9,7 mln zł trafiło na konto operatora Mevo
Facebookowe przemyślenia Zygmunta Zmudy Trzebiatowskiego, które opublikowaliśmy w artykule pt. "Kryzys w Mevo. Czy operator przetrwa?" wywołały spore poruszenie w środowisku osób zainteresowanych tematem Mevo. Wiele z nich w komentarzach obawia się, że system jest tak zrobiony, że jego upadek jest tylko kwestią czasu.
- Przyznam się, że słyszałem (ze źródeł medialnych) informację o tym, jakoby została dokonana płatność pierwszej transzy dla operatora, ale nie dowierzałem. Mam rozumieć, że państwo uważacie tę transzę rowerów i całość systemu (aplikacja, backend) za sprawnie działającą i zgodną z zapisami SIWZ oraz umowy i na tej podstawie ktoś podpisał polecenie przelewu na 9,5 mln zł? - dziwi się Roger Jackowski z Rowerowej Metropolii.
Największy problem: baterie i serwis. Paulina Cyniak: uczymy się
Paulina Cyniak przyznaje w komentarzach, że największym problemem są baterie, serwis i niewydolność w obsłudze klientów. - To czas dla Nextbike, żeby się tego nauczył - dodaje.
- Proszę Państwa, zawsze będę powtarzać, że NB jak i nas obowiązuje umowa. Jakby były przesłanki do nieodbierania systemu, to tak by się właśnie stało. Przypominam, że w styczniu nie odebraliśmy etapu I. Drugie sprawdzenie systemu, które zaczęło się chyba w lutym, tak długo trwało, bo mieliśmy dużo wątpliwości, ale ostatecznie technicznie system był dobry. Nie wszytko da się sprawdzić np. to, co jest największym problemem, czyli baterie, serwis, czy niewydolność w obsłudze tylu klientów. Ten czas jest dla NB, żeby się tego nauczył, ale też dla nas, żeby zobaczyć jak system działa we wszystkich aspektach. Dlatego też dajemy czas, ale nie czekamy biernie - komentuje Paulina Cyniak.
Spółka NB Tricity czyli spółka - córka firmy Nextbike Polska, która wygrała przetarg na dostawę, uruchomienie oraz zarządzanie i kompleksową eksploatację systemu roweru metropolitalnego, dysponuje kapitałem zakładowym wynoszącym zaledwie 5 tys. zł. Kwota, jaką zaoferowało NB Tricity w przetargu to ponad 40 mln 272 tys. zł.
Pojawiają się obawy, że jeśli coś pójdzie nie tak, to ucierpi tylko NB Tricity, a Nextbike Polska, dalej będzie mogła startować w różnych przetargach.
Warto przypomnieć, że w przetargu złożone zostały jeszcze dwie oferty: konsorcjum z Irlandii składające się z firm: Full Speed Ltd., Telfourth Ltd. i BleeperBike Ltd., które za 35,5 mln oferowało 5 tys. sztuk rowerów w tym 10 proc. wspomaganych elektrycznie. Oferta została odrzucona ze względów formalnych - wykonawca nie dokonał tłumaczenia na język polski wszystkich elementów oferty oraz nie wniósł wadium.
Druga ofertę złożyło konsorcjum: Egis Bike Polska Sp. z o.o., Warszawa - Homeport s.r.o., Praga, BikeU Sp. z o.o. Warszawa, które oferowało 100 proc. wspomaganych elektrycznie rowerów (3900 szt.), ale w kwocie 76 mln zł.
Miejsca
Opinie (574) ponad 20 zablokowanych
-
2019-04-28 12:42
Opinia wyróżniona
Żenada (20)
Rowery można wypożyczyć przed 06:00 albo po 22:00. W ciągu dnia ich zwyczajnie nie ma. Jak dojechać do pracy/szkoły skoro na 90% rowery będą niedostępne? Dla mnie taki system nie ma sensu. Są dwa rozwiązania. Albo stacje będą ładowały rowery jak w Warszawie albo niech dadzą zwykłe rowery. Innej opcji nie ma. Wymiana baterii się nie sprawdza. Poza
Rowery można wypożyczyć przed 06:00 albo po 22:00. W ciągu dnia ich zwyczajnie nie ma. Jak dojechać do pracy/szkoły skoro na 90% rowery będą niedostępne? Dla mnie taki system nie ma sensu. Są dwa rozwiązania. Albo stacje będą ładowały rowery jak w Warszawie albo niech dadzą zwykłe rowery. Innej opcji nie ma. Wymiana baterii się nie sprawdza. Poza tym zamiast kupować 4000 elektryków trzeba było za te same pieniądze kupić 10000 zwykłych rowerów. No ale koniecznie chcieliście być nowocześni, to teraz macie. Tfu.
- 470 36
-
2019-04-29 13:03
wystarczy dobrze zaplanować podróż do pracy
- 0 0
-
2019-04-28 23:35
nie ma ich bo wszyscy jeżdżą, nie spodziewałem się aż takiej popularności
jeszcze hulajnogi by się przydały i będzie okiej
- 3 1
-
2019-04-28 19:11
(2)
Ale nie ma jeszcze 4000 elektryków tylko 1250, jak będą 4000 to ten problem będzie znacznie mniejszy.
- 5 6
-
2019-04-28 21:25
Jak problem będzie mniejszy, skoro już teraz obsługa nie nadąża z ładowaniem i wymianą akumulatorów? (1)
- 12 2
-
2019-04-29 15:20
Nie nadąża, bo rotacja za duża. System powinni uruchomić że wszystkimi rowerami.
Szkoda, że nie odpalili jak byłyby trzy rowery, po jednym w każdym mieście.
- 4 0
-
2019-04-28 15:54
10000 tylko
Jeden taki elektryk jest wyceniany wg nich na 12k, żenada, ale wg takiej wyceny można by było kupić 6x tyle rowerów = 24000
- 11 3
-
2019-04-28 14:49
Przecież nie stoją stacje pełne rozładowanych rowerów, ale puste stacje (4)
Czemu nie zmusić operatora / gmin do podawania ile rzeczywiście rowerów jest w eksploatacji każdego dnia. Gdzie jest reszta?
- 25 3
-
2019-04-28 15:27
Biznes prywatny za wasze podatki (3)
drogie lemingi czyli Gdański kapitalizm.
- 30 2
-
2019-04-28 18:57
(2)
Wolę dać podatki na to niż cudze dzieci albo rogaciznę.
- 7 14
-
2019-04-28 19:47
Co prawda to prawda, lepiej dać na to żeby prezesik mercem klasy s (1)
do pracy dojeżdżał i klawe życie miał. Szczytny cel, prawdziwie Gdański styl życia.
- 16 2
-
2019-04-28 20:27
Tak naprawdę marzę o tym, żeby tobie dać swoje podatki, żebyś mógł wyjechać gdzieś gdzie będzie ci dobrze. Byle dalej z Gdańska.
- 5 5
-
2019-04-28 13:52
Rower można sobie po prostu kupić. Do niego warto kupić dobry u-lock. (8)
Warto też zwrócić się do właściciela domu/zarządcy osiedla/spółdzielni mieszkaniowej o udostępnienie dobrych przechowalni rowerów, by nie trzeba było własnego roweru trzymać w piwnicy lub na balkonie.
Liczenie na rower z wypożyczalni w okresie rozruchu systemu to przejaw ograniczonej wyobraźni lub doświadczenia.- 10 44
-
2019-04-28 16:40
U-Lock wogole nie dziala!Zlodzieje wylamuja go lewarkiem do kol samochodowych (1)
- 13 2
-
2019-04-29 08:03
to amatorzy
nawet ja ci ściągnę większość tych blokad zwykłą spinką...
- 1 3
-
2019-04-28 14:47
Ja nie chcę roweru mieć, ale nim jeździć. (5)
Po co mi ten rower w kolejce albo w trolejbusie? Wszyscy mają wozić rowery?
- 50 2
-
2019-04-28 17:29
(4)
oczywiście, ze tak. Jak chcesz zjeść bułkę to musisz kupić piekarnię ^^
- 18 6
-
2019-04-28 19:41
wystarczy kupić bułkę (3)
wpożyczenie bułki nie zawsze jest ani możliwe ani sensowne
- 11 3
-
2019-04-29 11:59
(1)
Nie zrozumiałeś porónania. Piekarnią jest rower, a bułką jeden przejazd. Jak ktoś chce raz dojechać z punktu A do punktu B, to nie pójdzie kupować roweru, tylko chce go wypożyczyć.
- 3 1
-
2019-04-29 15:22
to po co się żenić?
skoro można se bułeczkę od sąsiada wypożyczać ;)
- 3 1
-
2019-04-29 09:39
za to lizaki wypożyczane dzieciom na minuty ...
noooo to już niezły pomysł na small business :)))
- 2 0
-
2019-04-28 13:11
Opinia wyróżniona
A powie mi ktoś (18)
Po cholerę to całe wspomaganie elektryczne? Nie można było normalnych rowerów naładować i tylko jakichś tam procentów niewielkich tych elektrycznych?
Co ludziom nogi ucięło? Rower jest po to, żeby pedałować. Się wszyscy strasznie wygodni robią z tego co widzę.
Jak ktoś chce wspomaganie elektryczne to można sobie skuter wypożyczyć i wieźć leniwe tyłki na takich samych zasadach co rowerem.- 237 49
-
2019-04-30 16:43
A dla mnie super - idealna opcja na dojazdy do pracy i z pracy, bez pocenia się i męczenia. Szkoda tylko, że organizacyjnie niewypał...
- 0 0
-
2019-04-29 10:01
Popieram
Mógłbym jeździć zwykłym rowerem gdyby minuty z abonamentu liczyły się na pół. 180min zwykłym lub 90 zwykłym + 45 min elektrycznym, lub 90 elektrycznym.
- 4 0
-
2019-04-28 17:36
Bo miało być spektakularnie, super, najlepiej w Polsce. Parę osób chciało się ogrzać w świetle jupiterów, udzielić wywiadów, zabłysnąć w rankingach. A wyszedł zonk. Teraz myślą jak odwrócić kota ogonem.
- 8 2
-
2019-04-28 16:54
(2)
"Rower jest po to, żeby pedałować."
Te rowery nie są po to, żeby pedałować, tylko żeby się przemieszczać.- 10 3
-
2019-04-28 19:44
każdy rower jest po to, by się przemieszczać (1)
z gorki nie potrzeba pedałować. W Trójmieście takich odcinków jest bardzo wiele.
- 1 1
-
2019-04-28 20:40
Ale wraca się pod górkę, i wtedy masz już problem kiedy nie masz warunków. A możesz ich nie mieć jeśli:
a) jesteś stary
b) masz ubytek na zdrowiu (np. słabe kolana)
c) nie masz kondycji
d) nie masz możliwości wziąć kąpieli, a czeka cię 8 godzin w robocie
To ma być system ogólnodostępny, a nie przeznaczony dla wysportowanych mężczyzn 15-40 lat, przebierających się w pracy w odzież firmową.- 20 0
-
2019-04-28 15:31
Po to, aby ci wszyscy ultra-hiper-trendi-eko-wege... (1)
... hipsterzy na sojowych late i dietach owocowo-warzywnych też mieli szanse :) Na zwykłych rowerach przecież nie dadzą rady.
- 23 4
-
2019-04-28 18:50
Albo po to, żeby móc podjechać gdzieś rowerem na krótkim dystansie bez potrzeby targania wszędzie własnego jak bezdomny.
- 2 9
-
2019-04-28 15:15
a jak uzasadnić milionowego misia zwykłymi rowerami?
Orliki też były potrzebne ale bardziej chodziło o sprzedaż plastikowej trawy przez kolesia z jedynie słusznej opcji.
- 15 5
-
2019-04-28 14:57
Ale nie chodzi o to, że rowery są wspomagane elektrycznie, lecz o to, że ich wcale nie ma! (6)
Po prostu je zabrali, została tylko niewielka część.
- 7 2
-
2019-04-28 15:21
Ale część problemu (5)
wynika chyba stąd, że nie nadążają ich ładować czy wymieniać akumulatorów
- 10 0
-
2019-04-28 15:50
(4)
Jakby tak było, to by były stojaki pełne rozładowanych rowerów. A stojaki są puste. Ktoś zabrał rowery.
- 15 2
-
2019-04-28 21:54
Przejdź się pod, na przykład, budynki kompleksu biurowego w Oliwie. Tam masz kilkadziesiąt rowerów codziennie. Do wyboru, oczywiście w godzinach pracy personelu. Potem się rozjeżdżają po peryferiach.
- 0 2
-
2019-04-28 16:01
(2)
Zabrał bo je trzyma pod stadionem i pobiera kasę a może 200 jest działających
- 7 2
-
2019-04-29 11:12
ok. 500-600 jest dostępnych
polecam statystyki na stronie MevoWatchdog.
- 1 1
-
2019-04-28 16:54
Pod stadionem je trzyma???
No brawo ty cebulo ha ha;))))
- 1 9
-
2019-04-28 13:35
to nie jest rower elektryczny tylko rower wspomagany elektrycznie (1)
bez pedałowania można nim jechać tylko z górki lub na pewnym odcinku na zasadzie inercji. We wszystkich innych miejscach trzeba pedałować: nawet częściej niż na rowerze tradycyjnym z dużą zębatką z przodu.
- 14 1
-
2019-04-29 09:42
w zasadzie można by zrobić abarotno
kręcąc pedałami ludzie ładowali by TE akumulatory ... które zasilały by urząd miasta za darmola :)))))))
- 5 3
-
2019-04-28 12:50
Opinia wyróżniona
tak to jest, gdy nie potrafi się napisać porządnego przetargu (13)
w przetargu można zawrzeć wszystko, co dookreśli dokładnie firmę, która startuje
1) jaki ma faktyczne kwalifikacje i powiązania kapitałowe
2) jaka ma historię wykonywania (poprawnie) kontraktów
3) jakie konkretne kroki zostaną podjęte, jeśli którykolwiek z elementów nie zostanie wykonany, w ogóle lub na czas
w przetargu można zawrzeć wszystko, co dookreśli dokładnie firmę, która startuje
1) jaki ma faktyczne kwalifikacje i powiązania kapitałowe
2) jaka ma historię wykonywania (poprawnie) kontraktów
3) jakie konkretne kroki zostaną podjęte, jeśli którykolwiek z elementów nie zostanie wykonany, w ogóle lub na czas
itd...
to wcale nie jest trudne, trzeba tylko chcieć
niestety w Trójmieście przypiernicza się kasę na prawo i lewo, bez jakiejkolwiek głębszej refleksji
te same firemki, które już wielokrotnie coś zawaliły, dostają kolejne umowy, bo niby wygrywają przetargi
brak jest jakiegokolwiek nadzoru nad wykonywaniem prac i nad odbiorami wykonanych prac
każdy to widzi każdego dnia, w jaki sposób są 'remontowane' chodniki czy ulice - i ile niepotrzebnych ale kosztownych elementów tam widać gołym okiem ignoranta
niestety nasza 'polskość' pozwala na takie marnotrawstwa, na które na 'bogatym' zachodzie nikt sobie nie może pozwolić- 119 13
-
2019-04-29 17:43
Wygrywają...
...bo wszystko jest ustawione. To jasne jak słońce. System miał być wdrożony na pewnych zasadach pod pewnymi warunkami. Firma zasad nie przestrzega, warunki nie są spełnione, ale transza poszła więc kasa się zgadza. A Ty obywatelu Gdańska, płac podatki i nie marudź.
Mamy system rowerów miejskich, który nie działa, czyli nie mamy systemu. Nic tylko się cieszyć, że choć stacje stoją, można przypiąć swój prywatny rower.- 1 1
-
2019-04-29 10:16
te same firemki, które już wielokrotnie coś zawaliły
Bo tylko te się zgłaszają do przetargów xD
To załóż samemu "firemkę" co nie będzie zawalać i bierz udział w przetargach.
Jak te nie będą robić to nic się dziać nie będzie, tak trudno zrozumieć?- 0 0
-
2019-04-29 10:14
Jakbyś przejrzał choć przez chwilę dok. przetargową (1)
To byś wiedział, że wszystkie te zapisy zostały wpisane.
Sam siwz ma 90 stron.
Nie mówiąc o załącznikach.
Były zapisy o wymaganiach względem wykonawcy, jego doświadczeniu i zabezpieczeniu kontraktu.
Poczytaj sobie.- 0 0
-
2019-04-29 14:47
to do mnie (autora wątku)?
nie muszę sobie niczego czytać
skoro wszystko jest poprawnie napisane, to jakim cudem nic nie funkcjonuje, a pieniądze nadal są płacone wykonawcy, który z kontraktu się nie wywiązuje
a może są napisane, tylko po prostu źle - o czy w końcu napisałem- 0 2
-
2019-04-28 20:07
Język (1)
Nie mówi się kasę tylko pieniądze ...jeżeli wogóle coś takie go ma miejsce !
- 0 2
-
2019-04-29 10:22
ty mówisz pieniądze, a ja używam różnych określeń, w zależności od okoliczności
a pisze się w ogóle (osobno)
- 1 0
-
2019-04-28 19:16
nie znasz się na zamówieniach publicznych. Prywaciaze mają dobrych prawników i o wszystko się przywalą
A tu next bajk nie chciał zarobić ale zatkac dziure przed konkurencją.
- 2 0
-
2019-04-28 15:49
Określenie warunków przetargu i SIWZ to wcale nie łatwa sztuka (1)
Ale pomyśleć by można, że do tak dużego, kluczowego projektu metropolitalnego zaangażują jednak kogoś, kto się na tym zna... no, chyba że o to chodziło, żeby ten projekt nie wypalił. Jeśli nie, to totalna żenada, brak kompetencji, dziecinada.
- 9 2
-
2019-04-28 18:14
doprawdy? a cóż tak trudnego jest w określeniu paru punktów, które zabezpieczą interes zleceniodawcy czyli NAS?
- 2 4
-
2019-04-28 12:55
(3)
Takie rzeczy były w przetargu, ale jakimś cudem policzyli doświadczenie nextbike a nie NB Tricity, które wygląda na spółkę-wydmuszkę bez jakiegokolwiek doświadczenia.
- 15 4
-
2019-04-28 14:32
NB Tricity = Polacy (1)
- 3 4
-
2019-04-28 18:13
do 3 narodowców - niestety
zamiast obrażać się na rzeczywistość, pracujcie i zachowujcie się w życiu tak, by tego nie trzeba było przypominać
Auchan w Polsce, w którym pracują Polacy, to totalny syf, wystarczy przejść się na dział warzywa - jak za PRLu
na zachodzie Auchan to bardzo dobry sklep, ze świeżymi warzywami, czysty, wszystko ładnie poukładane, itd...- 3 2
-
2019-04-28 13:00
bo akurat Nexbike ma doświadczenie
ja napisałem to ogólnie, bo wielokrotnie wygrywał przetargi Budimex albo Qumak, a to firmy, które notorycznie zawalają kontrakty
w tym przypadku wystarczyło określić inne konkretne szczegóły i etapy i nie wypłacać kasę pomniejszoną o karę, ale domagać się wpierw kary, a dopiero potem płacić
nie wiem doprawdy, to jest ABC prowadzenia biznesu- 8 5
Wszystkie opinie
-
2019-04-28 12:01
(65)
Bez sensu....A rowery jak nie działały tak nie działają i pożyczenie graniczy z cudem kananejskim....
- 269 28
-
2019-04-28 12:06
12x100 zl miesiecznie (37)
1200 zl to mozna kupic fajny rower na raty zamiast jezdzic mevo i po klopocie. Uzytkujesz w pojedynke, nie psuje sie na potege, no i nasz co swojego.
- 19 46
-
2019-04-28 12:11
Jakie 100? 10zł miesięcznie abonament...
- 45 5
-
2019-04-28 12:20
12x 10 PLN ;) Poza tym chodzi o to żeby np. nie musieć kupować, składować, utrzymywać, itd. (23)
Inni fajnie opisywali temat w pokrewnych tematach: wsiąść, podjechać, odstawić - wszystko bez kombinowania, co ze sprzętem, kiedy już go nie potrzebujesz.
- 44 8
-
2019-04-28 12:43
Czytajcie ze zrozumieniem co pisze Squirell-ka.. (21)
...nade wszystko wlasnie odchodzi potrzeba skladowania takiego roweru.Tyle razy juz moim znajomym ukradli rowery elektryki ze trzymalem go w domu mimo ze warunkow nie mialem dzieci sie o niego potykaly owczesna partnerka zla sciana uwalona..sprzedalem go i wlasnie wybralem..Mevo..mysle ze to bdb wyjscie a ze nie dziala..nie narzekam jak typowy Polak-cebulak tylko czekam..nawet sezon zaczekam az to sie ustabilizuje i wiecie co?Glownie pisze do trolli i malkontentow z Pisu..mysle ze ten projekt /wbrew wam / zadziala.Trzymam kciuki.
- 29 32
-
2019-04-28 13:54
"Mevo..mysle ze to bdb wyjscie a ze nie dziala..nie narzekam" (16)
Pralka to fajne rozwiązanie, pranie ręczne jest uciążliwe. Podobnie zmywarka. A i lodówka to świetny pomysł.
U mnie to wszystko nie działa: pralka zalewa nie tylko moje mieszkanie, ale i sąsiadów, zmywarka podobnie, a lodówka mrozi wszystko na kamień, nawet ukochane pulpeciki.
Ale nie narzekam jak typowy Polak-cebulak, tylko czekam aż wszystko się ustabilizuje: za rok, dwa, może dziesięć, nieważne... I wiecie co? Nienawidzę Pisu, nie-na-widzę.- 40 10
-
2019-04-28 14:11
Obśmiawszy się niczym norka ;)
Kris, trochę dystansu... a propos jednej z Twoich wypowiedzi (Piotr) wysłanej przed chwilą do piachu.
Milego, pozdrawiam.- 6 7
-
2019-04-28 14:14
...jak pralka moze zalewac sasiadow?Jak dzbanku pisowski lodowka chlodzi na kamien??? (11)
...jak tobie lodowka chlodzi na kamien to zdradze ci sekret...nie wkladaj wedlin jajek i /syt!/ cebuli do tych malych drzwiczek u gory...to zamrazarka:-ppp
- 9 29
-
2019-04-28 14:49
Bywają pytania poważniejszej natury: jak skorzystać z roweru, którego nie ma?
Zahacza o transcendencję.- 15 6
-
2019-04-28 15:27
Dzbanie KODziarski (7)
Takie małe drzwiczki to były w lodówkach 20 lat temu.Ale co taki popapraniec może o tym wiedzieć? Słoiki od rodziców nadal trzymasz na parapecie za oknem?
- 12 15
-
2019-04-28 15:37
(4)
Panowie Kris i Antytuman, chciałem was obu uspokoić: zmyśliłem to wszystko.
- 5 7
-
2019-04-28 16:05
(2)
nikt w to nie uwierzy, musisz ponieść konsekwencje swoich kłamstw i mowy nienawiści
- 6 3
-
2019-04-29 04:50
Baba Jaga cię zje (1)
- 1 1
-
2019-04-29 06:32
A i Buka juz ma Cie na oku
- 1 1
-
2019-04-29 13:27
no przecież wiadomo ale ten tępak kriss nie rozumie co to jest ironia...on rozumie tylko ze pis jest zły i mimo ze nie ma nic wspólnego z tymi peowskim rowerami to i tak trzeba im dokopac
- 1 3
-
2019-04-28 16:15
Acha antytuman...jak zwykle znajdzie sie ktos kto ironie i sarkazm potraktuje jako osobisty przytyk..
..ha ha ha
- 0 5
-
2019-04-29 08:05
bo On dobrze oPiSał ten beton moherowy
- 1 3
-
2019-04-28 16:03
to jeszcze napisz wszystkim jak uzdrowić "MEVO" - bo widać u Ciebie duży potencjał umysłowy i tolerancję polityczną
- 4 5
-
2019-04-29 06:31
Kris wyjmij pytonga z zamrazarki co ci do reszty zamarzl
- 1 3
-
2019-04-28 16:34
Dulkiewicz musi odejsc! (1)
- 4 11
-
2019-04-29 06:34
Precz z Budyniową II jak nie potrafi ogarnać tego bajzlu.
- 2 4
-
2019-04-29 13:25
Ustabilizuje ???
Człowieku przecież zaraz będzie upadłość . To jest Miś 21 wieku
- 1 3
-
2019-04-28 14:43
Tak to (nie)działa
Ten pseudo system jest jak warzywniak przy uczęszczanej ulicy. Warzywniak czynny tylko 2 godziny dziennie bo nie ma towaru. Przyjmuje wyłącznie karty płatnicze bo właściciel zapomniał umieścić szufladę na gotówkę.
- 10 4
-
2019-04-28 15:22
Tępy trollu (2)
Kto ci zapłacił za te wypociny?
- 3 4
-
2019-04-28 16:54
CBA sprawdzi konta trójmiasto pl i dojdzie do pisowskich trolli (1)
w naturze nic nie ginie
- 2 4
-
2019-04-29 04:50
I do ruskiego TVNu
- 3 3
-
2019-04-29 06:28
Oddajesz bezdomnemu
- 0 0
-
2019-04-28 13:04
a powiesz po co mi rower w styczniu? (5)
- 10 8
-
2019-04-28 13:15
Ja tam jeżdżę cały rok np. (4)
Nie jestem sezonowcem :) to i kupiłem sobie rower. Jak ktoś jeździ tylko jak ciepło to faktycznie. Ale idea wrzucania rowerów ze wspomaganiem to pomyłka. Rower jest po to, żeby pedałować i jechać. Jak ktoś chce jechać na elektryce to można skuter wypożyczyć. Nie byłoby wspomagania, byłoby więcej rowerów, nie byłoby problemów.
- 8 16
-
2019-04-28 14:13
'(...) idea wrzucania rowerów ze wspomaganiem to pomyłka (...)' (3)
Moim zdaniem nie. Do przemyślenia opcja czy wszystkie bez wyjątku elektryki, ale poza tym ok.
- 13 3
-
2019-04-28 16:17
Kluczem do oceny asquirell-ka jest publiczne zamowienie i.. (2)
...zwiazany z nim przetarg.Zamowienie obejmowalo tylko rowery z wspomaganiem elektrycznym i takie sa.Ale jest Squirell-ka cos o czym tez nie wiesz kazdy serwisant moze (!) ustawic te rowery w takim trybie ze po wyczerpaniu baterii a nawet i przy jej braku mozna by rower nadal wypozyczac i jechac na nim tradycyjnie tzn.tylko przy uzyciu miesni.Jestem elekrononikiem i monterem wiem co pisze lecz zabroniono im tego.Nie moga tego zrobic.
- 7 1
-
2019-04-28 19:22
no bo miały być elehtryczne to som, nie mogom, bo złamiom umowem. (1)
- 4 0
-
2019-04-29 06:39
domkladnie
- 1 0
-
2019-04-28 13:08
ale co ty do czego porównujesz? to bez sensu. (3)
i ten swój będzie w każdym miejscu dostępny?
będę mógł go sobie zabrać gdzie chce i zostawić gdzie chce?
no własnie. swój nadaje się do innych celów.- 10 2
-
2019-04-28 14:14
Otóż to.
Zwięzłe & trafne podsumowanie tematu.
- 9 1
-
2019-04-28 19:23
potem takie dzbany wożą te swoje rowery skmką zajmując mi miejsce siedzące.
- 4 4
-
2019-04-29 12:40
Lecz fatalnego wykonania nie powinno się usprawiedliwać dobrą ideą.
Za to jest płacony gruby becel.
Nie jestem fanem wypożyczania czegokolwiek, ale nie oznacza, że jestem przeciwnikiem takich wdrożeń - bo może to zaktywizować część osób, które nie wsiadają na rower, a niektórym nielubiącym posiadać własne - ułatwić transport.
Niemniej realizacja jest beznadziejna, pomysł z 'jeżdzeniem za klientami i zmienianiem im akumulatorów' nie może płynnie i dobrze działać.
Stacje dokujące powinny być chociaż w paru miejscach - takich najbardziej obleganych - nie jeżdzę tym więc strzelam - np Morena, Główny, Wrzeszcz.- 2 0
-
2019-04-29 04:49
14% udziałów Nowaka?
- 2 3
-
2019-04-29 13:03
12x100
a nie kusi cię te setki rowerów za darmo dostępnych w całym mieście ... do których posiadania wystarczą zwykłe obcęgi lub sekator ew. zwykła gaz rurka
- 0 1
-
2019-04-28 12:21
Świadomy wyborca
Sven to twoi kumple załatwili te rowerki, więc po co się tu prujesz ?
- 8 13
-
2019-04-28 12:59
rower (4)
trzeba mieć swój i wszystko głęboko w d............
- 6 12
-
2019-04-28 13:29
niestety są tacy, którzy uważają, że samochód trzeba mieć swój i wszystkich innych użytkowników (2)
przestrzeni miejskiej można mieć głęboko w d....... Stąd się biorą kolizje, wypadki, stłuczki i konflikty ze wszystkimi użytkownikami miasta.
- 9 6
-
2019-04-29 06:44
Yhy (1)
Taaaaa całe zło tego świata przez samochody ha ha ha zejdź na ziemie
- 1 2
-
2019-04-29 12:18
Nie całe
Ale ładnych parę tysięcy trupów tak.
- 1 1
-
2019-04-29 06:47
w.... i hu....!
- 0 0
-
2019-04-28 13:27
rowery działają, może nie wszystkie (13)
wiele rowerów prywatnych spoczywa w składzikach, piwnicach i na balkonach. Jakaś część rowerów MEVO przez jakąś część czasu funkcjonuje jak trzeba. Myślę, że tylko urodzeni malkontenci, którzy wszędzie dopatrują się ..... (tu wpisz słowo, które ci pasuje) inwestują czas w pomstowanie na MEVO, zamiast poczekać, aż system się unormuje. Pomysłodawcy nie przewidzieli tak znaczącego popytu (w tradycyjnych systemach w Polsce - we Wrocławiu i w Warszawie) rowery publiczne były wypożyczane 7 razy dziennie i nie trzeba ich było ładować bo nie były wspomagane elektrycznie. W Trójmieście wypożyczane były w pierwszych dniach 9 razy dziennie. Przypuszczalnie osobom dawno nie jeżdżącym na rowerach w celach użytkowych rowery wspomagane elektrycznie tak się spodobały, że jeździły na rowerach MEVO dla "radochy" wykorzystując limit darmowych minut. Stąd kłopoty z doładowywaniem baterii. Czy można to było przewidzieć? Może i tak, ale koszty zapewnienia ładowarek i systemu dowożenia baterii na szczytowy popyt, który pojawił się w pierwszym tygodniu funkcjonowania systemu byłyby bardzo wysokie. Najważniejsze, że rower jako taki (bez względu na to czy systemu MEVO, czy tradycyjnie prywatny) zyskał wreszcie status poważnie traktowanego środka zaspokajania codziennych potrzeb mobilności. Być może stanie się katalizatorem zmiany myślenia o całym systemie transportowym Obszaru Metropolitalnego G-G-S co jest warte wszystkie setki milionów wydane na infrastrukturę drogową w ostatnich latach.
- 13 17
-
2019-04-28 13:38
Dokładnie (1)
Ja mam własny rower, ale trzeba go naprawiać, nie mam go gdzie trzymać, no i jest już w sumie do wywalenia bo jest stary i ledwo zipie. Z MEVO nie mam żadnego z tych problemów
- 8 9
-
2019-04-28 14:45
Ja nie mam roweru i z MEVO mam tak samo.
- 8 4
-
2019-04-28 13:45
(3)
Jasne, Panie Dominiku, to jest najważniejsze: "rower jako taki zyskał wreszcie status poważnie traktowanego środka zaspokajania codziennych potrzeb mobilności."
A że coś nie działa, jak powinno, to uj.- 8 7
-
2019-04-28 14:37
pudło, tekst nie był autorstwa Pana Dominika (1)
na tym portalu bywają bezinteresowni obserwatorzy rzeczywistości miejskiej
- 3 3
-
2019-04-28 14:44
A to przepraszam, ton tego wpisu sugerował co innego.
- 2 2
-
2019-04-28 14:52
Rowery na złom
To chyba cytat z czerwonej książeczki Mao. Dzisiaj Chiny przechodzą na auta.
- 4 6
-
2019-04-28 14:50
Cyrk (1)
1. Nie ma darmowych minut! 2. Jazda dla "radochy" w niczym nie jest gorsza od jazdy "w pilnej potrzebie".
- 11 3
-
2019-04-29 08:15
jakby cena była odpowiednio Zaporowa / komercyjna
nie opłacałoby się jeździć dla radochy
- 0 1
-
2019-04-28 14:57
Cyt: (4)
"Przypuszczalnie osobom dawno nie jeżdżącym na rowerach w celach użytkowych rowery wspomagane elektrycznie tak się spodobały, że jeździły na rowerach MEVO dla "radochy" wykorzystując limit darmowych minut. Stąd kłopoty z doładowywaniem baterii. Czy można to było przewidzieć? "
Odp. : Tak. Z łatwością.- 15 1
-
2019-04-28 15:45
Jakie darmowe minuty? (3)
- 1 1
-
2019-04-28 19:47
jak masz wykupiony abonament, to 90 minut każdego dnia masz "za darmo" (2)
koszt krańcowy każdej minuty poniżej 90 minut równa się zero. Rozumiesz?
- 3 2
-
2019-04-29 06:41
(1)
Ne ponemaju
- 0 0
-
2019-04-29 08:20
ciąg postępujący geometryczny zmierzający do zera
Ciąg o ilorazie który jest monotoniczny a jego pierwszy wyraz jest dodatni, tu iloraz jest 0
- 0 0
-
2019-04-28 16:11
A skad ty ktory nigdy rowerem nie jezdzisz bo jestes na wozku o tym wiesz? (2)
- 1 3
-
2019-04-29 06:46
(1)
bo wypozyczyl 2 rowery mevo, skleil tasma ze soba ramy, wstawił fotel i ma wózek elektryczny za 2x100 na miecha.
- 2 3
-
2019-04-29 07:06
2x10 naucz sie wreszcie ile to kosztuje a nie wszedzie 100/miesiac
- 3 0
-
2019-04-28 17:16
Pff (1)
5 000 złotych. Jaka Pani jest ... fantastyczna i jaka biedna bidulka. Firma w której pracuje ma również 5000 złotych kapitału, ale żeby nie płacić dodatkowego podatku wydaje po opłaceniu wszystkiego jakieś 80 000 złotych.
Biała mevo leć daleko stąd ...- 2 3
-
2019-04-29 06:45
Co ty mozesz wiedziec jak ty bezrobotny na Sobótki w piwnicy mieszkasz !?
- 0 0
-
2019-04-29 00:19
Kapitał mają nieźly czekamy na upadłość I wyprowadzanie znów pieniążków na słupkach jak w ambergold
- 2 0
-
2019-04-29 00:20
W poście zapomnieli dodać że poszła na słupa 10mkn
- 0 0
-
2019-04-28 12:05
Janusz (16)
Po2inni wziąść przykład z warszawki tam rower działa bardzo dobrze
- 104 18
-
2019-04-28 12:09
Nawet takie założenia przyjęli ponoć (15 tys. użytkowników rocznie), no ale się zes*ało bo jesteśmy 15 lat do przodu i przede wszystkim podejście do rowerów jest inne
- 24 0
-
2019-04-28 12:14
Wziąć, a nie wziąść (8)
- 40 0
-
2019-04-28 12:43
(6)
Pani prof. Pawłowicz twierdzi ze wziąść. Taka to ortografia elit Dobrej Zmiany
- 32 10
-
2019-04-28 15:54
(3)
Z bulem na to patsze
- 14 1
-
2019-04-28 17:05
A ja czuję absmak.
- 2 1
-
2019-04-28 17:30
(1)
Pisze się "pacze"
- 4 0
-
2019-04-29 08:22
apcze - to plemie czerwonoskurwrych
- 1 1
-
2019-04-28 17:21
(1)
Co ma Pawłowicz do tego? Jeszcze poszczekaj na maciarenkę i kurdupla i będzie pełnia szczęścia. Co tam rower metropolitalny. Lemingoza.
- 6 5
-
2019-04-29 08:23
pawłowicz jest niechcianym dzieckiem prezesa panną z dzieckiem zawsze nie nażarty dziewica amen
- 3 3
-
2019-04-28 17:04
Przecież to Janusz.
- 2 0
-
2019-04-28 13:06
wszyscy urzędnicy , wraz z Prezydentem miasta - do wymiany !!! (4)
- 18 17
-
2019-04-28 13:11
Z Podlasia dużo nie zdziałasz (2)
- 19 8
-
2019-04-28 13:54
Ha ha ha brawo Janu Ch.
- 4 6
-
2019-04-28 21:35
Ty dajesz radę.
- 2 0
-
2019-04-29 08:24
własnie .... dobra z@miana to kiedy wyjdzie misiewicz?
- 1 1
-
2019-04-29 20:21
Tak samo jak i w Gdańsku działa
- 1 2
-
2019-04-28 12:06
Richmhaha (12)
Ha ha ha, można zamykać spółkę z o o z kapitałem zakładowym 500 tysięcy, niezły byznes. Od początku smierdzialo to jak stary śledź
- 233 15
-
2019-04-28 12:51
(3)
Mylisz się. Kapitał NB tricity to 5 000 złotych (pięć tysięcy)
- 47 2
-
2019-04-28 12:59
Myślę że jak dostaną ten przelew to sytuacja się poprawi (2)
Może zwyczajnie nie ma kasy na nowe rowery?
1220 miało być na jesieni a jest teraz jak jest ciepło i każdy chciał jechać. Może założenie było takie że te miliony miały wbić na koniec zimy, a za tę kasę chcieli kupić rowery co miały być gotowe i tak myślę że tak to miało wyglądać, a że nie pykło... Podobno najnowocześniejszy system w Europie. Ja tam trzymam kciuki, jeżdżę codziennie- 6 29
-
2019-04-29 05:47
Przecież ty jesteś kaleką do tego za granicą, sam to piszesz (1)
- 4 0
-
2019-04-29 08:59
Zagranica to dla niego Żuławy
- 4 0
-
2019-04-28 13:00
Dobry model bizesowy
- 5 3
-
2019-04-28 13:33
są na giełdzie spółki mające kapitał zakładowy po 200-300 tysięcy (5)
które obracają miliardami złotych, robią to sprawnie i na świecie są jedynymi liczącymi się graczami w swojej branży.
- 7 17
-
2019-04-28 14:10
Nie ma co tłumaczyć tej gromadzie ignorantów, oni wiedzą swoje.
- 6 12
-
2019-04-28 15:04
I wspolpracuja z Miastem znanym z korupcji?
To ze firma prywatna Może obracać większym kapitałem niż jest sama warta to tylko dzięki kredytom i potencjalowi jaki posiada ( patrz branża IT) tutaj nic nie posiada i dostaje 10 mln na zakup rowerów buhahahaha tak grubymi nićmi szyte że padam ze smiechu
- 29 8
-
2019-04-28 15:46
Wymień 5 np. (2)
- 13 0
-
2019-04-28 16:28
ha ha i Laki jak zwykle zgasl
- 4 1
-
2019-04-28 17:11
Każdy bank
Każda firma it
- 1 6
-
2019-04-28 21:39
Nic z tego nie wynika.
Jeśli myślisz, że kapitał zakładowy w spółce z.o.o (i w jakiejkolwiek innej) siedzi na koncie bankowym, to się mylisz.
- 1 1
-
2019-04-28 12:06
Nie bedzie sukcesu nie bedzie rowerów (3)
Mevo już odleciała na zawsze
- 142 13
-
2019-04-28 13:14
Sukces jest (frekwencyjny) (1)
- 6 6
-
2019-04-29 09:12
Nie sukces i nie klęska - umiarkowana porażka
bo najlepsze interesy robi się na takich słomianych inwestycjach - tu 9,7 mln zł już pooooszło się je ... koniaczek? podwójny stać mnie!!!
- 3 0
-
2019-04-28 14:15
Tuz za rwoja inteligencja Januuuu
- 3 3
-
2019-04-28 12:06
(20)
W tym kraju nigdy nic nie może się udać. Przekręty, głupie tłumaczeniami urzedasów.
- 214 22
-
2019-04-28 12:10
Tylko w tym mieście. (9)
W kraju od paru lat wszystko zmienia się na lepsze. Jeszcze tylko odpowiednie osoby wejdą do parlamentu UE to i Europa zmieni się na lepsze,
- 24 11
-
2019-04-28 13:56
Tylko cale trojmiasto pokazalo Pisowskiej patologi.. (6)
..srodkowy palec:)I kocham Gdansk za to;)
- 11 18
-
2019-04-28 17:31
To masz rower metropolitalny na swoją miarę
- 13 1
-
2019-04-28 21:37
Jasne. (4)
Najważniejsze to dowalić PiSowi. Na złość mamie odmrożę sobie uszy.
- 15 2
-
2019-04-29 08:27
a kto rządzi? kto jest teraz odpowiedzialny personalnie za cały ten burdel i to chamstwo w państwie (3)
no dawaj ale dokładnie i oPiSowo
- 1 3
-
2019-04-29 11:39
Odpowiedzialni są żałośni ludzie którzy nie mogli się pogodzić z przegraną (2)
I utratą koryta
- 2 2
-
2019-04-29 12:03
tak tak przez 8 ostatnich lat ... i tak samo jak za PO (1)
i PO kazało PiSiemu marszałkowi zamówić ośmiorniczek+ 5kg kawioru za 1,7mln zł i PO z TotALNĄ Opozycją kazało za 65tys rucyfistkę zatrudnić na stanowisku króliczka NBP+ itd itd itd
- 3 2
-
2019-05-01 11:27
PO to samo zło
gdzie moje pieniądze z OFE czy PO je mi odda??????
- 0 0
-
2019-04-29 14:51
niezbyt rozumiem sugestię... (1)
przypominam, ze w funkcjonującej Warszawie od niepamiętnych czasów rządzi PO
przypomnę również że Polska zmieniała się na lepsze pod rządami PO
i dorzucę, że Mevo jest nadzorowane przez 14 gmin, w tym Gdynię i szczurka, któremu najbliżej jest do Ordo Iuris i PISu- 0 2
-
2019-05-01 11:30
chyba żartujesz
PO to same afery VAT podniesiony z 22 do 23% zabrana kasa z OFE paliwa, hazardy, media można by tak wymieniać i żadna z obietnic króla Europy z 2007r spełniona...
- 0 0
-
2019-04-28 12:42
Trojmiasto w pigulce. Tak ze wszystkim (7)
Jakim kraju? Co masz do tego kraju? Czy trojmiejska sycylia to caly ten kraj? Pewnie na codzien punktujesz rzad za kazdy szczegol a jak Twoi idole kolejny raz daja ciala w kluczowych projektach za gruba kase to ten kraj winien ??
- 19 8
-
2019-04-28 13:53
twoi idole (2)
w rządzie na całej linii dają ciała, nie tylko w kluczowych projektach.
- 9 13
-
2019-04-28 14:17
Pis poprostu przegrywa juz wszedzie ale zapozycza Kraj ile wlezie.. (1)
...kiedys rak robil Edward Gierek i to..dziala...
- 11 15
-
2019-05-01 11:32
zapożyczało kraj PO
żeby spiąć budżet dobrali się do naszej kasy z OFE
Dzisiaj jest inaczej i bardzo dobrze...- 0 0
-
2019-04-28 14:10
Może helikopter za cenę 10 caracali? (3)
Który nie może lądować na polskich statkach?
- 14 7
-
2019-04-28 16:59
może spróbuje na molo w Sopocie (2)
a nuż się uda, wtedy statek podpłynie
- 3 0
-
2019-04-29 08:29
a wyposażony w środki odstraszania podwodny rower macierewicza wyladuje na molo (1)
już wkrótce .....
- 1 1
-
2019-05-01 11:33
a co SzP Dulkiewicz tak właściwie robi....
widać ją w mediach a czy dziury w asfalcie w GD same się załatają, porażka jak można jeszcze głosować na to PO...
- 0 0
-
2019-04-29 13:41
(1)
niestety ale to nie w kraju, tylko w Tym glupim miescie nic nie jest jak trzeba. Wieksze miasta jak Warszawa, Lodz, Krakow maja rowery i nigdy nie ma problemu z wypozyczeniem, a ostatnio tez wprowadzili hulajnogi elektryczne. Wiec uwierz mi to ten d**ilny Gdansk tak tylko ma, mafia i przekrety to tutaj na porzadku dziennym.
- 1 1
-
2019-05-01 11:34
masz racje z tym Gdańskiem
ale mieszkańcy widać też mało myślący skoro ciągle peło i peło
- 0 0
-
2019-04-28 12:07
Kupcie Rockridery z Decathlon za 800 "złotych brutto sztuka (12)
A tak to pieniądze wyrzucone w błoto, zupełnie jakby dać na tacę w kościele
- 123 46
-
2019-04-28 12:36
(5)
Już lepiej dać na tace, ale temu pod kościołem :)
- 6 14
-
2019-04-28 12:49
(4)
Kościoła w to nie mieszajcie !!!
- 21 14
-
2019-04-28 12:55
Skoro kościół ma prawo mieszać się do wszystkiego...
- 21 16
-
2019-04-28 13:57
Kosciolowi akurat to zlamanego grosza bo.. (2)
...to wylegarnia zla,patologii i niestety pedofilii
- 19 16
-
2019-04-28 15:54
Zło Tobą kieruje (1)
Bo na pewno nie Bóg....
- 8 7
-
2019-04-29 08:34
bo Bug kieruje się na wschod i ciągnie do północy
- 2 4
-
2019-04-28 12:54
Marek..no nie do konca.. (4)
...choc czesciowo rozumiem ba a wrecz popieram twoj tok rozumowania..dac na tace w kosciele to tak jak wspierac potencjalnych pedofili i sekte krzywdzaca a wrecz szkodzaca ogolowi spoleczenstwa.Racja.Wiara /jakakolwiek/ moze byc dobrem /ja np.wierze gleboko w nauke i moralnosc/ ale juz kosciol zwlaszcza katolicki od dawna jest zlem.A co do Mevo kolego mam odmienne zdanie nie mam gdzie trzymac takiego Rockridera /ale taz go mialem i w wersji 5.1 i tej pozniejszej i to bdb fajny rowerek/ ale mialem tez i ciezkiego elektryka ale mam 2 ke dzieci i nie mam go gdzie trzymac..a piwnice sa tak czesto okradane ze nie warto inwestowac nawet i w dobre zabezpieczenia /firmowego U-locka tak polecanego na frajerskich forach rowerowych przez dzis to wiem-frajerow dzisiejsi profesjonalni zlodzieje bez kropli potu na czole pokonuja cienkim lewarkiem samochodowym..uwierzcie wasze drogie niby nie zniszczalne U-locki pekaja jak krakersy:( Takze wole Mevo bo pelno mialo byc ich wokol mego miejsca zamieszkania..mialo byc:(Co prawda i tak czesto nimi jezdze ale nie zawsztrafie na naladowany rower ale...wlasnie ale..jesli poprawia ich dostepnosc to przynajmniej ja jako uzytkownik bede zadowolony.Dam im czas.Zobaczymy.I uwaga nie wierzcie ani w linki rowerowe ani w nawet b.drogie U-locki ani w kombinacje i linek,plecionek i ogniw..ja widzialem jak to peka..
- 9 23
-
2019-04-28 12:57
twój komentarz to mowa nienawiści , sugeruje że w kościele są sami źli ludzie !!!! Stanowczy sprzeciw takim wypowiedziom !!! (3)
- 24 14
-
2019-04-28 14:09
..dlaczego mowa nienawisci???
...ja nie sugeruje ze kosciol to sami zli ludzie lecz...wiekszosc!!!I to podtrzymuje!Mam dowody na to ze co drugi (!) Kosciol w Pomorskim jest zly.Dlaczego?Bo co drugi kosciol w Pomorskim nie zdolal zebrac calej obsady tzn.Proboszcza,Wikariusza,Ksiezy wolnych od zarzutow bodz juz skazanych za art.200 kk czyli za pedofilie..a dowody?Jakis czas temu ukazal sie niby za sprawa PIS Krajowy spis skazanych za przestepstwa seksualne...i super.Jako przeciwnik PISu i tak to poparlem myslalrm-no wreszcie pozadna ustawa pod ktora sie calym sercem podpisze i co sie okazalo???Ja wam powiem dzieki panu Chorala jest to posel partii PIS na dwa dni przed ukazaniem sie w/w spisu z calej tej listy usunieto i utsjniono wszystkich koscielnych zboczencow i pedofilow!!!Panie Marku Chorala czy w ten sposob partia PIS odwdzieczyla sie ludziom stojacym za szeroko pojetym KK oraz zwolennikom Radia Maryja i O.Rydzyka za udzielone w wygranych wyborach poparcie???Utajniajac zboczencow z Kosciola?Nie udalo wam sie Tak,tak wiem ze wielu naiwniakow po sejsciu do spisu pedofilow twierdzi a widzicie ksiezy tam nie ma ha?Owszem sa!!!W intrnecie sa juz prawdziwe przed utajnieniem dane dzieki ktorym wirmy ze w woj.Ppmorskim co 2 obsada kosciola to pedofile
- 8 10
-
2019-04-28 14:32
Ha ha ha usilowalem ci merytorycznie odpisac..
...dopisalem dlugiego posta udowadniajacego ze nie uwazam ze wszyscy z kk sa zli ale..nie mal co 2 kosciol i podalem ze w Krajowym spisie pedofilow nie ma ani 1 koscielnego pedofila gdyz na 2 dni przed ukazaniem sie tego spisu posel PIS z tego regionu pan M.Chorala usunal wszystkich skazanych koscielnych z tego rejestruLecz w necie jedt prawdziwy raport ktory udiwadnia ze w co 2 kosciele w Pomorskim sa skazani pedofile.Nie zamodlicie prawdy zboczency.
- 4 10
-
2019-04-28 16:30
Uuu juz rozumiem
Ta Squirellka nie wytrzymuje gdy ktos smie merytorycznie kosciol krytykowa.
- 3 2
-
2019-04-28 13:19
albo na fundację batorego
- 2 3
-
2019-04-28 12:08
....jak pomysł nie wypalił to powinna być paljta a nie utrzymywanie dziadostwa z publicznych danin (6)
...niech prywatna firma zainwestuje i zarabia lub plajtuje a nie miasto z amatorami/urzędnikami.....przecież od początku było wiadomo że to chodzi głównie o wydojenie publicznych pieniędzy ...
- 205 15
-
2019-04-28 12:36
Właśnie tu jest przekręt, publiczne pieniądze, prywatne firmy....
- 20 2
-
2019-04-28 13:24
System mial byc alternatywa / uzupelnieniem transportu miejskiego
A nie komercyjna inicjatywa dla turystów. Z tego wzglefu miasto musi w tym uczestniczyc. Inny problem ze zalozenia wstepne okazaly sie nierealne.
- 4 6
-
2019-04-28 13:33
poznaj pojęcie korzyści zewnętrznych - to jedno z podstawowych pojęć ekonomii
Korzyści z systemu rowerowego odnoszą nie tylko jego bezpośredni użytkownicy, ale wszyscy mieszkańcy: nawet ci, którzy jeżdżą wyłącznie samochodami. Żeby to zrozumieć, trzeba mieć trochę wyobraźni: be niej jazda jakimkolwiek pojazdem jest niewskazana.
- 7 9
-
2019-04-28 15:24
za te pieniądze można kupić wiele tysięcy całkiem wypasionych rowerów (1)
dla mnie cała idea jest absurdem.
Widać podatki są za wysokie i za wiele pieniędzy trafia w ręce urzędników.- 17 1
-
2019-04-29 12:23
Za te pieniądze można było kupić niecały tysiąc rowerów
I zgdnij, ile ich w tej chwili jest? 1220.
- 0 1
-
2019-04-29 09:24
przecież wiesz gdzie mieszkasz i jakie to "transparentne" towarzystwo zarządza pieniedzmy mieszkańców
- 3 0
-
2019-04-28 12:13
(22)
Kopenhaskie rowery ładują się w punkcie postojowym, nie ma tam przestojów na lądowanie akumulatorów
- 258 6
-
2019-04-28 12:54
Miś czeka na pocałunki ...
... wiecie gdzie :)
- 19 5
-
2019-04-28 13:16
(2)
A podobno mevo to pierwszy system e-bike w Europie, jak zawsze PO manipuluje
- 28 16
-
2019-04-28 21:01
(1)
Nie pierwszy, tylko największy.
- 5 2
-
2019-04-29 08:36
pierwszy największy system w europie
bo tymczasem we Vietnamie ...
- 3 0
-
2019-04-28 13:27
To prawda. Przynajmniej co któras stacja powinna umożliwiać lądowanie roweru (14)
Inna sprawa ze koszt wypożyczenia na caly dzien roweru elektrycznego w kopenhadze wynosi 300DKK czyli okolo 170zl !
- 11 9
-
2019-04-28 13:41
Dla mieszkańców?
O k...a
- 0 6
-
2019-04-28 13:55
i to jest jedyna metoda
na narzekaczy
- 6 2
-
2019-04-28 13:59
(5)
A średnie zarobki w Danii, w 2016: 4 850 EUR brutto, czyli ponad 20 tysięcy złotych.
Może to jest metoda na narzekaczy.- 36 1
-
2019-04-28 14:25
poza tym z Wiki (4)
The cycles could be used in daylight hours during the summer months (mid-April to November) by using a 20 DKK coin to retrieve them from the cycle stands. The coin was refunded when you returned the bike
1DKK = 0.573PLN czyli 'żeton' do zwrotu jest za niecałe 10PLN - podkreślam do zwrotu
z innej strony chyba obecnie obowiązującego rozwiązania:
Pay-as-you-go 15DKK (7PLN) za 30 minut - u nas 3PLN
Abonament (są różne) 70DKK miesiecznie - w tym 140 minut bezpłatne (ale miesięcznie), minuta płatna 0.35 (15gr)
czy to dużo czy mało?
niby 140 minut bezpłatnych to mało (ale przynajmniej rowery są i system funkcjonuje) , ale na minuty kosztuje ledwie 2x wiecej niz u nas (a jak podajesz Duńczycy zarabiają 4x więcej), a opłata z abonamentem za minutę to ledwie 5 gr więcej niż u nas...
przy okazji u nas parking jest naliczany jak minuta, u nich to połowa kosztu minutowego
nie ma także 500PLN depozytu (na minuty)
nie widze także 'kary' za wypozyczenie na 12 godzin jak u nas- 11 3
-
2019-04-28 18:30
a ile dopłaca Kopenhaga? (2)
- 3 0
-
2019-04-29 08:37
ile by nie dopłacała to i tak brudas zepsuje (1)
- 2 2
-
2019-04-29 14:43
Polak brudas i pijak?
- 0 0
-
2019-04-28 20:54
Ceny są na stronie bycyklen.
- 0 0
-
2019-04-28 14:31
Tourist
Nie można porównywać ich cen z naszymi. Mają tam solidne zarobki i duże podatki.
- 4 2
-
2019-04-28 16:04
co ty pitolisz (2)
za 40 zeta mam miesięczny abonament (140 minut free) i 10 groszy za minutę wypożyczenia. Do tego warto się odnieść, to jest skala porównawcza.
- 7 0
-
2019-04-29 12:24
140 dziennie, czy miesięcznie? (1)
- 0 0
-
2019-04-29 14:18
Są różne modele płatności, ten to "subscription" i za 70 koron miesięcznie, czyli ok. 40 zł dostajesz 140 minut na miesiąc w cenie i każda dodatkowa minuta kosztuje 0,35 korony (20 groszy po dzisiejszym kursie) - jak napisał ktoś już wcześniej.
Jednak dla studentów i osób, które nie ukończyły 22 roku życia za 70 koron jest 280 minut, a koszt za dodatkową minut jest niższy o połowę.
Mevo jest na pewno tańsze, ale czy ma sens takie porównywanie kosztów w Kopenhadze i Gdańsku? Kopenhaga zajmuje w rankingu najdroższych miast europejskich miejsce 10 a Gdańsk 90 (wg Expatistan), a mapa googlowska podaje czas przejazdu rowerem z lotniska do centrum zbliżony do 25 minut - niezależnie w którą stronę, co w naszym mieście zajęłoby z godzinę pod górkę i nieco mniej z górki :)- 2 0
-
2019-05-01 16:35
Ale zarabiają (1)
20 tys. zł
- 0 0
-
2019-05-07 14:01
Ale prawie) połowa idzie na podatki. Mieszkałem tam i tyle płaciłem.
- 0 0
-
2019-04-28 20:38
bylem ale nie widzialem wspomaganych elektrycznie rowerow w kopenhadze. cos zmyslasz (2)
Kopenhaga jest plaska. po co mieliby się pchać w takie rowery?
- 1 9
-
2019-04-28 20:48
(1)
Ze strony bycyklen: "All bikes are fitted with an electric motor, which will assist you up to 22 km/hour. This limitation is a safety precaution."
Napisz może Duńczykom, że coś zmyślają.- 12 0
-
2019-04-29 14:24
daj spokój...on był w Kopenhadze ale zapomniał dopisać ze zwiedzał...w google maps
- 3 0
-
2019-04-28 12:17
(14)
Kiedy CBA odwiedzi biura mevo?
- 325 16
-
2019-04-28 12:23
Świadomy wyborca
i UM !
- 19 4
-
2019-04-28 12:27
Nigdy bo będą krzyczeć że gwałcona jest demokracja (3)
- 53 9
-
2019-04-28 12:50
No i kosmita w koszulce "Konstytucja" (2)
Polska Biało-Czerwoni !
- 41 4
-
2019-04-28 19:31
a nie było tak? konstytucje łamią ciągle i gwałcą. (1)
- 3 11
-
2019-04-29 08:38
jakby konstytuta się nie prostytułowała z zaPiSem
- 0 2
-
2019-04-28 13:02
Niby za co? Wygrali przetarg bo byli najbardziej tani. (4)
- 4 13
-
2019-04-28 13:15
Kłątwa najniższej ceny
- 6 7
-
2019-04-28 15:37
Nie byli. Zapoznaj się z dokumentem pod artykułem.
- 6 1
-
2019-04-28 16:06
najbardziej tani :D
hahaha, Polska Afryka czy Szadółki Gdańsk?
- 11 0
-
2019-04-29 09:49
"najbardziej tani"
Polska język, trudna język.
a przy okazji, nie byli.- 4 0
-
2019-04-28 16:10
Chodzilo
Ci zapewne o biura urzednikow?
- 7 0
-
2019-04-28 17:51
Za 5000 zł mogą mieć jakieś biuro?
Email i pobox to może.- 5 0
-
2019-04-29 12:13
(1)
wodz OTUA w swojej "czestopranej" koszulce wyskoczy z kapelusza, sorry z motorowki,, zagra w totolotka i bedzie bronil demokracji oraz pomrocznosci jasnej.
- 4 0
-
2019-04-29 12:26
Znowu się go Jarosaław zaczął bać?
Dawno takiego ataku trolli nie było...
- 0 5
-
2019-04-28 12:18
(1)
Mewy wyfrunely na miasto jakos w tym samym czasie co pozamykano kilka newralgicznych punktów dla ruchu samochodowego.
- 61 10
-
2019-04-28 14:34
Poza tym zobaczymy za kilka miesięcy w jakim stanie bedę te nowe teraz rowery
- jak wpłynie na stan rowerów eksploatacja i przechowywanie pod gołym niebem plus niedbałość użytkowników (nie mój rower to można dorżnąć)
- lipcowe deszcze to również spore wyzwanie, spodziewam się skokowego wzrostu interwencji serwisowych tych elektryków (są może bryzgoszczelne ale raczej nie wodoszczelne)- 7 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.