- 1 Prokuratura już nie chce ścigać Nergala (163 opinie)
- 2 Wyciek oleju do Motławy. Wznowiono ruch (70 opinii)
- 3 Czemu śmieci rozsypano obok śmieciarki? (47 opinii)
- 4 Złe parkowanie nie pozwoliło posprzątać ulic (56 opinii)
- 5 Trójmiejski rynek nieruchomości po II kw. (88 opinii)
- 6 Zawiałow prawie nie wystąpiła na koncercie (43 opinie)
Plama ropy na Motławie (3 raporty)
Wyciek oleju na Motławie w czwartkowy wieczór
Wzdłuż nabrzeża, które zajmowane jest w całości przez białą flotę Żeglugi Gdańskiej, czuć było zapach tzw. paliwa ciężkiego, czyli oleju napędowego silnika głównego statku (mazutu/HFO).
Szybko zorientować się było można, że to sprawa poważna, bo po powierzchni wody pływała spora plama czarnej, oleistej, nierozpuszczalnej w wodzie substancji, której widok w porcie za rufą własnego statku mrozi krew w żyłach każdego marynarza. Strach w oczach było widać u marynarzy z katamaranu Onyx, którzy co chwila łypali za rufę swojej jednostki na wydobywająca się spod kadłuba czarną plamę.
Za nimi stały jeszcze dwie małe turystyczne barki ŻG ale to najprawdopodobniej Onyx był sprawcą złamania zapisów Anexu I międzynarodowej konwencji MARPOL, która powstała, by chronić środowisko morskie przed zanieczyszczeniami. Dziś kary za zanieczyszczenie portu substancjami węglowodorowymi, są bardzo duże i najprawdopodobniej z taką karą liczyć się będzie musiał armator białej floty.
Marynarze widzieli wyciek, więc najprawdopodobniej problem zgłosili oficerowi wachtowemu, a ten przez kapitana bądź starszego oficera zaraportował zdarzenie do kapitanatu portu.
Prawdopodobnie zostanie więc postawiona zapora, a kosztami sprzątania rozlewu zostanie obciążony armator starych, pamiętających czasy słusznie minione statków.
Takie rzeczy nie powinny zdarzać się w portach tak prestiżowych jak Gdańsk, którego flota pasażerska i turystyczna powinna być liderem nowoczesności i profesjonalizmu w Europie.
Jest jednak inaczej. Stare statki wycieczkowe pływają jedynie z niemającymi pojęcia o żegludze turystami. Może to czas by pomyśleć o przearanżowaniu polityki tej firmy, by unowocześnić flotę, stworzyć regularną przeprawę promową na Hel tak, by cały rok można było w niecałą godzinę dostać się z Helu do Trójmiasta samochodem zamiast pchać się lądem w korkach 4 godziny. Takie małe promy są popularne w całej Europie, prócz naszego kraju, w którym leży jeden z największych europejskich portów.
Pytaniem retorycznym pozostaje polityka morska miasta, które pod górę robi wciąż ludziom czynu, zaangażowanym w szkolenia morskie dla młodzieży, doprowadzając do tego, że piękne żaglowce wyprowadzają się z Gdańska znajdując nowe macierzyste porty gdzie indziej (vide choćby niedawna sprawa "Baltic Beauty").
Gwoli przemyśleń...
Ropa w Motławie
Opinie (35) ponad 10 zablokowanych
-
wczoraj 21:53
Opinia wyróżniona
(4)
Ktoś się chciał wykazać elokwencją, i że wie co to paliwo ciężkie i tylko się skompromitował.
1) Na tak małych jednostkach technicznie nie ma to racji bytu
2) Cegielski-Sulzer 6AL20/25 zasilany paliwem ciężkim - buhahaha
3) Morze Bałtyckie jest obszarem specjalnym, gdzie dozwolone jest jedynie paliwo lekkie bezsiarkowe. W porcie tym bardziej.- 30 2
-
4 godz.
(1)
Nie masz pojęcia to się nie wypowiadaj .
- 1 3
-
2 godz.
dobrze gada cały Bałtyk to obszar ECA i paliwo ciężkie nie ma racji bytu tutaj
- 1 0
-
wczoraj 22:13
Pewnie MDO, wszystko jedno (1)
A tak ogółem to można pływać na ciężkim jak masz scrubber. Poza tym ciężkie możesz przewozić, na burcie nikt ci nie zabroni....
- 1 2
-
1 godz.
Pewnie, jakby się uprzeć to może mieć na burcie każde paliwo, tylko po co na takiej jednostce?
- 0 0
Wszystkie opinie
-
wczoraj 18:49
(7)
Przecieki się zdarzają,to 50 letni złom.
- 71 57
-
wczoraj 19:07
Tak jak mówisz (1)
Do tego ryskiej produkcji
- 10 6
-
6 godz.
Stocznia Wisła wybudowała te katamarany.
A autor nie ma pojecia o paliwach zeglugowych, ten statek nigdy ciężkim olejem żeglugowym nie był napedzany i nie jest przystosowany do takiego.
- 3 1
-
wczoraj 19:08
Svencjusz ty zyjesz :O (3)
- 12 3
-
wczoraj 19:31
Wypuścili go dzisiaj ze Srebrzyska. (1)
- 19 1
-
wczoraj 19:59
Albo ma dyżur w redakcji
- 8 1
-
wczoraj 21:55
w Mińsku ale żyje
- 1 2
-
wczoraj 19:43
kupiony w ZSRR za ruble transferowe.
- 4 2
-
wczoraj 19:37
Jachty (1)
Motlawa, setki statków każdy mógł wylać a ten akurat stał i na niego
- 33 32
-
wczoraj 21:42
Jak nie kapitan pijany to wycieki oleju . Cała tzw. biała flota w pełnej okazałości !!!
- 4 4
-
wczoraj 19:40
Klocków nie widać
- 4 1
-
wczoraj 19:56
Po pierwsze to nie prawda, po drugie to zdjęcia rozpowszechniane przez Rosjan, a po trzecie to nawet jakby była prawda to wina Niemców. dawać wiecej dotacji, nic z tym nie zrobimy. -TVRepublika
- 5 20
-
wczoraj 20:04
Pływa taki śmierdziel (1)
I tylko wodę zanieczyszcza. A jak parowy, to na dodatek powietrze. Też rower to jest najzdrowszy środek transportu.
- 1 13
-
wczoraj 22:01
Rower wodny ?
- 2 0
-
wczoraj 20:11
Flota żeglugi gdańskiej to najgorsze łajby .
Wstyd dla naszego miasta
- 10 5
-
wczoraj 20:22
Dobrze, że nie ropa w oku.
- 3 3
-
wczoraj 20:31
Jak dla mnie (2)
To pozostałości po ostatnim pożarze w porcie i teraz dopłynęła do centrum.
- 9 10
-
wczoraj 22:10
Tak...
Pod prąd
- 1 0
-
wczoraj 22:42
Weź leki...
- 0 0
-
wczoraj 21:33
Kopiuj
Wklej
- 1 1
-
wczoraj 21:41
Ta biała flota to wstyd dla Gdańska! Nigdzie w Europie nie pływa taki złom .
- 6 8
-
wczoraj 21:53
Opinia wyróżniona
(4)
Ktoś się chciał wykazać elokwencją, i że wie co to paliwo ciężkie i tylko się skompromitował.
1) Na tak małych jednostkach technicznie nie ma to racji bytu
2) Cegielski-Sulzer 6AL20/25 zasilany paliwem ciężkim - buhahaha
3) Morze Bałtyckie jest obszarem specjalnym, gdzie dozwolone jest jedynie paliwo lekkie bezsiarkowe. W porcie tym bardziej.- 30 2
-
wczoraj 22:13
Pewnie MDO, wszystko jedno (1)
A tak ogółem to można pływać na ciężkim jak masz scrubber. Poza tym ciężkie możesz przewozić, na burcie nikt ci nie zabroni....
- 1 2
-
1 godz.
Pewnie, jakby się uprzeć to może mieć na burcie każde paliwo, tylko po co na takiej jednostce?
- 0 0
-
4 godz.
(1)
Nie masz pojęcia to się nie wypowiadaj .
- 1 3
-
2 godz.
dobrze gada cały Bałtyk to obszar ECA i paliwo ciężkie nie ma racji bytu tutaj
- 1 0
-
wczoraj 22:03
Błąd merytoryczny
HFO i mazut to nie jest to samo
- 9 1
-
wczoraj 22:08
Przekłamanie (3)
Ktoś nazywający się marynarzem wprowadza spory zamęt, prawdziwy marynarz doskonale wie, ze Bałtyk jest obszarem specjalnym gdzie nie używa się paliwa ciężkiego. Plus turystyczne barki barka to do przewozu węgla.
przebieraniec a nie marynarz.- 15 1
-
6 godz.
Bzdura
Są paliwa ciężkie, niskosiarkowe
- 1 0
-
5 godz.
Widac ze gdzies dzwoni... (1)
Widać, że gdzieś dzwoni ale nie dokonca ogarniasz temat.
Barka to taki śródlądowy statek do przewozu różnych towarów nie tylko węgla. Sa barki kontenerowe, zbiornikowe i również do takich towarów jak ty- nierozgarniętych turystów.- 0 0
-
2 godz.
Barka a statek
Rozne towary, a Małgorzata Danuta i inne to jednak Statek pasażerski żeglugi śródlądowej bo są przystosowane do przewozu więcej niż 12 pasażerów, a nie barka. Nawet nie są małymi statkami bo mają więcej niż 20m
Pozdrawiam- 0 0
-
wczoraj 22:18
(1)
A pani prezydent jest zadowolona i uśmiechnięta.
- 11 1
-
wczoraj 23:21
A mieszkańcom żyje się gorzej i drożej
- 1 0
-
wczoraj 23:53
Ogólnie to nie marynarze zadzwonili na straż
- 1 1
-
8 godz.
Koko
Najbardziej w życiu nie lubię sygnalistow
- 0 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.