• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe elektryczne Many w Gdańsku więcej stoją niż jeżdżą (3 raporty)

12:17 31 października 23

Co się dzieje z nowymi autobusami elektrycznymi?

Przeczytane
24. dzień jak nie wyjechały wszystkie nowe autobusy elektryczne na miasto. Dziś raptem 6 z 8 przegubowych.

W takiej Gdyni, w dzień, w dzień wyjeżdżają wszystkie 24/24.
07:27 26 października 23
Kris

Zimno w autobusach elektrycznych

Przeczytane
Kpina
15:03 24 października 23
pies który jeździł autobusem

Nowe elektryczne Many w Gdańsku więcej stoją niż jeżdżą

Przeczytane
Od momentu wprowadzenia ich do eksploatacji obserwuje ile wozów i na jakie linie wyjeżdżają - wniosek jest jeden - nie było dnia aby wyjechały wszystkie, 18 sztuk na miasto, a jak wyjeżdżają to najczęściej tylko na zadania szczytowe (czyli takie co rano jeżdżą, zjeżdżają do zajezdni i jeżdżą dopiero popołudniu). Dziś np. Tylko 5/8 przegubowych na mieście, z czego dwa tylko w godzinach szczytu. A co jeździ od rana do nocy? m.in. niezniszczalne, dieslowe 17-letnie Solarisy Urbino 12/18 z 2006 roku :)

Taki oto ich ekologiczny, wysoki (ironia) zasięg km, że nie mogą przejechać całego dnia haha
Zobacz Raport

Opinie (105) 5 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Opinia wyróżniona

    ich realny zasięg to ok 250-280 km więc nie ma się co dziwić (11)

    • 131 3

    • (5)

      a ile mają mieć do jazdy po mieście??

      • 10 19

      • 8 kursów do Zakopanego dziennie!

        • 13 16

      • Zdecydowanie więcej (3)

        Jeśli chcesz, żeby jeździły cały dzień, to potrzebują 3/4 razy tyle

        • 22 7

        • 3/4 razy tyle czyli mniej? 3/4 to 0.75

          • 10 9

        • 187,5 - 210?

          To może być trochę mało :)
          A 250 km powinno wystarczyć w mieście. Jest to jak najbardziej wada, ale taka z którą da się pracować zwyczajnie dobierając odpowiednią trasę po której taki autobus spędzi godzinkę na bazie w oczekiwaniu na nowego kierowcę.
          Zdolność wybrania odpowiedniego narzędzia do wykonania danej pracy jest dosyć podstawową umiejętnością którą, mam nadzieję, dyspozytorzy posiadają.

          • 9 6

        • Chcą ekologi!

          Niedługo wymusza na wszystkich takie elektryczne dziadostwa i każdy będzie więcej stał i płacił za szturm niż jezdzil

          • 8 0

    • To bardzo dużo

      • 0 9

    • Mierzenie zasięgu w takich warunkach jest bez sensu (2)

      Więcej sensu ma liczenie godzin pracy w pełni załadowanego autobusu z włączonymi wszystkimi systemami (klima, ogrzewanie, oświetlenie wnętrza, monitory etc.).
      Np. w zimie bateria traci nawet 2/3 pojemności a ogrzewanie zżera od wuja prądu - powodzenia życzę w takich warunkach.

      • 23 4

      • (1)

        zżera od wuja prądu czyli ekstra 5%. No strasznie.

        • 2 13

        • Nawet nie 5%.

          Ogrzewanie tego autobusu jest realizowany przez standardowe Webasto na Diesla.

          • 8 2

    • To się na 250 km Grubo rozpędziłeś!

      Poczekaj do Zimy kiedy Trzeba będzie włączać ogrzewanie!
      Do tego spadnie pojemnosć baterii
      W styczniu/lutym jak przejada 150 km to będzie dobrze!
      Kto ma elektryka ten wie co to znaczy zima!
      Slowem będą zdejmowane z tras.
      Nie da się w naszym klimacie zrobić tego co np w Barcelonie!

      • 1 0

  • (1)

    jak czytać tę tabelę? jakie są nagłówki? albo gdzie można zobaczyć całość?

    • 31 3

    • Dane są z dane otwarte gdansk, np. cristalbus.pl

      Od lewej masz np. 2555 (numer wozu) 267-13 (linia i brygada) i godziny kursowania tej brygady

      • 1 0

  • proponuję aby taki jeden niezniszczalny stanął obok twojego domu i dymił. (4)

    przecież to samo zdrowie. P.S. co to jest wysoki zasięg? zasięg ma jakiś wzrost?

    • 15 52

    • (2)

      Ty tak na serio ? Czy udajesz takiego ... ?
      Zdajesz sobie sprawę , że elektryczne pojazdy nie są ekologiczne biorąc pod uwagę cały okres życia pojazdu ?

      • 15 7

      • A tobie ile razy trzeba powtarzać, że chodzi o to aby zmniejszyć emisję w miastach? (1)

        Jak grochem o ścianę, powtarzacie tylko te swoje mantry.

        • 4 21

        • Taki z Ciebie ekolog :) śmieci też wyrzuć do sąsiada u Ciebie ich nie będzie a to chodzi przecież

          • 17 2

    • Bardzo chętnie

      Przynajmniej będę miał czym odjechać. Nie dymiącym rozładowanym autobusem nigdzie nie pojadę

      • 3 1

  • Zapraszam do Gdyni zobaczyć, jak funkcjonują autobusy elektryczne (4)

    niektóre przystanki mają punkty ładowania, gdzie dużym prądem ładowana jest bateria. Zyskuje się tym kilkanaście-kilkadziesiąt kilometrów zasięgu stając w tych kilku punktach. Autobus elektryczny z założenia nie ma jeździć cały dzień na jednym ładowaniu.

    • 26 8

    • Czyli bardzo słaba opcja jak na autobus. (2)

      • 8 6

      • Słaba? To zależy... (1)

        Mamy już w dużej części miasta trakcję tramwajową, wystarczyłoby pociągnąć przewód do ładowarki na kilku przystankach.

        • 2 1

        • To trzeba zainstalowac te ladowarki

          • 0 0

    • tak i ciągłe szarpania i gazowanie tym autobusem jest okropne dla pasażerów

      • 3 0

  • W takim razie (5)

    Do planowanego kredytu 200mln, mozna wziac kolejne 200 mln na dodatkowe autobusu

    • 27 5

    • (4)

      To kolejne 200 milionów właśnie idzie na fanaberię prezydentki w postaci 10 autobusów od Solorza.

      • 4 4

      • Synuś. Ustawa o elektromobilności uchawalona przez twoich kochanych prawaków wymaga aby 10% floty w miastach powyzej 50 tys. (3)

        mieszkańców stanowiły pojazdy elektryczne. Idź płacz do Mencena o to. Nie było o tym na spotkaniu stulejarzy?

        • 3 10

        • Synuś

          To unia narzucila Takie przepisy

          • 7 3

        • A tramwaje to na ropę jeżdżą?

          Ustawa mówi o całym taborze, nie tylko o autobusach

          • 5 0

        • Na to zdaje się Pinokio się zgodził. Nikt inny nie prostestował oprócz właśnie tych "prawaków". PiS to nie prawica, nigdy nie był.

          • 7 0

  • http://www.cristalbus.pl

    • 3 0

  • Po co nam to było? (4)

    Żeby poczuć się bardziej "europejsko"? Dalej leczenie kompleksów względem zachodu? Wydatek na kieszeń bogatego miasta, a nie takiego które kredyt spłaca kredytem. Tu często mozna trafić na spalinowe trupy, a ktoś realizuje sobie elektryczne fanaberie. Elektryczne to mamy tramwaje i może warto by zakupić więcej składów plus zwykłe spalinowe autobusy, byleby nowe. Co za ludzie.

    • 44 8

    • Bo wymaga tego Ustawa o elektromobilności. (2)

      Tak, to zasługa mikro-prezesa.

      • 3 9

      • Raczej unii (1)

        • 7 4

        • mogli nie uchwalać. KPO też odmówili przyjęcia.

          widocznie stać nas na biedowanie.

          • 4 6

    • i to jest głos rozsądku . Miasto chce zaciągać kolejny kredyt ale kupujemy droższe elektryczne autobusy , które stoją ?
      Jak zarabiasz 5 tys kupujesz mercedesa na kredyt ? Czy odkładasz i kupujesz coś na co Cie stać ?

      • 7 1

  • psie, który jeździł autobusem, ja już wole solarisy z 2006 roku, najlepsze są, na co komu elektryki jak są dobre solarisy (1)

    • 17 6

    • Mam takie samo zdanie

      Pozdrawiam, pies który jeździsz autobusem

      • 1 0

  • Kursy parami (4)

    Nic dziwnego, że komunikacja miejska w Gdańsku jest drugą najdroższą w utrzymaniu po warszawskiej, skoro często i gęsto po kilka pojazdów tej samej lub praktycznie tej samej linii jedzie jeden za drugim, z czego tylko ten pierwszy jest wypełniony. 11 i 6 jeżdżące parami na Chełmie czy dwa 115 jadące razem w tym samym kierunku to chleb powszedni, a to wszystko generuje koszty energii/paliwa i pracowników. O układaniu skorelowanych ze sobą rozkładów jazdy w skostniałym ZTM najpewniej też jeszcze nie słyszano.

    • 20 5

    • A o korkach słyszałeś? (2)

      Ten spóźniony jedzie od rana i załapał w korkach spóźnienie, a ten drugi jedzie punktualnie, bo dopiero wyjechał z zajezdni na tzw. dodatek - kursy w szczycie

      • 4 1

      • (1)

        To wtedy się w normalnych miastach wysadza pasażerów ze spóźnionego do punktualnego i wraca spóźnionym od razu na pętlę

        • 0 3

        • W jakich miastach?

          I po co ma jechać na pusto na pętlę, jak może z pasażerami?

          • 1 0

    • Bardzo trafna uwaga. Czemu one jeżdżą stadami? U mnie w ciągu 10 min są 3 autobusy do centrum, potem pół godziny przerwy, że nic nie jeździ..i znowu 3 w 10 minut... Potem jadą tak że się w zatoczkach nie mieszczą...

      • 1 0

  • Jedyne sensowne rozwiązanie to trolejbusy z akumulatorami. (4)

    Taki pojazd nie potrzebuje nocnego ładowania, bo doładowuje się w odcinkach, nad którymi są druty. Ale to jest za trudne do zrozumienia dla urzędnika. Poza tym, pojazdy elektryczne najwięcej energii zużywają na podjazdach pod górki i są to naprawdę ogromne straty.

    • 12 3

    • (1)

      Zero prawdy w twoim tekscie. Zaproponuj skrzyżowanie trasy trolejbusa z tramwajem w Gdańsku :)))

      • 1 2

      • No tak, bo takie sieci nie istnieją na świecie.

        • 0 0

    • Taaa... tyle że trolejbusy wymagają infrastruktury której nie mamy. (1)

      Niby kable nad drogą nie należą do najbardziej skomplikowanych, ale jednak nie powiesisz ich na istniejących lampach ulicznych. Trzeba by wzdłuż wszystkich tras trolejbusowych powymieniać słupy wzdłuż drogi i powiesić kable zasilające. Dzięki Nowemu Ładowi i tak mamy jakieś 260mln rocznie w plecy i nie sądzę żeby znalazło się ze 5 razy tyle żeby przebudować chociaż kilka głównych dróg.

      Jednocześnie oznacza to że nowe pojazdy będą w stanie obsłużyć tylko i wyłącznie trasy na których te kable powieszono i nie da się ich puścić na innych trasach.

      Skoro już tak inwestujemy to lepiej rzeczywiście rozbudowywać sieć tramwajową, bo w dłuższej perspektywie tramwaje są tańsze, pojemniejsze i lepiej omijają korki.

      • 0 1

      • Gorzej z omijaniem zepsutego składu :)

        • 0 0

  • Czas skończyć tą szopkę z elektrycznymi samochodami - kto chce kupuje, kto nie chce nie kupuje i jeździ czym chce (wolność) (2)

    chcieli w Gdańsku być eko to niech teraz kombinują jak zrobić aby pojazdy były w ruchu a nie stały na ładowaniu non stop

    • 21 5

    • (1)

      po co kolejny raz bzdury piszesz? Wszyscy będziemy jeździć elektrykami bo to jedyna przyszłościowa technologia.

      • 3 8

      • Jadąc na urlop z rodziną w Bieszczady... 3 ładowania w jedna stronę, 3 ładowania w drugą stronę... czyli tydzień urlopu z czego połowa zmarnowana na postoje na stacjach ładowania :]
        Auta elektryczne powinny być promowane tylko do ruchu w ścisłym centrum miast.
        Elektryki nie nadaja się na miedzymiejskie wyprawy.

        Do tego ta ekologia i ekonomia... co 3~5 lat musisz wymienić akumulatory za 30-80 tys. zł.

        • 4 1

  • Autobusy zostały kupione bo państwo karze aby określony procent floty był eko. Gait niekupil tych autobusów bo chciał tylko musiał. Sprawdź ustawę. Jest ich dokładnie tyle ile wynosi minimum floty

    • 9 8

  • Dwa stoja ,jeden rozbity a drugi zepsuty

    • 9 3

  • Do tego te silniczki elektryczne strasznie piszczą, a mimo tego autobus nie przyspiesza. Osobiście też wolę diesla.

    • 8 4

  • Cc

    Diesle są ekologiczne

    • 12 3

  • To są autobusy stworzone tylko do jeżdżenia na dodatkach

    Czyli krótkich jazd rano i popołudniu. I tak powinno być i będzie Ok

    • 3 7

  • Jadę z pomocą, oczywiście Ikarusem.

    • 9 1

  • Tego typu technologia wychodzi wyłącznie

    z własnym prądem, np panele. Zakup z elektrowni - bez sensu ekonomicznego

    • 6 1

  • Brak stacji ładowania i infrastruktury (2)

    Sam zakup autobusów to nie wszystko. Elketryczne autobusy jeśli będą miały nieplanowany wydłużony czas przejazdu z powodu korka w godzinach szczytu będą stawać na trasie. Brakuje stacji ładowania autobusów, które są poza bazą. W małym Grudziądzu, ktoś pomyślał i takie stacje wybudował.
    Tymczasem u nas ostatnio na kursie autobusu 167 kierowca poprosił o opuszczenie pojazdu, bo rozładowywała się już bateria i musiał zjechać na bazę. Musieliśmy poczekać na diesla. Jeżeli tak to ma wyglądać, to ja dziękuję. Serio nie można było zamówic autobusów hybrydowych. Ktoś tu bardzo nie pomyślał.

    • 12 4

    • (1)

      Można było, Solaris ma nawet hybrydy plug-in, ale władze gdańska cierpią na nieuleczalną megalomanię.

      • 6 0

      • Nie można było, bo hybrydy nie spełniają wymogów ustawy o elektromobilności. GAiT nie chciał kupować elektrobusów, tylko musiał.

        • 0 0

  • raczej problemy z infrastrukturą

    powinny się ładować w zajezdni w 15 minut do 90% i dalej w drogę

    • 1 2

  • Nie każdy

    Nie wszystkie zjazdy na bazę oznacza rozładowanie baterii bo mogą mieć inne usterki

    • 3 1

  • ale masz jakas wiedze, czy tylko spekulujesz?

    bo przyczyn moze byc wiele, i niekoniecznie musza byc one zwiazane z wadami ktore maja elektryczne autobusy

    • 2 1

  • Musztarda pomiota

    Popieram totalny nie wypał max 200 km ogrzewania zero i zimno

    • 2 1

  • Ladowarki tylko w zajezdni?

    W innych miastach elektryki maja zatoczki, gdzie wyciagaja pantograf i ladowarka zawieszona nad zatoczką doladowuje pojazd. Chocby w okolicy dworca w krakowie. Nie wierze, ze kupiono pojazdy, ktore ladowac mozna tylko w zajezdni. Chociaz. To by bylo tak typowo, po gdansku tylko ideologia, tylko na pokaz, zero myslenia.

    • 4 1

  • Dorobić szelki i trakcję

    • 0 0

  • ważne że elektryczny, hahaha

    • 3 0

  • Opinia do raportu

    Zobacz raport Zimno w autobusach elektrycznych

    (3)

    Oszczędzają na prądzie żeby do końcowego dojechał

    • 161 2

    • Opinia do raportu

      Zobacz raport Zimno w autobusach elektrycznych

      Od kiedy ogrzewanie jest tsm elektryczne? (2)

      • 1 14

      • Opinia do raportu

        Zobacz raport Zimno w autobusach elektrycznych

        (1)

        A jakie ? Węglowe ?

        • 13 1

        • Opinia do raportu

          Zobacz raport Zimno w autobusach elektrycznych

          Webasto.

          • 1 1

  • Opinia do raportu

    Zobacz raport Zimno w autobusach elektrycznych

    Jak sie podpali bedziesz narzekał ze za ciepło

    • 76 9

  • Opinia do raportu

    Zobacz raport Zimno w autobusach elektrycznych

    Potwierdzam

    Nie da się wysiedzieć, szczególnie przy oknie, bo od boku ciągnie chłodem. Para tak się skrapla na szybach, że aż kapie.. :(

    • 12 6

  • Opinia do raportu

    Zobacz raport Zimno w autobusach elektrycznych

    Kierowca się boi podatku od ogrzewania, miały być ekobusy to są

    • 10 1

  • Opinia do raportu

    Zobacz raport Zimno w autobusach elektrycznych

    Trzeba zainstalować Webasto i będzie ciepło (4)

    • 3 0

    • Opinia do raportu

      Zobacz raport Zimno w autobusach elektrycznych

      Tak spalinowe Webasto w Ekologicznym autobusie :-) (3)

      Gdzie sens gdzie logika?

      • 1 1

      • Opinia do raportu

        Zobacz raport Zimno w autobusach elektrycznych

        Hm

        A myślisz że jak w nich działa ogrzewanie.jest spalinowe a jak

        • 5 0

      • Opinia do raportu

        Zobacz raport Zimno w autobusach elektrycznych

        Ty widzisz w obecnym świecie jeszcze sens i logikę?

        • 3 0

      • Opinia do raportu

        Zobacz raport Zimno w autobusach elektrycznych

        Ale tam jest piec na olej napedowy

        • 1 0

  • Opinia do raportu

    Zobacz raport Zimno w autobusach elektrycznych

    Głupota te autobusy (1)

    Nie ma to jak diesel który się nagrzeje.

    • 19 1

    • Opinia do raportu

      Zobacz raport Zimno w autobusach elektrycznych

      Nie musi być Diesel, są na skroplony gaz

      W domu tez nim palisz w kuchni

      • 3 1

  • Opinia do raportu

    Zobacz raport Zimno w autobusach elektrycznych

    (1)

    To pseudo ochrona środowiska elektryki. Nie włączają ogrzewania bo zaraz baterie padną . Zobaczycie latem ! Klimy też nie będzie .

    • 19 3

    • Opinia do raportu

      Zobacz raport Zimno w autobusach elektrycznych

      one na ogrzewanie maja silnik spalinowy. Bateria tego nie obsluguje

      • 2 4

  • Opinia do raportu

    Zobacz raport Zimno w autobusach elektrycznych

    Trzeba hartować organizm. (1)

    A nie potem stękać i smarkać całą jesień i zimę.

    • 9 2

    • Opinia do raportu

      Zobacz raport Zimno w autobusach elektrycznych

      Dokładnie, zlikwidować komunikację miejską, niech ludzie łażą pieszo - przynajmniej zahartują się

      • 4 0

  • Opinia do raportu

    Zobacz raport Zimno w autobusach elektrycznych

    Jedź SKM, tam podobno grzeją.

    • 4 3

  • Opinia do raportu

    Zobacz raport Zimno w autobusach elektrycznych

    mrozów nie ma

    • 5 0

  • Opinia do raportu

    Zobacz raport Zimno w autobusach elektrycznych

    W nowych autobusach wszystko działa automatycznie! (1)

    Kierowca nie ma możliwości ingerencji w system klimatyzacji i ogrzewania. Temperatura na zewnątrz jest jeszcze za wysoka aby ogrzewanie sie włączyło.

    • 12 2

    • Opinia do raportu

      Zobacz raport Zimno w autobusach elektrycznych

      Wystarczy jakiś 'kierownik' z komputerem i można to przeprogramować ale nikt tego nie zrobi bo zasięg drastycznie spadnie

      • 5 1

  • Opinia do raportu

    Zobacz raport Zimno w autobusach elektrycznych

    One mają ogrzewanie spalinowe. (1)

    Trzeba poczekać jak w normalnym pojeździe spalinowym aż płyn chłodniczy się nagrzeje.

    • 0 2

    • Opinia do raportu

      Zobacz raport Zimno w autobusach elektrycznych

      What?!

      • 1 0

  • Opinia do raportu

    Zobacz raport Zimno w autobusach elektrycznych

    Bo jest bubel a nie autobus

    • 4 0

  • Opinia do raportu

    Zobacz raport Co się dzieje z nowymi autobusami elektrycznymi?

    Straszna sprawa. Normalnie nic tylko się pociąć 

    • 24 13

  • Opinia do raportu

    Zobacz raport Co się dzieje z nowymi autobusami elektrycznymi?

    Moze sie kierowcy pradu boja (2)

    i nie wsiadaja do takich? Co dyzl to dyzl.

    • 6 10

    • Opinia do raportu

      Zobacz raport Co się dzieje z nowymi autobusami elektrycznymi?

      (1)

      Bo kierowca ma jezdzic, a nie wyliczac o ktorej godzinie zrobic podmiane bo prad sie skonczy

      • 3 1

      • Opinia do raportu

        Zobacz raport Co się dzieje z nowymi autobusami elektrycznymi?

        A jak to robią w Gdyni?

        • 0 0

  • Opinia do raportu

    Zobacz raport Co się dzieje z nowymi autobusami elektrycznymi?

    (1)

    Widac sa przeznaczone na inne zadania, moze maja awarie, usterki.

    • 3 2

    • Opinia do raportu

      Zobacz raport Co się dzieje z nowymi autobusami elektrycznymi?

      Jakie ważniejsza są zadania autobusu za miliony niż jeżdżenie i przewożenie pasażerów? xD

      • 1 2

  • Opinia do raportu

    Zobacz raport Co się dzieje z nowymi autobusami elektrycznymi?

    (1)

    Bo chodzi o to, że elektryki są teraz modne i te miliony płacimy za bycie modnym a nie za sprawną komunikację miejską.

    • 4 2

    • Opinia do raportu

      Zobacz raport Co się dzieje z nowymi autobusami elektrycznymi?

      Nie pajacuj, podziękuj odchodzącemu premierowi.

      • 0 1

  • Opinia do raportu

    Zobacz raport Co się dzieje z nowymi autobusami elektrycznymi?

    Juz jasnie panu zmieniamy ulozenie sluzb aby byl zadowolony

    • 2 2

  • Opinia do raportu

    Zobacz raport Co się dzieje z nowymi autobusami elektrycznymi?

    No i?
    Autobusów jest więcej niż potrzeba na obsłużenie wszystkich linii danego dnia. Zawsze coś stoi w zajezdni...nie tylko elektryki.

    • 5 1

  • Opinia do raportu

    Zobacz raport Co się dzieje z nowymi autobusami elektrycznymi?

    W Gdyni mają łatwiejsze zadania.

    • 0 0

  • Opinia do raportu

    Zobacz raport Co się dzieje z nowymi autobusami elektrycznymi?

    75% to jest "raptem"?

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

+ Dodaj raport

Pogoda

Najczęściej czytane