Powstanie droga rowerowa wzdłuż Jana z Kolna i Marynarki Polskiej
Szansa na drogę rowerową wzdłuż ul. Jana z Kolna po ponad dwóch latach wreszcie stała się rzeczywistością. Wyznaczona zostanie na jezdni prowadzącej od Śródmieścia w stronę Nowego Portu. Prace rozpoczynają się dzisiaj, 23 sierpnia.
Jej wykonanie to realizacja umowy drogowej zawartej w oparciu o art. 16 Ustawy o drogach publicznych z prywatnym inwestorem - spółką Upside Property.
- Nowa trasa pozwoli na dużo bardziej komfortowe, a przede wszystkim bezpieczne korzystanie przez kierowców jednośladów z tego ciągu komunikacyjnego - podkreśla Tomasz Wawrzonek, zastępca dyrektora Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni ds. zarządzania. - Przygotowane rozwiązanie zakłada wyodrębnienie dwukierunkowej trasy rowerowej z jezdni zewnętrznego pasa ruchu w kierunku węzła Kliniczna. Zostanie ona odseparowana prefabrykowanymi azylami i słupkami.
Rowerzyści pojadą komfortowo i bezpiecznie
W ramach prac przy powstaniu drogi rowerowej zmodyfikowana zostanie również sygnalizacja świetlna. Zainstalowane zostaną sygnalizatory przeznaczone dla rowerzystów.
Budowa drogi rowerowej wzdłuż ulic Jana z Kolna i Marynarki Polskiej zrealizowana będzie w ramach umowy drogowej. Zawarta została zgodnie z art. 16 Ustawy o drogach publicznych z firmą Upside Property, inwestorem sąsiadujących z trasą rowerową budynków mieszkalno-biurowych.
Kto zbuduje I etap trasy rowerowej wzdłuż Marynarki Polskiej i Jana z Kolna?
Ponad 850 km dla rowerów w Gdańsku
Wartość umowy to ponad 350 tys. zł. Nowa droga zostanie dowiązana do ukończonej niedawno ścieżki rowerowej prowadzącej od węzła Kliniczna do biurowca C200. Ten odcinek zrealizowany został przez Dyrekcję Rozbudowy Miasta Gdańska.
Nowa droga rowerowa wzbogaci sieć rowerową Gdańska, który liczy obecnie 851,2 km.
- Trasa połączy Śródmieście Gdańska z miejscami zlokalizowanymi wzdłuż ul. Marynarki Polskiej czy też na terenach przemysłowych wyspy Ostrów - zaznacza Tomasz Wawrzonek. - Nie można także zapomnieć o intensywnie rozbudowującym się zespole biurowym wzdłuż ul. Marynarki Polskiej, dla którego pracowników nowa trasa ułatwiać będzie możliwość wyboru roweru jako środka transportu.
Podczas prac związanych z budową drogi rowerowej jezdnia ul. Jana z Kolna i Marynarki Polskiej w relacji do Nowego Portu będzie zawężona. Jednocześnie na czas robót zmniejszona zostanie tam dopuszczalna prędkość do 40 km/h. Docelowo po realizacji drogi rowerowej prędkość dopuszczalna na tym odcinku ul. Marynarki Polskiej będzie wynosiła 50 km/h. Prace nie będą miały wpływu na funkcjonowanie komunikacji miejskiej.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2022-08-23 20:32
Ciekawe czy dorobią sygnalizację dla rowerzystów na skrzyżowaniach ze światłami zanim się ktoś zabije, czy dopiero po (4)
W tej chwili wygląda na to, że rowerzyści jadący w stronę Gdańska będą musieli na pałę przecinać jezdnię na skrzyżowaniach, gdzie kierowcy będą nią jeździli mając zielone światło (czyli będąc przekonanym, że mają pierwszeństwo).
- 32 12
-
2022-08-24 08:15
A przeczytałeś artykuł do końca? (1)
"W ramach prac przy powstaniu drogi rowerowej zmodyfikowana zostanie również sygnalizacja świetlna. Zainstalowane zostaną sygnalizatory przeznaczone dla rowerzystów. "
- 3 0
-
2022-08-26 13:54
" Nowa droga zostanie dowiązana do ukończonej niedawno ścieżki rowerowej prowadzącej od węzła Kliniczna do biurowca C200 "
A widziałeś światła dla rowerzystów przy tej "ukończonej" ddr ?- 2 0
-
2022-08-23 22:50
zawsze można zejść z roweru
- 3 12
-
2022-08-23 20:40
Do likwidacji wszystkie zielone strzałki i tyle. Inaczej nigdy dobrze nie będzie.
- 28 6
-
2022-08-24 08:43
lepsza była by ścieżka przy chodniku ale deweloper musi mieć więcej miejsca.
- 30 7
-
2022-08-23 23:26
Tylko pasy rowerowe jak w cywilizowanych miastach (4)
Pasy na jezdni w mieście dla aut można zwęzić do 3 m (a nawet do 2,75, ale to już zbędna przesada) i wyznaczyć normalne pasy dla rowerów zamiast pchać ich w okolice chodników.
- 24 37
-
2022-08-28 17:56
tak jest, nie ma co odkrywać Ameryki
budować tak jak w Holandii lub Danii, systemy są inne, w Danii prostsze i tańsze, ale i inne realia i możliwości
- 0 0
-
2022-08-24 12:43
(2)
droga rowerowa obok drogi dla pędzących aut to głupota, powinno być jak najdalej od drogi. Dla bezpieczeństwa.
- 11 7
-
2022-08-24 13:21
To tak nie działa (1)
Gdzieś te drogi rowerowe i samochodowe muszą się przecinać. Im częściej kierowcy będą widzieć rowerzystów tym będzie bezpieczniej. Ty proponujesz ukryć rowerzystów przed kierowcami, przez co w ogóle o nich zapomną i będą wielce zaskoczeni widząc rower na przejeździe rowerowym.
- 7 9
-
2022-08-25 10:16
Idąc Twoim tokiem rozumowania
Jeśli będą pasy przy krawędzi jezdni to kierowcy przestaną widzieć pieszych bo przesłonią im ich rowerzyści. Zapomną o nich i na przejściach będzie masakra.
- 3 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.