Nadleśnictwo Muza w Puszczy Darżlubskiej

21 września 2005 (artykuł sprzed 18 lat)
Wyruszyliśmy z małym opóźnieniem, ponieważ tradycyjnie musieliśmy poczekać na resztę uczestników. W sumie pojechało nas 7 śmiałków. Pełni wiary w powodzenie naszej wyprawy wjechaliśmy w las kierując się w stronę czerwonego szlaku. Po paru chwilach spotkaliśmy na szlaku liczne grupki młodzieży sprzątającej las. Atmosfera panująca w naszym małym peletonie była wręcz wyśmienita. Adam wraz z Żywym dokumentowali bardzo szczegółowo nasze poczynania obfotografowując nas ze wszystkich możliwych stron.

Po paru większych podjazdach musieliśmy trochę zredukować prędkość ponieważ Marek miał mały kryzys. Z lasu wyjechaliśmy następnie na dość krótki odcinek drogi asfaltowej, przy której znajdował się staw. Postanowiliśmy zrobić sobie przy nim parę zdjęć. Adam grzecznie poprosił siedzącą nieopodal domu dziewczynę o zrobienie nam wspólnej fotografii. Niestety kobieta nie reagowała i w tym momencie w Obcego coś wstąpiło i piękna angielszczyzną zwrócił się do dziewczyny "do you speak english?" ;). Wszyscy jak jeden mąż dostaliśmy dzikiego ataku śmiechu włącznie z ową dziewczyną, która zrobiła nam parę pięknych zdjęć.

Niestety moje wcześniejsze przewidywania co do pogody sprawdziły się, ponieważ nadciągały w naszym kierunku czarne chmury. Pomimo tych przeciwności ruszyliśmy w dalszą drogę pełni zapału i humoru. Po paru kilometrach drogi szutrowej dojechaliśmy nad jezioro Wyspowo, gdzie spotkaliśmy dość sporą grupkę harcerzy. Tempo naszej jazdy nieco wzrosło były bowiem ku temu wszelkie sprzyjające warunki. Tym sposobem dotarliśmy do miejscowości o nazwie Młynki, gdzie na dobre zaczeła się nasza zabawa. Znajduje się tam przepiękna polanka, a na niej - małe oczko wodne.

Prawie wszyscy uczestnicy z niekrytą radością na twarzach przejeżdżali na drugą stronę jeziorka przez małe brody. Po paru minutach wyruszyliśmy w dalszą drogę zwartą grupą w kierunku Wejherowa, gdzie odłączył się od nas Wiesław. Stamtąd, na wysokości Kępina zostaliśmy zmuszeni do krótkiej przerwy w jeździe, ponieważ deszcz zaczął gęsto padać i byliśmy totalnie przemoczeni.

Tym sposobem spędziliśmy dobre 20 minut chroniąc się wraz z rowerami pod koronami drzew przed deszczem, który z minuty na minutę padał coraz mocniej. Na tym odcinku trasy odłączył się od nas kolejny uczestnik , a my pojechaliśmy dalej w strugach deszczu asfaltową drogą w kierunku Muzy.

W Muzie znajduje się Izba Przyrodniczo Leśna stanowiąca centrum edukacji ekologicznej. Zgromadzono bardzo bogate zbiory sprzętów wykorzystywanych dawniej do pracy w leśnictwie. Znajduje się tam również bardzo ładnie przygotowane miejsce pozwalające na rozpalenie ogniska .Po dotarciu tam byliśmy przemoknięci do ostatniej nitki i nie pozostało nam nic innego jak tylko rozpalić ognisko, przy którym mogliśmy się trochę osuszyć oraz coś zjeść. Humory w dalszym ciągu nam dopisywały pomimo przenikliwego uczucia zimna.

Niestety nie było nam dane zagrzać tam miejsca na dłużej, gdyż zostaliśmy wyproszeni z terenu izby, która akurat w tym momencie była zamykana. W takiej sytuacji nie pozostało nam nic innego, jak tylko zgasić ognisko i wsiąść na rowery. Tylko jeszcze ostatnie pożegnalne zdjęcie i ruszyliśmy w dalszą drogę. Po paru kilometrach jazdy wspólnie zadecydowaliśmy, że dalsze kontynuowanie rajdu nie ma większego sensu i pojechaliśmy w stronę Wejherowa.

Na wysokości Nanic wjechaliśmy na szlak Krawędzi Kępy Puckiej. Poruszaliśmy się dalej po drodze wewnętrznej elektrociepłowni, na której nasz rajd się zakończył. Ja wraz z Adamem i Markiem dojechaliśmy szlakami leśnymi do Gdyni, a tam odłączył się Adam. Ja z Markiem wróciłem do Gdańska żółtym szlakiem prowadzącym przez Trójmiejski Park Krajobrazowy.

Chciałem wszystkim bardzo serdecznie podziękować za wspólną jazdę i stworzenie tak miłej atmosfery. Przepraszam za wszelkie niedociągnięcia i niesprzyjającą aurę, której niestety nie można nigdy do końca przewidzieć.

Łączna odległość : 82 km

Przebieg trasy : Rumia - Wyspowo - Młynki - Wejherowo - Nanice - Kępino - Muza - Wejherowo - Szlak Krawędzi Kępy Puckiej - Dębogórze Wybudowane - Rumia -Chylonia - Gdynia Główna.

Organizatorzy: Bartosz Ropelewski "Tacoo", Patryk Żywuszko "Żywy"
(Grupa Speed Bike Team - http://www.sbt.masternet.pl)
Tekst: Bartosz Ropelewski
Zdjęcia: Patryk Żywuszko oraz Adam Stalke

• Podziękowania

Witam wszystkich bardzo serdecznie.

Na wstępie chciałem wszystkim podziękować za wspólną jazde.Trasa została troche zmodyfikowana ,ale i tak było bardzo sympatycznie.Sol dzięki za zdjęcia .

Pozdrawiam Tacoo Speed Bike Team

• Teraz wszyscy krzyczmy ooo tak łooo !

• ah ta Puszcza Darżlubska ...

Gratulacje dla Grupy SBT za kolejny świetnie zorganizowany rajd. Niewątpliwie tereny Puszczy Darżlubskiej oraz Kępy Puckiej świetnie pasują do wypraw rowerowych. Jest tam sporo fajnych dróg zarówno utwardzonych gruntowych jak i aswaltów, po których samochody poruszają się bardzo sporadycznie. W Lasach Darżlubskich kryje sie kilka ładnych miejsc , jak chociażby Diabelski Kamień (na szlaku czarnym) , Groty Mechowskie czy wieża widokowa niedaleko Mechowa. Nasza grupa lasy te ma zjeżdżone już praktycznie wzdłuż i wszerz.

ps. Bardzo fajna fotka, na której wizerunek Obcego odbija się niczym w lustrze ;-)

• zazdroszcze kondychy

super wycieczka i ładne zdjecia.
    jezdze codziennie na rowerze ale nie dałabym rady w takim szybkim tempie zasuwać.
    przystąpienie do klubów tzw rowerowych byłoby fajne ale ,zawsze albo trasa jakas mało interesujaca albo za długa......
    miło by było znależć kogos do jazdy pokojowej ,niewyczynowej po lesie .....
    wszytko jest możliwe :))))))))))))
    pozdrawiam wszystkich rowerrrro

• Swietna wyprawa

Jestem zadowolony z tego ze moglem z wami pojechac na ta wyprawe bylo naprawde fajnie

• Grzybobranie czy rower

Gratulije pomysłu na kolejny dobrze zorganizowany rajd.( zdjecia i opis). Może nastepnym razem wybiore się z wami.

• Zdjęcia z rajdu

Zdjęcia z tego rajdu robione z mojego aparatu są do obejrzenia i pobrania pod adresem:

pozdROWER:)

• Weekend ze Speed Bike Team'em

Wszystkie informacje o kolejnych naszych wypadach znajdują się na naszej stronie internetowej :

• fotka

Ktoś tu Żywego nie rozponaje, bo ju po samej geometrii ramy widać, że to nie on :)

• mój błąd

niewyspany źle preczytałem, chociaż... no nieważne :)