• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport
19:10 29 listopada 23

Kłopot ze wstecznym autobusu na pętli

Przeczytane
Udało się po restarcie silnika
Zobacz Raport

Opinie (43) 1 zablokowana

  • To nie (2)

    Komputer!

    • 25 6

    • A niby co? (1)

      • 2 6

      • jajeczko.

        • 0 2

  • (26)

    A elektryk obok się ładuje i śmieje ze starego diesla ;)

    • 18 119

    • ciekawe jak elektryk będzie się śmiał mając ok 1 mln km na blacie (20)

      bo tyle mają te starsze diesle. Poczekajmy aż temperatura w dzień spadnie do -12/-15 stopni. Ładne będą wtedy elektryki, takie niedziałające. Ale przynajmniej drogie

      • 42 5

      • Ale wiesz ze mamy XXIw (19)

        A akumulatory litowo jonowe nie cierpią tak przy mrozach jak zwykle kwasowo ołowiowe, wiesz prawda? Czy jesteś kolejnym internetowym ekspertem od wszystkiego?

        • 5 34

        • akurat tutaj niewiele (8)

          trzeba być ekspertem, żeby się śmiać z elektryków - wystarczy poczytać opinie właścicieli elektryków lżejszych niż autobusy

          • 20 4

          • (7)

            Zapraszam na forum użytkowników elektryków elektrowoz.pl :) może tam zrozumiesz, że wszystkie te wypisywane "wady" elektryków są wyssane z palca :) Tak owszem zimą jest trochę krótszy zasięg, ale nie z winy aku. Z resztą tak samo jest w dieslach. Poczytaj o sprawności silnika spalinowego a elektrycznego, dlaczego wysoka sprawność elektryka jest "wadą" zimą. Ogarniesz to?

            • 4 14

            • (1)

              Z elektrykami mam wrazenie jest jak z dziecmi. Ci co je maja wmawiaja tym, co ich nie maja, ze zyciw bez dzieci nie ma sensu. A potem wychodzi szydlo z worka i jednak okazuje sie, ze nie jest tak rozwo.

              • 13 2

              • Dla tych co dzieci nie mają to prawdziwy dramat życiowy

                przekonują się na starość. Z elektrykami będzie tak samo, tylko szybciej :))

                • 1 0

            • (1)

              gdzie tu logika, gdzie sens?
              gadacie jak potluczony, obywatelu...

              • 0 2

              • Nie zadałeś sobie trudu poczytać jak sugerowałem to sensu nie znajdziesz, będziesz powtarzał głupoty :))

                • 1 0

            • (2)

              A co ma sprawność do tego? Widać, że wiele wiesz w temacie... Problemem jest gęstość magazynowania energii, w 1 kg paliwa masz ok 40 MJ energii - a ile w 1 kg zmieścisz energii w akumulatorze? Dodatkowo akumulatory zimą mają mniejszą pojemność a dodatkowo duża część energii zamiast być przetworzona na energię mechaniczną przetwarzana jest na ciepło, bo ludzie nie będą jeździć w mrozie. Natomiast w tych złych silnikach spalinowych ciepło to odpad ze spalania paliwa, czyli ty nie musisz marnować żadnej energii, aby nagrzać pojazd, bo to dodatkowa energia pochodząca ze spalania - dzięki temu zimą wykorzystujesz dodatkowe 30% energii z paliwa - sprawność silników spalinowych to ok 30-35% a odpad w postaci ciepła to 30%, więc teoretyczne wykorzystanie energii zimą jest na poziomie 60% wartości opałowej paliwa, gdzie w elektryku musisz dodatkowo pobierać energie i przetwarzać to na ciepło.

              • 3 1

              • (1)

                Przestań atakować biednego elektroentuzjaste logiką i wiedzą z zakresu techniki!

                • 3 2

              • Ciesze się, że musieliście się douczyć lub sprowadzić "speców" od dezinformacji wobec elektryków :) kolejny dowód, że to nie przypadek. Taką narrację tu prowadzicie, a spalinowców nic i tak nie uratuje. Pójdą na złom

                • 1 0

        • (7)

          Każdy akumulator nawet Li-Ion jest wrażliwy na ujemną temperaturę. Do tego zwiększone zapotrzebowanie na prąd do ogrzania pojazdu i zasięg się zmniejsza diametralnie. Ja myślę, że po upływie gwarancji warto by było zamontować Webasto mokre do ogrzewania pojazdu w zimie.

          • 16 2

          • (6)

            Akumulator li-ion nie ma w sobie wody, więc temperatura ujemna przyjęta jako temp zamarzania H2O, nie ma znaczenia dla akumulatorów. Przestań banialuki wypisywać :)
            To na co ma wpływ temperatura w elektrykach to prędkość ładowania - na początku procesu, zanim się rozgrzeje do temp optymalnej, czyli około 50st

            • 3 10

            • (5)

              Co Ty chłopie gadasz, jak nawet telefony zimą szybciej się wyładowują?

              • 9 4

              • Czepaczka foliowa się przekzywila? (1)

                • 3 7

              • Twoja? nie wiem.

                • 3 0

              • (2)

                No a nie? Używałeś kiedyś telefonu na spacerze zimą i latem?

                • 1 1

              • XD

                Nie ma telefonu bo wszystko na tesle poszło

                • 0 1

              • Mylisz wolniejsze działanie ekranu lcd z pojemnością baterii. Tobie już nic nie pomoże nawet foliowa czapeczka.

                • 1 0

        • wiesz ze mamy wiek XXI (1)

          I można użyć googla i poczytać informacje na temat zasięgu pojazdów elektrycznych zimą? Zdradzę Ci sekret, tam nie ma tradycyjnej chłodnicy wodnej. Wiec jeśli chcesz zachować zasięg porównywalny z letnim - musisz zrezygnować z ogrzewania

          • 1 1

          • Do tego służy pompa ciepła. Montuje się je w samochodach elektrycznych, chociaż chyba nie wszystkich. Rozwiazanie jednak jest.

            • 1 0

    • ten się śmieje, kto się śmieje ostatni (1)

      • 0 2

      • No, diesle jak już wszystkie będą na złomie to będziemy się śmiać :))))

        • 1 0

    • ten się śmieje, kto się śmieje ostatni :-)

      • 0 1

    • Stulejo (1)

      za to gdy elektryk stoi i jara się to ten stary diesel również stoi i się śmieje ;) nie bądź stuleją.

      • 0 1

      • Jakoś w mieście płoną same diesle, miesiąc w miesiąc :))

        • 1 0

  • Mam pytanie do kierowców autobusów miejskich... (6)

    Ile razy dziennie używacie wstecznego biegu? Pytam z ciekawości. Bez mowy nienawiści. Pozdrawiam.

    • 9 0

    • Nigdy! Trasy autobusów miejskich (2)

      tak się układa aby autobus nie musiał jechać do tyłu! Kwestia bezpieczeństwa ludzi!

      • 9 1

      • To jest oczywiste. Pytałem o przejazdy całodzienne gdzie są pętle i zajezdnie bez jazdy z pasażerami. Pozdrawiam.

        • 4 0

      • Aleś ty mądry skąd takie barany się biorą ?

        • 0 0

    • (2)

      Rzadko, mniej więcej do 3 razy dziennie.

      • 5 0

      • (1)

        A prawda, że przynajmniej wg przepisów (wiadomo, że różnie w życiu bywa) cofanie autobusem na mieście powinno się odbywać tylko w obecności nadzoru ruchu?

        • 1 0

        • Tak prawda na mieście autobus ma zakaz cofania.

          • 2 0

  • Film trzyma w napięciu do samego końca.

    • 8 0

  • (2)

    To niech jedzie do przodu

    • 1 0

    • (1)

      W spalinowym autobusie logiki nie szukaj ;)

      • 0 1

      • acha

        Bo elektromobilnośc jest sensowna. Ani to wygodne, ani to praktyczne, ani korzystne dla środowiska. Jest taki termin "pożyteczny i**ota" odnoszący sie do ludzi powtarzających / wierzących w slogany

        • 0 0

  • Wsteczny

    Czy ten pseudo kamerzysta wie czy kłopot ze wstecznym bo ja widzę na marnym nagraniu że stoi a nie ma problemu ze wstecznym

    • 1 0

  • Elektryk

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

+ Dodaj raport

Pogoda

Najczęściej czytane