• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport
08:11 14 lutego 19
Brajan

Polująca na rowerzystów na Chylońskiej

Przeczytane
Zasada ograniczonego zaufania uratowała życie po raz kolejny... Tak, mam oświetlenie, odblaski, żółte elementy i nie wiadomo co jeszcze. No i zielone światło, ale to przecież nie pozwala na pierwszeństwo...
Zobacz Raport

Opinie (115) 1 zablokowana

  • wysylaj film na policje! (10)

    madnat dowala skodzie

    • 89 33

    • (7)

      prędzej do ZDIZu albo innego tworu, który odpowiada za to jak to skrzyżowanie wygląda. tak projektują a ludzie się później nadziewają jeden na drugiego.

      • 10 9

      • (6)

        Dokładnie. Skoda miała zielone światło, zaledwie z pulsującą informacją o przejściu. Oba pojazdy jechały dość szybko, zakładam że kierowca zobaczył że w okolicach przejścia nie ma pieszych, a rowerzysta znalazł się w martwym punkcie dla skody (kiedy to JUŻ nie widać w lusterku bocznym, a jeszcze nie widać przez okno). Nie widząc rowerzysty dał po garach i stąd cała niebezpieczną sytuacja. Powinni tam wstawić normalny sygnalizator z czerwonym światłem i bez warunkowego prawoskrętu - skoro jest ścieżka rowerowa.

        • 26 5

        • (5)

          Jestem tego samego zdania. Jak mają być ścieżki to niech nie będzie tych cholernych zielonych strzałek bo to jest tylko zaproszenie do wypadku.

          • 15 3

          • Ludzie, jak wy jeździcie. (4)

            Przerażają mnie opinie, że do skrętu w prawo powinna być osobna sygnalizacja bo inaczej kierowca ma zielone i może się nie spodziewać, że na przejściu w tym samym czasie też jest zielone.
            Co to za czasy - każdego trzeba wziąć za rączkę, poprowadzić, pokazać.
            Naprawdę dążymy do samozagłady :(

            • 14 10

            • (1)

              Nie ja wymyśliłem drogę dla rowerów w poprzek.

              • 4 5

              • chyba ulicę w poprzek drogi rowerowej

                punkt widzenia zależy od punktu siedzenia! tam gdzie ty jedziesz, to rozumiem, zawsze jest "na wprost", a inni to zawsze "w poprzek"?

                • 8 6

            • 90% ma prawko z chipsów to co się dziwisz (1)

              • 5 10

              • masowo należy odbierać PJ

                bo dzicz zupełnie nie patrzy na znaki i jedzie by zabić

                • 0 0

    • Tylko niech dlalaczy film jak daje sygnał ręką że będzie skręcał... (1)

      • 4 8

      • jaki sygnał?
        że będzie jechał na zielonym świetle?

        • 2 0

  • Wyślij na znany mail do Policji (10)

    Dzbanek się zdziwi, jak dostanie wezwanie. Trzeba tępić wejherowską patologię drogową.

    • 68 30

    • (9)

      Dzbany to jesteście wy wszyscy mądrzy w Internecie. Zasada ograniczonego zaufania obowiązuje wszędzie I polega ona na tym ze kontakt ma że sobą I jeden I drugi . Jeżeli jeden popełni błąd to drugi jest na to przygotowany! Nie ma nic złego w tym, że ktoś czasem popełni błąd. A jak czytam komentarze o tym, żeby wysłać to na policję obrażające kierowcę to się zastanawiam czy ja jeszcze w Polsce mieszkam. Tatusiowie pracowali w zomo i mimochodem w inwentarzu? W Polsce coraz bardziej widoczna jest roszczeniowosc wszędzie I u wielu. A teraz pytanie do rowerzysty; nie lepiej było machać ręką I że pomyśleć A.... Ci w.... ? Aniżeli robić aferę w Internecie. Ten pan ze skody, może nie był świadomy tego co zrobił A teraz musi czytać obelgi na swój temat. Pewnie chętnie by przeprosił, ale o tym mogę a myśleć zanim to wstawiłes. Na ten zbliżający się weekend pokory życzę! Pieszym rowerzystom I kierowcom.

      • 16 19

      • Drogi Mattcie / Matt'i / Matti'ie (noż nie wiem jak to odmienić) (8)

        Za swoje czyny trzeba brać odpowiedzialność. Jeżeli przy dobrej widoczności (np. nie ma krzaków zza których wyskakuje droga rowerowa) kierowca nie widzi rowerzysty który już jest przed przejazdem to nie wiem co go ma nauczyć na przyszłość, że powinien ustąpić pierwszeństwa. Jestem przekonany, że z powodu ewentualnego mandatu ta osoba nie umrze z głodu, ale będziemy mieli o jednego kierowcę więcej który uważa na innych uczestników ruchu.

        • 16 9

        • (2)

          Karta rowerowa, OC, przegląd, blachy, kierunkowskazy, światła, klakson i tak jak ktoś niżej napisał - testy sprawnościowe (dobry pomysł w sumie). I morda roszczeniowa grupo cyklistów, nie podoba się to won.

          • 6 15

          • morda roszczeniowa grupo cyklistów

            wzruszające w kontekście ostatniego pisku na temat wytyczania buspasów.

            • 4 4

          • stul ten motopederastyczny roszczeniowy odwłok

            • 0 0

        • Nie dla migających ostrzeżeń. (3)

          Nie będzie mandatu - co najwyżej otrzyma ostrzeżenie, bo kierownik skody miał zielone, a rowerzysta jechał równolegle i po prostu znalazł się w martwym polu widoczności kierowcy. Wina bezmyślnej sygnalizacji. Zamiast durnego migacza informującego o pieszych, powinni postawić sygnalizator z czerwonym światłem lub zlikwidować przejazd dla rowerów. Pieszy z rowerem na przejściu jest bardziej widoczny dla kierowcy niż wyjeżdżający z rozpędu na przejazd rowerzysta - bo przecież ma zielone. Takich sytuacji w 3city jest mnóstwo, to narażenie rowerzystów i pieszych na śmierć lub kalectwo.

          • 7 9

          • Niestety, ale przez lata cała infrastruktura i mentalność ludzka szła w kierunku samochodów

            Na normalnym skrzyżowaniu, bez osobnych sygnalizacji do skrętu jeden cykl świateł trwa (nie mam pojęcia ile te cykle trwają) np. 3 minuty - z czego 2 minuty zielone światło jest wzdłuż głównej dorgi (dla samochodów i pieszych/rowerzystów).
            Robiąc skrzyżowanie w pełni bezkolizyjne cykl wydłuża się do 3'30" a czas zielonego światła dla pieszych/rowerzystów maleje do 1 minuty i tym samym aby skorzystać z przejścia drastycznie maleje szansa trafienia na zielone światło i o x2,5 zwiększa się maksymalny czas oczekiwania na zielone.
            A jak jeszcze dadzą przejście na przycisk to już w ogóle pozamiatane.

            • 6 1

          • bo kierownik skody miał zielone, (1)

            zobacz 1 sekundę filmu.

            Kierowca wykonywał pewien manewr i miał wylane na wiążące się z tym obowiązki.

            • 1 2

            • w Sopocie też miał i czego to dowodzi?

              za zakrętem miał przejście z przejazdem na którym było zielone światło dla rowerzysty i pieszych

              • 1 0

        • Nie odmienia się ;)

          • 1 1

  • OD rowerzysty (40)

    Sam jeżdże na rowerze, ale tutaj przesadzasz. Zasygnalizowałeś chociaż jakoś, że nagle wjedziesz ? spojrzałeś, machnąłeś ręką, cokolwiek ?

    Jeżdząc autem zawsze też uważam na rowerzystów, ale doskonale znam punkt widzenia z 2 stron.

    • 150 50

    • Kolejny łoś. Tam samochód nie ma zielonego światła. Ma czerwone z warunkowym skrętem (zielona strzałka) (16)

      Wiesz co to oznacza? Że ma obowiązek się zatrzymać przed takim przejściem. Jak widać, nie zrobił tego. A rowerzysta ma machać flagą sygnalizacyjną albo odpalić flarę, aby książę go zobaczył? Co za dzban z ciebie ...

      • 23 44

      • (11)

        Samochód miał zielone, a nie strzałkę.

        • 33 9

        • i obowiązek przepuszczenia rowerzysty.

          • 14 20

        • Samochód skręcał w prawo (8)

          Rowerzysta jechał prosto.

          Sprawa prosta jak drut.

          • 13 7

          • raczej samochód jechał prosto (7)

            a rowerzysta skręcał w lewo. Prosto jechał by dalej równo ze skodą. Zielone światło nie oznacza, że można wpadać na przejście dla pieszych, bo mam zielone. Zielone światło było również dla samochodów dzbanie. Od dziecka uczą, że na przejściu choćby nie wiem co się staje i rozgląda..

            • 15 15

            • dla tych co prawko w chipsach znalezli pokazuje i objaśniam (4)

              Rowerzysta ma na przejeździe rowerowym pierwszeństwo.

              • 15 8

              • (2)

                właśnie - i tu jest haczyk, pierwszeństwo ma na przejeździe a nie jak się do niego zbliża

                • 10 11

              • a na skrzyzowaniu według ciebie kto ma pierwszeństwo? zgdonie z przepisami czy kto pierwszy tez? wiesz w ogole co to znaczy ustąpić pierwszeństwa? ludzie jak wy prawko zdaliscie

                • 2 1

              • zbliżył się tak żałosna pierdoło że gdyby nie zatrzymał się do zera przywaliłby w bok tego samochodu czy wiesz że skręcając w prawo masz psi obowiązek ustąpić temu kto idzie bądź jedzie prosto bo to ty przecinasz jego kierunek ruchu

                • 4 1

              • Zasada

                Pod warunkiem, że na tym przejeździe już się pojawił, a nie (przypuszczalnie tak albo i nie) ) jak się zbliża.

                • 0 1

            • (1)

              kobieto rowerzysta nie skręcał nigdzie w lewo ponieważ jechał Morską i chciał dalej jechać Morską znasz ty znaczenie poszczególnych manewrów na drodze?Czy pokonując zakręt w lewo włączasz kierunkowskaz?

              • 1 0

              • przecież to sami kretyni

                i potencjalni mordercy są

                • 1 0

        • i co z tego że miał mając zielone możesz potrącić baranie pieszego przecinającego drogę na którą chcesz wjechać gdy on też ma zielone?Tu jest analogiczna sytuacja tylko skręt jest pod nieco innym kątem żałosna drogowa p..da nie widzi rowerzysty przez przednią szybę swojego auta w biały dzień?To won z drogi z takim pajacem bo to potencjalny morderca drogowy

          • 0 0

      • Mądrale. Po pierwsze jeśli na przejsciu było zielone to samochód miał czerwone. Po drugie tam nie ma strzałki , strzałka jest (2)

        • 3 1

        • Zalecam dokładniej się przyjrzeć. (1)

          Od momentu w którym rowerzysta mija zielone światło dla samochodów widać z daleka wyraźnie że na przejeździe także jest zielone światło. Problem jaki widzę jest to w jaki sposób jest skonstruowany ten przejazd rowerzysta jadąc wzdłuż pojazdów nagle ma skręt, czyli istnieje prawdopodobieństwo znalezienia się w martwej strefie pojazdu. Moim zdaniem trzeba skorygować działanie tych świateł.

          • 1 1

          • to przejście jest daleko za skrzyżowaniem

            wymyślono to po to w ten sposób, aby upłynniać ruch. Bezpieczeństwo pieszych i rowerzystów jest na drugim miejscu.

            • 1 0

      • ale jakie to ma znaczenie

        oczekuejsz ze kazdy kierowca tgam bedzie stal pol godizny bo nie wiadocmo czy rowerzysta jedize prosto czy skreca na przjescie tak ciezko wam peda...om sygnalizowac?
        na drogach rowerowych tez obowiazuja przepisy tez zmiany kierunku jazdy powinny byc sygnalizowane

        • 0 0

    • Ciężko zasygnalizowac (3)

      Niestety jeszcze nie trafiłam na rowerzyste który daje znać co ma zamiar zrobić, ciągła zasada domysl się albo nigdy nie ufaj

      • 19 17

      • ja zawsze sygnalizuje i to też nie pomaga.

        • 13 0

      • Nie ma znaczenia żadne sygnalizowanie ten samochód jechał na czerwonym.

        • 3 0

      • ale co ma tu rowerzysta sygnalizować baranie?W dół Chylońskiej idzie chodnik a nie droga dla rowerów więc to nie jest skręt rowerzysty który musi coś sygnalizować mnie doświadczenie nauczyło by rękę wystawiać żeby analfabeci drogowi którzy nie znają znaków drogowych mnie nie przejechali ale z punktu widzenia prawa ja nie mam tam obowiązku niczego sygnalizować bo nie skręcam w lewo to tak jak jadące Morską auta musiałyby włączać lewy kierunkowskaz bo droga na węźle wyklętych przebiega po łuku tworząc wyspę centralną po obwodzie której trzeba jechać w kierunku Rumi

        • 2 0

    • (13)

      Kierowca musi uważać na przejściu!!!!! Tak nam prawo jazdy j jeżdżę;)

      • 8 8

      • (10)

        A rowerzysta może nie uważać i wpadać na przejazd jak chce?

        • 13 7

        • Oczywiście, że może

          tak samo jak pierwszy może wejść na przejście przy zielonym świetle i tak samo jak samochód wjeżdża na skrzyżowanie przy zielonym świetle.
          Co nie zmienia faktu, że lepiej uważać niż mieć rację będąc w szpitalu.

          • 17 4

        • z prawnego punktu widzenia jak najbardziej tak. Jedzie cały czas po swoim.

          • 5 0

        • a mi się coś wydaje, że rower przez przejście powinno się prowadzić a nie na nim jechać.. (6)

          Przecież kierowca auta miał zielone, zarówno tak samo jak rowerzysta.. z racji tego, że w rowerze nie ma poduszek, ani nic co Cię uchroni przed uderzeniem nie powinieneś ufać nikomu i zatrzymać się przed przejściem. Ja kiedyś też zostałam potrącona przez auto na przejściu, miałam zielone.. Tak mnie walnął, że rama od roweru pękła a ja nie chodziłam blisko 2 lata bo takie miałam obrażenia nogi. O złamanej ręce, żebrach, nosie już nie trzeba wspominać. Kierowca pijany i zamiast mi pomóc to sam nie wiedział, co się dzieje bo był tak nawalony.. Od tamtej pory minęło 10 lat, jak pierwszy raz od tamtej pory wsiadłam na rower (po prawie 6 latach) to nogi mi się trzęsły i ciągle słyszałam huk uderzenia.. Teraz już jeżdżę w miarę normalnie, ale zawsze w kasku, kamizelce odblaskowej (nawet w słoneczny dzień) po ścieżce albo chodniku (wiem, że nie można) a jak widzę przejście to automatycznie schodzę z roweru. Po co to napisałam? Nie wiem.. Może ktoś się obudzi i zacznie postrzegać siebie jako kruchego człowieka a nie nieśmiertelnego Boga.. Każdy ma gdzieś Twoje życie, sam musisz o nie zadbać.

          • 2 13

          • (4)

            sugerujesz by nie wychodzić z domu? czy o co ci chodzi?
            Twoim zdaniem zamiast likwidować terrorystów na 4 kółkach powinno się nie wypuszczać na miasto ich potencjalne ofiary? No tak to nigdy dobrze nie będzie. Należy podnieść mandaty o przynajmniej jedno zero na końcu i będzie dobrze. Kierowcy nagle sobie przepisy przypomną. Za potrącenie zabierać prawka dożywotnio i konfiskować samochody. proste i skuteczne. U nas niestety mandaty to tylko maszynka do robienia kasy, a nie realne narzędzie do podnoszenia bezpieczeństwa. Taka jest prawda.

            • 4 1

            • Nie, absoltunie nie to miałam na myśli.. (3)

              Zdecydowanie chodziło mi o to, że rowerzysta sam powinien widzieć potencjalne zagrożenia i próbować je niwelować. Doskonale wiemy, że większość kierowców nie respektuje przepisów dot. ruchu drogowego, ale to samo dotyczy się rowerzystów. Nie mają oświetlenia, nie sygnalizują zmiany kierunku jazdy, nie noszą kasków i myślą, że każdy będzie na nich uważał bo przecież rowerzysta ma prawo. Ale powinien też mieć obowiązki, płacić składkę OC skoro chce poruszać się po drodze. Mandaty powinny być wyższe ale nie dlatego żeby doić od nas kasę tylko żeby zacząć respektować przepisy.
              Często widzę jak rowerzyści sami wymuszają niebezpieczne sytuacje - przykład na ul. Myśliwskiej - jest ścieżka rowerowa przy chodniku a oni i tak uparcie jadą ulicą. To samo koło Stoczni. Dlaczego rowerzysta nie ma kasku? oświetlenia? odblasków? Mówię to z perspektywy poszkodowanej, choć kierowcą też jestem.

              • 0 5

              • a kierowcy dlaczego nie mają kasku?

                • 1 0

              • ale co ten bełkot ma tu za znaczenie?Nie było ciemno więc oświetlenie nie było konieczne kask nie jest wymagany rowerzysta nie zmieniał żadnego kierunku ruchu więc niczego nie musiał sygnalizować pokonywał zakręt czy przed zakrętem włączasz kierunkowskaz bo droga prowadzi cię w lewo?Co ma pajacu składka OC do tej sytuacji?Gdyby doszło do kolizji OC płaciłby ten dureń ze skody który nie ma pojęcia o przepisach

                • 1 0

              • jeżeli jakaś ścieżka jest po drugiej stronie jezdni dwukierunkowej, to żaden rowerzysta nie musi nią jechać. A za zatrąbienie na niego powinno być odbierane PJ

                • 0 0

          • a umiesz odróżnić ty baranie przejście od przejazdu?

            • 0 0

        • w tym miejscu żeby zobaczyć samochód rowerzysta musi odwrócić głowę do tyłu o ok 120 stopni natomiast kretyn jadący tą skodą widzi go na wprost swojej głupiej gęby w przedniej szybie pomijam już obowiązki udzielenia pierwszeństwa wynikające z innych zasad

          • 1 0

      • (1)

        Wiesz co, jak kierowcy będą patrzeć przed pasami po całości w bok poruszając się do przodu to będzie z tego jedna wielka tragedia. Będziesz mieć rozjechane matki z dziećmi bo człowiek będzie roweru wypatrywał zamiast patrzeć tam gdzie powinien.

        • 4 6

        • wystarczy się zatrzymać jak nie ogarniasz. proste jak drut

          • 6 5

    • On się podpisał "Brajan"

      • 0 2

    • Co ma sygnalizować jak jedzie prosto.

      • 6 2

    • (2)

      Racja, wg ruchów kamery rowerzysta jechał na wprost i nagle stwierdził ze wjedzie na przejście... masakra :)

      • 5 2

      • jedzie prosto. to ze ktos tak wyprofilowsł przejazd to nie jego wina.

        • 1 0

      • jeśli nie znasz tego miejsca to się nie odzywaj w tym miejscu jadąc prosto śmieszką rowerową trzeba zjechać kilka m w dół bo jakiś idiota wymyślił takie odgięcie toru jazdy chyba najgłupszy przejazd rowerowy w trójmieście

        • 1 0

  • Cud (7)

    No Cud ze się nic nie stało! Zasada ograniczonego zaufania zawsze powinna być tylko szkoda że rowerzyści też nie mają kierunkowskazów, zawsze łatwo przychodzi nam ocenianie innych

    • 17 11

    • (5)

      Masz zieloną strzałkę - masz obowiązek się zatrzymać i upewnić się.

      • 7 2

      • Serio zielona strzałkę?

        • 6 0

      • Dodatkowo wina sygnalizacji. (3)

        Z filmu wynika wyraźnie, że samochody też mają zielone światło - zaledwie z ostrzeżeniem o przejściu, zauważ że ani eLka ani golfik też się nie zatrzymały, jednak wyraźnie zwolniły, zachowując ostrożność. Skoda leciała już na oślep i tu jest jej oczywista wina, gdyby jednak zamiast pulsującego ostrzeżenia o przejściu dla pieszych dla aut było czerwone światło, byłoby zdecydowanie bezpieczniej. Podobna sytuacja jest w Gdańsku na zjeździe z alei Żołnierzy Wyklętych na starą Partyzantów, takie niejednoznaczne światła stanowią wręcz zagrożenie, bo piesi mają zielone, a kierowcy jadą na oślep.

        • 6 3

        • jak by było czerwone światło i zielona strzałka byłoby dokładnie tak samo. nie łudź się. takich mamy kierowców

          • 5 3

        • a znaki poziome mistrzów kierownicy nie obowiązują?

          • 1 1

        • takie niejednoznaczne światła są wszędzie prawie pajacu sygnalizacja kierunkowa dla skrętów w prawo jest stosowana rzadko ponieważ znacznie ogranicza waszą św przepustowość na ulicy albo wydłuża czas czerwonego dla pieszych do rozmiarów prowokujących olewanie wskazań sygnalizacji.Pytanie do ciebie czy wiesz jak się zachować na skrzyżowaniu kiedy skręcasz w lewo masz zielone a jadący z przeciwka prosto też ma zielone czy wiesz kto ma pierwszeństwo wtedy?

          • 0 0

    • Tylko że zasada o ograniczonym zaufaniu mówi o zupełnie czymś innym.

      • 3 0

  • (5)

    Nie ma tutaj przejazdu dla rowerów, trzeba zsiąść z roweru i go przeprowadzić.

    • 7 36

    • a Ty ślepy jestes?

      • 13 0

    • ślepy? :)

      • 9 0

    • Jest przejazd!

      • 6 0

    • co za dureń

      mam nadzieję, że nie masz prawa jazdy

      • 3 0

    • Jest przejazd i jest zkeony sygnał!

      Akurat jest tutaj przejazd (patrz znak) i jest też zielone dla pieszych oraz osobny sygnał (też zielony) dla rowerzystów

      • 0 0

  • (9)

    Weź pomyśl, jak kierujący skodą miał Cię zobaczyć, bokiem? Przez zagłówek? Przez słupek B? Czy zdajesz sobie sprawę z tego, że kierowcy mimo iż mają dużą szybę z przodu to też potrafią mieć ograniczoną widoczność szczególnie jak im coś z boku zajeżdża, mają na wprost info, że piesi mogą być na drodze więc takowych wypatrują a Ty się mu wkarowywujesz z prawej strony :( no weź no, tak po ludzku, nie mogłeś po prostu go puścić albo dostosować swojego tempa do takiego aby nie zaburzać płynności ruchu? :( nie traktuj moich słów jako reprymendy, po prostu lepiej czasem trochę zwolnić niżeli spotkać się w sytuacji, która miała by negatywne skutki dla obu stron.

    • 45 14

    • Nie widzisz (4)

      Nie jedziesz

      • 10 11

      • (3)

        Cwanym na siłę to ja też potrafię być.

        • 3 6

        • Czyli jedziesz w ciemno? (1)

          To już się nie dziwię że w Polsce tyle wypadków

          • 12 3

          • zamyka oczy i dzida. typowy polski kierowca

            • 8 3

        • kierowca ma mozliwosc ruszania szyja i moze sie rozejrzec, tak ja zawsze robie, a co do roweru to jakbym wszedzie gdzie mam pierwszenstwo jechal ufajac innym to juz bym chyba zginal z 1000 razy albo wiecej. nie ma co bronic skody, ewidentnie zawinil i nie ma na to usprawiedliwienia, jak film poleci na policje to glupie komentarze w wiekszosci nie zmienia rzeczywistosci ktora wyglada tak ze dostanie mandat, a jak nie zmieni stylu jazdy to kiedys moze sobie narobic sporo problemow.

          • 3 0

    • (1)

      Co za rozliczeniowiec. Może jeszcze czerwony dywan rozłożyć szanownemu lordowi.
      kierowczyki zawsze znajdą jakieś tłumaczenie na swoją niekompetencje. Nie ogarniasz przepisów jeździj komunikacją publiczną. Na pierwszych zajęciach na prawo jazdy uczy się co się robi jak nie ma się pierwszeństwa i widoczności.

      • 6 5

      • ja tam uważam, że takie rzeczy powinny być traktowane surowiej np. czasowym odebraniem PJ, a przy kolejnych zdarzeniach z rowerzystami na zawsze.

        • 0 0

    • kierowcy mimo iż mają dużą szybę z przodu to też potrafią mieć ograniczoną widoczność szczególnie jak im coś z boku zajeżdża

      z punktu widzenia kierunku, dla którego otwarty był ruch, zajeżdżającym bez wątpienia nie był rowerzysta...

      • 2 2

    • widział go palancie przez przednią szybę

      • 1 0

  • (3)

    No i dlatego właśnie rowerzyści powinni mieć: OC, ważny przegląd, kierunkowskazy, numery rejestracyjne (te małe blachy były by dla nich w sam raz), światła i klakson jakiś. Powinni też mieć robione testy sprawnościowe jeżeli chcą się poruszać w ruchu miejskim ścieżkami rowerowymi. Bez testów to do lasu na rekreację albo np. do jelitkowa sobie pojeździć z rodziną.

    • 20 15

    • Coś w tym jest Ale jednak trochę przesadziłes xD

      • 8 3

    • Znam co to jest. To się nazywa motorower.

      • 1 0

    • przegląd mnie zabezpieczy przed idiotą i ślepcem takim jak nagrany tutaj?

      • 4 0

  • Co odpowiedź to lepsza (4)

    1. Zielone światło mają zarówno rowerzyści i kierowcy skręcający w Chylońską, a nie żadne zielone strzałki
    2. Droga dla rowerów biegnie wzdłuż Morskiej, kierowca skręca w Chylońską, w takim przypadku prawo jasno określa pierwszeństwo rowerzysty (Art. 27. 1a.).
    3. Kierowcy mają znak informujący o przejściu i przejeździe, dodatkowo sygnalizator ostrzegający, trzeba być bardzo nieuważnym lub po prostu olewać przepisy, żeby mieć problem z określeniem pierwszeństwa.

    Jedyne co łagodzi winę kierowcy, to koślawa geometria skrzyżowania.

    • 26 4

    • (3)

      nie bez przyczyny na całym świecie standardem są przejazdy prowadzone prosto.
      Z jakich przyczyn w Polsce jest inaczej? Ktoś wie? Nawet nowe inwestycje dalej są tak skopane, nic się nasi "architekci" nie uczą.

      • 6 0

      • Projektowanie pod szybki ruch samochodów, możliwie dużą przepustowość.
        W tym przypadku taka geometria drogi pozwala na zwolnienie pasa w ul. Morskiej.

        Nie tylko architekci ale też cały łańcuszek urzędników zatwierdzających projekt, włącznie z radami/komisjami bezpieczeństwa drogowego.

        • 2 1

      • (1)

        to co tam jest to nawet nie jest droga rowerowa rowerzysta mógłby zgodnie z prawem jechać jezdnią i nie byłby narażony na takie sytuacje

        • 1 1

        • ale kierowcy to w dużej części psychopaci

          uzurpujący sobie nadzwyczajne i nadludzkie prawo do drogi

          • 3 0

  • Projektant (2)

    Winna jest osoba która idiotycznie zaprojektowała skrzyżowanie ścieżki rowerowej . Pieszy porusza się wolniej od samochodu i byłby widoczny przez przednią szybę gdy kierowca dojeżdża do przejścia . Rowerzysta porusza się praktycznie z taką samą prędkością jak samochód i pozostaje w "martwej strefie". Skutek widoczny formalnie wina kierowcy. Jest dużo podobnych skrzyżowań ostatnio montują lustra aby dać szansę kierowcy

    • 12 6

    • nie kompromituj się

      • 3 7

    • rowerzysta też był widoczny przez przednią szybę samochodu ponieważ kąt skrętu dla rowerzysty jest tam taki że nie da się tego miejsca pokonać szybko działająca siła wyrzuca rowerzystę poza przejazd rowerowy a za nim jest podjazd skręt w lewo a potem ostry zakręt w prawo

      • 2 0

  • przepis gdzie trzeba bylo sie zatrzymac przed przejsciem i przeprowadzic rower to byl logiczny przepis (2)

    • 9 16

    • Powinien być taki przepis dla kierowców. bezwzględny nakaz zatrzymywania się przed każdym przejściem i przejazdem dla rowerzystów

      • 8 3

    • Jeżeli jest przejazd rowerowy to nie trzeba , generalnie wymuszanie pierwszeństwa przez samochody i zajeżdżanie drogi wszędzie gdzie asfalt styka się że ścieżką rowerową to norma , na 10 kierowców może 2 zachowa się zgodnie z przepisami i to jest fakt

      • 6 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

+ Dodaj raport

Pogoda

Najczęściej czytane