Pierwsze rowery Mevo już są. Prawie całe czerwone
W czwartek nad ranem, ciężarówką ze Szczecina, dotarła pierwsza partia 95 rowerów Mevo 2.0, ale bez napędu elektrycznego. Od przyszłego tygodnia spodziewane są trzy transporty tygodniowo. Na 8 kwietnia zaplanowano rozruch systemu.
- W czwartek odebraliśmy pierwszy transport rowerów bez napędu - mówi Dagmara Kleczewska, kierownik Mevo 2.0. - Do Gdańska dotarło 95 rowerów. Po weekendzie spodziewamy się trzech takich transportów tygodniowo, co oznacza, że wszystkie "klasyki" [rowery bez napędu elektrycznego] powinny pojawić się w naszej hali w ciągu 3-4 tygodni. Następnie spodziewamy się dostaw "elektryków", tak by od 8 kwietnia móc rozpocząć rozruch połowy systemu.
Teraz rowery czeka oznakowanie w logotypy Mevo. Zanim skorzystają z nich pierwsi użytkownicy, rowery muszą zostać jeszcze sprawdzone przez serwis techniczny i ocenione przez biegłego rzeczoznawcę, który sprawdzi, czy dostarczone egzemplarze są zgodne z Opisem Przedmiotu Zamówienia (m.in. rowery nie mogą być cięższe niż 22 kg).
Kolor rowerów jest już docelowy, a więc czerwono-malinowy. Podobne będą także rowery elektryczne, które od tradycyjnych rowerów użytkownicy odróżniać będą - poza brakiem napędu i baterii - po nieco innej sylwetce.
Dwóch chętnych na kupno rowerów Mevo 1.0
Pomocna w tym względzie ma być także aplikacja mobilna, nad którą równolegle toczą się ostatnie prace. Do końca lutego jej wersja demonstracyjna ma zostać przetłumaczona na j. polski. Klienci będą ją mogli ściągnąć ze sklepów z aplikacjami za kilka tygodni.
Jak będzie działać i ile będzie kosztować Mevo 2.0?
Umowa z City Bike Global została podpisana na 6 lat. Jej wartość to 159 mln zł. Do dotychczasowych 14 samorządów: Gdańsk, Gdynia, Sopot, Żukowo, Reda, Pruszcz Gdański, Tczew, Sierakowice, Rumia, Somonino, Stężyca, Kartuzy, Puck i Władysławowo dołączyły Kolbudy i Kosakowo.
Do dyspozycji mieszkańców będzie:
- 3099 rowerów elektrycznych
- 1000 klasycznych
- 717 stacji
Miesięczny abonament będzie kosztować 29,99 zł, a roczny 259 zł.
W ramach obu abonamentów będzie można każdego dnia skorzystać z:
- 120 minut jazdy na rowerze tradycyjnym
- 60 minut na rowerze elektrycznym
Po wyczerpaniu minut z abonamentu każda minuta będzie kosztować:
- 20 gr na rowerze elektrycznym
- 10 gr na rowerze tradycyjnym
Jeżeli użytkownik nie zdecyduje się na zakup abonamentu, będzie mógł wypożyczyć rower w taryfie minutowej:
- 15 gr za minutę jazdy na rowerze tradycyjnym
- 30 gr za minutę na rowerze elektrycznym
Będzie można też korzystać z rowerów w taryfie 48 godz. za 59 zł (do wykorzystania dziennie 480 minut jazdy na rowerze tradycyjnym i 240 minut na rowerze elektrycznym). W ramach jednego konta będzie można wypożyczyć jeden rower.
Miejsca
Opinie (564) ponad 20 zablokowanych
-
2023-02-09 14:23
super
latem przez 2 miesiące zamierzam dojeżdzac do pracy elektrykiem Mevo. Oby wspomaganie działało prawidłowo, a nie jak w poprzednikach.
- 4 8
-
2023-02-09 14:26
istnie diabelskie
połączenie kolorów...
- 8 2
-
2023-02-09 14:31
Lenin wiecznie żywy - porażka 2.0 w kolorze czerwieni
- 16 1
-
2023-02-09 14:34
Tandeta ale zawsze coś
W Poznaniu korzystałem, lepsze to niż nic.
Krytyka słuszna ale i tak pewnie czasem skorzystam
Byle strefy były rozszerzone- 6 4
-
2023-02-09 14:34
Potrzebne ja km dziura w moście!!!!
- 8 2
-
2023-02-09 14:34
obszar Mevo
W jakich dzielnicach Gdańska będzie można się poruszać tymi rowerami?
- 2 3
-
2023-02-09 14:37
Będzie je łatwiej z wody wyławiać. (2)
- 10 3
-
2023-02-09 15:20
Jak ługinowcy i inni troglodyci nie będą wrzucać (1)
To nie trzeba będzie wyławiać
- 0 1
-
2023-02-09 15:27
i POputinkowcy.
- 2 0
-
2023-02-09 14:42
Gdzie informacja jak szybko będzie można nimi jeździć
i gdzie będą poustawiane?
- 2 5
-
2023-02-09 14:46
Podoba mi się to zestawienie kolorów.
- 6 6
-
2023-02-09 14:48
Następny
Następny wałek
- 14 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.