Europejski Dzień Bez Samochodu, Gdańsk, 22.09.2002
6 października 2002 (artykuł sprzed 21 lat)
Mijająca kadencja Rady i Zarządu Miasta była okresem intensywnej rozbudowy sieci ścieżek rowerowych w Gdańsku. Wybudowano ok. 25 km ścieżek. Ale to dopiero początek inwestycji 'rowerowych' w naszym mieście. W porozumieniu z ekologicznymi organizacjami pozarządowymi przygotowany został "Gdański Projekt Rowerowy". Przewiduje on wybudowanie w ciągu dwóch najbliższych lat ponad 30 km ścieżek na głównych ciągach komunikacyjnych oraz kompleksową poprawę warunków dla ruchu rowerowego na drogach lokalnych o długości 70 km. Projekt ten zyskał uznanie Global Environment Found - agendy ONZ-u, która przyznała Gdańskowi jako jednemu z dwóch miast na świecie 1 mln USD na jego realizację. Jest to połowa środków potrzebnych na ten cel; druga połowa będzie pochodziła z budżetu miasta.
Ponadto przy udziale środków Gminnego i Powiatowego Funduszu Ochrony Środowiska w latach 2003-2005 będą budowane ścieżki rowerowe na Wyspie Sobieszewskiej oraz ścieżki w Pasie Nadmorskim.
Szanowni Państwo,
Strategicznym celem władz miasta jestuczynienie z komunikacji rowerowej autentycznej alternatywy dla ruchu samochodowego i komunikacji miejskiej. Ma to wiele zalet, a tylko niektóre z nich wymieniamy poniżej. Wiemy jednak, że aby to było możliwe, trzeba stworzyć ku temu dogodne warunki. Mam nadzieję, że realizacja wszystkich naszych zamierzeń już za 2 lata znaczaco przybliży nas do tego celu.
A zatem na rowery Gdańszczanie!
Paweł Adamowicz
Prezydent Miasta Gdańska
Rower: Dlaczego?
Każdy przejazd rowerem zamiast samochodem przyczynia się do znacznych korzyści i oszczędności, zarówno dla jednostki, jak i dla całej społeczności miasta:
- całkowity brak negatywnego wpływu na jakość życia w mieście (nie ma hałasu ani zanieczyszczeń)
- ochrona zabytków i roślinności
- mniej zajętej przestrzeni zarówno do przemieszczania, jak i do parkowania, a więc lepsze jej wykorzystanie
- mniejsze zniszczenie sieci drogowej, czyli mniejsze nakłady na remonty
- poprawa atrakcyjności centrum miasta (handel, kultura, rekreacja, życie społeczne)
- zmniejszenie korków i strat ekonomicznych, które powodują
- zwiększona płynność ruchu samochodowego
- większa atrakcyjność komunikacji publicznej
- oszczędność czasu i pieniędzy rodziców zwolnionych z obowiązku dowożenia dzieci do szkoły
- oszczędność czasu rowerzystów na krótkich i średnich dystansach
- brak ewentualnej konieczności posiadania drugiego samochodu przez gospodarstwo domowe, a więc zwiększenie części budżetu będącej do dyspozycji rodziny
- poprawa stanu zdrowia i kondycji fizycznej
Opinie (1)
-
2003-03-27 19:39
dzięń bez auta
mało zdjęć !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.