• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport
12:43 13 maja
Aniela

Znowu protest na ul. Boh. Getta Warszawskiego. Nie chcą tam tramwaju

Przeczytane
Znowu protest? Myślałam ze absurdalny temat dawno zamknięty. Po co komu tramwaj co jedzie dluzej niz autobus??????
Zobacz Raport

Opinie (209) 9 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Opinia wyróżniona

    W pełni popieram protest! (41)

    Śmiech na sali, żeby tamtędy prowadzić linię tramwajową, praktycznie pod samymi oknami mieszkańców.

    • 308 134

    • (18)

      Tramwaje pod oknami były są i będą. To się nazywa mieszkanie w mieście

      • 73 17

      • (2)

        gdyby tam mialbyc tramwaj niemcy by go tamtedy puscili skoro nie puscili, to nie ma, za 5 lat kamienice do rozbiorki ludzie na bruk, urzednicy zero odpowiedzialnosci, swiete krowy w magistracie

        • 20 30

        • a skąd "niemcy" mieli znać potrzeby miasta na 50 lat do przodu?

          gdyby byli tak dobrymi wróżkami to by nie wywołali IIWŚ.

          • 9 3

        • Niemcy by go tamtędy puścili

          Ha-ha-ha! Niemcy mieli puścić tramwaj na pola uprawne na wzgórzach morenowych? Ha-ha-ha!

          • 8 0

      • (11)

        a moze warto zastanowic jakie sa skutki tramwaju i drgan w pierzei zabytków ? kazdy madry co sie nie zna na temacie

        • 20 25

        • (3)

          Po Długim Targu też jeździły tramwaje i nic się nie działo

          • 30 10

          • (1)

            Skąd wiesz, że się nic nie działo? Zniszczenia wojenne zatarły ślady tamtych działań.

            • 9 18

            • A skąd wiesz że coś się działo? Przecież jak sam opisujesz- nie ma żadnych śladów.

              • 9 0

          • Budnki w 1939 były popękane

            są raporty z tamtego czasu

            • 5 7

        • Gdzie tam są zabytki? (1)

          Rudery jakich we Wrzeszczu i w Oliwie sporo.

          • 20 13

          • hahah

            Napisał Janusz z innego województwa:D to są zabytkowe kamienice ponad 100 letnie...zanim coś napiszesz zastanów się dwa razy

            • 6 3

        • Nie większe niż przy przejeździe przeładowanych ciągników wszelkiej maści. (4)

          A te są u nas wszędzie.
          Oczywiście gorzej będzie przy samej budowie, ale zwykły remont generalny drogi doprowadził by do identycznych wstrząsów. Może właśnie dla tego na dzień dobry wykonawca puści ekipę po całej okolicy i porobi zdjęcia stanu budynków żeby łatwo było ustalić co jest z winy budowy i komu należy się odszkodowanie.

          • 8 5

          • (3)

            Odszkodowanie oczywiście nie będzie wypłacane przez miasto i osoby które te decyzje podejmują. A przez wykonawcę który będzie w upadłości jeszcze przed zakończeniem prac i tyle zobaczycie odszkodowania.

            • 5 3

            • Z kuli wywróżyłeś? Czy miałeś wizję? (2)

              Lubię takich, co jeszcze inwestycja się nie zaczęła, a oni już wiedzą, jak się skończy. Wróżbita Maciej byłby dumny.

              • 4 1

              • (1)

                Niestety to nie sa wrozby a realna odpowiedz Miasta Gdansk na to kto jest odpowiedzialny za ewentualna katastrofe.

                • 1 1

              • ...toż to nawet nie jest realne zdanie, a co dopiero "realna odpowiedz".

                • 0 0

      • tylko po co skoro można lepiej?

        • 7 11

      • Ale są miasta, w których zlikwidowano tramwaje np Jelenia Góra.

        Tam tramwaje nie jeżdżą pod oknami w wąskich uliczkach.

        • 5 6

      • Do Studzienki jest przygotowana pod tramwaj - od 30 lat

        • 11 1

    • Normalna sprawa w wielu miastach, także polskich. (6)

      • 49 11

      • Ale u nas wszystko jest na odwal.

        • 11 14

      • Nieprawda (4)

        • 3 9

        • Wyjdź z piwnicy (3)

          Pojeździj trochę po kraju i świecie, to ci się oczka otworzą.

          • 6 1

          • Byłem. Tak złych rozwiązań nie widzialem

            W Krakowie działa już podziemne premetro a u nas ciągle w lesie a gupki klaszczą

            • 2 5

          • (1)

            Zaskakujące jak bilet na wizzera za kilkaset złotych wystarczy żeby poczuć się lepszym.

            • 1 1

            • raczej 59zł i przepychanka po lepsze miejsce a woda z WC

              • 0 1

    • (3)

      A ja w pełni popieram projekt

      • 57 26

      • bo jesteś słój i tam nie mieszkasz (2)

        • 9 16

        • (1)

          Ty jesteś egoistyczny nieuk. Jak innym podbojami pętlę robią to dobrze, jak u ciebie tramwaj, żebyś mógł od sam dom podjechać, to źle? Tramwaje w korkach nie stoją, więc argument z autobusem świadczy o brakach w logice.

          • 4 0

          • oczywiście ze stoją

            • 1 0

    • na mazurach nie ma problemu

      • 10 9

    • W Poznaniu na ul.Mostowej wybudowano tramwaj ok 25lat temu miedzy kamienicami. I co? Ludzie mega zadowoleni choc tez na poczatku byly protesty. Teraz nikt by tej linii tramwajowej nie oddał.

      • 25 12

    • (4)

      we Wiedniu jeżdżą wszędzie, nawet na ciaśniejszych uliczkach

      • 35 12

      • to nie tak (3)

        tamte ulice były skrojone pod tramwaj, na parterze są usługi a nie mieszkania itd ... jest dużo różnic

        • 16 12

        • Wiedeń miał ulice skrojone pod tramwaj? (2)

          Mówimy o tym mieście którego historia zaczyna się jakieś 2500 lat temu? Zapewniam cię że to miasto absolutnie nie było skrojone "pod tramwaj" jak zdecydowali że jednak tramwaj sobie zafundują.

          • 15 1

          • Gdybyśmy byli w Austrii to nie martwiłbym się o zabezpieczenie kamienic. Ale nie jesteśmy i tu wygrywa najtańsza oferta. A potem każdy rączki umywa i radźcie sobie sami.

            • 7 1

          • Rzeczywiście - kamienice w Wiedniu mają 2 500 lat a tramwaj tylko 2 400

            • 1 1

    • to wina grubego (2)

      wszyscy wiedzą o kim mowa

      • 2 5

      • Ja nie wiem (1)

        Ale chętnie się dowiem! Tramwaj na tej ulicy to utopia

        • 12 7

        • wiesz kto to - jest gruby i wredny

          • 0 0

    • Tak

      Przenieście linie tramwajowe innym pod okna ale nie za daleko żebyś miał blisko na przystanek tramwajowy prawda

      • 10 2

  • Ciekawe kto na tym zarobi (3)

    • 54 17

    • Jak nie wiadomo kto

      To pewnie developer

      • 8 7

    • Społeczeństwo

      • 6 7

    • Wiadomo mieszkańcy Bochaterów Getta !

      Tylko i wyłącznie oni

      • 0 3

  • Jak zwykle zero informacji o co chodzi żadnej strony z dokumentami skanami nic.

    • 40 3

  • Słuszna uwaga (9)

    właśnie, kto z Moreny będzię jeżdził tramwajem który staje co minutę, jak autobusem może być na Wrzeszczu w moment.

    • 51 73

    • Autobusy stoją w korkach geniuszu

      • 27 5

    • Ja, codziennie

      • 22 3

    • Na przykład ja

      • 16 2

    • (1)

      WE Wrzeszczu , litości

      • 28 4

      • Nawet nie wiesz jak też mam tego dość. Z drugiej strony dzięki tym małym subtelnym różnicom wiesz czy brać czyjąś opinię na poważnie czy nie

        • 20 0

    • ja bym dojeżdżał

      • 15 4

    • Sloik

      Ty się nie wypowiadaj na nie swoje sprawy. Kto będzie jezdzil z moreny czy nie to nie twoj interes.

      • 18 2

    • zlikwiduja autobusy, tak jak zlikwidowali gdy powstała petla siedlce

      • 4 0

    • a w drugą stronę ?

      Linie tramwajowe mają to do siebie że w obie strony jeżdżą więc w trakcie korków w jedną stronę one jadą dalej

      • 0 0

  • (7)

    A miasto milczy.

    • 41 8

    • A po co ma komentować tę żałosną akcję? (5)

      • 16 8

      • projekt trasy rowniez na tyle zalosny zeby go nie podawac do inf. publicznej??? (4)

        • 5 8

        • A po Ci projekt trasy? Jesteś budowlańcem? (3)

          Ogłoszą przetarg na budowę, to pokażą projekt.

          • 6 5

          • (2)

            a co trzeba by budowlancem zeby zobaczyc inwestycje publiczna ? kazdy ma do tego prawo!! tylko glupi nie skorzysta :)

            • 6 4

            • to napisz wniosek i ci pokażą projekt (1)

              jest takie coś jak dostęp do informacji publicznej

              • 8 2

              • widać że nigdy nie próbowałeś takiego dostępu w Gdańsku uzyskać

                • 3 1

    • Jak zwykle.

      • 0 0

  • (3)

    nic nie jedzie dłużej niż autobus 127 z Moreny do Wrzeszcza w godzinach szczytu

    • 67 7

    • 45 minut, a rowerem 12

      • 8 1

    • Jedzie 262 i 162. Stoją jeden za drugim.

      • 2 0

    • .

      Taaa... Chyba ktoś zapomniał o 210 z głównego do lotniska (i dalej) w godzinach szczytu... ;)

      • 0 0

  • Popieram! (6)

    Przebudować porządnie Do Studzienki, wyburzyć rudery szczególnie te z lewej strony, dać pełnowymiarową trasę z Moreny do Wrzeszcza wraz z tramwajem oraz estakadę bądź tunel na przecięciu z al. Grunwaldzką. Układ drogowy przygotować pod połączenie z D.Cz. nad lub przy torach PKP.

    • 77 28

    • na ruderkch na do studzienki przecieć można postawić jakieś biurowce i się kaską podzielić a trawaj najlepiej przez srodek kampusu politechniki jedzie

      • 2 6

    • wstawaj, obudź się

      to nie w tym mieście budowanie ulic dla mieszkańców...

      • 5 3

    • (1)

      te rudery już są oznaczone jako do wyburzenia. W okolicy Boh. Getta płynie strumyk pod powierzchnią ulic i wiele domów nie "trzyma" poziomu. Przechylają się

      • 4 2

      • No to czas je wyburzyć

        • 3 4

    • A dlaczego chcesz wyburzyć Dostudzienki a nie Bohaterów?

      piszą mieszkańcy Bohaterów i nie swoja ulicę to chcą burzyć,
      w razie czego też zrobimy protest

      • 0 0

    • jasne Geniuszu, to teraz porozmawiaj może z mieszkańcami kamienic na ulicy Do Studzienki, jak im się ten pomysł podoba..

      • 0 0

  • W Gdańsku nie ma ani taboru

    Ani ludzi chętnych do pracy. To mrzonki

    • 26 14

  • (9)

    Blokują inwestycje krytyczne jak rząd CPK i atom

    • 29 32

    • (5)

      Tu nie chodzi o to żeby tramwaju nie było wcale, ale o to żeby szedł rezerwą terenową w miejscu pustostanów na do studzienki przeznaczoną na ten cel od lat. A nie zygzakiem przez zabytkowe uliczki. Ten wariant był lepszy co wynikało z dokumentów udostępnionych przez miasto, ale to nie przeszkodziło miastu w wybraniu gorszego wariantu a następnie ukrywanie wszystkiego co na to wskazywało. Chcesz żeby właśnie w ten sposób podejmowano decyzje w tym miescie?

      • 9 6

      • Nie kłam (4)

        Wszelkie analizy ruchu pokazywały, że wprowadzenie tramwajów na skrzyżowanie Do Studzienki/Grunwaldzka powoduje sparaliżowanie ruchu samochodowego. Ponadto w takim układzie nie byłoby możliwości, żeby tramwaje skręcały w Grunwaldzką w stronę dworca.

        • 1 3

        • (2)

          a co pokazywala ocena srodowiskowa? wariant do studzienki byl korzystniejszy

          • 2 1

          • DRMG (1)

            jaka ocena wariacie, dawno ją schowaliśmy żebyście nie mieli się na co powoływać.

            • 2 1

            • wkoncu DRMG powiedzialo prawde

              • 2 0

        • Popieram protest

          Z dużo szerszej Do Studzienki nie będzie mógł skręcać a z wąskiej BGW już tak ??
          Absurd.

          • 0 0

    • (1)

      wysłuchałeś bajek pinokia w tv republika? nie wypowiadaj się na tematy o których nie masz najmniejszego pojęcia

      • 2 3

      • No faktycznie z twoim poziomem merytorycznym nie można się równać.

        • 0 0

    • Cpk to w przeciwieństwie

      Do tego tramwaju kasa wywalona na śmietnik. Tramwaj jest dla wszystkich w gdansku a cpk tylko dla tych z pisu co kupili działki i wtopili. Teraz sieją propagandaę że ktoś coś traci poza nimi.

      • 1 0

  • czemu nigdzie o tym nie pisza? (1)

    • 14 8

    • tanie mieszkania

      na Morenie? Ciekawe..akurat jedne z droższych

      • 1 0

  • Kamienice te stały tam zanim przyjechaliście do tego miasta (8)

    Ludzie tam mieszkający z resztą też. Teraz będziemy im utrudniali życie żeby reszta, która kupiła mieszkania kierując się ceną miała tramwaj z moreny? Przecież to jest paranoja... Tak miasto musi się rozbudowywać ale nie za cenę dawnego Gdańska i ludzi tam mieszkających. I drugi raz tak, kupiliście tanie mieszkania bez dróg to jest tak zwane coś za coś.

    • 74 28

    • ci ludzie tez przyjechali do gdanska

      • 12 1

    • od kiedy budowa transportu publicznego to utrudnianie życia mieszkańcom xD (4)

      Paranoja to jest ta zawiść mieszkańców wrzeszcza, zrobią wszystkim na złość bo im będzie niedobrze. Kupiliście mieszkanie w kamienicy to musicie sobie teraz radzić z tym, że miasto ewoluuje

      • 13 8

      • klamstwo! tu chodzi o zagrozenie katastrofy budowlanej

        • 5 6

      • Od momentu kiedy Wrzeszcz jako jedna z nielicznych dzielnic ma potencjał do bycia ładną z niską zabudową i miejscami do spacerowania. Tak mógłby wyglądać Wrzeszcz i stać się wizytówką miasta. Jak niestety jest każdy widzi. Ludzie, którzy kupili tanie mieszkania chcą traktować Wrzeszcz jak przelot do miejsca pracy, a to nie jest fair.

        • 5 6

      • bzdura (1)

        Miasto ewoluuje na południowych dzielnicach i tam jest potrzebna komunikacja na cito, a nie starej zabytkowej częsci wrzeszcza na siłe...skoro jest tramwaj na miszewskiego.

        • 2 1

        • Eee... czemu uważasz że tylko jedna część miasta na raz może potrzebować rozbudowy komunikacji?

          Skoro większość miasta się codziennie korkuje to mało jest miejsc które nie wymagają lepszego zbiorkomu i bawienie się w robienie list która dzielnica bardziej od innych zamiast skupianie się na tworzeniu konkretnych rozwiązań trąci stratą czasu.

          • 0 1

    • Mieszkających czy zarabiających na wynajmie? (1)

      • 2 1

      • zarabiający na wynajmie to się raczej z tramwaju ucieszą

        • 4 1

  • Czekamy na tramwaj! (13)

    5 osob chce wstrzymać inwestycje dla dziesiątek tysięcy!

    • 52 79

    • (9)

      klamstwo! prosze zapytac ile mieszkancow moreny chce stracic parking, co mysla ludzie z klonowej i ile osob mieszka na bgw

      • 5 9

      • jakby parkowanie na LWSM Morena nie było już wystarczająco trudne, to właśnie przez nasze parkingi również będzie biagła ta linia

        • 1 3

      • Na pytanie o tramwaj ludzie z Klonowej odpowiadają

        Kierowniku daj złotówkę

        • 6 1

      • jaki parking xD (6)

        mieszkańcy moreny chcą szybkiego dojazdu bez korków. Takie coś zapewni tylko tramwaj

        • 14 4

        • (5)

          jasne, tylko po co ten tramwaj ma robić slalom po wąskich uliczkach, metr od wejsć do kamienic, skoro może jechać w lini prostej wzdłuż ul. Do Studzienki? Przecież tak będzie szybciej i bez ryzyka.

          • 6 4

          • Jakich wąskich uliczkach? (3)

            Na jednej ulicy i to całkiem szerokiej.

            • 2 5

            • (2)

              taka jest ta ulica szeroka ze jest jednokierunkowa...

              • 5 3

              • Na fragmencie. I to ze względu na możliwość parkowania samochodów po obu stronach. (1)

                • 4 3

              • Zapraszam na spacer na BGW, najlepiej z metrówką żeby uzmysłowić sobie jak bedą wyglądać dwie nitki tramwaju puszczone między te kamienice. Gdzie kilkadziesiąt metrów dalej można by zrobić arterię z prawdziwego zdażenia z wieloma pasami dla aut i tramwajem który nikomu pod oknem by nie jechał. Szczerze, nikt z mieszkańców chyba nie ma zludzeń co do tego że ten tramwaj i tak powstanie w takiej formie. Postawa miasta nie pozostawia żadnych wątpliwości. Jednak chyba nikt nie chciałby by w jego sprawie władza postępowała w tak arogancki i szemrany sposób, prawda? Czy nie z taką właśnie postawą miała walczyć formacja którą reprezentuje Pani Prezydent? I uprzedzę komentarze - nie jestem wyborcą prawej strony.

                • 3 3

          • Stop ttrakcji na ul. Do Studzienki

            Proszę zapytać mieszkańców tylu samych kamienic na Ul. Do Studzienki, jak sie mają ich pęknięcia w ścianach spowodowane wzmożonym ruchem na tej ulicy i co myślą o trakcji tramwajowej w tym miejscu..

            • 0 0

    • Jestem szósty (1)

      Tramwajom mówimy NIE!

      • 3 3

      • Budynkom na Getta mówimy NIE !!!

        • 2 2

    • Tramwaj jest warzniejszy niż garstka protestujących mieszkancow

      Tramwaj jest dla wielkiej liczby mieszkańców wielu osiedli więc nie słuchać wywodów paru lokatorów budynków przy Getta

      • 2 4

  • Dobra dobra (2)

    mieszkańcy pomieszkają tam i się przeprowadzą a linia tramwajowa zostanie na 100 lat.

    • 23 49

    • Nie zostanie na 100 lat

      Oni tego nie ruszają bo wiedzą co jest pod tą drogą. Chcieli by tam tramwaj, ale kamienice tego nie wytrzymają. Pastę lat temu zakazali wjazdy większych aut a teraz chcą puścić tramwaj. To są dawne tereny bagienne opalowane, wibracje podchodzą pod blok na tej ulicy.

      • 0 0

    • Katastrofa budowlana

      Nie wyprowadzą się tylko zostaną bez dachu nad głową bo kamienice rozpadną się . Ale o stanie budynków wiedzą Ci , którzy tam mieszkają i to oni mają się czym martwić .

      • 0 0

  • (3)

    Uważam że czas na wyprowadzkę odpowiedni już nastał.. i sprzedaż mieszkania za dobry hajs jeszcze..za 2 lata ceny spadną jak ruszy budowa linii tramwajowej..

    • 9 31

    • ...jak już to poszybują do góry. (2)

      Jakiekolwiek te mieszkania nie są to jeśli będą takie same + doskonała komunikacja publiczna z resztą miasta to wartość będzie wyższa.
      Cena prywatnego miejsca parkingowego też pójdzie w górę (o ile w ogóle są tam takie dostępne), ale dzięki komunikacji można sobie poradzić z mniejszą ilością aut w rodzinie a to jest ogromny plus.

      • 3 5

      • Mieszkanie z widokiem na tramwaj pilnie kupię! (1)

        Tak, niewątpliwie tramwaj przejeżdżający o 5-tej rano 5 metrów od okna sypialni podnosi wartość mieszkania. I widok z okna na trakcję. Pracujesz w nieruchomościach :-D?

        • 3 2

        • acha, czyli wolisz jak teraz:

          czyli zaraz za chodnikiem (który ma może trzy metry szerokości) o 5 jedzie na tej ulicy autobus, a między 7 a 9 kolejny autobus "walczy" o każdy przejechany metr dając każdemu pasażerowi dość czasu żeby wyjąć kredki i wykonać szkic twojej sypialni bo od skrzyżowania dzieli go 20 osobówek z 25 osobami w środku?

          • 1 2

  • Ten tramwaj nie jest potrzebny, bo tramwaj jedzie do PKM a PKM do wrzeszcza, potrzeba 1 biletu i wyzszej czestotliwosci funkcjonowania. Ten tramwaj ma robic jakies slalomy miedzy kamienicami. 100% ich popieram, miasto Gdansk wywala pieniadze w bloto

    • 48 16

  • Wszędzie autem (4)

    Tak, niech każdy jeździ wszędzie autem, za 10 lat nie da się funkcjonować w Gdańsku przez liczbę aut. Już teraz trudno zaparkować, ale co tam nie budujmy tramwajów, bo po co przecież każda rodzina może mieć 4 samochody.

    • 20 20

    • (3)

      mieszkancy nie chca blokowac inwestycji tramwajowej ale chca rozwazenia bardziej racjonalnego wariantu ulica do studzienki

      • 2 5

      • Mieszkańcy boją się, że stracą parkingi pod domami. (2)

        • 0 2

        • nawet jeśli to co? mają parkować za miastem? Zapewne mają sporo obaw i chcą zostać wysłuchani a jak władze leją na nich z góry to pozostaje im taka forma.

          • 3 1

        • klamstwo, mieszkancy maja mozliwosc parkowania z tylu budynku

          • 0 0

  • Wystarczy zwiększyć częstotliwość PKM (co kilka minut) i wydłużyć jej trasę do Śródmieścia (10)

    - będzie szybciej niż tramwaj zatrzymujący się co 300 metrów, bo PKM jedzie ponad 2 razy szybciej
    - nie trzeba będzie budować nowej trasy i przebijać się między kamienicami
    - skorzystają na tym cały Gdańsk i okolice a nie tylko garstka dojeżdżająca z Moreny do Wrzeszcza

    • 39 9

    • tak jest! trzeba madrze wydawac pieniadze publiczne!

      • 1 2

    • A co ma piernik do wiatraka? (3)

      Nie wszyscy mieszkają przy PKM.

      • 2 1

      • (2)

        i przy tramwaju kazdy mieszkac nie bedzie :)

        • 1 2

        • Ale są tacy, którzy do tej nowej linii będą mieli blisko

          A do PKM mają daleko. Na tym polega rozwój miasta.

          • 3 2

        • Ale fajnie by było gdyby każdy mieszkał przy "czymś".

          A nie że do wyboru mają tylko i wyłącznie własne auto.

          • 2 0

    • (3)

      Ale tego nie ogłoszą jako spektakularny sukces, nie będzie można wstęgi przeciąć. Jak dla mnie tramwaj z moreny to dobry pomysł, ale Ci ludzie mają racje że na studzienki sprawdzi się to lepiej. Nie rozumiem tej nagonki na nich, wy byście się cieszyli jakby wam pod oknem od rana do nocy trabiałiły tramwaje, a przez okno widzieć pajęczynę trakcji?

      • 2 3

      • (1)

        Bzdura. Żeby to zrobić należało by dokupić kilka składów PKM i uruchomienie ich mogło by się wiązać ze wstęgami i ogłoszeniem wielkich sukcesów.

        Ja tam wolę w nocy słyszeć tramwaje i widzieć ich trakcje. Te przynajmniej nie tuningują wydechu i nie urządzają wyścigów jak tylko zwolni się trochę miejsca. W dodatku to nie przez tramwaje nie da się w tym mieście rozmawiać idąc przy głównych drogach- to auta są takie głośne.

        • 1 1

        • tak, bo miłośnicy głośnych tuningowanych na bank zaczną jeździć tramwajem.

          • 1 1

      • Pojedź do Wiednia to zobaczysz tramwaje

        W malutkich uliczkach i jakoś nikt nie protestuje tutaj jak ktoś kupi mieszkanie to myśli że cała ulica należy do niego i może rządzić się nawet nie swoim !

        • 0 0

    • Na szczęście mieszkańcy Getta nie maja już nic do gadania

      Sprawę przeciw miastu przegrali w sądzie ! A więc budować tramwaj i nie pytać więcej nikogo o zdanie !

      • 0 0

  • A już rozumiem dlaczego (21)

    Bo autek w centrum nie będą mieli gdzie postawić. Jedno zdjęcie i wszystko jasne

    • 13 19

    • (15)

      i według Ciebie to dobrze?

      • 2 0

      • Nie ma znaczenia czy dobrze czy nie dobrze (14)

        Ewidentnie widać, że finalnie wszystko sprowadzi się do tego o czym nie mówi się głośno, tj. gdzie postawią swoje drugie czy trzecie auto w centrum, ile straci ich mieszkanko na wartości lub czy ktoś będzie chciał wynająć mieszkanie przy tramwaju

        • 3 3

        • (12)

          a moze wlasnie sie nalezy zastanowic co sie stanie jak tramwaj zdemoluje kamienice i przestana byc dopuszczone do uzyku? moze wlasnie tu sie doszukiwac trzeba zysku ale nie mieszkancow ulicy tylko wlasciciela ziemii - miasta gdansk??

          • 2 2

          • (6)

            Lepiej olać ludzi i ich obawy, nazwać ich wariatami i krzyczeć że blokują rozwój niż podejść do tematu odpowiedzialnie, zorganizować konsultacje i rozmawiać mertyorycznie. Za dużo pracy dla klasy politycznej i urzędników!

            • 3 1

            • jeszcze by wyszło że nie mają racji i co wtedy?

              • 2 1

            • Drodzy państwo (zakładam, że piszę z mieszkańcem) (4)

              Żeby móc rozmawiać, trzeba przestać krzyczeć. A państwo tylko krzyczą czy tu czy na innych forach i w pismach. Nie mnie oceniać czy jest lepsza alternatywa, ale proszę nie pisać o konsultacjach jak Państwo się tylko wykłócacie

              • 1 3

              • nie bylo zadnych konsultacji spolecznych z mieskancami

                • 1 1

              • Zakładam że piszę z przedstawicielem miasta (2)

                A co miasto zrobiło by wysłuchać strony? Przepychacie wszystko kolanem i nie zostawiacie innych możiwości. Mamy czekać posłusznie aż przyjadą koparki? Tak byłoby dla was najlepiej, prawda?

                • 1 2

              • Tak się składa, że nie. Zakładam, że przedstawiciele miasta raczej tu nie zaglądają (1)

                I zaskoczę, również nie mieszkam na 'Morenie', żeby ten tramwaj był mi do szczęścia potrzebny. Nie rozumiem natomiast dlaczego ludzie chcieliby coś mieć (w tym przypadku mieszkanie w centrum), ale tylko nie pod swoim domem. Gdyby miasto miało wszystkie swoje działania konsultować z mieszkańcami, to nic by nie powstało a i tak w tym mieście jest z tym średnio. To droga miejską, więc miasto nie musi pytać o zgodę, taka jest prawda

                • 0 2

              • Zapraszam na spacer na BGW, najlepiej z metrówką żeby uzmysłowić sobie jak bedą wyglądać dwie nitki tramwaju puszczone między te kamienice. Gdzie kilkadziesiąt metrów dalej można by zrobić arterię z prawdziwego zdażenia z wieloma pasami dla aut i tramwajem który nikomu pod oknem by nie jechał. Szczerze, nikt z mieszkańców chyba nie ma zludzeń co do tego że ten tramwaj i tak powstanie w takiej formie. Postawa miasta nie pozostawia żadnych wątpliwości. Jednak chyba nikt nie chciałby by w jego sprawie władza postępowała w tak arogancki i szemrany sposób, prawda? Czy nie z taką właśnie postawą miała walczyć formacja którą reprezentuje Pani Prezydent? I uprzedzę komentarze - nie jestem wyborcą prawej strony.

                • 3 2

          • Co to znaczy, że tramwaj zdemoluje kamienicę? (4)

            Będzie w nią za każdym razem uderzał? Osobiście zapewne nie skorzystam z tej trasy gdy powstanie, ale jeszcze niedawno mieszkańcy tej ulicy nie wspominali o ryzyku budowlanym, a o hałasie i odebraniu im miejsc postojowych. Teraz dramatyzują, bo okazało się, że hałas i rozbudowa komunikacji miejskiej to dla większości ludzi w centrum coś normalnego, a aut jest za dużo względem tak dobrze skomunikowanej lokalizacji

            • 1 3

            • wstrząsy spowodowane taborami przejerzdzającymi co kilka minut mogą być groźne dla kamienic które są postawione są na drewnianych palach na podmokłym terenie. Miasto przygotowało opinie na ten temat twierdząc że nie jest to groźne. Jednak opinia, jak wszystko co niewygodne miastu w tej sprawie znikneła gdy wykazano że znajduje się w niej błąd przekłamujący wyniki. Nie o kilka procent a o dwa miejsca po przecinku.

              • 2 1

            • (2)

              zdemoluje fundamenty kamienic !

              • 2 0

              • To jeśli w takim stanie są fundamenty (1)

                To nikt tam nie powinien mieszkać

                • 2 1

              • prosze czytac ze zrozumieniem,
                wstrząsy spowodowane taborami przejerzdzającymi co kilka minut mogą być groźne dla kamienic które są postawione są na drewnianych palach na podmokłym terenie. Miasto przygotowało opinie na ten temat twierdząc że nie jest to groźne. Jednak opinia, jak wszystko co niewygodne miastu w tej sprawie znikneła

                • 1 2

        • Eee... ja tam wolał bym mieszkanie przy tramwaju niż przy głównej arterii samochodowej.

          Przy takiej Grunwaldzkiej na ten przykład przez calutki rok można albo z kimś rozmawiać ALBO otworzyć okno. Próby spania z otwartym oknem są z góry skazane na porażkę.

          • 0 3

    • (2)

      Klamstwo, najwiecej mieszkancow parkuje na tylach, a ta BGW jest dostepna do parkowania publicznie dla kazdego!

      • 0 0

      • (1)

        jak wszystko rozkopią to i na tyłach nie zaparkują.

        • 0 0

        • w tej logice nikt juz nie wjedzie na politechnike :)

          • 1 0

    • (1)

      Tak wyglada prawie ulica w tym mieście, parkuje się na niej samochody. Więc mieszkańcy każdej ulicy mogliby podnosić podobne protesty w sprawie pobliskich inwestycji, ale jakoś tego nie robią. Hmm, pewnie dlatego, że mniej kochają swoje samochody. Więc trochę naciągany ten argument o obronie miejsc parkingowych, ale z braku innych, ważne że powtarzany często, prawda?

      • 2 1

      • a moze mieszkancom nie chodzi o parkowanie a inne aspekty zwiazane z ich domami, katastrofy budowlane, zalania, wycinka drzew?

        • 1 3

  • Ja to znam (1)

    W tym miescie od lat inwestycje są nieprzemyślane i pod publiczkę, sam miałem z tym do czynienia. Zamiast przygotować kompleksowy plan rozwoju miasta, to cyk chałturkę zrobić byle ogłosić sukces. Skutkami będziemy się przejmować później! Gdzie można się dowiedzieć wiecej na temat tego protestu?

    • 28 11

    • U Twojego sąsiada z BGW

      • 0 0

  • wybory były. (1)

    Dalej głosujcie na te same osoby w wyborach to tak macie !!!

    • 33 8

    • właśnie! Co z tego że pis tu nie rządzi jak i tak stosują pisowskie metody!

      • 2 2

  • Poświęciłam.. (1)

    ..wam o 15 minut za dużo..Serdeczności..

    • 5 2

    • o prosze mamy opinie pani Prezydent !!!

      • 1 0

  • Wybory były. Za chwilę następne i znowu gdansk będzie najbardziej zaplakatowanym miastem w Polsce. Już wieszają plakaty ze swoimi chciwymi facjatami przy przejściach dla pieszych, przejazdach rowerowych i skrzyżowaniach. Gdyby mogli to na znakach drogowych też by wieszali.

    • 17 6

  • Prostestujacych obawa sa skutki jakie moze wywolac tramwaj, nie mowimy tu halasie ale realnym zagrozeniu dla zabytowych kamieni (1)

    Podziemne drgania beda systematycznie uszkadzac konstrukcje pionowe zabytkowych nieruchomosci. Ocena środowiskowa pokazala, ze wariant "Do studzienki" jest lepszy.

    • 25 10

    • egoizm

      A mieszkańcy kamienic na ul. Do Studzienki w czym są gorsi, przepraszam??? Tam już dziś są pęknięcia w ścianach przy tym ruchu, który jest (autobusy, ciężarówki, codzienne korki itd) a Wy im życzycie, żeby tam jeszcze puścić tramwaj?? Cudowni sąsiedzi, nie ma co.. "Niech na całym świecie wojna, oby nasza wieś spokojna.. " Wstyd.

      • 0 0

  • A ja bym chciał tam tramwaj

    • 9 22

  • Popieram mieszkańców (5)

    Dlaczego uprzykrzać ludziom życie, skoro jest lepsza opcja przez do Studzienki, która nie będzie zagrażać budynkom?

    • 36 7

    • (3)

      Jest mnóstwo dzielnic w Gdańsku które mają tramwaj pod samym nosem i jakoś ludzie mieszkają, budynki się nie walą i wszyscy szczęśliwi. Także takie argumenty że blisko budynku to zupełnie nietrafione.

      • 5 5

      • (2)

        Na BGW budynki maja po 120 lat i moga stac kolejne 400 lat jesli miasto potraktuje powaznie aspekt dziedzictwa kulturowego.
        Ale drgania beda je niszczyc, bo to nie jest zwyczajowa nieruchomosc, nie bez powodu wiele budynkow na ulicy bgw zanjduje sie w rejestrze zabytkow

        • 2 4

        • A dopiero sąsiad pisał, że się przechylają

          Zdecydujcie się na jedną wersję

          • 2 0

        • te na Do Studzienki są bardziej zabytkowe, więc trudno

          • 1 0

    • Otóż właśnie tam w kamienicach na ul Do Studzienki ludzie już mają popękane ściany. Sytuacja jest bardzo podobna i tam tramwaj zrobiłby dodatkową szkodę. Pomyślcie o innych też, nie tylko o sobie.

      • 0 0

  • Szlachcic na zadrodzie (1)

    Warto tu zacytować to co nas nigdy nie opuści.
    Szlachcic na zagrodzie równy wojewodzie.
    Mamy prawo do protestów i mamy prawo by z protestami się nie zgadzać.
    W Polsce jak się ma coś dziać na moim terenie, to oczywiście NIE jak u innych to TAK. Przeżyłem to w swoim życiu, budowa drogi i poszerzenie pasa jezdni TAK ale nie pod "moim" domem "JA" pojadę chętnie pod domem innych.

    • 8 11

    • czasy feudalne dawno minely

      • 0 0

  • Tramwaj jest potrzebny. Nie stoi w korkach przynajmniej. Ludzie zawsze się buntują a potem pierwsi wsiadają do takiego tramwaju.

    • 11 17

  • Tą wąską ulicą ma jeżdzić tramway? Współczuję mieszkańcom...

    • 22 9

  • !!! (1)

    Po licznych artykułach na temat tej kontrowersyjnej inwestycji postanowiłam wgłębić się w temat. Faktycznie wariant przez BGW okazuje się totalnie absurdalny. Każdy kto chociaż trochę zna się na transporcie/budownictwie wie, że aby tramwaj pełnił swoją funkcję (szybkiego środka transportu) musi jechać w lini prostej, a nie wpadać co chwilę w ostre zakręty. Ponadto nie wiem czy każdy krzyczący za tą inwestycja zdaje sobie sprawę, że kamienice przy ulicy BGW stoją na palach Ciągłe drgania spowodują ich zawaleniu i doprowadzą do katastrofy
    Niestety muszę przyznać, że ktoś ewidentnie chce zrobić mieszkańcom na złość. Ogromne współczucia drodzy mieszkańcy BGW, ale nie poddawajcie się! Musicie walczyć o swoje bezpieczeństwo!

    • 31 7

    • Na ul. Do Studzienki z powodu wzmożonego ruchu pękają ściany w kamienicach. Puszczenie tam linii tramwajowej pachnie katastrofą budowlaną.

      • 0 0

  • Typowe polskie myślenie (3)

    Typowo dla naszego pięknego kraju. Ma być coś lepiej dla wielu, to paru osobom nie pasuje, bo byle nie pod moim oknem, bo mam samochód (a raczej po 2 samochody, ale nie używane, co widać na zdjęciach jak są poparkowane). Ta sama mentalność, co we Wrzeszczu PKP z parkowaniem autobusów z wyłączonymi silnikami. A dla tysięcy pasażerów będzie to szansa, aby nie stać na Jaśkowej w 127 czy 162/262. Dodam, że w wielu miastach po podobnych uliczkach jeżdżą tramwaje i nie ma pretensji.

    • 5 22

    • Podziemne drgania beda systematycznie uszkadzac konstrukcje pionowe zabytkowych nieruchomosci. Ocena środowiskowa pokazala, ze wariant "Do studzienki" jest lepszy. I to jest apel mieszkancow, a nie zablokowanie inwestycji.

      • 1 0

    • widac ze nie jestes z Gd

      tramwaj zawsze miał jechać przez Do Studzienki

      • 1 0

    • No typowo polskie.

      Tak dla informacji dla krzyczących, że tam tyle samochodów stoi, bo widzieli na zdjęciu. Nim skomentujesz to pojedź tam i zobacz. Wszystkie miejsca a to NIE miejsca prywatne, tylko aanależące do miasta za które trzeba płacić miastu. parkometry

      • 0 0

  • Patrząc na stan tych budynków to największym zagrożeniem dla nich są ich mieszkańcy którzy mają je w nosie.

    • 12 15

  • (2)

    Do Lizbony jedźcie do Pragi - 100 metrów tramwaju i protest. Tragedia

    • 3 12

    • (1)

      To że gdzieś funkcjonuje jakieś rozwiązanie, nie oznacza z automatu że w innym miejscu też będzie dobre. Ale rzucić bzdurą bez znajomości tematu nie zaszkodzi. A puśćcie tramwaj ludziom którzy mieszkają w tych kamienicach od pokoleń. Niech się dziadą trzęsą domy, bo się ośmielili w centrum miasta mieszkać. Może nie wytrzymają i się wyprowadzą na bezduszne blokowisko na obrzeżach i będą se dojeżdżać tym tramwajem, albo deweloper im postawi wieżowiec w miejscu w którym tramwaj miał iść pierwotnie, bo przecież jeszcze za mało betonozy mamy w tym mieście. Lejmy więcej żółci bez poświęcenia sekundy na zgłębienie tematu, na pewno wszystkim wyjdzie na dobre.

      • 3 0

      • bardzo celna uwaga

        • 0 0

  • 80 (1)

    W latach 50 ta ulica nazywała się Parkowa,mieszkałam tam.Dziwie sią temu pomysłowi ,to jest podmokly grunt ,w tamtych czasach w piwnicach do połowy łydek była woda.To jest duże zagrożenie dla stabilności tych starych domów.

    • 16 1

    • Dzisiaj ze stojąca wodą jest jeszcze gorzej. Z zabetonowanego górnego tarasu cała woda spływa właśnie tu, jest to najniżej położony punkt w okolicy, wystarczy kilka minut mocnego deszczu i cała ulica płynie

      • 1 0

  • Sprostowanie (1)

    Wielu komentujqcych chyba błędnie zrozumiała temat... Mieszkańcy BGW nie chcą wstrzymać inwestycji, lecz dążą do rzetelnego i profesjonalnego podejścia do sprawy. Z tego, co wiem z poprzednich artykułów rozważane byly dwa warianty włączenia linii tramwajowej: przez BGW i przez Do Studzienki. Wszystkie paramentry i zwykła logika wskazywały na poprowadzenie tej linii po prostej, czyli przez ulice Do Studzienki. Takie małe sprostowanie...

    • 12 0

    • Bzdura, na ul. Do Studzienki w kamienicach są popękane ściany w mieszkaniach z powodu dużego ruchu. Tramwaj tam pogorszyłby sprawę (wszystkie kamienice od Grunwaldzkiej do Matejki).

      • 0 0

  • Od pół godziny czytam te komentarze

    I wylewana w nich żółć jest godna politowania autorów. Ludzie którzy tam mieszkają mają prawo zabezpieczyć swoje interesy, podnoszą konkretne argumenty, powinni zostać wysłuchani i zapewnieni że ich domy nie ucierpią. Przyklaskujac władzy przy ignorowaniu przepisów i ślepym parciu do politycznego celu kręcicie na siebie bat i kto wie czy kiedyś sami nim nie oberwiecie.

    • 10 0

  • Towarzysze!

    Ma być po nowemu! Na ulicach turkotać będą tramwaje, a grzać nas ma fotowoltaika. Niech żyje postęp i towarzysze komisarze!

    • 3 0

  • Pewne jest jedno

    Jeżeli już dojdzie do jakiejkolwiek budowy nowej trasy tramwajowej w tej lokalizacji to automatycznie zostanie ustalone ograniczenie prędkości do minimum a miasto jako właściciel trasy nie wypłaci się z pozwów o zniszczenia jakie spowodują pojazdy szynowe.No cóż miasto stać na takie koszta.Zapłacimy za to wszyscy

    • 5 1

  • gdybym mógł głosować czy ten tramwaj ma tam powstać

    to bym się zgodził. Niech mają gorzej.

    • 2 10

  • Powolac nastepna inkwizycje

    Powolac nastepna komisje sledcza w sprawie tramwaju -panowie jonski I szczerba chca jeszcze dorobic w nastepnym cyrku,zlitujcie sie ludzie nad nimi

    • 0 0

  • Tramwaj

    Nie dla tramwaju na Boh Getta
    Nie dla tramwaju na wilenskiej!

    • 4 3

  • Hm

    Jedni nie chcą a ci co chcą ,nigdy się nie doczekają,bo miasto pewnych rejonów Gdańska nie widzi.

    • 0 0

  • Co z nich za gdańszczanie (1)

    Nie ma rodowitych Gdańszczan, są tylko potomkowie Rückgedeutschte oraz przesiedleńców z Kresów Wschodnich.

    • 0 4

    • Moi rodzice przyjechali w 1945 z Warszawy

      Więc jestem rodowitym Gdańszaninem i polakiem

      • 0 0

  • Prawda!!!

    Urzędnicy w końcu, muszą materialnie odpowiadać za swoje decyzje!!!

    • 2 0

  • Liczba zaparkowanych aut na tej ulicy zatrważa (2)

    Mieszkańcy nie chcą tramwaju, bo im zakażą parkować autami pod klatką.

    • 1 5

    • Może na Zaspie ?

      A gdzie niby maja parkować ?

      • 0 0

    • Mieszkasz za szafą, że samochody zaparkowane na ulicy są zatrważające? Może nie wychodź z domu, bo tak wygląda parkowanie na prawie każdej ulicy w Gdańsku.

      • 0 0

  • Mieszkancy mają rację. (1)

    Tramwaj ul. Do Studzienki powinien skręcać.
    W miejscu planowanego dodatkowego wieżowca.

    • 3 1

    • NIE dla tramwaju na Do Studzienki!

      W kamiencach na Do Studzienki są popękane ściany w mieszkaniach z powodu drgań spowodowanych wzmożonym ruchem. WIele budynków ma budowę szkieletową, niektóre belki są stare i w kiepskim stanie. Puszczenie tam tramwaju to kiepski pomysł.

      • 0 0

  • Ktoś to wyjaśni?

    Jak władze miasta i projektanci wytłumaczą fakt, iż trasa biegnąca w stronę Brzeźna z ul. Hallera na ul. Kliniczną jest wykorzystywana tylko awaryjnie z powodu zbyt ostrego zakrętu (promień skrętu ok. 20m), a promień skrętu z ul. Bohaterów Getta w ul. Grunwaldzką to zaledwie 14m.
    Mniej to lepiej?
    Czytając komentarze odnoszę wrażenie, że 99% tych ZA to ludzie którzy w życiu nie byli na tej ulicy, np. argument o parkowaniu mieszkańców na jezdni nietrafiony parkowanie jest płatne. Są tacy którzy piszą że to centrum a ja się pytam centrum czego?
    Jeżeli miasto chce poprawić życie mieszkańców tego centrum to może na początku zainwestuje w automat sprzedający bilety.
    Wnoszę o przedstawienie logicznych argumentów ZA bo przeciw jest wiele min. opisany wyżej ostry skręt i zbyt wąska uliczka (dla bezpieczeństwa trzeba będzie zwęzić chodniki), usunięcie drzew, podtopienia przy większym deszczu.

    • 2 1

  • Sąsiad sąsiadowi wilkiem.. Egoistyczne

    Oni chcą, żeby tramwaj przebiegał ul. Do Studzienki a tam jest już taki ruch, drgania i hałas, że ściany ludziom w domach pękają. Warto się zainteresować. Ale co to kogo obchodzi.. ważne, zeby na Bohaterów Getta było spokojnie i wygodnie. A co z mieszkańcami na Do Studzienki??

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

+ Dodaj raport

Pogoda

Najczęściej czytane