150 blokad kont użytkowników Mevo
Zamykanie rowerów w garażach, dewastacje, parkowanie na dachu kiosku z gazetami, wykorzystywanie rowerów przez kurierów, jazda w dwie, a nawet trzy osoby czy przewożenie na nich... hulajnóg elektrycznych - z pewnością nie tak wyobrażano sobie pierwsze dni testów rowerów Mevo. Obszar metropolitalny monitoruje sytuację i zapewnia, że wobec osób łamiących regulamin wyciąga pierwsze konsekwencje - do poniedziałku zablokowano konta już 150 osobom. Zdaniem użytkowników sytuację mogłoby poprawić wprowadzenie dziennego limitu jazdy jednym rowerem.
Aktualizacja, godz. 12:50.
Jak poinformował Obszar Metropolitalny, do poniedziałku 18 września zablokowano już 150 kont użytkowników, którzy korzystali z rowerów Mevo w niewłaściwy sposób. Zawieszenie obowiązuje przez 30 dni. W tym czasie użytkownicy nie mogą korzystać z rowerów.
Poza sprawnym serwisem sen z powiek Obszaru Metropolitalnego spędzają też... użytkownicy, którzy korzystają z rowerów w niewłaściwy sposób. To osoby, które rower traktują jak darmową taksówkę i przewożą nim dodatkowe osoby, co jest nie tylko niezgodne z regulaminem, ale też niebezpieczne - tak dla osób jadących rowerem, jak i samego jednośladu, który nie jest przystosowany do przewożenia dwóch i więcej osób.
W naszym Raporcie pojawiły się też zdjęcia roweru zaparkowanego na dachu kiosku z gazetami, roweru w krzakach, jednośladu pozbawionego sztycy i siodełka albo pedałów. W niedzielę jeden z czytelników natknął się też na rowerzystę przewożącego na Mevo... hulajnogi elektryczne.
Mimo upomnień i blokad nakładanych na konta użytkowników wciąż zdarzają się osoby zamykające rowery w garażach i na posesjach. Jeden z takich przypadków miał miejsce w niedzielę w Borkowie przy ul. Harmonijnej.
- Dziś byłem świadkiem, jak dwa rowery Mevo stały zaparkowane za barem przy rybakach przypięte prywatnym zapięciem i z zapalonym światłami, czyli niezwrócone. Taki proceder powinien zostać ukrócony. Proponuję, by rowery, które w ciągu 10 minut się nie przemieszczają, automatycznie wyłączać, a użytkownika, który ostatni raz go wypożyczał, blokować i karać mandatami. Każdy rower ma lokalizator więc ustalenie przez system, czy jedzie czy stoi, nie powinno stanowić problemu - napisał w Raporcie "Kf".
Przywłaszczenie Mevo (43 opinie)
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – Rowery i akcesoria rowerowe na sprzedaż
Pierwsze blokady kont użytkowników
Obszar metropolitalny monitoruje sytuację i zapewnia, że wobec osób łamiących regulamin wyciąga konsekwencje.
- Konta użytkowników, którzy korzystali z Mevo w niedozwolony sposób, zostały zablokowane na czas jednego miesiąca - poinformowali urzędnicy. - Mając numer roweru użytkownika, który niepoprawnie korzysta z roweru i zdjęcie potwierdzające takie zachowanie oraz orientacyjną godzinę, jesteśmy w stanie zweryfikować użytkownika.
Użytkownicy apelują o limit czasu
Problem z dostępnością rowerów coraz bardziej irytuje użytkowników, którym nie udało się jeszcze wypożyczyć roweru, bo te ciągle są zajęte. Uwagę na to zwrócił jeden z naszych czytelników i zaapelował do Obszaru Metropolitalnego o stanowczą reakcję.
- Błagam, włączcie (dzienny) limit minut. Doskonale rozumiem cel testów, ale obecne warunki testu wydają się być jakimś kompletnym odrealnieniem - pisze nasz czytelnik i wylicza sytuacje, w których rower w ciągu dnia mógłby służyć ponad 20 osobom, tymczasem przez kilka godzin jeździ nim tylko jedna.
- Kurierzy jedzeniowi, ludzie robiący sobie godzinne przerwy na obiadek, fani długich tripów biorący Mevo na 7-godzinną przejażdżkę do Pucka, Sobieszewa, Hel i chwalący się tym w socialach (bo zapewne sami nie daliby rady nakręcić tyle bez wspomagania); są też nawet miłośnicy natury jeżdżący w lasach trasami, które nadają się dla rowerów MTB (takich spotkałem w Sopocie nad ranem), dzieciaki blokujące rowery od rana do świtu i dużo dużo więcej - wylicza.
I proponuje:
- Rozwiązaniem co najmniej połowy problemów jest wprowadzenie (docelowego) dziennego limitu minut: 60 na elektryka i 120 na tradycyjny rower. Udało mi się wynająć mevo 6 razy na krótkie dojazdy i taki też powinien być cel roweru miejskiego. Obecna sytuacja powoduje wypady międzymiastowe na wspomniany półwysep czy Sobieszewo. Te rowery nie powinny służyć takim wypadom. Blokowanie Mevo na 6 godzin to skrajny egoizm i jeśli według waszych danych średnia podróż pierwszego dnia zajęła 15 min, to uniemożliwia to wynajem roweru 24 osobom! Już widać, że nie ma co liczyć na rozsądek i poszanowanie wspólnej rzeczy przez dużą część użytkowników. Czas na reakcje i szczegółowe wyjaśnienie i podsumowanie pierwszych dni testów.
Apel do Mevo! (96 opinii)
Doskonale rozumiem cel testów, ale obecne warunki testu wydają się być jakimś kompletnym odrealnieniem.
- kurierzy jedzeniowi, ludzie robiący sobie godzinne 'przerwy' na obiadek, fani długich tripów biorący mevo na 7 godzinną przejażdżkę do Pucka, Sobieszewa, Hel i chwalący się tym w socialach (bo zapewne sami nie daliby rady nakręcić tyle bez wspomagania); są tez nawet miłości natury jeżdżące w lasach trasami, które nadają się dla rowerów MTB (takich spotkałem w Sopocie ranem), dzieciaki blokujące rowery od rana do świtu- i dużo dużo więcej
- brak komunikacji z Waszej strony- na socialach nie ma praktycznie od uruchomienia słowa co zamierzacie z tym zrobić oprócz tego że 'hiszpański Operator pracuje nad rozwiązaniem blablabla'; na propozycje limitu czasowego już pierwszego dnia padły odpowiedzi, że 'nie ma takich potrzeby i liczymy na rozsądek użytkowników'. Wiemy już że rozsądku nie ma.
A rozwiązaniem co najmniej połowy problemów jest wprowadzenie (docelowego) dziennego limitu minut: 60 na elektryka i 120 na tradycyjny rower. Udało mi się wynająć mevo 6 razy na krótkie dojazdy i taki tez powinien być cel roweru miejskiego. Obecna sytuacja powoduje wypady międzymiastowe na wspomniany półwysep czy Sobieszewo. Te rowery nie powinny służyć takim wypadom. Blokowanie mevo na 6 godzin to skrajny egoizm i jeśli według waszych danych średnia podróż pierwszego dnia zajęła 15min to uniemożliwia to wynajem roweru 24 osobom!
Już widać, że nie ma co liczyć na rozsądek i poszanowanie wspólnej rzeczy przez dużą cześć użytkowników.
Czas na reakcje i szczegółowe wyjaśnienie, podsumowanie pierwszych dni testów, drogie Mevo/ MGGS Zobacz więcej
Doskonale rozumiem cel testów, ale obecne warunki testu wydają się być jakimś kompletnym odrealnieniem.
- kurierzy jedzeniowi, ludzie robiący sobie godzinne 'przerwy' na obiadek, fani długich tripów biorący mevo na 7 godzinną przejażdżkę do Pucka, Sobieszewa, Hel i chwalący się tym w socialach (bo zapewne sami nie daliby rady nakręcić tyle bez wspomagania); są tez nawet miłości natury jeżdżące w lasach trasami, które nadają się dla rowerów MTB (takich spotkałem w Sopocie ranem), dzieciaki blokujące rowery od rana do świtu- i dużo dużo więcej
- brak komunikacji z Waszej strony- na socialach nie ma praktycznie od uruchomienia słowa co zamierzacie z tym zrobić oprócz tego że 'hiszpański Operator pracuje nad rozwiązaniem blablabla'; na propozycje limitu czasowego już pierwszego dnia padły odpowiedzi, że 'nie ma takich potrzeby i liczymy na rozsądek użytkowników'. Wiemy już że rozsądku nie ma.
A rozwiązaniem co najmniej połowy problemów jest wprowadzenie (docelowego) dziennego limitu minut: 60 na elektryka i 120 na tradycyjny rower. Udało mi się wynająć mevo 6 razy na krótkie dojazdy i taki tez powinien być cel roweru miejskiego. Obecna sytuacja powoduje wypady międzymiastowe na wspomniany półwysep czy Sobieszewo. Te rowery nie powinny służyć takim wypadom. Blokowanie mevo na 6 godzin to skrajny egoizm i jeśli według waszych danych średnia podróż pierwszego dnia zajęła 15min to uniemożliwia to wynajem roweru 24 osobom!
Już widać, że nie ma co liczyć na rozsądek i poszanowanie wspólnej rzeczy przez dużą cześć użytkowników.
Czas na reakcje i szczegółowe wyjaśnienie, podsumowanie pierwszych dni testów, drogie Mevo/ MGGS Zobacz więcej
Miejsca
Opinie (563) ponad 20 zablokowanych
-
2023-09-18 12:34
Jak coś jest wspólne i za darmo to mamy komunizm. (1)
A komunizm się nie sprawdził nigdzie, z wyjątkiem krajów stosujących aparat przymusu co zaprzecza idei komunizmu, który ma być uwielbianym, dobrowolnym i rozumianym przez jemu podlegających, poza fazą rewolucji czyli etapu wdrażania. Otóż system rowerowy w Gdańsku wciąż jest w fazie wdrażania.
- 5 0
-
2023-09-18 18:23
Aleś błysnął. Wspaniała analiza, tylko że rower miejski nie jest ani "wspólny", ani "za darmo".
- 0 0
-
2023-09-18 12:39
Trzoda się nie nadaje
Mają to w swoich genach przekazywanych z pokolenia na pokolenie.Powinni orać pola i siać zboże a nie do miasta i cywilizacji się pchać.
- 1 3
-
2023-09-18 12:39
Limit jednej godziny to za mało. (1)
Jeśli korzystałbym z mevo to trasy jakie biorę pod uwagę zajmują prawie godzinę, ze względu na możliwe przestoje na światłach itp. może to zająć parę minut więcej a więc musiałbym się zatrzymać i przesiąść? Na inny rower czy na ten sam? Trochę bez sensu. A jeśli ktoś nie "zwrócił" roweru, to dlatego, że nie musi płacić za postój. Hulajnogi użytkownicy pospiesznie zwracają nawet nie zdążą ustawić na wyznaczonych miejscach bo to zajmie kolejną minutę a więc zwiększa koszt o 1 zł, czy ile tam się płaci za minutę jazdy. Ludzie może nie są zbyt lotni ale dodawać do dziesięciu potrafią.
- 2 3
-
2023-09-18 13:02
nie ma sprawy, ale powyżej 1 godz czy 30 min, dziennie płacisz za każdą minutę
Wtedy możesz sobie jeździć nawet parę godzin
- 1 0
-
2023-09-18 12:42
Społeczenstwo
Jeszcze nie jest na to gotowe
- 0 1
-
2023-09-18 12:46
Mevo (2)
A ja tu od kilku dni próbuje skorzystać z roweru,zobaczyć czy to jest łatwiejsze i wygodniejsze(moje 2 rowery stoją w piwnicy).Czy faktycznie lepiej wypożyczyc na kilka min żeby dojechac do pracy czy z pracy.Ale niestety cały czas apka pokazuje mi szare pkt.Więc coś co miało być dla wszystkich jest tylko dla "cwaniaków".Więc jak ma być dobrze
- 5 0
-
2023-09-18 13:01
Mam tak samo (1)
Stwierdziłem, że luz, weekend, przejadę się bez spiny. Ale szybko życie zweryfikowało marzenia, bo często na całą Gdynię było 5 rowerów dostępnych. Nawet jak był chwilowo czerwony punkcik na mapie, to znikał zanim się tam przemieściłem.
- 0 0
-
2023-09-18 20:14
możesz zrobić bezpłatnie rezerwację.
- 0 1
-
2023-09-18 12:47
upadło mevo 1.0 , upadnie i 2.0. tylko tym razem przepadnie 159 mln złotych. ale jak zwykle my za to zapłacimy a nie UM Gdańsk
jak sie bawić to za cudze
- 9 0
-
2023-09-18 13:05
Polacy potrzebują zamordyzmu
Polacy nie nadają się do własnej wolności bo palma im odbija potrzebują państwa policyjnego bliżej im do rosyjskiej mentalności i azjatyckiego pochylonego garba niż do europejskiej wspólnoty. Nie mam racji ?
- 2 5
-
2023-09-18 13:08
Kolejny dzien i znowu nigdzie nie ma dostepnych rowerow
- 4 0
-
2023-09-18 13:09
Blokada konta ale zglaszanie na plicje za popelnione wykroczenia to obowiazkowo.
Solidne mandaty wylecza tych co naduzywaja przepisow.
- 1 0
-
2023-09-18 13:10
To jest obecna Polska właśnie! (1)
Jedyne czym się wielu Polaków różni od tych rozrabiających we Francji, Niemczech czy Szwecji, to kolor skóry. Banda niereformowalnych prostaków i patologii! Tyle w temacie!
- 4 2
-
2023-09-18 17:45
fundamentaliści religijni już tak mają
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.