Potrącenie rowerzystki na drodze dla rowerów
W czwartek, 24 lutego, na drodze dla rowerów w Sopocie doszło do potrącenia rowerzystki. Oboje uczestnicy zdarzenia byli trzeźwi. Kierującemu autem zatrzymano prawo jazdy, a okoliczności zdarzenia są obecnie szczegółowo wyjaśniane.
Do zdarzenia doszło dziś po godz. 6 rano. Jak wstępnie ustalili funkcjonariusze, 33-letni kierujący samochodem podczas wjazdu z ul. Malczewskiego w Aleję Niepodległości potrącił 30-letnią rowerzystkę, mieszkankę Gdańska, która znajdowała się na oznakowanym przejeździe dla rowerów przy nadawanym dla niej zielonym świetle. W wyniku tego zdarzenia kobieta doznała obrażeń ciała i trafiła do szpitala. Policjanci elektronicznie zatrzymali kierującemu prawo jazdy i szczegółowo wyjaśniają okoliczności zdarzenia.
O potrąceniu rowerzystki poinformowali nas Czytelnicy w Raporcie z Trójmiasta już przed godz. 7:
W starciu z autem, rower nie ma szans
Interweniujący policjanci wykonali na miejscu zdarzenia oględziny, sporządzili też szkic miejsca wypadku drogowego oraz dokumentację fotograficzną. Ponadto sprawdzili trzeźwość uczestników zdarzenia i ustalili, że oboje byli trzeźwi.
- Po raz kolejny apelujemy o stosowanie się do przepisów ruchu drogowego - mówi asp. szt. Lucyna Rekowska, rzecznik prasowy sopockiej policji. - Pamiętajmy, że na drodze nie jesteśmy sami, że obok nas są także inni uczestnicy ruchu, a pieszy czy rowerzysta uderzony przez auto zawsze jest bez szans.
Opinie (209) ponad 10 zablokowanych
-
2022-02-24 21:37
G.wno wiecie (13)
Jak patrzę na komentarze i to co się dzieje na ulicach, to dochodzę do wniosku, że większość ludzi powinna mieć zakaz kierowania czymkolwiek, a na wszystkich przejściach powinny być światła. Od kilkunastu lat jestem zawodowym kierowcą, jestem też pieszym i rowerzystą. Powód wszelkich zdarzeń jest jeden - brak wyobraźni. A występuje u kierowców i rowerzystów i pieszych i projektantów dróg i osób tworzących przepisy. Żadna grupa nie jest bez winy.
- 67 4
-
2022-02-24 22:28
Opinia wyróżniona
(6)
Jest jeszcze inny powód. Zbyt wielka wyobraźnia nt. przepisów których się nie zna lub brak ich rozumienia, jak np. jazda jezdnią, gdy rowerzysta ma inny zamiar skrętu, jazdy niż prowadzi infrastruktura, która jest np. po drugiej stronie drogi. Widać wiele napaści na rowerzystów z tego powodu i ataków nawet tu na trójmieście "bo ma ścieżkę po
Jest jeszcze inny powód. Zbyt wielka wyobraźnia nt. przepisów których się nie zna lub brak ich rozumienia, jak np. jazda jezdnią, gdy rowerzysta ma inny zamiar skrętu, jazdy niż prowadzi infrastruktura, która jest np. po drugiej stronie drogi. Widać wiele napaści na rowerzystów z tego powodu i ataków nawet tu na trójmieście "bo ma ścieżkę po drugiej stronie".
Kolejny, to tworzenie przepisów będących regulacjami pozaprawnymi np. obowiązek jazdy drogą dla rowerów i pieszych. Taka regulacja jest wprowadzona wyłącznie rozporządzeniem.- 34 61
-
2022-03-01 22:30
Ale farmazonisz...
Przepisy to chyba jeszcze z PRL pamiętasz, wypadałoby zapoznać się od czasu do czasu ze zmianami.
- 1 0
-
2022-02-25 07:53
A (4)
A ja bym chciała żeby rowerzyści schodzili z roweru na przejściu dla pieszych (które nie jest częścią ścieżki rowerowej). Nikt tego nie robi, a jużnw ogóle pokemony uczone przez mądrych rodziców
- 17 14
-
2022-02-25 10:55
Zielona strzałka ,podobnie jak znak STOP , dociera ?
- 12 1
-
2022-02-25 09:47
(2)
a ja bym chciał żeby kierowcy ustępowali pierwszeństwa na przejazdach dla rowerzystów i ich nie blokowali bo żaden kierowca tego nie robi, a już w ogóle pokemony uczone za świniaka.
kierowcy chcieli ścieżek bo im rowerzyści na jezdni przeszkadzali to niech chociaż na nich ustępują pierwszeństwa.proste- 12 8
-
2022-02-25 19:56
Pokemony (1)
JA bym chciał jako rowerzysta i kierowca, aby nie było przejazdów rowerowych przez ulicę. Jako kierowca wiem, jak mało czasami widać i jak nieobliczalni są rowerzyści, w dodatku część to święte krowy nie znające przepisów drogowych. Jako rowerzysta nawet jak mam pierwszeństwo upewnie się, że kierowca mnie widzi i zgadza sie, że mam
JA bym chciał jako rowerzysta i kierowca, aby nie było przejazdów rowerowych przez ulicę. Jako kierowca wiem, jak mało czasami widać i jak nieobliczalni są rowerzyści, w dodatku część to święte krowy nie znające przepisów drogowych. Jako rowerzysta nawet jak mam pierwszeństwo upewnie się, że kierowca mnie widzi i zgadza sie, że mam pierwszeństwo......inaczej nie mam z nim szans. Niestety jakieś pokemony wymyśliły, że jak namalują czerwony pas na jezdni to rowerzyści stana sie nieśmiertelni, a kierowcy uzyskaja nadprzyrodzone moce
- 7 8
-
2022-03-01 09:51
Nadprzyrodzone moce zwalniania do bezpiecznych prędkości i patrzenia na drogę...
- 1 0
-
2022-02-26 10:49
Ludzie zrozumcie wreszcie
Dla własnego bezpieczeństwa na drodze trzeba myśleć nie tylko za siebie, ale też za innych. Jak wylądujesz na wózku albo w trumnie, to nie będzie miało znaczenia, że Ty miałeś pierwszeństwo. Co z tego, że ktoś tam był winny? Ty nadal będziesz poszkodowanym. Dbajcie o swoje zdrowie, miejcie wyobraźnię.
- 7 2
-
2022-02-25 09:38
Przecież kierowca miał czerwone! (4)
To co ty oczekujesz jeszcze od infrastruktury, przepisów czy samej rowerzystki?
nie kompromituj się- 10 2
-
2022-02-25 21:32
Właśnie Ty się kompromitujesz
Czas nauczyć się czytać ze zrozumieniem. Napisałem "wszelkich zdarzeń", a nie "tego zdarzenia"
- 2 2
-
2022-02-25 16:21
Oczywiście, że to nie jest wina rowerzystki, ale... (2)
...sam fakt zielonego światła nie oznacza, że można jechać na oślep, między innymi właśnie dlatego, że nie wiadomo kim jest inny użytkownik drogi, którym w tym momencie okazał się jakiś niemota w samochodzie osobowym.
- 7 8
-
2022-03-01 09:52
Czyli jeżeli masz zielone jadąc samochodem, to zatrzymujesz się mimo to na każdym skrzyżowaniu, bo nie wiadomo kim jest inny
Bo z twojego wywodu wynika że powinieneś.
- 1 0
-
2022-02-25 23:29
fakt czerwonego światła oznacza zakaz wjazdu za sygnalizator czego tu można nie rozumieć i ile razy można bezczelnie imputowac ko,mus winę albo współwinę
- 10 2
-
2022-02-24 18:45
Nie dziwi mnie ten wypadek. (9)
Codziennie wiele razy widzę jak kierowcy nie zatrzymują się kiedy pieszy usiłuje przejść przez wyznaczone przejście
- 22 7
-
2022-02-24 18:52
Bo ustapić należy pieszemu wchodzącemu na przejście (8)
A nie zbliżającemu się do przejścia. Do tego naucz się co znaczy "ustąpić pierwszeństwa"
- 3 17
-
2022-02-24 20:43
Opinia wyróżniona
Tu nie ma co się obrażać, tylko poznać przepisy (7)
- pierwszeństwo ma pieszy wchodzący na przejście, a nie zbliżający się do niego
- możesz wjechać na przejście nawet wtedy, kiedy pieszy dopiero wchodzi na nie po przeciwnej stronie jezdni
- jeżeli jezdnia jednopasmowa dwukierunkowa rozdzielona jest tzw wysepką bezpieczeństwa dla pieszych, wówczas przejścia traktuje się jako dwa- pierwszeństwo ma pieszy wchodzący na przejście, a nie zbliżający się do niego
- możesz wjechać na przejście nawet wtedy, kiedy pieszy dopiero wchodzi na nie po przeciwnej stronie jezdni
- jeżeli jezdnia jednopasmowa dwukierunkowa rozdzielona jest tzw wysepką bezpieczeństwa dla pieszych, wówczas przejścia traktuje się jako dwa osobne
- stojący pieszy przy przejściu NIE MA pierwszeństwa
I wreszcie kiedy występuje nieustąpienie pierwszeństwa? Wtedy, kiedy pieszy jest zmuszony do przyśpieszenia, zwolnienia kroku, lub zatrzymania.- 37 78
-
2022-03-04 21:23
Bzdura
- 0 1
-
2022-02-27 11:41
Oddaj prawko
zanim kogoś zabijesz.
- 6 1
-
2022-02-25 13:17
Ta, a pojazd ma pierwszeństwo
NA skrzyżowaniu w związku z tym, nikt go nie musi przepuścić, jak się do niego zbliża i nie może "wtargnąć" nawet jeśli ma pierwszeństwo. Ciekawe, że ta sama głupia logika nigdy nie dotyczy kierowców, tylko niechronionych uczestników ruchu.
- 6 0
-
2022-02-25 08:28
Z ciekawości - przeczytaleś komentowany artykuł - czy nie czujesz takiej potrzeby?
- 8 1
-
2022-02-25 07:25
zły artykuł komentujesz
ponieważ tu sytuacja dotyczcy rowerzysty :)
- 8 3
-
2022-02-24 21:11
Nie ma żadnej ustalonej wykładni wchodzenia na przejście (1)
Jak się ustali linia orzecznicza, dowiemy się za jakieś 2 lata. Ale mądrale (wbrew praktyce, która się ustaliła w innych krajów UE) już oczywiście wiedzą, że chodzi tylko i wyłącznie o stawianie nogi na pasach ;)
- 8 4
-
2022-02-25 05:32
I co z tego?
Co jest jeszcze dla ciebie niejasne?
- 1 5
Wszystkie opinie
-
2022-02-24 18:11
Czy zabezpieczono majątek na poczet przyszłych kar ?
A nie znaleziono przy nim przypadkiem jakiegoś zawiniątka ? Dziwne.
- 20 11
-
2022-02-24 18:13
Jak dobrze widzę w fordzie jest kamerka (5)
Widać obiektyw przy lusterku wstecznym. Ciekawe czy nagranie zostało zabezpieczone.
- 19 12
-
2022-02-24 18:26
jak już to czujnik zmierzchu bądź deszczu
- 5 2
-
2022-02-24 18:38
Źle widzisz. To nie kamera, ale zespół czujników deszczu i zmierzchu
Zero podstawowej wiedzy ale pisać trzeba...
- 3 5
-
2022-02-24 19:15
oby ale znając polski wymiar sprawiedliwości nic mu nie zrobią (2)
naliczą mu 20 przepisów które złamał i machną ręką. w polsce za zabicie kogoś przy użyciu samochodu dostaje się rok w zawieszeniu. parodia, a nie państwo
- 8 2
-
2022-02-25 10:51
Rodowity Polak idzie siedzieć , tylko obrzezane rytualnie na ci*lu i rozumie mają fory , przykładów aż Nadto .
- 0 4
-
2022-02-28 21:21
Tak, jak ktoś chce kogoś zabić to jeśli zabije nożem pistoletem kastetem itp to prawie dożywocie.
A jak samochodem kilka punktów karnych i pouczenie. absurd- 1 0
-
2022-02-24 18:16
(7)
ciemno bylo , nie widac czy rower mial jakies seiatlo,nie broniac kierowcy, nie zatrzymal sie na strzalce.tak sobie mysle,ale to tylko ja.
- 13 25
-
2022-02-24 18:55
tam nie ma strzałki (1)
- 8 3
-
2022-02-24 19:33
jutro pojade i?a rowerek?a swiatelko?
- 1 3
-
2022-02-24 18:58
tam nie ma strzalki, jezeli rowerzystka miala zielone tzn ze kierowca wjechal na czerwonym.
- 10 1
-
2022-02-25 11:47
Miał gęste czerwone gościu
- 5 1
-
2022-02-25 13:18
Ta, strzałka w lewo...
- 0 1
-
2022-02-25 14:32
Rowery były bardzo dobrze oświetlone i widoczne z dużej odległości
- 2 1
-
2022-03-01 09:41
Wyimaginowałeś sobie tam strzałkę. Może też oddaj prawko? Bezpieczniej będzie.
- 1 0
-
2022-02-24 18:18
Tyle są warte ścieżki rowerowe i przejazdy wydzielone (11)
Rowery powinny jeździć razem z autami po ulicy
- 28 32
-
2022-02-24 18:25
wtedy jeszcze więcej ofiar byłoby (1)
- 10 8
-
2022-02-24 18:45
Bzdura
jezdnie są bezpieczniejsze. Incydenty na jezdni są sporadyczne na "śmieszkach chodnikowych" to standard. Praktycznie co skrzyzowanie to jakis kierowca cos odwala.
- 7 6
-
2022-02-24 18:30
(4)
Patrz, jakoś w reszcie Europy działa.
Tyle są warci polscy kierowcy raczej. Oby nowe mandaty im przemówiły do wyobraźni.- 9 4
-
2022-02-24 18:41
W Europie to głównie teraz stawiają na pasy ruchu w jezdni! (3)
Nawet w Holandii rezygnują już z wydzielanych dróg rowerowych, a przecież są w standardzie milion razy lepszym niż nasze esy floresy rowerowe na wąskich chodnikach.
- 3 7
-
2022-02-24 18:46
Pasy ruchu rowerowego w jezdni nie są dobrym rozwiązaniem (1)
Tylko DDR, albo zwykła jezdnia.
- 2 4
-
2022-02-24 19:17
jedz gdziekolwiek i zobacz ze jednak sa lepsze
- 1 4
-
2022-02-25 11:07
wydzielone dwukierunkowe drogi dla rowerów są tworzone w Holandii w wielu miejscach
zwłaszcza gdy natężenie ruchu kołowego jest duże. Wydzielone drogi dla rowerów są tworzone przy ulicach w strefie Tempo 30 po to, by rowerzyści mieli poczucie, że samochody nie utrudniają im ruchu. Najważniejsze to to, że Holandii nie ma oporów przed zwężaniem jezdni, tworzeniem dróg dla rowerów kosztem szerokości jezdni lub miejsc parkingowych, także często stosuje się tam pojęcie "ulicy rowerowej" na której rowerzyści mają pierwszeństwo, a kierowcy mają jechać tak, by im nie zakłócać jazdy. Proponuję wygooglać "systematic road safety' na YouTube.
- 2 1
-
2022-02-24 18:39
Tyle są warte prawa jazdy
- 7 0
-
2022-02-24 20:19
Jako osoba na rowerze popieram
- 2 0
-
2022-02-25 11:03
powiedz to swojej wnuczce jak skończy 10 lat i zrobi kartę rowerową
wg naszych przepisów będzie miała obowiązek jechania po jezdni tam, gdzie nie będzie obok drogi dla rowerów
- 3 1
-
2022-02-28 21:22
Najlepiej to zamiast nich
- 0 0
-
2022-02-24 18:39
Tak tak rowerofczyki (4)
Pchajcie się na spotkanie z samochodami. Przecież macie pierwszeństwo. To nic, że kontakt z blachą boli i łamie kości. Macie pierwszeństwo.
- 39 64
-
2022-02-24 19:25
mamy pierwszeństwo
i nie zawahamy się z niego skorzystać
- 8 5
-
2022-02-24 21:05
Combo za czerwone, wymuszenie pierwszeństwa na przejeździe i spowodowanie kolizji
+ odpoczynek od prawa jazdy, zejście na zniżkach OC, wysupłanie za naprawę (lub zejście na zniżkach AC) boli bardziej niż przyziemienie.
- 7 6
-
2022-02-24 22:03
To slepki kierowcy
- 2 2
-
2022-02-25 10:43
Kierofczyku a jak ty na drodze z pierwszeństwem się zachowujesz przepuszczają?
- 5 1
-
2022-02-24 18:40
(1)
A kierowca z jakiego miasta był, że nie wie co to ścieżki i sygnalizacja? Warszawa, Olsztyn, Ostróda? Na wjazd tłuszczy z interioru do Trójmiasta powinny być dawane wizy oraz wymagana kaucja
- 19 22
-
2022-02-25 10:53
Obcy raczej rozsądnie jedzie ,gorzej z tubylcami ,one na pamięć oraz szybko i roztrzepani .
- 4 0
-
2022-02-24 18:41
Kierowca (29)
Jestem kierowcą od wielu lat ale są takie miejsca gdzie nie wiem jak mocno kierowca by uważał nie zauważy pędzącego roweru. Rowerzyści i piesi tez powinni być karani za bezmyślność. Jako kierowca skręcając w prawo i przecinając ścieżkę rowerową nie jestem w stanie zauważyć pędzącego z górki roweru. Ale on ma pierwszeństwo
- 150 89
-
2022-02-24 18:46
(12)
Nie widzisz "pędzącego" 15kmh roweru, a samochód jadący powoli 90kmh już tak? Widze że dzbanoza kierofczykowa w społeczeństwie postępuje w zastraszającym tempie. Testy na iq dla kierowców powinny być obowiązkowe i egzamin ze znajomosci przepisów ruchu drogowego co roku!
- 55 40
-
2022-02-24 18:51
Przestań bredzić i się kompromitować (11)
Zrób prawko, pojeździj samochodem to pogadamy
- 36 44
-
2022-02-24 19:28
(5)
Mam prawo jazdy A + B od 20lat i dodatkowo sporo jeżdżę rowerem po mieście.
I powiem ci, że straszne bzdury pierniczysz.
Jak nie widzisz wszystkiego na przejeździe rowerowym to się przed nim zatrzymaj i rozejrzyj - tak jak to się robi w cywilizowanych krajach.
Za ten wypadek odpowiada w 100% głąb w aucie i nawet nie próbuj go wybielać i usprawiedliwiać.- 37 20
-
2022-02-24 20:59
Nie ma to jak czarno-biała wizja rzeczywistości (2)
Może i masz te prawko ze 20lat ale najwyraźniej mało jeździsz i tylko na jednej i tej samej trasie
- 16 21
-
2022-02-24 21:18
Nie widzisz - nie jedziesz.
Co tu jest jeszcze do tłumaczenia?- 18 9
-
2022-02-24 21:30
co jest biedny id..to jeszcze niejasnego?Co nie jest czarno białe ty cymbale?Kolejna sprawa mówimy ty cymbale o tym konkretnym miejscu niedawno przebudowanym drogi rowerowe ty cymbale są świetnie widoczne są światła czego jeszcze cymbale tacy ślepcy jak ty potrzebuja żeby nie powodować wypadków?czego jeszcze?
- 12 11
-
2022-02-25 00:35
Ja zawsze zatrzymuje się (1)
Ale nie raz jakiś baran na rowerze na pełnej prędkości wjedzie na skrzyżowanie. Gdzie zachowanie szczególnej ostrożności wymuszające zmniejszenie prędkości jeśli widzisz, że zbliża się również auto.
- 9 5
-
2022-02-28 22:55
i co z tego ze sie zatrzymujesz ?
tu jest rozmowa o przestępcach za kierownicami pojazdów
- 1 1
-
2022-02-24 19:32
Mam prawko, jezdzę codziennie i jestem w stanie zauważyć rowerzystę. (3)
A jak jest z tym problem to się zatrzymuję aby upewnić się, że mogę przejechać. Za każdym razem jak jadę na zielonej strzałce lub skręcam. Poza tym zielona strzałka to nie zielone światło. A jak na zielonym jadę to niech rowerzysta wtedy uważa.
- 26 5
-
2022-02-24 20:09
Ale czasem zarządcy dróg bardzo utrudniają możliwość zauważenia rowerzysty. (2)
Np. skręt w Gdyni z Piłsudskiego w Legionów. Posadzili krzaki tak że rowerzystę widać dopiero 2 m od przejścia. Na szczęście teraz zimno i krzaki bez liści i rowerzystów mniej.
- 18 7
-
2022-02-24 21:31
tam widoczności nie utrudnia nic miejsce remontowane rok temu
- 5 1
-
2022-02-28 22:57
zwolnij, sprawdz
a jakby krzaki zasłaniały autostradę TIRów lub przejazd kolejkowy też byś jechał na pałę zza krzaków ?
- 1 0
-
2022-02-24 21:28
sorry typie ale czego ten samochodowy tuk nie zauważył w tym miejscu?Zdaje się że tam jest strzałka kierunkowa w prawo bo są dwa pasy zatem kiedy rowerzystka miała zielone ten kałmuk musiał miec czerwone
- 10 5
-
2022-02-24 18:57
zielone światło lebiego
- 10 1
-
2022-02-24 19:10
oddaj prawko i 3 ch* w bok od kierownicy zanim kogoś zabijesz
- 12 4
-
2022-02-24 19:13
"Jestem kierowcą od wielu lat" - niestety marnym. Rowerzystka miała zielone. Samochód uderzył w rowerzystkę, a nie rowerzystka w bok samochodu.
- 26 4
-
2022-02-24 19:14
Miała zielone ! Nie pędziła a kierowca powinien się zatrzymać !
- 23 5
-
2022-02-24 19:14
(5)
Chcesz karać kogoś za jazdę przepisową, za to że jedzie tak jak pozwalają przepisy? Co innego jazda rozważna, co innego zgodna z przepisami.
- 9 0
-
2022-02-24 19:20
Jadę rowerem, hulajnogą, czy innym UTO. Nie mam żadnej ochrony. Nawet kasku (4)
Więc uważam, rozglądam się. Widzę samochód, zwalniam. Boję się o swoje zdrowie i życie. Ale niektórzy ufają Opatrzności i walą przed siebie. To nic, że samochód ich zabije, albo okaleczy. Mają pierwszeństwo.
- 21 8
-
2022-02-24 19:34
Odpowiadam tobie: (1)
Jadę samochodem osobowym. Więc uważam, rozglądam się. Widzę TIRa, zwalniam. Boję się o swoje zdrowie i życie. Rozumiem, ze takiej zasady przestrzegasz?
- 11 5
-
2022-02-24 19:54
Widzisz TIRa zwalniasz, widzisz rowerzystę włączasz wycieraczki...to nawet logiczne.
- 10 7
-
2022-02-28 22:58
bo kretymi w samochodach nie patrza i to jest problem. Tak rowerzysta ma pierwszenstwo i masz sie stosowac do prawa. Tylko tyle i az tyle.
- 1 1
-
2022-03-01 09:22
WIdzę zielone światło- idę lub jadę. Proste.
- 1 0
-
2022-02-24 19:37
Jak nie jesteś w stanie zauważyć to nie wsiadaj za kolko
Zanim kogoś zabijesz. Ja bym się nawet nie przyznawał, bo wstyd
- 13 7
-
2022-02-24 20:36
naucz się przepisu
nie musisz go zauważyć - masz mu ustąpić pierwszeństwa
- 11 3
-
2022-02-24 20:44
jeśli nie jesteś w stanie to lepiej nie jeździj już samochodem, bo stwarzasz zagrożenie
- 10 4
-
2022-02-25 00:23
W tej sytuacji portącona rowerzystka miała zielone światło i jechała z kierunku prostopadłego
Dodatkowo, nie ma tam zielonej strzałki do skrętu w prawo. Po prostu gość postanowił przelecieć przez skrzyżowanie na czerownym. Kropka.
- 10 1
-
2022-03-01 09:21
Nadawane zielone światło! Czego nie zrozumiałeś?
Jeżeli skręcał mając również zielone, to powienien zachować odpowiednią prędkość i ostrożność. Jak widać zwierzęcy pęd, żeby być szybciej u celu zwyciężył...
- 0 0
-
2022-03-04 23:39
Jeśli nie jesteś w stanie zauważyć, to NIGDY już nie wsiadaj za kółko....
- 0 0
-
2022-02-24 18:45
Nie dziwi mnie ten wypadek. (9)
Codziennie wiele razy widzę jak kierowcy nie zatrzymują się kiedy pieszy usiłuje przejść przez wyznaczone przejście
- 22 7
-
2022-02-24 18:52
Bo ustapić należy pieszemu wchodzącemu na przejście (8)
A nie zbliżającemu się do przejścia. Do tego naucz się co znaczy "ustąpić pierwszeństwa"
- 3 17
-
2022-02-24 20:43
Opinia wyróżniona
Tu nie ma co się obrażać, tylko poznać przepisy (7)
- pierwszeństwo ma pieszy wchodzący na przejście, a nie zbliżający się do niego
- możesz wjechać na przejście nawet wtedy, kiedy pieszy dopiero wchodzi na nie po przeciwnej stronie jezdni
- jeżeli jezdnia jednopasmowa dwukierunkowa rozdzielona jest tzw wysepką bezpieczeństwa dla pieszych, wówczas przejścia traktuje się jako dwa osobne
- stojący pieszy przy przejściu NIE MA pierwszeństwa
I wreszcie kiedy występuje nieustąpienie pierwszeństwa? Wtedy, kiedy pieszy jest zmuszony do przyśpieszenia, zwolnienia kroku, lub zatrzymania.- 37 78
-
2022-02-24 21:11
Nie ma żadnej ustalonej wykładni wchodzenia na przejście (1)
Jak się ustali linia orzecznicza, dowiemy się za jakieś 2 lata. Ale mądrale (wbrew praktyce, która się ustaliła w innych krajów UE) już oczywiście wiedzą, że chodzi tylko i wyłącznie o stawianie nogi na pasach ;)
- 8 4
-
2022-02-25 05:32
I co z tego?
Co jest jeszcze dla ciebie niejasne?
- 1 5
-
2022-02-25 07:25
zły artykuł komentujesz
ponieważ tu sytuacja dotyczcy rowerzysty :)
- 8 3
-
2022-02-25 08:28
Z ciekawości - przeczytaleś komentowany artykuł - czy nie czujesz takiej potrzeby?
- 8 1
-
2022-02-25 13:17
Ta, a pojazd ma pierwszeństwo
NA skrzyżowaniu w związku z tym, nikt go nie musi przepuścić, jak się do niego zbliża i nie może "wtargnąć" nawet jeśli ma pierwszeństwo. Ciekawe, że ta sama głupia logika nigdy nie dotyczy kierowców, tylko niechronionych uczestników ruchu.
- 6 0
-
2022-02-27 11:41
Oddaj prawko
zanim kogoś zabijesz.
- 6 1
-
2022-03-04 21:23
Bzdura
- 0 1
-
2022-02-24 19:03
Statystyki (18)
Jeżdzę do pracy rowerem, wybieram miejsca gdzie jest najmniej samochodów a i tak mam codziennie 3 sytuacje gdzie kierowcy zagrażają mojemu życiu. Tak chcą mnie zabić. Chciałabym do pracy jechać całą drogę w lesie tam nie ma aut ale nie ma takiej opcji.
- 138 72
-
2022-02-24 19:39
Przesadzasz i panikę siejesz.
Porównaj zachowanie kierowców do tego co działo się jeszcze 5 lat temu. Zdefiniuj zwrot 'zagrażają mojemu życiu'. Jeżeli trzy razy dziennie ktoś nastaje na twoje życie To winny jesteś ty swoim stylem jazdy. W lesie to byś pewnie zginął pierwszego dnia.
- 23 32
-
2022-02-24 21:06
Ja tam jeżdżę od wielu lat rowerem
I jakoś nie zauważyłem, żeby codziennie ktoś mnie chciał zabić samochodem. Ktoś tu jest za bardzo przewrażliwiony na swoim punkcie. Dla tego delikatusia to pewnie zagrożeniem jest fakt że samochód go wyprzedza. Nie przesadzaj i skończ z roszczeniową postawą, droga nie jest tylko dla ciebie, świat nie kreci się wokół ciebie. Jak jesteś frajer, to po prostu nie wsiadaj na rower.
- 38 22
-
2022-02-24 21:09
Jak codziennie trzy razy niby chcą cię zabić (4)
To jakim cudem do tej pory ani razu to się nie udało? Kupy się nie trzymają twoje wynurzenia. Przy takiej ilości już by coś się stało - krótko: przesadzasz, siejesz panikę i dezinformacje. Jeszcze krócej - pieprzysz jak potrzaskany
- 16 23
-
2022-02-25 08:31
(3)
Bo ma oczy dookoła głowy i myśli za tych kierowców. Zna ich zachowania i przewiduje. Tylko dlatego nie dochodzi do wypadków bo kierowcy jeżdżą tragicznie.
- 16 11
-
2022-02-25 15:26
(1)
Rzeczą naturalną jest, że rowerzysta musi mieć oczy dookoła głowy i musi myśleć za kierowców, tak jak motocyklista.
A rowerzyści popełniają takie same grzechy jak kierowcy.- 6 3
-
2022-02-26 12:28
rowerzysta nawej jak jedzie jak łajza, głównie zagraża sam sobie,
a śmierdziel, nawet jak się stara (Down też się stara), zagraża innym i to wielu innym
ale niektórzy nie zobaczyli by asymetrii, nawet jak by ich ugryzła
w ryj- 1 3
-
2022-02-25 16:12
Ty weź się skup i napisz to po polsku, dobra?
- 1 2
-
2022-02-25 08:28
(1)
100% racji, najgorsze są wyjazdy z osiedli na drogę rowerową, kierowcy nigdy ale to nigdy nie patrzą czy jedzie rower. Wielu nawet nie zdaje sobie sprawy z tego, że przecina drogę dla rowerów.
- 15 3
-
2022-02-25 15:27
Ale ty wiesz, że oni nie wiedzą, zatem zachowujesz zasadę ograniczonego zaufania i jest bezpiecznie!
- 8 3
-
2022-02-25 08:31
Zamieszkaj w lesie i zmień pracę.
Bo kierowcy rano przy kawie obmyślają plany, gdzie zapolowac na rowerzystę.
Jeżeli kierowca skręca i rozgląda się ileś tam metrów, to nie ogarnie pędzącego rowerzysty, który jest daleko, a przed nim piesi, wyjeżdżające samochody, inny ruch.- 9 11
-
2022-02-25 09:30
Posiadacze prawa jazdy
To nie kierowcy. Niestety ich liczba rośnie w zastraszającym tempie.
- 6 6
-
2022-02-25 18:10
Nie liczba samochodów jest zagrożeniem, tylko specyfika niektórych miejsc
Zamiast podniecać się liczbą pojazdów, przy wyborze trasy zwróć uwagę czy nie ma miejsc gdzie jesteś słabiej widoczny gdy dojeżdżasz do przejazdu. Miasto lubi stawiać jakieś płotki, słupki i w rezultacie niewiele widać. Kierowca niby powinien się upewnić
- 2 1
-
2022-02-26 07:29
Oczywista oczywistość
Mamo! Nie daj swojego synka.Oni chcą mnie zabić.
- 1 1
-
2022-02-26 09:44
też jeżdżę do pracy rowerem i przez 3 lata
miałam jedną niebezpieczną sytuację na drodze (jaśnie pan ma strzałkę do skrętu, jaśnie pan jedzie a pieszy i rowerzyści z zielonym powinni mu przecież ustąpić). Za to notorycznie spotykam się z blokowaniem ścieżki rowerowej na skrzyżowaniach przez kierowców czekających do skrętu jak drudzy w kolejce. Nie wiem czy chcą wywierać presję na tego pierwszego żeby szybciej się wbił na drogę czy ki uj.... Jeśli Ty masz niebezpieczne sytuacje 3 razy dziennie to chyba musisz przemyśleć swój styl jazdy, może kodeks poczytać...
- 1 3
-
2022-02-26 19:50
ty chyba jesteś podobny do adolfa putinu, najlepiej nie wychodź z
- 0 1
-
2022-02-26 20:01
(1)
Kochana, ja również jeżdżę do pracy rowerem. Kiedy chodziłem na kurs prawa jazdy, mój instruktor wbijał mi do głowy jedną z najważniejszych zasad: ograniczonego zaufania. Więc gdy zbliżam się do pasów czy przejść widząc nadjeżdżający samochód zawsze zwalniam i patrzę czy mam kontakt wzrokowy z kierowcą oraz czy zwalnia. Dzięki temu niejednokrotnie ocaliło mnie to przed wypadkiem.
- 2 1
-
2022-02-26 21:57
miałes d.. nie instruktora zasada ograniczonego zaufania dotyczy sytuacji niezwyczajnych chyba że przyjmiemy że każdy kierowca to gamoń który nie zna zasad
- 2 2
-
2022-02-27 13:41
Teraz to nawet lasem nie można jezdzic
Leśnicy zdewastowali drogi i ścieżki leśne.
- 0 0
-
2022-02-24 19:05
Czas najwyższy zdelegalizować wszystkie zielone strzałki. (6)
kierowcy traktują je jak zielone światło.
Nie rozumiem też tych podwójnych standardów.
Dlaczego kierowcom pozwala się na przejeżdżanie na czerwonym, a innym uczestnikom nie?
Nie ma skrzyżowania żeby jakiś as nie stał centralnie na przejściu albo przejedzie rowerowym i go nie zablokował. Skandal że taką bzdurę wymyślono.- 60 41
-
2022-02-24 19:57
I postawić barierki przed skrzyżowaniem (2)
By rowerzysta nie wpadał bez świateł z prędkością 40 km/h! Potrącając pieszych
- 13 9
-
2022-02-24 20:17
taaa 100kmh od razu i tak 3x wolniej jedzie niż kierowca jadący równolegle obok
- 5 3
-
2022-02-24 20:29
to jak ci te 40kmh za dużo to proponuje 20kmh w terenie zabudowanym dla wszystkich (zwłaszcza samochodziarzy)
dlaczego mają być równi i równiejsi.
- 8 2
-
2022-02-24 20:04
Nie na temat (1)
Na tym skrzyzowaniu nie ma zielonej strzałki
- 6 1
-
2022-02-24 21:01
W zasadzie teraz faktycznie powinni ją ściągnąć
- 1 0
-
2022-02-25 09:47
Kierowca miał już gęste czerwone, a nie zadne strzałki
- 3 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.