Dwa razy większa dotacja na rowery elektryczne dla mieszkańców
W tym roku udało się wygospodarować dwukrotnie wyższą kwotę - 200 tys. zł na dotację na zakup roweru elektrycznego dla mieszkańców Gdyni. To wystarczy na nowe pojazdy dla 80 osób, które zapisywały się w zeszłym roku i są najwyżej na liście oczekujących.
Ostatecznie liczba chętnych przekroczyła 1,1 tys. osób.
W pierwszej puli dofinansowanie wynosiło 100 tys. zł. Kwota wsparcia na zakup jednego roweru nie mogła być wyższa niż 2,5 tys. zł. To oznaczało, że mogło ją otrzymać maksymalnie 40 osób.
- Ubiegłoroczna dotacja okazała się sukcesem. Mieszkańcy nie mogli się już doczekać kolejnej puli i od grudnia otrzymywaliśmy mnóstwo telefonów z zapytaniem, kiedy ponownie uruchomimy projekt - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Dotacje na rowery w Gdyni: edycja 2022
Co ważne, w treści zeszłorocznej uchwały zapisano, że oczekujący na dotacje znaleźli się automatycznie w kolejce na rok bieżący - z zachowaniem kolejności zapisów.
Dodatkowe 100 tys. zł do dotacji
W tym roku rowerów będzie więcej, bowiem miastu udało się pozyskać dodatkowe 100 tys. zł z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Gdańsku.
Razem dotacja wyniesie 200 tys. zł, co oznacza, że przy przyjętych zasadach z dofinansowania będzie mogło skorzystać 80 osób.
- Bardzo się cieszę, że dzięki naszemu dofinansowaniu jeszcze więcej mieszkańców otrzyma dotację na zakup tego przyjaznego środowisku pojazdu, jakim jest rower. Im więcej osób korzysta z rowerów, tym lepszej jakości powietrze mamy w mieście. A na tym nam wszystkim przecież zależy - tłumaczy Szymon Gajda, prezes WFOŚiGW w Gdańsku.
Pierwsze umowy zostały dziś podpisane w Urzędzie Miasta. Kolejne mają być podpisywane w najbliższych dniach.
Miasto liczy na długotrwałą współpracę
- Cieszymy się, że dofinansowanie doszło do skutku i jesteśmy w stanie przekazać dotację większej liczbie mieszkańców. Liczymy, że będzie to długoterminowa współpraca - wskazuje Alicja Pawłowska, kierownik Referatu Zrównoważonej Mobilności w Wydziale Inwestycji UM w Gdyni.
Na razie nie wiadomo, jak będzie w następnym roku. Decyzje w tej sprawie będą podejmować radni. Jeśli dofinansowanie będzie, to prawdopodobnie z nową turą zapisów.
![Aktywne Trójmiasto](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/69/2746/405x405/2746973__kr.webp)
Aktywne Trójmiasto
Rozpocznij quizMiejsca
Opinie (231) 6 zablokowanych
-
2023-02-15 22:30
Dotacja na rowery
Ciekawe, kiedy Gdańsk się obudzi z dotacją? Jeżeli wogule pomyślą o rowerzystach?
- 0 0
-
2023-02-15 22:40
Dotacja tu, dotacja tam. Tak to ma działać? Wprowadzamy niechciane (1)
i nieopłacalne technologie za zrzutki z podatków?
- 6 1
-
2023-02-19 15:10
te technologie są chciane: jest dużo chętnych
popularyzacja rowerów elektrycznych jest także opłacalna nie tylko dla ich użytkowników: generuje znaczne korzyści zewnętrzne.
- 0 0
-
2023-02-15 23:01
Dobra nazwa "dotacje do rowerów dla mieszkańców Gdyni". (1)
Dla mieszkańców czy może dla producentów rowerów elektrycznych? Poza tym elektryczne to też rowery? Pytam się, bo w Wikipedii tak napisali: "Rower - jedno- lub wielośladowy pojazd kołowy napędzany siłą mięśni poruszających się nim osób za pomocą przekładni mechanicznej, wprawianej w ruch (najczęściej) nogami. Samochody mają być elektrycznie ze względu na wymóg ECO a rowery ze względu na co?
- 2 1
-
2023-02-19 15:10
jedno drugiego nie wyklucza
Mieszkańcy Gdyni zyskują dużo więcej niż producenci rowerów.
- 0 0
-
2023-02-15 23:44
Podatek gruntowy przychodzi poleconym jak w zegarku
Przypomnijmy, że wnioski o przyznanie dotacji na zakup elektrycznego roweru można było składać...
UM jaja sobie robicie?- 1 1
-
2023-02-16 02:42
W ankiecie brakuje opcji: nie jeżdżę rowerem
- 2 1
-
2023-02-16 02:43
(1)
Niezależnie od tego jaki rower to w naszym klimacie i tak ma on wątpliwy sens.
- 1 2
-
2023-02-19 15:11
Badania wykazują, że popularność rowerów w krajach o dużo surowszym klimacie niż nasz bywa dużo większa
- 0 0
-
2023-02-16 04:30
Miłe to, zwłaszcza dla beneficjentów. (1)
Ale obnaża ekonomiczną słabość idei elektryków. Skoro cena zakupu stanowi barierę dla masowego użytkowania i trzeba wspierać w imię ekologii, to dlaczego nie dopłacać do elektrycznych Porsche albo Bentleyów? Efekt ekologiczny też murowany, a jakie korzyści ekonomiczne jeśli chodzi o skracanie czasu przejazdów!
- 3 1
-
2023-02-19 15:12
na odległość do 7 kilometrów rower wspomagany elektrycznie jest pod względem prędkości bardziej efektywny niż Porsche
czy Bentley (chodzi o środowisko miejskie, na specjalnym torze ta informacja nie jest prawdziwa).
- 0 0
-
2023-02-16 05:48
Miasto zadłużone na grube miliony a oni robią dotacje żenada
- 5 1
-
2023-02-16 06:24
Opinia wyróżniona
(4)
Moim zdaniem lepiej było zrobić dofinansowanie do komunikacji miejskiej, niewielka wprawdzie kwota ale sprawiedliwiej wykorzystana bo każdy kto chce może korzystać z komunikacji miejskiej a z tej dotacji nie mogą skorzystać nawet wszyscy chętni .
- 70 12
-
2023-02-16 09:35
Bierzesz dofinansowanie na rower 10k
Sprzedajesz rower za 10k, kupujesz elektryka za 5k, 5k zostaje w kieszeni
- 4 2
-
2023-02-16 10:26
dokładnie
to są jakieś fanaberie ...
- 3 2
-
2023-02-18 21:29
Gdynia bedziamiała mevo jak Gdańsk to jeszce dodatkowo marnuja kase na rowery dla mieszkancow by mieli prywatne?
to wyjatkowa niegospodarnosc!
- 0 1
-
2023-02-19 15:13
Badania wykazują, że więcej osób przesiada się z samochodu na rower/ rower wspomagany elektrycznie
niż z samochodu na komunikację publiczną.
- 0 0
-
2023-02-16 07:36
Po co jak zaraz bedzie Mevo?
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.