Części rowerowe są teraz na wagę złota
Nastały złote czasy dla producentów części rowerowych. Ze względu na ogólnoświatowy boom na rowery, który pojawił się na początku pandemii koronawirusa, części do rowerów stały się produktami bardziej niż pożądanymi. Co to oznacza w praktyce? Nie wszyscy mają powody, aby się z tego cieszyć.
Kilka dni temu magazyn "Bicycle Retailer" podał do wiadomości, że największy producent części rowerowych na świecie, Shimano, w setnym roku swojej działalności pobił swój rekord sprzedaży w spektakularny sposób. W 2021 r. sprzedano tam o niemal 50 proc. więcej części rowerowych niż w roku poprzednim.
Sklepy i serwisy rowerowe w Trójmieście
Europa ma ogromny popyt
Przedstawiciele Shimano wskazują, że w drugiej połowie roku 2021 rynek w Azji i Ameryce Środkowej zaczął się wyraźnie uspokajać, jednak Europa wciąż generuje ogromny popyt na części rowerowe. Zdaniem producenta wynika to głównie z polityki europejskich krajów, które zachęcają swoich obywateli do przesiadania się na rowery nie tylko ze względu na pandemię, lecz przede wszystkim w dbałości o środowisko.
Dział rowerowy Shimano zanotował ogromny wzrost sprzedaży: podczas gdy w 2019 r. wartość sprzedanych produktów rowerowych wyniosła 290 mld jenów (nieco poniżej 10 mld zł), w 2021 r. były to aż 443,7 miliardy (ponad 15 mld zł).
Choć wynik ten jest rekordowo wysoki i nie ulega wątpliwości, że fabryki producenta pracują tak dużo, jak to możliwe, podaż wciąż nie dogania popytu. Stąd wydłużony czas oczekiwania na dostawy rowerów w sklepach. Opóźnienia notują również serwisy rowerowe, które by oddać naprawiony rower klientowi, muszą najpierw otrzymać nowe części. Producenci niewątpliwie mają więc powody do zadowolenia, jednak pojedynczy rowerzyści - nie zawsze.
Umowa na Mevo 2.0 podpisana. Rowerami pojedziemy wiosną 2023 r.
Napady i problemy z przewozem
Tak ogromny popyt na tę grupę produktów powoduje, że interesują się nimi również środowiska przestępcze. Największy czeski producent rowerów, Bike Fun International, padł ofiarą napadu na kierowcę ciężarówki wiozącego komponenty Shimano. Nieznani sprawcy napadli na kierowcę przy autostradzie w Niemczech i skradli z jego samochodu części do produkcji 10 tys. rowerów.
Co ciekawe, ogromnie wysoki poziom popytu na części rowerowe zbiega się z ograniczoną dostępnością transportu. CEO firmy SRAM, największego konkurenta firmy Shimano, zdradził, że w magazynie firmy jest obecnie więcej towaru niż kiedykolwiek. Produkcja pracuje bardzo szybko i wydajnie, jednak ogniwem, które zawodzi, jest właśnie logistyka dostaw. Brakuje kontenerów do transportu morskiego, a za każdy trzeba zapłacić o wiele więcej niż wcześniej.
Opinie (125) ponad 10 zablokowanych
-
2022-02-11 07:56
teraz juz jest pełno części
ten okres już minął. wystarczy wejsc na allegro
- 2 1
-
2022-02-11 08:04
To (2)
Ja sprzedam koło tylnie 6 szprychowe Carbonara kompletne tylko 150 euro 26 cala
- 0 3
-
2022-02-11 08:45
carbonara nara
- 0 0
-
2022-02-13 11:11
Z żółtkiem, czy ze śmietaną ?
- 0 0
-
2022-02-11 17:16
Jazda cały rok (1)
Ja mam 2 rowery , jeden na sezon wiosna-jesien a drugi na zimę ale jeżdżę także latem
- 1 2
-
2022-02-12 08:28
No jaki dzielny, a ja 10 par butów na każdą okazję i kurteczki też mam i czapeczki i co tam jeszcze.
- 0 1
-
2022-02-12 12:55
ciekawe
serwis rowerowy na swierkowej e gdyni ma sie dodrze ,nie wydaje paragonow pijany wlasciciel jezdzi samochodem /syn radnego/ i robia jeden wielki przewal
- 1 1
-
2022-02-13 10:17
Zaczyna się hałas (3)
Zaraz zaczną drożeć rowery:) Najpierw bicie piany w mediach potem podwyżki cen. Nie znami te numery:)
- 13 1
-
2022-02-13 11:36
ha ha, dobre (1)
Ja tam jeżdżę rowerem za 50zł od lat.
- 1 0
-
2022-02-14 10:20
zależy kto do czego potrzebuje, swoim rowerem nie podejdziesz na 300km trasę i nie pojedziesz w las na górki bo nie wyhamujesz przed drzewem. Cudów nie ma, technologia idzie na przód. Mnie na taki rower nie stać aby narażać życie. Ale super ,ze używasz i super ,że ci wystarcza i jest tani. Każdy na rowerze to -1 w śmierdzącym samochodzie.
- 1 1
-
2022-02-14 10:23
no to akurat nie media biją pianę, ale serio jest problem z powodu covid bo ludzie sie przesiedli na rowery a firmy produkujące podzespoły rowerowe miały problem z dostawami i pracownikami. Tak samo wygląda rynek pojazdów, gdzie części elektroniczne nie był dostarczane i ceny 2 letnich samochodów są wyższe niż nowych .... bo używane są od ręki a na nowe trzeba czekać.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.