Kto zbuduje I etap trasy rowerowej wzdłuż Marynarki Polskiej i Jana z Kolna?
Czy wreszcie uda się rozpocząć realizację pierwszego etapu trasy rowerowej wzdłuż ul. Marynarki Polskiej i Jana z Kolna z wykorzystaniem jednego pasa ruchu tych ulic? Dopiero w trzecim postępowaniu przetargowym wpłynęła oferta, która mieści się w kwocie tego projektu realizowanego z Budżetu Obywatelskiego.
Zakres robót przewiduje wykonanie wydzielonego krótkiego odcinka drogi rowerowej pomiędzy istniejącą drogą rowerową na węźle Kliniczna a skrzyżowaniem ul. Marynarki Polskiej z Twardą.
Od tego skrzyżowania rowerzyści będą poruszali się w obu kierunkach jezdnią na pasie ruchu, który obecnie pełni funkcję prawoskrętu w ul. Twardą.
Sklepy i serwisy rowerowe w Trójmieście
Dwukierunkowa trasa rowerowa zamiast prawoskrętu
Od pozostałych pasów ruchu trasa rowerowa będzie oddzielona słupkami i progami. Kierowcy w ul. Twardą będą natomiast mogli skręcać z pasa ruchu, który obecnie służy wyłącznie do jazdy prosto.
W pierwszym etapie tak poprowadzona droga zakończy się po zaledwie ok. 200 m - na wysokości zjazdu na parking biurowca C200 (dawny biurowiec Stoczni Północnej). Docelowo trasa rowerowa w jezdni będzie poprowadzona znacznie dalej i powstanie kosztem jednego pasa ruchu.
Trzykrotna próba znalezienia wykonawców robót budowlanych
Próbę wyłonienia wykonawcy robót I etapu podejmowano trzykrotnie. We wrześniu 2021 r., po uprzednim przygotowaniu dokumentacji projektowej, ogłoszono pierwszy przetarg na prace budowlane. Wpłynęła tylko jedna oferta - spółki MTM z Gdyni na kwotę ok. 245 tys. zł, co znacznie przekroczyło kwotę 183 tys. zł przewidzianą w kosztorysie Budżetu Obywatelskiego. Postępowanie zostało unieważnione.
Kolejne postępowanie ogłoszono w październiku 2021 r. i po kilku tygodniach unieważniono ze względu na brak ofert.
Trzecie postępowanie ogłoszono w lutym br. Wpłynęły dwie oferty:
- Grupa Flize-Gres z Gdańska - 152 274 zł,
- WPRD Gravel z Gdańska - 279 000 zł.
Prace budowlane muszą być wykonane do końca czerwca br.
Obecnie trwa analiza ofert pod kątem formalno-prawnym. Jeżeli tańsza oferta zostanie zaakceptowana przez urzędników Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska, wykonawca będzie zobowiązany do realizacji przedsięwzięcia do końca czerwca 2022 r.
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – Gdańsk, Sopot, Gdynia: rowery i akcesoria
Miejsca
Opinie (48) 1 zablokowana
-
2022-03-07 22:58
Ul. Twarda, Wiślna to Trzeci Świat.
- 1 3
-
2022-03-08 00:49
oby z plastikowego asfaltu
bardziej trwała i ekologiczna z butelek pet poddanych recyklingowi
- 2 0
-
2022-03-08 09:33
kołobrzeska kurde
Koooo
Łoooooooo
Brzeeeeeeeeee
Ska.
Biurowce postawić to potrafią, zrobić wokół nich drogi rowerowe - nie- 4 0
-
2022-03-08 10:18
Zero spójności (5)
Z Przymorza / Zaspy nie ma połączań w górę do Oliwy, nic nie ma w tym temacie od Wrzeszcza aż po Sopot jeden wyjazd na Zaspie tylko.
- 7 4
-
2022-03-08 12:08
(3)
Jest przejazd przez Braci Lewoniewskich, Pomorską oraz Drogę Zieloną. Brakuje Kolobrzeskiej.
- 5 1
-
2022-03-08 12:41
(1)
Jeszcze Piastowska z dość spokojnym ruchem (porównując z Kołobrzeską) i przejście pod przymorze skm.
i ostatecznie oliwa, tyle że schody trzeba zrobić.- 2 1
-
2022-03-09 12:21
w Oliwie powinien powstać tunel dla pieszych i rowerzystów do południowego skraju peronów SKM i PKP
od ulicy Derdowskiego (Śląskiej).
- 5 0
-
2022-03-08 19:55
Przejazd przez Braci Lewoniewskich, a następny... przez Drogę Zieloną na granicy z Sopotem.
- 1 0
-
2022-03-10 11:58
A koniem można
- 0 2
-
2022-03-08 21:42
Mam nadzieje ze zasadza jakieś drzewa
Nikt nie chce jeździć w spalinach. Brakuje zieleni
- 6 3
-
2022-03-09 17:21
Tia
Pewnie robyg albo ktoś inny od adamowiczow
- 1 1
-
2022-03-21 19:46
Widać że nikt nad tym nie panuje
Gdzie jest oficer rowerowy ?
Podejrzewam, że nie ma bo był za drogi a przecież Gdańska nie stać na rozrzutność. To żałosne.
Był marketing, żenująca nazwa stanowiska "oficer" a potem nastała cisza. Ktoś pamięta jakieś działania oficera ?
W mieście nie ma osoby która by zajmowała się tylko i wyłącznie ddr, a to duży błąd. Tak naprawdę takie osoby powinny być co najmniej dwie. Zastępstwa, konsultacje, wyjazdy w teren, monitoring stanu obecnych dróg, bo ten jest coraz bardziej żałosny. Pracy jest dużo.
Odnośnie drogi ddr przy Jana z Kolna. To co jest proponowane na grafice jest żałosne. To w zasadzie nic nie zmienia a nawet zwiększa szanse na wpadnięcie rowerzysty pod tramwaj. Rowerzyści przy C200 będą musieli "przeciąć" tory tramwajowe i jeszcze raz na Twardej. Bo osoby jadące do Nowego Portu nie pojadą tak jak pokazuje mapka ddr w przeciwną stronę żeby zaliczyć górkę tylko wybiorą krótszą i płaską trasę czyli ul. Twardą.
Najciekawsze jest że inwestor który buduje kolejne biurowce ma głęboko w d... rowerzystów. Przy C200 została zbudowana ddr, przy nowych biurowcach zrobiono z tyłu nową drogę ale bez ddr. I moim zdaniem ddr przy tej drodze byłby najlepszym rozwiązaniem. Ciekawe czy miasto próbowało zainteresować inwestora taką opcją.
Teraz mamy standardowy pomysł na likwidację jednego pasa.
A jest jeszcze przecież szeroki pas między ulicą i torami PKP.
Byłoby miło żeby w artykule były wyjaśnione te wszystkie kwestie.- 1 0
-
2022-08-25 13:29
Hejtuje jednym słowem: bezmyślne i bezsensowne
Droga co parę dziesiąta metrów przecina drogę tramwajową, prowadzi po trotuarze i jest zagrożeniem dla pieszych!!!
zamiast wydlużyć w obu kierunkach drogę rowerową jaka jest przez C-200, bezsensownw kombinacje, Drogi rowerowe na terenach investycji Cavitany miasto powinno wymóc na inwestorach ( miejsce by sie znalazło!!!- 0 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.