Droga rowerowa na Witominie będzie dokończona
10 kwietnia 2024, godz. 07:00
Najnowszy artykuł na ten temat
Duże zmiany na plus w ruchu na Chwarznieńskiej
Trwająca przebudowa ul. Chwarznieńskiej i okolicznych dróg na Witominie zakłada również realizację infrastruktury rowerowej. Droga dla rowerzystów urywa się jednak na ok. 200 metrów przed ul. Kielecką, prowadzącą do centrum miasta. To jednak stan przejściowy, ponieważ ogłoszono przetarg na budowę brakującego odcinka.
Aby połączyć ze sobą trasę rowerową w ul. Chwarznieńskiej z drogą pieszo-rowerową w ul. Kieleckiej niezbędne będzie wykonanie odcinka rowerowego w ul. Rolniczej.
I tu czeka rowerzystów niemiła niespodzianka. Powstająca droga rowerowa kończy się ok. 200 metrów przed ul. Kielecką. Jak to możliwe?
Brakujący odcinek w ramach oddzielnego przetargu
W przetargu w sprawie ul. Chwarznieńskiej zdecydowano się nie rozszerzać zakresu robót dotyczącego infrastruktury rowerowej poza odcinek drogowy. Brakujący fragment rowerowy stał się natomiast elementem oddzielnego, niedawno ogłoszonego, postępowania przetargowego.
W ramach inwestycji przewiduje się dowiązania do istniejącego (powstającego) zakończenia drogi rowerowej po wschodniej stronie ul. Rolniczej. Następnie droga rowerowa zostanie poprowadzona za wiatą autobusową przystanku "Rolnicza".
Dwa nowe przejazdy rowerowe obok przejść
Na wysokości sklepu Biedronka zostanie skorygowane położenie przejścia dla pieszych poprzez jego przesunięcie o kilka metrów w kierunku ul. Kieleckiej. Pozwoli to umieścić tuż obok "zebry" przejazd rowerowy oraz wprowadzić niezbędne łuki drogi rowerowej - przede wszystkim w sąsiedztwie skarpy przy dyskoncie spożywczym.
Od tego miejsca droga rowerowa będzie poprowadzona wzdłuż jezdni do skrzyżowania z ul. Witomińską, gdzie powstanie kolejny przejazd rowerowy obok przejścia pieszego. Po minięciu skrzyżowania, droga rowerowa zostanie połączona z istniejącą drogą pieszo-rowerową w ul. Kieleckiej, prowadzącą do węzła Wzgórze i centrum miasta.
Sześć miesięcy na wykonanie prac budowlanych
Realizacji drogi rowerowej będzie towarzyszyć przebudowa chodników oraz infrastruktury podziemnej. Warstwa ścieralna drogi rowerowej została zaprojektowana jako asfaltowa (z mastyksu grysowego tj. mieszanki mineralno-asfaltowej), zaś chodników z płytek betonowych.
O wyborze wykonawcy robót zdecydują kryteria: najniższej ceny (60 proc.) oraz przedłużenia minimalnego okresu gwarancji jakości robót (40 proc.). Maksymalny termin wykonania prac budowlanych to sześć miesięcy od momentu podpisania umowy.
Opinie (45) 3 zablokowane
-
2024-04-11 21:08
Kucyk Strasse
- 0 0
-
2024-04-12 20:18
Rower
Nic tylko rowerkiem szczególnie z centrum pod górkę do Chwarzma
- 0 0
-
2024-04-15 13:13
Proponuje cos w stylu gdynskim - np pomnik ksiedza na koncu tej trasy
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.