• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dlaczego 149 i 249 omija Bażyńskiego w Gdańsku tracąc przy tym aż 8 minut? (2 raporty)

09:16 27 grudnia 23

Po remoncie ul. Bażyńskiego autobusem tylko na około

Przeczytane
Odpowiedź ZKM Gdańsk:
W odpowiedzi na zgłoszenie informuję, że przed remontem ulica była szersza. GZDiZ doprowadził do jej zawężenia uniemożliwiając bezpieczny przejazd autobusom. Bez przebudowy (poszerzenia) nie ma szans na przywrócenie stałych tras linii 149 i 249.
08:48 27 grudnia 23
jch

Dlaczego 149 i 249 omija Bażyńskiego w Gdańsku tracąc przy tym aż 8 minut?

Przeczytane
Macie odpowiedź. To się nadaje na artykuł na Trójmiasto.pl. Cyrk. Trasa między 1 przystankiem od Przymorze SKM do Bażyńskiego zajmuje aż 8 minut bo objazd prowadzi przez... Abrahama
Zobacz Raport

Opinie (38) 4 zablokowane

Wszystkie opinie

  • (5)

    Lewactwo to stan umysłu zwęzili w sumie dość ważna ulice tak że nie mieszczą się autobusy rewolucja pożera własne dzieci

    • 105 27

    • zwęża się ulice bo droga niższej klasy jest po prostu tańsza w utrzymaniu (4)

      i więcej kasy można przeznaczyć na urzędników i rydwany.
      A że ludzie stoją w korkach a połowa mieszkańców aglomeracji jest poza zasięgiem zbiorkomu - cóż, Gdańsk najlepszym miejscem do życia! Wsiadaj na rower i nie narzekaj.

      • 31 6

      • (3)

        Cóż za manipulowane wypowiedzi? Nie wiem po jaką cholerę to piszecie i nabijacie sobie plusy, ale nikt z powyższym się w Trójmieście nie zgadza. Robicie syzyfową robotę za czyjąś kasę

        • 3 5

        • (2)

          Ja się zgadzam - więc już nie nikt. To raz.
          A po drugie - to prawda. Chcą pozamykać ludzi w 15 minutowych gettach, więc odcinają ich od jakiegokolwiek transportu.

          • 7 1

          • (1)

            Przeczytaj że zrozumieniem o co chodzi w koncepcj 15 minutowych miast. Możesz to zrobić stojąc godzinami w korkach.

            • 0 2

            • Koncepcja jest niegłupia.

              Tylko, między koncepcją a wykonaniem, między ideą a obywatelem pojawiają się różne byty: władza, która chce się utrzymać, operatorzy współdzielonego transportu, którzy chcą zarobić. również na tym, że posiadanie własnego środka będzie utrudnione., handel i usługi, które chętnie skorzystają na ograniczeniu konkurencji, gdy będę mocno zachęcana, żeby robić zakupy w swojej dzielnicy a nie sąsiedniej.

              Także oprócz wzniosłej idei mamy brutalną walkę o interesy i strefy wpływu, a różnica między brakiem potrzeby podróżowania na drugi koniec miasta a brakiem takiej możliwości będzie tylko kwestią innego rozłożenia akcentów retorycznych.

              • 4 0

  • Opinia wyróżniona

    Ktoś konkretnie za to odpowiada, z imienia i nazwiska. (3)

    Zmarnował pieniądze z kasy miasta. Czy ten człowiek poniesie za to odpowiedzialność ?

    • 110 2

    • Nie sądzę

      Nie tylko nie poniesie odpowiedzialności ale dostanie premię!

      • 23 0

    • Pewnie któryś z Dyrektorów

      Dużo ich tam w GZDiZ nie ma (jeszcze).

      • 8 0

    • Pieniędzy nie są od miasta

      Remont drogi przeprowadzono na koszt dewelopera Allcon (tzn. umowa szesnastkowa), który obok buduję osiedle budynków wielorodzinnych. Ale to nie zmienia faktu, że projekty dróg są zatwierdzane przez urzędy.

      • 0 0

  • (4)

    Niestety to prawda,głupota inżyniera zza biurka.przy UG zlikwidowano wnękę przystankowa na rzecz betonowy i głupawych zieleńców.projektant to chory człowiek.osmiokladista byłby bardziej kreatywny.

    • 46 1

    • To celowe działanie - przygotowują nas do NWO i akcji likwidacji jak największej ilości samochodów (3)

      patrz strefy czystego transportu, możliwość parkowania (osłupkowują gdzie się tylko da plus wprowadzają strefy płatnego parkowania), ograniczają przepustowość aby ludzie stwierdzili, że opłaca się szybciej dojechać współdzielonymi środkami jak hulajnogo, rowery, nagonka na smog, manipulowanie cenami paliw. Jeżeli komuś się wydaje, że jego to nie dotyczy to się może nieźle zdziwić. Aby żyło się lepiej w wolnym, suwerennym, demokratycznym kraju - hej

      • 7 0

      • No i bardzo dobrze. (2)

        • 0 10

        • Boli Cię, że nie masz auta, co? I prawka pewnie też.

          • 2 2

        • Pewnie w projekcie drogi chodziło o uspokojenie ruchu

          i sprawienie, żeby przejazd tego odcinka samochodem nie był bardzo łatwy i przyjemny, żeby choć cżęściowo przekierować ruch gdzieś indziej.

          Tyle, że największymi ,,beneficjentami"  tych zmian są pasażerowie zbiorkomu, bo o ile samochodem jedzie się tam gorzej niż przed remontem, to autobusem nie jedzie się wcale!. Ujmując to liczbowo: kierowcy dostali dodatkowe 30 sekund, pasażerowie zbiorkomu 8 minut.

          • 4 0

  • Może Unia powinna się pochylić nad tym ekologicznym rozwiązaniem (4)

    Trasa wydłużona, większa emisja, a co z miastem 15-sto minutowym? 8 minut dodatkowo zmarnowane w autobusie. To jest tak obrzydliwa sytuacja, że osoby całkowicie za to odpowiedzialne powinny ręczyć majątkiem za to. Sorry, ale teraz każde podjęcie prac w tym zakresie będzie z naszej kasy! Ale wiadomo to PiS kradł, oszukiwał, przewalał kasęale momencik, może to POKO i TVN chciały, abyście w to wierzyli, żeby właśnie sterować wykształconymi z wielkich miast, aby nikt nie zwracał uwagi na właśnie takie machloje. Przecież ładnie jest, niepraktyczne, ale ładnietolerancja, konstytucja, demokracja, ale moment jaka konstytucja i demokracja, skoro POKO ma to w poważaniu

    • 31 3

    • (3)

      A to Unia projektuje przebudowy dróg w Gdańsku? Wszystkie spółki w tym mieście funkcjonują w odrębnych światach i mamy tego efekty, a szefowa wraz ze swoją drużyną trzech Piotrków lansuje się na festynach.

      • 9 4

      • (2)

        Tam jest jej miejsce, jak każdego przedstawiciela, na eventach. Festyn to takie wiejskie określenie, wstyd, że go dziś używasz :P widać skąd przyjechałeś ;)

        • 1 2

        • A ta pani przecież pochodzi z dużego miasta gdzie odbywały się festyny ,a co boli sloikow jak im się przypomina ich pochodzenie chyba to gdzie się kto urodził nie jest hańba

          • 0 0

        • Wybory samorządowe są po to, by wybrać najserdeczniej uśmiechającą się osobę, czy by wybrać osoby do zarządzania miastem.

          • 1 0

  • Opinia do raportu

    Zobacz raport Po remoncie ul. Bażyńskiego autobusem tylko na około

    Nie ma szans na przebudowę!

    Zapylają z kapcia!

    • 12 0

  • To polowe oinii trzeba zlikwidowac bo drogi sa za waskie

    • 10 2

  • Opinia wyróżniona

    Jest dramat

    Już na początku remontu ulicy ludzie pisali (i chyba mawet zgłaszali gdzieś uwagi), że będzie za wąsko, aby bezpiecznie mogły mijać się dwa autobusy.

    • 33 0

  • Czy jest szansa żeby te autobusy zatrzymywały się na przystanku Abrahama a nie przejrzały obok przystanku nie zatrzymując się. ?

    • 4 5

  • Samochody coraz większe, autobusy też a urzędnicy zwężają ulice. Dlaczego tak czynicie?

    • 11 1

  • Czy to żart?

    • 6 0

  • To jest ten nowy standard inwestycji 8gwiazdkowcow nieważna jakość ważne że jest a mogli nie remontwac i tak bedom klaskac

    • 6 0

  • Wójt z Oliwy (1)

    To jest działanie celowe, ponieważ deweloper który wyżej wybudował osiedle współfinansował tą przebudowę . Spory czas temu był artykuł, że ta przebudowa ma się wpisywać w idę 15minutowych miast(poczytajcie sobie) ma to wyeliminować ruch itd. To wszystko już dawno było ustalone i zamierzone działanie

    • 8 0

    • Tylko czy to

      Ma sens?! To, że developer współfinansował to bardzo dobrze, ale mógł pomyśleć o komunikacji miejskiej dla tych, co kupili od niego mieszkania i zrobić zatoczkę autobusową!

      • 2 0

  • Opinia wyróżniona

    (1)

    Ta przebudowa to jest jakiś żart. Zawęzili drogę, machnęli wysepkę i parę krzaczków, po co to? Autobus się nie mieści, wizualnie zmieniło się tyle, że jest ciaśniej. Po co to było robione? Żenada. Pomijam czas trwania tego remontu. Ktoś powinien za to beknąć.

    • 9 0

    • lewactwo ma pomysła by uprzykrzać życie kierowcom miało to uderzyć w samochody osobowe a wyklucza autobusy lewicowe półgłówki tak mają

      • 9 0

  • Najlepsze miejsce do życia, najmądrzejsi urzednicy (6)

    • 3 0

    • (5)

      Dodam że mimo zwężenia jezdni, którego nie popieram, nie znaleźli miejsca na DDR, w centrum, ścisłym centrum gdzie jest masa biurowców

      • 4 0

      • Tam jest strefa 30 (4)

        Czyli niby rower poruszałby się z prędkością samochodu, ale tylko w stronę Grunwaldzkiej, bo w drugą stronę byłoby lekko od górę i już 30 jest trudnejsze do osiągnięcia.

        A wystarczyło poszerzyć ulicę o te pół metra, dać pas rowerowy na ulicy (w trefie 30 ma to sens, o wiele większy niż zabieranie chodnika pieszym na DDR. I autobus by się zmieścił.

        Dziwię się tym bardziej, że był to remont robiony z rozmachem, nie jakieś łatanie dziur po kosztach.

        • 2 2

        • (2)

          czyli chcesz jechać na pasie o szerokości 50cm, gdzie mijający cię autobus nie mieści się na swoim ? Sorry to grozi poważnym wypadkiem. Pas na jezdni ok, ale 1-1,5m w każdą stronę, jak w innych miastach - np. Kopenhaga, Poznań.

          • 2 0

          • Nie mówię, że nie. (1)

            Ale proponowałem jakieś minimalne minimum. Na razie miasto pokazało, że w bezpośrednim sąsiedztwie kampusu uniwersyteckiego rowery mogą sobie (no, mogą sobie). Ale do rzeczy: ten autobus jedzie raz na godzinę, jakby zajechał na chwilę na ten pas rowerowy świat by się nie zawalił. Albo poturlał się chwilę powoli. Dyskutowany odcinek ma 400 metrów, rower pełzający 12 kilometrów na godzinę pokonuje ten dystans w dwie minuty a autobus i tak zatrzymałby się na przystanku.
            Przy (może większej) odrobinie dobrej woli, dałoby radę.

            • 0 2

            • Jeśli komunikacja rowerowa ma być powszechna musi być bezpieczna, w wariancie 50cm pasa ruchu dla roweru, o który zachacza autobus o bezpieczeństwie nie ma mowy. Ja cię rozumiem że można tak przejechać, ale jest to 1. Niebezpieczne 2. Nie dla każdego

              • 2 0

        • obecna strefa tempo 30 oczywiście uniemożliwia tam jazdę rowerem ponieważ często jest tam korek i cała powierzchnia jezdni jest zajęta przez samochody, po za godzinami jak są korki, kierowcy zwyczajnie olewają ograniczenie do 30km/h

          • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

+ Dodaj raport

Pogoda

Najczęściej czytane