• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mevo przechodzi w tryb zimowy. Pełna flota wróci wiosną

Maciej Korolczuk
1 grudnia 2023, godz. 07:00 
Opinie (171)
Najnowszy artykuł na ten temat W Mevo nowa doba nie zaczyna się o północy?
Do końca lutego rowerzyści będą mieli do dyspozycji 1500 rowerów elektrycznych i 500 jednośladów bez silnika i baterii. Do końca lutego rowerzyści będą mieli do dyspozycji 1500 rowerów elektrycznych i 500 jednośladów bez silnika i baterii.

1 grudnia system rowerów Mevo przechodzi na tryb zimowy. To oznacza, że przez trzy najbliższe miesiące na ulicach metropolii pozostanie połowa z 4 tys. rowerów. Pełna flota będzie do dyspozycji mieszkańców od początku marca. W piątek w południe poznamy też listę 25 nowych stacji Mevo.



Czy zimą jeździsz rowerem?

Za nami dwa pierwsze i jak na razie ostatnie tygodnie funkcjonowania systemu Mevo w pełnym wymiarze tzn. z 3 tys. rowerów elektrycznych i 1 tys. rowerów bez silnika i baterii.

Zgodnie z podpisaną umową w miesiącach zimowych, a więc od 1 grudnia do końca lutego, na ulicach Trójmiasta i pozostałych gmin metropolii, pozostanie połowa floty, a więc 1500 elektryków500 rowerów konwencjonalnych.



I choć dwa tygodnie, w dodatku już w zimowej aurze, to zbyt mało czasu, by wyciągać daleko idące wnioski, to poprosiliśmy Obszar Metropolitalny o podsumowanie tego okresu.

- Od czasu pełnego uruchomienia systemu mamy 1300 abonamentów miesięcznych, 101 abonamentów rocznych, 40 abonamentów 48-godzinnych i 6265 subskrypcji pay as you go [rozliczenia minutowe] - wylicza Patryk Gochniewski, rzecznik prasowy Obszaru Metropolitalnego. - Operator przez cały czas spełnia kluczowe wskaźniki wymagane umową. Liczba rowerów na ulicach gmin biorących udział w projekcie jest odpowiednia, podobnie jak liczba rowerów we wszystkich strefach relokacji.

Zepsuty rower Mevo (9 opinii)

3 dzień kiedy rower nadal jest zepsuty dziś dołączam numer roweru oraz numer stacji
Trzymam kciuki że mevo wkoncu naprawi problem
3 dzień kiedy rower nadal jest zepsuty dziś dołączam numer roweru oraz numer stacji
Trzymam kciuki że mevo wkoncu naprawi problem

Jak rowery sprawdzają się na śniegu i lodzie?



Gdy na początku listopada zapowiadaliśmy zbliżającą się inaugurację systemu Mevo, wielu użytkowników zastanawiało się, jak rowery będą sprawdzać się w trudnych, zimowych warunkach.

Te nastąpiły już w drugiej połowie listopada, ale - jak zapewnia Obszar - rowery, także te elektryczne, na śniegu i lodzie radzą sobie bez większych problemów.

- Nie odnotowaliśmy istotnych problemów technicznych - mówi Gochniewski. - Dostajemy pojedyncze zgłoszenia o trudności zablokowania roweru, gdy śnieg wda się w środek blokady w elektryku, ale to kilka głosów. Użytkownicy obawiali się o opony na lodzie i mrozie, ale podobnie jak przy innych pojazdach - przy zachowaniu szczególnej ostrożności - problemy z jazdą nie występują.
25 nowych stacji Mevo. Mają być gotowe wiosną 25 nowych stacji Mevo. Mają być gotowe wiosną

25 nowych stacji Mevo



W piątek, 1 grudnia, a więc pierwszego dnia Mevo w trybie zimowym, miasto ma ogłosić listę 25 nowych stacji Mevo, jakie wkrótce pojawią się na mapie Gdańska. O dodatkowe punkty, w których można wypożyczać i oddawać rowery bez opłat wnioskowali wcześniej mieszkańcy m.in. Olszynki i Oruni. O tym, czy ich prośby zostały uwzględnione dowiemy się w południe, podczas zapowiedzianej konferencji prasowej.



W ciągu dwóch tygodni funkcjonowania Mevo na pełnych obrotach, użytkownicy wypożyczali rowery 25 tys. razy (80 proc. w tygodniu, 20 proc. w weekendy), pokonując 68 tys. km. Średni czas przejazdu wyniósł 19 minut, a średnio jeden rower był wypożyczany dwa razy dziennie. Średni przebyty dzienny dystans w trakcie jednego dnia wyniósł 5 km.

Łamią regulamin i chwalą się tym w sieci



Niestety, nadal zdarzają się użytkownicy korzystający z rowerów w niewłaściwy sposób. Co więcej, łamaniem regulaminu, co może ich sporo kosztować, chwalą się w internecie. Jedno z takich nagrań trafiło do naszego Raportu.

Miejsca

Opinie (171) 4 zablokowane

  • znowu tylko przekaz propagandowy z UMG rowery na lodzie i w sniegu radza sobie kiepsko widac nawet na tym fillmiku

    No ale to jest tekst propagandowy jak z PZPR dla POkemonów oni łykaja wszystko bezrozumnie.
    Rowery nie maja zimowych opon i slizgaja sie na lodzi i błodzie sniegu identycznie jak wszystkie.
    Tak blokuja sie i teraz ten pajacyk mówi ze maja mało zgloszen awari bo mało wogle korzysta z rowerów

    • 9 0

  • Dla mnie ciekawą informacją jest, że jest 1300 abonamentów miesięcznych i 100 rocznych.

    Czyli oznacza to, że 26,5 miliona złotych z pieniędzy publicznych rocznie wydajemy rocznie na 1300 osób.. Bo takie znalazłem informacje nt. kosztów utrzymania tego systemu.

    Czyli ponad 20 000 złotych na osobę rocznie. Mają rozmach..

    • 14 0

  • To w jaki sposób ma to zastąpić samochód skoro zabierają baterie? (2)

    • 7 1

    • (1)

      To nie ma niczego zastępować. To jest projekt na wyciągnięcie i rozdanie komu trzeba publicznych pieniędzy. Tak jak ktoś wyżej wspomnial, 1300 abonamentów w systemie za ponad 20mln PLN. To jest przewał na kasę, a nie żadne zastępowanie samochodu.

      • 4 1

      • Przewał na kasę, to wydanie 2 mln na 30m lewoskrętu na Havla

        Tutaj wielu ludzi przynajmniej ma jakiś zysk z rowerów.

        • 1 1

  • koszty i korzyści (6)

    ktoś policzył całe koszty i ile osób czy osoboprzejazdów jest w sezonie , czy w całym roku? ile to kosztuje ? ile to odciąża transport publiczny , ale może to nie wygodne dane?
    ale po co jątrzyć się pytam

    • 37 7

    • Według oficjalnych

      informacji Mevo kosztowało 160 milionów złotych. Pewnie część pieniędzy z UE a polskie głupki je wydają na takie bzdety i to dla hiszpańskiej firmy. Super

      • 9 3

    • Takie cos mozna policzyc po roku od startu systemu

      • 8 0

    • upadnie zobaczycie

      • 8 4

    • To jest MIŚ, im droższy tym lepiej dla nas, rozumiesz? (1)

      • 4 4

      • Miś skorumpowanych urzędników

        Słabe te rowery

        • 4 2

    • to odciąża nie tylko transport publiczny

      ale także tzw. "transport indywidualny", realizowany najbardziej terenochłonnymi środkami lokomocji, czyli samochodami prywatnymi. Dzięki decydowaniu się na przejazd rowerem prywatnym czy MEVO, osoby "zmuszone do korzystania z samochodu" z powodu niedostatku jakości transportu publicznego, mają możliwość wygodniejszego poruszania się po mieście i po jego okolicach.

      • 1 0

  • Agenda tzw NWO tudzież Klausa Schwaba dla młodych ludzi/next gen (14)

    Masz nie mieć nic na własność bo to jest problem a poza tym bedziesz zarabiac tylko tyle że nie będzie cię stać. Nowy porządek to np. samochód - wynajem na godziny lub dni, rower/hulajnoga - wynajem na godziny, mieszkanie - wynajem.
    Duże korporacje/fundusze to finansują i na tym zarobia a ty bedziesz im płacił.

    • 24 12

    • No i elegancko

      • 4 8

    • Słuchaj, czas zdjąć foliową czapkę (4)

      Jeśli myślisz, że koncerty samochodowe czy deweloperzy zgodzą się na to aby ludzie przestali kupować samochody i mieszkania, to naprawdę nie zdajesz sobie sprawy jak gigantyczne pieniądze tam się przewalają. Nikt nie dopuści do końca posiadania.

      • 9 9

      • A wiesz że istnieje coś takiego jak subskrycja (1)

        Firmy będą miały stałe dochody + stałe podwyższanie abonamentu. To jest bezpieczna przystań finansowa dla wielkich korpo.

        Zastanawiali się już czy Windows 12 nie zrobić w subskrypcji.

        • 4 2

        • Rozumiem że nie masz kablówki, tylko kupujesz filmy na płytach?

          Czy może dajesz się doić na subskrypcjach jak młody pelikan?

          • 0 0

      • Czapkę mam ale ze złej folii bo plastikowej (1)

        Naprawdę nie zorientowałeś się w tym, że wciągają nas w mikropłatności, abonamenty, subskrybcje, wynajmy, likwidację gotówki i karania podatkami za posiadanie rzeczy?

        • 6 1

        • Czym jest paliwo do prywatnego samochodu, jak nie obowiązkową subskrypcją?

          Tymczasem Janusze dali sobie wmówić że to wolność...

          • 1 0

    • Tymczasem korporacje zamykają ludzi w gettach, usuwają chodniki i wykupują i zamykają komunikację. (5)

      Masz mieć samochód, masz musieć mieć samochód i masz płacić gruby hajs za utrzymanie tego samochodu.

      Bez samochodu masz nie móc nawet ruszyć się z domu do sklepu.

      • 7 1

      • PS. (3)

        Elektryczne samochody są złe, bo prąd każdy może wyprodukować sam i uniezależnić się od płacenia haraczu korporacjom.
        Tak samo było z Chryslerem Turbine, który mógł jeździć na dowolnej palnej cieczy. Za dużo wolności.

        Stąd też żałosne próby wyparcia baterii wodorem, chociaż ten nie nadaje się kompletnie do napędzania pojazdów, ale nie da się go wytworzyć łatwo samemu.

        • 0 2

        • (2)

          Hahahahaahah, wracaj do podstawówki. Wodór jest dosłownie jednym z najłatwiej dostępnych pierwiastków.

          Sprężanie wodoru wymaga trochę więcej zachodu ale to inna inszość.

          • 2 1

          • Padnę.

            Gdzie na Ziemi masz wodór w czystej postaci?

            Czy to wiejska filozofia w stylu "palę węglem, bo CO2 nie brakuje"?

            • 0 2

          • Wytwóż i spręż sobie wodór w domu

            Jak ci się uda robić to efektywnie to masz klienta.

            • 1 1

      • Totalnie. Ostatnio widziałem jak korporacja wyskoczyła z czarnej wołgi i zaczęła zrywać płyty chodnikowe na łostowicach i wrzucać do bagaznika, po czym odjechała z piskiem opon. Zaczęło sie.

        • 4 2

    • No tak będzie i nikt z tym nic nie zrobi

      na pewno ja w pojedynkę świata nie zmienię dlatego już od kilku lat jeżdżę cały rok do pracy rowerem, na początku było to męczące, teraz spokojnie sobie jadę bez wysiłku o ile jest odśnieżone, zawsze dojadę na czas do domu i do pracy.

      • 2 3

    • I bardzo dobrze - to są właśnie prawidłowe zasady gospodarowania zasobami.
      Zasoby mogą się przydawać cały czas, pojazd współdzielony jeździ cały czas, a pojazd prywatny pewnie godzinę na dobę.

      Oczywiście - jeśli kogoś stać to proszę bardzo, niech sobie swoje zasoby marnuje.

      Natomiast zasady sprawiedliwości społecznej wymagają żeby wszystkich było stać na wynajęcie dóbr (mieszkania, środka transportu itd.), do czego należy doprowadzić progresją podatkową. A jak komuś zostają nadwyżki to oczywiście może sobie zakupić coś na własność i korzystać wedle uznania

      • 0 0

  • zima pokazuje absurdalnosc rowerowej polityki władz 3miasta (3)

    spadło troszke sniegu i rowerzysci znikneli z ulic i chodnikow. Na stacjach mevo pełno zasypanych sniegiem rowerow. Praktycznie jezdza teraz tylko pojedynczy kurierzy z jedzeniem. Golym okiem widac, ze strategia inwestowania w infrastrukture rowerowa w naszym klimacie nie ma sensu - zima ludzie rowerami nie jezdza - to sport ekstremalny dla desperatow., Przez minimum 4 miesiace w roku - budowana ogromnym kosztem infrastruktura rowerowa jest niewykorzystywana. Dalsze inwestycje w ten absurd to skrajna niegospodarnosc

    • 9 3

    • tak (1)

      , ale takich ludzi wybieramy do rządzenia.
      Ludzi bez wizji , takich co każdym kosztem chcą się przypodobać tumultowi,
      a dziś tłuszcza zapatrzona w elektryczność .
      Bez eletkryczności nawet sie nie chce kawałka przejść do pracy.

      A za kilka lat plaga cukrzyków i zawałowców , no bo elektrykami się jeździ ;)

      • 1 1

      • masz racje ta tłuszcza jeździ rowerami elektrycznymi MEvo, maja tez dotowac prywatne rowery elektryczne

        • 0 1

    • każdy mogłby jeździć rowerem zimą gdyby drogi rowerowe były tak utrzymane jak ulice

      dziś mija tydzień i wiele dróg rowerowych jest niebezpiecznych do jazdy dla przeciętnej osoby

      • 1 0

  • Zachowując w każdej sytuacji

    szczególną ostrożność dożyjemy 100 lat nawet bez zadrapania od kota, odcisku, czy skaleczenia się krojąc ziemniaka na pół ani nie dostaniemy pyskowki od dziecka nastolatka. Ciekawy i rozwojowy temat.

    • 1 1

  • Niektórzy jeszcze nie zrozumieli, ze panujący u nas klimat

    Nie służy takim projektom. Lekcja będzie kosztowna. Znowu.

    Btw jak wam się podoba projekt wywłaszczania ludzi zeby zrobić miejsce dla OZE? Jesteście zadowoleni?

    • 5 2

  • Chyba pora ograniczyć prywatne pojazdy w mieście (1)

    Teraz gdy są już rowery Mevo powoli należy wycofywać prywatne blachosmrody z ulic.

    • 2 5

    • Nie ma co się bawić. Zakazać natychmiast, od jutra. Co może pójść nie tak.

      • 0 1

  • Znów to samo

    Na wiosnę okaże się, że jest problem z rowerami i znowu projekt upadnie. Ale dzięki temu, że Mevo 2.0 uruchomione zostało na zimę to będzie kilka miesięcy, tych zimowych, więcej "działania" projektu. Powtórka z rozrywki.

    • 34 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Popołudniowa wycieczka rowerowa po pracy, nad Jezioro Marchowo

30-50 zł
zajęcia rekreacyjne, rajd / wędrówka

Zawody Rowerowe Cross Country Sobieszewo

100 zł
zawody / wyścigi

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum