• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Przebudują ważną drogę na północy Gdyni

Michał Sielski
4 listopada 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Rządowe wsparcie dla Drogi Trzech Powiatów
Obecnie drogą mogą jeździć tylko rowerzyści i kilkudziesięciu posiadaczy przepustek - to działkowcy i pracownicy Elektrociepłowni. Ze względu na rzadkie kontrole, ruch samochodów jest jednak całkiem spory. Obecnie drogą mogą jeździć tylko rowerzyści i kilkudziesięciu posiadaczy przepustek - to działkowcy i pracownicy Elektrociepłowni. Ze względu na rzadkie kontrole, ruch samochodów jest jednak całkiem spory.

Dwa tygodnie temu urzędnicy zastanawiali się, czy międzynarodową drogę rowerową R-10, będącą także dojazdem dla działkowców, całkowicie zamknąć dla samochodów. Zamiast tego, właśnie podpisali list intencyjny w sprawie budowy tam szerokiej jezdni dla samochodów. Na razie nie mają jednak pieniędzy na sfinansowanie tego skrótu pomiędzy Gdynią a Rumią.



Rozbudowa drogi pomiędzy Gdynią a Rumią to dobry pomysł?

Przejazd asfaltową drogą pomiędzy ul. Pucką zobacz na mapie Gdynigranicą Rumi z Dębogórzem zobacz na mapie Gdyni jest obecnie możliwy, ale dla rowerzystów, dla których jest to część międzynarodowego szlaku R-10, biegnącego m.in. przez Trójmiasto, oraz kilkudziesięciu posiadaczy identyfikatorów, którzy mogą dojeżdżać tędy samochodami do ogródków działkowych. Droga jest wąska, ale asfaltowa i w całkiem niezłym stanie.

Czytaj więcej: Skrót z Gdyni tylko dla kierowców z przepustkami.

W przyszłości ma to jednak być porządna, szeroka ulica, zapewniająca dojazd do Doliny Logistycznej. Właśnie podpisano list intencyjny w tej sprawie. Zrobili to burmistrz Rumi Michał Pasieczny, prezydent Gdyni Wojciech Szczurek oraz wójt Kosakowa Jerzy Włudzik. To na terenie tych trzech gmin ma bowiem działać Dolina Logistyczna. Zdaniem inicjatorów porozumienia, budowa drogi jest niezbędna do skomunikowania terenów inwestycyjnych w jej obszarze.

Droga Trzech Powiatów będzie dla niektórych alternatywą dla często zakorkowanych ulic Morskiej i Hutniczej. Droga Trzech Powiatów będzie dla niektórych alternatywą dla często zakorkowanych ulic Morskiej i Hutniczej.
Czytaj także: Gdynia chce wyprowadzić logistykę poza miasto.

- Teraz wspólnie podejmiemy działania o sfinansowanie dokumentacji tej inwestycji, a potem także wspólnie będziemy działali na rzecz pozyskania środków finansowych. Z jednej strony mamy świadomość potrzeby tej drogi, ale też tego, że nasze budżety mogą samodzielnie nie udźwignąć tej inwestycji. Kluczem do starania się o środki zewnętrzne jest jednak gotowa dokumentacja. Wtedy jest się poważnym partnerem - mówi prezydent Gdyni Wojciech Szczurek.
Wstępnie szacowana wartość inwestycji to 30-50 mln zł. Czterokilometrowa droga biegnie bowiem przez podmokłe łąki i torfowiska, więc najwięcej kosztować będą prace gruntowe. Dlatego niezbędne będą pieniądze unijne, o które w przyszłości gminy będą występować.

Nie wie lewica, co czyni prawica?

Problem w tym, że droga należy do Elektrociepłowni, a gmina Kosakowo ją tylko dzierżawi. Legalnie może na nią wjechać ledwie kilkadziesiąt samochodów z przepustkami od EC oraz rowerzyści. Ale ruch aut jest spory, bo część kierowców omija tędy ul. Hutniczą zobacz na mapie Gdyni, nie bacząc na znaki zakazu ruchu i narażając się na mandaty i punkty karne.

Dlatego urzędnicy zastanawiali się, czy całkowicie nie zamknąć drogi dla ruchu samochodowego.

- Chcemy tę trasę traktować przede wszystkim turystycznie, chroniąc poruszających się po niej rowerzystów - mówiła przed dwoma tygodniami Elwira Klein z Urzędu Gminy Kosakowo.
Co więcej, droga jest obecnie częścią międzynarodowej trasy rowerowej R-10, a plany zmian nie były konsultowane ani z Jakubem Furkalem, ani Rafałem Studzińskim, którzy z ramienia Gdyni zajmują się nadzorem i rozbudową dróg rowerowych w Gdyni. Protestować mogą więc nie tylko właściciele ogródków działkowych, ale inni rowerzyści już nawołują na portalach społecznościowych do zablokowania inwestycji, choć jej pomysłodawcy przekonują, że droga rowerowa nadal tam będzie - tyle, że wzdłuż ruchliwej ulicy.

- Skorzystają na tym wszyscy. Przedsiębiorcy, bo to fragment bardzo ważnego obszaru rozwojowego. Turyści, którzy nie będą stali w korkach, a także mieszkańcy. Wiem, że niektórzy właściciele działek już są po słowie z firmami, które chcą tam inwestować, ale czekają na uwolnienie dojazdu - przekonuje Jerzy Włudzik, wójt Kosakowa.

Opinie (183) 2 zablokowane

  • (3)

    Szczurek, najgorszy prezydent w Polsce.

    • 1 1

    • Poważnie ? (2)

      80 % najgorszych wyborców co ?

      Ani PIS ani PO nie może tego ugryźć a przebierają nóżkami , donoszą do Brukselki a tu nic lipa .

      • 0 2

      • (1)

        Dostał teraz około 60 %. Przy propagandzie większej niź PiS i PO razem wzięte. Tym razem przegra bo Gdynianie mają go juź serdecznie dość

        • 1 1

        • Jacek ?

          Z PIS czy z PO ?

          Boli , ma boleć .

          • 0 0

  • Szczurek jesteś źałosny.Z Twoich wizji i planów śmieje się juź cała Polska.

    • 1 0

  • W życiu jest coś za coś.

    Samochodziarze jadą samochodami w cieple i wygodzie,lecz ludzie przez to umierają na nowotwory.Najbardzie rakotwórcze sa spaliny i pył powstały z wycierania sie gum opon o asfalt.To ludzie ludziom zgotowali ten los-Zofia N..

    • 3 1

  • czas wywalić auta za miasto

    po mieście albo rower albo publiczny transport zbiorowy,
    dość smrodu, korków, hałasu, wypadków,
    czas na promocję zdrowszego trybu życia

    • 2 0

  • Opat budujcie popad

    Opad opad opad

    • 3 0

  • Uwielbiam te bicie piany bez uprzedniego zapoznania się z tematem (2)

    Uwielbiam te bicie piany bez uprzedniego zapoznania się z tematem, Mówienie o likwidacji, zamknięciu drogi rowerowej jest totalna bzdurą. Po za jezdnią będzie tam także ścieżka rowerowa umożliwiająca swobodny, bezpieczny przejazd miłośnikom dwóch kółek. Ps. To , że tzw.. "Przeciętny Kowalski" nie wie co pisze to jestem w stanie zrozumieć ale to, ze dziennikarzowi nie chce się sięgnąć do źródeł tylko korzysta w sposób wybiórczy z informacji medialnych to osobiście się dziwię.

    • 0 1

    • jaka przepustowosc ma sciezka w porownaniu do ulicy?

      moze jeszcze zrobia "super" sciezke z kostki, tak zeby sie dobrze jezdzilo szosowka? Rownie dobrze moga lasem przemykac, to byla jedyna droga rowerowa umozliwiajaca trenowanie, sciezynka kreta tego nie umozliwi

      • 1 0

    • Uwielbiam to głupie pisanie bez uprzedniego zapoznania się z tematem

      Pomijając już to że nie wiem co to "ścieżka rowerowa" (droga rowerowa, pas rowerowy, ciąg pieszo-rowerowy znam, ale"ścieżka"?), wypowiada się ktoś kto nigdy tamtędy chyba nie jechał. W letnie weekendy liczba rowerzystów jest tam taka, że klasyczna droga rowerowa nie pomieści wszystkich. Poza tym jest ogromna różnica pomiędzy jazdą spokojną drogą wewnętrzną a przeciskaniem się obok zwykłej drogi, po której popylają gęsto samochody

      • 1 0

  • OPAT dla ubogich? (2)

    Jestem za OPAT. Ta droga nie zastąpi Obwodnicy Północnej Aglomeracji Trójmiejskiej. Nie odciąży ogromnego ruchu turystycznego przez 3 miesiące w roku który paraliżuje pół Gdyni, Rumię i Redę. Nie zapewni wyjazdu ciężarówek z Portu w kierunkach północnym i zachodnim. Czyżby to miał być taki OPAT dla ubogich?

    • 4 2

    • OPAT do Debogórza :-)

      • 0 0

    • Jestem także za budową OPAT

      Masz w 100% rację. Mieszkam na Cisowej i ta dzielnica w sezonie jest tak zakorkowana że jest problem z włączeniem się do ruchu spod mojego domu. Tyle tysięcy samochodów z całego kraju pcha sie ulicą Morską nad Polskie morze gdzie budując OPAT, która ma łączyć się z via maris można byłoby tych korków tutaj uniknąć.

      • 0 0

  • (1)

    wykorzystałbym tą drogę w godzinach szczytu rano jednokierunkowo od strony Rumi popołudniu odwrotnie,czyli ruch od-do rano i od-do popołudniu to tymczasowe rozwiązanie.Jakiekolwiek udrożnienie Hutniczej mogłoby coś pomóc?

    • 1 1

    • Super plan

      • 0 1

  • Bardzo dobry pomysł. Zwiększy bezpieczeństwo i tak uczeszczsndj drogi. Dzięki inwestycji nowa trasa rowerową zastąpi stary dziurawy i ciemny. niebezpieczny odcinek.

    • 1 2

  • znaki

    Przy takiej kombinacji znaków można wywnioskować że zakaz ruchu w obu kierunkach dotyczy jedynie pojazdów o masie powyżej 3,5T...
    To z kolei oznacza że przypisy łamią jedynie ciężarówki EC.

    • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Popołudniowa wycieczka rowerowa po pracy, nad Jezioro Marchowo

30-50 zł
zajęcia rekreacyjne, rajd / wędrówka

Zawody Rowerowe Cross Country Sobieszewo

100 zł
zawody / wyścigi

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum