Strategia Rowerowa dla miasta Gdyni do roku 2030 jest już gotowa. Jeśli 23 stycznia tego roku przegłosują ją radni miasta, w ciągu najbliższych lat rowerzyści mogą liczyć na inwestycję ponad 163 mln zł, głównie w infrastrukturę.
- Dokument wskazuje nie tylko cele i kierunki rozwoju, ale także szczegółowy plan działań dla rozwoju ruchu rowerowego w naszym mieście na najbliższych 7 lat, w zakresie zadań: infrastrukturalnych, informacyjno-promocyjnych, usługowych i tych związanych z efektywnym transportem towarów rowerami cargo - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni. - Dzięki takiemu podejściu zapewnimy synergię w naszych działaniach w ramach równoważenia transportu w naszym mieście - dodaje.
Plan inwestycji rowerowych do 2030 r. w Gdyni
W sumie na wszystkie działania przeznaczono ponad 163 mln zł. W większości to inwestycje w infrastrukturę, które mają zapewnić spójność i ciągłość podstawowych połączeń rowerowych w mieście, co jest obecnie największą bolączką "sieci" dróg rowerowych w Gdyni.
Strategia rowerowa Gdyni do roku 2030 (pdf)
Najważniejsze inwestycje rowerowe w Gdyni:
- Budowa drogi rowerowej wzdłuż ul. Wielkopolskiej od al. Zwycięstwa do ul. Łowickiej.
Realizacja: lata 2024-2030.
Koszt oszacowany: 5 mln zł. - Budowa drogi rowerowej wzdłuż ul. Płk. Dąbka, od istniejącej Staniewicza do projektowanej przy Lidlu w kierunku Obłuża
Realizacja: lata 2025-2026.
Koszt: 500 tys. zł. - Budowa drogi rowerowej i chodnika na ul. Janka Wiśniewskiego, od stacji paliw Shell przez węzeł Ofiar Grudnia - plac Konstytucji oraz podjazdy do kładki łączącej ul. Janka Wiśniewskiego z ul. Morską.
Realizacja: lata 2024-2030.
Koszt: na razie nieznany. - Budowa buspasa i drogi rowerowej w ul. Hutniczej od estakady Kwiatkowskiego do granicy z Rumią wraz z łącznikiem pieszo jezdnym ul. Hutniczej z ul. Chylońską wzdłuż Strugi Cisowskiej.
Realizacja: lata 2024-2030.
Koszt: 10,5 mln zł.
Miejsca
Opinie (199) 9 zablokowanych
-
2024-01-16 13:50
(1)
Super ! Lepiej to przeznaczyć na leczenie dzieci, a nie na roszczeniowe istoty w ciasnych leginsach . Inteligentny to sobie wszędzie poradzi .
- 9 6
-
2024-01-16 14:28
To nie są pieniądze na rowerzystów, a na kierowczyków.
Rowerzyści nie mają problemu z jechaniem jezdnią. To kierowcom żyłka wychodzi, jak im ktoś przeszkadza w łamaniu prawa.
- 3 3
-
2024-01-16 14:22
W ile lat?
Bo nie uwierzę, że wyda tyle na raz, w Gdyni tylko kierowcy zasługują na takie kwoty...
- 2 2
-
2024-01-16 14:58
163 banki na infrastrukture, ktora 3/4 roku stoi odlogiem. W snieg i mroz tylko garstka ideologicznych odklejencow korzysta z tych drog rowerowych ale widac stac nas.
- 11 4
-
2024-01-16 15:05
a moze by tak sprawdzić kogo "szwagier" realizuje te rowerowe inwstycje, czy znowu nie idą jakieś przekręty
nie wygląda to przejrzyście jeżeli przeznaczono 168 mln, a w wyliczeniu jest 16 mln + jakaś nieznana kwota z pozycji nr 3 która to pozycja raczej nie wygląda na brakujące 152 mln PLN
- 13 2
-
2024-01-16 15:42
Oksywie Dolne
Wnioskuję o wybudowanie drogi rowerowej od ul. Nasypowej do Ronda Bitwy pod Oliwą. Jest sporo miejsca na taką inwestycję. Ten odcinek jest bardzo niebezpieczny dla wszystkich uczestników ruchu. Ruch rowerowy bardzo duży.
- 3 0
-
2024-01-16 15:45
Opinia wyróżniona
No to będzie po jakieś 100tys na rowerzystę (5)
Patrząc ilu ludzi dojeżdża rowerem do pracy (nie licząc rekreacji latem, bo ta nie zmniejsza ruchu samochodów czy obłożenia komunikacji), to będzie jakieś 100 tys na jednego rowerzystę :)
- 39 25
-
2024-01-16 16:34
(2)
Może nie jeżdżą, bo nie ma infrastruktury?
- 9 5
-
2024-01-16 16:56
(1)
tak mówili 30 lat temu kiedy infrastruktury na prawdę nie było, teraz jest infrastruktura i rowerem do pracy dojeżdża mniej ludzi niż wtedy.
- 8 16
-
2024-01-16 21:06
pudrowany chodnik bez ciągłości to nie żadna infrastruktura
- 10 2
-
2024-01-17 20:18
czyli tyle co nic
biorąc pod uwagę ile budżet kosztują samochodziarze
- 5 1
-
2024-01-20 17:23
Na sześć lat to tyle co nic
- 1 0
-
2024-01-16 16:21
Dziwne...Nie napisali o przebudowie Chwarznieńskiej na Witominie?
Przeciez tam poszły 64 bańki głównie na zwężenie tego odcinka w celu wybudowania ścieżki rowerowej...
- 4 1
-
2024-01-16 16:38
Kabaret
Transport towarów rowerami cargo, tzw jaja
- 6 2
-
2024-01-16 17:11
Towarzystwo w obcisłych gaciach ma się dobrze, a przejazd drogowo-kolejowy na ul.Puckiej (2)
od zakończenia IIwś. - bez zmian
- 10 6
-
2024-01-16 20:51
przecież budowany jest właśnie nowy (1)
- 1 1
-
2024-01-16 21:11
W zupełnie innym miejscu
- 0 1
-
2024-01-16 17:30
Opinia wyróżniona
Połączcie Dąbrowę z Wiczlinem (2)
Ścieżką rowerową. Zróbcie jakieś ścieżki nad jeziora, gdzie można dojechać z dziećmi spędzać czas w wakacje
- 28 3
-
2024-01-17 09:50
Są ścieżki nad jeziora, jesteś na tyle nieudolny, że nie umiesz jeździć drogami polnymi?
- 5 3
-
2024-01-20 17:19
Będzie droga z Dąbrowy do Wiczlina, jest wpisana w wieloletni plan, już w przyszłym roku.
Drogi nad jeziora też są OK, np przez Kacze Buki do Osowej, lub przez Chwaszczyno do Tuchomka, tam latem jest duże kąpielisko. 10km w jedną stronę, polecam- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.