• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rower Mevo nie wystartował 1 marca

Rafał Borowski
1 marca 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat W Mevo nowa doba nie zaczyna się o północy?
Więkoszość rowerów Mevo stoi w hali AmberExpo i wciąż nie wiadomo, kiedy zobaczymy je na ulicach. Więkoszość rowerów Mevo stoi w hali AmberExpo i wciąż nie wiadomo, kiedy zobaczymy je na ulicach.

Po raz kolejny nie udało się uruchomić Systemu Roweru Metropolitalnego Mevo. 1 marca to już trzeci termin, którego nie udało się dotrzymać. Co gorsza, na chwilę obecną nie sposób wyznaczyć następnego terminu. Opóźnienie jest spowodowane m.in. problemem z funkcjonowanie aplikacji niezbędnej do korzystania z rowerów.



Zamierzasz korzystać z roweru Mevo?

Od samego rana do Raportu z Trójmiasta spływają liczne pytania naszych czytelników, dotyczące uruchomienia roweru Mevo. Planowane uruchomienie systemu tego alternatywnego środka transportu w coraz bardziej zakorkowanych miastach było bowiem zapowiadane na 1 marca.

- 1 marca 2019 r. miał zostać uruchomiony II etap Systemu Roweru Metropolitalnego. W związku z tym, że wykonawca nie uruchomił dotąd I etapu, termin ten ulega przesunięciu. Opóźnienie ma związek z niespełnieniem przez system wymogów postawionych w specyfikacji zamówienia. Aktualnie trwają testy, po ponownym zgłoszeniu przez wykonawcę gotowości - informuje Dominik Makurat, specjalista ds. promocji projektu System Roweru Metropolitalnego. - Mevo jest bardzo rozbudowanym projektem, w którym odbieramy nie tylko rowery ze wspomaganiem elektrycznym, ale także całe zaplecze informatyczne: aplikację, stronę internetową, system do nadzoru wykonawcy oraz infrastrukturę postojową. Budowa tak ogromnego systemu (największy system rowerów publicznych ze wspomaganiem elektrycznym w Europie) wiąże się więc z ogromem pracy. Zależy nam na tym, aby system spełnił oczekiwania mieszkańców i był na jak najwyższym poziomie.
  • Jak informują nasi czytelnicy, niektóre egzemplarze rowerów Mevo można już zobaczyć na ulicach Trójmiasta.
  • Jak informują nasi czytelnicy, niektóre egzemplarze rowerów Mevo można już zobaczyć na ulicach Trójmiasta.
  • Jak informują nasi czytelnicy, niektóre egzemplarze rowerów Mevo można już zobaczyć na ulicach Trójmiasta.

Jak wyjaśnia nasz rozmówca, problemy dotyczące niespełnienia wymogów postawionych w specyfikacji zamówienia dotyczą w wielkim uproszczeniu kwestii technicznych, m.in. aplikacji niezbędnej do korzystania z rowerów.

- Wcześniejsze problemy związane z pierwszym rozruchem testowym były związane z działaniem aplikacji (lokalizacje GPS, system płatności) czy systemem nadzoru. Z uwagi na to, że będą to rowery IV generacji (bezstacyjne), których działanie jest oparte w dużej mierze o system GPS, wszystko musi działać na 100 proc. - wyjaśnia Makurat.

Termin uruchomienia pozostaje nieznany



Kiedy można spodziewać się uruchomienia systemu Mevo? Niestety, na chwilę obecną to pytanie pozostaje bez odpowiedzi. Nie wiadomo nawet, czy wydłużenie terminu będzie liczone w tygodniach czy miesiącach.

- W tej chwili przeprowadzamy dokładne testy, aby nie mieć żadnych wątpliwości, że system będzie działał prawidłowo. Termin uruchomienia jest zależny od wyników tych testów. Prosimy o uzbrojenie się w jeszcze odrobinę cierpliwości, a jesteśmy pewni, że jakość systemu wynagrodzi czas oczekiwania. O terminie uruchomienia powiadomimy niezwłocznie po pozytywnym zakończeniu procedury odbiorowej - uzupełnia Makurat.

Ponad 4 tys. rowerów elektrycznych



Przypomnijmy: System Roweru Metropolitalnego Mevo ma być największym i najnowocześniejszym tego typu systemem rowerów publicznych w całej Europie. W jego skład ma wejść dokładnie 4080 sztuk jednośladów z napędem wspomaganym elektrycznie, które będzie można oddać przy jednej z 660 stacji.

Jak sama nazwa wskazuje, wspomniane stacje będą zlokalizowane na terenie aż 14 gmin w województwie pomorskim: Gdańska, Gdyni, Sopotu, Tczewa, Pruszcza Gdańskiego, Rumi, Redy, Pucka, Władysławowa, Żukowa, Kartuz, Stężycy, Somonina oraz Sierakowic.

Rowery będzie można wypożyczyć w bardzo łatwy sposób m.in. przez aplikację mobilną lub przy użyciu karty mieszkańca, legitymacji studenckiej lub karty bankomatowej. Jednak główną zaletą roweru Mevo ma być niezwykle atrakcyjny cennik.

Czytaj również: Czy Rower Metropolitalny będzie atrakcyjny cenowo?

Trzecie opóźnienie



Natomiast pod koniec roku informowaliśmy o dwóch opóźnieniach uruchomienia tego systemu. Pierwszy termin, którego nie udało się dotrzymać przypadł 18 listopada, drugi - 16 stycznia. Jak już wspomniano na początku artykułu, kolejny termin został wyznaczony na 1 marca. Niestety, również i tej obietnicy nie udało się dotrzymać.

Czytaj również: Inauguracja roweru metropolitalnego opóźni się

Zobacz nasz test roweru Mevo

Opinie (649) ponad 20 zablokowanych

  • żenada cały Gdańsk

    • 9 1

  • a teraz pytanie kto podpisu\ywał umowe z Mevo

    ?????no kto????

    • 7 1

  • Obawiam się, że prawdziwe schody dopiero przed wykonawcą (1)

    Po takim falstarcie trudno liczyć na przemyślany i dopracowany system obsługi rowerów.

    Oby nie okazało się, że serwis musi robić więcej km samochodami niż użytkownicy rowerami.
    Po 3-4 godzinach jazdy każdy rower będzie rozładowany, a przy dużym zainteresowaniu oznacza to kilka wizyt serwisu dziennie. Inaczej rozładowane rowery będą popołudniami straszyć przy stojakach.

    • 9 2

    • Oby sie nie okazalo, ze oplata jest naliczana "ad mortus defecata" mimo konca wypozyczenia...

      • 2 1

  • Kryterium oferty cena

    Dramat. Krzyś z Kaziem się skrzyknęli i wygrali. Zacznijmy od żenującego problemu z nichlujstwem mocowania stojaków po problemy z apką! Masakra - dzialają samochody i skutery na apkę. A łosie nie potrafią ogarnąć wynajmu rowerów!!!!!!

    • 6 1

  • Najpierw czytamy, ze jest to system bezstacyjny i możliwe jest wzięcie roweru 'z ulicy', a potem (3)

    że będzie 630 stacji, w których będzie można wypożyczyć rower. Zakładam, że stacji mogłoby nie być i będą raczej służyły obsłudze do wystawiania rowerów po przeglądach serwisach itp?

    • 6 2

    • moze chodzi tu o porzadek? takie proste, a na to nie wpadles

      • 1 2

    • Wartość dodana

      Miasto i my płacimy za stacje, a dostaliśmy najprostsze i najtańsze na rynku, stojaki.

      • 1 1

    • ponoć zostawić można wszędzie, ale za opłatą 3PLN

      • 0 2

  • Jak to mówili starożytni Rzymianie (2)

    Nihil novi sub sole... Chyba każdy się tego spodziewał.

    • 5 2

    • Przetłumacz (1)

      • 0 2

      • budynki zaczely znikac od 1999 roku przez cala kadencje budynia 20 letnia

        • 0 0

  • Nie dla rowerów z miejskich pieniędzy

    Dopóki w polskich miastach nie ma porządnej komunikacji publicznej wydawanie choćby złotówki z publicznych pieniędzy na takie zbędne gadżety a nawet na ścieżki rowerowe rowerowe to marnotrastwo publicznych pieniędzy w Polsce nie ma przez większość roku pogody dla rowerów a budowana pseudo infrastruktura wola o pomstę do nieba. Cały ten rowerowy cyrk niczemu nie służy tylko zaspokajaniu sztucznie wykreowanej mody

    • 7 6

  • Potrzebne to jak dziura w moście

    • 6 2

  • Poczytajcie ile tysiecy wypadkow i kolizji rocznie powoduja rowerzysci. (7)

    Tysiace. Zastraszajace statystyki. Do tego wiele ze zdarzen nie jest zglaszana wiec nie jest pokazana w statystykach.
    Samochodem bezpieczniej.

    • 7 6

    • (2)

      pewnie to dlatego piesi wolą spacerować, plątać się, prowadzić psy, wózki dziecięce
      po drogach dla samochodów, najlepiej wielopasmowych, a nie po tych niebezpiecznych drogach dla rowerów, gdzie tak wionie zgrozą

      • 2 2

      • Poczytaj statystyki. Jezdza zazwyczaj ze sluchawkami w uszach i nic nie slysza. (1)

        Do tego nie maja kombinezonow ochronnych. Kamikadze.

        • 1 2

        • statystyki baranie póki co pokazują na ponad 60% winę kierowców samochodów przy kolizjach i wypadkach, najczęstsza sytuacja?Zajeżdżanie drogi na przejazdach rowerowych z sygnalizacją przez samochodowych imbecyli których przerastają trzy podstawowe kwestie oznakowanie , wymagania przy pokonywaniu warunkowego skrętu w prawo i zwykła ostrożność

          • 1 1

    • gdzie te statystyki ? (3)

      • 0 1

      • W google. Proste. (2)

        • 0 2

        • A to ci wiarygodne źródło

          • 1 1

        • google baranie przyjmie wszystko statystyki KGP odnośnie wypadków mówią coś zgoła innego

          • 2 1

  • to nie opóźnienie (2)

    to jest rollowanie zimy, te rowery w zimie będą generować pewnie 2-3 razy większe koszty utrzymania + wyniszczenie akumulatorów (to nie są markowe rowery, to najtańszy chiński chłam), ktoś to policzył i wyszło, że 900K lepiej zapłać kary niż ponosić koszty zimy...

    • 6 3

    • o jakiej ty zimie piszesz? gdzie ty zime widziales?

      • 2 1

    • Brawo

      Ale ciemny lud nue wie że sorawnosc aku przy minus 5 to 50

      • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Popołudniowa wycieczka rowerowa po pracy, nad Jezioro Marchowo

30-50 zł
zajęcia rekreacyjne, rajd / wędrówka

Zawody Rowerowe Cross Country Sobieszewo

100 zł
zawody / wyścigi

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum