• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Powstaje ekstremalna droga rowerowa na południu Gdańska

Maciej Naskręt
19 września 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 

Zobacz budowaną drogę rowerową na południu Gdańska.


Strome zjazdy, liczne serpentyny i widoki na okolicę - takie niespodzianki będą czekały na rowerzystów, którzy pojadą drogą rowerową od ul. Kampinoskiej do pętli tramwajowej przy al. Havla. Inwestycja zlecona przez DRMG ma być gotowa do końca tego roku. Sprawdzamy postęp prac.



Czy budowa dróg rowerowych zachęca kolejne osoby do jazdy rowerem?

Na południu Gdańska trwa budowa chodników i dróg rowerowych, które mają połączyć Osiedle Kolorowe zobacz na mapie Gdańska, a także Orunię Górną (w rejonie ulic: Bruskiego zobacz na mapie Gdańska, Dywizji Wołyńskiej zobacz na mapie GdańskaSosnkowskiego zobacz na mapie Gdańska) z pętlą tramwajową przy al. Havla. Inwestycję zleconą przez Dyrekcję Rozbudowy Miasta realizuje gdańska firma WPRD Gravel, która zainkasuje za to zadanie niespełna 2,6 mln zł.

Dla rowerzystów szykuje się tam wyjątkowo miła niespodzianka. Podczas zjazdu rowerem do pętli tramwajowej mogą być pewni wzrostu poziomu adrenaliny we krwi, bowiem na miłośników dwóch kółek czekać będą strome zjazdy, liczne serpentyny i widoki na okolicę m.in. zbiornik retencyjny "Augustowska".

- Liczymy, że prace drogowe uda się wykonawcy zakończyć przed nowym rokiem. Roboty budowlane toczą się zgodnie z harmonogramem - zapewnia Włodzimierz Bartosiewicz, dyrektor Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.

Wykonawca kończy właśnie układanie podbudowy przyszłych ścieżek rowerowych, po których będą mogli także poruszać się piesi. Wypoziomowane są już krawężniki. W najbliższą środę rozpocznie się układanie asfaltobetonu w kolorze czarnym, a nie jak zazwyczaj na drogach dla rowerów - z czerwonym barwnikiem. W okolicy ul. Bruskiego trwa natomiast pielęgnacja zieleni.

W najbardziej stromych i zarazem niebezpiecznych miejscach projektanci zaproponowali pieszym schody, natomiast rowerzyści pojadą serpentyną. Tak jest chociażby na wzgórzu zlokalizowanym na południe od zbiornika retencyjnego pn. "Augustowska".

- Serpentyny mają zniwelować stromy podjazd w kierunku Osiedla Kolorowego. To pierwsza tego typu droga dla rowerów w Trójmieście - zauważa Remigiusz Kitliński zajmujący się polityką rowerową w Urzędzie Miejskim w Gdańsku.

W ramach inwestycji na południu Gdańska powstanie prawie 1,5 kilometra ścieżek rowerowych wraz z chodnikami. Nie będzie także problemów z jazdą nowymi ścieżkami po zmroku. Wszystkie nowe szlaki mają być oświetlone.

W ramach przedsięwzięcia dla rowerzystów wykonawca zobowiązany jest także do wykonania nasadzeń zastępczych 63 drzew oraz 558 m kw. krzewów na terenie przeznaczonym pod zieleń.

Miejsca

  • DRMG Gdańsk, Piekarnicza 16

Opinie (279) 6 zablokowanych

  • A co ze "starym" Ujeściskiem?!

    Nowe osiedla dopieszczają a "stare" Ujeścisko ma poczucie że zostało zupełnie zapomniane. Okolice ulicy Warszawskiej i wjazd na Piotrkowską wołają o pomstę do nieba. Jeśli nie chce się być potrąconym na ulicy albo zepchniętym na wysoki krawężnik to się jedzie wokół stawku i żużlowym skrótem przy garażach, dziurawym jak s.... a potem przez "dzikie pola", z których słynie moja część osiedla. To jest chyba obraz tego jak władze miasta rozumieją tworzenie infrastruktury miejskiej.Od czasu do czasu coś słychać o "nowej warszawskiej" ulicy jak mniemam, ale mieszkam tam od roku i słyszałam o tym tylko od ludzi. Żadnych oficjalnych wieści, choćby prasowych nie zauważyłam, mimo że szukałam. Nie wspomnę o miejscowym planie zagospodarowania wyłożonym do zaopiniowania czy też tylko do wglądu dla mieszkańców.

    • 1 0

  • u nas wszystkie sa ekstremalne-taka ich jakość (3)

    u nas wszystkie są ekstremalne-taka ich jakość, wąskie,wyboiste,żle oznakowane,poszarpane odcinki,nier owne,zła nawierzchnia, nie tworzą zartej sieci .... i zaje....ste drogie. NAJWAZNIEJSZE kto na nich zarabia??? W Szwecji, Niemczech,Danii tymi drogami mozna puścic do szkoły 8 letnie dzieci -SAME!!! SPRÓBÓJCIE W POLSCE.

    • 6 1

    • przestań przeginać (1)

      w wielu miastach polskich to jest możliwe

      • 0 0

      • ale bezprawne. u nas trzeba miec 10 lat by jechac DDRem.

        • 0 2

    • To prawda, a jak już są to zarośnięte.

      Te z kostki brukowej po roku zarastają i tworzą się kępy. Same sobie.

      • 0 0

  • 3M do przodu !

    Technologia robót nie za bardzo na XXI wiek.Az strach myśleć co to będzie kiedy zabraknie tych rąk co to tę deskę po wylanym betonie przesuwają.

    • 0 1

  • Serpentyny (1)

    Już widzę jak część rowerzystów leży na zakrętach, a druga część jedzie na skróty na przełaj.

    • 5 2

    • Przez te serpentyny jest bardziej niebezpiecznie niż jakby puścili zwykłą prostą drogę.

      • 0 2

  • Bardzo mnie dziwi, że buduje się drogę w poprzek doliny Potoku oruńskiego (2)

    zamiast wzdłuż niej - tak jak zapisano w raporcie BYPAD. Budowa dróg rowerowych ogólnie mnie cieszy, ale dobór priorytetów - kolejność realizacji jest nadal niekiedy kuriozalna.

    • 4 0

    • dogodny skrót (1)

      gdyby zbudowana trasę rowerową w dolinie potoku Oruńskiego (przy wydeptanej ścieżce przez pieszych) strumień rowerów skierowano by na ścieżkę rowerową na wale kanału Raduni, zamiast poruszać się po niedostosowanych do rowerów wąskich ulic Świętokrzyskiej i Małomiejskiej. Skrócono by dojazd z osiedli południa Gdańska do Śródmieścia.

      • 1 0

      • Gdyby tam zbudować ścieżkę rowerową? To piesi by po niej chodzili zamiast po błocie. A tak rowerem się fajnie jedzie i nie trzeba wszystkiego zabetonowywać. A pojęcie "strumień rowerów" jest niezłą przesadą.
        Strumień o nazwie Potok Oruński nie potrzebuje betonu, a deszcz i zima załatwią te serpentyny do 2014. Dziś rozmawiałem z ekspertem od budowy dróg i po filmie najciekawsze jego spostrzeżenie dotyczyło skrótów jakie mieszkańcy wydepczą i pomysłu z wpuszczeniem pieszych na tą samą ścieżkę. Cóż, on jest Hiszpanem, może tam w cudownej Europie robią to inaczej niż u nas? W takich miejscach oddziela się pieszych od rowerzystów, bo inwestor nie wypłaciłby się z odszkodowań za wypadki.

        • 0 1

  • Akurat na rodzinny wyjazd z dziećmi:)))

    • 0 0

  • ściema dla Brukseli.. miasto dostało kasę na drogi rowerowe.. (1)

    i budują drogi niskiej jakości, w niewłaściwych miejscach. Przykład: ul. Wita Stwosza, gdzie ekspresowo "wybudowano" drogę malując pasy na jezdni, zabierając tym samym okolicznym mieszkańcom miejsca parkingowe. Tą drogą dziennie przejeżdża może 10 rowerzystów, a parkować już nie ma gdzie.. Śluzy rowerowe przy skrzyżowaniach utrudniają ruch, nie tylko kierowcom ale i samym rowerzystom (idę o zakład, że zimą nie będą nawet odśnieżane, tylko zasypywane śniegiem przez pług). Przydałby się donos do Brukseli, jak marnują kasę.

    • 5 5

    • Wita ma teraz więcej miejsc parkingowych niż miała.
      No, miała 0 legalnych, ale nawet licząc nielegalne, zbudowano więcej, więc nie kłam.

      A jak straż nie będzie przeganiać nielegalów parkujących na ddr'ach, to ludzie ją jak zwykle wyręczą, nasili się moda na zbieranie urwanych lusterek...

      • 2 3

  • Dojazd do osiedli..

    Może napisze ktoś przy okazji, dlaczego do osiedli powyżej tej ścieżki prowadzi jedna, obecnie chyba najgorsza ulica w Gdańsku? Zarówno od ul. Nowiny jak i od skrzyżowania z ul. Niepołomicką, ul. Kampinowska to jeden wielki tor przeszkód. Może o tym by warto napisać i załączyć zdjęcia wystających drutów zbrojeniowych z płyt i odcinka ul. Kampinowskiej za pięknym i prestiżowym osiedlu Jodłowy Park.

    • 2 0

  • rowwery (2)

    Fajnie, że budują ścieŻki rowerowe, ale niech będą użytkowe dla większej ilości mieszkańców i normalne, a nie do szaleństw. Czyżby całe miasto było zaopatrzone w przyzwoite ścieżki, że buduje się takie?
    Na Wita Stwosza mogliby poszerzyć chodnik i zrobić dwukolorowy zamiast tej linii, która się wkrótce zmyje.
    Na Chełm ciężko podjechać. Jest droga alternatywna, ale trzeba tam położyć normalną nawierzchnie, bo ta brukowana jest do kitu. Górskim rowerem nie czuje się tak nierówności jak miejskim.

    • 1 2

    • (1)

      Z Chełmem to prawda wszędzie stromo pod górę. Od lat walczę o ścieżkę na Armii Krajowej , ciągle bez skutku. Mieli przeznaczyć na nią stary buspas , ale ciągle nic z tym nie robią

      • 1 0

      • A może kup rower elektryczny zamiast swojej torpedy i będziesz fruwał na Chełm leciutko wciskając pedałki? Może Budyń Ci zasponsoruje, jako zasłużonemu w polityce rowerowej? Ta impreza to koszt lekko ponad 2K.

        • 2 0

  • Z nudów wydaje się milion na parę rowerów (1)

    na drogi nie ma pieniędzy

    • 0 8

    • Jak to nie ma?

      A ile wydaje się na drogi? Widziałeś na oczy budżet miasta? Najpierw czytamy, potem myślimy a na końcu dopiero piszemy.

      • 5 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Popołudniowa wycieczka rowerowa po pracy, nad Jezioro Marchowo

30-50 zł
zajęcia rekreacyjne, rajd / wędrówka

Zawody Rowerowe Cross Country Sobieszewo

100 zł
zawody / wyścigi

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum