Gdynia inwestuje w rowery dostawcze
Ok. 1 mln zł unijnej dotacji dostanie Gdynia na wprowadzenie rowerów cargo. Chce przekonać do nich mieszkańców i przedsiębiorców, głównie ze Śródmieścia.
W centrum Gdyni takie pojazdy mają służyć przede wszystkim dostawcom, którzy w ten sposób mogliby rozwozić część towarów. Wszystko dzięki unijnemu projektowi CoBiUM, w którym weźmie udział Gdynia. Ze środków unijnych zakupione zostaną rowery, które będą własnością miasta. Nie wiadomo jeszcze jednak na jakich zasadach początkowo będzie można z nich korzystać. Prawdopodobnie docelowo trafią do sieci Roweru Metropolitalnego i każdy będzie mógł je wypożyczyć.
- Gdynia ma zamiar zaangażować się w badanie i prowadzenie działań pilotażowych wśród pracowników jednostek samorządowych oraz przedsiębiorców na terenie ścisłego centrum miasta. Połączymy to z innym projektem, dotyczącym systemu dostaw w Śródmieściu. W planach jest również zakup rowerów dostawczych - mówi Alicja Pawłowska, kierownik referatu projektów unijnych i zarządzania mobilnością w Zarządzie Dróg i Zieleni w Gdyni.
Czy wprowadzenie rowerów dostawczych rozwiąże problemy z parkowaniem na chodnikach i drogach rowerowych?
Z takich rowerów korzystać będą też pracownicy miejskich służb, odpowiedzialni np. za czyszczenie ulic. Urzędnicy chcą również zachęcić do nich kurierów, a także mieszkańców, którzy np. wygodnie mogliby dowozić dzieci do przedszkoli i szkół.
Gdynia przystąpiła do projektu wraz ze Słupskiem, szwedzkim Vaxjo, Uniwersytet w Greifswaldzie, Duńską Organizację Turystyki Rowerowej (Kopenhaga) oraz firmą Energiekontor z Bremy. Budżet na realizację gdyńskiej części projektu wynosi 247 tys. euro i otrzyma dofinansowanie w wysokości 85 proc. Projekt musi być zrealizowany do końca stycznia 2021.
Ile z tej kwoty zostanie przeznaczone na zakup rowerów, a ile na działania promocyjne? Na razie nie wiadomo. Za miesiąc ustalone zostaną szczegóły. Pozostaje mieć nadzieję, że większość, bo w ciągu najbliższych trzech lat Gdynia uczestniczyć będzie też w projekcie City Changer Cargo Bike, który polegać będzie głównie na organizacji warsztatów, tworzeniu materiałów edukacyjnych oraz promowaniu ruchu rowerowego z wykorzystaniem rowerów towarowych.
Opinie (263) 7 zablokowanych
-
2018-02-20 11:32
Co by tu jeszcze wymyślić (1)
Panie Wojtku. Z przyjemnością Pana wywiozę takim rowerowym dostawczakiem jak najdalej od urzędu miejskiego.
Zejdź Pan w końcu na Ziemię albo leć sobie w kosmos z Kosakowa i nie wracaj.- 6 1
-
2018-02-20 17:38
a co konkretnie proponujesz w zamian?
jakie masz rzeczowe argumenty przeciwko realizacji tego projektu?
- 0 0
-
2018-02-20 12:39
(1)
Kolejny absurd za unijną kasę. Może zamiast realizować kolejne fanaberie, władza zrobiłaby wreszcie coś dla zwykłego mieszkańca, żeby żyło mu się lepiej? W tym całym wyścigu o prestiż zgubił się zwykły Kowalski, który chciałby na przykład nie wracać do domu 3 godziny komunikacją miejską, bo trochę śniegu spadło, albo nie wybijać zawieszenia w samochodzie na dziurawych i popękanych drogach. Przy innych europejskich miastach Gdynia to zaścianek, pomimo usilnych prób zamaskowania swojej indolencji przy pomocy sztabu PR-owców. Zastanawiam się kiedy się wreszcie ta szopka skończy.
- 3 1
-
2018-02-21 21:45
przecież tekst nie jest na temat komunikacji miejskiej
to jest tekst o korzyściach dla zwykłych ludzi korzystających z nietypowych rowerów.
Ludzie korzystający z typowych rowerów też mają z tego tytułu korzyści.- 0 0
-
2018-02-20 13:17
A może raczej w bezpieczeństwo.
to byłaby lepsza inwestycja.
- 1 1
-
2018-02-20 13:41
juz widze kurier wyciaga cargo (1)
zeby dowiesc na swietojanską telewizor a dostawy do sklepu na pare razy z piwem.za co taka klęska w tej Gdyni.czy ci urzednicy cos biorą???
- 2 1
-
2018-02-20 17:36
a jednak zacząłeś myśleć. To pierwszy krok do wyobrażenia sobie poprawy warunków życia.
- 1 1
-
2018-02-20 13:43
cargo plugi i solarki
- 2 1
-
2018-02-20 20:28
A gdzie ma się zatrzymać? (1)
Na parkingu nie bo miejsca zajęte. Nawet jak by było jedno miejsce to by zaparkował na parkingu. Musiał by tyłem. A tak nie miał wyjścia i staną na ścieżce rowerowej. Powiedzmy do przykładu. "Rowerzysta rowerem blokuje chodnik tak że piesi nie mogą przejść". Zwróci się takiemu rowerzyście uwagę żeby tak nie stawiał roweru, to rowerzysta oczywiście z mordą i z łapami. Taka jest parszywa natura rowerzystów. Tylko chamstwo i jeszcze raz chamstwo''.
- 1 2
-
2018-02-21 21:43
wstaw zamiast rowerzystów kierowców
tekst dużo lepiej odda rzeczywistość, z którą mamy codziennie do czynienia.
Chyba że siliłeś się na ironię - miałbyś plusa- 0 0
-
2018-02-20 22:04
Dobry pomysł !
Chętnie kupię taki pojazd !
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.