• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe rowery Mevo już w Trójmieście. Testy wewnętrzne od 16 sierpnia

Maciej Korolczuk
8 sierpnia 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (421)
Najnowszy artykuł na ten temat W Mevo nowa doba nie zaczyna się o północy?
W tym tygodniu do Gdańska ma dotrzeć pierwszy transport 100 elektrycznych rowerów. W kolejnych dniach spodziewane są kolejne ciężarówki z rowerami, które do Trójmiasta jadą z magazynu na Słowacji. W tym tygodniu do Gdańska ma dotrzeć pierwszy transport 100 elektrycznych rowerów. W kolejnych dniach spodziewane są kolejne ciężarówki z rowerami, które do Trójmiasta jadą z magazynu na Słowacji.

W środę, 16 sierpnia, ruszy wewnętrzny rozruch systemu Mevo 2.0. Testy ruszą w oparciu o 100 rowerów elektrycznych, które są już w Gdańsku. Rozruch potrwa 21 dni. Jeśli pierwszy etap testów przebiegnie pomyślnie, we wrześniu z rowerów - w ramach testów zewnętrznych - będą mogli skorzystać zwykli użytkownicy.



Jak często jeździsz rowerem po Trójmieście?

Na razie rowerów jest 100, ale - jak zapewniają nas urzędnicy odpowiedzialni za wdrożenie systemu Mevo - kolejne transporty z rowerami elektrycznymi są spodziewane w Gdańsku w kolejnych dniach.

Do Trójmiasta jadą ciężarówkami z magazynu na Słowacji. Do połowy września ma być ich w sumie 1,5 tys.. To warunek, by mogły ruszyć testy na grupie 80 tys. użytkowników.

Na ulice 16 gmin trójmiejskiej metropolii wyjedzie wówczas 50 proc. całej floty, a użytkownicy po wniesieniu symbolicznej opłaty 1 gr będą mogli korzystać z roweru w ramach abonamentu miesięcznego.

Segway uratuje Mevo? Nowe rowery jeszcze w sierpniu Segway uratuje Mevo? Nowe rowery jeszcze w sierpniu

- W tym czasie rowery bezpłatnie będzie można pozostawiać na istniejących stacjach MEVO. Pozostawienie roweru poza stacją wiązać się będzie z dodatkową opłatą w kwocie 10 zł. Gdy wszystkie elementy systemu będą funkcjonowały w sposób należyty, na ulice Metropolii wyruszy cała flota rowerów - mówi nam Dagmara Kleczewska, kierownik systemu Mevo 2.0.
  • Testy wewnętrzne ruszą w środę, 16 sierpnia, i potrwają trzy tygodnie.
  • Testy wewnętrzne ruszą w środę, 16 sierpnia, i potrwają trzy tygodnie.

Trzy tygodnie testów wewnętrznych



Zanim to jednak nastąpi, czekają nas testy wewnętrzne. Te mają ruszyć już w środę, 16 sierpnia, i potrwają 21 dni. Testy mają zweryfikować wszystkie elementy funkcjonowania systemu, począwszy od działania nowej aplikacji mobilnej, przez system do raportowania liczby wypożyczeń oraz zwrotu rowerów, system GPS aż po Centrum Obsługi Użytkowników.

Testy zostaną przeprowadzone w oparciu o 100 rowerów - 75 ze wspomaganiem elektrycznym i 25 tradycyjnych.



- Wszystkie rowery są gotowe na rozruch w siedzibie operatora w Gdańsku - zapewnia Kleczewska. - Sprawdzana będzie także wytrzymałość baterii elektryków. Rowery ze wspomaganiem powinny przejechać dystans minimum 100 km na w pełni naładowanej baterii. W rozruchu wewnętrznym wezmą udział pracownicy Metropolii, przedstawiciele gmin uczestniczących w projekcie oraz specjaliści weryfikujący techniczne elementy działania systemu.

Sklepy i serwisy rowerowe w Trójmieście



Aktualnie trwają prace nad dopracowaniem systemu i aplikacji do obsługi wypożyczeń rowerów i zarządzania systemem oraz nadzorowania jego działania w gminach biorących udział w projekcie.

Powstał i został przetestowany system do raportowania liczby wypożyczeń oraz zwrotu rowerów, zakupionych abonamentów, a także przejechanych kilometrów. Została też przygotowana aplikacja mobilna do operowania systemem, a obecnie jest tłumaczona na język polski. Umożliwi ona m.in. inteligentne wyznaczanie tras w celu relokacji rowerów i usprawni logistykę działań operacyjnych podejmowanych przez pracowników operatora.

Wypożyczalnie rowerów w Trójmieście

Miejsca

Opinie (421) ponad 10 zablokowanych

  • Mam nadzieję, że co rok tych rowerów będzie więcej :)

    • 1 4

  • Marnowanie pieniedzy (8)

    Jak ktos chciał zarabiać na towarach to mógł zainwestować a miasto za opłata udostępniło by ścieżki rowerowe. Tu miasto wykłada pieniądze z naszych podatków za które można wybudować by było kilka kilometrów ścieżek rowerowych i wpuszcza na obecne ścieżki rowerowe (których jest za mało ) operatora rowerów. Już teraz jeżdżenie rowerem po Gdyni jest utrudnione , zbyt wielu rowerzystów, hulajnóg czy ludzi na rolkach. Cześć ścieżek to pasy wymalowane farbą, kontrpasy na wąskich ulicach gdzie nie mieści się rower z samochodem.

    • 185 26

    • Wszystko się mieści (1)

      Może jesteś za gruby na rower i stąd twój problem?

      • 10 38

      • może jesteś za głupi?

        • 10 1

    • (2)

      rozwiazaniem tego oraz wielu innych problemów jest wprowadzenie podobnie jak sie ma do samochodów obowiązkowych opłat typu ubezpieczenie, rejestracja i przegląd roweru oraz roczny choćby symboliczny podatek "drogowy" np. w kwocie 50 zl

      • 9 12

      • (1)

        jesteś chory?

        • 0 1

        • Juz tłumacze tak na szybko. Ubezpieczenie - wielu rowerzystów jest sprawcami wypadków czy kolizji. Wprowadzenie ubezpieczenie pozwoliłoby uniknąć problemów choćby z długim sprawami w sadach i uzyskanie odszkodowania z ubezpieczalni. Rejestracja i przegląd - rowery zarejestrowane i znajdujące sie w systemie byłby mniejszym kąskiem dla złodziei i paserów, przegląd sprawiłby ze jazda byłaby bezpieczniejsza. Symboliczny podatek - 50 zł na rok nie duzo dla jednej osoby ale jak zsumujesz wszystkie zarejestrowane rowery można juz pokusić sie o rozwój infrastruktury - drogi rowerowe, oznakowania, parking. Jestem rowerzystom i nie uważam to za chore rozwiązanie. Płace prywatnie ubezpieczenie, robię regularne przeglądy i nie mam z tym problemów.

          • 1 2

    • Nie porównuj gdyni do Gdańska

      • 3 4

    • Obrzydliwe oszustwo i wyłudzanie środków publicznych. Na zimno w biały dzień.

      Mevo 1 od początku było pomyślane jako oszustwo typu Ponzi podparte patologiczną naiwnością samorządowców i eko bełkotem. Skorzystali na tym szemrani biznesmeni pośrednicy i operatorzy hulajnóg, którzy po upadku Mevo1 nagle stali się monopolistami z gotowymi do przejęcia klientami- co za przypadek. Teraz jesienią wchodzi Mevo2, które będzie droższe ale jak w Misiu robi się biznes na takich słomianych inwestycjach. A kto za to wszystko zapłaci? biedni obywatele. Oczywiście także upadnie za maksymalnie 2 lata. Osobiście kase z mevo wydał bym na walkę i lobbing w sejmie żeby wyrzucić leśników wandali z TPK.

      • 17 4

    • skok na kasę

      A nie marnowanie pieniędzy.
      1. robienie tego w sierpniu to rok do zużycia tych rowerów. Testy powinny zacząć się w maju tak, by w czerwcu ludzie mogli korzystać. Nieważne którego roku.
      2. ścieżki to żart. Jeżdzę od półtora roku rowerem na trasie Gdańsk - Gdynia i tak:
      a) wzdłuż Grunwaldzkiej da się jechać tylko w wietrzne dni, inaczej jest zaduch i z aktywności fizycznej robi się inhalacja spalinami
      b) ścieżka przy morzu jest "rekreacyjna" tzn. są bezsensowne ograniczenia prędkości, których nikt nie przestrzega, masa ludzi, a nawet sic (!) policjanci przy przystani w Sopocie - nie rozumiem dlaczego ta jedna przystań wystawia te paskudne progi zwalniające. Nigdy nie widziałem, aby ktokolwiek tam przekraczał ścieżkę/chodnik. A jeśli to robi, to co za problem wystawić człowieka w kamizelce? Trzeba cały dzień utrudniać rowerzystom życie?
      c) ścieżki to żart cz.2, pełno jest i**otycznych zakrętów jak w Sopocie na Armii Krajowej, czy na wysokości AWFu, przy przejeździe koło SKM Żabianka. Te zakręty nie zwiększają bezpieczeństwa rowerzystów, a wymuszają na nich niebezpieczne działania - nagłe hamowanie/wchodzenie w wąskie, niewyprofilowane zakręty z dużą prędkością.
      d) rozbudowa ścieżek to żart, ostatnio pacnięto w Gdyni na Stryjskiej maluneczki. I jak to niby wpłynęło na bezpieczeństwo jak rowerem i tak tam można było jechać po ulicy, ale teraz przez złą nawierzchnię co chwilę trzeba wpychać się pod samochody, żeby omijać studzienki?

      Mam wrażenie, że urzędnicy nigdy nie jeździli rowerem stąd ich niewiedza co do kilku najważniejszych rzeczy, które pozwalają cieszyć się z jazdy rowerem, a są to:

      1. Bezkolizyjne TRASY (nie ścieżki) z dobrą nawierzchnią.
      2. Zgranie świateł drogowych, tak, aby nie trzeba było co i rusz stawać. Co za problem postawić licznik czasu tak, aby rowerzystwa wiedział kiedy ma dojechać do skrzyżowania
      3. Brak i**otycznych zakrętów. Rowerzystwa jak sygnalizuje skręt i musi zahamować to traci połowę siły hamowania - łatwo polecieć przez kierownicę.

      • 4 0

  • Rowery (1)

    Jak wszędzie hulajnogi rzucone to teraz dojdą rowery.

    • 7 2

    • Nie czytałeś artykułu :))))

      • 1 1

  • Ooo to oni nadal to robią?

    Myślałam że już dawno zawiesili ten projekt xD

    • 5 1

  • Kolejny przekręt? (1)

    • 5 1

    • Jak czegoś nie rozumisz to od razu przekręt xD

      • 0 3

  • Śmieszne

    W rozruchu wewnętrznym wezmą udział pracownicy Metropolii, przedstawiciele gmin uczestniczących w projekcie oraz specjaliści weryfikujący techniczne elementy działania systemu. To mieszkańcy zaineresowani ty projektem powinni wziąć udział w testach!!!

    • 1 0

  • Miś na miarę UM i Dulkiewicz. (1)

    • 9 1

    • Co ma zwierzę do tajemniczego skrótu UW i jakiejś Dulkiewiecz? Odpowiedz prosze

      • 0 5

  • Tak własnie marnuja setki milionów na własne kaprysy!!Juz wiadomo ze to bedzie klapa a trzeba doliczyc koszt nowych rowerów

    te nowe rowery nie są za darmo kosztowały jakies 20 -30mln bo to najdroszy kaprys urzedników w europie Obecnie spedudo rower miejski Gdańsku jest najdrozszy w europie!!
    I mało kto bedzie chciał za ten bubel płacic bo obecnie najtaniej wychodzą hulajnogi wypożyczane na 2 osoby.
    Łatwo na miescie zobaczyc ze wiekszosc hulajnóg to jada 2 osoby na rowerze nie bedzie takiej mozliwoscii i nikt z tego ciezkiego kloca korzystac niebedzie chciał!Ale zato bedzie jak poprzednio dewastacja za która zaplacą mieszkancy Gdańska.Bop rower metropolitalny to 60% Gdańsk i reszte pozostali!!

    • 9 0

  • Rower

    Rower będzie jak spadnie śnieg.

    • 1 0

  • Elektryki są nieekologiczne (5)

    Napędza je prąd ze spalania węgla

    • 13 3

    • nie mówiąc już o tym, że to w większości tworzywa sztuczne (1)

      do ich wyprodukowania zużyto tyle energii co małego samochodu. "Ekologia" po naszemu.

      • 5 2

      • 99% budowy roweru jest z recyklingu

        Tego się nie dowiesz, powiem ci na ucho: Cały prąd do ładowania będzie z fotowoltaiki

        • 0 5

    • Polska odeszła od węgla (1)

      Zobacz sobie skąd pochodzi w Polsce prąd. U was pewnie jest inaczej

      • 0 3

      • prąd jest z gniazdka w 95%

        • 1 0

    • Przy 20 krotnie mniejszej wadze od osobówki mogły by być napędzane mazutem a i tak były by bardziej ekologiczne.

      Tym bardziej że użytkownik też musi swoje popedałować żeby wspomaganie wspomagało.

      W dodatku nie cały prąd jest z węgla i przynajmniej istnieją rozwiązania które jeszcze pozwalają to poprawić, czego o benzynce nie można powiedzieć.

      No i jak dla mnie bardzo dużym plusem jest że nie zanieczyszczają powietrza w środku miasta. Jakoś nie przepadam za oddychaniem spalinami.

      • 0 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Popołudniowa wycieczka rowerowa po pracy, nad Jezioro Marchowo

30-50 zł
zajęcia rekreacyjne, rajd / wędrówka

Zawody Rowerowe Cross Country Sobieszewo

100 zł
zawody / wyścigi

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum