• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pół koła i pół koła to całe koło. Niezwykły wynalazek Gordieieva

Joanna Karjalainen
17 lipca 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 

O tym eksperymentatorze można powiedzieć, że wynajduje koło na nowo. Sergii Gordieiev, znany jako The Q, udowodnił właśnie, że koło roweru niekoniecznie musi być kołem, jakie powszechnie znamy. Jego film na Youtubie, prezentujący nie tylko proces konstrukcyjny, lecz także rower w akcji, został wyświetlony już ponad 80 mln razy.



Tandemy, rowery elektryczne, jednokołowe i bicykle mogą zaskakiwać i przyciągać uwagę, jednak w porównaniu z tym wynalazkiem można powiedzieć, że są całkiem zwykłe. Sergii Gordieiev, twórca kanału The Q, wpadł na pomysł, aby skonstruować rower, którego tylne koło jest przedzielone na dwie części.

Inżynier pokazuje w filmie swoją pracę niemal krok po kroku, łącznie ze spawaniem, malowaniem elementów i rozcinaniem koła. Można więc zapoznać się, przynajmniej częściowo, z ideą twórcy. Po dokonaniu poprawek w rowerze - całkiem niemałych - możemy zobaczyć, jak rower mknie po ulicach. Nie straszne mu nawet wysokie krawężniki, a koła - może raczej półkola? - zachowują się tak, jak standardowe koło.

Zużyte części rowerowe. Co z nimi zrobić?



Normalny rower! Czyżby?



Gordieiev przekonuje, że choć jego maszyna wygląda co najmniej interesująco, to rower zachowuje się tak samo jak standardowy model i można nim jeździć zupełnie normalnie.

- Pół dodać pół koła daje jedno koło, więc w bikematyce wszystko się zgadza - mówi twórca roweru.
Czy to przyszłość branży rowerowej, czy raczej ciekawostka taka jak rower o kwadratach w miejscu kół albo roweru z drewna? O tym zapewne przekonamy się z czasem, jednak z pewnością warto trzymać rękę na pulsie i obserwować podobne nowinki.

Na kanale inżyniera regularnie można zapoznawać się z realizacjami jego pomysłów. Wcześniej publikował między innymi jeżdżący po lodzie hooverboard, rower o kołach niewymagających powietrza oraz rower z kołami, które nie mają szprych ani piast.

Opinie (98) 4 zablokowane

  • Po co to coś komu?

    • 3 0

  • Pytani Trójmiaato

    A ja zapytam tylko, jaki związek ma powyższy artykuł z Trójmiastem?

    • 4 0

  • nie widzę zalet

    rower jest dłuższy, cięższy

    • 2 0

  • I co ta przeróbka dała ?

    • 1 0

  • Rozwalił przód, modernizuje tyl...

    • 3 0

  • Działa na prostej ale na łukach i w kółko nie uda się

    Abstrahując od sensu i praktyczności zostaje jeden aspekt fizyki i trasy w ruchu kołowym: na prostej te dwie połówki koła idealnie się wpasowują w ruch obrotowy ale podczas jazdy w kółko to ostania "połówka" będzie robić mniejszy dystans niż ta "połówka" bliżej siedzenia i po kilku takich kółkach dojdzie to efektu kiedy to opony obydwu "połówek" będą znajdować się w innym położeniu i zabraknie centymetrów na "zakładkę" i będzie wielkie buuum i szorowanie konstrukcją po jezdni.

    • 2 1

  • Niezwykły wynalazek?

    Czy ten "wynalazek" ma jakieś praktyczne zalety? Bo na pewno komplikuje konstrukcję roweru. Bliżej temu do instalacji artystycznej niż "niezwykłego wynalazku".

    • 0 0

  • Pół koła

    Gorzej może być podczas wjazdu na krawężnik. Jak się dwie połówki nie zintegrują, to szprychy wejdą prosto w beton, a kierowca zaliczy niezłego orła!

    • 0 0

  • Zjazd z krawężnika, a wjazd?

    Pokazano zjazd z krawężnika, ale zastanawiam się czy problemem nie byłoby zablokowanie się na wjeździe w drugą stronę??

    • 1 0

  • Tylko...

    po co?

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Popołudniowa wycieczka rowerowa po pracy, nad Jezioro Marchowo

30-50 zł
zajęcia rekreacyjne, rajd / wędrówka

Zawody Rowerowe Cross Country Sobieszewo

100 zł
zawody / wyścigi

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum