- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (456 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (43 opinie)
- 3 Arka rozczarowała. Trauma trwa (257 opinii) LIVE!
- 4 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (192 opinie)
- 5 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (280 opinii)
- 6 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (166 opinii)
Pociąg Impuls 2 - różnica wysokości peronu
Opinie (62) 5 zablokowanych
-
2024-01-16 09:51
Opinia wyróżniona
(5)
Bo impuls jest przystosowany do peronów dalekobieżnych.
- 155 3
-
2024-01-16 10:08
ale co to za różnica? (4)
standardem powinna być jedna wysokość, aby sklady były badziej uniwersalne\
- 11 18
-
2024-01-16 10:42
Ale jest kilka standardów, a nie jeden, a te pociągi akurat docelowo będą obsługiwać linie, gdzie perony są inne. Czy dla panicza mamy przebudować wszystkie perony w Polsce na takie same i wymienić wszystkie pociągi?
- 17 7
-
2024-01-16 10:12
(2)
Nie ma standardu wysokości peronów
- 12 9
-
2024-01-16 11:56
Są. Tylko, że nie jest to jedna wysokość. Wysokość progu też jest objęta standaryzacją. (1)
A co to za typ pociągu E47?
- 6 0
-
2024-01-16 17:44
Pewnie miał na myśli kibel EN57....
- 4 0
-
2024-01-16 09:50
Opinia wyróżniona
(11)
Ponieważ te składy będą docelowo jeździć jako PKM i pod tym kątem były projektowane. A jeżdżą jako SKM ponieważ dofinansowanie do ich zakupy pochodziło właśnie od nich. Więc za parę lat już ich nie będzie.
- 152 2
-
2024-01-16 10:13
A który za przeproszeniem i---a, zdecydował o różnej wysokości peronów w obrębie jednej aglomeracji? (10)
Co z wymiennością składów między liniami, co z optymalizacją kosztów?
- 9 12
-
2024-01-16 17:48
Czarna dziura i stopień
W Trójmieście perony są jednakowe bo projektowano je pod stare kolejki elektryczne z berlińskiego metra. Po zmianie taboru w latach 70-tych zaczęły się tzw. schody i problemy z wysiadaniem..
- 5 0
-
2024-01-16 10:59
Jaka wymienność składów? (5)
Widziałeś kiedykolwiek pociąg przewozów regionalnych, który jechał jako SKMka?
- 9 1
-
2024-01-16 12:16
Widziałem - EN57/71. 31WEbb też jest ,,regionalny,, (1)
Z ,,impulsów,, tylko 31WE-027 i 31WE-028 są wysokoperonowe.
- 8 0
-
2024-01-17 09:31
Tylko te dwa Impulsy od zawsze należały do SKM.
Nie mają nic wspólnego z "regionalnością".
- 2 0
-
2024-01-16 11:36
(2)
No właśnie ten na zdjęciu. Plus kilka innych które teraz SKM od PKM dostała na 5 lat
- 2 7
-
2024-01-16 15:36
...wydzierżawiła od Urzędu Marszałkowskiego, nauczcie się w końcu!
- 3 1
-
2024-01-16 12:16
SKM nie dostała od PKM, tylko kupiła wspólnie z UMWP.
- 3 1
-
2024-01-16 10:38
Na pkp plk obowiązują, jak i w cywilizowanej Europie (1)
perony o wys. 360; 760; 960 mm powyżej główki szyny. Na SKM sa te najwyzsze perony wybudowane "pod" tabor z berlińskiego S-bah-na. Do takiego peronu dostosowane sa dwa Impulsy , te z 2016 r. EZT-y zamawiane dla SKM beda też takie, a te Impulsy 2 obecnie spotykane na linii SKM sa dzierzawione od samorzadu woj. a docelowo będą obsługiwać pociągi
perony o wys. 360; 760; 960 mm powyżej główki szyny. Na SKM sa te najwyzsze perony wybudowane "pod" tabor z berlińskiego S-bah-na. Do takiego peronu dostosowane sa dwa Impulsy , te z 2016 r. EZT-y zamawiane dla SKM beda też takie, a te Impulsy 2 obecnie spotykane na linii SKM sa dzierzawione od samorzadu woj. a docelowo będą obsługiwać pociągi Regio w woj. pomorskim, gdzie wymagane sa składy typu EN dostosowane do peronów 760, 360 i ....klepiska, takiego jakie maja stacje np. Pogorzelice, Damnica, Potęgowo. I jeszcze jedno...nie ma czegoś takiego jak pociągi pkm. pkm to infrastruktura.....na dzień dzisiejszy to 18 km linii dwutorowej!
- 23 0
-
2024-01-16 12:04
PKM to też koncepcja kolei miejskiej, która robi za regionalną.
Stąd perony 760mm od pgs i mała liczba drzwi. Ktoś w naszym województwie nie łączy kropek i z dwóch różnych systemów robi dwa miksy. Zamiast skm i kolei pomorskich mamy skm do Lęborka i pkm do Kościerzyny, Kartuz, Malborka itd. I bałagan taborowy. A wystarczyło przy remoncie peronów zmniejszyć wysokość. Co do 31WEbb- owszem są zakupione dla skm na 5 lat, a docelowo dotrą 58WE z wyższym wejściem. Ale EN57/71 też miały być zastąpione 45 lat temu przez EW58/60. A jak jest wszyscy widzą.
- 3 3
-
2024-01-16 10:33
Po wojnie na trasie SKM jeździły składy berlińskiej S-Bahn i to do nich były dostosowane perony.
- 15 0
Wszystkie opinie
-
2024-01-16 09:50
Opinia wyróżniona
(11)
Ponieważ te składy będą docelowo jeździć jako PKM i pod tym kątem były projektowane. A jeżdżą jako SKM ponieważ dofinansowanie do ich zakupy pochodziło właśnie od nich. Więc za parę lat już ich nie będzie.
- 152 2
-
2024-01-16 10:13
A który za przeproszeniem i---a, zdecydował o różnej wysokości peronów w obrębie jednej aglomeracji? (10)
Co z wymiennością składów między liniami, co z optymalizacją kosztów?
- 9 12
-
2024-01-16 10:33
Po wojnie na trasie SKM jeździły składy berlińskiej S-Bahn i to do nich były dostosowane perony.
- 15 0
-
2024-01-16 10:38
Na pkp plk obowiązują, jak i w cywilizowanej Europie (1)
perony o wys. 360; 760; 960 mm powyżej główki szyny. Na SKM sa te najwyzsze perony wybudowane "pod" tabor z berlińskiego S-bah-na. Do takiego peronu dostosowane sa dwa Impulsy , te z 2016 r. EZT-y zamawiane dla SKM beda też takie, a te Impulsy 2 obecnie spotykane na linii SKM sa dzierzawione od samorzadu woj. a docelowo będą obsługiwać pociągi Regio w woj. pomorskim, gdzie wymagane sa składy typu EN dostosowane do peronów 760, 360 i ....klepiska, takiego jakie maja stacje np. Pogorzelice, Damnica, Potęgowo. I jeszcze jedno...nie ma czegoś takiego jak pociągi pkm. pkm to infrastruktura.....na dzień dzisiejszy to 18 km linii dwutorowej!
- 23 0
-
2024-01-16 12:04
PKM to też koncepcja kolei miejskiej, która robi za regionalną.
Stąd perony 760mm od pgs i mała liczba drzwi. Ktoś w naszym województwie nie łączy kropek i z dwóch różnych systemów robi dwa miksy. Zamiast skm i kolei pomorskich mamy skm do Lęborka i pkm do Kościerzyny, Kartuz, Malborka itd. I bałagan taborowy. A wystarczyło przy remoncie peronów zmniejszyć wysokość. Co do 31WEbb- owszem są zakupione dla skm na 5 lat, a docelowo dotrą 58WE z wyższym wejściem. Ale EN57/71 też miały być zastąpione 45 lat temu przez EW58/60. A jak jest wszyscy widzą.
- 3 3
-
2024-01-16 10:59
Jaka wymienność składów? (5)
Widziałeś kiedykolwiek pociąg przewozów regionalnych, który jechał jako SKMka?
- 9 1
-
2024-01-16 11:36
(2)
No właśnie ten na zdjęciu. Plus kilka innych które teraz SKM od PKM dostała na 5 lat
- 2 7
-
2024-01-16 12:16
SKM nie dostała od PKM, tylko kupiła wspólnie z UMWP.
- 3 1
-
2024-01-16 15:36
...wydzierżawiła od Urzędu Marszałkowskiego, nauczcie się w końcu!
- 3 1
-
2024-01-16 12:16
Widziałem - EN57/71. 31WEbb też jest ,,regionalny,, (1)
Z ,,impulsów,, tylko 31WE-027 i 31WE-028 są wysokoperonowe.
- 8 0
-
2024-01-17 09:31
Tylko te dwa Impulsy od zawsze należały do SKM.
Nie mają nic wspólnego z "regionalnością".
- 2 0
-
2024-01-16 17:48
Czarna dziura i stopień
W Trójmieście perony są jednakowe bo projektowano je pod stare kolejki elektryczne z berlińskiego metra. Po zmianie taboru w latach 70-tych zaczęły się tzw. schody i problemy z wysiadaniem..
- 5 0
-
2024-01-16 09:51
Opinia wyróżniona
(5)
Bo impuls jest przystosowany do peronów dalekobieżnych.
- 155 3
-
2024-01-16 10:08
ale co to za różnica? (4)
standardem powinna być jedna wysokość, aby sklady były badziej uniwersalne\
- 11 18
-
2024-01-16 10:12
(2)
Nie ma standardu wysokości peronów
- 12 9
-
2024-01-16 11:56
Są. Tylko, że nie jest to jedna wysokość. Wysokość progu też jest objęta standaryzacją. (1)
A co to za typ pociągu E47?
- 6 0
-
2024-01-16 17:44
Pewnie miał na myśli kibel EN57....
- 4 0
-
2024-01-16 10:42
Ale jest kilka standardów, a nie jeden, a te pociągi akurat docelowo będą obsługiwać linie, gdzie perony są inne. Czy dla panicza mamy przebudować wszystkie perony w Polsce na takie same i wymienić wszystkie pociągi?
- 17 7
-
2024-01-16 09:58
(4)
Patrząc na warunki atmosferyczne ciesz się, że dojechałeś. Wybrałeś się raz... I od razu narzekanie...
- 28 11
-
2024-01-16 10:00
(2)
jest na co narzekać
- 3 6
-
2024-01-16 10:03
(1)
Zawsze coś się znajdzie. Chodzi o to żeby doprowadzić swoje życie do tego żeby narzekać jak najmniej. A nie przy pierwszej lepszej okazji.
- 6 0
-
2024-01-16 10:33
Lepiej im tego nie mów
Wtedy nie byłoby 90 procent raportów
- 6 0
-
2024-01-16 12:06
Raz się wybrał i trafił na nową. Ja śmigam codziennie i dopiero po 2 miesiącach
jechałem nową.
- 1 0
-
2024-01-16 09:59
Tak, powinni przebudowywać peron w zależności (1)
jaki następny pociąg podjedzie
- 20 6
-
2024-01-16 12:07
Po co peron, wystarczy zmienić konstrukcję toru.
- 1 1
-
2024-01-16 10:01
(6)
Ten prog jest do zniesienia i ujdzie. Dramatem jest marnostrastwo takiej ilości miejsca na rowery. To jest dramat. 1/3 więcej ludzi by się zmieściła gdyby nie te części bydlowozowe.
- 28 17
-
2024-01-16 10:11
(2)
od stojaków na rowery to się odwal
- 6 10
-
2024-01-16 11:05
(1)
Rowery są od jezdzenia a nie przewożenia. To nie pociąg cargo. Tyle miejsca sue marnuje
- 4 3
-
2024-01-16 12:08
Nikt ci nie broni tam stać. Zamiast blokować drzwi!
- 1 2
-
2024-01-16 10:43
więcej ludzi się mieści gdy nie ma siedzeń bo stać na tej samej przestrzeni może więcej niż siedzieć (2)
oznacza to że dzięki miejscom na rowery pociąg zabierze więcej pasażerów i czasem jeszcze kilka rowerów się dodatkowo zmieści
- 5 3
-
2024-01-16 11:03
(1)
Nieprawda. W tych wagonach nie ma prawie poręczy i nic do złapania. Rurki pod sufitem są za wysoko!!!
- 3 1
-
2024-01-16 12:09
Było urosnąć!
- 3 1
-
2024-01-16 10:02
(4)
Te składy to jakaś pomyłka - nie powinny jeździć jako SKM. Ta różnica w wysokości peronu a składu jest duża - matka z wózkiem będzie miała problem z wejściem/wyjściem, nawet matka z 4latkiem będzie miała problem tak jak i osoby starsze. Ostatnio na peronie było pełno śniegu - sama miałam problem z bezpiecznym wejściem do pociągu (a nie jestem osoba z niepełnosprawnością).
- 21 21
-
2024-01-16 10:06
I za kilka lat nie będą jeździć jako SKM
- 1 1
-
2024-01-16 10:41
(2)
Jak ktos ma problem zeby zrobic wiekszy krok, to polecam schudnac i pojsc na silownie
- 11 3
-
2024-01-16 11:07
(1)
Źle trafiłeś - akurat wracałam z siłowni a chudnąć nie mam z czego.
Tu nie chodzi o wielkość kroku tylko różnicę poziomów (dla tych co tym cudem nie jechali między wysokością peronu a podłogą pociągu jest około 30 centymetrów różnicy + dodatkowo między peronem a pociągiem jest odstęp). A jak masz do tego lód na peronie to wejście do tego składu nie jest proste.- 3 4
-
2024-01-16 12:11
Nie 30, a 20. Standardowa wysokośc stopnia schodów to 12-20 cm.
Tu masz peron na 960 mm od pgs, a wejście na 760 mm od pgs.
- 4 1
-
2024-01-16 10:08
na zachodzie jest to nie do akceptacji... (4)
nigdzie nie spotkałem tego, że peron jest tak odsunięty od składu... to jest dramat... zero standardów, każdy robi po swojemu
- 16 21
-
2024-01-16 10:14
Bo te składy nie są docelowo na SKM (3)
Za kilka lat będą składy dopasowane do tych peronów. Było to już wspominane kilkanaście razy
- 7 1
-
2024-01-16 10:21
(2)
Lol, za kilka lat.
- 1 1
-
2024-01-16 11:00
No trzeba je wyprodukować
Nie ma niestety salonów z pociągami że od tak dostarczą ci 30 składów
- 6 0
-
2024-01-16 12:12
Proces konstruowania, homologacji i testów trwa.
A jak ,,izera,,?
- 2 0
-
2024-01-16 10:09
A do swojego paseratti nogi nie zadzierasz jak wsiadasz?
- 19 3
-
2024-01-16 10:10
Polakom to nikt nie dogodzi (3)
Wam zawsze coś nie pasuje wiecznie narzekać tylko potraficie....
- 17 11
-
2024-01-16 10:15
Polacy nie potrafią planować (1)
To nie jest narzekanie
- 2 3
-
2024-01-16 10:55
Przecież to jest zaplanowane
Mieli kupować składy z wyższą podłogą żeby po kilku latach były za wysokie na perony dalekobieżne?
- 2 0
-
2024-01-16 10:35
Po prostu czasy akceptacji bylejakości się skończyły, nie można wiecznie winić komuny. Perony wyremontowane, składy nowe a i tak problem przez brak nadzoru i standardów
- 1 3
-
2024-01-16 10:34
Geniuszowi...
który przetłumaczył "relacja Wejherowo" na "relation Wejherowo" życzę wszystkiego dobrego.
- 6 2
-
2024-01-16 10:58
(1)
Co to jest E47?
- 3 0
-
2024-01-18 23:50
E47
Chodzi o jednostki serii EN 57.
- 0 0
-
2024-01-16 11:24
Odp
Bo gdybys doczytał to byś wiedział, że te pociągi będą jeździły dla polregio A tam są właśnie takie perony gdzie nie będzie różnicy
- 7 3
-
2024-01-16 11:53
Tragedia (2)
Niepełnosprawni , seniorzy i dzieci a nawet osoba która, się zagapi wpada między peronami pociąg! Tragedia! Kto to oddał do użytku?
- 8 9
-
2024-01-16 15:43
Jeżdżą już ponad miesiąc.
Jakoś nikt nie wpadł. Bez histerii.
- 2 1
-
2024-01-16 20:03
To myśmy oddali do użytku.
Asy z szóstej klasy.
- 0 0
-
2024-01-16 12:08
Ależ problem
Przejedź się do Żukowa wschodniego tam masz stopień na odwrót ( w dół)
- 3 0
-
2024-01-16 12:34
jest ok
nie ma co robic afery na siłe. post do skasowania
- 7 4
-
2024-01-16 13:42
Komedia SKM i co się dziwić.
- 2 0
-
2024-01-16 14:49
No dramat! Krok trzeba zrobić!
- 4 2
-
2024-01-16 15:20
(1)
bez przesady. Nie jest to jakiś wielki problem. Pojedźcie np. do Słupska i spróbujcie z peronu wejść z walizką do jakiegokolwiek pociągu. Stojąc na peronie podłoga pociągu jest na wysokości klatki piersiowej :/
- 4 0
-
2024-01-16 20:04
To jest tak jak bozia oszczędziła na wzroście.
- 1 0
-
2024-01-16 16:15
Ciesz się że dojechales
Pojazdy te są dość awaryjne, tak więc tylko cieszyć się że wogole jechał, druga sprawa nie ważne jak ładny będzie pojazd i tak będzie jechał zurami
- 0 1
-
2024-01-16 19:21
Rozwaliłeś system
Boże to tylko jakieś 40 centymetrów dla zrobienia jednego kroku, jak tak dalej wszystko będzie ludziom przeszkadzać to przestaną chodzić pieszo . Trzeba dać raz większy krok , popatrzeć pod nogi, złapać się czegoś, może się schylić. Wielki problem, przesiąćmy się w wózki elektryczne tak jak w USA/UK bo jak ma się nadwagę to walczymy z tym zmniejszając ruch i wszędzie wozimy tyłek....
- 7 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.