Powstanie droga rowerowa wzdłuż Wielkopolskiej w Gdyni
Za dwa-trzy lata zniknie rowerowa "dziura" wzdłuż ul. Wielkopolskiej w Gdyni. Urzędnicy szukają wykonawcy, który przygotuje projekt budowy drogi dla rowerów na odcinku od ul. Łowickiej do al. Zwycięstwa. W ramach inwestycji planuje się również wykonać tunel w nasypie kolejowym.
Budowa drogi rowerowej na dolnym odcinku ul. Wielkopolskiej przewidziana jest na lata 2020 - 2021. Aby jednak możliwe było przeprowadzenie robót, niezbędne jest przygotowanie pełnej dokumentacji projektowo-kosztorysowej. I to właśnie wykonawcy dla tego zadania poszukuje gdyński Zarząd Dróg i Zieleni.
Wykonawca będzie musiał przedstawić trzy warianty prowadzenia infrastruktury rowerowej:
- za drzewami względem jezdni z zajęciem działek prywatnych,
- przed drzewami względem jezdni z "przesunięciem" całej jezdni ul. Wielkopolskiej,
- droga rowerowa zamiast drzew, czyli z ich wycinką lub inny wariant autorstwa wykonawcy.
Ponadto od zwycięzcy przetargu oczekuje się przyjęcia rozwiązań, które będą zapewniały bezpieczeństwo ruchu pieszego oraz minimalizowały liczbę miejsc kolizyjnych z różnymi uczestnikami ruchu.
Tunel pod torami kolejowymi
Zdecydowanie najtrudniejszym elementem inwestycji będzie wydrążenie w nasypie kolejowym tunelu pieszo-rowerowego o szerokości co najmniej 5,5 m po północnej stronie obecnego wiaduktu.
Roboty budowlane, zgodnie z zaleceniami kolejarzy, będą musiały być prowadzone bez wstrzymania ruchu pociągów oraz ingerencji w infrastrukturę PKP.
Nowa droga rowerowa powinna być wykonana w technologii betonu asfaltowego drobnoziarnistego z warstwą ścieralną z mastyksu grysowego SMA, czyli - mówiąc potocznie i w bardzo dużym uproszczeniu - będzie posiadała nawierzchnię asfaltową.
Dokumentacja gotowa w grudniu przyszłego roku
O wyborze wykonawcy dokumentacji zdecydują kryteria: najniższej ceny (60 proc.), okresu udzielonej rękojmi i gwarancji (20 proc.) oraz kwalifikacji zawodowych oraz doświadczenia (20 proc.). Na jej przygotowanie będzie miał czas do 10 grudnia 2019 r.
Czytaj również artykuł z sierpnia: Powstanie brakujący odcinek drogi dla rowerowej wzdłuż al. Zwycięstwa w Orłowie
Opinie (177) 2 zablokowane
-
2018-12-20 17:53
nie chcę widzieć żadnego cw*la na jezdni (1)
- 4 12
-
2018-12-20 19:22
To musisz czym prędzej przestać jej używać
- 8 0
-
2018-12-20 18:01
(1)
panie szczurek mamy tego dosyc jak dojechac do wlasnycg domow na polnocnej stronie miasta to jest jakas kpina drogi rowerowe pan puduje a ludzie po 4 godziny w korkach jezdza poleci pan ze stolka razem ze swoja swiata za nasze meki
- 4 8
-
2018-12-20 20:54
Bo pieniądze z podatków polnocnej strony miasta poszły na drogę do chwarzna/wiczlina
- 2 0
-
2018-12-20 18:24
ulica unruga
a kiedy wreszcie naprawicie asfalt cały w ubytkach przy ul> unruga> tiry i sam> cięzarowe powinny mieć zakaz wjazdu na takie osiedla> od tych ubytków cały dom się trzesie kiedy tiry z kontenerami jadą????????????????
- 2 3
-
2018-12-20 18:32
Świetny plan! śledzie na rowery!!!
i od razu na lotnisko im. boskiego prezydenta który prowadzi gdynię do światłości
- 3 2
-
2018-12-20 18:46
Hutnicza (2)
A kiedy droga rowerowa na Hutniczej pomiędzy Gdynią a Rumią? A kiedy droga rowerowa z Pogórza i Oksywia do centrum ?
- 6 1
-
2018-12-22 01:22
Obecnie na Pogórzu.
Chcę dojechać do Centrum. Na Pogórzu Górnym nie ma ani jednej ścieżki rowerowej (może parę metrów przy Spzerku dalej to Kosakowo). Dla bezpieczeństwa (ruchliwa Dąbka) jadę Sikorskiego i Żeliwna (po schodach i na dużym wzniesieniu przeprowadzam rower). Zjeżdżam i włączam się w ścieżkę na Unruga (swoją drogą w miarę ok się ona ciągnie Gdynia Główna-Chylonia Dw. PKP z małymi przerwami). Dalej Estakada rowerowom olinciagiem pieszo-rowerowerowym na Wiśniewskiego. W drugą stronę jest 10 minut dłużej, bo wzniesienie na Żeliwnej za duże, więc idziesz piechotą i prowadzisz rower. Potrzebna Dąbka i Kwiatkowskiego po 2 pasy w każdą stronę, światła i ścieżka kolejowa. I kolej na północ oczywiście
- 2 0
-
2018-12-22 11:20
kiedy zwodzona kładka pieszo - rowerowa z Oksywia do Placu Gombrowicza?
jej plan powinien powstać już kilka lat temu.
- 0 0
-
2018-12-20 21:45
Może ekipa w magistracie powinna sobie w końcu zdać sprawę że nie samym rowerem żyje Gdynia (1)
i mimo wszystko warto też pomyśleć o właścicielach aut, bo w tej chwili zacietrzewienie sięga już zenitu
- 6 6
-
2018-12-22 11:22
zacietrzewienie antyrowerowych trolli trwa już kilka lat
kierowcy powinni sobie w końcu zdać sprawę, że poprawa warunków komfortu i bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów oraz jakości serwisu SKM jest działaniem poprawiającym warunki korzystania z samochodów tym, którzy ich rzeczywiście potrzebują i nie mają sensownej alternatywy?
- 1 0
-
2018-12-20 21:51
Panie Szczurek zapraszam na Hodowlaną w Gdyni - może być rowerem
jak wpadniesz w jedną z dziur i rozbijesz sobie ten głupi ryj może w końcu zdasz sobie sprawę że większości wiszą te ścieżki, bo póki co luksusem w Gdyni wydaje się zwykła niedziurawa, asfaltowa jezdnia ... Aha! I uważaj na słupki które stoją na środku drogi od tygodnia w celu bliżej nieokreślonym, bo kilka metrów dalej równie głębokie ubytki nie są w żadne sposób oznaczone...
- 7 4
-
2018-12-20 22:22
Lasem
Przez kilka lat w kierunku Dąbrowy jeździłem z pracy, wzdłuż torów i dalej czarnym szlakiem albo łatwiejszą droga obok, kapitana trasa fajne tereny TPK, ale niestety jak to w Gdyni, po dotarciu do Nowowiczlińskiej chodnik albo ruchliwa jezdnia do wyboru.
- 3 0
-
2018-12-20 22:32
Żałośnie
Wyglądają rowery przypiete do obskornego ogrodzenia SKM stocznia. Zamiast malowac paski wzdłuż nieuzywanego chodnika na Wiśniewskiego, które kończą się na wiadukcie, gdzie jezdnia niebezpieczna wąska, podjazd i koleiny, to mogliby zapewnić mieszkańcom bezpieczny parking dla rowerów. Ta Gdyńska polityka zrównoważonego transportu to pić kit, gra pozorów skoro nie potrafią zapewnić cywilizowanej komunikacji rowerowej z SKM z zakorkowanycj dzielnic miasta. Samochodu nie zaparkujesz, rowerem strach bo ukradną, albo zmiotą z drogi, bieda
- 4 1
-
2018-12-20 22:43
Naplywowe buractwo
Szczur w buraki z tobą bo gdynianie rzygają na na to miasto
- 2 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.