Radykalne pomysły, jak rozwiązać problem z Mevo
Utworzenie okrągłego stołu dyskusyjnego, wskazanie winnych dotychczasowych zaniedbań, a nawet przejęcie przez samorząd operatora systemu - to propozycje trójmiejskich aktywistów, "aby uchronić Mevo przed kompromitacją". Zdaniem działaczy istnieje obawa, że operator roweru miejskiego zrezygnuje z całego projektu, a Pomorze ponownie zostanie bez roweru miejskiego.
Zdaniem działaczy jednym z największych błędów w ostatnich dniach było dokonanie pierwszej transzy płatności w wysokości ponad 9,7 mln zł na rzecz lokalnej spółki, wywodzącego się z Lipska Nextbike'a - NB Tricity - za obsługę systemu, który nie spełnia wymagań w zakresie dostępności rowerów, ich relokacji i niezawodności funkcjonowania.
Oprócz wynagrodzenia na spółkę nałożono również kary w wysokości prawie 2,4 mln zł (stan na kwiecień):
- za opóźnienie I etapu - 900 tys. zł
- za opóźnienie II etapu - 600 tys. zł
- za niedostateczną liczbę dostępnych rowerów w systemie - 896,7 tys. zł.
Dodajmy, że jednocześnie NB Tricity niezgodnie z umową ograniczało możliwość rejestracji oraz dokonywania wpłat.
9,7 mln zł trafiło na konto operatora Mevo
Zbyt niska kwota w przetargu na Mevo?
- W momencie przelania pieniędzy zmienia się nasza pozycja negocjacyjna i trudniej się rozmawia o ewentualnych modyfikacjach w funkcjonowaniu tego systemu - przekonuje Zygmunt Zmuda-Trzebiatowski, kandydat na prezydenta Gdyni w ostatnich wyborach samorządowych. - Wygląda na to, że spółka NB Tricity skalkulowała funkcjonowanie roweru miejskiego na innych zasadach, albo od razu założyła, że po przetargu będzie potrzebna formuła dofinansowania, albo przy tak małym kapitale zakładowym [5 tys. zł - dop. red.] od początku była nastawiona, że nie wykona projektu, a potem nie będzie z czego jej windykować.
- Spółka utrzymanie roczne jednego roweru wyceniła na 177 zł, podczas gdy w Warszawie utrzymanie roweru Nextbike to kwota rzędu 2,5 tys. zł, a jest to system niemal w całości oparty o tradycyjne rowery - zwraca uwagę Tomasz Larczyński ze stowarzyszenia Lepszy Gdańsk.
Komunalizacja operatora roweru Mevo
Larczyński proponuje, aby dokonać przejęcia spółki NB Tricity przez samorząd. Komunalizacja odbyłaby się poprzez przejęcie pakietu kontrolnego w zamian za wciąż rosnące kary finansowe.
Należy wskazać winnych, którzy dopuścili do wyboru NB Tricity
Innym lub dodatkowym rozwiązaniem może być także zorganizowanie okrągłego stołu celem wypracowania modelu wyjścia z obecnego impasu, a wcześniej wskazania winnych dotychczasowych błędów przy wyborze operatora.
- Uważamy, że nie tylko Nextbike ponosi winę za niewydolny i źle przygotowany system, ale również decydenci w miastach metropolii, w tym także w Sopocie, którzy potraktowali Mevo jako działanie PR-owe, a nie podjęli rzetelnych działań, by sprawdzić, czy projekt jest możliwy do wprowadzenia w życie - ocenia Małgorzata Tarasiewicz ze stowarzyszenia Mieszkańcy dla Sopotu, kandydatka na prezydenta Sopotu w wyborach w 2018 r. - Domagamy się wyjaśnień od urzędników, którzy od lat nie są w stanie zapewnić sprawnego systemu roweru miejskiego i wskazania osób winnych podjęcia decyzji o wyborze oferty Nextbike w przetargu.
Wypowiedzenie umowy początkiem dyskusji nad Mevo
Zdaniem Zmudy-Trzebiatowskiego rozwiązaniem może być także wypowiedzenie umowy firmie NB Tricity. W przeciwnym razie istnieje ryzyko, że system nadal będzie działał na obecnym, niesatysfakcjonującym poziomie, choć bez ryzyka utraty środków unijnych.
- Wypowiedzenie umowy mogłoby zacząć dyskusję między stowarzyszeniem Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot a operatorem Mevo na nowo. Chodzi o to, by przenieść problem na spółkę, bo teraz to my się martwimy, co będzie, gdy zostaniemy zmuszeni do zwrotu 17 mln zł dofinansowania z Unii. W Polsce miały już miejsce sytuacje przedłużenia terminu wydatkowania środków unijnych i być może w przypadku Mevo też jest to możliwe.
Nadal brakuje rowerów na ulicach
Przypomnijmy, że system rowerów miejskich Mevo zaczął działać dopiero pod koniec marca, choć start I etapu miał nastąpić w listopadzie 2018 roku. Wciąż także brakuje rowerów - w ostatnich dniach ich liczba w ciągu doby wynosi ok. 700-800 sztuk zamiast 1224, które miały być w I etapie funkcjonowania systemu. Docelowo dostępnych ma być 4080 jednośladów ze wspomaganiem elektrycznym.
Zainteresowanie przetargiem na wdrożenie roweru miejskiego oprócz NB Tricity (oferta na kwotę 40 mln 272 tys. zł) wykazały jeszcze dwa konsorcja:
- konsorcjum z Irlandii składające się z firm: Full Speed Ltd., Telfourth Ltd. i BleeperBike Ltd., które za 35,5 mln oferowało 5 tys. sztuk rowerów, w tym 10 proc. wspomaganych elektrycznie. Oferta została odrzucona ze względów formalnych - wykonawca nie dokonał tłumaczenia na język polski wszystkich elementów oferty oraz nie wniósł wadium.
- konsorcjum: Egis Bike Polska Sp. z o.o., Warszawa - Homeport s.r.o., Praga, BikeU Sp. z o.o. Warszawa, które oferowało 100 proc. wspomaganych elektrycznie rowerów (3900 szt.) w kwocie 76 mln zł.
Czytaj również: Współdzielone hulajnogi elektryczne już w Trójmieście
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – Sprzedam rower - ogłoszenia z Trójmiasta
Materiał z 9 kwietnia br.
Opinie (519) ponad 20 zablokowanych
-
2019-05-08 10:39
Opinia wyróżniona
Bo to nie może działać (13)
To całe rozwiązanie zaprzecza prawom ekonomii więc nie może działać - zwłaszcza w tak patologicznym dla przedsięwzięć gospodarczych otoczeniu jak sfera publiczna (priorytetem nie jest wartość dla mieszkańców lecz P.R. polityków)
- 226 16
-
2019-05-09 10:53
jeżeli działa, to znaczy że może działać
NIe działa jeszcze tak, jak niecierpliwi promotorzy swojego ego by chcieli, ale patrząc na zdjęcie zamieszczone przy artykule działa. Codziennie widzę wielu użytkowników MEVO na drogach rowerowych Gdańska. Oprócz praw ekonomii (które nie ograniczają się wyłącznie do tzw. prawa popytu i podaży) warto poznać dorobek nowoczesnej ekonomii behawioralnej. Ale czego można się spodziewać po mającym trudności z tzw. wolnym trybem myślenia internaucie?
- 1 4
-
2019-05-08 16:14
Powiem więcej, jeśli miałoby to sens ekonomiczny (1)
To samochody elektryczne dałoby się wynajmować na 90 minut codziennie za abonament 250 zł miesięcznie. Najlepiej w pełni naładowane, czyściutkie i pachnące. A ew. usterki i niezadowolenie można byłoby zgłaszać przez apkę lub infolinię.
Chętnych do wynajmowania byłoby mnóstwo, tylko czy unia zasponsoruje?- 7 2
-
2019-06-12 09:31
jeśli wykonanie zlecimy niemieckiej spółce, to zasponsoruje
a nawet nie tyle, co zasponsoruje, tylko pożyczy, bo jak się okaże, że projekt był klapą, to samorząd będzie musiał tę dotację oddać. Zarobiony w tym interesie jest zagraniczny wykonawca i urzędnicy z prowizjami od kontraktu. Tak się teraz buduje misie na miarę naszych możliwości.
- 0 0
-
2019-05-08 12:56
A co dopiero powiedzieć o głosach które chce utworzenia kolejnej samorządowej spółki do obsługi tego bubla :)
- 13 0
-
2019-05-08 11:28
deszcz (8)
Gdyby rozszerzyć sieć stacji inteligentnego ładowania i akumulatory rozwozić skuterami, może by to działało.
- 11 9
-
2019-05-08 11:48
(7)
Ile akumulatorów zapakujesz do skutera ?
Wiesz ile waży akumulator ?- 27 1
-
2019-05-09 12:31
Na przyczepkach dopiętych do skutera mozna prerwieźć kilka akumulatorów.
- 2 1
-
2019-05-08 14:15
a naładowany waży jeszcze więcej ... więc? (5)
operator powinien zakupić skutery z przyczepką ...
- 6 4
-
2019-05-08 14:50
Skuterem nie wolno ciągać przyczepek (4)
- 2 6
-
2019-05-09 12:32
Skoro można to wolno. A można bo jest to możliwe nawet w tej napędzanej tylko nogą.
- 1 0
-
2019-05-08 15:42
(2)
powiedz to sklepom sprzedającym przyczepki do skuterów i rowerów
- 8 1
-
2019-05-08 22:19
(1)
Mogę im powiedzieć to samo, co sklepom sprzedającym akcesoria do niepalenia pod żadnym pozorem trawy...
- 5 0
-
2019-05-09 08:56
podejdz do neptuna ... i powiedz - pan tu nie stał
- 2 0
-
2019-05-08 10:24
Opinia wyróżniona
(44)
Roczny koszt utrzymania roweru miejskiego to 177zł? Przecież to śmieszne. Jak ktoś ma rower, o który dba, nie jeździ za dużo, to tyle wyda na serwisowanie. A miejski, który w założeniu ma dużo jeździć, być używany przez ludzi, którzy nie koniecznie będą o niego dbać, na dodatek ma te nieszczęsne baterie, nie może być utrzymywany za taką kwotę.
- 321 13
-
2019-05-08 15:03
uwaga
a może by się tym gospodarczym przedsiewzieciem zainteresowal prokurator????
- 7 0
-
2019-05-08 12:25
Mam wrażenie że wszyscy liczą tylko pieniążki które ma zapłacić zamawiający, miasto, gmina,
a czy opłaty z abonamentu, nie wpływają do spółki obsługującej rowery?
Bo to już zupełnie inne kwoty. Jeżeli założymy 50 000 użytkowników x 100 zł mamy 5 000 000 zł
podzielone na 4 000 rowerów daje 1250 rocznie na jeden rower do tego trzeba doliczyć reklamy na rowerach i inne opłaty za użytkowanie. więc te 177 zł rocznie to bajka.- 15 0
-
2019-05-08 12:20
Wyliczenie wg pana L.
Który zna się na wszystkim.
Najlepiej.- 4 2
-
2019-05-08 12:07
177 zl to koszt samej energii elektrycznej (2)
przy ładowaniu roweru co 1-2 dni (0,5-1 zł za ładowanie)
Widać ktoś kto to liczył, założyl, że bateria sama przemieści się do stacji ładowania i podłączy się do sieci, a kiedy poczuje, że jest pełna samodzielnie wróci do roweru.- 21 3
-
2019-05-08 22:24
Za 1zł masz z 1.5kWh efektywnie w baterii (1)
To dałoby zasięg między 200 a 400km...
- 0 0
-
2019-05-09 10:30
Raczej tylko na papierze albo jakimś topowym rowerze
Z mojej praktyki, na baterii 0,3kWh na tanich elektrycznych rowerach przejeżdżam bez oszczędzania i po górkach raptem 20-25 km. Z 1,5 kWh byłoby to więc realnie ok. 100 km. A te rowery ważą z 10 kg mniej od Mevo.
- 0 0
-
2019-05-08 11:53
(32)
Na co wydasz rocznie 177 zł w prywatnym rowerze którym jeździsz po mieście na serwis ?
Smar kosztuje 20 zł.- 15 33
-
2019-05-08 20:37
Łańcuch i zębatki w chińczyku 15+30+35=80zł plus wymiana
- 1 0
-
2019-05-08 19:08
serwis
mój rower serwisuje znajomy, przegląd przed sezonem, czasami wymiana hamulców, łańcucha regulacja itd dodam jeszcze ,że jak go oddaje do się błyszczy jak psu jajca :P bierze stówke. A jestem osobą, która dba o rower.
- 2 0
-
2019-05-08 16:19
Opony dętki, różne rzeczy.
- 1 0
-
2019-05-08 12:58
Minimalny koszt serwisu roweru to jest kwota 100 zł
W przypadku przebicia opony lub innych uszkodzeń kwota rośnie.
- 3 3
-
2019-05-08 12:27
(25)
komplet napędu to przynajmniej 150zł ;)
Jak ktoś cały rok jeździ to co roku taki napęd wymienia.
utrzymanie nawet gruchota w dobrym stanie to koszt 200-300zł jeżeli zrobisz wszystko sobie sam oczywiście.- 22 11
-
2019-05-08 15:14
to ja nie wiem co wy z tymi rowerami robicie jedyne co w rowerze robię to niwelowanie luzów jak się pojawią i czyszczenie i nic prócz opon i dętki się jeszcze nie zepsuło...
- 6 2
-
2019-05-08 13:12
Nie rozśmieszj mnie (23)
Komplet napędu co rok przy jeździe po mieście. Dobry żart. No chyba ze ktoś jest uzależniony od zmieniania przerzutek bez potrzeby.
Od wielu lat cały rok codziennie śmigam do pracy w tym kilka lat robiłem trasę przez Morenę.
Jestem facetem więc rower serwisuje sam, tu nie ma wielkiej filozofii, koszt 0 zł
Opony wymieniam raz naKomplet napędu co rok przy jeździe po mieście. Dobry żart. No chyba ze ktoś jest uzależniony od zmieniania przerzutek bez potrzeby.
Od wielu lat cały rok codziennie śmigam do pracy w tym kilka lat robiłem trasę przez Morenę.
Jestem facetem więc rower serwisuje sam, tu nie ma wielkiej filozofii, koszt 0 zł
Opony wymieniam raz na 2/3 lata koszt powiedzmy 100 zł
Czasem przebije się dętka, koszt łatki 3 zł.
Smar do łańcucha rocznie 20 zł
Raz na kilka tak coś trzeba wymienić ale biorąc nawet to pod uwagę koszty roczne nie przekroczą 100 zł- 22 11
-
2019-05-08 22:18
PFF jestem kobietą i też sama serwisuje sobie rower!
- 2 0
-
2019-05-08 15:29
(1)
no dobra - pochwaliłeś się, a teraz poszukaj sobie informacji ile kosztuje w miarę przeciętna (nie minimalna krajowa) roboczogodzina brutto z narzutami.
Albo może inaczej - zaproś do małej ale pilnej awarii - hydraulika z jego dojazdem i powrotem. Robota zajmie mu 10 minut, części 3 zł - a wiesz ile cię skasuje? :) może myślisz że ułamek roboczogodziny? :)- 12 1
-
2019-05-09 08:47
Różnica między nami jest taka że ja potrafię naprawić rower oraz wiele innych rzeczy z hydrauliką też sobie radzę i nie muszę za to płacić.
Wstyd żeby facet nie potrafił naprawić roweru.
Jak ktoś lubi płacić za naprawę czegoś co nie jest skomplikowane to jego sprawa. Dla mnie koszt serwisu roweru to koszt części.- 1 1
-
2019-05-08 14:23
(1)
Nie jesteś praktykiem tylko amatorem a to jest różnica. Jeżeli łatka kosztuje 3 pln to jej zrobienie zajmuje ok. godziny - roboczogodzina z ZUSem, dachem na głową, urlopem, chorobowym i macierzyńskim, kadrową i księgową które to rozliczą to okolica 100 pln + koszt transportu klamota z trasy i na punkt --> razem ta łatka wychodzi jakieś 200 pln.
Nie jesteś praktykiem tylko amatorem a to jest różnica. Jeżeli łatka kosztuje 3 pln to jej zrobienie zajmuje ok. godziny - roboczogodzina z ZUSem, dachem na głową, urlopem, chorobowym i macierzyńskim, kadrową i księgową które to rozliczą to okolica 100 pln + koszt transportu klamota z trasy i na punkt --> razem ta łatka wychodzi jakieś 200 pln. Niech będę dwie w skali roku i masz 400 + 4 normalne przeglądy ( raz na kwartał minimum) - odpada zwiezienie interwencyjne, bo można to zrobić planowo po kilkadziesiąt rowerów, ale i tak 100 pln na serwisanta potrzebne - no i jeden rower już kosztuje ok. 800 zeta + amortyzacja + szkody spowodowane prze użytkowników itp...
- 10 5
-
2019-05-09 08:56
Naprawa dętki zajmuje godzinę. Litości. Nie masz pojęcia o czym piszesz.
Nie potrzeba żadnego dachu. Jest kapeć to zmieniam dętkę na zapasową czas, wymiany 15 minut. Naprawa przebitej dętki 10 minut.
Twierdzisz że płacisz za naprawę dętki 200 zł a przegląd to 100 zł.
Jedyne co mogę napisać to żal mi Ciebie.
Tak z ciekawości co robisz jak poplączą Ci się sznurówki. Wzywasz strażaków ?- 1 1
-
2019-05-08 13:40
(11)
smar rocznie 20
opony co 2/3 lata 100
napęd co 2/3 lata 150
klocki co 2/3 lata ...
siodło co 5 lat ...
stery/pedały/support/obręcz/gripy co ~10 lat ...
to są oczywyście śmieszne pieniądze w porównaniu do samochodu, ale uśredniając 200-300 rocznie to chyba dobry strzał.- 14 5
-
2019-05-08 14:20
(10)
Mam 10 letni rower w którym nie wymieniałem napędu, a rocznie robiłem średnio 7 tys i nawet nie przymierzam się do wymiany, to samo stery, pedały,
Faktycznie zapomniałem o hamulcach. Klocki komplet 60 zł ale jeśli ktoś ma v-breaki to co roku 20 zł.
Gripy, siodło, support OK ale te rzeczy to tak jak pisałem czasem coś się psuje.
Stówka rocznie styka- 10 7
-
2019-05-08 16:20
(1)
Pewnie nawet opon jeszcze nie wymieniałeś :)))) Dopiero jak pęknie 100 tysi to o tym pomyślisz haaaa haaa haaaa
- 7 0
-
2019-05-08 16:30
Ha ha ha
Jak jest łysa to wymieniam ale ponieważ kupuje obony z grubym bieżnikiem a jadąc myślę i unikam ostrego hamowania bieżnik ściera mi się bardzo wolno.
- 3 5
-
2019-05-08 15:34
hahahahaha
ale mnie gościu ubawiłeś
- 5 1
-
2019-05-08 15:10
bajki piszesz (6)
10 lat rocznie po 7 tyś. Czyli 70 tyś na jednym napędzie?
Sorki ale to bzdura do kwadratu…- 16 1
-
2019-05-08 16:28
Jesteś uzależniony od przerzutek (5)
Chcesz się umówić na obejrzenie napędu.
Powiedz mi co może się popsuć w napędzie jeśli praktycznie nie używam przerzutek. W zasadzie mam w planach złożyć sobie rower bez przerzutek i taki napęd praktycznie będzie wieczny.
Nie używam bo póki co stać mnie żeby wjechać Jaśkową na Morenę na jednym najszybszym przełożeniu.- 2 7
-
2019-05-08 20:45
Jeżeli nie używasz przerzutek to nadmiernie rozciągasz łańcuch a tym samym zjadasz zęby na najczęściej używanej koronce i blacie. Jakbys teraz wymienił tylko łańcuch na nowy to tańczyłby niemiłosiernie po kasecie.
- 3 0
-
2019-05-08 17:12
ogladać to ja se mogę cokolwiek (3)
ale nie jestem w stanie zwerfikować przebiegu :)
CO się może popsuć? może nic, ale zużycia eksploatacyjnego nie przeskoczysz. Łańuch sie będzie rozciągał niezależnie czy używasz przerzutek czy nie. To po prostu tarcie powoduje jego zużycie.
Możesz co prawda używać łańcucha na tulejach przeznaczonego do napędówale nie jestem w stanie zwerfikować przebiegu :)
CO się może popsuć? może nic, ale zużycia eksploatacyjnego nie przeskoczysz. Łańuch sie będzie rozciągał niezależnie czy używasz przerzutek czy nie. To po prostu tarcie powoduje jego zużycie.
Możesz co prawda używać łańcucha na tulejach przeznaczonego do napędów jednobiegowych ale to też nie pociągnie 70 tyś kilometrów.
Łozyska support też. Jestem w stanie uwierzyć ze w dobrych warunkach, przy dobrym serwisie i przy lekkiej nodze 15-20 tyś można zrobić ale to wszysto.- 4 0
-
2019-05-09 09:13
(2)
Profilaktycznie wymieniasz łańcuch co rok ? A może zmierz jego długość jak jest nowy i przy wymianie. Nie zmierzysz bo nie potrafisz go wymienić ? To przykre.
Rozciąganie łańcucha można zaliczyć do miejskich legend.
Mogą się zdarzyć takie przypadki ale tylko jeśli łańcuch jest wyjątkowo podłej jakości. Kiedyś widziałem taki wProfilaktycznie wymieniasz łańcuch co rok ? A może zmierz jego długość jak jest nowy i przy wymianie. Nie zmierzysz bo nie potrafisz go wymienić ? To przykre.
Rozciąganie łańcucha można zaliczyć do miejskich legend.
Mogą się zdarzyć takie przypadki ale tylko jeśli łańcuch jest wyjątkowo podłej jakości. Kiedyś widziałem taki w rowerze dziecinnym na kołach 12 cali.
Poczytaj sobie o łańcuchach w silnikach samochodów. Część samochodów zamiast pasków w silniku ma łańcuch. Pasek należy wymienić co 100 km łańcucha praktycznie się nie wymienia. Takie samochody robią 300 tys km i więcej a obciążenia są nie porównywalne.
Jeśli wolisz przykłady rowerowe to słyszałeś żeby ktoś wymieniał łańcuch w Ukrainie albo składaku. Jak nie kojarzysz tych sprzętów to popytaj rodziców.- 2 4
-
2019-05-09 12:10
jesteś trolem czy przekonanym o swojej racji ignorantem?
Oczywiście ze mierze łańcuch. To żądna sztuka tajemna
Można to robić przymiarem do łańcuch a albo po prostu suwmiarką. Łańcuch sie wydłuża z powodu wycierania materiału na sworzniu a nie z powodu ”wydłużenia” blaszek.
W miarę wydłużenia łańcuch zaczyna sie opierać na coraz mniejszej ilosci zębów na korbie czy koronce i siły dziłające naOczywiście ze mierze łańcuch. To żądna sztuka tajemna
Można to robić przymiarem do łańcuch a albo po prostu suwmiarką. Łańcuch sie wydłuża z powodu wycierania materiału na sworzniu a nie z powodu ”wydłużenia” blaszek.
W miarę wydłużenia łańcuch zaczyna sie opierać na coraz mniejszej ilosci zębów na korbie czy koronce i siły dziłające na pojedynczy ząb stają coraz większe powodując jego deformacje.
Jak deformacja będzie znaczna to łańcuch zaczyna skakać. U mnie ta granica jest w kolichac 6-8 tyś. Ponoć niektórzy sa w stanie zrobić 15. Nie wiem. Moze … ale w 70 nie uwierzę nigdy :)- 2 0
-
2019-05-09 10:34
To wstaw łańcuch rowerowy do samochodu i sprawdź, jak daleko zajedziesz.
- 0 0
-
2019-05-08 13:37
(5)
Czyli widocznie nie jeździsz cały rok, niezależnie od warunków pogodowych ;)
- 8 8
-
2019-05-08 16:20
Cały rok tylko część miała być reszta latem.
- 2 0
-
2019-05-08 14:25
(3)
To chwilowo jest pomówienie ale masz szansę się wykazać. Uzasadnij dlaczego Twoim zdaniem nie jeżdżę cały rok.
- 10 1
-
2019-05-08 17:58
Ten twój rower to Holender? (2)
Przy jeździe całorocznej same wolnobiegi kosztują więcej niż 100zł. Chyba że lubisz jeździć na rdzy i piasku. Dolicz wymianę koła bo szprychy od soli po zimie nie nadają się do niczego. Nie liczę już lampek zimą kradną je lumpy bo światła potrzebują.Do tego nawet licznik zaj.. ali bo pewnie zegarek też się przyda. Nie zliczę kasy ile wadaję rocznie
Przy jeździe całorocznej same wolnobiegi kosztują więcej niż 100zł. Chyba że lubisz jeździć na rdzy i piasku. Dolicz wymianę koła bo szprychy od soli po zimie nie nadają się do niczego. Nie liczę już lampek zimą kradną je lumpy bo światła potrzebują.Do tego nawet licznik zaj.. ali bo pewnie zegarek też się przyda. Nie zliczę kasy ile wadaję rocznie na utrzymanie roweru w przyzwitym stanie zwłaszcza po zimie. Chyba że ty jeździsz tym kołem co w gdańsku pod dworcem stoi i jest do sprzedania. Za darmo nikt by nie wzioł a wisi na nim kartka "sprzedam rower" kojarzycie gdańszczanie?
- 6 8
-
2019-05-08 20:18
(1)
Człowieku widziałeś ile było śniegu. Nie musiałem się przedzierać przez zaspy. Owszem trochę rdzy się pojawiło na łańcuchu ale trochę samaru i jak to mówią "samo przyszło samo poszło". Roweru nie parkowałem na zewnątrz.
Wolnobiegi więcej niż 100 zł nie rozśmieszaj mnie. Dałbym linka do aukcji ale nie będę tu reklamował.
Szprychy od soliCzłowieku widziałeś ile było śniegu. Nie musiałem się przedzierać przez zaspy. Owszem trochę rdzy się pojawiło na łańcuchu ale trochę samaru i jak to mówią "samo przyszło samo poszło". Roweru nie parkowałem na zewnątrz.
Wolnobiegi więcej niż 100 zł nie rozśmieszaj mnie. Dałbym linka do aukcji ale nie będę tu reklamował.
Szprychy od soli są do niczego, ciekawe bo moim nic absolutnie nie dolega
Jak ktoś nie zdejmuje licznika lub światła to oczywiście mogą mu ukraść. Wolny wybór
Nie ja jeżdżę tym kołem co jest przypięte na Polibudzie pod Informtyką- 8 1
-
2019-05-09 13:19
Ściemniasz i tyle
Wolnobieg w rowerowym kosztuję 45zł dwa na rok przynajmniej wymieniam te wolnobiegi za 20zł za raz są do wymiany średni z ciebie cyklista skoro nie znasz się na częściach do roweru. Gdybyś jeździł cały rok wiedziałbyś ile wydasz na rowrer zwłaszcza jesień i zima są dla roweru okropne jeden deszcz i już masz brudny rower od błota. Ehh szkoda słów na takiego całorocznego cyklistę himana co na morene wjeżdża na spidzie.
- 1 3
-
2019-05-08 12:05
robocizna przy serwisie ? (1)
- 15 10
-
2019-05-09 09:16
bareria to 300 -400 cykli ładowania
czyli co roku nowa to minimum 800 zł netto
- 1 0
-
2019-05-08 11:54
te 177 zł starczy na 10 detek do roweru co najwyżej.. (3)
a gdzie opony, łancuch, serwis hamulców... + naprawa zniszczeń dokonanych przez bezmózgą patologię nieszanującą tego co wspólne.
- 23 1
-
2019-05-08 18:14
jak masz ponad 4 tyś rowerów to nie kupujesz dętek jak zwykły Kowalskie za 17 zł przez 50 pośredników tylko zamawiasz prosto u producenta za 1,70...
- 4 1
-
2019-05-08 12:01
za zniszczenia mają płacić uzytkownicy (1)
jest od tego cennik
- 4 7
-
2019-05-08 15:46
Ale nie płacą
Bo szkodę zgłasza przeważnie następny użytkownik, lub nikt, a dowodów na to, że szkody spowodował ten poprzedni raczej nie ma. Spora część wandalizmu dzieje się zapewne gdy rower stoi sobie na stacji.
- 7 0
-
2019-05-08 11:26
z drugiej strony: efekt skali
- 10 7
Wszystkie opinie
-
2019-05-08 10:02
Wystarczy powołać Komisję. (23)
I po problemie.
- 118 16
-
2019-05-08 10:58
a potem powołać kolejną komisję do zbadania działań tej pierwszej komisji (2)
... i kasa leci leci leci ... tak, byleby dotrwać do kolejnych wyborów ;)
- 18 2
-
2019-05-08 15:33
Dulkiewitz nie panuje nad niczym (1)
- 10 6
-
2019-05-08 15:40
Panuje nad 0,7
- 11 6
-
2019-05-08 11:01
Okrągły stół ? (2)
co oni tak ciągną do tego okrągłego stołu ? Mają takie dobre skojarzenia ? Szukają winnych a odpowiedzialny za to, nie interesuje się tym ? O co chodzi ?
- 6 2
-
2019-05-08 15:34
Paweł wracaj (1)
Baba nas sprzedała ...z miskę ryżu
- 3 7
-
2019-05-09 06:19
On w synagodze ukryty
- 0 0
-
2019-05-08 11:06
Ratuj pampers (11)
Pissowski pampers niech się wypowie co zrobić
- 12 12
-
2019-05-08 11:11
Może niech dołoży do rowerów ze swoich oszczędności (1)
Ma też apartament i mieszkanie
- 6 9
-
2019-05-08 15:35
Tusk nie powiedział co robic?
Coś o swiniach w błocie bełkotał
- 6 3
-
2019-05-08 13:02
Pewnie on jest odpowiedzialny (4)
Kapitał zakładowy 5 tyś, przelew na 10mln zł. Winny PiS hahahahaha
- 10 0
-
2019-05-08 13:49
A kto winny, że nie ma wymogu posiadania wyższego kapitału? (2)
Pewnie jak zwykle peło, bo PiS nie ma żadnej władzy, co?
- 4 7
-
2019-05-08 15:37
Zapytaj zegarmistrza ile przytulił ? (1)
- 4 0
-
2019-05-08 22:25
No ile?
więcej, niż prezes przytula w 4 dni, bez przerwy od 3 lat, czy mniej?
- 0 0
-
2019-05-08 15:37
Od samego POczatku wiadomo było że to wałek
10 milionów Lipsk dostał i teraz miasto zgodnie z aneksem bierze na siebie . Masakra . Precz z PO
- 7 0
-
2019-05-08 15:34
Płażyński ma na was wyj... (1)
Patrzy jak się sami zaoracie
- 4 2
-
2019-05-09 08:38
Nie może na nas patrzeć aż się zaorany ktoś, kto już jest zaorany.
- 0 0
-
2019-05-08 15:42
Halo , halo , a co ma do tego PIS , to wasze miasto lemingi (1)
I wasza głupota i nieumiejętność
- 8 0
-
2019-05-09 06:22
Głupota niekoniecznie
Wszystko jest zgodnie z planem, aby legalnie to kraść 10 baniek. Tak działa po
- 1 0
-
2019-05-08 15:33
Znowu PO coś spie..lo? (2)
10 baniek Niemcy dostali i teraz zabierajcie sobie Polacy
- 6 2
-
2019-05-08 15:39
Biedna ta Panna Dulkiewicz (1)
Też bym miał ochronę na jej miejscu
- 5 5
-
2019-05-08 20:52
Najlepsza byłaby taka ochrona, która powstrzyma przed wyrzucaniem naszych pieniędzy w błoto
- 2 0
-
2019-05-08 19:44
Proponuję na Przewodniczącego Pana od Carycy!!!
On na pewno to ogarnie!!- 0 1
-
2019-05-08 19:53
Ha ha
Tak najlepiej teraz oddać to miastu w zarządzanie a miliony poszły w siną dal no i jeszcze swoich ziomków na stanowiskach się obsadzi. Szwindel roku
- 2 1
-
2019-05-08 10:02
Naszym główny problem z aktywistami jest taki (47)
Że się wypowiadają ale na niczym się nie znają. Ja to chociaż robię dla śmiechu, a oni? Szkoły jakieś, praca, coś? Wszędzie się wciskają chociaż nikt ich o nic nie prosi. Mega parcie na szkło i stołki, jak ten z FRAG, co startował w wyborach ale się rozmyślił, albo taki Trzebiatowski, w Gdyni nie wyszło to się wylansuje na kłopotach z rowerkami.
- 253 109
-
2019-05-08 10:26
Najlepszy jest ten lerczyński (1)
Komuch co samochodów by zakazał a rowery znacjonalizował.
- 31 18
-
2019-05-08 19:37
Zmień swój podpis, jest niezgodny z rzeczywistością.
- 2 3
-
2019-05-08 10:27
Lepszy Gdańsk to zadni aktywisci ,tylko politycy ,dlaczego nie protestowali w czasie gdy przetarg był nieroztrzygniety? (5)
- 25 8
-
2019-05-08 11:56
Przymajmniej coś robią teraz, a Ty co zrobiłeś dla swojego miasta? (4)
- 13 11
-
2019-05-08 12:11
Co robią? (1)
Teraz to i ja mogę być mądry:
Miasto powinno w 2015 kupić bitcoiny i sprzedać pod koniec 2017!- 16 5
-
2019-05-08 14:17
fakt: gdyby tak zrobiło NBP...
dziś polska nie miała by długów ... za to byłaby forsa na pendolino 400km/h i 6pasmowe autostrady do każdego 200tys miasta
- 8 1
-
2019-05-08 12:12
Teraz, jak można jakiś stołek zdobyć
- 6 3
-
2019-05-08 20:51
Zaciągnąłem się na herbaciany klipper...
- 2 1
-
2019-05-08 10:27
drogi Januszu Ch (15)
Ja pracuje zawodowo, co nie czyni mnie ślepym na otaczający mnie świat. Gdy mnie coś niepokoi, pytam - gdy nie ma odpowiedzi, zastanawiam się, z jakiego powodu. Lepiej zgłaszać wątpliwości ZANIM wydamy całośc publicznych pieniędzy, czy potem?
- 41 26
-
2019-05-08 10:31
A gdzie pan był jak wymyślano w ogóle koncepcję MEVO?
Kiedy pan się uruchamia teraz, wygląda to tak jak napisałem
- 27 28
-
2019-05-08 10:40
(3)
Panie Zygmuncie, niech Pan nie traci czasu na rozmowy z ludźmi ukrytymi pod pseudonimami, szkoda czasu i atłasu.
- 23 22
-
2019-05-08 10:44
Ja chętnie podyskutuję (2)
Czekam
- 11 15
-
2019-05-08 12:11
dyskusja z takim trollem?
- 9 9
-
2019-05-09 06:26
Podyskutuj ze swoim terapeutą
Że leki znowu za słabe
- 3 1
-
2019-05-08 10:49
dokładnie ... już po tym jak to "mevo" padło raz, i drugi ... jak naspiętrzały się problemy z funcjonowaniem (6)
wypłacono IM 9mln zł !!! za partactwo, nieudolność i niedziałanie systemu ..... WHY???
- 17 9
-
2019-05-08 10:55
Mieli dostać ponad 10mln. (5)
Tak działają kary...
- 7 4
-
2019-05-08 11:01
noooo to się przejeli tymi kilku procentami ... pewnie w końciku se płaczą? (4)
tym bardziej jeśli spółkę założyli tak - by tą forsę wyprowadzić i potem zniknąć
- 9 4
-
2019-05-08 11:07
Po pierwsze, orłem z matematyki to Ty nie jesteś. (3)
Po drugie, dla nich to duża część zysku, bo uważaj, to może nadążysz: rowery kosztują i trzeba za nie zapłacić.
- 15 0
-
2019-05-08 11:33
A widziałeś ich P&L-a dla tego projektu,
- 1 4
-
2019-05-08 12:07
odezwał się jastrząp gimbazy :))) (1)
9,7 mln zł trafiło na konto operatora Mevo
noooo to ile to procent "KARY" z tych 10 mln?- 2 6
-
2019-05-08 12:55
Jak już chcesz dokładnie liczyć, to miało być 10,7mln
- 3 0
-
2019-05-08 12:41
Pan postuluje niewywiązanie się z umowy??
Na razie samorządy są górą.
To operator ponosi koszty w postaci kar umownych, które są relatywnie wysokie.
Czy system ma szanse na prawidłowe funkcjonowanie tego nie wiem (pewnie nikt nie wie bo nigdzie jeszcze tego nie próbowano) ale też nie słyszałem też żadnych konstruktywnych propozycji. Na razie ugiął się pod naporem popytu co tylko świadczy o tym jak bardzo był oczekiwany.- 11 4
-
2019-05-09 09:40
Zna Pan przedsięwzięcia publiczne, które biznesowo nie byłyby klapą?
- 0 0
-
2019-05-13 08:49
Citizen
To nie zmienia faktu, że próbujecie nam "udoskonalać" życie za pomocą pedałów. My wcale tego nie oczekujemy.
- 0 0
-
2019-05-08 10:31
Ty po prostu głupi jesteś (3)
a wydaje Ci się że dla śmiechu coś robisz.
Aktywistom się chce i rozumieją, że istnieje coś takiego jak dobro wspólne. Bez aktywistów kraj staje się Rosją/Białorusią.- 19 20
-
2019-05-08 10:37
Oho, mamy wypowiedź "aktywisty"
Ja merytorycznie, a on że jestem głupi. Prawda boli.
A gdzie byliście jak wymyślano system MEVO? Skąd wam do głowy przyszedł i**otyczny pomysł żeby komunalizować firmę? Najlepiej się pracuje na państwowym, nie zwolnią z dnia na dzień, umowa o pracę, wspaniała robota, towarzysze. Na YT mamy filmiki jak w państwowej TV Łukaszenka jeździ po kraju i straszy że jak się za miesiąc nie poprawi to firmę zabierzę a prezesa wtrąci do łagru.- 19 14
-
2019-05-08 10:38
taa, zwłaszcza rudy co ma poglądy jak z Białorusi
Dobro wspólne... jasne.
- 9 4
-
2019-05-09 09:00
Ale i w Rosji i na Białorusi aktywiści sa. Problem polega na tym, że to są w dużej mierze ludzie opłacani aby protestować w danej sprawie. Dziś rowery, wczoraj emisja dwutlenku, jutro za lub przeciw LGBT. Muszą to robić, bo na codzień nie pracują albo pracują poniżej minimalnej na 1/128 etatu. Normalny człowiek nie ma na to czasu bo ma rodzinę, prace, kredyt itp.
- 1 0
-
2019-05-08 10:38
(9)
Gdyby nie aktywiści, nie byłoby żadnego systemu kontroli obywatelskiej nad politykami i korporacjami.
- 15 19
-
2019-05-08 10:41
Ale przeważnie się pojawiają jak można coś ugrać dla siebie
Tfu
- 19 5
-
2019-05-08 10:44
lepszy gdańsk to nie aktywisci tylko politycy i jakiej kontoli polityków skoro w wyborach popierali tych polityków (4)
- 12 1
-
2019-05-08 10:48
Poparli Adamowicza a później Dulkiewicz (3)
W zamian za część realizacji ich postulatów. Tamto przeszło... to mi się wydaje, że ktoś ma chrapkę na stołek w spółce "Gdańskie Rowery Miejskie".
- 12 3
-
2019-05-08 11:46
wobec takich kandydatów jak Braun, to każdy rozsądny wybrał jak wybrał
- 9 7
-
2019-05-08 18:08
Dokładnie
I wtedy wszystko będzie cacy tylko wicie rozumicie miasto musi to sfinansować, dołożyć
- 3 1
-
2019-05-08 18:36
Rada nadzorcza dla naszego człowieka
A najlepiej byłoby zamontować spółkę w Lipsku.
- 4 1
-
2019-05-08 11:16
Przelew
Jaka była zdolność "aktywistów" do wstrzymania przelewu? Zerowa. I tyle to jest warte.
- 4 2
-
2019-05-08 18:34
Nie ośmieszaj się
Taak. Aktywiści pilnowali poprzednich władz. Pilnowali, żeby piramida była prosta i smród w mieście jednakowy.
- 2 1
-
2019-05-09 09:37
I tak nie ma. Politycy robią co chcą, a my zapominamy, że polityk to nasz pracownik - za nasze i ma robić żeby nam było lepiej.
- 1 0
-
2019-05-08 11:07
rzecznik tej niemieckiej firmy
sie odzywa:P?
- 3 2
-
2019-05-08 11:27
najprościej, kanapowy specu, nic nie robić i narzekać
- 4 3
-
2019-05-08 11:56
Janusz obierz ziemniaki na obiad. (2)
Akurat tu aktywiści wykazali się wiedzą, nikt wcześniej na poważnie nie zajął się tym tematem. I jak się za to zabrali to wiem, że jest szansa na uratowanie rowerów.
- 9 7
-
2019-05-08 12:13
Albo zdobycie przyjemnej posady. (1)
- 7 4
-
2019-05-08 21:35
Jedno nie musi kolidować z dugim.
- 0 1
-
2019-05-08 12:13
janusz trollu wróc do hejtowania szczurka a nie pisz o temtach o których nie masz pojęcia (2)
- 9 6
-
2019-05-08 12:42
Jedno i drugie robię z dziką przyjemnością (1)
Oni też nie mają pojęcia.
- 10 0
-
2019-05-08 13:51
No weź
Dziwnie się to czyta, jak piszesz z sensem ;p
- 4 0
-
2019-05-10 16:03
100%
dokładnie - demagodzy i socjaliści ... wypowiedzieć ! powołać komisje ! kto i za ile ! najwięcej pitola co życie tylko gadają
- 1 0
-
2019-05-08 10:03
Biała mewa (3)
I lecimy
- 74 3
-
2019-05-08 13:44
"Należy wskazać winnych, którzy dopuścili do wyboru NB Tricity" (1)
O tak. Mogę od razu wskazać. Przede wszystkim Budyń i Kudłaty jako rozdający karty we władzach tzw metropolii czy jak się takm szumnie nazywają te ich organizacje. Ale i co z tego, że zostaną wskazani? Ten pierwszy jest już ś.p. a drugi dalej poświęca sie dla społeczeństwa ale i tak w żaden sposób nie ponosili odpowiedzialności. za swoją działlanośc w tzw metropolii. Ot takie radosne eksperymenty na koszt podatników oczywiście, bez żadnej odpowiedzialności. Może gdyby obydwaj byli w miarę czynnymi rowerzystami a nie takimi co jeździli od święta i koniecznie z nadwornym fotografem, żeby wstawić fotki z tego wydarzenia do portalu miejskiego, może wtedy patrzyliby trochę zrealniej na tą superofertę 100% elektryków z dowożonymi akumulatorami. System w jaki miał działać był chory od początku i on po prostu funkcjonuje tak jak miał funkcjonować. Ekonomicznie i logistycznie nie da sie zapewnić sprawnego zarządzania taką flotą przy takich warunkach, bo oprócz akumulatorów należałoby jeszcze w dzień dokonywać relokacji pojazdów z miejsc szczególnej koncentracji. Do tego trzeba by armii pracowników i samochodów (taki to ekologiczny jest ten system) a tego nie dźwignie operator nawet po ewentualnym zwiększeniu dotacji z tzwmetropolii. Tzn. może i by dźwignął ale wtedy koszty tego przedsięwzięcia byłyby tak horrendalne, że naprawdę trzeba by się pogodzić z tym, że jesteśmy bandą i**otów na własne życzenie znacznie przepłacających za tą formę usługi transportowej.
- 14 0
-
2019-05-08 14:54
Ja też. Jarosław Kaczyński.
Lider partii, która robiła ostatnie zmiany w ustawie o zamówieniach publicznych.
- 0 5
-
2019-05-08 16:41
Lewa
Wjeżdża biała mewa Dziura lewa
- 0 1
-
2019-05-08 10:04
Czy w Gdańsku nie można nic zrobić uczciwie? (12)
- 216 60
-
2019-05-08 10:06
Zapytaj Pampersa (2)
Jest w radzie miasta
- 21 28
-
2019-05-08 10:11
trollu nawet nie wiesz co to rada miasta (1)
- 19 15
-
2019-05-10 09:36
to tam, gdzie teraz grasuje Kacperek "To skandal" Płażyński?
do niedawna bezrobotny, a nieco wcześniej młody zdolny, zatrudniony zdaje się bez konkursu derektur z energi?
- 1 0
-
2019-05-08 10:32
(2)
Na sycyli nie ma nic uczciwie
- 28 14
-
2019-05-08 10:41
I na Nowogrodzkiej (1)
- 12 12
-
2019-05-08 10:53
Nowogrocka to takie... to taki wzorzec kombinatorstwa i mataczenia
bez wątpienia jarkacz powinien się oPiSowo znaleźć w Sévres pod Paryżem
- 12 7
-
2019-05-08 11:37
przecież tu nie chodziło (1)
o dobro mieszkańców tylko o zrobienie wałku i nabicie sobie kieszeni od naiwnych platfusów - nikt nie orżnie lepiej platfusa jak platfus
- 23 10
-
2019-05-08 11:47
Prezes ma platfusa? Wiedziałem tylko o głowie i kolanie.
- 6 11
-
2019-05-08 16:14
jak Gdaszczanie chca PO to zawsze będą przekręty i straty
- 13 6
-
2019-05-08 21:31
Nie
Po co?
- 0 0
-
2019-05-08 22:46
że
co?
- 0 0
-
2019-05-09 09:16
Tak
Można, ale trzeba było na p. Brauna głosować
- 0 1
-
2019-05-08 10:05
kiedy operator zapłaci kary za opóźnia i problemy z funkcjonowaniem? (11)
- 124 16
-
2019-05-08 10:07
Już zapłacił. (7)
Umiesz czytać?
- 24 18
-
2019-05-08 10:11
to dlaczego przelew nie wpłynął? (5)
- 10 15
-
2019-05-08 10:40
Bo im potrącili z zapłaty? (4)
- 12 5
-
2019-05-08 12:14
kłamiesz pytanie tylko dlaczego (3)
- 3 4
-
2019-05-08 12:24
Kłamiesz, pytanie tylko dlaczego? (2)
W sumie, złe pytanie. Dobre, to: kto cię przysłał?
Trzebiatowski? MaBeNa? Czy może jesteś jednym z tych wolontariuszy Brauna?- 3 4
-
2019-05-08 12:58
masz jakąś manię czy jesteś trollem? (1)
- 3 0
-
2019-05-08 13:52
14min...
Ciekawe, że za każdym razem na ten sam zarzut pada dokładnie ta sama odpowiedź, zawsze poniżej 15min :D
- 0 5
-
2019-05-08 10:16
Księga
Nie zapłacił.
- 10 7
-
2019-05-08 12:07
Już zapłacił. Prawie milion został potrącony z pierwszej wypłaty. (2)
- 4 8
-
2019-05-08 12:14
nic nie zostałopotrącone, bo nie można tego było tak rozliczyć. (1)
- 9 5
-
2019-05-08 14:55
Szkoda, że nie czytasz tego, co komentujesz
Obszar Metropolitalny wykonał przelew do Nextbike Polska na 9 mln 762 tys. zł. Kwota, jaką obszar miał zapłacić za pierwszy etap miała wynieść 10 mln 662 tys. zł, ale została pomniejszona o 900 tys. zł kary, którą zamawiający nałożył na operatora za opóźnienia w inauguracji systemu.
- 4 5
-
2019-05-08 10:06
pamiętam tę fotke: dulkiewicz, szczurek i karnowskich na rowerach, miał byc wielki sukces a co jest??? (30)
- 288 23
-
2019-05-08 10:18
Żenuła, jednym słowem.
- 25 7
-
2019-05-08 10:22
A na kogo zaglosowales w wyborach?
Na jednego z nich?
- 29 4
-
2019-05-08 10:41
Wyobraź sobie jakby wygrali Zmuda i Braun (3)
Powstałoby Trójmiejskie centrum trollowania i kreowania opinii w komentarzach...
- 16 34
-
2019-05-08 10:53
ile dulkiwiewicz wydaje na trolli? na portall pochwalny wydaje 4 miliony złotych?? (1)
- 23 10
-
2019-05-08 10:59
12 min. Niezły czas reakcji, jak na niskoopłacanego wyrobnika.
- 5 13
-
2019-05-08 11:19
Plan B
A co innego robią ludziki w trójmiejskich korpobiurowcach?
- 3 2
-
2019-05-08 10:46
Trzeba było samemu przejąć ten biznes
z pewnością nie byłoby opóźnień a Ty zarabiałbyś na interesie ;(
- 5 10
-
2019-05-08 10:55
no i? każdy polityk nie przepuści okazji do fotki (14)
to nie jest system trójmiejski ale 14 gmin - a dla przypomnienia szczurek z Gdyni, to akurat proPISowski prezydent o pogladach popierający Ordo iuris
- 7 10
-
2019-05-08 11:05
szczurka w wyborach poparło lewactwo z po, nowoczesnej i kodu (9)
startował z nimi ramię w ramie
- 14 11
-
2019-05-08 11:10
To lewactwo, które wygrało wybory obietnicą rozdawania pieniędzy patologii? (8)
Ktoś tu nie wie, co to prawica i lewica...
- 11 12
-
2019-05-08 11:48
nie, poparło go to lewactwo które obraża kazdego kto myśli inaczej niż oni i które profanuje symbole religijne (7)
- 12 9
-
2019-05-08 12:16
Mówisz o ONR, który chce wszystkiego zabronić (5)
I tym księdzu, który palił symbole innych religii pod kościołem?
- 7 10
-
2019-05-08 12:56
pokręciło ci się wszystko, wyłącz tvn (4)
- 13 6
-
2019-05-08 13:45
Ty tv PIS
I włącz myślenie
- 3 10
-
2019-05-08 13:54
Wyłącz TVN (2)
Tłumaczenie z kucowego: Jestem za głupi, żeby odpowiedzieć coś inteligentnego...
Który punkt jest nieprawdziwy?
ONR nie chce zakazów?
Księża nie palili symboli religijnych?- 6 5
-
2019-05-08 15:41
pokaż mi dwie wieże na srebrnej:) (1)
- 3 2
-
2019-05-08 22:28
A nie wystarczy ukradziony w całości bank, który miał je sfinansować?
- 0 0
-
2019-05-08 19:52
Profanuje symbole religijne? Co w takim razie profanuje biznesmen Rydzyk?
Albo co profanował Jankowski? Im więcej ktoś mówi o symbolach religijnych, tym bardziej wiem, że trzeba mu patrzeć na ręce i nie wierzyć w żadne słowo.
- 2 1
-
2019-05-08 11:12
Przecież to był osobisty doradca św Lecha Kaczyńskiego... (3)
- 3 3
-
2019-05-08 11:48
widzisz a tak się teraz stoczył (2)
- 5 1
-
2019-05-08 12:15
Czyli mówisz, że w 2006 Szczurek dobrze rządził? (1)
- 0 1
-
2019-05-08 12:57
z pewnością lepiej niż teraz
- 2 0
-
2019-05-08 11:11
jeszcze raz - chodziło o wydojenie publicznych pieniędzy z podatków - jak zawsze
........wszystko co publiczne jest dotowane bo zarządzają amatorzy/biurokraci
- 11 3
-
2019-05-08 11:42
(4)
Sukces przerósł oczekiwania. Ludzie zadowoleni, jeżdżą ciągle, rowery znikają jak świeże bułeczki, widzi się stale jeżdżących nimi ludzi. Jest ok. warto byłoby tylko sukcesywnie zwiększać flotę.
- 2 13
-
2019-05-08 11:49
niezła propaganda, widać że nie korzystasz. (2)
- 11 1
-
2019-05-08 12:20
Odpal watchodga (1)
856 z 1224 rowerów jest w tej chwili dostępnych. Rozładowanych w tej chwili jest... 7.
System już działa, problem w tym, że rowerów jest za mało. Zobaczymy, czy docelowe 4x więcej wystarczy, żeby zaspokoić Trójmiasto, czy będzie trzeba jeszcze bardziej rozbudować system.- 5 5
-
2019-05-08 12:55
Myślę, że wystarczy
Bo i wielu testerów już przestało się nimi bawić.
Pierwszy okres to lawinowy zalew testerów, co chcieli raz czy dwa razy się przejechać, bez myślenia, że ten rower ma zmienić myślenie o komunikacji, a nie tylko być do zabawy.- 7 4
-
2019-05-08 14:37
Korzystam, choć przyznam, że okazjonalnie, niezbyt często.
- 1 1
-
2019-05-08 15:06
zuza
też to pamiętam.. jedna wielka żenada
- 6 0
-
2019-05-08 19:29
OLT
Adamowicz z resztą ferajny ciągnął samolot OLT i co z tego wyszło?
- 8 0
-
Opinia została zablokowana przez moderatora
-
2019-05-08 10:12
Jeszcze przed decyzją o ich wygranej krytykowałem ich i wskazywałem ,ze sie to nieuda,Odpowiedzialni są urzedasy z Gdańska! (8)
To przede wszystkim urzedasy z gdańska mieli najwiecej do powiedzenia .Skompromitowała sie tez kampania rowerowa czy jakoś tak te stowarzyszenie niby rowerowe które lobbowało za tą firma i tym rozwiazaniem tylko rowerów elektrycznych.Momo wszystko mozna było to wszystko zorganizaowac zdecydowanie lepiej.ale firma najwyrazniej zakładała od poczatku ze bedzie tak postepować.Niekompetentni ludzi w spólce niemajacy totalnie pojecia o zarządzaniu nawet odwołanie prezesa nic nie pomogło ,bo niby co miało zmienić?? Mozna to jeszce naprawic ale nikt nie bedzie za darmo wskazaywał im rozwiazań poto by oni mogli kolejne miliony pobierac dla siebie. Niestety Nie tylko w Gdańsku sie przywyczajono ze dostacje z UE i pieniadze mieszkanców z urzedu to pieniadze niczyje wiec można je marnować.
- 121 33
-
2019-05-08 10:25
I jeszcze jedno w niedalekiej przyszłosci czeka nas to ze ta spólka wystąpi o dodatkowe finasowanie z miasta (2)
Bo wystarczy ze wystąpią o ,ze zakładali zdecydowanie mniejsze obciążenia ,a winni są mieszkancy miasta którzy odpowiedzieli wiekszą popularnoscią.Z tego powodu spólka musiała ponieść dodatkowe wysokie naklady finasowe na zwiększenie liczby akumulatorów na wymianę większą liczbę ładowarek ,większe zużycie prądu i zwiększenie zatrudnienia.
A najlepsze jest to ,że takie dofinansowanie dostaną !!
To, że tak będzie swiadczy za tym bezkompromisowe wpłacenie pierwszych milionów dla tej spółki bez jakich kolwiek warunków.- 19 8
-
2019-05-08 10:34
kłamiesz i wymyślasz (1)
Nikt nie dostanie dofinansowania żadnego. Byłoby to złamanie przetargu ogłoszonego przez Obszar Metropolitarny. Każdy z konkurentów mógłby odwołać się od takiej decyzji i dostałby odszkodowanie.
- 9 9
-
2019-05-08 10:48
Widac sie z choinki urwałes w kazdej inwestycji miejskiej ten co wygrał przetarg dostawał dofinansowanie
bo stwierdzał ze wyszły dodatkowe warunki nieprzewidziane .Nauczyciele którzy zgodnie z prawem nie mogą otrzymać wynagrodzenia za czas strajku tez dostana wynagrodzenie.
- 13 4
-
2019-05-08 10:57
(2)
O wskazywałeś i krytykowałeś w internetach, jak mogli cię nie posłuchać xD Wszyscy tacy mądrzy zawsze, ale łba ze swojej piwnicy nikt nie wychyli.
- 6 6
-
2019-05-08 13:47
(1)
Zwłaszcza, że przed startem wszyscy Internetowi Analitycy pisali, że nikt tym nie będzie jeździł - a problem jest odwrotny :)
- 6 0
-
2019-05-08 14:47
Bo w Polsce mamy wyłącznie ekspertów od wszystkiego :D
- 3 0
-
2019-05-08 11:54
Bo w PL robi się wszystko na machniecie ręki. Niech sie Polak cieszy, ze wogole ma :/ nienawidzę takiego podejscia
- 5 3
-
2019-05-16 10:40
momo wszystko co mozna bylo zorganizowac lepiej?
rozpisano przetarg, zglosily sie 2 firmy:
4k rowerow za ~40m
3,9k rowerow za~ 80m
wybrano ta pierwsza, gdzie widzisz bledy? oferty byly zgodne z prawem, kryteria pewnie jak to w polsce, kasa, zreszta zdefiniowane w przetargu. co mieli urzednicy zrobic? odrzucic oba bo jakis jelop tak napisal na 3miasto?- 0 0
-
2019-05-08 10:14
Tak koniecznie spółka samorzadowa! (7)
Kolejne dziesiątki miejsc przy korycie!!
- 168 10
-
2019-05-08 11:17
(1)
pani Dulkiewicz tez ma kolegow ktorym naleza sie miejsca dyrektorskie!
- 18 5
-
2019-05-08 11:53
skoro nowy vice Alan składa gratulacje na face że znał tate to .....
a to nie jest środowisko które zna Halla ? a za dziecka rodzice pani Dulkiewicz. i Pana Grzelaka nie spotykali się ?
- 7 3
-
2019-05-08 19:31
Liebe ? (2)
Kolejny owoc miłości Gdańska do Lipska , kiedy CBA się tym zajmie?
- 4 0
-
2019-05-08 22:30
Jak tylko rozliczą PiS z ośmiorniczek za 1.5mln PLN (1)
A nie, czekaj, nie zrobią tego, bo prezes zabronił ;p
- 0 1
-
2019-05-09 09:38
A Adrian umorzył zanim w ogóle ktoś o tym pomyślał.
- 0 0
-
2019-05-08 21:01
Bizancjum ma się dobrze
Kolejny wał i tyle....4mln za stronę internetową ,3,7mln za 4-ry toalety przy plaży ,Mevo jest tylko odcinkiem serialu jak wyciągać kasę z samorządów.
- 5 0
-
2019-05-09 12:35
Z Trzebiatowskim na czele zarządu spółki.
- 0 0
-
2019-05-08 10:15
Jak to? (21)
Czy mamy rozumieć, że miasto wpłaciło całą pierwszą transzę za niewykonanie zlecenia i bez odliczenia kar umownych? Osoby, które zatwierdziły taki przelew kwalifikują się do kary.
- 198 25
-
2019-05-08 10:18
Odliczono karę umowną od przelewu (9)
- 22 6
-
2019-05-08 10:27
(8)
Odliczono tylko karę za opóźnienie startu z listopada na marzec 900 tys ale nie odliczono kar za zle funkcjonowanie i opóźnienie 2 etapu 1,5 mln zl
- 27 6
-
2019-05-08 11:00
Które odliczą od zapłaty za drugi etap.
Co w tym dziwnego?
- 13 16
-
2019-05-08 11:51
Czego nie rozumiesz? (6)
"na spółkę nałożono również kary w wysokości prawie 2,4 mln zł (stan na kwiecień):
za opóźnienie I etapu - 900 tys. zł
za opóźnienie II etapu - 600 tys. zł
za niedostateczną liczbę dostępnych rowerów w systemie - 896,7 tys. zł."- 9 4
-
2019-05-08 13:05
Naliczono po wypłacie 10 mln (5)
Oni mają spółkę zoo z kapitałem 5 tyś i tyle mogą wyegzekwować gdyby ogłosili bankructwo. Także razem konstytucja konstytucja
- 20 3
-
2019-05-08 13:57
Głupi a pisze... (4)
Spółka ma 5k w gotówce i rowery za 10mln pln... W razie czego komornik jak najbardziej może je zająć.
Także razem spie**zaj dziadu, spie**zaj dziadu...- 8 8
-
2019-05-08 14:41
(2)
A teraz zastanów się co komornik zrobi z tymi rowerami? Wystawi na Allegro?
- 5 3
-
2019-05-08 14:57
Hmm, może dokładnie to, co robi ze wszystkim, co zajmie?
Czyli zlicytuje?
- 5 3
-
2019-05-08 17:11
Biedny ty
Teraz martwisz się o komornika. Biedaku jak ty żyjesz? - samymi zmartwieniami o innych.
- 1 2
-
2019-05-08 17:43
1000 rowerów po 2 tyś za sztuke
8 mln gdzieś poszlooooooo
Komornik to je sprzeda za 500zl i to jak się jakiś głupi znajdzie- 7 2
-
2019-05-08 10:19
(3)
Moje miasto takie piękne, a urzędnicy tacy kompetentni :D
- 28 3
-
2019-05-08 11:34
Schemat działania (2)
Dlatego tutaj urosło Amber Gold.
- 12 6
-
2019-05-08 12:22
Dlatego o Amber Gold wszyscy mówią (1)
A 100x większe pieniądze w Skokach i Getback poszły i cisza, prokurator nie zauważył...
- 10 6
-
2019-05-08 13:48
bo tam po równo pis i po umoczone
dlatego cicho i żadna strona g*wna nie rusza
- 6 0
-
2019-05-08 10:22
(1)
To są zamówienia publiczne, a nie rozliczenia z mechanikiem w warsztacie.
- 22 7
-
2019-05-08 10:27
i zapłacono wg kontraktu, wg przepisów prawa. Prawda?
- 7 5
-
2019-05-08 11:40
nie miasto, tylko konsorcjum miast
- 7 1
-
2019-05-08 12:08
Odliczyło 900 tys. kary. Proszę czytać ze zrozumieniem.
Tak na przyszłość.
- 6 4
-
2019-05-08 12:45
sopocianin
proste i oczywiste bo za decyzje ponosić się powinno konsekwencje
- 0 1
-
2019-05-08 15:02
Nie,
została wypłacona transza pomniejszona o dotychczasowe kary umowne.
- 3 2
-
2019-05-08 15:44
Za przelew pierwszej transzy za niedziałajacy system powinno
rozpocząć się postępowanie prokuratorskie.
- 7 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.