• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Będzie koncepcja przejścia dla pieszych przy gdańskim dworcu

Maciej Naskręt
8 marca 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Kolejny etap remontu tunelu przy dworcu w Gdańsku
Okolice dworca to dzisiaj komunikacyjny chaos. Urzędnicy spróbują to zmienić. Okolice dworca to dzisiaj komunikacyjny chaos. Urzędnicy spróbują to zmienić.

W lipcu poznamy szczegółowe plany zmian otoczenia przed dworcem Gdańsk Główny zobacz na mapie GdańskaGdańsk Wrzeszcz. zobacz na mapie Gdańska Jednym z elementów ma być przejście dla pieszych w poziomie jezdni przez Podwale Grodzkie w centrum.



Co spowoduje przejście naziemne przez Podwale Grodzkie?

Jakiś czas temu zachęcaliśmy władze Gdańska do odtworzenia przejścia dla pieszych przez Podwale Grodzkie w poziomie jezdni. Swój pomysł na przejście forsowali w budżecie obywatelskim także aktywiści miejscy. W sprawie jest pierwszy konkret.

Władze Gdańska szykują się do zmian w sąsiedztwie dwóch najważniejszych dworców, czyli Gdańsk Główny i Gdańsk Wrzeszcz. Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska rozstrzygnęła właśnie przetarg na wielobranżową koncepcję wykonania węzłów integracyjnych w tych lokalizacjach.

- Wstępną dokumentację dla przedsięwzięcia sporządziła firma Highway z Banina. Umowa na wykonanie koncepcji podpisana została 5 marca z terminem zakończenia do końca lipca br. - mówi Olimpia Schneider z gdańskiego magistratu.
Firma Highway ma przede wszystkim przygotować założenia do budowy naziemnego przejścia lub przejść dla pieszych z dworca PKP w stronę City Forum przed dworcem Gdańsk Główny.

Inwestycja obejmuje też budowę kubaturowych parkingów dla rowerów, każdy na 500 miejsc, znajdujących się w okolicach dworca Gdańsk Główny i Gdańsk Wrzeszcz. Plany mają zakładać budowę parkingu od podstaw lub wykorzystanie istniejącego obiektu.

Czytaj też: Dlaczego nawet krótki postój przed dworcem w Gdańsku kosztuje?

Koncepcja przejścia dla pieszych i rowerzystów zgłoszona w ubiegłorocznym budżecie obywatelskim ma szansę na realizację w innym projekcie. Koncepcja przejścia dla pieszych i rowerzystów zgłoszona w ubiegłorocznym budżecie obywatelskim ma szansę na realizację w innym projekcie.

Wiaty, "Kiss&Ride" i tablice SIP



Ponadto, projektanci muszą zaplanować budowę nowych wiat na przystankach węzła integracyjnego Gdańsk Główny:
  • autobusowych - o długości około 160 m,
  • tramwajowych - o długości około 200 m.

Przy obu dworcach powstaną też miejsca postojowe w systemie "Kiss&Ride" w lokalizacjach:
  • Gdańsk Główny: 10 miejsc postojowych (po 5 w każdym kierunku wzdłuż Podwala Grodzkiego),
  • Gdańsk Wrzeszcz: 15 miejsc postojowych (w sąsiedztwie dworca PKP na terenie należącym do Gminy Miasta Gdańska).

Dodatkowo projektanci muszą uwzględnić montaż tablic systemu informacji pasażerskiej w lokalizacjach:
  • Gdańsk Główny: 5 tablic,
  • Gdańsk Wrzeszcz: 3 tablice.

Inwestycja będzie realizowana w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020, z którego Gdańsk otrzymał dofinansowanie unijne na realizację przedsięwzięcia związanego z budową węzłów przesiadkowych.

Łączna maksymalna kwota dofinansowania z funduszy UE to blisko 33 mln zł. Inwestycje związane z wykonaniem węzłów integracyjnych mają przede wszystkim na celu zachęcenie mieszkańców metropolii do korzystania z komunikacji zbiorowej, a także z ekologicznych sposobów przemieszczania się.

Opinie (531) ponad 10 zablokowanych

  • brawo

    Świetna informacja. Oby blachosmrody i pisoderasci nie zablokowali.

    • 9 5

  • prawda

    Już w lipcu powinno być gotowe przejście naziemne.Ile to można czekać.Przecież to dużo nie kosztuje

    • 6 5

  • Ta sytuacje można rozwiązać w prosty sposób.

    Pokazał to m.in. Rzym ale w Polsce niestety nie mamy zwyczaju korzystać z dobrych praktyk

    • 4 4

  • a pętle indukcyjne dla tramwajów?

    w kilkunastu miejscach tramwaj musi się zatrzymać i czekać, to idiotyczne

    • 6 0

  • Janusz z Grażyną kupili blachosmroda i wszyscy mieszkancy muszą nurkować pod ziemie bo wielkie państwo jedzie

    • 8 5

  • Na pewno byłby jeszcze większy chaos

    Oczywiście pieszym byłoby wygodniej, łatwiej i szybciej przejść przez ulicę niż przez tunel. Poza tym przy zachowaniu również tunelu ruch pieszych rozładowałby się trochę, bo w godzinach szczytu te wejścia na przystanki tramwajowe okazują się być zbyt wąskie i jak wysiądzie tłum ludzi z tramwaju(ów) i schodzi do tunelu to na prawdę ciężko jest się przecisnąć chcąc wejść na przystanek, także praktycznie nie ma szans zdążyć wsiąść w dany tramwaj. Jednak patrząc z drugiej strony to przy takim natężeniu samochodów przejeżdżających przy dworcu na tych przejściach dla pieszych mogłoby dochodzić do potrąceń i wypadków. No i jeszcze autobusy, które podjeżdżają na przystanki jeden za drugim, w godz. szczytu jest ich wiele, a jeśli tam byłoby przejście dla pieszych, to by się jeszcze bardziej nie mieściły na przystankach niż obecnie.

    • 4 1

  • tak zmianom

    Niech żyje i umacnia się koncepcja przejścia dla pieszych.Pieszi w Gdańsku łączcie się,gdańszczanie górą.

    • 6 8

  • Akurat w de mam kierowców w korkach, ale

    takie przejście też będzie korkowało tramwaje, które tam jeżdżą non stop.

    Pomysł przejścia naziemnego jest poroniony

    • 8 1

  • zatroskany

    A kiedy przejscie naziemne przy locie.?

    • 6 0

  • (3)

    Dobra niech robią centrum z priorytetem ruchu pieszych - FAJNIE , ale którędy chcecie przeprowadzić tranzyt? Jaka alternatywa? To powinien być łączony projekt przeprowadzenia tak natężonego ruchu samochodowego w inne miejsce.

    • 13 1

    • Tranzyt chcą zrobić pasem nadmorskim

      • 2 0

    • trasa sucharskiego i tunel jest

      • 2 0

    • Wizjonerzy

      Kogo obchodzi głos Kowalskiego ?Przecież ma być projekt i kasa.I do tego drogi projekt.Przecież widać po budowie Havla że jak się zrobi jedno to trzeba zrobić drugie a nie czekać następne 20 lat ( czyli niedoszłe wiadukt H/Ł/AK ,Nowa Świętokrzyska,węzeł Kowale).Wtedy to działa.Musi być kompleksowe rozwiązanie.Ludzie powinni poznać analizy i się do nich odnieść a tak to jest przepychanie projektu na siłę .Każdy normalny kierowca wie że bez dobrej alternatywy będzie przejazd się korkował i ślimaczył....ale tu chyba chodzi o wypchnięcie kierowców z centrum miasta....potem jeszcze dodatkowe opłaty za wjazd do strefy.Znając naszych "świetnych planistów" plus zakusy włodarzy nie zaproponują alternatywy ,który unormuje ruch w odpowiedni sposób.Do tego trzeba być WIZJONEREM.Na razie takie propozycje bez analiz z przedstawioną alternatywą to skok na kasę podatnika

      • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Popołudniowa wycieczka rowerowa po pracy, nad Jezioro Marchowo

30-50 zł
zajęcia rekreacyjne, rajd / wędrówka

Zawody Rowerowe Cross Country Sobieszewo

100 zł
zawody / wyścigi

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum