• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pułapka na rowerzystów. Sygnalizator wprowadza ich w błąd

Joanna Skutkiewicz
13 maja 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
  • Jadąc al. Zwycięstwa w kierunku Redłowa, trudno zorientować się, dla kogo jest przeznaczony sygnalizator z ikoną roweru.
  • Jadąc al. Zwycięstwa w kierunku Redłowa, trudno zorientować się, dla kogo jest przeznaczony sygnalizator z ikoną roweru.

Jeśli pojedziemy rowerem wzdłuż al. Zwycięstwa w stronę Redłowa, na wysokości ul. NawigatorówMapka czeka nas prawdziwa zagadka. Droga rowerowa kończy się w tym miejscu, a sygnalizator będzie sugerował nam, żeby jechać dalej. Problem w tym, że zielone światło dla rowerów w tym miejscu świeci się w tym samym czasie, co zielone dla aut. O co w tym chodzi?



Na problem nieczytelnej sygnalizacji świetlnej zwrócił nam uwagę nasz Czytelnik.

- Już ponad miesiąc temu zgłaszałem, że jednocześnie świecą się zielone dla aut i rowerów - mówi pan Sławomir. - Do dzisiaj nie zmienili kąta widzenia dla tego sygnalizatora dla rowerów i dlatego bardzo łatwo można się pomylić i wpakować się pod samochody jadące al. Zwycięstwa w kierunku centrum Gdyni. Moim zdaniem dojdzie tam do tragedii.

Pułapka na rowerzystów



Rzeczywiście, sygnalizator dla rowerów ustawiony jest w taki sposób, że rowerzysta nadjeżdżający z kierunku Orłowa może nie zorientować się, że zielone światło nie jest dla niego. Jest bowiem ustawione dokładnie na trasie jego jazdy. Jeżeli jednak nie domyśli się, że sygnalizator jest źle ustawiony, może z impetem wjechać na jezdnię.

Poprosiliśmy zarządcę dróg o stanowisko w tej sprawie i jak się dowiedzieliśmy, zostaną podjęte działania mające na celu skorygowanie tej nieścisłości.

- Obecne ustawienie sygnalizatora zostało wymuszone m.in. niekorzystnym uzbrojeniem terenu - informuje Hanna WyszyńskaZarządu Dróg i Zieleni w Gdyni. - Otrzymujemy sygnały w sprawie zmian w obrębie tej sygnalizacji. Dlatego też mając na uwadze bezpieczeństwo rowerzystów, poprawimy czytelność wyświetlanych sygnałów. Zlecimy wykonanie projektu oraz budowę dodatkowego masztu na wspomnianym przejeździe rowerowym. Sygnalizator rowerowy zostanie przeniesiony na maszt, który ma być zlokalizowany bliżej przejazdu rowerowego. Takie oznakowanie będzie bardziej intuicyjne dla rowerzystów.

Miejsca

Opinie (93) 3 zablokowane

  • Wadliwe uzbrojenie terenu? A status przestrzeni powietrznej nad sygnalizatorem jest uregulowany?

    • 10 1

  • (4)

    Sygnalizator co do zasady (podobnie jak znaki) ma być po prawej stronie z możliwością powtórzenia nad i po lewej. Tylko dlatego że jakiś sygnalizator czy znak skierowany jest w naszą stronę nie oznacza że jest przeznaczony dla nas (na przykład słynny "stop" na Wita Stwosza w Gdańsku).

    • 1 3

    • (3)

      A dla kogo on jest? Naprawdę pytam. Aby przejechać mając ten sygnalizator po swojej prawej, trzeba by jechać rowerem jezdnią.

      • 2 1

      • (1)

        moim zdaniem dla rowerzystów jadących po jezdni

        • 4 0

        • też tak to odczytuję. skoro ścieżka rowerowa się tu kończy, to rowerzysta powinien przenieść się na jezdnię i wtedy lokalizacja sygnalizatora jest ok

          • 3 0

      • Tak samo jak na Hallera/Gdańska. Sygnalizacja rowerowa po lewej stronie kilka metrów dalej, za chodnikiem. Jadąc w drugą stronę jest po prawej, ale nadal kilka metrów w poprzek chodnika.

        • 0 0

  • Przecież to proste

    Ktoś zgłasza błędne umieszczenie, czy złą widoczność sygnalizacji/znaków, które mogą spowodować śmiertelny wypadek. Nie ma reakcji ze strony urzędu, a powiedzmy, mają ustawowe 7 dni na odniesienie się do problemu. Ktoś zostaje kaleką/ginie na zgłoszonym obszarze. Odpowiedzialny urzędnik płaci dożywotnią rentę, lub idzie do więzienia. Łatwe i proste. Również satysfakcjonujące.
    To samo powinno być w przypadku niesłusznych decyzji skarbowych.

    • 9 3

  • Czyżby wszędzie tak było ? (2)

    rowerzyści permanentnie się "mylą" Raz widziałem jednego , co się "pomylił" i przejechał skrzyżowanie na skos, a jadących na rondzie pod prąd widziałem wielokrotnie. Raz takie spotkanie o mało co nie skończyło się śmiercią lub kalectwem dwóch takich osobników . Po gwałtownym moim hamowaniu ( na rondzie !) , zwyczajnie sobie skrecili i oddalili w najblizsze krzaki.

    • 6 7

    • Dziś jeden się pomylił, bo myślał, że ma pierwszeństwo przed pociągiem. (1)

      Jednak myślenie nie jest mocną stroną rowerzystów.

      • 2 2

      • O kierowcach tego nie powiesz mądralo ? Mało ich wjechało pod pociągi ?

        • 0 0

  • (2)

    haha serio chłopie?Kogo to wprowadza w błąd chyba osobę o inteligencji pantofelka przecież wiadomo że jak chcesz przejechać na drugą stronę alei zwycięstwa jak cię prowadzi ścieżka to trzeba poczekać aż auta się zatrzymają i zmieni się sygnalizacja na przejeździe. Ten sygnalizator dotyczy ulicy nawigatorów faktycznie zgodnie ze sztuką powinien być po prawej stronie przejazdu rowerowego np w miejscu gdzie stoi latarnia i sygnalizator duży samochodowy dla ulicy nawiogatorów bo znaki i sygnalizatory powinny stać po prawej stronie dla danego kierunku ruchu a te po lewej stronie są stosowane jako powtarzające na jezdniach o dwóch jezdniach osobnych i wielu pasach czyli powinien być postawiony dodatkowy słupek kilka metrów na prawo od tego miejsca gdzie obecnie jest ten sygnalizator nie rozumiem za to tego głupiego zdziwienia że auta i rowery mają zielone w tym czasie a co to takie dziwne przecież to są kierunki równoległe niekolizyjne a skręcający w prawo samochód ma psi obowiązek ustąpienia jadącym prosto rowerzystom.Wszystko jest w tym miejscu poprawnie jeśli się zna przepisy a sam przejazd rowerowy w tym miejscu jako wielki sceptyk śmieszek rowerowych muszę ocenić dobrze jest tam pętla indukcyjna wykrywająca co ciekawe rowery i w pewnych porach np wieczory można przejechać na drugą stronę ulicy niemal z marszu bez czekania jak zaczną gmerać bo jakiś społeczniak zrobił temat to z pewnością zrobią gorzej

    • 8 4

    • Co ty wymagasz od ameby ?

      • 1 3

    • Nie jest poprawnie !

      bo sygnalizator nie jest w tym miejscu który powinien być. Jeżeli rzeczywiście ma dotyczyć przejazdu w poprzek nawigatorów, sygnalizator powinien być z prawej przy przejeździe, a nie gdzieś tam 5m dalej z lewej strony, za kolejnym innym przejazdem.

      Znaki i światła powinny być jednoznaczne, tak żeby nie było wątpliwości.

      • 0 0

  • Jakich dzbanów i szkodników zatrudniają w Urzedzie ZDiz ? Dziwne ze sami na to nie wpadli

    • 2 1

  • Powiem szczerze

    Na podstawie samych zdjęć nie domyśliłbym się co autor aygnalizatora ma na myśli. Przecież skręcający kierowca też (ale nie tylko) poszukuje wzrokiem sygnalizatora dla pieszych czy towarzyszy mu sygnalizator dla rowerów (jeśli nie to nie ma przejazdu) więc taka konfiguracja jest zwyczajnie niebezpieczna. Ciekawe że to musiało zostać odebrane więc jakaś tyłkokrytka jest. Tyle że pierwsze słyszę że zasady bezpieczeństwa przestają obowiązywać jeśli uzbrojenie terenu jest niekorzysne. Może warto pociągnąć temat kto się podpisał bo stanem obecnym?

    • 4 0

  • Jak na mój gust sygnalizator jest obrócony. (1)

    Wystarczy obrócić sygnalizator wokół osi o niecałe 90 stopni i sytuacja będzie rozwiązana. "Uwielbiam" za to te wszystkie biurokratyczne problemy typu wymyślanie tłumaczenia do tezy, że "nie da się" - tutaj, że "niekorzystne uzbrojenie terenu" i zamiast wysłania ekipy z narzędziami, która rozwiąże problem w 15 minut rozpatruje się "wykonanie projektu oraz budowę dodatkowego masztu na wspomnianym przejeździe rowerowym. Sygnalizator rowerowy zostanie przeniesiony na maszt, który ma być zlokalizowany bliżej przejazdu rowerowego". Przecież to nie jest sednem zgłoszenia Czytelnika. Ktoś chyba podejmuje decyzje zza biurka i nawet się nie pofatygował aby ocenić stan faktyczny. Odnoszę wrażenie, że niestety najczęściej tak to właśnie wygląda. A żeby tak prostą rzecz rozwiązać musiał powstać tutaj artykuł to już w ogóle kuriozum. Inna sprawa, że dobrze to obrazuje jak fatalna jest jakość powstającej infrastruktury.

    • 2 1

    • Dobra jeszcze raz popatrzyłem na drugi film i moja analiza jest błędna.

      Nie wiem kto to projektował i kto to odebrał ale faktycznie lokalizacja tego sygnalizatora jest i**otyczna. Najlepiej go zdemontować a wymienić piktogram na sygnalizatorze dla pieszych na wspólny dla rowerów i pieszych z symbolem roweru i pieszego. Do wykonania w pół godziny dochodzi jedynie koszt nowych szkieł do sygnalizatora.

      • 0 0

  • Czepiacie się, tam wszystko jest OK (1)

    Zielone światło dotyczy przejazdu przez ul. Nawigatorów wzdłuż al. Zwycięstwa. Po skręcie w lewo rowerzysta widzi czerwone światło na przejeździe przez al. Zwycięstwa i to go obowiązuje.
    Przepisy mówią, że jeśli na skrzyżowaniu zmieniamy kierunek ruch (tu wyraźnie skręcamy w lewo !!!), to musimy zachować ostrożność i obserwować sygnalizację świetlną i ruch na drodze.
    Sam tamtędy regularnie jeżdżę i nigdy nie przyszło mi do głowy, żeby mieć wątpliwości.

    • 7 2

    • nie może tak być!

      sygnalizator musi być z prawej strony plus ewentualnie nad.
      Nie może być gdzieś tam z lewej w dodatku 3m za przejazdem. nie znasz się

      • 0 0

  • kto podpisał się przy odbiorze?

    tak z ciekawości pytam ;)

    • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Popołudniowa wycieczka rowerowa po pracy, nad Jezioro Marchowo

30-50 zł
zajęcia rekreacyjne, rajd / wędrówka

Zawody Rowerowe Cross Country Sobieszewo

100 zł
zawody / wyścigi

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum