Dofinansowanie do e-roweru. Wnioski przyjmowane od 10 czerwca
Jakiś czas temu pisaliśmy o planowanej uchwale miasta Gdyni dotyczącej dofinansowania do zakupu rowerów elektrycznych. Projekt został przyjęty, a wnioski mieszkańców będą przyjmowane od 10 czerwca. Otrzymanie dotacji będzie wiązało się z koniecznością spełnienia kilku warunków.
Zgodnie z zapisami ww. uchwały osoby fizyczne zamieszkałe na terenie Gdyni, które złożą wniosek i dokonają zakupu roweru elektrycznego będą mogły otrzymać zwrot części kosztów tej inwestycji - 50 proc. wartości zakupionego roweru. Będzie mogło to być nie więcej niż 2,5 tys. zł.
50 proc. wartości, nie więcej niż 2,5 tys. zł
W Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miasta Gdyni opublikowano już oficjalną informację wraz ze wzorem wniosku, który można składać od 10 czerwca 2022. Wnioski, które wpłyną przed tym terminem, nie zostaną rozpatrzone.
Dotacja przysługuje osobom fizycznym zamieszkałym na terenie Gminy Miasta Gdyni, które po podpisaniu umowy o dotację z Gminą Miasta Gdyni dokonają zakupu roweru wyposażonego w pomocniczy napęd elektryczny, o którym mowa w art. 2 pkt 47 Ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym (Dz.U. z 2021 r. poz. 450 z późn. zm.).
Poprzez podpisane umowy dotacyjnej wnioskodawca uzyskuje prawo do dotacji. Dotacja przekazywana jest w formie zwrotu części udokumentowanych kosztów inwestycji poniesionych przez dotowanego. Dotacja przysługuje w wysokości odpowiadającej 50 proc. wartości poniesionych kosztów kwalifikowanych, jednak nie więcej niż 2,5 tys. zł.
7 zł za przewóz roweru SKM od czerwca
Składanie wniosków od 10 czerwca
Wniosek o udzielenie dotacji należy złożyć w formie elektronicznej lub w formie papierowej. Wnioski będą rozpatrywane w kolejności wpływu aż do wyczerpania środków finansowych przeznaczonych na ten cel w danym roku budżetowym. Wnioski, które nie zostaną zakwalifikowane z uwagi na wyczerpanie środków w danym roku budżetowym, przejdą na rok następny z zachowaniem kolejności według daty i godziny złożenia w Urzędzie Miasta Gdyni, pod warunkiem zabezpieczenia środków w budżecie Gminy Miasta Gdyni na ten cel.
W BIP czytamy o zobowiązaniach, jakimi zostanie obwarowana osoba otrzymująca dotację.
Po pierwsze, minimalny okres użytkowania dotowanego roweru elektrycznego wynosi trzy lata od dnia jego zakupu. Dotowany nie może uczynić zakupionego roweru przedmiotem umów, których treścią byłoby upoważnienie innych osób do korzystania z niego (m.in. użyczenia, najmu, dzierżawy).
Dotowany będzie musiał umieścić na rowerze naklejkę informującą o dofinansowaniu zakupu roweru w ramach dotacji i zachowania jej w należytym stanie w całym minimalnym okresie użytkowania. Będzie trzeba również zobowiązać się do wzięcia udziału w prowadzonych przez Urząd Miasta Gdyni okresowych badaniach ewaluacyjnych dot. jego nawyków transportowych.
Najwięcej kontrowersji może budzić ostatni warunek. Przez cały minimalny okres użytkowania roweru elektrycznego dotowany zobowiązuje się bowiem do nieprzerwanego zamieszkiwania na terenie Gminy Miasta Gdyni.
Ze wzoru umowy wynika m.in., że za niedotrzymanie któregokolwiek z terminów wyznaczonych lub określonych w umowie dotowany zapłaci dotującemu karę umowną w wysokości 50 zł za każdy dzień zwłoki. W przypadku zmiany miejsca zamieszkania poza terytorium Gminy Miasta Gdyni przed upływem okresu trwałości zrealizowanego zadania dotujący może rozwiązać umowę ze skutkiem natychmiastowym.
Opinie wybrane
-
2022-06-06 17:06
Bdb pomysł. (1)
Oby ktoś skorzystał. Bez wzgledu ile startowo rower będzie kosztował, to mieć 2.5 tys a nie mieć - robi róznicę.
- 40 54
-
2022-06-08 09:57
Minusem jest to, że zostanie rozpatrzonych 40 wniosków. Plusem jest przynajmniej fakt, że najpierw składasz papiery, dopiero potem kupujesz rower, przez co tysiąc innych osób, które chcą mieć rower elektryczni nie utkną z ręką w nocniku.
- 0 0
-
2022-06-06 22:44
Brawo za realne, konkretne dofinansowanie 50% i 2500zł to realne kwoty (14)
Realna pomoc, nie udawana, mogliby zrobić ściemę typu 5% i nie więcej niż 200zł.
Za 5000zł można już kupić niezły e-rower, aż 50% dofinansowania to spora kwota.- 21 40
-
2022-06-07 11:22
A Gdańsk co?
Śpi?
- 0 3
-
2022-06-07 09:48
2500 zł... trochę mało jak na 50% roweru elektrycznego obecnie.
Poza tym, co za socjalistyczna bzdura - zabrali nam wszystkim pieniądze, po to żeby trochę porozdawać niektórym!!!
- 4 2
-
2022-06-07 08:56
Te brednie mogą pisac tylko ci co sprzedaja te rowery lub urzednicy z UM niema elektryka za 5tys zł
Za 15tys zł kosztuje njagorszy ztych elektryków najsłabszy za 5 tys zł to mozna kupic dobry zwykły rower!
- 9 6
-
2022-06-07 08:23
5000 zł niezły e-rower? (1)
nawet zwykły bez wspomagania elektrycznego za 5k to średnia półka.
Niezły rower elektryczny zaczyna się od 12 -15 tysięcy złotych, więc to dofinansowanie 2500 zł fajne, ale na pewno nie połowa niezłego e-roweru.- 4 5
-
2022-06-07 11:24
W góry nie do miasta tak
Nikt nie mówi o 'niezłych" rowerach wyczynowych ale żeby dojechać do pracy czy na małą wycieczkę w niedzielę. Z tego co patrzyłem, do takiego celu można coś znaleźć.
- 3 2
-
2022-06-07 01:47
Dofinansowanie (1)
Ale zgadzam się z tym, że dofinansowanie to fajna sprawa. Kiedy będzie w Gdańsku?
- 5 7
-
2022-06-07 08:43
To porażka.
Mam nadzieję, że nie rozlezie się to po całym kraju. Dlaczego w takim razie nie dofinansować normalnych rowerów?
- 10 3
-
2022-06-07 01:46
Który niezły rower elektryczny można kupić za 5000 zł? (4)
Tak jak w tytule, to za 5000 zł można kupić najtańsze rowery elektryczne. Zarówno Krossa jak i inne marketówki. Niezłe rowery z topowym osprzętem to kwoty pięcio cyfrowe. Te za 5 tysięcy mają podstawowy osprzęt, dużo plastiku. Owszem, da się tym jeździć, ale trwałość jest niska. Ja kupiłem marketowy Nilox X6 i trochę go musiałem stuningować. Dołożyłem hamulce hydrauliczne, wymieniłem suport i korbę i trochę innych części...
- 4 2
-
2022-06-10 10:23
Który niezły rower elektryczny
Przecież nie chodzi o rower do jazdy rekreacyjnej czy sportowej, to ma być rower do przemieszczania się po mieście, do pracy i na zakupy, by wyeliminować samochód .
"daj palec, a weźmie całą rękę- 0 0
-
2022-06-07 10:47
i to jest smieszne (2)
bo za taką kasę można kupić dobry motocykl
- 4 1
-
2022-06-07 12:42
(1)
tylko na motocykl trzeba mieć prawo jazdy i trzeba się dobrze na niego ubrać.
- 0 1
-
2022-06-07 17:20
to pierwsze powinno być wymagane od każdego uczestnika ruchu drogowego wraz z ubezpieczeniem
- 4 0
-
2022-06-06 22:50
Skorzystaja tez bogaci (1)
Bo skoro daja to czemu nie korzystac? Jak kogos stac na rower za 10-15-20tys to te dofinansowanie starczu mu na dodatkowa baterie.
Powinna byc weryfikacja. Meldunek+zarobki+weryfikacja czy ktos jest wlascicielem/prezesem firmy. Oni sobie wyplaca najnizsze kwoty, ze niby slabo zarabiaja... A kasa idzie bokiem ;)- 7 12
-
2022-06-10 11:16
A po co dofinansowywać rowery?
może niech nam przestaną zabierać na te wszystkie dofinansowania a sami sobie wszystko sfinansujemy.
- 2 0
-
2022-06-07 14:16
fajny pomysł, ale będzie dużo chętnych (1)
fajny pomysł, ale patrząc na miasta Europy Zachodniej i ukształtowanie terenu w 3mieście, to będzie znacznie więcej chętnych. Ale jakoś zacząć trzeba.
- 5 11
-
2022-06-07 17:46
Kolejny dzban który swiat widział tylko w telewizorze.Dzbanie Gdańsk niczym sie nie rózni do europy zachodniej
przeciwnie unas jest nawet bardziej płasko niz w Miastach w Niemczech
- 0 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.