- 1 Przyjdź zobaczyć wodowanie z historycznej pochylni (58 opinii)
- 2 Coraz więcej celebrytów na Open'erze (160 opinii)
- 3 Kontrola CBA w Urzędzie Miasta Gdyni (207 opinii)
- 4 Próbowali "odbić" przemyconą kokainę (87 opinii)
- 5 Barszcz Sosnowskiego kwitnie. Gdzie zgłosić? (77 opinii)
- 6 Setki młodych przyszły tu dla niego (75 opinii)
Nowe elektryczne Many w Gdańsku więcej stoją niż jeżdżą (3 raporty)
Co się dzieje z nowymi autobusami elektrycznymi?
Zimno w autobusach elektrycznych
Nowe elektryczne Many w Gdańsku więcej stoją niż jeżdżą
Taki oto ich ekologiczny, wysoki (ironia) zasięg km, że nie mogą przejechać całego dnia haha
Opinie (105) 5 zablokowanych
-
2023-10-24 15:05
Opinia wyróżniona
ich realny zasięg to ok 250-280 km więc nie ma się co dziwić (11)
- 131 3
-
2023-11-06 10:48
To się na 250 km Grubo rozpędziłeś!
Poczekaj do Zimy kiedy Trzeba będzie włączać ogrzewanie!
Do tego spadnie pojemnosć baterii
W styczniu/lutym jak przejada 150 km to będzie dobrze!
Kto ma elektryka ten wie co to znaczy zima!
Slowem będą zdejmowane z tras.
Nie da się w naszym klimacie zrobić tego co np w Barcelonie!- 1 0
-
2023-10-24 15:43
Mierzenie zasięgu w takich warunkach jest bez sensu (2)
Więcej sensu ma liczenie godzin pracy w pełni załadowanego autobusu z włączonymi wszystkimi systemami (klima, ogrzewanie, oświetlenie wnętrza, monitory etc.).
Np. w zimie bateria traci nawet 2/3 pojemności a ogrzewanie zżera od wuja prądu - powodzenia życzę w takich warunkach.- 23 4
-
2023-10-24 15:56
(1)
zżera od wuja prądu czyli ekstra 5%. No strasznie.
- 2 13
-
2023-10-24 16:29
Nawet nie 5%.
Ogrzewanie tego autobusu jest realizowany przez standardowe Webasto na Diesla.
- 8 2
-
2023-10-24 15:22
To bardzo dużo
- 0 9
-
2023-10-24 15:18
(5)
a ile mają mieć do jazdy po mieście??
- 10 19
-
2023-10-24 15:23
Zdecydowanie więcej (3)
Jeśli chcesz, żeby jeździły cały dzień, to potrzebują 3/4 razy tyle
- 22 7
-
2023-10-24 19:37
Chcą ekologi!
Niedługo wymusza na wszystkich takie elektryczne dziadostwa i każdy będzie więcej stał i płacił za szturm niż jezdzil
- 8 0
-
2023-10-24 15:34
187,5 - 210?
To może być trochę mało :)
A 250 km powinno wystarczyć w mieście. Jest to jak najbardziej wada, ale taka z którą da się pracować zwyczajnie dobierając odpowiednią trasę po której taki autobus spędzi godzinkę na bazie w oczekiwaniu na nowego kierowcę.
Zdolność wybrania odpowiedniego narzędzia do wykonania danej pracy jest dosyć podstawową umiejętnością którą, mam nadzieję, dyspozytorzy posiadają.- 9 6
-
2023-10-24 15:30
3/4 razy tyle czyli mniej? 3/4 to 0.75
- 10 9
-
2023-10-24 15:21
8 kursów do Zakopanego dziennie!
- 13 16
-
2023-10-31 12:27
Straszna sprawa. Normalnie nic tylko się pociąć
- 24 13
Wszystkie opinie
-
2023-10-24 15:05
Opinia wyróżniona
ich realny zasięg to ok 250-280 km więc nie ma się co dziwić (11)
- 131 3
-
2023-10-24 15:18
(5)
a ile mają mieć do jazdy po mieście??
- 10 19
-
2023-10-24 15:21
8 kursów do Zakopanego dziennie!
- 13 16
-
2023-10-24 15:23
Zdecydowanie więcej (3)
Jeśli chcesz, żeby jeździły cały dzień, to potrzebują 3/4 razy tyle
- 22 7
-
2023-10-24 15:30
3/4 razy tyle czyli mniej? 3/4 to 0.75
- 10 9
-
2023-10-24 15:34
187,5 - 210?
To może być trochę mało :)
A 250 km powinno wystarczyć w mieście. Jest to jak najbardziej wada, ale taka z którą da się pracować zwyczajnie dobierając odpowiednią trasę po której taki autobus spędzi godzinkę na bazie w oczekiwaniu na nowego kierowcę.
Zdolność wybrania odpowiedniego narzędzia do wykonania danej pracy jest dosyć podstawową umiejętnością którą, mam nadzieję, dyspozytorzy posiadają.- 9 6
-
2023-10-24 19:37
Chcą ekologi!
Niedługo wymusza na wszystkich takie elektryczne dziadostwa i każdy będzie więcej stał i płacił za szturm niż jezdzil
- 8 0
-
2023-10-24 15:22
To bardzo dużo
- 0 9
-
2023-10-24 15:43
Mierzenie zasięgu w takich warunkach jest bez sensu (2)
Więcej sensu ma liczenie godzin pracy w pełni załadowanego autobusu z włączonymi wszystkimi systemami (klima, ogrzewanie, oświetlenie wnętrza, monitory etc.).
Np. w zimie bateria traci nawet 2/3 pojemności a ogrzewanie zżera od wuja prądu - powodzenia życzę w takich warunkach.- 23 4
-
2023-10-24 15:56
(1)
zżera od wuja prądu czyli ekstra 5%. No strasznie.
- 2 13
-
2023-10-24 16:29
Nawet nie 5%.
Ogrzewanie tego autobusu jest realizowany przez standardowe Webasto na Diesla.
- 8 2
-
2023-11-06 10:48
To się na 250 km Grubo rozpędziłeś!
Poczekaj do Zimy kiedy Trzeba będzie włączać ogrzewanie!
Do tego spadnie pojemnosć baterii
W styczniu/lutym jak przejada 150 km to będzie dobrze!
Kto ma elektryka ten wie co to znaczy zima!
Slowem będą zdejmowane z tras.
Nie da się w naszym klimacie zrobić tego co np w Barcelonie!- 1 0
-
2023-10-24 15:06
(1)
jak czytać tę tabelę? jakie są nagłówki? albo gdzie można zobaczyć całość?
- 31 3
-
2023-10-24 15:20
Dane są z dane otwarte gdansk, np. cristalbus.pl
Od lewej masz np. 2555 (numer wozu) 267-13 (linia i brygada) i godziny kursowania tej brygady- 1 0
-
2023-10-24 15:11
proponuję aby taki jeden niezniszczalny stanął obok twojego domu i dymił. (4)
przecież to samo zdrowie. P.S. co to jest wysoki zasięg? zasięg ma jakiś wzrost?
- 15 52
-
2023-10-24 15:38
(2)
Ty tak na serio ? Czy udajesz takiego ... ?
Zdajesz sobie sprawę , że elektryczne pojazdy nie są ekologiczne biorąc pod uwagę cały okres życia pojazdu ?- 15 7
-
2023-10-24 15:44
A tobie ile razy trzeba powtarzać, że chodzi o to aby zmniejszyć emisję w miastach? (1)
Jak grochem o ścianę, powtarzacie tylko te swoje mantry.
- 4 21
-
2023-10-24 15:50
Taki z Ciebie ekolog :) śmieci też wyrzuć do sąsiada u Ciebie ich nie będzie a to chodzi przecież
- 17 2
-
2023-10-24 17:51
Bardzo chętnie
Przynajmniej będę miał czym odjechać. Nie dymiącym rozładowanym autobusem nigdzie nie pojadę
- 3 1
-
2023-10-24 15:15
Zapraszam do Gdyni zobaczyć, jak funkcjonują autobusy elektryczne (4)
niektóre przystanki mają punkty ładowania, gdzie dużym prądem ładowana jest bateria. Zyskuje się tym kilkanaście-kilkadziesiąt kilometrów zasięgu stając w tych kilku punktach. Autobus elektryczny z założenia nie ma jeździć cały dzień na jednym ładowaniu.
- 26 8
-
2023-10-24 15:22
Czyli bardzo słaba opcja jak na autobus. (2)
- 8 6
-
2023-10-24 15:26
Słaba? To zależy... (1)
Mamy już w dużej części miasta trakcję tramwajową, wystarczyłoby pociągnąć przewód do ładowarki na kilku przystankach.
- 2 1
-
2023-10-24 17:56
To trzeba zainstalowac te ladowarki
- 0 0
-
2023-10-24 15:31
tak i ciągłe szarpania i gazowanie tym autobusem jest okropne dla pasażerów
- 3 0
-
2023-10-24 15:15
W takim razie (5)
Do planowanego kredytu 200mln, mozna wziac kolejne 200 mln na dodatkowe autobusu
- 27 5
-
2023-10-24 15:19
(4)
To kolejne 200 milionów właśnie idzie na fanaberię prezydentki w postaci 10 autobusów od Solorza.
- 4 4
-
2023-10-24 15:23
Synuś. Ustawa o elektromobilności uchawalona przez twoich kochanych prawaków wymaga aby 10% floty w miastach powyzej 50 tys. (3)
mieszkańców stanowiły pojazdy elektryczne. Idź płacz do Mencena o to. Nie było o tym na spotkaniu stulejarzy?
- 3 10
-
2023-10-24 15:31
Synuś
To unia narzucila Takie przepisy
- 7 3
-
2023-10-24 15:36
A tramwaje to na ropę jeżdżą?
Ustawa mówi o całym taborze, nie tylko o autobusach
- 5 0
-
2023-10-24 15:38
Na to zdaje się Pinokio się zgodził. Nikt inny nie prostestował oprócz właśnie tych "prawaków". PiS to nie prawica, nigdy nie był.
- 7 0
-
2023-10-24 15:22
http://www.cristalbus.pl
- 3 0
-
2023-10-24 15:22
Po co nam to było? (4)
Żeby poczuć się bardziej "europejsko"? Dalej leczenie kompleksów względem zachodu? Wydatek na kieszeń bogatego miasta, a nie takiego które kredyt spłaca kredytem. Tu często mozna trafić na spalinowe trupy, a ktoś realizuje sobie elektryczne fanaberie. Elektryczne to mamy tramwaje i może warto by zakupić więcej składów plus zwykłe spalinowe autobusy, byleby nowe. Co za ludzie.
- 44 8
-
2023-10-24 15:25
Bo wymaga tego Ustawa o elektromobilności. (2)
Tak, to zasługa mikro-prezesa.
- 3 9
-
2023-10-24 15:29
Raczej unii (1)
- 7 4
-
2023-10-24 15:33
mogli nie uchwalać. KPO też odmówili przyjęcia.
widocznie stać nas na biedowanie.
- 4 6
-
2023-10-24 15:52
i to jest głos rozsądku . Miasto chce zaciągać kolejny kredyt ale kupujemy droższe elektryczne autobusy , które stoją ?
Jak zarabiasz 5 tys kupujesz mercedesa na kredyt ? Czy odkładasz i kupujesz coś na co Cie stać ?- 7 1
-
2023-10-24 15:30
psie, który jeździł autobusem, ja już wole solarisy z 2006 roku, najlepsze są, na co komu elektryki jak są dobre solarisy (1)
- 17 6
-
2023-10-24 15:44
Mam takie samo zdanie
Pozdrawiam, pies który jeździsz autobusem
- 1 0
-
2023-10-24 15:30
Kursy parami (4)
Nic dziwnego, że komunikacja miejska w Gdańsku jest drugą najdroższą w utrzymaniu po warszawskiej, skoro często i gęsto po kilka pojazdów tej samej lub praktycznie tej samej linii jedzie jeden za drugim, z czego tylko ten pierwszy jest wypełniony. 11 i 6 jeżdżące parami na Chełmie czy dwa 115 jadące razem w tym samym kierunku to chleb powszedni, a to wszystko generuje koszty energii/paliwa i pracowników. O układaniu skorelowanych ze sobą rozkładów jazdy w skostniałym ZTM najpewniej też jeszcze nie słyszano.
- 20 5
-
2023-10-24 15:37
A o korkach słyszałeś? (2)
Ten spóźniony jedzie od rana i załapał w korkach spóźnienie, a ten drugi jedzie punktualnie, bo dopiero wyjechał z zajezdni na tzw. dodatek - kursy w szczycie
- 4 1
-
2023-10-24 16:37
(1)
To wtedy się w normalnych miastach wysadza pasażerów ze spóźnionego do punktualnego i wraca spóźnionym od razu na pętlę
- 0 3
-
2023-10-24 17:07
W jakich miastach?
I po co ma jechać na pusto na pętlę, jak może z pasażerami?
- 1 0
-
2023-11-10 22:06
Bardzo trafna uwaga. Czemu one jeżdżą stadami? U mnie w ciągu 10 min są 3 autobusy do centrum, potem pół godziny przerwy, że nic nie jeździ..i znowu 3 w 10 minut... Potem jadą tak że się w zatoczkach nie mieszczą...
- 1 0
-
2023-10-24 15:32
Jedyne sensowne rozwiązanie to trolejbusy z akumulatorami. (4)
Taki pojazd nie potrzebuje nocnego ładowania, bo doładowuje się w odcinkach, nad którymi są druty. Ale to jest za trudne do zrozumienia dla urzędnika. Poza tym, pojazdy elektryczne najwięcej energii zużywają na podjazdach pod górki i są to naprawdę ogromne straty.
- 12 3
-
2023-10-24 15:42
(1)
Zero prawdy w twoim tekscie. Zaproponuj skrzyżowanie trasy trolejbusa z tramwajem w Gdańsku :)))
- 1 2
-
2023-10-24 16:46
No tak, bo takie sieci nie istnieją na świecie.
- 0 0
-
2023-10-24 15:56
Taaa... tyle że trolejbusy wymagają infrastruktury której nie mamy. (1)
Niby kable nad drogą nie należą do najbardziej skomplikowanych, ale jednak nie powiesisz ich na istniejących lampach ulicznych. Trzeba by wzdłuż wszystkich tras trolejbusowych powymieniać słupy wzdłuż drogi i powiesić kable zasilające. Dzięki Nowemu Ładowi i tak mamy jakieś 260mln rocznie w plecy i nie sądzę żeby znalazło się ze 5 razy tyle żeby przebudować chociaż kilka głównych dróg.
Jednocześnie oznacza to że nowe pojazdy będą w stanie obsłużyć tylko i wyłącznie trasy na których te kable powieszono i nie da się ich puścić na innych trasach.
Skoro już tak inwestujemy to lepiej rzeczywiście rozbudowywać sieć tramwajową, bo w dłuższej perspektywie tramwaje są tańsze, pojemniejsze i lepiej omijają korki.- 0 1
-
2023-10-25 18:57
Gorzej z omijaniem zepsutego składu :)
- 0 0
-
2023-10-24 15:37
Czas skończyć tą szopkę z elektrycznymi samochodami - kto chce kupuje, kto nie chce nie kupuje i jeździ czym chce (wolność) (2)
chcieli w Gdańsku być eko to niech teraz kombinują jak zrobić aby pojazdy były w ruchu a nie stały na ładowaniu non stop
- 21 5
-
2023-10-24 15:41
(1)
po co kolejny raz bzdury piszesz? Wszyscy będziemy jeździć elektrykami bo to jedyna przyszłościowa technologia.
- 3 8
-
2023-10-24 18:03
Jadąc na urlop z rodziną w Bieszczady... 3 ładowania w jedna stronę, 3 ładowania w drugą stronę... czyli tydzień urlopu z czego połowa zmarnowana na postoje na stacjach ładowania :]
Auta elektryczne powinny być promowane tylko do ruchu w ścisłym centrum miast.
Elektryki nie nadaja się na miedzymiejskie wyprawy.
Do tego ta ekologia i ekonomia... co 3~5 lat musisz wymienić akumulatory za 30-80 tys. zł.- 4 1
-
2023-10-24 15:48
Autobusy zostały kupione bo państwo karze aby określony procent floty był eko. Gait niekupil tych autobusów bo chciał tylko musiał. Sprawdź ustawę. Jest ich dokładnie tyle ile wynosi minimum floty
- 9 8
-
2023-10-24 15:58
Dwa stoja ,jeden rozbity a drugi zepsuty
- 9 3
-
2023-10-24 15:58
Do tego te silniczki elektryczne strasznie piszczą, a mimo tego autobus nie przyspiesza. Osobiście też wolę diesla.
- 8 4
-
2023-10-24 15:58
Cc
Diesle są ekologiczne
- 12 3
-
2023-10-24 15:58
To są autobusy stworzone tylko do jeżdżenia na dodatkach
Czyli krótkich jazd rano i popołudniu. I tak powinno być i będzie Ok
- 3 7
-
2023-10-24 15:59
Jadę z pomocą, oczywiście Ikarusem.
- 9 1
-
2023-10-24 16:18
Tego typu technologia wychodzi wyłącznie
z własnym prądem, np panele. Zakup z elektrowni - bez sensu ekonomicznego
- 6 1
-
2023-10-24 16:18
Brak stacji ładowania i infrastruktury (2)
Sam zakup autobusów to nie wszystko. Elketryczne autobusy jeśli będą miały nieplanowany wydłużony czas przejazdu z powodu korka w godzinach szczytu będą stawać na trasie. Brakuje stacji ładowania autobusów, które są poza bazą. W małym Grudziądzu, ktoś pomyślał i takie stacje wybudował.
Tymczasem u nas ostatnio na kursie autobusu 167 kierowca poprosił o opuszczenie pojazdu, bo rozładowywała się już bateria i musiał zjechać na bazę. Musieliśmy poczekać na diesla. Jeżeli tak to ma wyglądać, to ja dziękuję. Serio nie można było zamówic autobusów hybrydowych. Ktoś tu bardzo nie pomyślał.- 12 4
-
2023-10-24 16:48
(1)
Można było, Solaris ma nawet hybrydy plug-in, ale władze gdańska cierpią na nieuleczalną megalomanię.
- 6 0
-
2023-10-24 22:10
Nie można było, bo hybrydy nie spełniają wymogów ustawy o elektromobilności. GAiT nie chciał kupować elektrobusów, tylko musiał.
- 0 0
-
2023-10-24 17:00
raczej problemy z infrastrukturą
powinny się ładować w zajezdni w 15 minut do 90% i dalej w drogę
- 1 2
-
2023-10-24 17:09
Nie każdy
Nie wszystkie zjazdy na bazę oznacza rozładowanie baterii bo mogą mieć inne usterki
- 3 1
-
2023-10-24 17:22
ale masz jakas wiedze, czy tylko spekulujesz?
bo przyczyn moze byc wiele, i niekoniecznie musza byc one zwiazane z wadami ktore maja elektryczne autobusy
- 2 1
-
2023-10-24 17:46
Musztarda pomiota
Popieram totalny nie wypał max 200 km ogrzewania zero i zimno
- 2 1
-
2023-10-24 17:47
Ladowarki tylko w zajezdni?
W innych miastach elektryki maja zatoczki, gdzie wyciagaja pantograf i ladowarka zawieszona nad zatoczką doladowuje pojazd. Chocby w okolicy dworca w krakowie. Nie wierze, ze kupiono pojazdy, ktore ladowac mozna tylko w zajezdni. Chociaz. To by bylo tak typowo, po gdansku tylko ideologia, tylko na pokaz, zero myslenia.
- 4 1
-
2023-10-24 18:24
Dorobić szelki i trakcję
- 0 0
-
2023-10-24 18:57
ważne że elektryczny, hahaha
- 3 0
-
2023-10-26 07:38
(3)
Oszczędzają na prądzie żeby do końcowego dojechał
- 161 2
-
2023-10-26 08:54
Od kiedy ogrzewanie jest tsm elektryczne? (2)
- 1 14
-
2023-10-26 09:45
(1)
A jakie ? Węglowe ?
- 13 1
-
2023-10-26 10:21
Webasto.
- 1 1
-
2023-10-26 07:39
Jak sie podpali bedziesz narzekał ze za ciepło
- 76 9
-
2023-10-26 07:43
Potwierdzam
Nie da się wysiedzieć, szczególnie przy oknie, bo od boku ciągnie chłodem. Para tak się skrapla na szybach, że aż kapie.. :(
- 12 6
-
2023-10-26 07:44
Kierowca się boi podatku od ogrzewania, miały być ekobusy to są
- 10 1
-
2023-10-26 07:46
Trzeba zainstalować Webasto i będzie ciepło (4)
- 3 0
-
2023-10-26 08:02
Tak spalinowe Webasto w Ekologicznym autobusie :-) (3)
Gdzie sens gdzie logika?
- 1 1
-
2023-10-26 08:37
Hm
A myślisz że jak w nich działa ogrzewanie.jest spalinowe a jak
- 5 0
-
2023-10-26 09:05
Ty widzisz w obecnym świecie jeszcze sens i logikę?
- 3 0
-
2023-10-26 10:03
Ale tam jest piec na olej napedowy
- 1 0
-
2023-10-26 07:54
Głupota te autobusy (1)
Nie ma to jak diesel który się nagrzeje.
- 19 1
-
2023-10-26 08:03
Nie musi być Diesel, są na skroplony gaz
W domu tez nim palisz w kuchni
- 3 1
-
2023-10-26 08:04
(1)
To pseudo ochrona środowiska elektryki. Nie włączają ogrzewania bo zaraz baterie padną . Zobaczycie latem ! Klimy też nie będzie .
- 19 3
-
2023-10-26 08:26
one na ogrzewanie maja silnik spalinowy. Bateria tego nie obsluguje
- 2 4
-
2023-10-26 08:06
Trzeba hartować organizm. (1)
A nie potem stękać i smarkać całą jesień i zimę.
- 9 2
-
2023-10-26 09:07
Dokładnie, zlikwidować komunikację miejską, niech ludzie łażą pieszo - przynajmniej zahartują się
- 4 0
-
2023-10-26 08:06
Jedź SKM, tam podobno grzeją.
- 4 3
-
2023-10-26 08:36
mrozów nie ma
- 5 0
-
2023-10-26 08:52
W nowych autobusach wszystko działa automatycznie! (1)
Kierowca nie ma możliwości ingerencji w system klimatyzacji i ogrzewania. Temperatura na zewnątrz jest jeszcze za wysoka aby ogrzewanie sie włączyło.
- 12 2
-
2023-10-26 09:08
Wystarczy jakiś 'kierownik' z komputerem i można to przeprogramować ale nikt tego nie zrobi bo zasięg drastycznie spadnie
- 5 1
-
2023-10-26 08:52
One mają ogrzewanie spalinowe. (1)
Trzeba poczekać jak w normalnym pojeździe spalinowym aż płyn chłodniczy się nagrzeje.
- 0 2
-
2023-10-26 09:09
What?!
- 1 0
-
2023-10-26 09:57
Bo jest bubel a nie autobus
- 4 0
-
2023-10-31 12:27
Straszna sprawa. Normalnie nic tylko się pociąć
- 24 13
-
2023-10-31 12:29
Moze sie kierowcy pradu boja (2)
i nie wsiadaja do takich? Co dyzl to dyzl.
- 6 10
-
2023-10-31 12:36
(1)
Bo kierowca ma jezdzic, a nie wyliczac o ktorej godzinie zrobic podmiane bo prad sie skonczy
- 3 1
-
2023-10-31 16:12
A jak to robią w Gdyni?
- 0 0
-
2023-10-31 12:34
(1)
Widac sa przeznaczone na inne zadania, moze maja awarie, usterki.
- 3 2
-
2023-10-31 13:40
Jakie ważniejsza są zadania autobusu za miliony niż jeżdżenie i przewożenie pasażerów? xD
- 1 2
-
2023-10-31 12:35
(1)
Bo chodzi o to, że elektryki są teraz modne i te miliony płacimy za bycie modnym a nie za sprawną komunikację miejską.
- 4 2
-
2023-10-31 13:30
Nie pajacuj, podziękuj odchodzącemu premierowi.
- 0 1
-
2023-10-31 12:40
Juz jasnie panu zmieniamy ulozenie sluzb aby byl zadowolony
- 2 2
-
2023-10-31 12:56
No i?
Autobusów jest więcej niż potrzeba na obsłużenie wszystkich linii danego dnia. Zawsze coś stoi w zajezdni...nie tylko elektryki.- 5 1
-
2023-10-31 13:29
W Gdyni mają łatwiejsze zadania.
- 0 0
-
2023-10-31 14:19
75% to jest "raptem"?
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.