• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Spór o drogę rowerową przy hali targowej

Patryk Szczerba
14 października 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Droga rowerowa uniemożliwia legalne parkowanie pod halą targową w Gdyni. Droga rowerowa uniemożliwia legalne parkowanie pod halą targową w Gdyni.

Droga rowerowa wytyczona wzdłuż ul. Jana KolnaMapka w Gdyni budzi emocje wśród parkujących. - Powoduje duże niebezpieczeństwo przy przedszkolu nr 16 oraz przez słupki i linię ciągłą właściwie uniemożliwia wjazd na parking przy hali - nie ukrywają irytacji kierowcy. - Droga ma być zachętą do jazdy rowerem. Teren będzie niebawem przeorganizowany pod kątem potrzeb parkujących - zapewniają urzędnicy.



Co sądzisz o powstaniu drogi rowerowej na Jana z Kolna?

Przypomnijmy:

  1. W ostatnich dniach informowaliśmy, że na Jana z Kolna powstaje droga rowerowa.
  2. Jest wyznaczona na odcinku 800 metrów od pl. Kaszubskiego do Janka Wiśniewskiego
  3. Rowerzystom oddano lew skrajny pas jezdni, na którym do tej pory były wyznaczone miejsca do parkowania i lewoskręt.
  4. Artykuł, pod którym pojawiło się ponad 700 opinii, wywołał sporo emocji wśród czytelników.


Kontrowersje wśród kierowców przez nową drogę rowerową



Kontrowersje nie maleją, co pokazują reakcje kierowców na kolejne elementy drogi. W ostatnich dniach pojawiły się gumowe słupki oraz wymalowano poziome oznakowanie.

Część kierowców twierdzi, że droga rowerowa powoduje duże niebezpieczeństwo przy szkole i przedszkolu nr 16.

  • Nasza czytelniczka podkreśla, że oprócz ograniczenia parkowania przy hali, nowa droga rowerowa powoduje też niebezpieczeństwo dla decydujących się na postój przy przedszkolu.
  • Nasza czytelniczka podkreśla, że oprócz ograniczenia parkowania przy hali, nowa droga rowerowa powoduje też niebezpieczeństwo dla decydujących się na postój przy przedszkolu.
  • Nasza czytelniczka podkreśla, że oprócz ograniczenia parkowania przy hali, nowa droga rowerowa powoduje też niebezpieczeństwo dla decydujących się na postój przy przedszkolu.
- Mam dziecko w wyżej wymienionym przedszkolu. Jestem oburzona, że dzieci nie mają bezpieczeństwa przy wysiadaniu z samochodu (po prawej ruchliwa ulica od razu przy parkingu, a po lewej szeroka ścieżka rowerowa) - wskazuje w liście do naszej redakcji pani Natalia, która dodatkowo prowadzi działalność gospodarczą na hali.

Wjazd na parking między słupkami i przez ciągłą linię



Nowa droga rowerowa zgodnie z przepisami zablokowała też legalny wjazd na parking przy hali targowej. By zaparkować auto, kierowcy muszą złamać przepisy, o czym informują czytelnicy w Raporcie z Trójmiasta.



- Nie dość, że klienci nie mają gdzie się zatrzymać, to jeszcze my nie mamy jak rozładować towaru. A po stronie parkingu są miejsca dla dostawców, gdzie znajdują się windy przemysłowe. Całość została nagle odgrodzona podwójną linią ciągłą i pachołkami. Klienci są oburzeni, my nie wiemy, co robić. Dzwoniąc na policję dowiedziałam się, że oni też byli negatywnie nastawieni do powstania ścieżki ze względów bezpieczeństwa - dodaje pani Natalia.
  • Nowa droga rowerowa ma ok. 800 metrów. Jest dwukierunkowa i została wytyczona od pl. Kaszubskiego do Janka Wiśniewskiego.
  • Nowa droga rowerowa ma ok. 800 metrów. Jest dwukierunkowa i została wytyczona od pl. Kaszubskiego do Janka Wiśniewskiego.
  • Nowa droga rowerowa ma ok. 800 metrów. Jest dwukierunkowa i została wytyczona od pl. Kaszubskiego do Janka Wiśniewskiego.
  • Nowa droga rowerowa ma ok. 800 metrów. Jest dwukierunkowa i została wytyczona od pl. Kaszubskiego do Janka Wiśniewskiego.
  • Nowa droga rowerowa ma ok. 800 metrów. Jest dwukierunkowa i została wytyczona od pl. Kaszubskiego do Janka Wiśniewskiego.

Urzędnicy: nowa do zachęta do jazdy rowerem



Urzędnicy odpowiadają, że, po pierwsze, droga rowerowa ułatwi dzieciom i ich rodzicom bezpieczny dojazd do placówek oświatowych.

- Nowa droga rowerowa może zachęcić starszych uczniów do samodzielnego dojazdu do szkoły rowerem, co do tej pory nie było dla nich zbyt bezpieczne. Ułatwi też dojazd rodzicom odwożącym swoje dzieci na rowerach. Dla rodziców odwożących swoje pociechy samochodami, przy tych miejscach zostało przygotowanych ok. 18 miejsc typu Kiss&Ride (10 przy szkole i 8 przy przedszkolu) - odpowiada Jakub Furkal, oficer rowerowy.
A po drugie, według urzędników, ma zachęcić klientów hal do korzystania z rowerów podczas zakupów.

- Klienci hal targowych też będą mogli łatwiej, szybciej i bezpieczniej dojechać na swoich jednośladach na zakupy. Nowa ścieżka służyć będzie klientom robiącym mniejsze zakupy, choć przecież i rowery cargo zdobywają coraz większą popularność. Pamiętajmy, że im więcej osób skorzysta z alternatywnych dla samochodu środków transportu, tym łatwiej będzie znaleźć miejsce do parkowania dla osób naprawdę potrzebujących - dodaje.

Co z parkowaniem przy hali targowej?



Okazuje się, że planowane są też zmiany dla parkujących. Tyle że niewiele wiadomo o czasie ich realizacji.

- Parking przy hali targowej zostanie przeorganizowany wg projektu przygotowanego przez Zespół Miejskich Hal Targowych. Między drogą rowerową, a budynkiem hali znajdą się 24 miejsca parkingowe dla klientów (w tym 3 dla osób z niepełnosprawnościami), dodatkowo 4 dla taksówek, 4 dla dostaw i 2 dla pojazdów technicznych ZMHT oraz ciąg dla pieszych - opowiada Jakub Furkal.

Film prezentujący nową drogę rowerową.

Miejsca

Opinie (1327) ponad 50 zablokowanych

  • Czy miasto widzi coś więcej niż rowerzystów?

    Marzę o tym żeby rowerzyści przestali wreszcie rządzić naszym miastem, widzicie tylko swoją grupę, wprowadzacie rozwiązania niebezpieczne, nieprzemyślane i utrudniające życie mieszkańcom. Jak tak rozwija się Świętojańska po wprowadzeniu jednokierunkowego ruchu żeby rowerki mogły śmigać? Czyżby z dnia na dzień upadały kolejne lokale i sklepy? Może zróbcie w ogóle deptak, to ożyje. Hale też otoczcie parkiem i ścieżkami rowerowymi, chętnie z tygodniowymi zakupami będziemy spacerować.

    • 34 2

  • Prezydent Szczurek jeździ rowerem czy zkm? (1)

    Przy tej okazji chciałam zapytać czy Prezydent Szczurek na otwarcie nowego laboratorium CTM przyjechał na Oksywie rowerem, czy może komunikacją miejską korzystając z jednego ze świeżo wymalowanych buspasów?

    • 38 1

    • Na Oksywie jest jakiś buspas?

      • 1 0

  • Czy kupcy na hali już od dziś dowożą sobie towar rowerami?

    Czy ktoś o nich pomyślał? Nie dość, że stracą klientów, bo umówmy się, jeśli robisz zakupy na tydzień, to nie zapakujesz ich sobie na rower, czasami trzeba wrócić do bagażnika żeby zostawić rzeczy i idzie się po dalszą część zakupów. Nie wiem jak miałabym to rowerem przewozić.
    A ja to ja, w sumie mały problem... jak niby kupcy mają dojeżdżać z towarem, jeśli pachołki odgrodziły im dostęp? Czy też rowerami mają śmigać?

    • 34 1

  • Najlepiej utrudniać

    A co z lkomunikacją zbiorową , przez te wszystkie udogodnienia dla rowerów coraz gorzej prowadzi się pojazdy komunikacji miejskiej. Widać z tego rozwiązania że miasto ma gdzieś transport zbiorowy i stawia na indywidualny.

    • 28 1

  • Wpasowywanie na siłę w infrastrukturę w której nie ma miejsca na podobne ekstrawagancje czegoś co zatruwa życie większości co by uszczęśliwić mala grupkę rowerowych krzykaczy, chory temat. Koszty społeczne nieadekwatne do ich samozadowolenia. Następny krok, ścieżka rowerowa na obwodnicy. A może przestańcie już niszczyć to miasto. Hulajnogarze, wrotkarze i rowerzyści grasowali kiedyś tylko po placach zabaw dla dzieci, piękne czasy. Bike free zone, pora na takie inicjatywy społeczne, znów zróbmy miasto normalnym.

    • 24 3

  • Gdynia staje się memem (2)

    jak Radom i Sosnowiec

    • 37 3

    • od dawna już jest, niestety

      • 8 1

    • aba miasta są bardziej do przodu

      • 2 1

  • Następny bezsens

    Włodarze naszego miasta po raz kolejny pokazują swoje klapki na oczach. Domalowują następne ścieżki na pałę byle było jak najwięcej dróg "pro eko" bo to dobrze wygląda w statystykach nie mających nic wspólnego z bezpieczeństwem czy funkcjonalnościa. Tak samo jest z buspasami. Nieudolność na każdym stopniu pokazuje tragiczne zarządzanie naszym miastem. Od lat Brak kluczowych inwestycji drogowych, sensownego i przemyślanego zagospodarowania przestrzennego spowodował już kilkanaście lat temu utrudnienia w normalnym funkcjonowaniu, a teraz gdy pojazdów jest 2 razy więcej niż 10 lat temu dowalają przy źle funkcjonującym system zarządzania światłami drogi rowerowe po których mało kto jeździ z błachej przyczyny: "Ilość a nie funkcjonalność".

    • 29 2

  • Poprzednio pisałem, ze to jest absurdalny pomysł, ale dodatkowo potwierdzają to przykłady z tego artykułu (5)

    czyli parking i przedszkole.

    To jest jeden z niestety wielu przykładów, jak w Gdyni działa UM, oczywiście w sensie działania wyjątkowo szkodliwego.

    A wystarczyłoby zatrudniać osoby, które potrafią myśleć logicznie i wszelkie zmiany robią nie na mapie, ale po wizji lokalnej.

    Każdy widzi te absurdy typu remontów nowych chodników, ale dziwi się dlaczego te dziurawe są takimi od lat i nic się nie zmienia.

    Przy okazji czy ktoś w ogóle nadzoruje remont Starowiejskiej? Przecież tam jest bajzel jak w bombardowanej Ukrainie, miejscami piesi musza chodzić ulicą, bo po obydwu stronach zamknięte chodniki. Pominę z litości ten wykwit intelektu projektanta i UM zatwierdzającego słynne gdyńskie kocie łby na chodnikach.

    • 37 1

    • tak przy okazji dlaczego nie wytyczono jej na Radtkego? (3)

      maiłaby o wiele większy sens i logiczne uzasadnienie

      • 6 1

      • no i chyba tam nawierzchni nie trzeba poprawiać, bo jest dobra

        • 1 1

      • (1)

        Radtkego jest szeroka, ma dojazd do hali - to dla rowerzystów :O)

        asfalt jest równy, nie trzeba łatać dziur

        przez większą część dnia nie jest zatłoczona, więc ścieżka rowerowa nie odbiera niczego

        ścieżka prowadziłaby do wielu budynków mieszkalnych, a nie była bezsensowną przelotówką jak na Jana z Kolna

        na końcu jest szkoła i szpital tudzież Biedronka, gdyby rowerzyści mieli taką potrzebę, a po drodze Straż Pożarna i Skarbówka

        • 0 1

        • ale oficer rowerowy woli Jana z Kolna...

          • 0 1

    • Jana z Kolna to ulica widmo

      umiejscowienie tam ścieżki rowerowej jest kompletnie bez jakiegokolwiek sensu

      • 2 1

  • Wszyscy wiedza swoje ale urzad wie najlepiej

    Właśnie położyli hale pod pretekstem w białych rękawiczkach. Mietek już zaciera ręce będą grunty :)

    • 28 1

  • Najwyższy czas zmienić urzędników od ruchu drogowego na takich co potrafią obliczyć (3)

    ilość niezbędnych miejsc parkingowych wg logiki: ilość uczniów do lat12 na jednej zmianie/2. Proste i oczywiste.
    Podobnie z przedszkolami. 19 miejsc parkingowych to akurat ilość na jedną klasę ! A klas 1 o 5 musi być co najmniej 5. Czyli przewidziano w najlepszym przypadku pięć razy mniej od potrzeb !! Nie rozumiem, dlaczego obliczenie potrzebnych miejsc parkingowych sprawia planistom takie problemy. Nawet przy PKM przygotowano absurdalnie małą ich ilość, już obecnie niewystarczającą. A co będzie, kiedy z PKM ludzie zaczną korzystać na co dzień ? W Trójmieście na dziś potrzeba co najmniej 250 tys. miejsc parkingowych w okolicach centrów. Społeczeństwo się starzeje i ma coraz mniej możliwości wędrówek i pieszych i rowerowych. Apel do władz naszych Miast: nie myśleć o trasach rowerowych , skrzyżowaniach, parkach i ławeczkach, czas na poważnie zająć się parkingami !!

    • 30 1

    • (2)

      Serio uważasz że problemem jest "obliczenie" ilości miejsc parkingowych? Czy w ogóle zdajesz sobie sprawę ile miejsca zajmuje 250 tys miejsc parkingowych?

      • 2 2

      • (1)

        Zburzyć miasto, postawić parking. Będą szczęśliwi

        • 1 5

        • Przeciez to juz ruina

          • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Popołudniowa wycieczka rowerowa po pracy, nad Jezioro Marchowo

30-50 zł
zajęcia rekreacyjne, rajd / wędrówka

Zawody Rowerowe Cross Country Sobieszewo

100 zł
zawody / wyścigi

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum