Drogie oferty na remont Zielonej w Gdyni
Pierwszy przetarg na przebudowę odcinka ul. Zielonej na Oksywiu, który ma ułatwić poruszanie się pieszym i rowerzystom, został unieważniony, choć zgłosiło się pięć firm. Gdynia nie rezygnuje i znów szuka wykonawcy prac.
Przypomnijmy:
- Gdynia chce przebudować odcinek ul. Zielonej przebiegającego na skraju Obłuża i Oksywia.
- W ramach inwestycji ma zostać zmieniony układ drogowy, powstanie ścieżka dla rowerów i chodnik.
- Prace związane z przebudową sieci będą toczyć się też pod ziemią.
- Powinny zostać wykonane w ciągu 9 miesięcy od momentu podpisania umowy.
- Pierwszy przetarg w tej sprawie został unieważniony.
Do wykonania zadania zgłosiło się pięciu oferentów. Dwa przedsiębiorstwa nie odpowiedziały na propozycję przedłużenia terminu związania ofertą, więc przestały być brane pod uwagę przy wyborze, a propozycje zostały odrzucone. To WPRD Gravel z Gdańska i Przedsiębiorstwo Budowy Dróg ze Starogardu Gdańskiego.
Do oceny pozostały trzy:
- Grupa Flize Gres z Prokowa z kwotą blisko 7,9 mln zł.
- Strabag z kwotą blisko 9,6 mln zł.
- MTM z kwotą 6,7 mln zł.
Gdynia zamierzała przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia 5,9 mln zł, więc przetarg unieważniano. Ruszyło już drugie postępowanie. W połowie maja będą znane oferty.
Remont potrzebny, ale kontrowersyjny
Przypomnijmy, że kontrowersje budzi fakt, że przebudowa obejmuje odcinek między skrzyżowaniami z ul. Bosmańską i ul. Błękitną. Między ul. Błękitną a ul. Dąbka - na odcinku 100 metrów - remontu nie będzie, na co zwracają uwagę rowerowi aktywiści.
Podkreślają, że nowa droga rowerowa będzie prowadziła rowerzystów prosto na chodnik i przystanek autobusowy "Dąbka-Zielona".
"Podobne miejsce teleportacji przy UM"
- Podobne "miejsce teleportacji" znajduje się od kilkunastu lat przy Urzędzie Miasta, pod oknami prezydenckich gabinetów. Uzasadnione są zatem obawy, że niedoróbka z ul. Zielonej może zostać z nami na lata - mówi Maciej Karpowicz ze stowarzyszenia Rowerowa Gdynia.
Władze Gdyni przyznały, że przebudowa rzeczywiście nie obejmie wskazanego przez Macieja Karpowicza odcinka, i wyjaśniały, dlaczego tak jest.
Władze Gdyni: tyle zakłada umowa z deweloperem, resztę zrobimy sami
- Obecny zakres prac realizowany jest na podstawie umowy z deweloperem, pozostałą cześć zrealizujemy we własnym zakresie - informował Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Nie padła data, kiedy zostaną wykonane prace.
Inwestor prywatny - firma Broker ma pokryć koszt robót związanych z:
- budową i przebudową sieci kanalizacyjnej, sanitarnej, gazowej, teletechnicznej i energetycznej,
- współfinansować przebudowę drogi, kanalizacji deszczowej, sieci wodociągowej,
- dołożyć się do nowego oświetlenia oraz nasadzenia zieleni.
Opinie (82) 2 zablokowane
-
2024-04-30 07:41
Rowerowi aktywiści (7)
Może teraz nowa Władza odstawi tych niby aktywnych na rowerach na drugi plan i zacznie poważnie myśleć o wszystkich mieszkańcach. Obcisłe gacie miały już swój czas
- 45 22
-
2024-04-30 07:48
Przecież w Gdyni rządzą samochodowi raktywiści.
Jak szczurek zbudował 200m drogi rowerowej, po miesiącu była już zaorana pod parking.
- 9 4
-
2024-04-30 08:18
No problemo, będą jeździć ulicą (2)
Wtedy będziemy nasłuchiwać huku pękających odwłoków że się jakiś Mariusz spóźnił 8 sekund do Lidla, bo mu jakiś obcisłogaci drogę blokował
- 6 2
-
2024-04-30 09:05
(1)
Lecz się o ile nie jest za późno!
- 0 2
-
2024-04-30 09:08
Jedyny argument samochodowych raktywistów :D
Rowerzystom żadnych inwestycji nie potrzeba, dobrze nam na jezdni.
- 3 0
-
2024-04-30 08:24
Gdyński Dialog to PiSowscy zamordyści wiec jest to prawdopodobne z nimi nie ma dialogu.
- 0 9
-
2024-04-30 08:27
Wystarczy juz tych autoterrorystow
Czas ukrócić im dojazdy do pracy pustymi samochodami ... dość trują nam powietrze korkami.
- 8 8
-
2024-04-30 09:05
Odstaw leki .
- 0 0
-
2024-04-30 07:42
Opinia wyróżniona
(1)
Powinni wymienić nawierzchnię już lata temu, bo na księżycu jezdzi się przyjemniej. Oczywiście przebudowę trzeba było zrobić w tradycyjnym gdyńskim stylu, czyli z rozmachem finansowym, dlatego kolejne lata będzie tam tak jak jest. I w sumie bardzo logiczne, ze strony miasta, było robienie remontu kiedy ma się zacząć budowa bloków, na które po nowej drodze będzie jeździł ciężki sprzęt.
- 41 1
-
2024-04-30 08:25
Kasiorek ci wymieni sama za darmo?
- 0 7
-
2024-04-30 07:46
To nie jest skraj Obłuża i Oksywia. Benisławskiego jest granicą...Jak jest problem z wyborem wykonawcy do takich wymagań, to proponuję zamknąć Zieloną na 3-4 dni jak teraz odcinek Dąbka i po prostu wymienić tam asfalt. Tanio i szybko.
- 5 0
-
2024-04-30 07:51
Zielona się rozpada !!! (1)
To już prawie droga szutrową i nadal jest rozjeżdżana bo teraz traktowana jest jako objazd
- 5 1
-
2024-04-30 20:53
Rozpada się od zawsze, bo nigdy nie została zbudowana jak należy..
- 0 0
-
2024-04-30 07:54
Oferty drogie bo trzeba dużo spalić paliwa jak stoi w korkach żeby tam dojechać.
- 8 1
-
2024-04-30 08:06
Wezcie tanio! (1)
Zeby poprawiac za rok
- 0 1
-
2024-04-30 20:57
Nie ma budowy w Gdyni, która nie rozpada się po kilku miesiącach. Zatoki autobusowe, chodniki. Al. Zwycięstwa, Starowiejska, Bo
- 0 0
-
2024-04-30 08:23
co zrobi Kosiorek sam to wyremontuje czy poszuka po znajomych? Czy tylko potrafi narzekać z kolegami.
- 0 7
-
2024-04-30 08:24
Łucyk ma jeszcze spore zapasy białej farby po co więc remont za miliony?
- 3 0
-
2024-04-30 08:26
Łucyk ...
Wszystko w temacie
- 4 0
-
2024-04-30 08:32
Niech rozkopią całe Obłuże (1)
Niech najpierw skończą Unruga, a potem zabierają się za Zieloną
- 9 0
-
2024-04-30 20:59
Nigdy niczego nie skończą. Nie opłaca się.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.