Będzie kolejny etap modernizacji drogi rowerowej wzdłuż Niepodległości
Już w najbliższych tygodniach rozpocznie się przebudowa drogi rowerowej wzdłuż al. Niepodległości na odcinku od wiaduktu nad torami do ul. Haffnera . Prace będą kosztowały ok. 325 tys. zł. Urzędnicy rozpisali już kolejny przetarg na modernizację dalszego odcinka tej trasy rowerowej - od ul. Haffnera aż do granicy z Gdynią .
- MTM z Gdyni - ok. 325 tys. zł oraz 84 miesiące gwarancji
- Strabag z Pruszkowa - ok. 409 tys. zł oraz 84 m-ce gwarancji
- WPRD Gravel z Gdańska - ok. 451 tys. zł oraz 48 m-ce gwarancji
Biorąc pod uwagę kryterium ceny (60 proc.) i terminu udzielonej gwarancji (40 proc.), najkorzystniejsza okazała się oferta gdyńskiego przedsiębiorstwa. Zgodnie z zapisami przetargu, prace budowlane muszą być wykonane w ciągu dwóch miesięcy od momentu podpisania umowy.
Budowa kolejnego fragmentu trasy rowerowej
Na tym jednak nie kończą się plany Sopotu na poprawę jakości dróg rowerowych w tej części kurortu. Urzędnicy ogłosili już kolejny przetarg na roboty budowlane - na przebudowę drogi rowerowej wraz z chodnikiem na odcinku od ul. Haffnera aż do granicy z Gdynią. Będzie to więc dalsza część tej samej trasy rowerowej, która także wymaga gruntownej przebudowy.
W ramach inwestycji zaplanowano zastąpienie obecnej niewygodnej i w wielu miejscach już "pofalowanej" nawierzchni drogi rowerowej z betonowej kostki na nową w standardzie mieszanki asfaltowej SMA o szerokości 2 - 2,5 m.
Nie przewiduje się większych korekt w przebiegu infrastruktury dla dwóch kółek. Jedynie w obrębie wyjazdu za stacją benzynową (jadąc w stronę Gdyni) "złagodzone" zostaną łuki na aż dwukrotnym przeplocie drogi rowerowej i chodnika. Nadal jednak wszyscy uczestnicy ruchu będą musieli zachować tutaj wyjątkową ostrożność.
Chodnik z betonowej kostki bez poszerzenia
Piesi zyskają nowe chodniki w standardzie znanym z dotychczasowych remontów na al. Niepodległości, czyli z kostki betonowej. W nawierzchni zostaną umieszczone płytki prowadzące dla osób niedowidzących i niewidomych. Nie przewiduje się poszerzenia przestrzeni dla pieszych, która w wielu miejscach posiada szerokość poniżej 2 metrów.
W ramach inwestycji przewidziano także niewielką przebudowę infrastruktury pieszej i rowerowej na ul. Haffnera celem połączenia z wcześniej wykonanymi pracami budowlanymi oraz budowę kanalizacji teletechnicznej.
Prace budowlane w ciągu trzech miesięcy od podpisania umowy
Zgodnie z zapisami przetargu prace budowlane muszą być zakończone w ciągu trzech miesięcy od momentu podpisania umowy. O wyborze wykonawcy zdecydują kryteria najniższej ceny (60 proc.) oraz terminu udzielonej gwarancji (40 proc., minimum trzy lata).
Inwestycja jest realizowana jako element programu "Pomorskie Trasy Rowerowe o znaczeniu międzynarodowym R-10 i Wiślana Trasa Rowerowa R-9 odcinek Sopot", będących docelowo częścią międzynarodowej sieci szlaków rowerowych Euro Velo.
Czytaj również:
Remont wiaduktu w ciągu al. Niepodległości
Opinie (158) 5 zablokowanych
-
2019-07-29 10:53
Tylko jak już remontują mogliby to zrobić dobrze, a tu się zapowiada kolejny gniot. (2)
kasę z zewnątrz dostali i jedyny cel to ją bezsensownie wydać.
- 4 2
-
2019-07-30 11:27
a co konkretnie proponujesz, mistrzu ? (1)
- 1 1
-
2019-07-30 14:49
chociażby wykonanie jest prosto, możliwie blisko krawędzi jezdni.
- 1 1
-
2019-07-29 11:19
Ulice (2)
Lepiej ulice wyremontujcie dziurawa jest jak ser szwajcarski a nie rowerowa dróżkę. Tak te mendy na rowerach jeżdżą jak święte krowy nie zważając na przepisy!
- 1 9
-
2019-07-29 12:52
"mendy na rowerach jeżdżą jak święte krowy nie zważając na przepisy"
... napisał przedstawiciel niezwykle kulturalnej, spokojnej i życzliwej grupy użytkowników dróg, dla której kodeks drogowy i bezpieczeństwo na drodze to najwyższe priorytety.
- 6 1
-
2019-07-29 19:56
Masz się cieszyć, że pewni ludzie nie trują środowiska spalinami swoich samochodów i nie
blokują miejsc parkingowych.
W Kopenhadze nie ma korków - bynajmniej ja w lipcu 2010 roku jadąc przejazdem przez to miasto z Norwegii nie natrafiłem na nie i bez problemu znalazłem miejsce parkingowe tam gdzie chciałem - przy tym słynnym Nabrzeżu Nyhavn.
Gdyby nie było tych wszystkich rowerzystów to bym wtedy utknął w korku na godziny, i zaparkował gdzieś daleko od tego miejsca.
Podobnie w Amsterdamie.- 2 0
-
2019-07-29 11:50
Trzeba jeszcze przypomnieć urzędnikom że (4)
pomiędzy tzw. górnym Sopotem (lasem) i dolnym (plaża) też się trzeba jakoś przemieszczać na rowerze a tu infrastruktury rowerowej jest BRAK od lat (chlubny wyjątek to ulica 23 Marca).
Kiedy powstaną ścieżki rowerowe / pasy rowerowe na realnie uspokojonych jezdniach (nie tylko znak strefa 30, którego 90% kierowców NIE przestrzega) na ulicach poprzecznych do linii brzegowej??- 3 1
-
2019-07-29 18:33
do przestrzegania strefy 30 potrzeba przywrócenia fotoradarów w śmietnikach (1)
- 3 0
-
2019-08-02 14:05
tylko płatne tylko przelewem,
po zawiadomieniu pocztowym
bo policja jaka jest każdy widzi- 0 0
-
2019-07-29 20:03
Na większości "30" kierowcy przestrzegają prędkości - wloką się w poszukiwaniu miejsc
parkingowych i tak samo opuszczają te uliczki bojąc się, że nagle przed ich autami ktoś otworzy od wewnątrz drzwi samochodowe.
Wiem, bo od dawna jeżdżę naokoło (bo lubię i po to by pieszo nie iść z rowerem przez plac przy Molo) na odcinku Grand Hotel - Kościół Ewangelicki przez "Monciak" - jego krzyżówką z ulicami Chmielewskiego i Jana III Sobieskiego i gdzie w ogóle na tych wszystkich uliczkach jestem wyprzedzany przez samochody - właściwie to ja wyprzedzam jak się da.- 1 1
-
2019-07-30 07:00
i bardzo dobrze ze nie ma. na co ci kolejne buble
jest jezdnia.
- 0 1
-
2019-07-29 11:54
Wszystkie drogi rowerowe będące wzdłuż samochodowych ciągów komunikacyjnych to śmiertelne zagrożenie dla zdrowia rowerzystów wdychających pyły komunikacyjne.
- 0 5
-
2019-07-29 12:48
Remont chodników wzdłuż Niepodległości robią już 4 lata!
Głównie ich praca polega na zamknięciu przylegającego pasa jezdni i wysypania piasku
a potem...
a potem miesiąc nic się nie robi- 0 1
-
2019-07-29 13:28
Super To jest też główna droga przelotowa a więc tez poprawi wizerunek, podniesie standard i odbiór trójmiasta
Super, zawsze raz w roku przez pełen miesiąc korzystam z tej trasy z Gdyni Centrum do Centrum Sopotu.W tym było już znacznie lepiej w porównaniu do poprzedniego roku. Sopot zrobił ten odcinek zjazdowy do parku, Gdynia w Orłowie. Mniemam ze w przyszłym już się na kolejny odcinek planowanej załapię... To jest też główna droga przelotowa a więc tez poprawi wizerunek, podniesie standard i odbiór trójmiasta
- 3 1
-
2019-07-29 13:48
Błagam proszę nie nazywać tego czegoś drogą dla rowerów.Droga dla rowerów w świetle ustawy ma być w pełni odseparowana od ruchu pieszego a czy tu jest?Notorycznie przejazd jest utrudniony przez pieszych idących jak im się podoba.Swoją drogą chodnik na 2 czy 3 duże płyty też jest bardzo wąski ogólnie jak to sopot prowizorka istniejąca dwie dekady ważne że na jezdni nieśmiertelny komunistyczny zakaz poruszania się rowerami choć prawy pas ma ze 4 m szerokości
- 1 2
-
2019-07-29 23:20
A kiedy remont "ulicy" ?
- 1 2
-
2019-07-30 08:38
A jak tam z kontrapasami?
Cały czas brakuje kontrapasów na Parkowej, byłaby dobra alternatywa dla wiecznie zatłoczonej alejki przy plaży tudzież okraszonej spalinami Grunwaldzkiej.
- 1 1
-
2019-07-30 08:48
Dziury.
Gdański ZDiZ zapomniał o istnieniu nadmorskiej ścieżki rowerowej. Tam od kilku lat istnieją dziury, których nikt nie naprawia, a po każdej zimie ciągle powstają nowe. Może warto wyjść czasami w teren z Magistratu i ocenić ten stan nawierzchni.
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.