• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Cały czas są problemy z Mevo. Użytkownicy też kombinują

Arnold Szymczewski
5 kwietnia 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat W Mevo nowa doba nie zaczyna się o północy?
Jazda na rowerze przez więcej niż jedną osobę to koszt 100 zł Jazda na rowerze przez więcej niż jedną osobę to koszt 100 zł

Cały czas dostępność rowerów Mevo i ładowanie baterii pozostawia wiele do życzenia. Dodatkowo użytkownicy nie zawsze zgodnie z zasadami ich używają. Przypinanie Mevo własnymi blokadami do płotu, wsiadanie z wypożyczonym jednośladem do pojazdów komunikacji miejskiej czy jazda dwóch osób na jednym rowerze - to trzy najczęstsze (i największe) błędy użytkowników systemu roweru metropolitalnego.



Opłaty dodatkowe w Mevo są:

Tak jak wspominaliśmy w artykule o starcie Mevo w Trójmieście - lista opłat dodatkowych w systemie roweru metropolitalnego jest długa i warto się z nią zapoznać, żeby nie narażać się na niepotrzebne koszty. A zapłacić dodatkowo można za pozostawienie roweru poza stacją (3 zł), przekroczenie 12-godzinnego okresu wypożyczenia (200-300 zł) czy wreszcie za utratę lub zniszczenie roweru (12 tys. zł).

Cennik oraz lista dodatkowych opłat w Mevo

Od inauguracji systemu roweru metropolitalnego Mevo minął już ponad tydzień, a jego użytkownicy cały czas nas zaskakują. Ci z nich, którym uda się wypożyczyć rower (w Trójmieście jest ich ciągle za mało), nie zawsze obchodzą się z nim według regulaminu.

W związku z zerową dostępnością rowerów jeden z internautów stworzył nową wariację logo Mevo. W związku z zerową dostępnością rowerów jeden z internautów stworzył nową wariację logo Mevo.
- Cieszę się, że system w końcu wystartował, ale to, co obserwujemy na mieście, woła o pomstę do nieba. Przykład: jechałem ostatnio samochodem ul. Sobieskiego w Gdańsku i zauważyłem rowerzystę, który jadąc na swoim (zwykłym) rowerze trzymał się ręką uchwytu w rowerze Mevo, którym - jak podejrzewam - jechał jego znajomy. Nietrudno się domyślić, że chodziło o dodatkowe wspomaganie dla pana, który nie miał "elektryka". Uważam, że to bardzo niebezpieczne - obaj panowie jechali blisko ulicy. Kolejna myśl: to przecież takie polskie - mówi pan Michał, czytelnik.
Nasz raport z Trójmiasta oraz skrzynka mailowa zasypywane są kuriozalnymi zdjęciami, ukazującymi nieprawidłowo korzystających z rowerów użytkowników Mevo. Zdjęcie, które szybko obiegło Trójmiasto pierwszego dnia funkcjonowania systemu, ukazuje kobietę z rowerem Mevo w... pojeździe komunikacji miejskiej - kara za to wynosi 50 zł.

Przejazd komunikacją miejską z rowerem Mevo to kara w wysokości 50 zł. Przejazd komunikacją miejską z rowerem Mevo to kara w wysokości 50 zł.
Kara w wysokości 100 zł dla dwóch młodzieńców poruszających się jednocześnie rowerem Mevo przy ul. Czarny Dwór zobacz na mapie Gdańska w Gdańsku może ich zaboleć.

Taki czyn możemy traktować jako usunięcie niewłaściwych zabezpieczeń. Opłata dodatkowa za takie działanie to 200 zł. Taki czyn możemy traktować jako usunięcie niewłaściwych zabezpieczeń. Opłata dodatkowa za takie działanie to 200 zł.
Wiele razy otrzymywaliśmy też pytania: co robić, gdy rower widoczny w aplikacji jako aktywny, zaparkowany jest na prywatnej posesji - za płotem? Przede wszystkim dzwonić do Biura Obsługi Klienta pod numer: (58) 350 20 20.

- Możemy to traktować jako pozostawienie roweru w miejscu trudno dostępnym. Opłata dodatkowa za takie działanie to 300 zł. Należy poinformować Biuro Obsługi Klienta w każdym takim wypadku. Operator będzie reagował - mówi Dominik Makurat, specjalista ds. promocji projektu System Roweru Metropolitalnego.
Nadal jednak największym problemem po stronie operatora systemu pozostaje fakt, że naładowanych rowerów jest zdecydowanie za mało. Operator wciąż nie radzi sobie ze sprawnym ładowaniem baterii i ich dystrybuowaniem. Według deklaracji urzędników odpowiedzialnych za system Mevo jest 150 ładowarek do baterii Mevo. Jeśli tak jest w rzeczywistości, to widać, że jest to za mała liczba.

W tej sytuacji, odpowiedź na pytanie, kiedy pojawi się więcej rowerów (jest 1224, a ma być ok. 4 tys.) ma drugorzędne znaczenie.

  • Czytelnicy skarżą się, że rowerów w różnych dzielnicach ciągle brakuje lub w ogóle ich nie ma.
  • Gdzie jest Nemo lub Gdzie jest Mevo?

Miejsca

Opinie (1054) ponad 20 zablokowanych

  • (1)

    Zabronić wjazdu urzędasom wjazdu na parkingi przy urzędach. Parkingi urzędowe tylko dla petentów. Urzędasy niech jeżdżą rowerami w tym Mevo lub komunikacją publiczną!

    • 23 0

    • juz 10 lat temu to mówiłem

      • 4 1

  • Cieszę się z tych problemów. Dzięki temu mam większa szansę na przeżycie

    jako pieszy na chodnikach w Gdyni. Mevoludek nawet jak ma drogę dla rowerów do dyspozycji, to wybierze chodnik. Liczę , że policja i straż miejska obudzi się ze snu zimowego.

    • 15 5

  • (6)

    Rowerów nie jest za mało. System został stworzony tylko dla pracowników Olivia Gate. Jeżeli ktoś chce skorzystać to zapraszam na parking przed wejście do OG. Do dyspozycji będzie miał kilkadziesiąt.

    • 21 2

    • ja jestem ciekaw co za madrala zrobił tam stację (5)

      gdyby była przy stacji SKM - to siła rzeczy az takich problemów by nie było

      • 5 2

      • (3)

        system jest po to, żeby z niego korzystać, a nie po to, żeby zniechęcać. czego nie rozumiesz?

        • 0 3

        • system miejski - nie prywatna stacja dla pracowników - czego nie rozumiesz? (2)

          jeśli chcecie jeździć do pracy, to poproście swojego pracodawcę o rowery - może to sobie odpisać w części socjalnej

          swoją drogą jak takich inteligentów zatrudniają...

          • 3 1

          • taka stacja to super sprawa bo serwisanci mają łatwy dostęp do dużej ilości rowerów (1)

            • 1 1

            • szkoda tylko, że nigdy się tam nie pojawiają

              poza tym dojść do roweru w środku otoczonym 50 innymi (a ważą 30kg) wcale nie jest ułatwieniem

              • 0 0

      • bo to jest dar dla uprzywiliowanych

        • 2 0

  • Kalasanty

    Ciekawe, jak operator zamierza wyegzekwować te "kary" ?

    • 7 3

  • ależ denna ta promocja

    • 4 0

  • Rowerek

    Mam swój ROWER i nim jeździła jeżdżę i będę w przyszłość jeździć. Przykre ze nie mogę Do tej pory skorzystać z roweru miejskiego bo są problemy : ( .

    • 2 3

  • Co wiemy o tym systemie: (3)

    Jest ponad 960 rowerów
    Jest tylko 100 ładowarek
    Ładuje się baterię 4 godziny
    Baterie trzeba zdemontować - dowieść i zamontować czyli 2..3 godzin
    Zasięg do 60 km ale rzeczywisty jest mniejszy - 2 do 3 godzin jazdy
    Rowery ze względu na dużą zabudowaną powierzchnię są przewracane przez wiatr
    stacje nie utrzymują rowerów - nie spełniają żadnej funkcji bo rowery poprzewracane w stacjach są a o ładowaniu można zapomnieć.

    Tak więc ten system w tej formie niema prawa działać... !!!

    • 23 2

    • "Baterie trzeba zdemontować - dowieść i zamontować czyli 2..3 godzin" (1)

      nextbike chwalił się że ma kilkaset baterii w zapasie. Wyjmuje się starą baterie i wkłada naładowaną. Na serio myślałeś że serwis przyjeżdża, wyjmuje baterie z roweru, wraca do centrali żeby ją naładować, a w tym czasie rower bez baterii czeka na stojaku?

      • 4 5

      • Nikt tak na serio nie myslal, dopoki system nie zaczal dzialac (a wlasciwie "dzialac").

        A w rzeczywistosci tak to wlasnie wyglada, jakby ktoś WIÓDŁ (nie moglem się powstrzymać) te baterie do centrali i po sześciu godzinach był z nimi z powrotem.

        • 0 0

    • Chcesz te rowery za nos wodzic?

      • 0 0

  • za mało

    fajnie, że już działa (a powino już w listopadzie), ale rowerów jest stanowczo za mało ...

    • 4 2

  • (3)

    Według artykułu GW inwestycja kosztowała ok 40 ml zł Za taką kasę wcisneli bubel A teraz przez kilka miesięcy będą tłumaczyć się wdrażaniem systemu To nie wiedzieli nie kalkulowali jak i gdzie ładować baterie Za chwilę będzie problem wymiany bakterii

    • 15 1

    • A Tristar (1)

      pamiętacie? Też kosztował miliony zł. Miał być uruchomiony 2 lata temu, a do dziś nie działa w pełni jak powinien. I ciągle tłumaczą się wdrażaniem, a łaskawcy z Urzędu Miasta zamiast dopierdzielić nalezytą karę za opóźnienie, wybielają wykonawcę. Przy takich układach w Gdańsku nic nie będzie działało dobrze ani nie będzie oddane w terminie. Bo to po prostu nie ma racji bytu.

      • 7 4

      • napisz co Twoim zdaniem znaczyłoby, że "tristar działa w pełni". Były jakieś niezrozumiałe oczekiwania, że to jakaś czarodziejska różdżka od której korki znikają. Jak jest za dużo samochodów, to są korki i żadne zaklęcia nie pomogą.

        • 1 2

    • Te 40 mln to tylko na poczatek bo w umowie urzad miasta doplaci firmie co roku tyle ile bedą chcieli

      wiec zakup dodatkowych baterie ,ładowarek itp jest wszystko na koszt mieszkańców miasta.Większe zużycie prądu do ładowania częstszego baterii wszystko na nasz koszt!

      • 3 1

  • Największe problemy z Mevo mają kierowcy i piesi. (1)

    Wszędzie pełno tego wyjechało i nie stosują się do żadnych zasad ruchu drogowego.

    • 8 5

    • To samo robia kierowcy i piesi. Zero zasad ruchu drogowego. Taki narod, niestety

      • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Popołudniowa wycieczka rowerowa po pracy, nad Jezioro Marchowo

30-50 zł
zajęcia rekreacyjne, rajd / wędrówka

Zawody Rowerowe Cross Country Sobieszewo

100 zł
zawody / wyścigi

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum