga wojskowa żołnierzy Dobrowolnej Zasadniczej Służby Wojskowej. Słowa roty przysięgi wojskowej wypowiedziało ponad 200 żołnierzy. Teraz przed nimi 11 miesięcy szkolenia specjalistycznego.
Żołnierze rozpoczęli szkolenie podstawowe w połowie listopada w 5 jednostkach morskiego rodzaju Sił Zbrojnych: Dywizjonie Zabezpieczenia Hydrograficznego Marynarki Wojennej, Komendzie Portu Wojennego Gdynia, 43. Batalionie Saperów Flotylli Obrony Wybrzeża w Rozewiu, 6. Oliwskim Ośrodku Radioelektronicznym w Gdyni oraz Batalionie Dowodzenia Marynarki Wojennej w Wejherowie.
Cywile chcieli poczuć się jak w wojsku
W trakcie 28-dniowego szkolenia podstawowego uczyli się regulaminów, musztry, posługiwania się bronią i sprzętem wojskowym. Po zakończonym przysięgą wojskową szkoleniu podstawowym żołnierze DZSW zostaną skierowani do jednostek wojskowych, gdzie będą kontynuować szkolenie specjalistyczne połączone z wykonywaniem obowiązków na stanowisku służbowym w jednostce wojskowej.
Dobrowolna zasadnicza służba wojskowa została wprowadzona dokumentem dla obronności RP i polskich sił zbrojnych - Ustawą o Obronie Ojczyzny. O powołanie do tego rodzaju służby może ubiegać się osoba, która skończyła 18 lat, ma polskie obywatelstwo, zdolność fizyczną i psychiczną do pełnienia zawodowej służby wojskowej, nieposzlakowaną opinię i nie była karana za przestępstwo umyślne.
Miejsca
Opinie (129) 9 zablokowanych
-
2023-12-13 21:32
Opinia wyróżniona
Za odmowę przysięgi... (3)
... można trafić do więzienia. Polecam lekturę ustawy. Taka ciekawostka.
- 4 1
-
2023-12-18 14:38
Lepiej do wiezienia niz pod komende dowodcy w deluzji? (1)
Pytanie mam, czy ocena sytuacji na ukrainie z perspektywy czasu nie pozwala wysunac tezy ze wielu dowodcow( nawet wysokiego szczebla) w Polskiej armii uleglo deluzji i byliby gotowi poswiecic obywateli polskich ( moziwe ze Twojego syna tez) w celu poparcia swoich wadliwych osadow i ocen.
Konkluzja: Jakie mamy gwarwncje jako obywatele zePytanie mam, czy ocena sytuacji na ukrainie z perspektywy czasu nie pozwala wysunac tezy ze wielu dowodcow( nawet wysokiego szczebla) w Polskiej armii uleglo deluzji i byliby gotowi poswiecic obywateli polskich ( moziwe ze Twojego syna tez) w celu poparcia swoich wadliwych osadow i ocen.
Konkluzja: Jakie mamy gwarwncje jako obywatele ze zachecajac synow i corki y wstapic do wojska i WP zrobilo cos w sprawie pozbawienia stanowisk osoby ktore tak bardzo udowodnily swoim postepowaniem ze zle ocenily rzeczywistosc.
Zolnierze ryzykuja zyciem wiec nie ma w mojej ocenie miejsca dla dowodcow ktorzy nie potrafia wlasciwie ocenic sytacji... a jesli deluzja oceny sytuacji na ukrainie trwa 2 lata to tym bardziej ... 2 lata deluzji dyskwalifikuje kadry z jakiejkolwiek wiarygodnosci .... ? Pytam tylko.
A dla wszystkich polecam zobaczyc film Ostatni Mohikanin czym konczy sie przysiega wojskowa w razie gdy dowodca nie dotrzyma danego slowa .... ( Ostatni mohikanin co nie zlozyl przysiegi wojskowej moze odejsc ... a reszta, ktora miala obiecane ze w razie zagrozenia dla swoich rodzin na granicy, beda mogli wrocic w celu obrony bliskich.... nie mogla. A jesli zdecydowali by sie opuscic oddzial beda traktowani jak dezerterzy... co w polskim prawie jest scigane 50 lat... )
Reasumujac: lepiej odsiedziec za odmowe niz w razie zrozumienia ze dowodca jest w deluzji byc przestepom sciganym przez kolejne 50 lat!
To moje zdanie, polecam zobaczyc ww film i poczytac na czym polega Prawo Wojny - jest taki manual USA zreszta ostatnio odnowiony w wydaniu.- 0 0
-
2023-12-18 13:33
Naprawde ?!!!
- 1 0
-
2023-12-12 15:35
Opinia wyróżniona
Szkoda młodych istnień (12)
Na tej wojnie zgina miliony, obok mamy przyklad, przed rakietą hipersoniczną się nigdzie nie schowasz.
- 30 58
-
2023-12-13 14:58
Tak jedyne wyjscie jak nas zaatakują to pisanie kredą na chodniku i marsze milczenia... (1)
- 3 1
-
2023-12-13 20:53
A po co chcesz iść na wojnę?
Nikt nas nie atakuje schizofrenicy. Poza telewizorem z g**dami kłamliwymi.
- 2 0
-
2023-12-13 11:07
Ruskie trole nadal wyja to znakomicie ,Donald nie bedzie mógł z Radkiem wojska rozbrajać
- 5 6
-
2023-12-12 15:45
nie strasz, nie strasz, Iwanie, bo.. (8)
Ukraina zbija te rakiety z Zachodnim sprzętem, i Polska na pewno potrafi. Nie ma szansy u wschodnich barbarzyńców przeciwko NATO
- 22 16
-
2023-12-13 03:59
Oluś, musisz się doedukować w temacie militariów (6)
Nie ma obecnie systemu przeciwlotniczego zdolnego zatrzymać pocisk hipersoniczny. Cel trafiony taką rakietą nawet nie słyszy że coś nadlatuje.
- 8 11
-
2023-12-13 10:29
(2)
Intrygujące, jako że nawet system Patriot w wersji prostszej, niż zakupiona przez nas, radził sobie całkiem nieźle z zatrzymywaniem rosyjskich pocisków hipersonicznych. Pamiętaj też, że USA również ma opracowany pocisk tego typu.
- 6 5
-
2023-12-13 15:57
to ze patriot zatrzymal hipersonika podaje tylko jedno zdrodlo
reszta znawcow jak i amerykanscy spece wojskowi przyznali ze to jest nie do zestrzelenia obecnymi systemami, lyknales ukrainska propagande tak, ona tez istnieje dziendobry :)
- 5 1
-
2023-12-13 10:38
Najgorsze jest to, że nie wiadomo, czy za tą wojną hybrydową to Ruskie czy nasze nie stoją
- 5 1
-
2023-12-13 10:05
Poza Patriotami, które w Ukrainie już strącały kacapskie Kindżały. (2)
- 8 8
-
2023-12-13 11:40
Skąd masz te niusy - Benny Hill coś mówił, czy inny Olko?
- 2 3
-
2023-12-13 10:13
Nie krzycz, bo się władza wpieni
- 1 2
-
2023-12-12 16:29
Chyba ci się Olu,s przysniło to "zbijanie"?
- 6 12
-
2023-12-12 16:01
Opinia wyróżniona
To nie są poborowi tylko elewowie (24)
Dobrowolna zasadnicza służba wojskowa jest dobrowolna - to nie są poborowi bo nie było żadnego poboru do wojska.
Przykro czytać komentarze nazywające ich harcerzami.
Elewowie dobrowolnie postanowili zostać żołnierzami Rzeczypospolitej.
Służą naszemu krajowi i podjęli tę decyzję wiedząc co dzieje się na Ukrainie.
MamDobrowolna zasadnicza służba wojskowa jest dobrowolna - to nie są poborowi bo nie było żadnego poboru do wojska.
Przykro czytać komentarze nazywające ich harcerzami.
Elewowie dobrowolnie postanowili zostać żołnierzami Rzeczypospolitej.
Służą naszemu krajowi i podjęli tę decyzję wiedząc co dzieje się na Ukrainie.
Mam nadzieją, że ich kariera w całości przebiegnie w koszarach i na poligonach ale z pewnością każdy z nich ma z tyłu głowy możliwość rosyjskiej agresji i realny udział w wojnie.- 104 22
-
2023-12-15 19:42
(1)
Chyba wiedząc co sie dzieje na rynku pracy.Nie ośmieszaj sie z tym wiedząc co dzieje sie na Ukrainie ,bo ci mlodzi to ida do woja tylko i wyłącznie z powodów finasowych a nie patriotycznych.6tys na łapę na początek za nic nie robienie ,w normalnej pracy musiałby zasówać 250 godzin brudny i zmęczony .
- 1 0
-
2023-12-18 13:37
ale by zycia swojego nie ryzykowal
Zycie ludzkie jest bezcenne !
- 0 0
-
2023-12-15 16:30
Armia
A co w tym żłobku robią baby to jest już nie wojsko wojsko tylko dla fCetow I obiwia kowalska służba 2 lata
- 1 0
-
2023-12-13 20:54
Nie elewowie (1)
A mięso armatnie. Szkoda życia
- 2 1
-
2023-12-15 19:47
Zanim wojna będzie minie z parę latek ,a przez ten czas weżmie się kiladziesiąt niemałych pensyjek za opie.............ie się.
- 0 1
-
2023-12-13 14:36
tak harcerze mogą mieć z tyłu głowy możliwość.......i realny udział w wojnie.
- 1 3
-
2023-12-13 11:41
Elewowie? (2)
Elewowie czy elewi, jak to właściwie jest?
- 2 3
-
2023-12-13 20:55
Młotki na wojenne posyłki usmanow
Coś jeszcze wytłumaczyć?
- 2 1
-
2023-12-13 14:56
elew
- 1 1
-
2023-12-13 10:48
hfghgfn67 (1)
Na razie musimy się bronić przed ukraińską agresją a będzie coraz gorzej.
- 7 2
-
2023-12-13 14:55
to prawda .Niejeden Polak jeszcze zapłacze z tego tytułu.
- 4 0
-
2023-12-13 10:23
Jeżeli boisz się ruskiej agresji to nie szczuj na ruskich . (1)
Z tym zagrożeniem jest jak z covidem , wyłączysz telewizor i natychmiast znika .
- 6 10
-
2023-12-13 14:48
super komentarz :krótko i na temat!
- 4 1
-
2023-12-13 10:08
(5)
dali finki harcerzom?
- 4 12
-
2023-12-13 10:17
(4)
Oby nie skończyli z szyldami "Serdecznie Witamy" pod wschodnią granicą. Teraz to się wszystko może zdarzyć
- 9 3
-
2023-12-15 19:44
Wtedy wyjdzie dopiero kto jest kozak ,a wojna to nie zabawa.
- 1 0
-
2023-12-13 11:02
(2)
Dokładnie, pisowska ruska agentura może chcieć witać ruskich, żeby znowu zniewolić kraj
- 2 13
-
2023-12-13 16:38
Tak jak komoruski od tusko wcow witał statek desantowy z rosji...
Kiedy zostawał zaprzysiężony na Prezydenta?
- 2 0
-
2023-12-13 14:47
na forach po-pis rusofob , rusofoba ,rusofobem pogania.Niedobrze się robi .
- 4 1
-
2023-12-13 07:19
a beda nas tez bronic przed agresja usa? na jaki kraj napadna wraz z usa?
- 4 12
-
2023-12-12 16:28
Elew to słuchacz/uczeń szkoły podoficerskiej (3)
- 11 2
-
2023-12-12 17:31
Elew (z fr. élève, uczeń) tytuł żołnierza służby przygotowawczej kształcącego się na szeregowego (2)
Elew (z fr. élève, uczeń) tytuł żołnierza służby przygotowawczej kształcącego się na szeregowego, otrzymywany bez szczególnego nadania z dniem rozpoczęcia pełnienia służby przygotowawczej w Wojsku Polskim. Dawniej był to także tytuł żołnierzy zawodowych kształcących się w podoficerskich szkołach zawodowych. Tytuł ten przysługiwał również
Elew (z fr. élève, uczeń) tytuł żołnierza służby przygotowawczej kształcącego się na szeregowego, otrzymywany bez szczególnego nadania z dniem rozpoczęcia pełnienia służby przygotowawczej w Wojsku Polskim. Dawniej był to także tytuł żołnierzy zawodowych kształcących się w podoficerskich szkołach zawodowych. Tytuł ten przysługiwał również żołnierzom odbywającym zasadniczą służbę wojskową, których skierowano na naukę w szkole podoficerskiej, szkole młodszych specjalistów lub wojskowym ośrodku szkolenia. Tytuł przysługiwał od dnia rozpoczęcia nauki przez okres jej trwania.
Tytuł elewa dla tej grupy żołnierzy został zniesiony na podstawie rozporządzenia Ministra Obrony Narodowej z dnia 23 lutego 2011 r. w sprawie tytułów wojskowych żołnierzy w czynnej służbie wojskowej.- 6 3
-
2023-12-15 16:33
Armia (1)
Dziwnie pagony maja na mundurach a po co tam baby
- 1 0
-
2023-12-18 13:35
markietanki chiba ...
- 0 0
Wszystkie opinie
-
2023-12-12 14:14
(4)
I takich ludzi nam trzeba
- 22 16
-
2023-12-13 10:09
wolimy myślących samodzielnie, trep to ograniczenie umysłowe
- 5 2
-
2023-12-13 10:51
Nam jest potrzebne społeczeństwo mądre a nie naiwne ! (2)
- 5 1
-
2023-12-13 12:47
Mężczyzna to i w pojedynkę mając tylko gaśnicę, z niebezpieczeństwem sobie poradzi. Ale gdzie byli inni? (1)
- 3 0
-
2023-12-18 13:38
w nosie d.ubali
- 0 0
-
2023-12-12 14:40
I za co będziecie (1)
Walczyć jak Tusk sprzeda wszystko, my zwykli ludzie mamy być patryjotami a politycy uchwalają ustawy które ich nie dotyczą, a szkodzą Polsce
- 42 77
-
2023-12-13 08:18
Jaroslav Balbina Rajmundowicz nie wręczy ci już medalika i kopiejki za tak durny komentarz więc musisz zmienić przyzwyczajenia
- 2 6
-
2023-12-12 14:54
Harcerstwo, (4)
ale dobre i to. Przywrócić obowiązkową służbę wojskową.
- 14 45
-
2023-12-12 16:42
(2)
Harcerstwo? Przecież to pełne, roczne przeszkolenie. A poborowy ochotnik jest dziesięć razy bardziej zmotywowany, niż poborowy z przymusu, który traci rok i uczy się głupot, bo na masowe szkolenie nie mamy ani warunków, ani pieniędzy. I tak zasadnicza służba wyglądała już od wielu lat.
- 15 2
-
2023-12-13 11:03
Zgoda
Zgadzam się z tobą powinieneś mieć wyróżniony komentarz.
- 3 1
-
2023-12-18 14:51
Problemem jest motywacja zgadzam sie z Twoja opinia
Ja np mam dzieciaki ktore umieja bardzo dobrze strzelac, sa super sprawne i maja bardzo dobre multiskill narty, motor, rowery, spadqchrony.... co chcesz ....
Ale nie chce aby sluzyli komukolwiek...
Pracowalem wiele lat przy wydobyciu ropy... i tam weterani i najemnicy w 3-5 lat zarabiaja wiecej nicz 35 lat sluzby w WP...
Pytam o sens ? to pytanie logiczne jest!- 0 0
-
2023-12-18 14:47
Po co?
Wyslijmczlowieku swojego syna i corke, niech bronia Twojej rzeczywistosci.
Twoja rzeczywistosc dotyczy Ciebie i jesli Ty zle oceniasz rzeczywistosc nie kaz mi abym ulegal takiej samej deluzji jaka widzisz swiat!
Innymi slowy: Sam sobie walcz za swoja emeryture wojskowa .... ja nie mam zmiaru.
Zreszta i tak max do 24 mies zrozumiesz ze platnik jest bankrutem i cza bedzie wymyslec plan awaryjny.
Poczekaj sam zobaczysz.- 0 0
-
2023-12-12 15:12
Opinia wyróżniona
kazdy (17)
chłop powienien przejść przeszkolenie wojskowe a z doświadczenia wiem , że 80 procent ludzi broni w ręce nie miało
- 65 35
-
2023-12-12 15:57
(1)
Teraz te pokolenie myśli że będzie żyło
w spokojnych czasach i nic im spokoju nie zakłóci. Wojnę oglądają w telewizji i myślą że tak zostanie że nie będzie to dotyczyło Polski.
Biedacy myślą że USA to wyprostuje że nic nam nie grozi. A dlaczego Ukraina nie będzie szybko przyjęta do NATO no właśnie. Bo gdyby szybko ją przyjęli do NATO to musiała być wojna w Europie.
Tu każdy ma swoje interesy niestety młodzi żyją ułudą. Dobrze i spokojnie to już było .........- 14 8
-
2023-12-13 20:56
Przestań z usmanami
Judzic na wschód to nie będzie żadnej wojny.
Widły już się budzą ale i tak za późno, bo szybko kończą na polu chwały aSSova- 0 0
-
2023-12-12 15:57
Każdy chłop (1)
I każda baba - ta skupione na pierwszej pomocy pola bitwy.
- 12 2
-
2023-12-12 20:22
Kazda baba tak samo-w kancu mamy rownouprawnienia wiec baby do woja
- 18 1
-
2023-12-13 08:20
(1)
Widzę, że mamy tu Janusza co przez 3 miesiące chlał w kamaszach, a teraz pozuje na Rambo bo od tej wódy to mu pamięć szwankuje
- 7 6
-
2023-12-13 10:24
Tak tak...
- 3 0
-
2023-12-13 10:41
Kto nie potrafi pływać ma bardzo niewielkie szanse że się utopi . (1)
Kto nie potrafi strzelać też ma małe szanse że trafi do frontowej rzeźni ( przynajmniej nie jako pierwszy ) . Ja jestem w tej grupie 20 % co to potrafi , i co z tego ?
- 3 2
-
2023-12-13 11:09
Przestan sie głupota chwalic
- 3 3
-
2023-12-13 11:07
Sam se trzymaj broń
I stój na baczność jak jakiś wsiok drze ryja na ciebie XD.
- 5 6
-
2023-12-13 11:15
Trzeba pamiętać ze Donald zaklada ze linie obrony bedziemy mieli dopiero przed Warszawa cała wschodnia Polska będzie bezbronna (5)
i poświęcona wrogowi jako ofiara
- 4 7
-
2023-12-13 11:21
A myślisz, że ten płot powstrzyma napastnika?
- 6 3
-
2023-12-13 11:25
Mówisz o lini obrony Niemiec?
- 4 1
-
2023-12-13 11:31
Nie Donalnd tylko NATO
ale można tłumaczyć w nieskończoność i co z tego...
- 3 1
-
2023-12-13 15:03
W razie ataku ze wschodu zanim się zachód ruszy to tak będzie.
A wiesz jakie plany miał niby obronny Układ Warszawski? Niebieskie berety Gdańsk, Lębork i Słupsk zaatakują Danię.
- 1 1
-
2023-12-14 00:00
Raczej nie "przed Warszawą", a w środku Warszawy, na linii Wisły !
Za jego czasów, gdy premierował, na wschód od Warszawy nie było niemal nic, poza jedną jednostką w Wesołej, pod Warszawą.
- 0 0
-
2023-12-13 11:18
Temu pokoleniu tik-tokowych pełzaków to strach dać do ręki broń!
- 7 2
-
2023-12-13 15:38
W4
20% ludności to i tak bardzo optymistyczne podejscie
- 1 1
-
2023-12-12 15:35
Opinia wyróżniona
Szkoda młodych istnień (12)
Na tej wojnie zgina miliony, obok mamy przyklad, przed rakietą hipersoniczną się nigdzie nie schowasz.
- 30 58
-
2023-12-12 15:45
nie strasz, nie strasz, Iwanie, bo.. (8)
Ukraina zbija te rakiety z Zachodnim sprzętem, i Polska na pewno potrafi. Nie ma szansy u wschodnich barbarzyńców przeciwko NATO
- 22 16
-
2023-12-12 16:29
Chyba ci się Olu,s przysniło to "zbijanie"?
- 6 12
-
2023-12-13 03:59
Oluś, musisz się doedukować w temacie militariów (6)
Nie ma obecnie systemu przeciwlotniczego zdolnego zatrzymać pocisk hipersoniczny. Cel trafiony taką rakietą nawet nie słyszy że coś nadlatuje.
- 8 11
-
2023-12-13 10:05
Poza Patriotami, które w Ukrainie już strącały kacapskie Kindżały. (2)
- 8 8
-
2023-12-13 10:13
Nie krzycz, bo się władza wpieni
- 1 2
-
2023-12-13 11:40
Skąd masz te niusy - Benny Hill coś mówił, czy inny Olko?
- 2 3
-
2023-12-13 10:29
(2)
Intrygujące, jako że nawet system Patriot w wersji prostszej, niż zakupiona przez nas, radził sobie całkiem nieźle z zatrzymywaniem rosyjskich pocisków hipersonicznych. Pamiętaj też, że USA również ma opracowany pocisk tego typu.
- 6 5
-
2023-12-13 10:38
Najgorsze jest to, że nie wiadomo, czy za tą wojną hybrydową to Ruskie czy nasze nie stoją
- 5 1
-
2023-12-13 15:57
to ze patriot zatrzymal hipersonika podaje tylko jedno zdrodlo
reszta znawcow jak i amerykanscy spece wojskowi przyznali ze to jest nie do zestrzelenia obecnymi systemami, lyknales ukrainska propagande tak, ona tez istnieje dziendobry :)
- 5 1
-
2023-12-13 11:07
Ruskie trole nadal wyja to znakomicie ,Donald nie bedzie mógł z Radkiem wojska rozbrajać
- 5 6
-
2023-12-13 14:58
Tak jedyne wyjscie jak nas zaatakują to pisanie kredą na chodniku i marsze milczenia... (1)
- 3 1
-
2023-12-13 20:53
A po co chcesz iść na wojnę?
Nikt nas nie atakuje schizofrenicy. Poza telewizorem z g**dami kłamliwymi.
- 2 0
-
2023-12-12 15:50
Niestety (3)
zbroja się na potęgę wszystkie państwa
wokół naszego kraju i nie tylko.
Biorą przykład z nas. Nawet taka Norwegia czy inne kraje skandynawskie
już wiedzą dobrze już nie będzie nie te czasy.
Wszyscy się szykują bo prędzej czy później i pewnie już niedługo nastąpi
przełom.- 22 10
-
2023-12-12 17:50
No i najwyzej
- 4 0
-
2023-12-13 13:18
durnoty piszesz
akurat tu w Norwegii nic sie nie zmienia. wylacz TV wlacz mozg
- 4 1
-
2023-12-18 14:53
w razie co rzad przekroczy granice z rumunia 3 wrzesnia 1939 roku
Historia sie powtarza i nie jestem jakos mocno zmotywowany aby myslec ze bedzie inaczej...
- 0 0
-
2023-12-12 16:01
Opinia wyróżniona
To nie są poborowi tylko elewowie (24)
Dobrowolna zasadnicza służba wojskowa jest dobrowolna - to nie są poborowi bo nie było żadnego poboru do wojska.
Przykro czytać komentarze nazywające ich harcerzami.
Elewowie dobrowolnie postanowili zostać żołnierzami Rzeczypospolitej.
Służą naszemu krajowi i podjęli tę decyzję wiedząc co dzieje się na Ukrainie.
Mam nadzieją, że ich kariera w całości przebiegnie w koszarach i na poligonach ale z pewnością każdy z nich ma z tyłu głowy możliwość rosyjskiej agresji i realny udział w wojnie.- 104 22
-
2023-12-12 16:28
Elew to słuchacz/uczeń szkoły podoficerskiej (3)
- 11 2
-
2023-12-12 17:31
Elew (z fr. élève, uczeń) tytuł żołnierza służby przygotowawczej kształcącego się na szeregowego (2)
Elew (z fr. élève, uczeń) tytuł żołnierza służby przygotowawczej kształcącego się na szeregowego, otrzymywany bez szczególnego nadania z dniem rozpoczęcia pełnienia służby przygotowawczej w Wojsku Polskim. Dawniej był to także tytuł żołnierzy zawodowych kształcących się w podoficerskich szkołach zawodowych. Tytuł ten przysługiwał również żołnierzom odbywającym zasadniczą służbę wojskową, których skierowano na naukę w szkole podoficerskiej, szkole młodszych specjalistów lub wojskowym ośrodku szkolenia. Tytuł przysługiwał od dnia rozpoczęcia nauki przez okres jej trwania.
Tytuł elewa dla tej grupy żołnierzy został zniesiony na podstawie rozporządzenia Ministra Obrony Narodowej z dnia 23 lutego 2011 r. w sprawie tytułów wojskowych żołnierzy w czynnej służbie wojskowej.- 6 3
-
2023-12-15 16:33
Armia (1)
Dziwnie pagony maja na mundurach a po co tam baby
- 1 0
-
2023-12-18 13:35
markietanki chiba ...
- 0 0
-
2023-12-13 07:19
a beda nas tez bronic przed agresja usa? na jaki kraj napadna wraz z usa?
- 4 12
-
2023-12-13 10:08
(5)
dali finki harcerzom?
- 4 12
-
2023-12-13 10:17
(4)
Oby nie skończyli z szyldami "Serdecznie Witamy" pod wschodnią granicą. Teraz to się wszystko może zdarzyć
- 9 3
-
2023-12-13 11:02
(2)
Dokładnie, pisowska ruska agentura może chcieć witać ruskich, żeby znowu zniewolić kraj
- 2 13
-
2023-12-13 14:47
na forach po-pis rusofob , rusofoba ,rusofobem pogania.Niedobrze się robi .
- 4 1
-
2023-12-13 16:38
Tak jak komoruski od tusko wcow witał statek desantowy z rosji...
Kiedy zostawał zaprzysiężony na Prezydenta?
- 2 0
-
2023-12-15 19:44
Wtedy wyjdzie dopiero kto jest kozak ,a wojna to nie zabawa.
- 1 0
-
2023-12-13 10:23
Jeżeli boisz się ruskiej agresji to nie szczuj na ruskich . (1)
Z tym zagrożeniem jest jak z covidem , wyłączysz telewizor i natychmiast znika .
- 6 10
-
2023-12-13 14:48
super komentarz :krótko i na temat!
- 4 1
-
2023-12-13 10:48
hfghgfn67 (1)
Na razie musimy się bronić przed ukraińską agresją a będzie coraz gorzej.
- 7 2
-
2023-12-13 14:55
to prawda .Niejeden Polak jeszcze zapłacze z tego tytułu.
- 4 0
-
2023-12-13 11:41
Elewowie? (2)
Elewowie czy elewi, jak to właściwie jest?
- 2 3
-
2023-12-13 14:56
elew
- 1 1
-
2023-12-13 20:55
Młotki na wojenne posyłki usmanow
Coś jeszcze wytłumaczyć?
- 2 1
-
2023-12-13 14:36
tak harcerze mogą mieć z tyłu głowy możliwość.......i realny udział w wojnie.
- 1 3
-
2023-12-13 20:54
Nie elewowie (1)
A mięso armatnie. Szkoda życia
- 2 1
-
2023-12-15 19:47
Zanim wojna będzie minie z parę latek ,a przez ten czas weżmie się kiladziesiąt niemałych pensyjek za opie.............ie się.
- 0 1
-
2023-12-15 16:30
Armia
A co w tym żłobku robią baby to jest już nie wojsko wojsko tylko dla fCetow I obiwia kowalska służba 2 lata
- 1 0
-
2023-12-15 19:42
(1)
Chyba wiedząc co sie dzieje na rynku pracy.Nie ośmieszaj sie z tym wiedząc co dzieje sie na Ukrainie ,bo ci mlodzi to ida do woja tylko i wyłącznie z powodów finasowych a nie patriotycznych.6tys na łapę na początek za nic nie robienie ,w normalnej pracy musiałby zasówać 250 godzin brudny i zmęczony .
- 1 0
-
2023-12-18 13:37
ale by zycia swojego nie ryzykowal
Zycie ludzkie jest bezcenne !
- 0 0
-
2023-12-12 16:25
Dobrze ! (3)
bo jakiś estoński oszołom powiedział , że albo UA wygra albo będzie III wojna światowa. Oby się w obu przypadkach mylił.
- 21 27
-
2023-12-13 09:07
estonia obecnie nie istnieje, to tylko kolonia usa (1)
- 4 4
-
2023-12-18 14:59
nie bedzie istniec wkrotce
oczywistym jest ze koncepcja wojskowa ruska o tezie przewagi 40 sekund musi doprowadzic do sytuacji ze gdy dolar zacznie kolapsowac ( to nastapic moze w bardzo niedalekiej przyszlosci) wtedy rosjanie zdecyduja sie wrocic do zakresu granic gwarantujacych zachowanie wlasnej doktryny obronnej - przeqaga 40 sekund....
Jest taki fajny wyklad profesora z chyba Harwardu z okolic 2014 roku ... co wyjasni wiele w tym temacie.- 0 0
-
2023-12-18 14:56
oszolom powinien sprawdzic definicje slowa deluzja
powiem Tak: jest taka ksiazka 4th generation warfare polecam kazdemu y zrozumial sens tego:
Nieprawdziwa informacja ma wywolac okreslone dzialanie odbiorcy, i to dzianie ma najwieksze znaczenie dla tego kto puszcza fejkowa informacje.
Genernie wokolo sporo fejkow, cza znac ksiazke 4th generation aby bylo latwiej nawigowac.- 0 0
-
2023-12-12 16:50
Dobrze że przysięgają narodowi , a nie sojuszowi (1)
Z russkimi.po 13 grudnia tekst przysięgi się zmieni. Nastąpi kolejny reset. Ryże wróciło.
- 17 21
-
2023-12-13 10:10
balbina nie przespij znowu poranka
- 1 5
-
2023-12-12 20:23
Wojsko bez fali to charcerstwo a nie wojsko.pozdro dla batalionu nurkow z czarnego lasu 93r (5)
- 6 25
-
2023-12-12 21:19
Ortografii jak widać, (2)
tam nie uczą.
- 11 1
-
2023-12-13 13:55
Madry zrozumie glupi bedzie sie smial (1)
- 1 2
-
2023-12-13 15:16
polskiego też nie uczą smial? .
- 2 0
-
2023-12-14 13:17
Gb
Harcerstwo się pisze
- 1 0
-
2023-12-18 13:39
fala to przestepstwo !
- 0 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.