Rower Mevo nie wystartował 1 marca
Po raz kolejny nie udało się uruchomić Systemu Roweru Metropolitalnego Mevo. 1 marca to już trzeci termin, którego nie udało się dotrzymać. Co gorsza, na chwilę obecną nie sposób wyznaczyć następnego terminu. Opóźnienie jest spowodowane m.in. problemem z funkcjonowanie aplikacji niezbędnej do korzystania z rowerów.
- 1 marca 2019 r. miał zostać uruchomiony II etap Systemu Roweru Metropolitalnego. W związku z tym, że wykonawca nie uruchomił dotąd I etapu, termin ten ulega przesunięciu. Opóźnienie ma związek z niespełnieniem przez system wymogów postawionych w specyfikacji zamówienia. Aktualnie trwają testy, po ponownym zgłoszeniu przez wykonawcę gotowości - informuje Dominik Makurat, specjalista ds. promocji projektu System Roweru Metropolitalnego. - Mevo jest bardzo rozbudowanym projektem, w którym odbieramy nie tylko rowery ze wspomaganiem elektrycznym, ale także całe zaplecze informatyczne: aplikację, stronę internetową, system do nadzoru wykonawcy oraz infrastrukturę postojową. Budowa tak ogromnego systemu (największy system rowerów publicznych ze wspomaganiem elektrycznym w Europie) wiąże się więc z ogromem pracy. Zależy nam na tym, aby system spełnił oczekiwania mieszkańców i był na jak najwyższym poziomie.
Jak wyjaśnia nasz rozmówca, problemy dotyczące niespełnienia wymogów postawionych w specyfikacji zamówienia dotyczą w wielkim uproszczeniu kwestii technicznych, m.in. aplikacji niezbędnej do korzystania z rowerów.
- Wcześniejsze problemy związane z pierwszym rozruchem testowym były związane z działaniem aplikacji (lokalizacje GPS, system płatności) czy systemem nadzoru. Z uwagi na to, że będą to rowery IV generacji (bezstacyjne), których działanie jest oparte w dużej mierze o system GPS, wszystko musi działać na 100 proc. - wyjaśnia Makurat.
Termin uruchomienia pozostaje nieznany
Kiedy można spodziewać się uruchomienia systemu Mevo? Niestety, na chwilę obecną to pytanie pozostaje bez odpowiedzi. Nie wiadomo nawet, czy wydłużenie terminu będzie liczone w tygodniach czy miesiącach.
- W tej chwili przeprowadzamy dokładne testy, aby nie mieć żadnych wątpliwości, że system będzie działał prawidłowo. Termin uruchomienia jest zależny od wyników tych testów. Prosimy o uzbrojenie się w jeszcze odrobinę cierpliwości, a jesteśmy pewni, że jakość systemu wynagrodzi czas oczekiwania. O terminie uruchomienia powiadomimy niezwłocznie po pozytywnym zakończeniu procedury odbiorowej - uzupełnia Makurat.
Ponad 4 tys. rowerów elektrycznych
Przypomnijmy: System Roweru Metropolitalnego Mevo ma być największym i najnowocześniejszym tego typu systemem rowerów publicznych w całej Europie. W jego skład ma wejść dokładnie 4080 sztuk jednośladów z napędem wspomaganym elektrycznie, które będzie można oddać przy jednej z 660 stacji.
Jak sama nazwa wskazuje, wspomniane stacje będą zlokalizowane na terenie aż 14 gmin w województwie pomorskim: Gdańska, Gdyni, Sopotu, Tczewa, Pruszcza Gdańskiego, Rumi, Redy, Pucka, Władysławowa, Żukowa, Kartuz, Stężycy, Somonina oraz Sierakowic.
Rowery będzie można wypożyczyć w bardzo łatwy sposób m.in. przez aplikację mobilną lub przy użyciu karty mieszkańca, legitymacji studenckiej lub karty bankomatowej. Jednak główną zaletą roweru Mevo ma być niezwykle atrakcyjny cennik.
Czytaj również: Czy Rower Metropolitalny będzie atrakcyjny cenowo?
Trzecie opóźnienie
Natomiast pod koniec roku informowaliśmy o dwóch opóźnieniach uruchomienia tego systemu. Pierwszy termin, którego nie udało się dotrzymać przypadł 18 listopada, drugi - 16 stycznia. Jak już wspomniano na początku artykułu, kolejny termin został wyznaczony na 1 marca. Niestety, również i tej obietnicy nie udało się dotrzymać.
Czytaj również: Inauguracja roweru metropolitalnego opóźni się
Zobacz nasz test roweru Mevo
Opinie (649) ponad 20 zablokowanych
-
2019-03-01 16:47
Co zacznie działać pierwsze, elektroniczne zapowiedzi pociągów we Wrzeszczu czy Mevo?
Głosujcie. Łapka w górę opcja pierwsza łapka w dół druga :D
- 13 6
-
2019-03-01 17:26
(2)
Mają już rowery w kilku miastach a mają problem z aplikacją. Od nowa ją robili? O co tu chodzi?
- 7 1
-
2019-03-01 18:13
(1)
nie dziwil bym sie jak by ja robili od nowa. od zera.
to jest tak jak z naszymi biletmi. burrrrdel z tryfami powoduje, ze zrobic apkę do trojmiejskich tryf się dlugo nie dalo, nie dalo sie i juz. dopiero utworzenie osobnej taryfy mzimu (zkmzg) spowodowalo wejscie Mobiletu, Callpaya, a w koncu Skajkasza. ale mPay nigdy nawet nie probowal, bo grzeba by zrobic zilion kodow, na kazdy tramwaj osobno.
mamy chore regulminy, a ich choroba jest inna niz inne choroby.
taryfa MeVo (Masters Voice) tez jest do h* niepodobna. wiec co się Dziwisz?- 4 0
-
2019-03-01 18:43
Ja bym się zdziwił, gdyby taryfa mevo była podobna do ch**a. :)
- 1 1
-
2019-03-01 17:42
Ktoś wybrał firmę, która.
dopiero po ustalonym czasie oddania do użytku zastanawia się jak to wykonać i odkłada wykonanie pracy na termin nieustalony? A co z firmami które maja gotowe rozwiązania, zostały odrzucone, czy nie nie uczestniczyły w przetargu?
- 14 1
-
2019-03-01 17:53
"a nie mówiłem?"
zaprośmy Chińczyków
tam zilion firm, kazda większa od Nexta
nie stawiajmy im żadnych warunków
nawet dajmy im bezpłatne miejsca na stacje
niech se sami zarobią...
i chciejmy system drugiej, nie trzeciej generacji!!!
ze stacjami i ładowarkami, a nie z GPSami, i balaganem!- 6 1
-
2019-03-01 17:54
niema się co dziwić te rowery w magazynie ze zdjęcia stoją na flakach zbrakło ludzi do pompowania kółek
- 6 2
-
2019-03-01 18:01
kolejne dzieło ekipy Adamowicza
kasa poszła na jakieś powyginane kształtowniki
żenada- 18 3
-
2019-03-01 18:34
Morze
Może trzeba zatrudnić jakiegoś prawdziwego informatyka ?
- 6 1
-
2019-03-01 18:49
To wszystko przez
Puste Obietnice PO
- 7 1
-
2019-03-01 19:16
Znowu milionowa inwestycja ktora nie dziala. (3)
Winnych nie ma a Dulkiewicz sie smieje.
Nawet na debate nie przyszla. Dlatego zaglosujmy na Grzesia Braun.- 14 9
-
2019-03-01 19:40
W ostatnich sondazach Braun wygrywa. Jest nadzieja na normalnosc (1)
- 0 1
-
2019-03-01 20:07
W jakich sondażach? Internetowe sondy nawet nie sprawdzają kto ile razy głosuje, że o reprezentatywności badanej grupy nie wspomnę.
Poza tym, o jakiej normalności mowa w kontekście Grzegorza Brauna? On otwarcie mówił, że trzeba by zabić co dziesiątego dziennikarza tak dla przykładu. A to tylko jeden z jego wielu niecodziennych i oderwanych od rzeczywistości poglądów.- 2 0
-
2019-03-01 19:43
ojtam w końcu coś się uda
może chociaż spalarnia będzie działała?
- 0 1
-
2019-03-01 19:19
Brawo Adamowicz
- 12 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.