• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Niedociągnięcia w nowych inwestycjach. Urzędnicy: projekty są dobre

Krzysztof Koprowski
27 grudnia 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
Zdaniem urzędników wykonanie ścieżki rowerowej wokół podpór estakady było celowe i ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa rowerzystów. Zdaniem urzędników wykonanie ścieżki rowerowej wokół podpór estakady było celowe i ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa rowerzystów.

Dwie duże inwestycje we Wrzeszczu i na Strzyży obarczone są błędami, a mimo to urzędnicy zapewniają, że nie doszło do pomyłek w projektach. Tymczasem pasażerowie brną przez kałuże i kapie im na głowę pod wiatą, która miała przed tym chronić.



Pod błotem pośniegowym kryje się największa niespodzianka, która być może dała się już we znaki "zimowym" rowerzystom, podróżującym wzdłuż al. Grunwaldzkiej. Chodzi o fatalnie zaprojektowaną drogę rowerową pod estakadą Trasy Słowackiego zobacz na mapie Gdańska. Mimo sporej ilości miejsca, projektanci postanowili umiejscowić ją możliwie najbliżej podpór wiaduktu, a ponadto najazd na drogę rowerową z przejścia zaprojektowano pod złym kątem. Efekty? Rowerzyści wzajemnie się nie widzą, a niejeden uszkodził już koło wjeżdżając nieświadomie w źle wyprofilowany łuk.

- Odgięcie ścieżki rowerowej wymusza na rowerzystach zmniejszenie prędkości, co jest wskazane przy przekraczaniu ulicy. Droga rowerowa pod estakadą omija podpory i włącza się w stan istniejących już przejazdów rowerowych, które nie podlegały przebudowie. Lokalizacja podpór wynikała nie tylko ze względów konstrukcyjnych (długość przęsła nad jezdnią), ale także zabezpiecza pole widoczności między kierowcami i rowerzystami na wlocie ul. Kościuszki - przekonuje Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik Gdańskich Inwestycji Komunalnych, które realizowały Trasę Słowackiego.

Warto zwrócić również uwagę, że na budowie trasy stracili piesi. Kosztem "ich" chodnika wykonano drogę rowerową wzdłuż Słowackiego, a ponadto przebudowano przejście przez al. Grunwaldzką zobacz na mapie Gdańska, teraz, by pokonać al. Grunwaldzką muszą odczekać dwie fazy świateł sygnalizacji świetlnej - najpierw z chodnika wzdłuż budynków na wysepkę rozdzielającą pasy ruchu, potem z wysepki w kierunku przystanków tramwajowych.

- W projekcie droga rowerowa do al. Grunwaldzkiej była prowadzona odgałęzieniem Staszica-Dekerta oraz jako ciąg pieszo-rowerowy wzdłuż ul. Słowackiego. Ze ścieżki wzdłuż Staszica-Dekerta zrezygnowano ze względu na protesty mieszkańców. Z tego powodu dokonano zmiany geometrii jezdni ul. Słowackiego, aby wygospodarować miejsce pod wydzieloną drogę rowerową obok chodnika, z jednoczesną przebudową schodów wejściowych do lokali handlowych. Wzdłuż ul. Staszica-Dekerta zamiast drogi rowerowej wybudowano miejsca postojowe dla aut - tłumaczy rzecznik GIK-u.

Jak oceniasz utrzymanie tzw. małej architektury w Trójmieście?

Nie oddalając się jednak znacznie od Trasy Słowackiego, na kolejne usterki natrafimy na skrzyżowaniu al. Wojska Polskiego z Grunwaldzką zobacz na mapie Gdańska. Wyremontowane w 2011 r. przejście dla pieszych wraz z torami tramwajowymi jest wiecznie podtapiane przez wody opadowe.

- Ten problem występuje już od dobrych kilku miesięcy. Teraz naturalnie zniknął, bo wszystko przykryła warstwa śniegu. Wystarczy jednak odwilż, by całe przejście znowu zamieniło się w wielką kałużę. Aż dziw bierze, że ktoś mógł odebrać taki bubel techniczny - pisze do nas pan Wiesław, czytelnik Trojmiasto.pl.

Gdańskie Inwestycje Komunalne, odpowiadające za remont torowiska, zapewniają, że wszystko było sprawdzone w trakcie odbioru i nikt nie wykrył błędów. - Bez tego nie byłoby odbioru - zapewnia Skorupka-Kaczmarek. Ponieważ nie było uwag do protokołu odbioru, teraz utrzymanie infrastruktury tramwajowej i chodników stało się zadaniem Zarządu Dróg i Zieleni. Ten zapewnia, że zna problem.

- Rozpoznaliśmy sprawę, prawdopodobnie doszło do zapchania kanału odwodnienia. Usunięcie usterki wykonane zostanie staraniem działu utrzymania infrastruktury tramwajowej i autobusowej najszybciej jak to możliwe - trzeba wziąć poprawkę na warunki pogodowe - obiecuje Katarzyna Kaczmarek, rzecznik Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku.

GIK również twierdzi, że inny przystanek tramwajowy, zbudowany od podstaw - Jaśkowa Dolina zobacz na mapie Gdańska - nie miał usterek w momencie odbioru. Tymczasem niemalże od początku nie działa na nim prawidłowo oświetlenie, a dodatkowo przecieka wiata.

- Wreszcie ktoś poszedł po rozum do głowy i postawił długą wiatę, pod którą mogą się schronić niemal wszyscy pasażerowie. Niestety, połączenia dachu wykonano niechlujnie, przez co cieknie woda, a dodatkowo jeszcze nigdy nie zdarzyło się, by w pełni działało oświetlenie - dodaje pani Iwona, czytelniczka Trojmiasto.pl.

Tu zaskoczenia nie kryje jednak Zarząd Dróg i Zieleni, który przyznaje, że wcześniej nie dotarły do niego sygnały o wadliwym oświetleniu. - Nie mieliśmy wcześniej zgłoszenia takiego problemu. Sprawdzimy ten sygnał. Jeżeli okaże się, że prace kwalifikują się na naprawę gwarancyjną, problem przekażemy do Gdańskich Inwestycji Komunalnych, które to z kolei zobowiążą podwykonawcę tego zadania do usunięcia usterek. Jeśli natomiast naprawa nie będzie kwalifikowała się jako prace gwarancyjne, wykonana zostanie staraniem ZDiZ - kończy Kaczmarek.

Miejsca

Opinie (209)

  • wszystko jest projektowane przez nieudaczników którzy nigdy niewidzieli jakie sprawdzone rozwiazania są na zachodzie (4)

    Unas nadal są pomysły rodem z PRLu!!ale ludzie zagranice teraz masowo jada i jak wracają to piszą o Polskim zacofaniu projektantów i wykonawców!!Dziewki temu koszty rosna wielokrotnie bo zamiast zrobic cos raz a dobrze ciagle trzeba robic poprawki!!KIEDY W KOŃCU ZOSTANĄ ZLIKWIDOWANE KRAWĘŻNIKI NA PRZEJAZDACH ROWEROWYCH I PRZEJŚCIACH DLA PIESZYCH!!Nikt nie chce tam krawężników ani piesi,ani rowerzyści ani kobiety z wózkami ani inwalidzi na wózkach.Tylko urzędnicy chcą krawężniki.

    • 6 7

    • (3)

      i robią je nie kontrolując w ogóle robociarzy jak robociarz ma dobry humor to wkopie to ustrojstwo głębiej jak mu się odwidzi to wystaje na centymetr i w d.. to mają nie oni będą potem koła centrować piasty naprawiać itd jestem ciekaw co by powiedzieli niektórzy wymądrzający się tu o rowerzystach gamonie gdyby im na ulicach robili przed każdym skrzyżowaniem powiedzmy centymetrowy próg

      • 1 2

      • Nie macie pojęcia o pracy przy budowie dróg to sie niewypowiadajcie (2)

        • 5 2

        • Pojęcia o budowie dróg nie mamy to fakt, ale nie mam też pojęcia o budowie dróg w innych krajach Europy a jakoś tam można jeździć po gładkich i z głową zaprojektowanych , nieprawdaż? Poza tym pewnie nie masz pojęcia jak działa np. telewizor HD, ale oczekujesz, że obraz nie będzie czarno-biały i śnieżył, nieprawdaż?

          • 2 4

        • no tak nie mamy torowisko na Havla jedna wielka partanina przystanki gdzie torowisko osiadło i baranki nie zrobili tolerancji efekt?Podłoga tramwajów jest za nisko i haczą o peron wysuwanymi drzwiami o wyboczeniach szyn itp rzeczach nie wspomnę o zapadniętej południowej obwodnicy czy autostradach gdzie zamiast kruszywa lądowała glina czy zbite klozety

          • 2 3

  • No ale o co chodzi...

    Przecież to są tylko pieniądze podatników lub mieszkańców miasta. I trzeba je wydać. Nieważne że głupio. Jak się nie wyda to niestety budżet dzikiego kraju się upomni i po sprawie.

    • 4 2

  • POLSKI URZĘDNIK (1)

    Są trzy kategorie urzędników państwowych, samorządowych,gminnych , miejskich i jakich bądż, trzy najgorsze kategorie na Świecie/Ziemi: najgorszy/najmarniejszy to rosyjski, następny w tej kategorii/kolejności to arab egipski i trzeci od samego końca to polski oczywiście, przy czym polski urzędnik co raz gorszy jest, marniejszy w swoich działaniach i kompetencjach, więc ruskiego nie wspominając o arabie z pewnością na tej '' sławetnej światowej liście '' wkrótce wyprzedzi i to pewne niestety jest ! Tusk to Wam rodacy kochani gwarantuje ze swoim kryptokoleśiem Kaczyńskim !!!!!!!

    • 3 3

    • nierozumiem

      • 1 2

  • Chcieć znaczy móc

    Śmieszy mnie kiedy czytam, że ZDiZ nie wiedział, że coś cieknie, albo się nie świeci. A to ciężko stworzyć stronę na której mieszkańcy wpisują uwagi i je weryfikować? Poza tym czy nikt z pracowników nie korzysta z infrastruktury miejskiej? Kiedyś jechałem do wujka w Danii, który chwalił się jakością ich dróg i po drodze spotkałem dziurę. Na drugi dzień po południu specjalnie tam podjechaliśmy i... dziura była już załatana. A nie było to w centrum miasta...

    • 4 2

  • Przystanek Jaśkowa Dolina (1)

    Z przystanku w kierunku Gdańska korzysta bardzo wielu pasażerów. Z powodu likwidacji przejścia przez ulicę przed Manhattanem, wejście na przystanek jest bardzo zatłoczone, w dodatku dodatkowo zwężone przez stojący tam automat biletowy. Bardzo trudno jest się dostać na przystanek w godzinach szczytu.

    • 5 2

    • w normalnych krajach do takich obleganych przystanków w centrach miast zawsze buduje się dojścia z obu końców przystanku - czyli powinno być jeszcze drugie przejście dla pieszych w stronę Oliwy, co oczywiście wiąże się z niedogodnością dla aut.
      Ale nie u nas - u nas bożkiem jest samochód i jego płynność ruchu, dlatego m.in. zamykane są kolejne przejścia dla pieszych, skracany czas światła zielonego dla pieszych i dzięki temu każdy kto rozsądny wszędzie porusza się autem i spirala kongestii się nakręca

      • 3 2

  • To

    Jest po prostu banda nieudaczników i popaprańców,gó...no ich Polska obchodzi i tyle.

    • 4 4

  • Czy rowerzyści potrafią jeździć na rowerze? (7)

    Czasami jak czytam artykuły na tamat 'Problemów rowrzystwów' to zaczynam się zastanawaic czy ze sciezek rowerowych korzystaja ludzie nie potrafiacy jezdzic, slepi albo z rowerami osiagajacymi niewiadomo jakie predkosci. Przeciez normalny czlowiek widzac, ze widocznosc nie jest wystarczajaca po prostu zwalnia, a nie gna z predkoscia swiatla....

    • 9 6

    • (6)

      jak czytam takie wiadomości to zastanawiam się jak:idiota z zerową wyobraźnią przestrzenną może być inżynierem drogownictwa czy architektem, po drugie jacy kretyni pracują na dobrze opłacanych stołkach w urzędzie,wydziale dróg i zieleni oraz w takiej spółeczce jak GIK jaki idiota dopuszcza takie coś do uzytkowania.Do idiotów na forach którzy w trójmieście swoistej mekce dla mądrych inaczej zdążyłem się już przyzwyczaić tu wedle tych następnych odmóżdzonych pajaców powinniśmy w d.. lizać urzędasom za każdą nawet najbardziej absurdalną najeżoną fuszerkami i niegospodarnością inwestycję.Tak rzeczywiście ludzie robiący na rowerach po 10 tysięcy km w każdym roku nie umieją jeździć na rowerze.Ja tu widzę błaźnie że ktoś kto wytycza taki a nie inny przebieg drogi nie widział nigdy jak wygląda rower i jakie parametry techniczne powinna mieć komunikacyjna a nie turystyczna droga rowerowa zdaje się że w całym trójmieście są jednakowe wytyczne odnośnie szerokości promieni łuków prędkości konstrukcyjnej itd ale jak widać wyobraźnia idiotów biorących za swoje bohomazy grubą kasę w dodatku publiczną nie ma granic.Na zachodzie barana który to wytyczył w taki sposób zwolnionoby na zbite ryło następnego dnia a palant który to zatwierdził sam by ponosił koszty poprawki tak się robi w normalnych krajach ale tu?Przecież jak napisałem wyżej po d.. mam całować takich konowałów że cokolwiek raczyli wybudować i tak jest ze wszystkim w tej zafajdanej tuskolandii a tylko powiedz coś pokaż że coś nie gra jesteś dla debilstwa trójmiejskiego wrogiem publicznym

      • 2 8

      • Waleriana ? Relanium ? Melisa ? Wódeczka ? (1)

        Stopień nagromadzenia inwektyw niebywale wysoki. Spróbuj wziąć coś z zestawu jak wyżej lub coś innego, bo inaczej może Ci żyłka pęknąć.

        • 5 1

        • Zrozum człowieka

          Jakby Ci się żona w święta z murzynem puściła, też byś był taki wk...ony i wylewał żale, gdzie popadnie.

          • 3 2

      • ktos anonimowo napisal prawde

        mówi się o tym ze drogi rowerowe maja służyć do poruszania sie po mieście , a nie do relaksacyjnej jazdy 4 km/h .wykonanie świadczy o czym s zupełnie innym. ciekawe jak zmieniło by sie zdanie kierowców gdyby ciąg al Grunwaldzkiej i al Zwycięstwa przebudowano w zygzak ktory co 200 m przecina tory tramwajowe , najeżony światłami sygnalizacyjnymi

        • 3 1

      • kasta potencjalnych zabojcow (2)

        wszystko jedno czym jedzie, to zawsze zasuwa z predkoscia swiatla, a wszystkicj innych uwaza za bydło, z którym nie musi sie liczyc. oto kim jestes zafajdany tłumoku

        • 2 1

        • anonimie, piszesz o kierowcach, motocyklistach czy o pilotach pojazdów kosmicznych?

          gdzie widziałeś rowerzystów jadących z prędkością światła? może jesteś na prochach? ten wpis wkurzonego nie musiał być wpisem cyklisty, tylko być może napalonego kolarza, który ma kłopoty z adrenaliną? Ale nawet trenujących kolarzy nie można zaliczyć do sekty potencjalnych zabójców; jak na razie większość wypadków śmiertelnych na polskich jezdniach i chodnikach powodują kierowcy, mający trudności z przestrzeganiem elementarnych ograniczeń prędkości.

          • 0 0

        • palancie z****ny prawo do normalnej jazdy w normalnym kraju to oczywistość tu debilu zrobienie prostego kawałka drogi bez błędów i wpadek to rzecz nie do pomyslenia oto co ci powiem z****ny kretynie

          • 0 0

  • Słowackiego 18-30 (1)

    Po co zamontowano latarnie miedzy budynkami starej Słowackiego 18 i 30 skoro na 7 świeci się tylko jedna? W połączeniu z nieodśnieżonym i nieposypanym piaskiem czy solą chodnikiem mamy my mieszkańcy zakamuflowaną ślizgawkę. Okpuści mnie pewnie poczucie humoru jak przy następnym ataku zimy coś sobie połamię.

    • 4 4

    • Mają to w d*pie.

      • 1 3

  • To polska własnie szkoda czytac

    • 2 4

  • Korki jak były tak są

    na Słowackiego nadal korki - blokuje skrzyzowanie na Niedźwiedniku

    • 4 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Popołudniowa wycieczka rowerowa po pracy, nad Jezioro Marchowo

30-50 zł
zajęcia rekreacyjne, rajd / wędrówka

Zawody Rowerowe Cross Country Sobieszewo

100 zł
zawody / wyścigi

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum