• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Baterie i silniki z Mevo wystawione na sprzedaż

Krzysztof Koprowski
15 czerwca 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat W Mevo nowa doba nie zaczyna się o północy?
Choć system Mevo nie działa już kilka lat, zdaniem OMGGS elementy wystawione na sprzedaż są w dobrym stanie technicznym. Choć system Mevo nie działa już kilka lat, zdaniem OMGGS elementy wystawione na sprzedaż są w dobrym stanie technicznym.

Zdemontowane z rowerów Mevo baterie i silniki zostały wystawione na sprzedaż. Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot oczekuje, że uda się sprzedać te elementy odpowiednio po 220 i 480 zł netto za sztukę. Zdaniem stowarzyszenia sprzęt jest w dobrym stanie i nadaje się do ponownego wykorzystania.



Czy uda się znaleźć kupca na elementy z rowerów Mevo?

Na sprzedaż Obszar Metropolitalny wystawił dokładnie 1000 sztuk baterii i 1000 sztuk silników, które zostały zdemontowane z rowerów Mevo w ramach przekształcenia jednośladów na rowery tradycyjne (bez wspomagania elektrycznego).

Silniki i baterie były w użytku tylko przez kilka miesięcy - od kwietnia do października 2019 r., zaś potem trafiły do magazynów. Jednak zdaniem stowarzyszenia nadal nadają się do ponownego wykorzystania według pomysłu potencjalnego nabywcy (nabywców).

- Urządzenia były przechowywane w zamkniętych i ogrzewanych pomieszczeniach. W tym czasie baterie były ładowane, aby nie straciły swoich parametrów. Według analiz, jakie przeprowadził dla nas Instytut Maszyn Przepływowych, baterie są "zdrowe", a ich pojemność jest nadal większa niż wartość znamionowa. Co oznacza, że mogą być ponownie wykorzystanie np. jako elementy magazynów energii - mówi Alicja Mongird, rzecznik stowarzyszenia OMGGS.
  • Specyfikacja baterii wystawionych na sprzedaż.
  • Specyfikacja silników rowerowych wystawionych na sprzedaż.

Nietypowe rozwiązania zastosowane w bateriach



W specyfikacji silników czytamy, że posiadają widoczne oznaki korozji, ślady użytkowania (rysy) oraz zużyte zębatki. Ich moc znamionowa to 250 W, napięcie pracy 36 V, zaś maksymalny moment obrotowy 80 Nm.

W zakresie akumulatorów są to ogniwa litowo-jonowe o pojemności 375 Wh i napięciu pracy 36 V. Baterie posiadają nietypowy typ złącza oraz blokadę ładowania, która wymaga specjalnego oprogramowania. Stowarzyszenie nie oferuje jednak ładowarek ani oprogramowania na sprzedaż.

- Spółki NB Tricity oraz Nextbike Polska wbrew treści umowy nie przekazały licencji na oprogramowanie służące do zarządzania systemem rowerowym Mevo. Ładowarki nie były natomiast własnością OMGGS. Dla rzeczoznawców i analityków nie był to jednak problem. Potrafili oni te baterie obsłużyć i ocenili, że nie powinien to być problem dla potencjalnych nabywców - przekonuje rzecznik stowarzyszenia.

480 zł netto za silnik oraz 220 zł netto za baterię



Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot oczekuje, że uda się sprzedać każdy silnik za kwotę co najmniej 480 zł netto sztuka oraz baterię za kwotę 220 zł netto sztuka.

Zainteresowane podmioty mogą składać swoje oferty do 24 czerwca, zaś do 17 czerwca, po wcześniejszym umówieniu, możliwe jest obejrzenie sprzętu bezpośrednio w siedzibie stowarzyszenia.

Miejsca

Opinie (223) 8 zablokowanych

  • Cały pomysł z tym mevo nadaje się do prokuratury (2)

    Jest to ewidentnie rażąca niegospodarność, pamietajmy ze poszły na to grube miliony środków publicznych, a efekt dosłownie żaden!

    • 24 0

    • prokurator , a sędzia uwolni.

      • 2 2

    • w tym mieście

      sitwie włos z głowy nie spadnie

      • 4 0

  • Opinia wyróżniona

    (5)

    Silniki mają szansę pójść, ale na zleżałe i zużyte baterie kupiec się nie znajdzie.

    • 119 8

    • (3)

      Prżeczytałeś? Pojemnośc większa od znamionowej!

      • 4 25

      • (2)

        No weś, przecież nie mają czym sprawdzić a i ładowali je przez 3 lata nie mając ładowarek, prądem za który nie zapłacili

        • 27 0

        • (1)

          czytanie ze zrozumieniem się kłania ale specjalnie dla ciebie streszczenie
          Tak nie mieli ładowarek "oryginalnych"
          Nie mieli też problemu z obsługą tych akumulatorów w domyśle użyli innych ładowarek niż "oryginalne" bo to najzwyklejsze w świecie 10s5p z BMS który obsługuje ładowanie ty musisz tylko zakończyć ładowanie przy 42V
          Nie mieli problemów ze sprawdzeniem akumulatora mimo nietypowego złącza.

          • 4 5

          • Piszą że nie mogli ładować bo baterie zablokowane, potrzebny program, sterownik. To nie taka bateria jak w żuku. Jeśli nawet ktoś je ładował za darmo ale chałupniczo bo sie zna bo ładował baterie z żuka to je zepsuł do końca i może mu nawet wychodzić że jest lepsza niż znamionowo. Chcą zebrać trochę kaski żeby chociaż częściowo pokryć koszty drogiej utylizacji

            • 6 2

    • wszytko zależy z jakich ogniw te akumulatory się składają 10s5p to 800-900zł

      • 2 1

  • Zamiast płacić za utylizacje puszcza w obrót bezsensowny i bezużyteczny sprzęt. Cwaniactwo

    • 8 0

  • POsły (1)

    Znowu śmierdzi korupcją dotacje wzięli z kołchozu a teraz jeszcze chcą zarobić na złomie.Dziady

    • 16 0

    • Typowe standardy totalnych z opozycji

      • 0 0

  • Czekam na ogłoszenie o wystawionym na sprzedaż Urzędzie Miasta Gdańska . Oby jak najprędzej. W pakiecie urzędnicy i rydwan gratis

    • 13 1

  • Po co komuś taki szmelc? I z jakiej racji nextbike nie przekazał oprogramowania skoro jest taki zapis w umowie? Dlaczego władze nie potrafią dbać o publiczne pieniądze?

    • 14 0

  • Cos tu nie gra...

    Podobno w pełni sprawne baterie i silniki demontują i sprzedaja, żeby z rowerów przystosowanych do napędu elektrycznego (cięższe) zrobić tradycyjne. Zastanówcie się, czy mając taki kompletny rower w bdb stanie robilibyście taki manewr? No właśnie...

    • 16 0

  • I właśnie miś zgnił

    i co sie zrobi? protokół zniszczenia!

    • 17 0

  • I tyle jeśli chodzi o pomysły z d...py ekologów i Dul....cze...ssy.

    • 14 0

  • Jaka sprzedaż? Przecież oni muszą zapłacić za utylizację i to takiej firmie, która ma taką działalność

    • 6 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Popołudniowa wycieczka rowerowa po pracy, nad Jezioro Marchowo

30-50 zł
zajęcia rekreacyjne, rajd / wędrówka

Zawody Rowerowe Cross Country Sobieszewo

100 zł
zawody / wyścigi

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum