• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pierwsze rowery Mevo już są. Prawie całe czerwone

Maciej Korolczuk
9 lutego 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (564)
Najnowszy artykuł na ten temat W Mevo nowa doba nie zaczyna się o północy?
Pierwsze rowery Mevo są już w Gdańsku. Pierwsze rowery Mevo są już w Gdańsku.

W czwartek nad ranem, ciężarówką ze Szczecina, dotarła pierwsza partia 95 rowerów Mevo 2.0, ale bez napędu elektrycznego. Od przyszłego tygodnia spodziewane są trzy transporty tygodniowo. Na 8 kwietnia zaplanowano rozruch systemu.



Użytkownicy naszej aplikacji zostali już o tym powiadomieni
Pobierz aplikację: Android iPhone


Korzystając z systemu Mevo 2.0, zamierzasz częściej korzystać z rowerów:

Na razie jest ich niespełna 100, ale wkrótce będzie ich zdecydowanie więcej. Są jeszcze nieoklejone, pachną nowością i czekają do początku kwietnia, gdy nastąpi długo oczekiwany rozruch systemu.

- W czwartek odebraliśmy pierwszy transport rowerów bez napędu - mówi Dagmara Kleczewska, kierownik Mevo 2.0. - Do Gdańska dotarło 95 rowerów. Po weekendzie spodziewamy się trzech takich transportów tygodniowo, co oznacza, że wszystkie "klasyki" [rowery bez napędu elektrycznego] powinny pojawić się w naszej hali w ciągu 3-4 tygodni. Następnie spodziewamy się dostaw "elektryków", tak by od 8 kwietnia móc rozpocząć rozruch połowy systemu.


Teraz rowery czeka oznakowanie w logotypy Mevo. Zanim skorzystają z nich pierwsi użytkownicy, rowery muszą zostać jeszcze sprawdzone przez serwis techniczny i ocenione przez biegłego rzeczoznawcę, który sprawdzi, czy dostarczone egzemplarze są zgodne z Opisem Przedmiotu Zamówienia (m.in. rowery nie mogą być cięższe niż 22 kg).

Kolor rowerów jest już docelowy, a więc czerwono-malinowy. Podobne będą także rowery elektryczne, które od tradycyjnych rowerów użytkownicy odróżniać będą - poza brakiem napędu i baterii - po nieco innej sylwetce.

Dwóch chętnych na kupno rowerów Mevo 1.0 Dwóch chętnych na kupno rowerów Mevo 1.0

Pomocna w tym względzie ma być także aplikacja mobilna, nad którą równolegle toczą się ostatnie prace. Do końca lutego jej wersja demonstracyjna ma zostać przetłumaczona na j. polski. Klienci będą ją mogli ściągnąć ze sklepów z aplikacjami za kilka tygodni.

  • Przed oddaniem ich w ręce użytkowników zgodność rowerów z OPZ w przetargu sprawdzi jeszcze powołany biegły rzeczoznawca.
  • Po weekendzie każdego tygodnia do Gdańska ma przyjeżdżać ze Szczecina ok. 300 rowerów.
  • Rowery czekają teraz na branding i testy. Na ulice Trójmiasta wyjadą w ramach rozruchu po 8 kwietnia.

Jak będzie działać i ile będzie kosztować Mevo 2.0?



Umowa z City Bike Global została podpisana na 6 lat. Jej wartość to 159 mln zł. Do dotychczasowych 14 samorządów: Gdańsk, Gdynia, Sopot, Żukowo, Reda, Pruszcz Gdański, Tczew, Sierakowice, Rumia, Somonino, Stężyca, Kartuzy, Puck i Władysławowo dołączyły Kolbudy i Kosakowo.



Do dyspozycji mieszkańców będzie:
  • 3099 rowerów elektrycznych
  • 1000 klasycznych
  • 717 stacji

Miesięczny abonament będzie kosztować 29,99 zł, a roczny 259 zł.

W ramach obu abonamentów będzie można każdego dnia skorzystać z:
  • 120 minut jazdy na rowerze tradycyjnym
  • 60 minut na rowerze elektrycznym

Po wyczerpaniu minut z abonamentu każda minuta będzie kosztować:
  • 20 gr na rowerze elektrycznym
  • 10 gr na rowerze tradycyjnym

Jeżeli użytkownik nie zdecyduje się na zakup abonamentu, będzie mógł wypożyczyć rower w taryfie minutowej:
  • 15 gr za minutę jazdy na rowerze tradycyjnym
  • 30 gr za minutę na rowerze elektrycznym

Będzie można też korzystać z rowerów w taryfie 48 godz. za 59 zł (do wykorzystania dziennie 480 minut jazdy na rowerze tradycyjnym i 240 minut na rowerze elektrycznym). W ramach jednego konta będzie można wypożyczyć jeden rower.

Miejsca

Opinie (564) ponad 20 zablokowanych

  • Niech mi oddadzą moje cztery dychy ze starego konta których nie wykorzystałem! (2)

    • 8 2

    • plus inflacja ;)

      • 2 2

    • skarż ich tylko nie użalaj się nad sobą proszę

      • 2 2

  • Czy chcemy, czy nie, wladza nas uszczesliwia na sile. A to,Mevo, a to Fala, albo jeszcze co sie zamarzy w glowie komu. A kto za to placi, Pan placi, ja place, spoleczenstwo placi itd. Tylko chuligani sie ciesza, bedzie co niszczyc, wrzucac do wody, dewastowac. Seedecznosci.

    • 6 2

  • Zamiast przeznaczyć pieniądze na (1)

    Poprawę komunikacji to ktoś kreci za nasze pieniądze business

    • 12 4

    • to jest element poprawy systemu komunikacji

      na razie nie potrafisz tego docenić, ale to minie

      • 3 2

  • Następny przekręt.

    • 9 2

  • Ludzie zostali oszukani miasto straciło setki mln (3)

    I jakby nigdy nic ta sama firma dostarcza mevo 2 . Prokuratura policja kowalskiego by wsadziło na lata a tutaj brodaci dorabiają się na ukladach z miastem i cisza

    • 10 3

    • To nie ta sama firma

      • 2 1

    • Najpierw się troszkę dokształć i poczytaj

      • 0 0

    • Najpierw się dokształć i poczytaj

      Miasta (wszystkie gminy z działajacym systemem) wydały łącznie jedynie ok. 4 mln (wydatki minus zwrot z polisy gwarancyjnej Nextbike). Do tego sprzedali 700 rowerów po 400 zł - to 280 tys. zł. System działał przez cały sezon (od marca do końca paździdrnika). Obłożenie było ogromne, mnóstwo ludzi jeździło, także średni koszt 1 przejazdu był relatywnie niski.
      Najwięcej straciły nie miasta, a Nextbike, bo włożył kasę na wdrożenie systemu, zamówił rowery, z których tylko część została opłacona. Do teraz Nextbike Polska znajduje się w upadłości, właśnie po wtopie w Trójmieście. Mimo że operują w kilkunastu największych miastach w Polsce, musieli być ratunkowo wspomagani przez Nextbike GmbH (po przekształceniu Tier). Nie wiadomo jak dalej bedą funkcjonować

      • 0 0

  • Niewypał

    Czuje że po pierwszej porażce nikt nie zaufa temu mevo...cjodzciaz będziecie złote góry obiecywać jak konta nie założę.

    • 6 2

  • Za drogo - nie jestem tym dojeżdżającym do pracy, więc nie mam zamiaru korzystać codziennie (2)

    O ile w ogóle będzie to możliwe, bo poprzednio nie było wolnych rowerów.

    Natomiast na używanie sporadycznie by przejechać kawałek rekreacyjnie, uważam, ze 1,50 za ledwie 10 minut to zbyt dużo.

    Ten cennik mija się z celem jako rower miejski.

    Jako dojazdowy do pracy w abonamencie tak, ale dlaczego mam fundować z moich podatków dojazdy do pracy komuś, kto mógłby albo kupić sobie swój rower, albo używać firmowego?

    • 6 2

    • czy liczba rowerów ma być mniej więcej taka sama jak poprzednio? (1)

      bo chya wtedy było ponad 3 tysiące teraz ma być 4 - co oznacza, że znowu będzie bajzel i brak rowerów

      • 1 1

      • będzie większa

        • 0 0

  • (5)

    Tak sobie czytam te wasze opinie tym razem o rowerach choć to bez znaczenia jaki temat jest poruszony i sobie myślę - nic nie warto dla was robić ani nic organizować .Dziwię się ludziom którzy chcą jeszcze dla was coś zrobić ze im się jeszcze chce bo zaraz obrzucicie ich stekiem obelg i oskarżeń .Dziwny i jedyny w swoim rodzaju to naród któremu zawsze źle . Ciekawe co wy w swoim życiu zrobiliście dobrze bo najczęściej jest tak że ci najbardziej zajadli w opiniach i krytykowaniu innych nigdy nic pożytecznego nie zrobili a na takich forach próbują udowodnić ze inni są tez tacy jak oni sami. Smutny zakompleksiony roszczeniowy naród któremu zawsze źle .

    • 6 15

    • (2)

      Jeździłam MEVO z napędem elektrycznym.Dla mnie,jako seniorki był za toporny,za ciężki.Kupiłam sobie składak na mniejszych kołach,aby przetrwać do nowego MEVO.

      • 4 1

      • Rowery elektryczne są ciężkie z racji konstrukcji wagi akumulatora i silnika . Ja w swoim rowerze mam jeszcze sakwy i koszyk z przodu ale rower ze wszystkim waży 27 kg tzn ze lekki nie jest. za to mogę na wspomaganiu elektrycznym spokojnie gospodarując wspomaganiem przejechać 130 km na jednym ładowaniu , coś za coś . Oczywiście nigdy za jednym razem tyle nie przejechałem ale 70 km z pełnym wspomaganiem się zdarzało . Piękna sprawa mieć własny.

        • 3 1

      • ale na malinowy nie wsiądę,w życiu.

        • 0 3

    • nie warto pisać ocen całego narodu na podstawie anonimowych opinii w internecie (1)

      tutaj mamy nadreprezentację malkontentów antyrowerowych, w rzeczywistości jazda rowerem należy do najbardziej popularnych sposobów aktywności fizycznej w naszym kraju. Rowery publiczne często wywołują rewolucję w myśleniu o systemach transportu i mobilności w mieście, u nas też jest na to duża szansa.

      • 3 1

      • w dodatku popularność tego mevo 1 była ogromna, jakby ktoś nie pamiętał

        • 0 0

  • Jakie brzydke rowery, nie miał kto je wypchnąć na rynek to poszły tu.

    • 6 5

  • czy to za Sheldonem Brownem? wg niego nie warto próbować innego koloru, skoro jedynie czerwnony - działa

    czy może za "a kolor jego jest czerwony, bo na nim" no właśnie...

    • 3 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Popołudniowa wycieczka rowerowa po pracy, nad Jezioro Marchowo

30-50 zł
zajęcia rekreacyjne, rajd / wędrówka

Zawody Rowerowe Cross Country Sobieszewo

100 zł
zawody / wyścigi

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum