Gdynia: nie rezygnujemy z dróg rowerowych
Po artykule prezesa Stowarzyszenia Rowerowa Gdynia Łukasza Bosowskiego, który przed tygodniem podsumował brak inwestycji rowerowych w mieście, publikujemy odpowiedź Jakuba Furkala, pełnomocnika prezydenta Gdyni ds. komunikacji rowerowej.
Bardzo dziękuję stowarzyszeniu Rowerowa Gdynia za poruszenie istotnych spraw dla komunikacji rowerowej.
Zapomniane gdyńskie drogi rowerowe
Drogi rowerowe są projektowane
W związku z tym aktualnie projektujemy bardzo istotne fragmenty dróg rowerowych, m.in. wzdłuż ul. Wielkopolskiej od ul. Łowickiej do al. Zwycięstwa, wzdłuż ul. Chwarznieńskiej (Witomino), wzdłuż ul. Rolniczej (od Chwarznieńskiej do Konwaliowej), kładkę pieszo-rowerową nad torami (między Małym Kackiem a Karwinami), fragment al. 17 Grudnia, ul. 3 Maja czy ul. Jana z Kolna. Prowadzone jest postępowanie na projekt rowerowego połączenia ul. Wiśniewskiego z ul. Morską (wzdłuż estakady Kwiatkowskiego), ul. Unruga (od ul. Bosmańskiej do estakady), a w niedługim czasie również wzdłuż ul. Janka Wiśniewskiego między dworcem PKP a stacją Shell.
Wspomniany przez Pana Łukasza Węzeł Karwiny wzbogaci się o drogi rowerowe w miejscach, w których dzisiaj ich nie ma, czyli na ul. Sopockiej, Strzelców i Nowowiczlińskiej.
Drogi rowerowe, które będą zbudowane
W najbliższych miesiącach planowane jest wybudowanie nowych dróg rowerowych, np.: wzdłuż ul. Władysława IV (skrzyżowanie z al. Piłsudskiego), na ul. płk. Dąbka, ul. Kwiatkowskiego, wzdłuż ul. 10 Lutego, na ul. Kartuskiej, fragment przy Uniwersytecie Morskim czy wyczekiwane połączenie dróg rowerowych na skrzyżowaniu ul. Morskiej z Warszawską.
Drogi rowerowe nie zawsze są konieczne
Należy też zwrócić uwagę, że nie w każdym miejscu budowa wydzielonych dróg rowerowych jest możliwa czy wręcz potrzebna, aby jazda rowerem stała się wygodna i bezpieczna. Przykładem niech będzie przeobrażona organizacja ruchu na kilometrowym odcinku ul. Świętojańskiej. Ograniczony ruch w kierunku północnym (od al. Piłsudskiego do ul. 10 Lutego) wyłącznie dla rowerzystów i trolejbusów, a w drugą stronę wydzielenie pasa rowerowego spowodowało, że ulica stała się spokojniejsza, cichsza i bezpieczniejsza dla rowerzystów, którzy do tej pory jeździli chodnikami. Ponadto, mimo utrudnień jakie wprowadza budowa Trasy Kaszubskiej - tam również powstaną nowe połączenia rowerowe między Kaczymi Bukami, Chwaszczynem a Dąbrową.
Intensywnie pracujemy i szukamy najbardziej efektywnych sposobów na ulepszanie sieci gdyńskich dróg rowerowych. Priorytetem jest budowa dróg rowerowych tam, gdzie ich nie ma. Dodawanie dodatkowych szlaków wzdłuż ulic, gdzie one już istnieją (ul. Wielkopolska oraz ul. Morska) jest obecnie zadaniem mniej pilnym. Zdajemy sobie sprawę z licznych potrzeb inwestycyjnych, które usprawnią ruch rowerowy i zapewniam, że miasto z nich nie rezygnuje.
Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.
Opinie (267) ponad 20 zablokowanych
-
2020-10-05 16:43
Samochodowa Gdynia
Ja samozwańczy Prezes Stowarzyszenia Samochodowa Gdynia wzywam wszystkich zdrowomyślących mieszkańców Gdyni do usunięcia przy najbliższych wyborach szkodników z Samorządności Urzędu Miasta Gdyni.
Dość głupich i nieprzemyślanych inwestycji, likwidacji miejsc parkingowych, blokowania miasta przez imprezy sportowe i wydawania kasy na PR.
Precz ze Szczurkiem i Łucykiem.- 1 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.