• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe rowery Mevo 2.0 na testach

Maciej Korolczuk
16 listopada 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat W Mevo nowa doba nie zaczyna się o północy?

We wtorek na ulicach Gdańska po raz pierwszy pojawił się rower Mevo 2.0. Pokazowy egzemplarz był testowany przez pracowników Obszaru Metropolitalnego. W środę trafi do rzeczoznawcy, który ma ocenić, czy rower jest zgodny z opisem przedmiotu zamówienia. Jeśli jego opinia będzie pozytywna, to będzie można podpisać umowę z nowym operatorem roweru metropolitalnego.



Jak oceniasz wygląd nowego Mevo?

Rower Mevo 2.0 pokazujemy jako pierwsi. O tym, że pojawił się na ulicach Gdańska poinformował nas jeden z czytelników, który zauważył rower oklejony reklamą Mevo.

Jego informacje o "tajemniczym elektryku z naklejoną nazwą Mevo" potwierdza Obszar Metropolitalny, który w imieniu gmin prowadzi postępowanie przetargowe.

- Najpierw niezależni eksperci sprawdzili, czy spółka City Bike Global mogła w ogóle złożyć ofertę. Kolejnym krokiem było sprawdzenie, czy oferta nie podlega odrzuceniu ze względu na rażąco niską cenę. Teraz sprawdzamy, czy testowy rower jest zgodny z Opisem Przedmiotu Zamówienia - wyjaśnia Dagmara Kleczewska, szefowa projektu Mevo 2.0.
  • Rower jest egzemplarzem pokazowym i jak zastrzega Obszar Metropolitalny jego ostateczny wygląd może się jeszcze nieco zmienić.
  • Rower jest egzemplarzem pokazowym i jak zastrzega Obszar Metropolitalny jego ostateczny wygląd może się jeszcze nieco zmienić.
  • Rower jest egzemplarzem pokazowym i jak zastrzega Obszar Metropolitalny jego ostateczny wygląd może się jeszcze nieco zmienić.
  • Rower jest egzemplarzem pokazowym i jak zastrzega Obszar Metropolitalny jego ostateczny wygląd może się jeszcze nieco zmienić.
  • Rower jest egzemplarzem pokazowym i jak zastrzega Obszar Metropolitalny jego ostateczny wygląd może się jeszcze nieco zmienić.

We wtorek rower był testowany przez pracowników Obszaru Metropolitalnego i członków komisji przetargowej, którzy oceniali jego funkcjonalność, wygodę i komfort jazdy, działanie baterii, hamulców, oświetlenia i wszystkich pozostałych podzespołów.

- W środę rower trafi do niezależnego rzeczoznawcy, którego opinia będzie dla nas wiążąca. Jeśli uzna on, że rower jest zgodny z OPZ, wówczas nasi prawnicy będą mogli dać nam zielone światło na wybór wykonawcy, a następnie podpisanie umowy. Rzeczoznawca na sporządzenie opinii będzie miał dwa tygodnie - dodaje Kleczewska.
Sam jednoślad prezentuje się efektownie. Nowy rower znacząco różni się od swojego poprzednika. Przede wszystkim sprawia wrażenie masywniejszego, a przy tym jego sylwetka jest bardziej opływowa i dynamiczna. Poza tym, że różni się kolorem, od swojego poprzednika odróżnia go też umocowanie baterii - ta ukryta jest w ramie (poprzednio znajdowała się w bagażniku nad tylnym kołem). Na kierownicy - oprócz masywnego koszyka - znajduje się też sporej wielkości panel z diodami informującymi użytkownika o stopniu jej wyczerpania.

Przypomnijmy, że niedawno obszar wydłużył o 60 dni czas na wybór oferty i podpisanie umowy z operatorem. Jak mówią urzędnicy, postępowanie ma zostać rozstrzygnięte do końca tego roku.

  • We wtorek rower był testowany przez pracowników Obszaru Metropolitalnego. W środę trafi do rzeczoznawcy, który sprawdzi, czy jest on zgodny z opisem przedmiotu zamówienia.
  • We wtorek rower był testowany przez pracowników Obszaru Metropolitalnego. W środę trafi do rzeczoznawcy, który sprawdzi, czy jest on zgodny z opisem przedmiotu zamówienia.
  • We wtorek rower był testowany przez pracowników Obszaru Metropolitalnego. W środę trafi do rzeczoznawcy, który sprawdzi, czy jest on zgodny z opisem przedmiotu zamówienia.
  • We wtorek rower był testowany przez pracowników Obszaru Metropolitalnego. W środę trafi do rzeczoznawcy, który sprawdzi, czy jest on zgodny z opisem przedmiotu zamówienia.
  • We wtorek rower był testowany przez pracowników Obszaru Metropolitalnego. W środę trafi do rzeczoznawcy, który sprawdzi, czy jest on zgodny z opisem przedmiotu zamówienia.
14:12 16 LISTOPADA 21

Mevo znowu jeździ po Gdańsku? (9 opinii)

Po Gdansku jeżdżą jakies dziwne elektryki - czarne, matowe, nowoczesne, nawet ładne. Oznaczone napisem Mevo. Widziałam ten rower, nie zdążyłam zrobić foty. Wygladal na taki lepszy i nie nadajacy sie do masowego udostepnienia. Ktoś wie o co chodzi? Bo z tego co mi wiadomo temat Mevo leży i nie ma już tych rowerów dostępnych.
Po Gdansku jeżdżą jakies dziwne elektryki - czarne, matowe, nowoczesne, nawet ładne. Oznaczone napisem Mevo. Widziałam ten rower, nie zdążyłam zrobić foty. Wygladal na taki lepszy i nie nadajacy sie do masowego udostepnienia. Ktoś wie o co chodzi? Bo z tego co mi wiadomo temat Mevo leży i nie ma już tych rowerów dostępnych. Zobacz więcej

Opinie (469) ponad 10 zablokowanych

  • Wszystko było po urzędniczemu (16)

    Zrobiono jakiś pilotaż, żeby się dowiedzieć, że są potrzebne elektryki? Nie zrobiono, tak się zwyczajnie wydawało urzędnikom. Nie zrobiono dobrego rozeznania, nie poznano potrzeb a potem było zdziwienie, że rowery są o 8 pod OBC/Alchemią a nie na Morenie. Potem były problemy logistyczne z bateriami, bo też nikt wcześniej nie porobił prób.

    • 145 16

    • dobrze , że nie mają bagażnika z tyłu roweru który był traktowany przez wielu "cyklistów" jak fotel do przewozu dodatkowego pasażera

      • 23 0

    • (1)

      bez prób można stwierdzić że jeśli bateria nie wytrzymuje cały dzień na jednym ładowaniu to system z ich wymianą nie ma sensu - ilość samochodów potrzebnych do wymiany na bieżąco baterii to powyżej setki - nawet bez korków w ciągu dnia

      po prostu w założeniach było ze nikt nie będzie z systemu korzystał - stąd jeden punkt ładowania i kilku techników do wymiany baterii - a patrząc na puste albo zawalone stojaki system relokacji nie działał w ogóle - tak samo jak system wymiany baterii pod obc stało po kilkadziesiąt rowerów z których żaden nie nadawał się do jazdy ze względu na wyładowaną baterię

      • 11 1

      • Żaden?

        • 0 1

    • Nie wyobrażam sobie codziennej jazdy Wrzeszcz - Łostowice bez elektryków. (9)

      Jak tylko Mevo było dostępne to je wybierałem i podjazdy pod jaśkową i łostowicką były bezproblemowe.
      Jazda prywatnym rowerem na tej trasie to pot na czole. Nie wyobrażam sobie wejść do biura na 8 godzin po takim dojeździe

      Gdańsk Główny-Oliwa - jak najbardziej można jechać zwykłym rowerem. Ale dojazdy do pracy nie wchodzą w grę z górnego tarasu

      • 17 3

      • Przebranie (4)

        Dlatego cyklisci biora rzeczy na przebranie i zostawiaja w pracy, w dobrej pracy jest tez gdzie wziac prysznic.

        • 13 6

        • prysznic w pracy po czy przed?? (1)

          co za brednie

          • 3 16

          • czego nie rozumiesz?

            Przyjeżdżasz spocony to się kąpiesz.
            W wielu biurowcach łazienki i rowerownie to norma. Nie wiem jak jest w innych miejscówkach.
            Ja kiedyś jak nie było prysznica 'przemywałem się' w umywalce. Nie było problemu

            • 18 3

        • To też jest absurd: wybierasz ekologiczny transport (1)

          , żeby potem marnować wodę na bonusowy prysznic.

          • 2 2

          • To prysznic bierzesz tylko w pracy

            A w domu nie marnujesz wody. Po drodze i tak nikt cię wąchać nie będzie.

            • 0 0

      • Czemu nie kupisz sobie swojego elektryka? (1)

        • 0 5

        • Bo pewnie mieszka w bloku

          I nie chce mu się dźwigać 30 kilowego nieporęcznego grzmota po schodach.

          • 0 0

      • (1)

        Dojechanie z górnego tarasu do biura w Oliwie nie wymaga żadnego wysiłku, a po powrocie do domu można chyba się wykąpać. Czy się mylę.

        • 3 0

        • Z Łostowic do Oliwy jest ponad 12 km z dwoma podjazdami (Havla, Rakoczego) - ja bym się spocił

          Chyba, że chcesz objechać dookoła, wtedy 18 km bez podjazdu.

          • 0 0

    • gdyby nie elektryk, nikt by nie wynajmował roweru, żeby wjechać na górny taras

      • 10 1

    • Masz rację, że powinno to zostać zrobione

      Nie mniej jednak, na zdrowy rozum: jeżeli ludzie mieszkają na górnym tarasie, a SKM jeździ po dolnym, to całkiem prawdopodobne jest, że ludzie mogliby korzystać z Mevo żeby dojechać na pociąg, a powrót cóż: droga na niemałą górę, gdzie wsparcie elektryka bardzo uprzyjemnia podróż.

      • 0 0

    • elektryki to pomysł Karnowskiego, który rowery zna z telewizji

      w projekcie doradzali ludzi z Wielkiego Przejazdu Rowerowego, którzy od początku mówili, że to nie ma sensu. Ale kto by słuchał ekspertów, zrobiło się reklamy, uściski dłoni poszły, a że potem wszystko padło wpizdu? kogo to obchodzi

      • 0 0

  • Socjalizm 2.0 (1)

    ...i wszystko na temat. Socjalizm jest to ustrój, w którym bohatersko pokonuje się trudności nieznane w żadnym innym ustroju!

    Stefan Kisielewski

    • 22 1

    • Tak w skrócie w pocie czoła działa obecnie PiS

      • 8 2

  • Wszystko na odwrót. (2)

    Rowery ktore mogą się spokojnie ładować przez noc - z wymiennymi akumulatorami. A samochody elektryczne zamiast wymiennych akumulatorow (jak u Chińczyków, gdzie wymiana trwa kilka minut i można ruszać dalej w trasę) ładowane godzinami z gniazdka.

    • 40 2

    • powinny być stacje bazowe ładowania przy latarniach, bez głupiego jeżdżenia w kółko samochodem z bateriami

      • 5 0

    • czy rower "mevo" skradziony do obwodu kaliningradzkiego został już odzyskany? , czy stoi tam pod plandeką jak tupolew w smoleńsku ?

      • 1 0

  • co? (1)

    tam nie mozna jezdzic

    • 5 0

    • Spóźniłeś się z 10 lat. Można.

      • 0 0

  • Porażka 2.0

    • 15 3

  • Umarł ktoś ??? (3)

    Dlaczego rower jest czarny ???? Powinien mieć kolor jaskrawy po pierwsze jest bezpieczniej a po drugie łatwiej będzie go wygrzebać z krzaczorów jak jakiś mózg go tam odstawi bo właśnie zakończył traskę ....

    • 19 5

    • Umarło MEV0 1.0

      • 3 0

    • a jak by był różowy to pytalibyście się czemu różowy (1)

      odpowiadam: bo jest czarny

      • 2 4

      • Wiesz że są jeszcze inne barwy niż czarny i różowy?

        Podpowiem, że nie musi być też tęczowy

        • 4 0

  • Seniorom też się należy

    Seniorzy za darmo powinni jeździć bo odbudowywali to miasto również w latach 90 tych

    • 7 4

  • Będą rower testować w 2020 roku.

    • 5 2

  • Kolejny wałek za pieniądze podatników (2)

    Za poprzednie MEVO nikt nie poniósł konsekwencji, sprawa przycichła to jadą z tematem od nowa. Bezczelni, nawet nazwę zostawili tą samą.

    • 36 3

    • to i tak mniejszy koszt niż parking przy biskupiej

      także najlepsze wałki robi się z samochodziarzami.

      • 4 2

    • Prezes Zarządu OMG-G-S

      Zarobił na MEVO 1 i zarabiać będzie dalej na MEVO 2 MEVO 3. Odpowiedzialności nie ma żadnej.

      • 2 1

  • Czy nikt nie zauważył, że na reklamie jest błąd? (3)

    • 17 1

    • tenu

      • 2 1

    • Robione na odwal

      jak cały ten projekt. Pyk pyk pyk, jako tako i fajrancik

      • 8 1

    • to dopiero pierwszy z błędów tego projektu

      i wcale nie największy

      • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Popołudniowa wycieczka rowerowa po pracy, nad Jezioro Marchowo

30-50 zł
zajęcia rekreacyjne, rajd / wędrówka

Zawody Rowerowe Cross Country Sobieszewo

100 zł
zawody / wyścigi

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum