Będzie koncepcja przejścia dla pieszych przy gdańskim dworcu
W lipcu poznamy szczegółowe plany zmian otoczenia przed dworcem Gdańsk Główny i Gdańsk Wrzeszcz. Jednym z elementów ma być przejście dla pieszych w poziomie jezdni przez Podwale Grodzkie w centrum.
Władze Gdańska szykują się do zmian w sąsiedztwie dwóch najważniejszych dworców, czyli Gdańsk Główny i Gdańsk Wrzeszcz. Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska rozstrzygnęła właśnie przetarg na wielobranżową koncepcję wykonania węzłów integracyjnych w tych lokalizacjach.
- Wstępną dokumentację dla przedsięwzięcia sporządziła firma Highway z Banina. Umowa na wykonanie koncepcji podpisana została 5 marca z terminem zakończenia do końca lipca br. - mówi Olimpia Schneider z gdańskiego magistratu.
Firma Highway ma przede wszystkim przygotować założenia do budowy naziemnego przejścia lub przejść dla pieszych z dworca PKP w stronę City Forum przed dworcem Gdańsk Główny.
Inwestycja obejmuje też budowę kubaturowych parkingów dla rowerów, każdy na 500 miejsc, znajdujących się w okolicach dworca Gdańsk Główny i Gdańsk Wrzeszcz. Plany mają zakładać budowę parkingu od podstaw lub wykorzystanie istniejącego obiektu.
Czytaj też: Dlaczego nawet krótki postój przed dworcem w Gdańsku kosztuje?
Wiaty, "Kiss&Ride" i tablice SIP
Ponadto, projektanci muszą zaplanować budowę nowych wiat na przystankach węzła integracyjnego Gdańsk Główny:
- autobusowych - o długości około 160 m,
- tramwajowych - o długości około 200 m.
Przy obu dworcach powstaną też miejsca postojowe w systemie "Kiss&Ride" w lokalizacjach:
- Gdańsk Główny: 10 miejsc postojowych (po 5 w każdym kierunku wzdłuż Podwala Grodzkiego),
- Gdańsk Wrzeszcz: 15 miejsc postojowych (w sąsiedztwie dworca PKP na terenie należącym do Gminy Miasta Gdańska).
Dodatkowo projektanci muszą uwzględnić montaż tablic systemu informacji pasażerskiej w lokalizacjach:
- Gdańsk Główny: 5 tablic,
- Gdańsk Wrzeszcz: 3 tablice.
Inwestycja będzie realizowana w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020, z którego Gdańsk otrzymał dofinansowanie unijne na realizację przedsięwzięcia związanego z budową węzłów przesiadkowych.
Łączna maksymalna kwota dofinansowania z funduszy UE to blisko 33 mln zł. Inwestycje związane z wykonaniem węzłów integracyjnych mają przede wszystkim na celu zachęcenie mieszkańców metropolii do korzystania z komunikacji zbiorowej, a także z ekologicznych sposobów przemieszczania się.
Opinie (531) ponad 10 zablokowanych
-
2018-03-08 06:39
W latach 50 gdy nie było jeszcze tunelu mój dziadek wpadł tam pod tramwaj i stracił nogę (6)
widzę że wracamy do sprawdzonych rozwiązań...
- 52 8
-
2018-03-08 06:45
(5)
Mógł się rozglądać. Bo raczej tramwaj nie wyjechał mu nagle zza rogu... Za głupotę się płaci.
- 6 16
-
2018-03-08 09:22
Tysiąc razy się rozejrzysz... (4)
a 1001 raz zapomnisz, bo miałeś gorszy dzień, stan podgorączkowy, szef cię w pracy zjechał, portfel ci ukradli, żona jakaś kwaśna a dzieci zrobiły szkodę sąsiadowi. A taki pech, akurat wtedy, gdy jeden jedyny raz się nie obejrzałeś, nadjechał niespodziewanie tramwaj i uciął ci nogę. Jakiś mędrzec widząc to skomentował: "Za głupotę się płaci."
- 6 5
-
2018-03-08 09:25
(2)
Na Grunwaldzkiej też jest duży ruch, jest tramwaj, przejście naziemne, nie ma tunelu i jakoś ludzie żyją..
- 5 2
-
2018-03-08 11:29
(1)
Tam przejście powstało, gdy nie było korków... Pomyśl...
- 4 3
-
2018-03-08 11:54
Przejście przy Galerii Bałtyckiej powstało około 10 lat temu, wtedy były korki, ile tam jest wypadków z pieszymi i tramwajami?
- 3 5
-
2018-03-08 19:13
Nadal nie widzę winy przejścia dla pieszych w tym miejscu... Wymyślisz na siłę tysiąc argumentów żeby twoje było na wierzchu i tyle.
- 1 3
-
2018-03-08 06:45
(1)
Centrum miasta powinno być reprezentatywne dla turystów przede wszystkim. Tunel jest siedliskiem brudu i menelstwa. Auta mogą jeździć innymi drogami, nie widzę problemu.
- 18 27
-
2018-03-08 07:26
Jestem za. Tramwaje i autobusy tez mogą jeździć inna trasą. Wy..bac wszystko najlepiej. Zawsze możesz sobie podreptac z 5km do pracy w centrum cnie?
- 10 3
-
2018-03-08 06:52
Ale będzie kołchoz na drodze
- 26 6
-
2018-03-08 06:52
(1)
Już widzę te korki w godzinach szczytu i ta ilość potrąceń pieszych na pasach.
Ludzie będą biec do tramwaju bez patrzenia!- 38 10
-
2018-03-08 16:38
dziecko specjalnej troski, sa przejsia naziemna i tramwaje we wrzeszczu na grunwaldzkiej i jakos nic takiego sie nie dzieje
- 3 0
-
2018-03-08 07:00
To jednak w Gdyni mamy lepiej - kubelek bialej farby zawsze jest pod reka
A tak na powaznie - czy z powodu jednego przejscia trzeba robic koncepcje, debaty, analizy trwajace latami? Gdansk zabiera sie do tego jakby to bylo przejscie dla poeszych na ksiezyc.
Inna sprawa, ze w tym miejscu to samochody powinny zjechac pod ziemie.- 30 3
-
2018-03-08 07:00
Pomysł popieprzony na maksa
Po co to?
- 33 11
-
2018-03-08 07:02
jak ma byc przejscie dla pieszych
to robić tunel dla samochodów tak jak to jest w cywilizowanych krajach.
- 43 2
-
2018-03-08 07:02
O, kolejne miejsce gdzie tramwaje będą mogły postać i złapać opóźnienie. A potem, czemu ten tramwaj jechał tak szybko przed światłami?
- 30 5
-
2018-03-08 07:03
Będą ginąć ludzie (2)
stowarzyszenie gorszy Gdańsk i rowerowa anarchia chcą zniszczyć to miasto
- 39 10
-
2018-03-08 16:39
(1)
tak jak gina we wrzeszczu na grunwaldzkiej ...zmien lekarstwa tepy wsioku
- 1 1
-
2018-03-08 18:21
akurat w listopadzie tam był śmiertelny wypadek starszy pan wpadł pod tramwaj
- 1 0
-
2018-03-08 07:05
To juz powinno byc dawno temu zrobione
- 8 23
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.