• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mevo w lipcu nie ruszy. "Wierzymy, że nastąpi to w tym roku"

Maciej Korolczuk
9 maja 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (378)
Najnowszy artykuł na ten temat W Mevo nowa doba nie zaczyna się o północy?
Mevo 2.0 na pewno nie ruszy w lipcu - ogłosił Obszar Metropolitalny. Inauguracja systemu zależy od tego, jak szybko hiszpański operator upora się z problemami analogicznego systemu w Sztokholmie. Mevo 2.0 na pewno nie ruszy w lipcu - ogłosił Obszar Metropolitalny. Inauguracja systemu zależy od tego, jak szybko hiszpański operator upora się z problemami analogicznego systemu w Sztokholmie.

System rowerów Mevo 2.0 na pewno nie ruszy na początku lipca - poinformował we wtorek Obszar Metropolitalny. Powodem opóźnień są problemy hiszpańskiego operatora z rowerami w Sztokholmie i to od szybkiego, skutecznego i przede wszystkim bezpiecznego rozwiązania problemów z pękającymi ramami w stolicy Szwecji zależy, jak szybko i z jakimi rowerami ruszy Mevo w Trójmieście. - Wierzymy, że nastąpi to jeszcze w tym roku - mówią urzędnicy.



Kto ponosi odpowiedzialność za opóźnienie Mevo?

- W związku z tym, co się dzieje z rowerami w Sztokholmie, od kilku, kilkunastu dni intensywnie pracujemy nad rozwiązaniami pewnych zagrożeń, jakie się pojawiły - mówił podczas wtorkowego spotkania z dziennikarzami Michał Glaser, prezes Obszaru Metropolitalnego odpowiedzialnego za wdrożenie systemu Mevo 2.0. - Odwiedzaliśmy kilkukrotnie Sztokholm i zdawaliśmy sobie sprawę z problemów, z jakimi operator mierzy się w stolicy Szwecji. Od początku powtarzaliśmy, że bezpieczeństwo użytkowników rowerów jest najważniejsze. I choć rowery mają wszystkie niezbędne certyfikaty, to w kilku z nich zaczęły pękać ramy. Jesteśmy w stałym kontakcie z hiszpańskim operatorem, który na początku maja podjął decyzję o zawieszeniu tam systemu.


Z dziennikarzami spotkał się też Jordi Cabanas, szef City Bike Global.

- Niestety 2 maja byliśmy zmuszeni zawiesić funkcjonowanie systemu. Powodem była konieczność zadbania o bezpieczeństwo użytkowników. Szukamy przyczyny i sposobu na rozwiązanie tego problemu. Są dwa wyjścia z tej sytuacji. Pierwsze to wzmocnienie ramy roweru przez włoskiego producenta, a drugie - znalezienie innego dostawcy rowerów. Analizujemy, które rozwiązanie będzie najbardziej korzystne.
Na pytania dziennikarzy odpowiadał Jordi Cabanas z City Bike Global (z lewej), prezes Obszaru Metropolitalnego Michał Glaser (w środku) i Dagmara Kleczewska, kierownik projektu Mevo (z prawej). Na pytania dziennikarzy odpowiadał Jordi Cabanas z City Bike Global (z lewej), prezes Obszaru Metropolitalnego Michał Glaser (w środku) i Dagmara Kleczewska, kierownik projektu Mevo (z prawej).

"Nie jestem w stanie podać konkretnej daty"



I choć wtorkowa konferencja w siedzibie Obszaru miała dać odpowiedź na wiele pytań dotyczących głównie systemu Mevo, to dziennikarze zamiast konkretów słyszeli ogólne komunikaty o tym, że "pracujemy", "wierzymy w uruchomienie systemu jeszcze w tym roku", "robimy wszystko, by tak się stało".

Pewne jest jedno - system nie ruszy na początku lipca, a jego inauguracja zależy w dużej mierze od tego, jak szybko Hiszpanie uporają się z problemami w stolicy Szwecji. Kiedy to nastąpi?

- Tak szybko, jak to tylko możliwe - powtarzał jak mantrę Cabanas. - Nie jestem w stanie podać konkretnej daty.


Prawdopodobnie będą nowe rowery



Oprócz braku daty startu systemu przedstawiciele Obszaru i operatora systemu nie byli w stanie powiedzieć też, z jakich rowerów będą mogli korzystać mieszkańcy Trójmiasta i całej aglomeracji. Jak już wspomnieliśmy, pod uwagę brane są dwa rozwiązania: wzmocnienie ramy lub produkcja i dostarczenie innych rowerów.

I jak słyszymy - ale już nieoficjalnie - to ta druga opcja ma więcej zwolenników.

Na pytanie, kiedy nowe rowery miałyby się pojawić w Trójmieście, odpowiedzi już nie usłyszeliśmy.

- Wierzymy, że inauguracja nastąpi jeszcze w tym roku - ostrożnie dobierał słowa prezes Glaser. - Chcę podkreślić, że system Mevo 2.0 nie kosztował nas jeszcze ani złotówki, bo umowa jest tak skonstruowana, że zapłacimy operatorowi dopiero za miesiąc funkcjonowania systemu, tak jak się dzieje np. przy subskrypcji popularnych platform streamingowych.

Zastrzeżenie tylko do elektryków



Szukając światełka w tunelu, zapytaliśmy przedstawicieli Obszaru i City Bike Global, czy rozważany jest scenariusz uruchomienia w tym roku tylko części systemu, w oparciu wyłącznie o rowery bez napędu elektrycznego (wszystkie są już w Trójmieście i czekają na rozruch). Jak podkreślił Cabanas i Glaser, rozważane są różne scenariusze, a obawy dotyczą wyłącznie rowerów elektrycznych.

- To na tym skupiamy się teraz w pierwszej kolejności - podkreśla Glaser.

Miejsca

Opinie (378) ponad 10 zablokowanych

  • ha ha ha

    Moze w grudniu, moze nigdy?

    • 4 1

  • ja tam jesetm zadowolony. Przynajmniej mniej ludzi na drogach rowerowych i moim prywatnym rowerem będe jeździł bezpieczniej

    • 1 1

  • Nie myśl o partiach - tylko o skutecznosci

    Zblizaja sie wybory do wladz miasta Gdanska - kierujmy sie skutecznoscia a nie z jaka partia sypatyzuja sie kandydaci. Dotychczasowa ekipe nalezy surowo ocenic i wyslac na zasluzony urlop, moze nawet rowerem.

    • 3 1

  • Może na grudzień będą ;)

    A może w końcu się wycofać z tego wyrzucania pieniędzy. Zrobić miejsca, gdzie można bezpiecznie zostawić swój rower (zamki, monitoring, zadaszenie) i wystarczy.

    • 20 2

  • Nie jestem odpowiedzialna !!! I co mi zrobicie ?!

    Posiadam 20 letnie doświadczenie w branży projektowej i marketingowej. Ukończyłam studia magisterskie na Wydziale Ekonomicznym Uniwersytetu Gdańskiego. Jestem absolwentką Studiów Podyplomowych z zakresu Komunikacji Społecznej i Public Relations Wyższej Szkoły Bankowej w Gdańsku. Wykładałam Public Relations w Wyższej Szkole Społeczno - Ekonomicznej w Gdańsku.

    Swoją pracę w projektach rozpoczęłam w Fundacji Gdańskiej, w której byłam odpowiedzialna za tworzenie i koordynowanie przedsięwzięć. Miałam między innymi przyjemność kompleksowego przygotowywania, koordynowania i realizowania takich projektów jak koncert Przestrzeń Wolności David Gilmour czy Przestrzeń Wolności Rod Stewart z okazji rocznic podpisania Porozumień Sierpniowych na terenie Stoczni Gdańskiej, międzynarodowych seminariów i konferencji.

    Od roku 2008 swoją wiedzę i doświadczenia wykorzystywałam pracując w Scenie Muzycznej Gdańskiego Archipelagu Kultury, gdzie koordynowałam projekty pod względem organizacyjnym i marketingowym.

    Od grudnia 2010 roku rozpoczęłam prowadzenie własnej Agencji Projektowo - Marketingowej. Prowadziłam dla naszych klientów działania z zakresu organizacji wydarzeń, koordynacji projektów, prowadzenia działań marketingowych.

    Od czerwca 2020 roku jestem Kierownikiem projektu Systemu Roweru Metropolitalnego MEVO, za który odpowiadam kompleksowo.

    Pracowałam m.in. dla takich marek jak: Viacom International Media Networks, Saur Neptun Gdańsk S.A., Synexus Centrum Medyczne, RetencjaPL Sp. z o.o., Netz Sp. z o.o., Gdański Ośrodek Sportu, Miasto Gdańsk, Gmina Kolbudy, Aerocool Polska, Zdrowy Profil, Gmina Gniewino, Hotel Mistral Sport, Gdańska Organizacja Turystyczna, Gdański Archipelag Kultury, Fundacja Gdańska, Hotel Bartan i wiele innych.

    • 4 2

  • Nie jestem Odpowiedzialny ! I co mi zrobicie ?! (3)

    Dyrektor Biura Obszaru Metropolitalnego od czasu jego powstania w 2012 roku. Pracownik samorządowy, ekonomista, ekspert ds. stosunków międzynarodowych.

    Urodzony 22 listopada 1983 r. Jest absolwentem ekonomii i politologii na Uniwersytecie Gdańskim oraz Instytutu Nauk Politycznych w Lyonie. Ukończył europejskie studia podyplomowe Dyplomacja i relacje międzynarodowe UE w Kolegium Europejskim w Brugii oraz studia podyplomowe dot. rozwoju regionalnego na Uniwersytecie Warszawskim.

    W latach 2008-2012 był asystentem prezydenta Gdańska Pawła Adamowicza. W Kancelarii Prezydenta odpowiadał m.in. za powołanie stowarzyszenia metropolitalnego i przygotowanie metropolii do perspektywy finansowej UE 2014-2020. Poza koordynacją codziennych obowiązków prezydenta odpowiadał za współpracę z Komitetem Regionów w Brukseli oraz z Unią Metropolii Polskich, której w latach 2007-2015 prezydent Adamowicz był prezesem.

    Od czerwca 2012 r. jest dyrektorem Biura Obszaru Metropolitalnego Gdańsk-Gdynia-Sopot (do 2015 r. Gdańskiego Obszaru Metropolitalnego). Odpowiada za realizację zadań OMGGS jako Instytucji Pośredniczącej wdrażającej wraz z samorządem województwa Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata 2014 2020. Jest współautorem Strategii Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych, na mocy której realizowanych jest obecnie 160 projektów europejskich o wartości 3,6 mld zł (z dofinansowaniem na poziomie 1,8 mld zł).

    Jest dyrektorem kongresu Smart Metropolia, największej corocznej konferencji poświęconej współpracy miejsko-wiejskiej w ramach obszarów metropolitalnych oraz wyzwaniom współtworzenia mądrej polityki państwa wobec miast i gmin.

    Biegle posługuje się językiem angielskim, w stopniu komunikatywnym językiem francuskim.

    • 4 1

    • tyle słów o jego profesji, a tak naprawdę trzymał tylko teczkę adamowiczowi

      wykształcenie? kolejny spec od mieszania kijem powietrza, ale brzmi prestiżowo, co nie?

      • 2 0

    • Jeżeli on jest współautorem strategii to wszyscy jesteśmy autorami. Co za ściema...ale napisać można wszystko...I być dyrektorem można bo ładnie brzmi...

      • 0 0

    • Jak ktoś jest absolwentem uczelni we Francji i dysponuje jedy ie komunikatywnym francuskim?

      Czy może przechwala się Erasmusem w CV, tak jak szefowa zresztą?

      • 0 0

  • A ja byłem przekonany że ludzie wybili im z głowy takie głupie pomysły !!!!!!!

    • 1 0

  • Mevo naszych możliwości

    Czekamy na mevo 3.0

    • 0 0

  • City Bike Global Tak to ta firma !

    I jej prezes Jordi Cabanas z City Bike Global i co nam zrobicie mieszkańcy Nic i będziecie za to płacić !

    • 2 0

  • Pięknie! To ja ogłaszam sprzedaż elektrycznych autobusów w cenie 870tys za sztukę z tym, że nie wiem kiedy dostarczę.

    Zapewniamy darmowe przejazdy dla wszystkich! Liczę na wygranie przetargu z uwagi na bezkonkurencyjnie dobrą cenę.

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Popołudniowa wycieczka rowerowa po pracy, nad Jezioro Marchowo

30-50 zł
zajęcia rekreacyjne, rajd / wędrówka

Zawody Rowerowe Cross Country Sobieszewo

100 zł
zawody / wyścigi

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum