Planowana kostka na Ogarnej. Utrudnienia dla rowerów
We wtorek, 25 stycznia, ogłoszono przetarg na przebudowę ul. Ogarnej w Głównym Mieście. Jezdnia będzie pokryta starobrukiem, co jest zdecydowanie kiepską wiadomością dla rowerzystów, którzy teraz poruszają się tamtędy po gładkiej nawierzchni asfaltowej.
Niestety, przebudowana ulica będzie mniej przyjazna dla jadących tamtędy rowerzystów. Jezdnia zostanie pokryta starobrukiem. To wymóg narzucony przez konserwatora. Nie będzie również udogodnienia dla rowerzystów w postaci szlifowanej, "wyrównanej" kostki, tak jak ma to miejsce na początku ulicy.
Rowerowy 2021. Czy w 2022 będzie więcej inwestycji?
Zmiany niekorzystne dla rowerzystów
Zatwierdzenie planu na wybrukowanie ul. Ogarnej szybko spotkało się z krytyką rowerzystów. Zarówno Czytelnicy portalu, jak i użytkownicy okołorowerowych grup na Facebooku szybko zauważyli, że jeden z najdogodniejszych sposobów przejazdu rowerem przez Główne Miasto stanie się zdecydowanie niekomfortowy. Kostka rzędowa jest dla rowerów nie tylko bardzo niewygodna, lecz także dość ryzykowna z racji śliskości.
Zdaniem wielu rowerzystów ul. Ogarna była jedną z niewielu ulic w Głównym Mieście, którą można było komfortowo przejeżdżać rowerem.
Przebudowa będzie trwała rok
Droga zyska odwodnienie, przebudowane zostaną sieci podziemne, w tym sieć wodociągowa i kanalizacja deszczowa. Prace mają potrwać 12 miesięcy od daty podpisania umowy. Czy oznacza to, że za rok rowerzyści będą musieli poszukać sobie innego przejazdu?
- Jeśli procedura przetargowa przebiegać będzie bez zakłóceń, umowa zostanie podpisana na przełomie I i II kwartału 2022 r. - informuje Aneta Niezgoda z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska. - Otwarcie ofert planowane jest w połowie lutego. Zadanie będzie koordynowane przez Dyrekcję Rozbudowy Miasta Gdańska i spółkę Gdańska Infrastruktura Wodociągowo-Kanalizacyjna.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2022-01-26 18:22
Po co to robią tak w ogóle ? (13)
Przecież stan tej ulicy nie był najgorszy
- 54 35
-
2022-01-27 15:06
nie był najgorszy, ale ulica piękna nie jest
UM chciał zrobić woonerf i przyjazną powierzchnię dla wszystkich ze szlifowanej kostki plus zieleń, konserwator średniowiecze i bruk.
niestety konserwator w tym starciu wygrywa- 4 1
-
2022-01-27 13:24
Pewnie chodziło o sieci, a konserwa złapał okazję
- 4 0
-
2022-01-27 10:25
Bo chcą przekręcić kasę
i dać szwagrom zarobić . PO w samonierządzie !!!!!
- 2 10
-
2022-01-26 21:28
Dwója z yntelektu! Przecież jest napisane, ale widocznie czytasz tylko pierwsze zdania artykułu. (9)
To jest normalna procedura przy zmianach w tzw sieciach podziemnych. Konieczne jest zdjęcie części jezdni/chodnika i po zakończeniu prac można na nowo "ukształtować" powierzchnię ulicy. W tym przypadku będzie to zmiana na coś co było przez wieki, a czego w imię pseudo nowoczesności albo nie zachowano, albo pokryto asfaltem. O przepraszam,
To jest normalna procedura przy zmianach w tzw sieciach podziemnych. Konieczne jest zdjęcie części jezdni/chodnika i po zakończeniu prac można na nowo "ukształtować" powierzchnię ulicy. W tym przypadku będzie to zmiana na coś co było przez wieki, a czego w imię pseudo nowoczesności albo nie zachowano, albo pokryto asfaltem. O przepraszam, zapomniałem o Ich Wysokościach Rowerzystach, którzy muszą mieć gładką nawierzchnię, żeby wozić wszędzie ich d..py. Co tam zabytki, co tam wygląd - oni MUSZĄ wszędzie jezdzić.
- 5 17
-
2022-01-27 17:18
Przez wieki? Litości, w rzeczywistości nawierzchnia ulic Głównego Miasta była brukowana tylko przez kilkadziesiąt lat. (1)
Bruk położono dopiero w drugiej połowie XIX wieku (masowo po 1874) a już po wojnie został przykryty asfaltem. Wcześniej były inne nawierzchnie.
- 4 1
-
2022-01-28 16:34
A w czasie gdy powstawały oryginały dzisiejszych kamieniczek ulice wykładano kamieniami polnymi. Wcześniej były drewniane.
- 1 0
-
2022-01-27 11:52
Przez wieki
wylewano też odchody na ulicę i nie znano elektryczności.
Według takiej "logiki", do tego też powinniśmy wrócić.
Bruk tworzy hałas i bardzo utrudnia ruch praktycznie wszystkim użytkownikom drogi, pieszym również.
Wszędzie, gdzie zlikwidowano trawniki, wycięto drzewa i zastąpiono je kostką, jest brud i mech. Na marginesie, obiektywylewano też odchody na ulicę i nie znano elektryczności.
Według takiej "logiki", do tego też powinniśmy wrócić.
Bruk tworzy hałas i bardzo utrudnia ruch praktycznie wszystkim użytkownikom drogi, pieszym również.
Wszędzie, gdzie zlikwidowano trawniki, wycięto drzewa i zastąpiono je kostką, jest brud i mech. Na marginesie, obiekty użyteczności publicznej z jasnych materiałów (np. przystanek SKM Śródmieście czy dworzec we Wrzeszczu) po kilku latach wyglądają jak rynsztok - są nie do doczyszczenia w codziennych realiach. To samo będzie z jasnymi chodnikami, które ładnie wyglądają na komputerowych wizualizacjach i przez kilka lat po wybudowaniu.
Miasto służyć ma normalnemu życiu - oczywiście, że z poszanowaniem zabytków, ale kocie łby to pomysł z piekła rodem.- 8 3
-
2022-01-27 11:09
Miasto to nie jest pocztówka i muzeum dla turystów. (2)
To miejsce do życia i pracy dla ludzi, którzy tu mieszkają. Przykre, że tak bardzo nie szanujesz ludzi, którzy wybierając do przemieszczania rower przyczyniają się do zmniejszenia zanieczyszczenia i hałasu wokół nas. A może to skrywany w sercu żal, że nigdy nie nauczyłeś się jeździć rowerem? Naprawdę spróbuj, to nie takie trudne! A świat z roweru naprawdę wygląda przyjemniej!
- 12 7
-
2022-01-27 15:33
wg strzoka ma byc historycznie, nie wygodnie
- 5 0
-
2022-01-27 15:33
konserwator widać uważa, że miasto to przde wszystkim pocztówka
- 2 2
-
2022-01-26 23:12
(2)
Widać że ktoś z PiS ma problem
- 4 8
-
2022-01-27 15:07
konserwator ma wizję powrotu do średniowiecza... (1)
- 7 0
-
2022-01-29 14:11
z tą bombą ktoś pojechał
ale serio można by konserwatorowi obkładać samochód odchodami,
jakże średniowiecznie pasującymi- 0 0
-
2022-01-26 21:25
Po co to robicie mieszkańcom Ogarnej? (11)
Mieszkam przy ul. Sw. Barbary, której nawierzchnie zrobiono niedawno z kocich łbów. Hałas w mieszkaniu jest nieznośny. Problemy z rowerem to już detal, bo wszyscy jeżdżą po chodnikach między pieszymi.
- 83 16
-
2022-01-28 17:39
Nikt Ci nie kazal
tam mieszkac
- 0 0
-
2022-01-28 09:03
Ale kto tu skucha mieszkańców??
Ma pięknie wyglądać i tyle!- 1 0
-
2022-01-27 10:30
(1)
Przy Św. Barbary to głównie hałasują samochody budowy. A gdzie tam jest nawierzchnia z kocich łbów?
- 1 5
-
2022-01-27 15:49
na całej długości. pora rodzine z Kartuz oprowadzić po tej ulicy.
- 4 1
-
2022-01-27 09:56
Jestem mieszkańcem Ogarnej od 1957 roku (2)
bardzo dobrze, nie dla lowelków i wrzeszczących pedałowców. Te ich wrzaski przy przejeździe Ogarna są nie do zniesienia. Okien od ulicy nie można otworzyć.
- 10 23
-
2022-01-27 11:02
Czas odwiedzić ortopedę.
Na neurologa już za późno...
- 2 5
-
2022-01-27 10:34
spoko.
my rowerzyści damy sobie radę
nie takie trudności pokonujemy
będziemy po prostu jeździć po chodnikach
w końcu tego chcecie żeby pieszych przegonić z chodnika
bo to miejsce do parkowania samochodów, wysypisko śmieci, tor jazdy rowerów, piwogródek itd
a jezdnia? ona jest dla konia
Serwatora- 9 6
-
2022-01-27 08:04
W takim razie należy zamknąć drogę dla samochodów :)
- 4 3
-
2022-01-27 06:48
Bo wojewódzki konserwator was nielubi
- 17 0
-
2022-01-27 00:10
Serdeczności (1)
W UM wiemy lepiej
- 4 7
-
2022-01-27 15:02
to nie UM, to konserwator
- 8 0
-
2022-01-26 20:45
było już przywrócenie bruku na odcinku Ogarnej (5)
i na tym odcinku, od Podgarbary do Garbary, zastosowano pasy szlifowanej kostki dla rowerów. To inteligentne i estetyczne rozwiązanie. Szkoda, ze autor artykułu tego nie poznał, a konserwator jest hermetyczny i tez na to nie pozwala.
- 68 14
-
2022-01-27 13:25
(1)
Przetarg na te odcinki nie zakłada szlifowania, skończy się zamknięciem ruchu dla samochodów
- 0 1
-
2022-02-04 15:08
zamykanie ruchu dla samochodów ma niekiedy (dość często) sens
utrudnianie ruchu innych, przyjaznych dla środowiska środków transportu nie ma sensu. Konserwator do dymisji, chyba że zmieni decyzję.
- 0 0
-
2022-01-27 11:34
cyklista
Fakt, jedzie się po niej dobrze i wygląda estetycznie, nawiązuję do tych kilku metrów zeszlifowanej kostki.
- 4 0
-
2022-01-26 21:33
(1)
Autor artykułu o tym wspomniał. A konserwator... Cóż - widocznie jadąc służbowym samochodem na nasz koszt nie odczuwa takich niedogodności
- 26 1
-
2022-01-27 10:35
może by mu kto bombę pod samochód podłożył życzliwie?
w końcu jak konserwator, to powinien chodzić pieszo
lub jeśli za wielkie panisko, to jeździć konno- 7 4
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.