Gdynia: nowa droga rowerowa przez las
Nowe tablice, wiaty, ławki i oznakowania pojawiły się na drodze rowerowej z Chwarzna do Karwin. Dzięki temu w Gdyni jest teraz w sumie 15 km odnowionych leśnych dróg dla cyklistów.
- Projekt realizujemy z Nadleśnictwem Gdańsk. Urządzamy drogi rowerowe, by były przejezdne, bezpieczne i dobrze oznakowane - podkreśla Tomasz Banel, naczelnik wydziału Polityki Gospodarczej i Nieruchomości w UM Gdyni.
Wszystkie zrewitalizowane od 2008 roku drogi rowerowe na terenie gdyńskich lasów mają 70 km długości. Wcześniej wytyczono dwie trasy: Witomino - Demptowo i Chwarzno oraz Śródmieście ul. Wolności oraz naprawiono nawierzchnię wybranych odcinków. Rok temu zrewitalizowano drogę rowerową z Karwin do Sopotu Brodwina. Koszt prac wyniósł ponad 259 tys. zł.
- Drogi są równe i szerokie, ale rowerzyści nie muszą obawiać się, że spotkają na nich kierowców. Mogą po nich jeździć tylko samochody Nadleśnictwa, gdyż trasy służą nam jednocześnie jako drogi gospodarcze. Wszystkie wjazdy zablokowane są szlabanami - mówi Jan Szramka z Nadleśnictwa Gdańsk.
Miejsca
Opinie (130) ponad 10 zablokowanych
-
2011-08-05 12:35
Dobra, dobra a kiedy (1)
normalna dróżka nad morzem łącząca Gdynię z Sopotem ???
- 23 1
-
2011-08-05 19:45
Nad morzem to przesada, ale można by zrobic od Kamiennego Potoku porządną ścieżkę wzdłuż Alei Zwycięstwa. Można by w tym celu zwęzić wschodnią jezdnię, bo jest za szeroka i bydło w puszkach jeździ na trzeciego środkiem.
- 2 0
-
2011-08-05 12:42
HAHA
Biduly nie maja kasy na zrobienie drogi dla rowerzystów to do lasu ich wpędzją HAHANIE LUbIE GDYNI
- 20 4
-
2011-08-05 12:43
Postawienie drewnianej wiatki i paru znaków na istniejącej leśnej drodze, nie zastąpi realnej budowy dróg rowerowych w MIEŚCIE.
- 28 0
-
2011-08-05 12:45
Trasa Karwiny-Brodwino (5)
W końcu wiadomo ile kosztowała "rewitalizacja drogi rowerowej z Karwin do Sopotu Brodwina". Pytanie tylko" po co wydano tyle pieniędzy na ten kilometr z okładem leśnej drogi? Jedyne co sensowne to oznakowanie tej trasy. Ładną leśną drogę gruntową poszerzono do ok. 4 metrów. Wycięto całą masę drzew. Wysypano kilkadziesiąt ton gruzu, śmieci i piasku. Zlikwidowano co prawda jedno pojawiające się po deszczach rozlewisko ale za to na większości tego odcinka grzęźnie się w piachu. Za to samochody mają raj można tędy jeździć byle czym nie tylko terenówką. Kierowcy korzystają z tego skrótu bardzo często. Idąc tędy, samochody spotyka się równie często jak rowery. Do tego dochodzi ciężki sprzęt do prac leśnych. Postawiono szlaban, który można w każdej chwili otworzyć - od dawna jest otwarty na stałe. Ciekawy czyj krewny lub znajomy ("królika" z magistratu) dostał to zlecenie. Gdynia to rzeczywiście miasto z marzeń - pytanie tylko czyich. A pranie dotyczypublicznych pieniędzy za pomocą zbędnych prac. Trasy rowerowe są mile widziane ale trzeba je wydawać sensownie a nie wyrzucać w błoto tzn. piach.
- 32 3
-
2011-08-05 12:49
(1)
Rozumiem że chodzi o wydawanie pieniędzy a nie tras rowerowych
- 0 0
-
2011-08-05 12:50
Oczywiście - trochę się "zakręciłem" :)
- 2 0
-
2011-08-05 14:04
he he - droga nie tylko dla rowerów ...
bo i potrzebna bardzo szczególnie dla wspomnianego cięzkiego sprzetu do prac leśnych, który w poprzednich warunkach cokolwiek zapadał się, szczególnie jak było mokro. No i jakoś można spożytkować pieniądze ze zwiększonego planu wyrębu. I kółko się zamyka.A na koniec wdzięczne mrugnie oczkami w postaci namalowanych piktogramów szlaków.
- 8 0
-
2011-08-05 18:30
ZGADZAN SIĘ TRASA Karwiny-Brodwino = PORAŻKA (1)
- 4 1
-
2011-08-05 19:32
Porażką, to są rowerzyśki na Sopockiej albo Brodwińskiej. Dzięki tej drodze święte krowy na dwóch kółkach nie mają wymówki dla utrudniania życia łosiom na czterech kółkach :)
- 0 0
-
2011-08-05 12:45
Nie zastąpi ale
pr działa !
- 19 1
-
2011-08-05 12:48
Fajnie ALE
ja chcę jeździć spokojnie rowerem po mieście, do szkoł i pracy, a nie tylko po lesie.
- 27 0
-
2011-08-05 12:49
o mistrzowie nic nie robienia z um gdynia
znowu "otworzyli" coś co istniało wcześniej.
- 33 2
-
2011-08-05 12:53
dużo górek ?
czy na tej trasie jest dużo podjazdów ? jak oceniacie poziom trudnosci dla przecietnego rowerzysty
- 2 5
-
2011-08-05 13:00
zdarzenie bez znaczenia - szkoda pisania i miejsca na serwerze
droga istniała i kto chciał to korzystał , jak w ten sposób będziecie rozumieć budowę dróg rowerowych to najbliższa "inwestycja " to oznakowanie "droga dla rowerów " miedzy na granicy miasta
- 19 2
-
2011-08-05 13:06
super
Oznakowac jeszcze resztę tych leśnych dróg (Grabówek, Chylonia, Pustki) bo drogowskazów tam nie ma żadnych, a nie każdy jeździ z GPS-em
- 4 4
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.